MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Fedt at erklære alle bakker som spurtterritorium :wub:

Hehe, ja det mener du jo nok - jeg tror dog stadig vi har lidt vej til decideret spurter... jeg mangler i hvert fald det dersens eksplosivitet :blush:

Jeg opfatter jo egentlig ikke mig selv som doven, så det vil jeg ikke lige kalde det, når jeg ikke er nærmere maxpuls. Jeg synes bare de gange, jeg har været på max-puls, har det været uuuusandsynlig hårdt og jeg ville ikke være i stand til at køre 50 km derefter. Det er nok derfor jeg holder lidt igen og ikke kører mig så tæt på max, men bøjer af inden for ikke at gå helt død langt hjemmefra.

Måske er det en halv-dårlig undskyldning, som bare passer bekvemt lige nu, for jeg er heller ikke tæt på max-puls i en spinningtime. Egentlig også fordi jeg ikke vil brænde ud inden timen er færdig, men der ville det jo ellers ikke have nogen konsekvenser, så måske du har ret - jeg er doven :tongue:

Endelig kan det jo også være, at min max-puls er lavere end jeg går og tror, og derfor sammenligner med et helt urimeligt tal :4whistling:

Jeg opfatter dig nu heller ikke som doven! Og ville nødigt kører med dig, hvis du kørte med meget mere end nu :blush:

Og kan da også jævntligt høre din vejrtrækning :wink:

Jeg chekkede lige på uret og i følge det har jeg kørt 1286 km i alt :smile: Tror Candygirl nævnte noget med 1900 km i dag eller i går :crazy: Jeg er jo laaaangt bagefter :blush:
Jeg tror ikke, jeg "henter" Candygirl i antal-kørte-km, for hun ignorerer bare det med restitution og hviledage :unhappy::tongue: Og vi så jo lige i dag, hvordan jeg kører dagen efter en hård tur.... Ikke optimalt :eh::blush:

Jeg har nu kørt 2026 km. :w00t: Vel ganske ok på knap 2 måneder.

Jeg ignorerer da ikke restitution - jeg restituerer bare om natten, eller noget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu kørt 2026 km. :w00t: Vel ganske ok på knap 2 måneder.

Jeg ignorerer da ikke restitution - jeg restituerer bare om natten, eller noget :tongue:

Unge menensker med kroppe på under 30 år har urimelige fordele på det område :devil:

I kan begge være stolte af jeres km tal!

Link to comment
Share on other sites

At nå maxpulsen er også pinagtigt - men 97-98% kan man godt overleve og komme over på samme tur. Men ellers så gemmer man kongespurten med de høje procenter til man er næsten hjemme og så er det ikke så slemt. Faktisk lækkert. Hvis du ikke har fået testet din maxpuls kan den faktisk godt være en del anderledes end du regner med.

Undskyldningen med styrketræning er accepteret - jeg savner den selv. Sjovt nok kommer jeg over det netop fordi jeg afreagerer ved at få pulsen op i spurtdyster og det giver næsten samme oplevelse af at blive presset som styrk. Men selvfølgelig nogle helt andre resultater der er knap så alsidige (hvilket jeg også frygter lidt på lang sigt - synes allerede at jeg er krøbet helt skrækkeligt selv om det i praksis næppe kan være SÅ slemt på kun 2 mdr).

Jeg har testet min maxpuls til 193 bpm for 5-6 år siden og derfor "nedskrevet" den til 188 bpm nu, jf. "reglen" om at den falder ca 1 bpm pr. år. Jeg ved ikke hvor sikker den regel er, men det er altså hvad der ligger bag :smile:

Det med at nå tæt på maxpuls sidst på turen, synes jeg lyder meget svært :blush: Efterhånden som jeg bliver træt, bliver det også sværere og sværere at få pulsen højt op :unsure:

Jeg opfatter dig nu heller ikke som doven! Og ville nødigt kører med dig, hvis du kørte med meget mere end nu :blush:

Og kan da også jævntligt høre din vejrtrækning :wink:

:bigsmile:

Ja, der kommer da gang i lungerne undervejs :smile:

Jeg har nu kørt 2026 km. :w00t: Vel ganske ok på knap 2 måneder.

Jeg ignorerer da ikke restitution - jeg restituerer bare om natten, eller noget :tongue:

Restitution om natten.... :hmmm: Det var da egenlig meget smart. Måske jeg skulle gå i seng snart :4whistling:

Unge menensker med kroppe på under 30 år har urimelige fordele på det område :devil:

I kan begge være stolte af jeres km tal!

