MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Jo da du skal da stille op :smile:
Har du fulgt med i de logs hvor folk deltager i den slags?

Det er helt uhyrligt afsavn der skal ofres så man næsten ikke fatter at der er nogen der vil ofre det. At man har et potentiale er ikke ensbetydende med at det skal udnyttes og slet ikke når det laver så meget ravage i tilværelsen.

Og hvis man generelt ikke ønsker at tiltrække sig opmærksomhed er en scene-sport måske heller ikke lige sagen. Jeg ville i hvert fald meget nødigt.

(eller..... det skal jeg jo ikke blande mig i :blush:)

Det er helt okay du blander dig, Gregers :smile:

Det kan godt være, at jeg er stærkere end nogle, men jeg har slet ikke muskelmasse til at stille op i konkurrence. Jeg har kun styrketrænet i lidt mere end et år og har været skadet i skulderen i en del af den tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. oktober 2008

Bryst, triceps og skuldre

Opvarmning

Concept2,

500 m, 1:52.9 min

500 m, 1:49.8 min

Dips

12 * BW

12 * BW

10 * BW

10 * BW

BB incline Press- Ny øvelse

8 * stang

6 * 31 kg

6 * 36 kg

6 * 36 kg

6 * 36 kg

6 * 36 kg

ØV, hvor er jeg svag i bryst :dry: Eneste trøst var da, at en anden pige kæmpede med under 20 kg :laugh:

DB rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

Military Press

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

Cable one arm twisting push

6 * 12.5 kg

6 * 12.5 kg

6 * 12.5 kg

6 * 12.5 kg

DB flies

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

Triceps Extensions (EZ)

8 * 15 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

7 * 17.5 kg + stang

Failede på sidste rep, men en venlig fyr sprang til og redede mig for at få vægten i hovedet :laugh:

Til sidst udstrækning og lidt snik-snak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. oktober 2008

Candygirl og jeg har forsøgt at lave en spinningaftale i nogle uger og endelig lykkedes det hug006tm9.gif SpinningElite i Royal med Kim Greisen. En virkelig lækker time - god musik og hårdt arbejde. Det kunne man også se på fremmødet. Jeg tror ikke det er mange instruktører, der kan (næsten) fylde en spinningsal fredag aften mellem kl. 17.30 og 19.

Timen var bygget op som 4 blokke, hvoraf den første var opvarmning på 15 min, to blokke på 15-20 min og den sidste på 30 min.

Benene føltes godt, men som den gode elev lod jeg pulsen stige langsomt i opvarmningen, men nåede alligevel ret højt op til sidst. Det lovede godt for resten af timen.

2. blok var 5 * 4 min:

2 min stående, 30 sek siddende, 45 stående angreb øget belastning, 45 sek siddende angreb

Belastningen blev ikke taget af i løbet af de 20 min, så der blev mere og mere belastning på angrebene. Selv om vi var blevet advaret mod at lægge for hårdt ud, så blev det temmelig hårdt til sidst :gal:

3. blok "svensker intervaller"

Jeg kan ikke huske hvad de gik ud på :unsure: men jeg kørte denne blok mere som udholdenhed, for jeg var lidt for mærket af foregående blok :blush:

4. blok

1 min stående angreb, 1 min siddende angreb

2 min let siddende

1½ min stående angreb, 1½ min siddende angreb

2 min let siddende

2 min stående angreb, 2 min siddende angreb

2 min let siddende

2½ min stående angreb, 2½ min siddende angreb

2 min let siddende

3 min stående angreb, 3 min siddende angreb

Jeg tror intervallet så sådan ud - Måske var der byttet om på siddende og stående, men det var ihf længere og længere angreb. I løbet af intevallet fik jeg en lidt "opgivende" følelse, men endnu en gang hjalp minderne fra landevejen til at blive ved og ikke slække på belastningen. Jeg forestillede mig, at jeg havde foreslået at sænke tempoet, men jeg husker jo også mange gange, hvor vi alligevel er blevet ved med at presse hinanden og tempoet er steget igen :laugh:

I sidste angreb demonstrerede Kim også lige, at han faktisk kender mange af deltagerne og det var yderst motiverende at jeg lige pludselig hørte ham sige "Kom så, Marianne" i sidste angreb. Det trak lige den sidste energi ud af benene :4thumbup:

Pulsdata :heartpump:

Max 177 (92 %)

Gns 157 (78%)

inkl. opvarmning og nedkøling.

