MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

:laugh: godt gået, du er bare for ond :bigsmile:

Jeg har snart så mange små bulere i min bil at jeg er ligeglad, den er 5 år gammel, jeg tor at jeg har 10 buler i mine døre og der er aldrig nogle der har lagt en seddel :devil:

Ja, jeg var lidt ond :devil: Jeg LQTM'ede også lidt på vejen hjem :4whistling:

Den indstilling fatter jeg godt nok heller ikke - har oplevet noget lignende for et par år siden, hvor jeg ventede på en kammerat i min bil, da en kvinde parkerede til venstre for mig. Hun daffer så om til passagersiden for at åbne døren for sit barn og smækker så selv døren direkte ind i siden af min bil. Hun virker helt upåvirket og ligeglad indtil hun opdager, at jeg sidder i bilen og har set det.. så kører hun ellers den gode finte - udbryder "NAAARJ, Mathias.. jeg har altså fortalt dig mange gange, at du ikke skal åbne døren så hårdt".

God stil lige at skyde skylden på ungen :nonono:

:nonono:

PS: Havde set, at du nævnte at det "også var en slags PR" - men det er jo ikke nær tydeligt nok :wink::laugh:

Nej, det synes du jo åbenbart ikke :laugh: Men rep-PR's kan man jo næsten lave hele tiden :tongue:

Hej Marianne!

Det var mig der var hen hilse. Lækkert endelig at se nogen den kan nået her på nørrebro. Imporende god teknik.

God træning fremover!

mvh. Rune

Hej Rune

Tak for komplimenterne :bigsmile:

Du er da lidt af en detektiv, selv om jeg måske havde givet dig et par hints :laugh:

Som vi også talte om, så er der mange med dårlig teknik, men min egen er nu heller ikke spotless :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. november 2008

Roning i DSR

CWR havde inviteret Femina og jeg ud og se hendes roklub. Samtidig kunne vi træne der og jeg kunne få chekket min teknik :smile:

Vi startede med opvarmning. Jeg er jo helt uvant med de angivelser man normalt giver til C2-roningen, men jeg mener vi roede ved 22 spm. Det var vildt langsomt i forhold til hvad jeg er vant til, men jeg fik lidt kritik på min teknik. Jeg løftede armene på en lidt forkert måde på vejen tilbage og så bøjede jeg benene for tidligt - ellers tror jeg ikke der var det store at bemærke, men det var nu også nok. CWR fik sagt mange gange "husk knæene" :laugh:

Da vi skulle ro "rigtigt" besluttede vi os for intervaller af 2 min og 2 min pause, 30 spm.

Først foreslog CWR 10 intervaller, så enedes vi om 8 - 10 intervaller, men endte på 7 for der var der udsolgt :laugh:

Jeg fik ikke lige noteret mine distancer eller hastigheder, men jeg var rimelig presset og blev langsommere og langsommere i løbet af de første 5 intervaller. Da vi aftalte, at der kun var to tilbage gav jeg gas og holdt vist nok et snit på 1:46.3/500 m i andet sidste interval. I det sidste var jeg dog helt færdig og havde næsten krampe i hænderne, så med en mini-pause og lidt roligere roning til sidst endte det interval på en tid på 1:56 min/500 m.

Fed træning, men jeg kan vist godt trænge til noget mere udholdenheds- og konditionstræning :4whistling:

Det hjalp så heller ikke, at jeg havde trænet tung ben-træning i går og var temmelig DOMS'et i glutes :laugh:

Det var et rigtig hyggeligt sted og god stemning når der sidder 20+ i roergometre og træner i takt :smile:

Link to comment
Share on other sites

1:46.3/500m er FANDEME GOD FART! :superman:

Tak for super træning i dag! :4thumbup:

Selv tak :smile:

Tirsdag d. 11. november 2008

Ryg og biceps

Chin up (uh)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

Det må være en RuneN-PR :tongue:

Preacher Curl (EZ)