Tak tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14. juni 208

Jeg havde lavet en aftale med Candygirl (surprise :tongue:) om en tur på raceren i dag og det skulle være laaaangt. Vi havde snakket lidt frem og tilbage om, hvorvidt vi skulle satse på godt (tør)vejr formiddag eller eftermiddag. Vi endte med at beslutte os for formiddag og at komme forholdsvis tidligt afsted.

Stifinder-Candygirl havde lavet en ny spændende rute til os link. Da jeg havde presset lidt på for at komme tidligt afsted, blev aftalen at jeg skulle komme forbi og hente hende. Det betød, at ruten blev kørt modsat af, hvordan km-mærkerne er sat :smile: Vinden var i Syd-vest, så det passede faktisk meget fint med, at vi ville have overvejende modvind i starten og mere medvind senere på turen.

Jeg synes godt nok, jeg var lidt tung i benene, da jeg startede turen med kørsel gennem byen. Så er der langt at se frem mod 100+ km :blush: Heldigvis fortog trætheden sig da vi først kom rigtig i gang.

Vi kørte afsted i sol, men der var godt nogle faretruende skyer i den retning vi skulle. Vi blev ramt af dagens første - og eneste - byge ret hurtigt efter vi var startet. Der valgte vi dog at gå i ly på en tankstation. Selv om vi begge kører i super-duper-dry-fit-tekno-digi-cykeltøj, så er det ikke rart at blive gennemvåd og kold :wink: Det tog heldigvis kun 11 min før vi var på cyklerne igen og kunne komme videre. Vejene var naturligvis våde nu og det betød en del opsprøjt og en lidt anderledes oplevelse at ligge på hjul. Fidusen var vist at lægge sig ca. 20 cm forskudt for føreren for at undgå alt for meget vej-slam :blink:

Det var the-scenic-route i dag og den ledte os bl.a. forbi Pederstrup, og mange andre hyggelige småbyer med gadekær :wub: Der var ikke så mange andre cykelryttere på vejene, men vi så en masse dyr :laugh: Og både får, heste og geder hoppede meget glade rundt jumping0048.gif

Efter 30-40 km holdt vi en lille pause for at få lidt energi og en af os skulle også lige ind mellem buskene. Vi kørte generelt i jævnt tempo og der var ikke nogle bakkespurter i dag, men skiftende føringer det meste af turen. Kort efter pausen nåede vi til Store Valby og det betød, at vi nu skulle øst på og dermed havde lidt mere medvind. Det gik i frisk tempo ind over nogle af de strækninger vi har kørt med Heino-cykler og helt ind til Gl. Køge Landevej, som vi fulgte ind ad, så vi kunne komme ud omkring Avedøre Holme.

Der blev jeg sørme ramt af min første punktering på raceren. En fin flintesten i dækket betød skift af slange. Heldigvis havde jeg jo en sand slange-skifter-mester med mig, så det gik hurtigt :smile: Det var nu også et ret blæsende sted vi var nødt til at stoppe, så det var ikke lige fordi vi gad bruge alt for lang tid der :dry:

Over stok og sten blev vi blæst over Kalvebod-broen til Amager, men syd på over Vestamager var der nu modvind igen. Der er næsten 5 km meget lige god cykelsti, men det bliver nu alligevel lidt trivielt, når man næsten kan se 5 km frem og der bare er modvind :tongue: Vi forsøgte gennem hele turen at tage forholdsvis korte føringer, men det var som om vi skulle minde os selv om det undervejs, for nogle gange blev de ret lange :unsure:

Vi var lidt bedre til at finde vej over Store Magleby og Dragør i dag og derefter fløj vi nordpå langs vandet. Vi havde talt lidt om at turen jo skulle være 100+ km i dag. Men var det med eller uden bykørsel? Der var ca 7 km vi "regner" som bykørsel, så den planlagte rute på 104 km var jo lidt for kort, hvis det var uden bykørsel. Vi tog derfor lige et par km tilbage igen mod Dragør for at være sikker på at turen blev lang nok :laugh:

Vi mødte generelt ikke mange andre på turen, men på cykelstien ved lufthavnen skulle vi lige uden om et par fyre, der var ude og vandre. Den ene hørte vist ikke mit fine pling-pling med klokken, så Candygirl var ved at torpedere ham, men fik undveget, så det vist kun var hans hånd, der fik et slag :w00t: Heldigvis kunne hun råbe "undskyld" og han råbte "Helt i orden" :smile:

Her hvor vi havde rundet de 100 km var trætheden i benene pludselig vendt tilbage hos mig :4whistling:, men jeg ved ikke, hvad der skete med Candy-cykel-myggen. Jeg syntes hun satte en vild fart og på et tidspunkt var det faktisk hårdt at ligge på hjul af hende :devil: Heldigvis kunne jeg jo selv sætte tempoet når jeg lå forrest :tongue:

Vi skildtes ved en tankstation, hvor jeg kunne få vasket cyklen. Det var blevet temmelig fuld af sand og snavs efter kørslen i vandpytter og det er bare rarest at få ordnet med det samme. Alt i alt igen en rigtig fed tur med min allerbedste træningsmakker post-10703-1213452149.gif

Pulsdata :heartpump:

Max 83%

Gns 70%

Hastighed :bike:

Max 54.9 km/t

Gns29.7 km/t

Distance 111.2 km (103.2 km ex. bykørsel)

post-10703-1213451813_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi var lidt bedre til at finde vej over Store Magleby og Dragør i dag og derefter fløj vi nordpå langs vandet. Vi havde talt lidt om at turen jo skulle være 100+ km i dag. Men var det med eller uden bykørsel? Der var ca 7 km vi "regner" som bykørsel, så den planlagte rute på 104 km var jo lidt for kort, hvis det var uden bykørsel. Vi tog derfor lige et par km tilbage igen mod Dragør for at være sikker på at turen blev lang nok :laugh:

Hehe, ja jeg kunne jo ikke have siddende på mig, hvis turen blev under 100 km :blush:

Vi mødte generelt ikke mange andre på turen, men på cykelstien ved lufthavnen skulle vi lige uden om et par fyre, der var ude og vandre. Den ene hørte vist ikke mit fine pling-pling med klokken, så Candygirl var ved at torpedere ham, men fik undveget, så det vist kun var hans hånd, der fik et slag :w00t: Heldigvis kunne hun råbe "undskyld" og han råbte "Helt i orden" :smile:

Ja, det var ikke særlig godt :blush:

Jeg lå bag ved Marianne og så var der de her to vandrere. Hun ringer og jeg kan se den ene træde til højre, den anden kan jeg ikke se fordi vi er så forholdsvis tæt på, så jeg regner med, at han også gik til højre. Men det gjorde han åbenbart ikke, for Marianne bremser lige pludselig hårdt og for ikke at ramme hende, er jeg nødt til at køre op på siden af hende. Og der står ham der vandreren jo så... rammer dog heldigvis kun hans hånd :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne se/høre om de ruteforslag du har, for jeg har jo været lidt forkælet med, at Candygirl meget ofte laver ruterne til vores fællesture :smile:

Undskyld jeg først reagerer nu :sorry: - jobbet trækker lidt store veksler på mig for tiden. Og så kan jeg se herinde, at du har en levende ruteplanlægger :smile: , så det kunne virke som om, I får set jer en hel om i København og omegn (stisystemer mv. :laugh: ).

En supertur - synes jeg selv - til en hverdag, hvor det kan knibe med tiden til at køre >100 km, er fra Kbh. langs Hillerødmotorvejen til Farum, derfra over Bistrup og Vaserne til Birkerød, derfra mod syd ad Kongevejen til Rudersdal Stadion, hvor I drejer til venstre ad Hørsholm Kongevej. Efter skoven kommer I til en kirke, hvor I kører til højre ad Gøngehusvej og derfra videre til Vedbæk og så hjem ad Strandvejen.

En lidt længere tur er (igen) langs Hillerødmotorvejen til Farum, derfra til Ganløse, videre til Søsum-Veksø-Hove-Nybølle-Sengeløse-Vridsløsemagle-

Herstedøster og derfra ind til byen igen.

Så er der også en tur vestpå over Rødovre-Hvissinge (ad stisystemer)-Vestskoven-Sengeløse-Hvedstrup-Ågerup-Store Valby-Himmelev (bjergspurt). Hvis man ikke orker at køre samme vej tilbage, kan man tage Roskildevej - men der er jo altså lige det med lyssignalerne.

