MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

:4police: man skal have øjne i nakken når man laver den slags. Men det er nok lettere at overskue heroppe væk fra storstaden.

Jeg må nok indrømme, at jeg var træt og tæt på at være hjemme, så jeg vendte ikke engang hovedet for at se, at det var en politibil, der var bag mig :nonono: Der var ikke så meget at diskutere...

Onsdag d. 3. september 2008

Squat

8 * stang

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

smal fodstilling :smile:

Stiff legged dead lift

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

BB Walking Lunges

18 * 35 kg

20 * 35 kg

16 * 35 kg

16 * 35 kg

Weighted hyper Extensions

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Weighted Crunches

10 * 10 kg (M+H+V)

10 * 10 kg (M+H+V)

Link to comment
Share on other sites

Fy! du giver os andre cyklister et dårligt ry, sådan noget kunne jeg aldrig finde på at gøre :laugh: Det hade været sejt hvis det hade været en fart bøde :bigsmile:

Haha - du er bare bange for, at de skal få øje på dig :tongue:

Jeg har vist aldrig været i nærheden af en fartbøde på cykel... heldigvis :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 5. september 2008

Opvarmning

Skuldermobilisering og udstræk

Chin up (UH)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

Dips

11 * BW

11 * BW

10 * BW

10 * BW

Dødløft

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

Bench Press

8 * stang

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

Face Pull

8 * 18.75

8 * 18.75

8 * 18.75

DB lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

DB Pull Over

8 * 16 kg

8 * 16 kg

8 * 16 kg

DB Row

8 * 22 kg

8 * 22 kg

Jeg følte mig ikke helt på toppen under træningen. Blev svimmel efter hvert sæt dødløft - og det var jo ellers lettere vægt end jeg plejer, så jeg ved ikke lige hvad der skete :hmmm: Jeg fik det heldigvis bedre bagefter, da jeg fik noget mad. I dag havde jeg medbragt BB-mad - kyllingfillet og grønne bønner - for bagefter skulle jeg hjem til Femina :smile:

Som nogle nok har gættet og nogen ved, skal jeg være hendes opvarmer til DM i athletic fitness. Hun har andre til at hjælpe sig med diæt, træning, roning, form, posering osv., så min rolle er mere at hjælpe med det praktiske. Derfor skulle vi lige planlægge de sidste ting. Nu er der skrevet huskelister og lavet tidsplaner for den sidste uge :smile: Jeg kunne godt tænke mig, at vi kendte planen for selve konkurrencedagen allerede nu... Håber snart den kommer :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 7. september 2008

Csc copenhagen cycling ruten

Da vækkeuret ringede kl 6.00 troede jeg det var løgn, at jeg skulle op :sleeping: Det var godt nok to timer inden løbsstart, men for at få noget mad og kaffe og en ikke alt for stresset morgen måtte jeg tidligt op.

Mødtes med Candygirl og Maxpower og begav os til Christiansborg slotsplads, hvor løbet skulle starte. Fik også hilst på GregersTF og Kermit inden starten gik. Der var en del forvirring og tumult inden vi kom på plads til starten, men de 800 ryttere ( ca. 200 til motionsrace og 600 til motionsløB) til start var nu flinke nok til at give plads for hinanden, så vi kom alle fornuftigt afsted.

Ud af københavn (ca. 10 km) blev hastigheden styret og vejene var nogenlunde spærret for anden trafik. Vi havde et par små stop, da en skulle tisse og et par løse knæ skulle af. Det betød, at vi kom lidt langt bag ud i gruppen, men vi fik da overhalet en del inden klampenborg, hvor løbet blev givet frit.

Vi kom til at ligge i en god gruppe et stykke tid, men så var det som om farten faldt lidt og gruppen kørte uroligt. Vi kunne se, at der foran vores gruppe var blevet et hul op til en foranliggende gruppe. I første omgang mente jeg, at der var for langt til at vi kunne komme derop (eller det ville i hvert fald koste for mange kræfter), men så sagde MaxP, at hvis jeg kørte så fulgte han og Candygirl andre med. Så det gjorde vi :superman:

Det var godt nok hårdt og lige da vi var kommet op til gruppen var jeg lidt nervøs for om de kørte for hurtigt for os (mig), men da jeg fik lidt luft igen gik det fint.

Vi havde inden starten aftalt et par ”opsamlingssteder” hvis vi blev væk fra hinanden. Ingen af os havde jo tidligere været med i denne type løb, så vi vidste ikke rigtig hvordan det ville være. Det blev heldigvis ikke nødvendigt, for vi havde indtil slutningen af løbet nogenlunde styr på, hvor de andre var.