God start på weekenden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18. oktober 2008

Ben (underkrop) og mave

Startede med udstræk i dag af ben, hofte mv.

Front Squat

10 * 30 kg

besluttede mig for at køre back squat i stedet :smile:

Back Squat

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Stiff legged dead lift

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Leg Curl

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

perfekt vægt - de 5 første reps var lette, men jeg kunne næsten ikke klemme den sidste ned :laugh:

BB Walking Lunges

20 * 35 kg

20 * 35 kg

Så var jeg helt ristet i ben og lænd og måtte lige hen og ligge og strække lænden ud. Selv om jeg har købt en foam roller, hvor jeg især prøver at løsne op på lænden, så er det altid den, det er sværest at slappe af i efter træningen :unsure:

Jeg var dog ikke helt færdig med dagens program, så....

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

supersættet med

Weighted decline situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ab roll fra knæ

10 + 10 + 10

Endnu en gang udstræk :smile: Jeg er blevet gjort opmærksom på Pavel's Relax into stretch. Den tror jeg, at jeg skal have sat mig ind i, for det jeg lige har skimmet ind til videre virker ret fornuftigt.

Ganske god træning. Jeg synes High rep træning er lidt kedeligt, men det passede nok meget godt, at det ikke var alt for tungt efter den hårde spinningtime i aftes :smile:

God lørdag MOL'ere :shades:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. oktober 2008

Søndagstræning - Ryg og biceps :4flex:

Chin up (uh)

9 * BW PR

7 * BW

5 * BW

4 * BW

3 * BW

Sidste sæt senere i træningen

Face Pull

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Dødløft

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Jeg var i haven i formiddag. Jorden var tung efter regnen i går, så jeg orkede bare ikke tungere dødløft i dag :blush: Jeg prøvede at holde lidt bredere end normalt, men smallere end snatch grip

Pull down

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

DB rows

8 * 26 kg

8 * 26 kg

8 * 26 kg

Første gang med 26'erne. Der var bare ikke kræfter til 10'ere i den her øvelse

Jeg burde nok have lavet en øvelse mere for biceps, men tog i stedet et ekstra sæt chins. Der var dog kun til 3 mere :laugh:

Jeg er totalt kvæstet (på en fed måde) i ryggen lige nu, så det bliver vist en aften på sofaen med en film. Hvis jeg er rigtig god også lidt foam rolling :4george:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. oktober 2008

Endnu en high rep-dag :hmmm:

Dips

15 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

DB lateral raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

ca. vægt - ved ikke helt hvad DB'en vejede :unsure:

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

9 * 45 kg

9 * 45 kg

ja ja ja - det skulle have været 10 reps hele vejen :blush:

Military Press

10 * 20 kg

7 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

kæft 25 kg ser latterligt ud når stangen alene vejer 20 kg :laugh:

DB flyes

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Samme DB's :unsure: De føltes ellers tungere.... :tongue:

Lying triceps extensions (EZ)

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Til sidst lidt forskellig skulder rehab og rotator cuff :smile: Jeg glemte vist udstrækning.. heh heh :blush:

Jeg har fået ondt i halsen igen - det sucks :ill: men nu har jeg spist rigtig meget C-vitamin, så jeg håber det ikke rigtig bliver til noget :hands:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Surt.. god bedring herfra - håber du får bugt med det inden det bliver værre.

