MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 8. februar 2009

Smolov jr, dag 4, uge 1

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

Uuhh - det holdt lidt hårdt. Jeg glæder mig helt til næste gang, hvor jeg "kun" skal have 50 kg på stangen :smile:

Dødløft

10 * 60 kg

3 * 90 kg

3 * 100 kg

3 * 110 kg

De 110 kg er faktisk min 1RM. Måske jeg skulle gå lidt mod nyt max-forsøg der :devil:

Leg curl (seated HS)

6 * 50 kg

6 * 55 kg

6 * 60 kg

6 * 65 kg

Det betyder åbenbart meget, at jeg ikke har kørt en masse squat og walking lunges inden, for jeg plejer vist kun at bruge 50 kg på denne maskine :smile:

Læg (i HS V-squat)

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 90 kg

Det var ikke så tungt, men jeg har faktisk stadig lidt doms fra lægtræningen i tirsdags :laugh:

Leg raise

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Ab coaster

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB rear lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

+ lidt mere skulder-prehab og en masse udstræk for skulder og bryst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 9. februar 2009

Roning i DSR

Jeg var inviteret med i DSR (danske studenters rolub) i dag, hvor jeg skulle træne med 8'er pigerne. Sidst ejg var der med cwr trænede vi jo nogle intervaller, så jeg regnede med det var noget lignende i dag, men det var det ikke. Det var udholdenhedstræning - 37 minutter ved stigende intensitet

15 min, spm 22

10 min, spm 24

6 min, spm 26

4 min, spm 28

2 min, spm 30

i alt 8518 m (Totaaaalt PR sådan længdemæssigt)

Jeg fik ikke noteret nogle tider, men lå vist mellem 2:08 og 1:50 min/500m. Jeg var dog ikke så jævn i trykket som de andre og kom helt sikkert til at lægge for hårdt ud.

Midt i 6 min-intervallet tog jeg et par minutters pause, hvor jeg fik noget at drikke, noget instruktion og slappet lidt af i hænderne. Jeg er absolut ikke udholdende i at holde i håndtaget og syrede til i underarmene :blush: Det hænger sikkert sammen med, at min teknik ikke er optimal, jeg udnytter ikke vægten i overkroppen og skubber ikke nok med benene, men kommer derimod til at trække for meget med armene.

Jeg må hellere forsøge at få nogle ro-pas ind i træningen, så jeg kan få forbedret min teknik. De lød da som om de måske godt ville have mig med på vandet, så nu må jeg se om jeg vil prioritere det ind i træningen. Der skulle jo også gerne blive tid til noget landevejscykling når vejret bliver bedre :superman:

edit: "med på vandet" som i "kom til vores intro-aften og se om det er noget for dig" :smile: Det er ikke sådan, at der står en plads klar til mig i 8'eren :wink:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10. februar 2009

Smolov jr, dag 1, uge 2

Grundig led-opvarmning af især overkrop :smile:

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

:alright:

Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 50 kg

3 * 80 kg

3 * 80 kg

3 * 80 kg

Det blev ikke de 90 kg, som proklameret i sidste uge. Jeg syntes ikke, der var så meget overskud i benene og uden safety bars valgte jeg at blive på 80 kg. Prøvede at fokusere på teknik og eksplosivitet :4smartass:

BB BOR

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

DB lateral raise

12 * 8-9 kg

12 * 8-9 kg

12 * 8-9 kg

EZ curls

12 * 27 kg

8 * 27 kg

6 * 27 kg

Var for doven til at sætte mindre vægt på :4whistling:

Mellem sæt blev der kørt udstræk for bryst og skulder + skulder prehab.