Link to comment
Share on other sites

@RuneN: Tak for LOL-kat :laugh:

Undskyld jeg først reagerer nu :sorry: - jobbet trækker lidt store veksler på mig for tiden. Og så kan jeg se herinde, at du har en levende ruteplanlægger :smile: , så det kunne virke som om, I får set jer en hel om i København og omegn (stisystemer mv. :laugh: ).

En supertur - synes jeg selv - til en hverdag, hvor det kan knibe med tiden til at køre >100 km, er fra Kbh. langs Hillerødmotorvejen til Farum, derfra over Bistrup og Vaserne til Birkerød, derfra mod syd ad Kongevejen til Rudersdal Stadion, hvor I drejer til venstre ad Hørsholm Kongevej. Efter skoven kommer I til en kirke, hvor I kører til højre ad Gøngehusvej og derfra videre til Vedbæk og så hjem ad Strandvejen.

En lidt længere tur er (igen) langs Hillerødmotorvejen til Farum, derfra til Ganløse, videre til Søsum-Veksø-Hove-Nybølle-Sengeløse-Vridsløsemagle-

Herstedøster og derfra ind til byen igen.

Så er der også en tur vestpå over Rødovre-Hvissinge (ad stisystemer)-Vestskoven-Sengeløse-Hvedstrup-Ågerup-Store Valby-Himmelev (bjergspurt). Hvis man ikke orker at køre samme vej tilbage, kan man tage Roskildevej - men der er jo altså lige det med lyssignalerne.

Vi kan altid bruge ny inspiration :smile: Turen over Farum, Vaserne, Hørsholm Kongevej er på veje jeg kender, og det lyder som en god tur. Jeg har kun kørt ad Vasevej fra Kongevejen, men har tænkt på, at den sikkert er lidt mere grum den anden vej :w00t:

Den anden og tredie tur lyder også som om de går gennem byer, hvor jeg har været tidligere, men problemet (ja, luksus-problemet) ved at have Candygirl-stifinder med hver gang, er jo at jeg bare kører med og ikke altid holder øje med hvor vi er. Og hun er betydelig bedre kendt i omegnen, den københavner-tøz :tongue: Jeg må vist lige have kigget på et kort og så kan det være, at jeg skal være ruteplanlægger snart :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16. juni 2008

Opvarmning

Concept2, ca. 5 min.

C2'erens computer virkede ikke og så blev det egentlig endnu hurtigere kedeligt

Face Pull

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Front Squat

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg (Back squat)

Jeg var ved at tabe stangen på 3. sæt, så 4. blev back squat. Jeg forstår ikke helt, at den føles meget lettere end f. squat :unsure:

Chin up (UH)

5+5+5+4

supersættet med

Dips

5+5+5+5

Mine to nye favoritøvelser :wub:

Military Press

8 * 25 kg

8 * 25 kg

7 * 25 kg

5 * 25 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

7 * 14 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

Evil Wheel (assisted m. exetube)

8

8

Finito bambino. En varm dag i centeret, hvor alt føltes lidt for tungt :blush: men jeg kan vel heller ikke forvente at styrken bibeholdes med den sporadiske styrketræning jeg får lavet for tiden :cry:

I næste uge - der skal bare trænes hele tiden :bike: :4flex: :shades:

Link to comment
Share on other sites

.... problemet (ja, luksus-problemet) ved at have Candygirl-stifinder med hver gang, er jo at jeg bare kører med og ikke altid holder øje med hvor vi er.

Hm, hvis du ind imellem skal tage nogle føringer, så kan jeg godt se, at det kan være et problem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hm, hvis du ind imellem skal tage nogle føringer, så kan jeg godt se, at det kan være et problem :bigsmile:

Haha - jeg får skam direktioner når jeg tager føringer. F. eks. "Næste vej skal vi til højre!". Så består opgaven bare i at gætte om det er den ene eller den anden højre hun mener :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Va´ med i morgen :poking:

GREGERS!!! Nu har jeg efterhånden lært de andre log-skribenter, at jeg ikke kan li' den poking-smiley. Nu har du brugt den 2 gange på en uge :4jumpy:

OT:

Lige nu er planen at tage raceren på arbejde og møde op ved mosehytten kl. 17.15 :smile: Regn fra morgenen af eller ved 16-17-tiden eller andre uforudsete forhindringer kan dog ændre denne plan :4whistling: Jeg synes det er rart at have en del frihedsgrader :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Sorry for poking. Jeg skal nok finde en anden irriterende smilie i stedet for (jeg har faktisk ikke lagt mærke til at du ikke kunne lide den og skal nok prøve at huske det).