Tak :smile:

Det er allerede bedre. Ikke smerte i halsen mere, men bare lidt forkølet og ikke så meget stemme :bigsmile:

Edit: Sjovt hvordan fisherman's friend er kommet til at smage af noget man køber i sæt på en en skummel beværtning på vesterbro kl sent lørdag nat :4whistling:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:

Det er allerede bedre. Ikke smerte i halsen mere, men bare lidt forkølet og ikke så meget stemme :bigsmile:

Lyder godt, så må du lige slå det sidste ned med en rom-toddy :smile:

Edit: Sjovt hvordan fisherman's friend er kommet til at smage af noget man køber i sæt på en en skummel beværtning på vesterbro kl sent lørdag nat :4whistling:

Ja, det er ret pudsigt.. jeg har bemærket det samme med gajoler (hvis man da lige erstatter Vesterbro med Jægergårdsgade).

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ret pudsigt.. jeg har bemærket det samme med gajoler (hvis man da lige erstatter Vesterbro med Jægergårdsgade).
Uh ja. Jægergårdsgade. Det er mange år siden jeg har været der.... Jægerhytten, Den hvide hest :4drunk:

Tirsdag d. 21. oktober 2008

Nå, men i dag skulle der trænes :laugh:

Ben (underkrop) og mave

Front squat

10 * stang

10 * 30 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

DB one legged stiff legged dead lift

6 * 18 kg

6 * 18 kg

6 * 18 kg

Alle vægtstænger var optaget, så jeg valgte denne variant i dag. De 18 kg DB's var godt nok tunge og balance-momentet i øvelsen er med til at gøre øvelsen ret tung.

Leg Curl

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Ab Coaster - Centered and with a twist :wink: Phew

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Planken

2 * 1 min

Jeg er godt nok ved at være lidt træt i kroppen, da jeg ikke har haft en træningsfri dag siden i tirsdags. Jeg får ikke trænet i morgen, så jeg valgte at træne i dag, men intensiteten var ikke i top. Måske lige bortset fra mave-træningen.. Den var HÅRD :devil:

Link to comment
Share on other sites

Eller hvor hurtigt navnet kan ændres til Fisherman's enemy, hvis man får for mange (taler af erfaring) :cool:

Uhaja - jeg kan (meget svagt) huske en aften med en lidt for lang runde shotsdart, der resulterede i at jeg ikke drak skidtet flere måneder efter :crazy:

Shotsdart går i øvrigt ganske simpelt ud på, at man under et alm. spil dart giver en omgang shots til alle spillere, hver gang man ikke rammer skiven (ja, mine venner og undertegnede er dårlige til dart!) eller hvis pilen falder ned efterfølgende. Det ender som regel med, at det er nærmest umuligt at ramme noget - og da slet ikke skiven - hen imod slutningen. Sidst informerede bartenderen os om, at det var langt billigere hvis vi bare købte hele flasker i stedet :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Eller hvor hurtigt navnet kan ændres til Fisherman's enemy, hvis man får for mange (taler af erfaring) :cool:

Phew - lyder skummelt :wacko::tongue:

Uhaja - jeg kan (meget svagt) huske en aften med en lidt for lang runde shotsdart, der resulterede i at jeg ikke drak skidtet flere måneder efter :crazy:

Shotsdart går i øvrigt ganske simpelt ud på, at man under et alm. spil dart giver en omgang shots til alle spillere, hver gang man ikke rammer skiven (ja, mine venner og undertegnede er dårlige til dart!) eller hvis pilen falder ned efterfølgende. Det ender som regel med, at det er nærmest umuligt at ramme noget - og da slet ikke skiven - hen imod slutningen. Sidst informerede bartenderen os om, at det var langt billigere hvis vi bare købte hele flasker i stedet :innocent:

LOL - Det ville jeg slet ikke kunne holde til :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 23. oktober 2008

En hviledag i går, 9½ timers søvn i nat og et stykke fødselsdagskage på arbejde gjorde mig fit for fight, da jeg var klar til styrketræning i dag :superman:

Ryg og biceps

Opvarmning

En masse skuldermobilisering,rehab og -smidighed.

