MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 14. december 2008

Ryg og biceps

Chin up (uh)

8 * BW

7 * BW

6 * BW

5 * BW

Dødløft

8 * 50 kg

8 * 70 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

8 * 90 kg

Samme sæt som sidst, men denne gang med mindre skiver (technogym)

Pull down

8 * 50 kg

8 * 55 kg

8 * 60 kg

Face pull

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Yates rows

8 * 30 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

De føltes supergodt i ryggen, men jeg ved ikke om det er forkert at erstatte DB rows med dem, for de føles noget anderledes :unsure:

Jeg har haft lidt ømhed i den ene albue, så jeg droppede curls i dag. Jeg holder lidt øje med, at det ikke bliver værre, for så må der en pause til :hands:

Gik frem og tilbage til træning, 6.3 km, men der var vist ikke så meget "power" over det i dag. Jeg blev i hvert fald ikke så svedig som ellers :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selv tak. Joh... jah... det kan da godt være, men jeg havde nu prøvet på at spise en god omgang morgenmad

Okey. Har du planer om at powerwalke hver dag og har du en bestemt vægt du vil nå? (Jeg kunne godt se på dig, at du har tabt dig!)

Keep it up. :superman: Håber du rammer din ønskede målsætning/strandform til når du lige om en måneds tid flyver til noget mere eksotiske himmelstrøg. Var det Hawaii?

og tak for din confidence i mig

Naturligvis MariB! :bigsmile: You're strong; kører tunge DL's (I envy you a great deal, you know), du har god træningsdisciplin og derudover så har MEGET større biceps end mig...... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Okey. Har du planer om at powerwalke hver dag og har du en bestemt vægt du vil nå? (Jeg kunne godt se på dig, at du har tabt dig!)

Keep it up. :superman: Håber du rammer din ønskede målsætning/strandform til når du lige om en måneds tid flyver til noget mere eksotiske himmelstrøg. Var det Hawaii?

Nej, jeg har ikke tid til power walk'e hver dag, men nu prøver jeg at putte det ind hvor det passer.

Målet er at komme af med 5 kg. Jeg havde taget 4 kg på i forhold til, da jeg cyklede mest i sommer, så måske det bliver svært at presse den derunder, men nu forsøger jeg :smile: Jeg mangler 2 kg endnu.

Turen går til Bahama :superman:

Naturligvis MariB! :bigsmile: You're strong; kører tunge DL's (I envy you a great deal, you know), du har god træningsdisciplin og derudover så har MEGET større biceps end mig...... :cry:

Lige mht. biceps er det vel lige så meget proportionerne i forhold til resten af kroppen, der er vigtige, ikke? Du behøver overhovedet ikke at pive over dine :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har ikke tid til power walk'e hver dag, men nu prøver jeg at putte det ind hvor det passer.

Målet er at komme af med 5 kg. Jeg havde taget 4 kg på i forhold til, da jeg cyklede mest i sommer, så måske det bliver svært at presse den derunder, men nu forsøger jeg :smile: Jeg mangler 2 kg endnu.

Turen går til Bahama :superman:

Lige mht. biceps er det vel lige så meget proportionerne i forhold til resten af kroppen, der er vigtige, ikke? Du behøver overhovedet ikke at pive over dine :4flex:

To kilo er jeg sikker på at du nok skal nå, men du må sige til, hvis du har brug for noget :4whip:

Pokkers også, så må jeg i stedet pive over at være så lav. :nonono:(Kan man ønske sig at vokse 10 cm i højden og tilsvarende få 3 cm større biceps? :tongue::blush: )

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Lige mht. biceps er det vel lige så meget proportionerne i forhold til resten af kroppen, der er vigtige, ikke? Du behøver overhovedet ikke at pive over dine :4flex:

Dine biceps blev faktisk omtalt til weekendens MOL-julefrokost - sådan lige for henkastet at fortælle PlayboY, at dine gunz var større end hans :laugh:

Damn - Bahamas.. lidt misundelig er man vel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dine biceps blev faktisk omtalt til weekendens MOL-julefrokost - sådan lige for henkastet at fortælle PlayboY, at dine gunz var større end hans :laugh:

:laugh:

Godt mine biceps kunne være med, når jeg ikke selv kunne :4flex:

Jeg synes nu, jeg så på nogle billeder, at PlayboY's biceps sidder meget godt på ham :wink:

Mandag d. 15. december 2008

En masse transport-"power"-walk, ca 10 km i alt, opdelt i 5 km til arbejde, 3.5 km til biograf, 1.5 km hjem :xmas:

Jeg var til forpremiere på Australia... skuffende, i forhold til, den bliver lanceret som "årets store julefilm" :hmmm: En del scener er computer-animationer og de er godt nok dårligt lavet. Heldigvis er Hugh Jackman HOT! :santa2:

Tirsdag d. 16. december 2008

Ben og mave

Front Squat

8 * stang

8 * stang

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

og SÅ smed jeg stangen... bum!

Stiff legged dead lift

8 * 60 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

BB Walking Lunges

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

Good mornings

8 * 35 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

Måske et sæt mere :unsure:

Weighted hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Weighted crunch

10 * 10 kg (M+H+V)

10 * 10 kg (M+H+V)

10 * 10 kg (M+H+V)

Planken

1 min * 15 kg

1 min * 15 kg

1 min * BW

Jeg havde ikke rigtig fået spist noget siden frokost i dag, så jeg var ret sulten, da jeg skulle igang med træningen. En pære og en skive groft knækbrød holdt mig i gang under træningen, men jeg blev godt nok sulten på vejen hjem på cyklen :blush:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Godt mine biceps kunne være med, når jeg ikke selv kunne :4flex:

Jeg synes nu, jeg så på nogle billeder, at PlayboY's biceps sidder meget godt på ham :wink:

Ja - ved nærmere omtanke, så tror jeg også det var lidt en røver fortalt i fuldskab.. men det havde den ønskede effekt :laugh:

Det var i øvrigt lidt uheldigt med nogen af de billeder.. skulle lige checke om der var kommet nye billeder fra MOL-julefrokosten på jobbet, mens en kollega stod bag mig.. hvorefter et stort billede af to gutter med bukserne nede dukker op :blink: ZOMG.. MINIMIZE.. MINIMIZE!1!11eleven!1

.. glæder mig i øvrigt til at hilse på dig til næste træf - regner jo med du er klar, når vi engang får lokket en Københavner til at arrange det for os? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja - ved nærmere omtanke, så tror jeg også det var lidt en røver fortalt i fuldskab.. men det havde den ønskede effekt :laugh:

Det var i øvrigt lidt uheldigt med nogen af de billeder.. skulle lige checke om der var kommet nye billeder fra MOL-julefrokosten på jobbet, mens en kollega stod bag mig.. hvorefter et stort billede af to gutter med bukserne nede dukker op :blink: ZOMG.. MINIMIZE.. MINIMIZE!1!11eleven!1

:roflmao:

Ja, jeg er også lidt forsigtig med at gå ind i tråde med mange billeder på arbejde :laugh:

.. glæder mig i øvrigt til at hilse på dig til næste træf - regner jo med du er klar, når vi engang får lokket en Københavner til at arrange det for os? :wink:

Det regner jeg bestemt også med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18. december 2008

Ryg og biceps

Pull up (oh)

4 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

Chin up (uh)

3 * 10 kg

3 * 7 kg

3 * 7 kg

3 * BW

Pull- og Chin up blev supersættet. Jeg er lidt skuffet over antallet af reps både i weighted chins og i pull ups, så volumen måtte reddes ved mængden af sæt :dry:

I stort set alle sæt var sidste rep lidt "cheat'ed" med hjælp af ben, men ALT bliver talt med i dag :tongue:

Dødløft

8 * 50 kg

6 * 80 kg

5 * 100 kg

5 * 100 kg

5 * 100 kg

5 * 100 kg

5 * 100 kg

Phew :gal: Efter 3 sæt med 100 kg fortrød jeg godt nok, at jeg var gået i gang med det her projekt, men lidt beskidt musik og opmuntrende kommentarer fik mig igennem :devil:

Jeg blev spurgt om, hvad mit max-løft er, men det har jeg ikke testet siden foråret, hvor jeg løftede 110 kg. Jeg chekkede derfor lige beregneren på forsiden, men den siger bare, at hvis 5RM~100 så er 1RM~110 kg :rolleyes: Anyway - det var jo heller ikke alle out på 5'erne i dag, så max'en er nok lidt over de 110 kg nu