Frihedsgrader? Det bruger vi et´ her :laugh:

Ved regn så bliver det vel afblæst ligesom sidste uge. Men man ved jo aldrig hvad den danske sommer byder på - indtil videre er der en meget kedelig lighed med sidste år :mad:

Link to comment
Share on other sites

@GregersTF: Det er helt i orden :smile: jeg er ikke så skrap som jeg lyder :laugh:

Som Candygirl skrev i sin log, så skal vi køre CSC-copenhagen-cycling d. 7. september.

Vi skal køre motionscykelløbet, som er 125 km distance. Der er masterkørsel ud af københavn, ad Strandvejen næsten til Helsingør, over Esrum og så tilbage mod københavn :bike:

Jeg skrev til arrangørerne i går for at høre, hvor mange pladser der er tilbage idet der er begrænsning på 1000 deltagere i motionscykelløbet. De svarede bare "Der er stadig ledige pladser", men altså ikke om man skal til at være hurtig for at få sig et startnummer. Men det var jo fordi jeg tænkte, om ikke der er nogle andre MOL'ere der skal med? Det er jo en søndag, så måske endda nogle jyder kunne tage på weekend i hovedstaden? Nu er der jo vældig godt gang i cykel-loggene, så det kunne jo være meget sjovt at mødes til sådan et løb også :smile: Anyone :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. juni 2008

Landevejscykling med MOL-sommer-cup'en.

Turen gik til en rundstrækning ved Værløse, 6.3 km, der skulle køres igennem 4 gange.

Vi startede ved Hillerødmotorvejens start og trillede langsomt derop, inden vi kørte rundstrækningen igennem en enkelt gang i samlet flok.

Konkurrencen skulle køres som enkeltstart og vi startede ca. med 1 minuts mellemrum. Jeg startede som nummer 2 og Candygirl som nummer 3. Det skulle vise sig, at min oplevelse af turen primært blev en kamp mellem os to.

Jeg indhentede den forankørende rytter (ikke-MOL'er) efter ca 1½ omgang, så jeg troede egentlig jeg var ganske godt kørende, men næsten samtidig så jeg, at Candygirl var alt alt for tæt på mig, vel kun 100 m bag mig. Hun indhentede mig da vi præcis havde kørt 2 omgange. De to resterende omgange skiftedes vi til at overhale hinanden, men var vist aldrig mere end 100 m fra hinanden. Jeg ville gerne have sat hende igen, men det formåede jeg ikke :unhappy: Et lille hul fik jeg dog skabt til sidst, men ikke rigtig nogen sejr alligevel.

Ingen tvivl om, at det var super-god træning :devil:

Pulsdata :heartpump:

Max 91 %

Gns 67 %

Hastighed :bike:

Max :blahblah: fejlmålinger

Gns 27.9 km/t

Distance 72.1 km

post-10703-1213736758_thumb.jpg

- Så er det godt nok nedtur at komme hjem og opdage at der kun er koldt vand i bruseren :cold:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom i øvrigt lige til at tilmelde mig der dersens løb. Når det ligger så tæt på og ikke er længere, råber det jo efter en tilmelding men havde faktisk ikke hørt om det før du skrev om det.

Så må vi se om det bliver til et debutløb eller jeg finder på andet i mellemtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom i øvrigt lige til at tilmelde mig der dersens løb. Når det ligger så tæt på og ikke er længere, råber det jo efter en tilmelding men havde faktisk ikke hørt om det før du skrev om det.

Så må vi se om det bliver til et debutløb eller jeg finder på andet i mellemtiden.

lige et hurtigt spørgsmål ...

Hvad tilmelder i jer? Motionsracet eller motionsløbet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom i øvrigt lige til at tilmelde mig der dersens løb. Når det ligger så tæt på og ikke er længere, råber det jo efter en tilmelding men havde faktisk ikke hørt om det før du skrev om det.

Så må vi se om det bliver til et debutløb eller jeg finder på andet i mellemtiden.

Det er da bare KANON :4thumbup:

lige et hurtigt spørgsmål ...

Hvad tilmelder i jer? Motionsracet eller motionsløbet?

For mit (og Candy-musen og vist også MaxP) er det motionsløbet. 35+ km/t i snit - som er krav til motionsracet - kan vi ikke klare endnu. Hvis vi kan til september bliver det jo bare en glædelig overraskelse :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share