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Dødløft

5 * 50 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

Jeg skulle måske have taget et opvarmningsæt mere, for ved første rep af de 80 kg blev jeg godt nok lidt overrasket over, hvor tungt det var. De sidste sæt gik dog fint :smile:

Over head Shrug

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ny øvelse - også for at stabilisere skulderblade og musklerne der omkring. De 10 kg var supernemme, men det gav alligevel en lidt mærkelig følelse i den ene side, så jeg tror foreløbig bare det bliver en stabiliserende øvelse og ikke en egentlig styrkeøvelse :unsure:

Face Pull

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Pull Down

5 * 55 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

DB curls

8 * 14 kg

6 * 14 kg

8 * 13 kg

DB rows

8 * 26 kg

8 * 26 kg

8 * 26 kg

Udstrækning

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. oktober 2008

Triceps, Bryst og skulder

Så ramte jeg godt nok disko-træningen sammen med alle de andre fredagsdiskotrænere :laugh: men det gik alligevel med lidt flexibilitet i øvelsesrækkefølgen :smile:

Dips

5 * 10 kg

5 * 10 kg

5 * 10 kg

5 * 10 kg

5 * 12.5 kg

I sidste sæt skulle jeg lige prøve med lidt mere vægt, da de 10 kg egentlig ikke var så tunge når der kun skulle køres 5'ere :4flex:

DB lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

Cable one arm twisting push

8 * 12.5 kg

8 * 12.5 kg

8 * 12.5 kg

Military Press

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

DB bench press

8 * 16 kg

8 * 16 kg

8 * 16 kg

10 * 12 kg

Standing DB rear lateral raise

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

Jeg plejer at lave den siddende, men det er godt nok noget lettere stående. Man får et andet momentum ind i bevægelsen, så enten skal jeg nok have lidt tungere DB's når den laves stående eller også skal jeg lave den siddende igen :smile:

Push up (smal håndstand)

8 + 8 + 8 + 7

Fin træning :smile:

Bagefter var jeg inviteret i Vega, hvor Calexico spillede. Jeg havde lige fundet et enkelt nummer med dem på utube, men ellers kendte jeg dem overhovedet ikke. Det var sjov musik - jeg kom til at tænke lidt på Buona vista social club mens jeg hørte dem.

Link to comment
Share on other sites

Bagefter var jeg inviteret i Vega, hvor Calexico spillede. Jeg havde lige fundet et enkelt nummer med dem på utube, men ellers kendte jeg dem overhovedet ikke. Det var sjov musik - jeg kom til at tænke lidt på Buona vista social club mens jeg hørte dem.

Har hørt en del forskellige numre med dem og det er et sjovt mix af country og hvad der lyder som cubansk musik iblandet lidt mexikansk med godt med trompeter :4trumpet:

Synes faktisk det er ret cool musik.. kunne godt forestille mig de er gode live.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt en del forskellige numre med dem og det er et sjovt mix af country og hvad der lyder som cubansk musik iblandet lidt mexikansk med godt med trompeter :4trumpet:

Synes faktisk det er ret cool musik.. kunne godt forestille mig de er gode live.

Det var nemlig rigtig godt, og den der trompet passer meget godt :4trumpet:

Lørdag d. 25. oktober 2008

Ben (underkrop) og mave

Front squat

10 * stang

10 * 30 kg

5 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

4 * 70 kg

Weeiii - første gang jeg repper med 70 kg :superman:

Stiff legged dead lift

5 * 50 kg

5 * 70 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

Leg curl

6 * 55 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

BB Walking lunges

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

Det hårdeste ved den øvelse er næsten at få vægtstangen ned igen efter jeg er færdig. Også af den grund tager jeg den ikke ned mellem sæt.