Selv om jeg, hver gang jeg bænker, kan mærke at højre skulder er svagest og der kan være lidt ømhed, så er det meget tilfredsstillende, at der intet er at mærke mellem træningspas :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11. februar 2008

Spinning (!!!) i royal med Spock på podiet. Som ventet endnu en lækker time fra hans side - god musik og en opbygning der passede mig fint :superman:

Efter 10 mins opvarmning startede timens hoveddel,

8 intervaller á 4 minutter

2 min stående frisk tempo

1 min siddende angreb (sidste 3 intervaller stående)

1 min aktiv pause

Det første interval fik jeg kørt lidt for let, men derefter fik jeg bedre afpasset belastningen og hvert angreb var virkelig hårdt. Det hjalp heller ikke, at jeg er lidt forkølet og ventilationen i salen kunne ikke helt følge med den fyldte sals hårde arbejde.

Jeg er jo nu gået ind i kampen på en bedre kondition og inden timen havde jeg forestillet mig, at jeg bare skulle køre med og føle dagsformen, men da timen blev præsenteret fik jeg vendt motivationen hen imod, at jeg jo også bare kunne køre max og dermed forkorte tiden, hvor det bare føles hårdt at komme i gang igen. Det gik faktisk rigtig godt og pulsen endte på

Pulsdata :heartpump:

Max 95% (af max)

Gns 86%

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11. februar 2008

Spinning (!!!) i royal med Spock på podiet. Som ventet endnu en lækker time fra hans side - god musik og en opbygning der passede mig fint :superman:

Efter 10 mins opvarmning startede timens hoveddel,

8 intervaller á 4 minutter

2 min stående frisk tempo

1 min siddende angreb (sidste 3 intervaller stående)

1 min aktiv pause

Det første interval fik jeg kørt lidt for let, men derefter fik jeg bedre afpasset belastningen og hvert angreb var virkelig hårdt. Det hjalp heller ikke, at jeg er lidt forkølet og ventilationen i salen kunne ikke helt følge med den fyldte sals hårde arbejde.

Jeg er jo nu gået ind i kampen på en bedre kondition og inden timen havde jeg forestillet mig, at jeg bare skulle køre med og føle dagsformen, men da timen blev præsenteret fik jeg vendt motivationen hen imod, at jeg jo også bare kunne køre max og dermed forkorte tiden, hvor det bare føles hårdt at komme i gang igen. Det gik faktisk rigtig godt og pulsen endte på

Pulsdata :heartpump:

Max 95% (af max)

Gns 86%

Jaaah, igen grund til bare at køre med - der skal gives gazz. :devil: Ellers seriøs snit du har fået der (lader være med at sige højt, at det jo også kunne være fordi, kondien ikke var så god :innocent: )

Hvis du skal til lidt mere spin planlægger jeg de kommende dage at køre:

I dag: Med Kim i Royal

Fredag: Nanna i Adelgade

Lørdag: Itcha på ABC eller Kurt i Adelgade

Link to comment
Share on other sites

Jaaah, igen grund til bare at køre med - der skal gives gazz. :devil: Ellers seriøs snit du har fået der (lader være med at sige højt, at det jo også kunne være fordi, kondien ikke var så god :innocent: )

Hvis du skal til lidt mere spin planlægger jeg de kommende dage at køre:

I dag: Med Kim i Royal

Fredag: Nanna i Adelgade

Lørdag: Itcha på ABC eller Kurt i Adelgade

:laugh: Jeg ligger jo ikke selv skjul på, at min kondition ikke er så god lige nu, så det må du gerne sige.... Frk. super-høj-puls-selv :tongue:

Det viser jo også bare, at pulsen ikke rigtig kan sammenlignes mellem spinnere - en høj puls kan være udtryk for dårlig form eller at man er god til at presse sig selv... eller kender "teknikker" til at få pulsen op :smile:

Jeg mangler stadig 3 smolov jr-pas i denne uge, så det bliver lidt svært at nå spinning også - måske søndag, hvis det er et sted jeg også kan køre bænkpres, men det kan vi lige tales ved om :unsure:

Hey Marianne,

- tak for besøget igår.

Det var en lidt atypisk time, bygget op over så mange intervaller.

Var sgu lidt scary med hende der faldt om, men det var heldigvis noget hun godt vidste hvad var (hjerte-arytmi).. hun fik godtnok skræmt mig :cry:

Selv tak - jeg synes det var en rigtig fed time :superman:

Jeg planlægger at kigge forbi igen snart, men er desværre forhindret i næste uge.