Vi havde også aftalt (mente jeg), at vi skulle tanke vand ved det depot, der var ca midtvejs på ruten. Da vi nåede dertil så jeg, at næsten alle andre kørte videre, men jeg lå foran Candygirl og MaxPower, så jeg svingede ind til depotet. Desværre valgte de ikke at stoppe ved depotet, men ventede på vejen lidt efter. Det var super-ærgeligt, at vi havde misforstået hinanden der, for det var et laaaaaaangt sejt træk for at komme op til gruppen igen. Selv om jeg ikke engang nåede at stoppe – bare var nede i fart – så tog det 7 km for Candygril og jeg, inden vi fik kontakt igen. MaxPower er lidt bedre til de ryk, så han kom lidt hurtigere op.

Hele vejen havde vi en førerbil med os og ved rigtig mange vejkryds var der hjælpere, der holdt trafikken tilbage. Nogle få gange måtte vi dog stoppe for rødt lys. Efter hvert stop, eller skarpt sving, hvor gruppen var blevet ”strukket ud”, måtte de bageste accelerere for at få samlet gruppen igen. Da jeg gennemskuede det, fik jeg lagt mig op i den forreste del af gruppen og det betød, at jeg kunne holde et mere stabilt tempo, for det var begyndt at trække lidt tænder ud med alle de tempo-skift.

Da vi kom til Avedøre måtte vi ud på de cykelstier, hvor jeg har kørt mange gange. Det er nogle fine stier, men de passede ikke så godt til cykelløb, når man er en stor gruppe… eller også er jeg bare bitter, for feltet blev trukket langt ud og jeg var langt tilbage i gruppen. MaxPower kom godt med og gav gas og ham så jeg først igen i målområdet :bike: Det gik stadig fint med at holde høj hastighed og selv stigningen over Kalvebodbroen gik hurtigt. På amager-siden var der medvind, men selv med hastigheder på 40+ km/t kunne jeg ikke indhente mange og det var svært at finde nogen, der kørte med en hastighed, der passede med hvad jeg gerne ville, og jeg havde følelsen af, at begge mine lægge var meget tæt på at gå i krampe. Enten kørte de andre ryttere lidt for langsomt eller fløj forbi i rasende fart. Jeg fandt dog 4-6 stykker (C var vist sammen med mig på det tidspunkt), som jeg fik et samarbejde op at stå med. Ruten var dog ikke særlig god det sidste stykke vej, med både grus, brosten og rigtig mange sving. Vi kom over cykelbroen ved fisketorvet og derfra var det bare ind mod Chr. Borg. Jeg var vist på egen hånd der, men godt nok også træt. Fik dog lige fyret en stående spurt af over målstregen.

Pulsdata :heartpump:

Max 179 (93%)

Gns 162 (80%)

Hastighed :bike:

Max 59.1 km/t

Gns 34.5 km/t

(de 10 km bykørsel med 23.1 km/t og resten med 35.9 km/t)

Distance 131.8 km, højdemeter 295.1 m<-- klik for højdekurve

csccopenhagencycling070sh7.png

Både distance og gennemsnitshastighed blev højrere end forventet. Jeg synes det er lidt dårlig planlægning, at man tilmelder sig et løb på 125 km, ved starten siger de 120 km og det ender så på 131 km :raisebrow:

Til gengæld er jeg meget positivt overrasket over gennemsnitshastigheden. Vi havde på forhånd talt om, vi kunne nå de 30 km/t, så det var sådan set målet og alt derover ville være bonus. Vi vandt selvfølgelig rigtig meget ved at ligge i den store gruppe og ligge på hjul næsten hele tiden, men der blev også kørt godt igennnem. Jeg har aldrig tidligere oplevet de nær-kramper jeg havde i dag og da jeg kom hjem, lagde jeg mig på sofaen for lige at strække ryggen ud og der faldt jeg spontant i søvn i 3 kvarter, inden jeg kom i tørt tøj eller fik noget mad…

Men hvis nogen stadig er i tvivl – det var en feeeeed oplevelse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for godt selskab i dag. Sjovt at læse din vinkel på løbet også.

Ang depotet, så havde vi egentlig ikke misforstået hinanden og planen var bestemt også at besøge depotet.