Weighted hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Lateral flexion

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

Ab roll

10 + 10 + 10 + 10

Weighted leg hip raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

Streeeeetch.......

Faldt lige over dette billede :laugh: Work that squat-booty :superman:

fun5.gif

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26. oktober 2008

Work work work :dry: Jeg har arbejdet både i går og i dag, men heldigvis fået tid til træning alligevel. Fik lavet en spontan træningsaftale med Femina, men IK var lukket, da vi kom dertil. Trist :cry3:

I stedet tog jeg i Fdk på the bronx, og mødte jeg sørme Cat, Kauf og lille Elva :bigsmile: Nuser lille pige, der bare nød at være med til træning og alt det sjove der var at se på :smile:

Ryg og bicepssss

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:54 min

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

4 * BW

4 * BW

Vægten stod lige 2 kg over normalen i morges, så det kostede vist lige de sidst 2 reps :unsure::tongue:

Dødløft

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

5 * 80 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

Godt med nogle opvarmningssæt, men halvtungt alligevel :blush:

Face Pulls

10 * 18.75 kg

10 * 21.25 kg

10 * 21.25 kg

10 * 21.25 kg

DB biceps Curls

8 * 15 kg

8 * 15 kg

7½ * 15 kg

Venstre arm svigtede mig på sidste rep...

Pull Down

5 * 61 kg

5 * 61 kg

5 * 61 kg

5 * 61 kg

5 * 61 kg

DB rows

8 * 28 kg

8 * 28 kg

8 * 28 kg

Phew - tungt at holde DB'en. Jeg har straps med i tasken hver gang, men har ikke lige taget mig sammen til at få dem i brug. Det er vist snart på tide :smile:

Nu skal der bare slappes af i aften. Måske med en film i fjerneren og ellers har jeg nok en dvd, jeg ikke har fået set endnu.

God søndag MOL'ere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du er godt nok ved at få dig et ordentligt sæt muskler :dropjaw: Du har sgu' da større guns end jeg :w00t::gun2:

Godt at se, at træningen har båret frugt! Og superhyggeligt at hilse på igen :bigsmile:

Tak, for den søde kommentar :blush: men jeg har sgu da ikke større guns end dig :laugh:

Nu følte jeg mig godt nok lidt som et badedyr, der er pustet lidt for hårdt op i dag, men ellers ja - jeg begynder også at se resultater selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. oktober 2008

Bryst, triceps og skulder

Opvarmning med skulder mobilisering og smidighed :smile:

Weighted dips

5 * 15 kg

7 * 15 kg

5 * 15 kg

5 * 15 kg

5 * 15 kg

All right :alright: :banana3: Blev selvfølgelig totalt owned af Femina :4whistling: :tongue:

DB shoulder press (standing)

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

(måske var det 5 sæt :unsure:)

BB Bench Press

10 * stang

8 * 40 kg

5 * 45 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

4 * 55 kg

arghhh.... jeg ville bare så gerne have haft den 5. rep :gun2: Men er nu egentlig tilfreds med at reppe med 55 kg..... lige nu :tongue:

Lying triceps extensions (EZ-bar)

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Kunne nok godt tage noget mere vægt på her :wink:

DB rear lateral raise

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

var vist lidt for tung til en pæn teknik

DB Pull over

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Hyggeligt træning og udemærkede vægte i de første øvelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. oktober 2008

Bryst, triceps og skulder

Opvarmning med skulder mobilisering og smidighed :smile:

Weighted dips

5 * 15 kg

7 * 15 kg

5 * 15 kg

5 * 15 kg

5 * 15 kg

All right :alright: :banana3: Blev selvfølgelig totalt owned af Femina :4whistling: :tongue:

Hyggeligt træning og udemærkede vægte i de første øvelser :smile:

Du owner mig snart i alle andre øvelser - I'm pretty sure! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share