Jeg opdagede ikke rigtig hun faldt om, inden du stod oppe ved hende, men jeg kan godt forestille mig, at det ikke er rart at se :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. februar 2009

Smolov jr, dag 2, uge 2

Ledopvarmning...

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

:alright: Jeg er glad, hver gang jeg får gennemført et træningspas mere i denne cyklus :bigsmile:

Det undrer mig forøvrigt lidt, at selv om jeg synes hvert BP-pas er meget hårdt og jeg er i tvivl om jeg kan gennemføre det, så har jeg stort set ingen DOMS i brystmusklerne (og heller ikke triceps-/skuldermuskler) :unsure:

Rumænsk dødløft

12 * 60 kg

12 * 70 kg

12 * 70 kg

Phew - det er jo næsten cardio. Det er yderst sjældent jeg laver 12 reps i dødløft. Det udfordrer opspændet

Lying Leg Curl

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 10 kg

Ufattelig ringe maskine. Den passede i hvert fald dårligt til mig :hmmm:

Calf raise m. DB

12 * 40 kg-ish

12 * 40 kg-ish

12 * 40 kg-ish

Skulle egentlig også have kørt mave, men den blev udsat til i morgen pga. tidsnød :shades:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 13. august 2009 :freaked:

Smolov jr., dag 3, uge 2

Opvarmning

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 40 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

4 * 55 kg

:cheer::blush:

Squat

10 * 20 kg

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

Jeg tror min manglende explosivitet på de tunge vægte skyldes, at jeg holder lidt igen på de tungere vægte, for det går egentlig meget godt på 70 kg. Nu skal jeg bare prøve samme teknik på lidt højere vægt :wink:

DB lateral raise

6 * 11 kg

6 * 11 kg

6 * 11 kg

6 * 11 kg

BB BOR

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

BB Hammer Curls

6 * 20 kg + BB

6 * 20 kg + BB

6 * 20 kg + BB

6 * 20 kg + BB

Face Pull

10 * 23.75 kg

10 * 23.75 kg

+ lidt mere skulder/bryst stræk og prehab :smile:

Jeg nåede sørme heller ikke maveøvelserne i dag :4whistling:

Lørdag bliver hviledag - det glæder jeg mig egentlig til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. februar 2009

Smolov jr, dag 2, uge 2

Ledopvarmning...

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

:alright: Jeg er glad, hver gang jeg får gennemført et træningspas mere i denne cyklus :bigsmile:

Det undrer mig forøvrigt lidt, at selv om jeg synes hvert BP-pas er meget hårdt og jeg er i tvivl om jeg kan gennemføre det, så har jeg stort set ingen DOMS i brystmusklerne (og heller ikke triceps-/skuldermuskler) :unsure:

Rumænsk dødløft

12 * 60 kg

12 * 70 kg

12 * 70 kg

Phew - det er jo næsten cardio. Det er yderst sjældent jeg laver 12 reps i dødløft. Det udfordrer opspændet

Lying Leg Curl

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 10 kg

Ufattelig ringe maskine. Den passede i hvert fald dårligt til mig :hmmm:

Prøv nr.28 Lifefitness ovenpå den skulle være bedre.

Calf raise m. DB

12 * 40 kg-ish

12 * 40 kg-ish

12 * 40 kg-ish

Skulle egentlig også have kørt mave, men den blev udsat til i morgen pga. tidsnød :shades:

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Prøv nr.28 Lifefitness ovenpå den skulle være bedre.

Tak, men det var ikke på Nørrebro jeg trænede den dag, men i IK99 :smile:

Når jeg Leg Curl'er på Nørrebro plejer jeg at lave seated leg curl i den HS-maskine der står henne ved roergometrene. Den synes jeg faktisk er supergod.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 15. februar 2009

Smolov jr., dag 4, uge 2

Ledopvarmning

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

6 * 40 kg

--

3 * 60 kg

3 * 60 kg

3 * 60 kg

3 * 60 kg

3 * 60 kg

2 * 60 kg concentration fail :blush:

2 * 60 kg - for tungt

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

3 * 57.5 kg

Øv - så kunne jeg ikke gennemføre det planlagte. Jeg mistede lige koncentrationen i 6. sæt og failede også i 7. sæt, så jeg valgte at tage lidt vægt af, for ikke at ligge der og faile i flere sæt.