8 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

Dødløft

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

Face Pull

10 * 17.5 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Pull Down

8 * 57.5 kg

8 * 57.5 kg

8 * 57.5 kg

DB rows

8 * 26 kg

8 * 26 kg

8 * 26 kg

I sidste uge havde jeg glemt mine sko til træning en dag :raisebrow: I dag havde jeg fået éen sko med :laugh: Heldigvis kunne mine ude-sko bruges, men det er da lidt for dumt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens forstå at man glemmer skoene - men hvordan lykkedes det kun at få én sko med? :eh::laugh:

Beats me :4whistling:

Jeg plejer ellers at være rimelig struktureret, men man kan vist konkludere, at jeg ikke ligefrem peak'er om morgenen når tasken skal pakkes :laugh:

Torsdag d. 13. november 2008

Bryst, triceps og skulder

Dips

12 * BW

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

12 * BW

Fik ondt i brystbenet af det :unhappy: Måske jeg bare skal droppe ekstra vægt :unsure:

DB lateral raise

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

Cable one arm twisting push (standing)

10 * 12.5 kg

10 * 12.5 kg

10 * 12.5 kg

Military press

6 * 30 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

DB low incline press

10 * 13 kg

7 * 16 kg

7 * 16 kg

7 * 16 kg

Lying triceps extensions (EZ)

8 * 20 kg + stang

8 * 20 kg + stang

Jeg trænger til weekend :shades:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. november 2008

Ben og mave

Squat

8 * 20 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

Seated leg curl

8 * 54 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

8 * 63.5 kg

Jeg har ikke prøvet denne maskine før - er ikke helt sikker på, at jeg fik den indstillet ordentligt, så der er vist mulighed for progression :smile:

BB Walking Lunges

16 skridt * 41.5 kg

16 skridt * 41.5 kg

16 skridt * 41.5 kg

16 skridt * 41.5 kg

Ikke så meget plads i dag, så det blev til en lidt kortere gåtur

Ab coaster

10 * 15 kg (M+H+V)

10 * 15 kg (M+H+V)

10 * 15 kg (M+H+V)

10 * 15 kg (M+H+V)

Leg raise (ikke hanging - hvad hedder de så?)

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

strakte ben, men de 10 reps var egentlig hårde nok. De sidste par reps i hvert sæt var ikke så høje som de første :blush:

supersættet med

Weighted hyper extensions

10 * 15 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Lidt udstræk og massage på roterende ruller.

Nice to be back in business :shades:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. november 2008

Ryg og biceps

Chin up (UH)

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Dødløft

8 * 50 kg

8 * 50 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

5 * 80 kg

Pludselig mærkede jeg meget tydeligt DOMS fra bentræningen i går :4whistling: havde ellers ikke mærket noget hele dagen

Pull down

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Face Pull

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB curls

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

BB BOR

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Udmærket træning på trods af manglende energi :smile:

Jeg havde egentlig planlagt, at jeg skulle have noget volumen på assisted Pull Up's til sidst, men der var optaget, så det må blive næste gang. Det er bare så fristende at blive ved med at lave Chins når jeg nu endelig kan lave nogle acceptable sæt, men egentlig vil jeg jo også gerne kunne lave pull ups :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19. november 2008

Massive doms i understellet og ryg i dag :blush:

Jeg havde lavet en træningsaftale med en ven. Selv om jeg luftede idéen om at droppe træning og bare gå ud og spise, så bed han ikke på. Derfor blev det til en times HardCore.

Inden HardCore timen nåede jeg lige

Assisted Pull ups

5 * -15 kg

5 * -15 kg

5 * -15 kg

5 * -15 kg

4 * -15 kg

Aaaarghh - hvorfor fik jeg ikke lige den sidste rep :raisebrow: Well - den er der nok næste gang, hvis jeg er lidt friskere :rolleyes:

Så var det tid til timen :superman:

Det passer nu meget godt med en time med instruktør, når jeg er så øm, som jeg var i dag. Det var lidt hårdt at få gang i kroppen, men grundig opvarmning hjalp på det. Jeg fik dog krampe i rygmusklerne flere gange og måtte lige strække dem lidt.