Men som sagt havde jeg kun lige drukket første dunk og jeg havde bestemt ikke lyst til at give slip på det felt, så det blev en ret hurtig beslutning om at vi klarer os nok uden. :laugh:

Og så skal jeg vist også undskylde for at have efterladt jer det sidste stykke op til feltet efter depotet. Det gik jo fint da vi nåede bilerne, jeg var selv ved at være godt træt af at hænge dernede, så jeg håbede vist at i var mere med end i var. :innocent:

Det er sjovt du oplevede det som en så stor fordel med hvor man lå i feltet, for du var aldrig mere end 10-20 meter foran mig. Næste gang skal vi helt sikkert længere op og ligge. :laugh:

Godt nok en heftig snitpuls du præsterede. :dropjaw:

Link to comment
Share on other sites

Tak for godt selskab i dag. Sjovt at læse din vinkel på løbet også.

Ang depotet, så havde vi egentlig ikke misforstået hinanden og planen var bestemt også at besøge depotet.

Men som sagt havde jeg kun lige drukket første dunk og jeg havde bestemt ikke lyst til at give slip på det felt, så det blev en ret hurtig beslutning om at vi klarer os nok uden. :laugh:

Og så skal jeg vist også undskylde for at have efterladt jer det sidste stykke op til feltet efter depotet. Det gik jo fint da vi nåede bilerne, jeg var selv ved at være godt træt af at hænge dernede, så jeg håbede vist at i var mere med end i var. :innocent:

Det er sjovt du oplevede det som en så stor fordel med hvor man lå i feltet, for du var aldrig mere end 10-20 meter foran mig. Næste gang skal vi helt sikkert længere op og ligge. :laugh:

Godt nok en heftig snitpuls du præsterede. :dropjaw:

Ja, det ser ud til, vi oplevede samme situationer lidt forskelligt :smile:

Da vi skulle op til feltet efter depotet, blev C og jeg fanget lidt bag bilerne og først da C trak venstre om kom vi uden om, så bl.a. derfor tog det lidt længere tid, men vi var nu også pressede under alle omstændigheder.

Ja, den puls var godt nok høj, men nu angiver jeg jo også % af pulsreserven, så det giver også lidt ekstra :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, 34.5 km/t i snit er sku flot :4thumbup: men ikke ok at du slår min 1 uge gammel rekord med 2, 06 km/t :devil::laugh: "dårlig undskyldning start" i Århus har vi jo noget der kaldes bakker 937 højdemeter på 100 km"dårlig undskyldning slut" jeg er slet ikke misundelig :blush:

Det er nu fedt at se hvor meget bedre man bliver i løbet af sommeren, det bliver sjovt at se hastigheden næste år, jeg er ved at se på vintercykel Trek XO1 er Cross cykel med nogle større dæk, så man ikke punkterer så tit.

post-10700-1220797459_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Og min vinkel på depot historien:

Jeg så nogen stå på en rasteplads og tænkte: det var da godt nok fint, med sådan et stort samlingssted, det må være en stor gruppe der er afsted (sådan lidt a la, som til Tøserunden).

2: Hov, det var da depotet. Men jeg kunne konstatere at jeg der lå 2-3 på min højre side, som jeg ville komme i kraftig cambulage med, hvis jeg skulle ind på depotet, men at du var kørt derind *argh* Nå, så må vi hellere vente efter depotet, og som sagt så gjort.

:bigsmile:

Men fuck det var en hård tur op :gal:

Jeg er dog rigtig glad for at vi gav os de par gange, for at hænge på - for når vi først var der, var det jo ikke noget problem.

Men konklusionen til næste gang er helt sikkert: Længere frem i feltet både ved start og undervejs.

Og selv tak for en god tur :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, 34.5 km/t i snit er sku flot :4thumbup: men ikke ok at du slår min 1 uge gammel rekord med 2, 06 km/t :devil::laugh: "dårlig undskyldning start" i Århus har vi jo noget der kaldes bakker 937 højdemeter på 100 km"dårlig undskyldning slut" jeg er slet ikke misundelig :blush:

Det er nu fedt at se hvor meget bedre man bliver i løbet af sommeren, det bliver sjovt at se hastigheden næste år, jeg er ved at se på vintercykel Trek XO1 er Cross cykel med nogle større dæk, så man ikke punkterer så tit.