Nu er jeg egentlig lidt i tvivl om jeg skal hæve vægte med 2½ kg i 3. uge af smolov'en eller om jeg måske bør gentage denne uge? Så vidt jeg har forstået er det vigtigere at gennemføre træningsdagene, med foreskrevne sæt og reps, end at stige i vægt :unsure:

Nu må jeg lige se, hvor frisk jeg føler mig til næste træningsdag :smile:

Dødløft

10 * 60 kg

3 * 90 kg

3 * 100 kg

3 * 110 kg

øvelser for rotator cuff mellem DL-sættene

DB calf raises

15 * ~40 kg

15 * ~40 kg

15 * ~40 kg

supersættet med

Maveøvelser på bænk

15 * BW

15 * BW

15 * BW

Ingen Leg Curl's, da jeg var i IK igen.

Første del af træningen foregik alene, men jeg havde fået heldigvis fået sat safety bars op i ER-racket, så jeg ikke endte med mine failede Bænkpres-forsøg på halsen :gal: Meeeenn - det havde nok været et morsomt syn at se mig kante mig ud under stangen de par gange jeg fik brug for dem :laugh:

Efter træningen var jeg inde og se Milk - der er da godt nok mange seværdige film i biografen lige nu. Af udeståender har jeg endnu Operation Valkyrie, Doubt, Frost/Nixon, Revolutionary road og der er sikkert flere der får premiere inden jeg får se dem :rolleyes:

I morgen bliver der måske mulighed for forpremiere på Mænd der hader kvinder . Jeg var meget grebet af bogen, men blev egentlig lidt træt af skrivestilen da jeg læste de to næste. Jeg er spændt på, hvordan man har valgt at filmatisere den.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16. februar 2008

Roning

Concept2

Opvarmning 5 min

5 min, 2:09.4 min/500 m

5 min, 2:02.3 min/500 m

5 min, 1:58.9 min/500 m

5 min, 2:01.1 min/500 m

1-2 min pause mellem intervaller.

Det var egentlig meningen, jeg skulle styrketræne i dag, men jeg havde lige brug for en dag uden bænk pres. Jeg har været lidt øm i skulderen og det skal jo helst ikke blive til noget mere :hands: Derfor valgte jeg at lave en ro-session og troede så lige jeg skulle have et kvarter i spa'en, men den var defekt, så det blev i sauna i stedet :smile: (Hvis man lukker øjnene i saunaen kan man næsten forestille sig, at man ligger på en strand med en bagende sol)

Var inde og se Mænd der hader kvinder efter træning. Jeg havde ikke så høje forventninger til den, men jeg var godt underholdt de 2½ time filmen varede. Skuespillerne er godt castet og stemmer ret godt overens med de billeder jeg selv har dannet mig af karaktererne. Der er selvfølgelig en del detaljer fra bogen, der ikke er blevet plads til i filmen, men overordnet synes jeg den hænger meget godt sammen. Jeg kan dog ikke lige få øje på noget nyt, filmen har givet mig i forhold til bogen, så alt i alt nok kun en lidt over middel oplevelse.

edit: det er forøvrigt ca 3 år siden jeg læste bogen, så selv om jeg kunne huske de overordnede linier i historien, var der også noget jeg ikke huskede.