Der er altid (?) en del med kettlebells og en del med sandsæk. Jeg synes ikke rigtig teknikken kørte med KB's - især cleans har jeg ikke helt styr på, men det bliver vel bedre med tiden :smile:

"serien" var 10 minutter med:

  • 5 * Et hånds clean, press af KB og samtidig udfald til lunge
  • 8 * KB rows
  • 10 * tohånds clean, (2 KB's)

Sandsæk-delen kørte jeg kun med 15 kg, så det blev lidt mere udholdenhedspræget. Pulsen blev høj og sveden sprang....

"serien" gik ud på at man skulle lave

  • Front squat
  • skulder press
  • Back squat
  • Rows

Første runde en af hver, derefter to af hver, derefter tre af hver.... U get the picture? 10 minutter i alt :gal:

Jeg var i gang med runden "10 af hver" da tiden var gået, men jeg havde måske lidt kludder med tællingen omkring 7-8 stykker, så måske har jeg sprunget over en runde :unsure:

Efter timen fik jeg lige lidt massage af rygstykkerne, så nu føles de nogenlunde igen :smile: Nu er det bare mine skuldre, som er godt trætte efter alle de press :4whistling: Det bliver spændende at lave skuldertræning i morgen...

Efterfulgt af lækker-lækker post-10703-1227133155.jpg-mad :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

OMFG!1!!!11! :1356: :gun2:

Mine guns er kun sølle 35,6 cm. i flexed uden pump :laugh: :laugh:

Jeg var sgu' ikke helt ved siden af, da jeg skrev at du pwnede mig :laugh: :laugh:

... Damn I am stunned!!

Nu vil jeg gå måbende og grædende i seng...

:tongue::shades:

LOL - Jeg kan simpelthen ikke tro det passer. Tager du pis på mig? :unsure:

Jeg synes du ser MEGET mere massiv ud :4flex:

Link to comment
Share on other sites

OMFG!1!!!11! :1356: :gun2:

Mine guns er kun sølle 35,6 cm. i flexed uden pump :laugh::laugh:

Jeg var sgu' ikke helt ved siden af, da jeg skrev at du pwnede mig :laugh::laugh:

... Damn I am stunned!!

Nu vil jeg gå måbende og grædende i seng...

:tongue::shades:

No way - jeg har ikke større guns end dig. :laugh:

Sikker på du ikke er kommet til at måle læggen? :tease:

Link to comment
Share on other sites

LOL - Jeg kan simpelthen ikke tro det passer. Tager du pis på mig? :unsure:

Jeg synes du ser MEGET mere massiv ud :4flex:

:laugh: mange tak... jeg må indrømme, at jeg har målt forkert - sorry :blush: Men du er stadig ikke langt fra!

No way - jeg har ikke større guns end dig. :laugh:

Sikker på du ikke er kommet til at måle læggen? :tease:

MAXpower er med på udfordringen - kan vi få nogle stats?

Jeg har målt forkert - beklager. Jeg målte her til morgen og den siger 37,6 cm. på armen - ved ikke lige hvad der er gået galt igår?!?! Jeg må have været træt og læst forkert :laugh:

Læggen - til Maxpower - er tilsvarende 38 cm. på bredeste sted :laugh: :laugh: Jeg kører efter microchip princippet, småt men kraftfuldt (Og ja, her kan man lave mange sjove vittigheder :crazy_pilot::tongue:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: mange tak... jeg må indrømme, at jeg har målt forkert - sorry :blush: Men du er stadig ikke langt fra!

MAXpower er med på udfordringen - kan vi få nogle stats?