Tak :blush:

Da jeg læste din beretning i sidste uge tænkte jeg nu også at det var en super-flot tid, og især hvis du ikke fik så meget hjælp af at ligge på hjul som vi gjorde, for det giver meget :smile:

Ang. højdemeter, så ved jeg ikke helt præcis hvad ruten havde. Candygirl tegnede det meste af den på bikelog, og der giver det 738 højdemeter, men det er altså ikke hvad min gps sagde :unsure:

Den cykel ser fed ud og jeg kan godt forstå, at du gerne vil have noget andet at køre på til vinter. Jeg tror nu snart min sæson slutter. Cyklen jeg har kørt på er jo min bror's vintercykel, så han skal snart have den igen og jeg har andre træningsplaner. Heldigvis er den dog ikke langt væk, hvis der pludselig viser sig en dag med godt cykelvejr :sun:

Og min vinkel på depot historien:

Jeg så nogen stå på en rasteplads og tænkte: det var da godt nok fint, med sådan et stort samlingssted, det må være en stor gruppe der er afsted (sådan lidt a la, som til Tøserunden).

2: Hov, det var da depotet. Men jeg kunne konstatere at jeg der lå 2-3 på min højre side, som jeg ville komme i kraftig cambulage med, hvis jeg skulle ind på depotet, men at du var kørt derind *argh* Nå, så må vi hellere vente efter depotet, og som sagt så gjort.

:bigsmile:

Men fuck det var en hård tur op :gal:

Jeg er dog rigtig glad for at vi gav os de par gange, for at hænge på - for når vi først var der, var det jo ikke noget problem.

Men konklusionen til næste gang er helt sikkert: Længere frem i feltet både ved start og undervejs.

Og selv tak for en god tur :bigsmile:

Jeg lå yderst til højre i feltet, så jeg så at der var et skilt 500 m før depotet, der varslede det, så jeg var forberedt. Any way - det er jo en meget fed fornemmelse nu, at vi faktisk fik kæmpet os op igen :devil:

Hyggeligt at møde dig, og dejligt at læse din beretning om løbet i dag :w00t: I øvrigt, skide godt kørt! I kørte godt nok til!

Tak og i lige måde :smile:

Jeg tror også jeg kommer til at mærke det i benene i morgen. Synes allerede nu jeg kan mærke, at lårmusklerne er lidt spændte :blush:

Link to comment
Share on other sites

Damn.. virkelig godt kæmpet og kørt Marianne! :4thumbup: :bike: :superman:
Det var rigtigt flot godt kørt - og hyggeligt at hilse på IRL.

Mange tak, I to :smile:

Gregers, du lyder som om det var første gang vi mødtes :rolleyes: Jeg ville jo synes det var lidt federe, hvis jeg i det mindste gjorde så meget indtryk, at du kunne huske, at vi mødtes tidligere på sommeren til en gang MOL-dogme-cykling på en rundstrækning ved Værløse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8. september 2008

Styrketræning på Nygårdsvej.

Jeg har ikke haft nogen ømhed i benene i dag, så jeg mente nok, jeg kunne gennemføre en let bentræning. Allerede under opvarmningen stod det dog klart, at det ville blive en sløj omgang, så jeg konverterede træningen til..... noget andet. Lidt blandet, med fokus på mave og skulder rehab :smile:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:54.7 min

500 m, 1:58.2 min

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

Decline Sit up

10 * 10 kg

5 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg

5 * 10 kg (H+V)

Weighted lying leg hip raise

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

Face Pull

10 * 30 "kg"

10 * 30 "kg"

10 * 30 "kg"

Synes ikke lige enheden kan være kg her, men der er naturligvis forskel på kabeltårne :unsure:

Military Press

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

DB rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Weighted Hyper Extension

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Lateral Flexion

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

+ et par andre kabel-øvelser for skulder-stabilisering :smile:

... Og så ind og se Anders Matthesen på Østre Gasværk. Godt show :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Face Pull

10 * 30 "kg"

10 * 30 "kg"

10 * 30 "kg"

Synes ikke lige enheden kan være kg her, men der er naturligvis forskel på kabeltårne :unsure:

.. ellers er det i hvert fald en ret imponerende vægt :wink:

+ et par andre kabel-øvelser for skulder-stabilisering :smile:

Kan du lokkes til at afsløre hvilke? :smile: Skal nemlig selv have smækket et skulder-rehab-program sammen, så jeg kan få fixet mine skuldre. :4crutches:

... Og så ind og se Anders Matthesen på Østre Gasværk. Godt show :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Coolt - måske man alligevel skulle bestille billetter til et af hans shows i Århus.. var inde og se Anden På Coke og det var jo helt suverænt. Det kunne også være fedt at se ham i et "ægte" stand-up show igen.