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. februar 2009

Smolov jr, dag 1, uge 3

Opvarmning

Skuldermobilisering med kosteskaft

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

Korte pauser :smile:

Jeg har valgt at gentage vægtene fra uge2, da mine fails i søndags jo ikke lige indikerer, at jeg vil kunne gennemføre en uge med tungere vægte. I dag føltes forholdsvis let, så det var nizzle :4thumbup:

BB BOR

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 55 kg

Squat

10 * 20 kg

10 * 50 kg

3 * 80 kg

3 * 90 kg

3 * 90 kg

Sidste sæt blev ikke så pænt - jeg kom lidt op på tæerne i 2. rep :blush: 2. sæt derimod kørte godt og jeg tror også teknikken var god. Jeg var i hvert fald ret koncentreret om dybde, knæ og opspænd :smile:

EZ Curls

12 * 27 kg

12 * 27 kg

12 * 27 kg

DB lateral raise

10 * ~8 kg

10 * ~8 kg

10 * ~8 kg

+ en del mere udstræk og skulder prehab :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej MarianneB :smile:

Du er godt stærk - utroligt denne log ikke får mere opmærksomhed når nu alle de andre lamme logs gør :smile:

Tak Dr. Mengele :smile:

Det er en sød kommentar - specielt fra en så stærk som du selv :smile:

Jeg tror man er nødt til at opfinde et nyt log-lingo, have awesome stærke træningsfriends eller poste svedige træningsfotos af sig selv for at få mere opmærksomhed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18. februar 2008

Smolov jr, dag 2, uge 3

Bench Press

10 * 20 kg

8 * 40 kg

--

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

Gik fint, men lidt for lange snakkepauser :smile:

Jeg løfter åbenbart skævt fik jeg at vide af Fru Erik, hvor venstre arm halter lidt efter højre. Jeg troede jeg var stærkest i venstre, så derfor prøver jeg altid at få højre med. Det har åbenbart betydet, at jeg løfter alt for meget i højre. Det overraskede mig en del. Måske jeg skulle prøve at skyde noget video :blush:

Rumænsk dødløft

12 * 70 kg

12 * 70 kg

12 * 70 kg

DB Calf raise

15 * ~40 kg

15 * ~40 kg

15 * ~40 kg

Mave på bænk

15 * BW

15 * BW

15 * BW

Skulder prehab :smile:

Heh - det ser ikke ud af meget :shades:

Link to comment
Share on other sites

Jeg løfter åbenbart skævt fik jeg at vide af Fru Erik, hvor venstre arm halter lidt efter højre. Jeg troede jeg var stærkest i venstre, så derfor prøver jeg altid at få højre med. Det har åbenbart betydet, at jeg løfter alt for meget i højre. Det overraskede mig en del. Måske jeg skulle prøve at skyde noget video :blush:

Det kan ligesaa godt vaere et spoergsmaal om din fodposition eller dit opsaet paa baenken der er problemet.

Jeg er egentlig enig med simon over at der er overraskende lidt opmaerksomhed omkringl loeftene i denne log. Det er sku solide squat og doedloeft du faar loeftet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ligesaa godt vaere et spoergsmaal om din fodposition eller dit opsaet paa baenken der er problemet.

Jeg er egentlig enig med simon over at der er overraskende lidt opmaerksomhed omkringl loeftene i denne log. Det er sku solide squat og doedloeft du faar loeftet.

Det kan du sagtens have ret i. Jeg må lige prøve at få en til at se på den :smile:

Og tak :smile:

Marianne is learning teh DISCIPLINE OF STEEL!!11!

:smile:

...numse :smile:

Yierh :smile:

But always there remained..

The Discipline of Steel !

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18. februar 2008

Smolov jr, dag 2, uge 3

Bench Press

10 * 20 kg

8 * 40 kg

--

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

5 * 52.5 kg

Gik fint, men lidt for lange snakkepauser :smile:

Jeg løfter åbenbart skævt fik jeg at vide af Fru Erik, hvor venstre arm halter lidt efter højre. Jeg troede jeg var stærkest i venstre, så derfor prøver jeg altid at få højre med. Det har åbenbart betydet, at jeg løfter alt for meget i højre. Det overraskede mig en del. Måske jeg skulle prøve at skyde noget video :blush:

Han løfter også selv pisse skævt, men gør intet ved det...nok mest fordi han er en idiot! Jeg er i øvrigt enig med de andre - rigtig gode løft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share