Jeg har målt forkert - beklager. Jeg målte her til morgen og den siger 37,6 cm. på armen - ved ikke lige hvad der er gået galt igår?!?! Jeg må have været træt og læst forkert :laugh:

Læggen - til Maxpower - er tilsvarende 38 cm. på bredeste sted :laugh::laugh: Jeg kører efter microchip princippet, småt men kraftfuldt (Og ja, her kan man lave mange sjove vittigheder :crazy_pilot::tongue:

37,6cm :laugh:

Og det er ikke engang løwn. Jeg målte nemli' i går efter at have læst din post. Læg har jeg ikke lige opdaterede mål på.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke på tide at din log får et nyt navn, "MarianneB's Girly-log, Landevejscykling og STYRKE", der er ikke meget landevejscykling i loggen mere :smile:

Åh nej - The pressure of a new log-name :cry:

Men du har da ret - landevejscykling er der ikke meget af lige for tiden :smile:

:laugh: mange tak... jeg må indrømme, at jeg har målt forkert - sorry :blush: Men du er stadig ikke langt fra!

MAXpower er med på udfordringen - kan vi få nogle stats?

Jeg har målt forkert - beklager. Jeg målte her til morgen og den siger 37,6 cm. på armen - ved ikke lige hvad der er gået galt igår?!?! Jeg må have været træt og læst forkert :laugh:

Læggen - til Maxpower - er tilsvarende 38 cm. på bredeste sted :laugh: :laugh: Jeg kører efter microchip princippet, småt men kraftfuldt (Og ja, her kan man lave mange sjove vittigheder :crazy_pilot::tongue:

37,6cm :laugh:

Og det er ikke engang løwn. Jeg målte nemli' i går efter at have læst din post. Læg har jeg ikke lige opdaterede mål på.

Haha :laugh:

Jeg må indrømme, at det glæder mig, at jeg er et par cm bagefter endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. november 2008

Skulder, bryst og triceps

Dips

15 * BW

15 * BW

10 * BW

10 * BW

Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 40 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

6 * 45 kg

I andet sidste sæt, var jeg godt nok tæt på at faile - jeg fik ikke strakt armene helt, men fik den liiiiige vredet op i holderne :blush:

Military Press

8 * 20 kg

8 * 30 kg

7 * 30 kg

4 * 30 kg

5 * 25 kg

DB lateral raise

8 * ~8 kg

8 * ~8 kg

8 * ~8 kg

8 * ~8 kg

Jeg kan ikke finde ud af de håndvægte - der var 7 kg skiver på, men det føltes som mindst 9 kg :unsure:

DB Pull over

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Lying triceps extensions

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Fin træning - god energi og god stemning. Oplevede at få pisk med en strap :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 22. november 2008

Ben og mave

Begge squat-rack's optaget, så hvad skulle jeg så begynde med... :unsure: Jeg starter jo ALTID med squatten når den er på programmet :raisebrow: Derfor dagens alternative rækkefølge.

BB Walking Lunges

24 skridt * 31.5 kg

24 skridt * 31.5 kg

24 skridt * 31.5 kg

Stiff legged dead lift

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

Front squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

HS seated leg curl

10 * (2*20) kg

10 * (2*22.5) kg

10 * (2*22.5) kg

10 * (2*22.5) kg

Endnu en ny leg curl-maskine, men den "sad" rigtig godt og virkede præcis på hamstrings.... burn :firebounce:

Weighted Decline situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Weighted Decline twisted situp

5 * 10 kg

5 * 10 kg

5 * 10 kg

5 * 10 kg

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Leg raise

10 * bw

10 * bw

10 * bw

10 * bw

Jeg var til whisky smagning i går, så jeg var ikke helt i humør til rigtig tung træning, men det blev nu en godkendt high rep-træning alligevel med ganske god volumen :smile:

Fik spottet Essensen, der dødløftede mens jeg front squat'ede. For pokker den stang blev lagt død hver gang :laugh: Der har jeg måske noget at lære :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fik spottet Essensen, der dødløftede mens jeg front squat'ede. For pokker den stang blev lagt død hver gang :laugh: Der har jeg måske noget at lære :smile:

Hey - hyggeligt at hilse på :smile: Faktisk gik jeg over til touch & go dødløft umiddelbart efter, jeg burde fortsætte med at lægge den død hver gang, men jeg synes ikke det gør videre meget for mit svagelige dødløft og jeg får langt flere reps med touch & go! Men rigtig gode front squats du fik lavet - habile kg og god teknik.