Link to comment
Share on other sites

.. ellers er det i hvert fald en ret imponerende vægt :wink:

Kan du lokkes til at afsløre hvilke? :smile: Skal nemlig selv have smækket et skulder-rehab-program sammen, så jeg kan få fixet mine skuldre. :4crutches:

Jeg har sendt dig en mail med nogle øvelser :smile:

Lige i mandags lavede jeg noget á la straigth arm pull down. Både med kabeltårnet foran mig og med siden til, så trækket kommer ind foran kroppen. Håber det giver mening :smile:

Coolt - måske man alligevel skulle bestille billetter til et af hans shows i Århus.. var inde og se Anden På Coke og det var jo helt suverænt. Det kunne også være fedt at se ham i et "ægte" stand-up show igen.

Jeg var også inde og se Anden på Coke og synes måske det var lidt bedre. Selv om det er stand up denne gang og der var et par indslag, som virkede som om de udsprang af det publikum, der var der, så er det meste jo stadig et indøvet show. Men han er under alle omstændigheder en underholdende fyr :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10. september 2008

Squat

8 * stang

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

5 * 80 kg

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

BB Walking Lunges

24 skridt * 35 kg

24 skridt * 35 kg

24 skridt * 35 kg

24 skridt * 35 kg

pheeww

Weighted hyper extensions

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

supersættet med

weighted decline sit up

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ingen BB-posering i dag :unhappy: men til gengæld fremviste Femina den vildeste flotte fitness-posering og -form :4flex: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10. september 2008

Ingen BB-posering i dag :unhappy: men til gengæld fremviste Femina den vildeste flotte fitness-posering og -form :4flex: :devil:

1000tak for dit formidable selskab i dag :wub: og for at huske mig på alt det jeg havde glemt... :blink:(eksempelvis HVOR jeg har stillet cyklen, samt de 1000 mia. andre ting...)

MIN SNAKKEFORMvar og er under alle omstændigheder i TOPFORM, ik!!! :w00t: (Er bange for at du bliver SÅ gevaldigt træt af træne med mig - eller rettere mine hundrede milioner medfølgende ord - for hver minimal muskelspænding jeg udfører... :tongue:

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

1000tak for dit formidable selskab i dag :wub: og for at huske mig på alt det jeg havde glemt... :blink:(eksempelvis HVOR jeg har stillet cyklen, samt de 1000 mia. andre ting...)

MIN SNAKKEFORMvar og er under alle omstændigheder i TOPFORM, ik!!! :w00t: (Er bange for at du bliver SÅ gevaldigt træt af træne med mig - eller rettere mine hundrede milioner medfølgende ord - for hver minimal muskelspænding jeg udfører... :tongue:

SELV TAK :smile: Du et TOP-underholdende og jeg skal nok sørge for vi også får trænet lidt, når vi kommer til at snakke for meget hug007lg4.gif

Jeg bliver først nervøs, hvis du bliver stille :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

SELV TAK :smile: Du et TOP-underholdende og jeg skal nok sørge for vi også får trænet lidt, når vi kommer til at snakke for meget hug007lg4.gif

Jeg bliver først nervøs, hvis du bliver stille :unsure::tongue:

Jeg bliver sjældent helt stille :dry:(mest når jeg læser, sover eller er drøn-dødsens-sulten/træt :dry: )

Poster lige lidt dagsformpic her i din cykel-styrke-kombi-log, når nu du (no pressure :tongue: ) kommer ind på det :smile::blush:

Pics taget i helt et supergodt og heldigt CONFIDENCE-spotlight...

post-2449-1221083195_thumb.jpg

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt dig en mail med nogle øvelser :smile:

Lige i mandags lavede jeg noget á la straigth arm pull down. Både med kabeltårnet foran mig og med siden til, så trækket kommer ind foran kroppen. Håber det giver mening :smile:

Det gør det bestemt - takker :smile:

Jeg var også inde og se Anden på Coke og synes måske det var lidt bedre. Selv om det er stand up denne gang og der var et par indslag, som virkede som om de udsprang af det publikum, der var der, så er det meste jo stadig et indøvet show. Men han er under alle omstændigheder en underholdende fyr :bigsmile:

Ok - tror jeg køber billet til showet, det var i hvert fald alle pengene værd sidste gang.. så skal alle vennerne bare lokkes med :smile: Og underholdende, det er han i hvert fald.. efter min mening Danmarks klart bedste standup-komiker.

Poster lige lidt dagsformpic her i din cykel-styrke-kombi-log
Damn - vildt imponerende dagsform, Femina! :tongue4::bowdown: Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share