Link to comment
Share on other sites

Hey - hyggeligt at hilse på :smile: Faktisk gik jeg over til touch & go dødløft umiddelbart efter, jeg burde fortsætte med at lægge den død hver gang, men jeg synes ikke det gør videre meget for mit svagelige dødløft og jeg får langt flere reps med touch & go! Men rigtig gode front squats du fik lavet - habile kg og god teknik.

Hej - ja, hyggeligt med endnu et MOL-ansigt :smile: Tak for de positive kommentarer :blush:

Jeg prøvede faktisk i dag, at lægge stangen mere "død" mellem reps og det blev det da godt nok ikke lettere af :rolleyes:

Mandag d. 24. november 2008

Ryg og bispens gibsgebis bicepzzzzz

Chin up (uh)

8 * bw

7 * bw

6 * bw

6 * bw

sikke et fint mønster :laugh: ikke helt tilsigtet :4whistling:

Dødløft

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

Jeg havde jo købt straps for lææænge siden og i dag fik jeg endelig prøvet dem på de tungeste sæt. De var lidt besværlige at få på, men det kørte egentlig meget godt da jeg kom i gang. Det var rart at jeg ikke behøvede tænke på grebet :smile: Nå ja, og så blev stangen lagt mere død mellem reps, men vist ikke så meget, at jeg helt mistede opspænd...

DB rows

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

Face pulls (seated)

10 * 25 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

DB Curls

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Pull Down

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Dejligt træning med nogen snak om feminisme, body building, islam, liberalisme, kage, træningsmål og meget mere :blahblah::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. november 2008

Bryst, skulder og triceps

Dips

12 * bw

12 * bw

12 * bw

12 * bw

DB lateral raise

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

Military press

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

DB incline press

10 * 12 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Standing cable press

10 * 12.5 kg

10 * 12.5 kg

10 * 12.5 kg

10 * 12.5 kg

Push down

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

ninjadisappearingkm5.gif

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. november 2008

Assisted Pull ups (OH)

5 * -12.5 kg

5 * -12.5 kg

5 * -12.5 kg

5 * -12.5 kg

2 * -12.5 kg

Jeg ved ikke lige hvad der skete i sidste sæt, men det føltes som om jeg ikke kunne holde skulderleddet i korrekt position når jeg kom helt ned i dybeste del af øvelsen, så to gange hang jeg i éen arm og måtte hoppe ned på gulvet :laugh: Jeg håber det bare var pga. træthed i de stabiliserende muskler for jeg har ikke mærket noget til det siden :hands:

HardCore

Der var en del nye på holdet, så os "øvede" fik lov at køre lidt mere for os selv og fik vist også lidt længere tid end de normale 2*10 min med høj intensitet.

Jeg fik lavet nogle af øvelserne lidt tungere end sidst, så sandsækøvelserne startede jeg med 15 kg og gik så over til 20 kg de sidste runder. Øvelsen gik ud på:

  • Clean
  • Front squat
  • skulder press
  • Back squat
  • Rows

Første runde en af hver, derefter to af hver, derefter tre af hver, derefter.... :gal:

Kettlebellserien bestod af:

  • press af KB og samtidig udfald til lunge
  • Rows med 2 kb's
  • Swings

Her vekslede jeg mellem 12 kg KB i Press/Lunge og 16 kg KB i de to andre øvelser :smile:

Jeg ved ikke helt om jeg har mærket "pump" i mine muskler og ved faktisk ikke helt, hvordan det føles :blush: men den her omgang HardCore-træning gjorde i hvert fald, at jeg var så træt i mine skuldre, at jeg næsten ikke kunne løfte armene lige bagefter :laugh:

Bagefter skulle jeg ind og se Woody Allens Vicky Christina Barcelona. Det var sand honning og chokolade for øjne og ører - smukke billeder, smukke mennesker (Scarlett Johansson, Penélope Cruz og Jarvier Bardem), passion og sensualitet :wub:

I aften vil jeg gense MatchPoint, som jeg har haft liggende på dvd et stykke tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share