De 5 sidste sæt blev forøvrigt kørt med straps - det er sq fedt. Jeg kan mærke løftet på en hel anden måde, når jeg ikke behøver tænke på grebet :smile:

Pull down

8 * 40 kg

8 * 45 kg

8 * 50 kg

Yates rows

8 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Seated Face Pull

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 35 kg

Standing EZ curls

8 * 27 kg

8 * 27 kg

8 * 27 kg

8 * 27 kg

Nice træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu havde jeg jo sådan lidt kommet til at udfordre Nillepige25, så der skulle køres tung bænkpres i dag. Heldigvis var Femina og cwr med på idéen :4flex:

Bench Press

1 * 60 kg

1 * 65 kg - tangering af PR

0 * 70 kg - løftede den kun få cm

0 * 70 kg - løftede den lidt mere, måske 10 cm

0 * 67.5 kg - løftede den lidt mere, måske 15 cm

6 * 50 kg

ARGHHHH... &%¤$£@&%... Øv - jeg var sikker på, at jeg kunne løfte de 70 kg inden træningen i dag, men de 65 kg var godt nok også tungere end jeg huskede dem fra sidste gang, så det var ikke dagen for ny PR. Jeg er dog sikker på, at de 70 kg kommer op i en ikke så fjern fremtid :wink:

Jeg ville ikke engang prøve de 70 kg.. tror lige jeg skal øve mig lidt mere i de 65 og få dem helt på plads :rudolph:

Men i er alså super seje dig og Femina, nogle vilde kg. i smider rundt med, dejligt at have nogle at battel lidt med :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke engang prøve de 70 kg.. tror lige jeg skal øve mig lidt mere i de 65 og få dem helt på plads :rudolph:

Men i er alså super seje dig og Femina, nogle vilde kg. i smider rundt med, dejligt at have nogle at battel lidt med :cool:

Hehe - jeg skal vist også øve mig lidt mere nogle tunge vægte inden jeg forsøger igen på de 70 kg :smile:

Tak - og i lige måde :superman:

Fredag d. 19. december 2008

Bryst, triceps og skulder

Dips

12 * BW

12 * BW

12 * BW

12 * BW

Kørte godt! :nissegrin:

DB latereal raise

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

DB incline press

10 * 14 kg

10 * 14 kg

10 * 14 kg

10 * 14 kg

Lying triceps Extensions (EZ)

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

Military Press

4 * 30 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

Jeg fatter ikke, hvorfor jeg kan lave øvelsen med 30 kg i IK, men ikke i Fdk :unsure:

DB flies

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Squeeeeeezzze

Nu jeg da snart komme i gang med de julegaver. I dag fik jeg kun købt en bog til mig selv og så gik jeg til træning. I morgen.... :hands::rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. december 2008

Ben og mave

Front squat

10 * BW

10 * BW

10 * stang

10 * stang

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

masser af opvarmning var nødvendigt :blush:

Stiff legged dead lift

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Lidt let i dag- jeg har mærket lidt til torsdagens DL i lænden, så det skulle ikke være for tungt

Leg Curl

10 * 45 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

let, men totalt brændende følelse i hams :wootdance:

Hyper Extensions

10 * BW

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

:xmas:

Leg raise

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

overskud :smile:

Det var ikke årets bedste træning, men dagsformen taget i betragtning var det faktisk... totally awesome :superman: En weekend med for meget booze, fucked up søvn, julegaveindkøb og lidt for mange aftaler er ikke godt for restitutionen, men ret hyggeligt :wink:

Nu er alle julegaverne købt :smile: Håber på at nå en hurtig træning i morgen inden jeg tager til koncert med MC Einar på Ingolfs kaffebar. Så skal det saftsuseme blive jul - det' cool :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22. december 2008

Ryg og biceps

Chin up (uh)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

Dødløft, snatch grip

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Endnu en gang kun let dødløft, så for at få lidt andet ud af de sparsomme kilo blev de løftet med bred fatning. Jeg havde også fået stablet vægtstangen op, så den var løftet ca 10 cm ~ stang midt på skinneben :smile:

Face Pull

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Pull down

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

Yates rows

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

DB rows

8 * 26 kg

8 * 26 kg

8 * 26 kg

8 * 26 kg

Betydelig bedre træning i dag end i går... yeirh :devil:

Link to comment
Share on other sites

God jul og godt nytår, synd at du ikke var med til Mol julefrokost det var sjovt :nissegrin:

Mange tak og i lige måde :xmas:

Ja, MOL-julefrokosten lyder også sjov :santa2: Det må jeg gøre bedre næste gang, der er træf :smile:

Torsdag d. 25. december 2008

Bryst, triceps og skulder

Dips

12 * BW

12 * BW

12 * BW

Flat DB Press

10 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

8 * 17.5 kg

DB Shoulder Press

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Lying triceps extensions (EZ)

8 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

DB flyes

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

DB lateral raise

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

DB pull over

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

DB rear lateral raise (standing)

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Lige et par ekstra øvelser i anledning af julen :xmas: Næsten alle øvelser supersættet to og to. Åbningstiden er skåret ned til 2 timer i det lokale center her i julen, så der var rimelig fyldt, men hyggeligt :nissecool:

MERRY X-MAZ EVERYBODY :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. december 2008

Ben og mave

Front squat

10 * stang

10 * stang

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 60 kg

Stiff legged dead lift

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

weak

BB Walking lunges

22 skridt * 35 kg

22 skridt * 35 kg

22 skridt * 35 kg

Leg curl

10 * 57.5 kg

10 * 57.5 kg

10 * 57.5 kg

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Ab wheel

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Ab coaster, Center and with a twist

10 * 15 kg (M+H+V)

10 * 15 kg (M+H+V)

10 * 15 kg (M+H+V)

De sidste tre øvelser blev supersættet. Det var mave/core-træning med høj puls :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 29. december 2008

Ryg og biceps

Chin up (UH)

8 * BW

8 * BW

5 * BW

7 * BW

Face Pull

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Standing EZ curls

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

10 * 17.5 kg + stang

Dødløft, snatch grip

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Yates rows

10 * 50 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

Jeg syntes egentlig de 50 var tunge, men nogle gange må man jo bare presse sig selv lidt mere :rolleyes:

DB rows

8 * 24 kg

8 * 24 kg

Ventede lige på at komme til Pull down

Pull down

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

Afsluttede med lidt udstræk og smidighedsøvelser :smile:

Havde selskab af Candygirl i omklædningen og lidt af træningen inden hun skulle til spinning. I morgen har vi en spinningaftale - phew, det bliver nok hårdt for mig. Cardioformen er skidt tror jeg :blush:

Jeg gik til og fra træningen i dag igen. Jeg har i løbet af julen gået 5-12 km hver dag. En del i Power walk-tempo og resten bare vandreture eller transport :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30. december 2009

Spinning

Teamede op med Candygirl til en SpinningØvet. Jeg var lidt spændt på formen, men det gik egentlig meget fint. Jeg kørte efter udmeldingerne hele timen, men synes nok ikke pulsen reagerede så hurtigt som den plejede... især ikke når den skulle ned :tongue: Havde også typiske begynder-symptomer: krampe i fødder, sovende fingre, øm i bagdelen og svedte ikke særlig meget. Det skal der laves om på :devil:

Bagefter super-hurtig styrketræning:

Bryst, skulder og triceps

Dips

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Military Press

8 * 30 kg

6 * 30 kg

8 * 25 kg

DB flies

10 * 9 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Lying ez triceps extensions

10 * 27 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

DB lateral raise

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 9 kg

BB Bench press

10 * 30 kg

9 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Det blev lidt sent i træningen med bænk pressen, så jeg var ikke så opsat på at gå højt op i vægt og de beskedne kg var da også tunge nok :blush:

Godkendt træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

happynewyears.gif

Hej Marianne...

Ville lige ønske dig en fantastisk nytårs aften.. post-15167-1199116605.gif

Og glæder mig til at battel lidt mere med dig i år 2009 :wootdance: og fedt at se at du også er røget lidt med på Spinning, og at det ikke kun er mig med begynder stymtomer..

Knus

Nille :xmas:

Link to comment
Share on other sites

happynewyears.gif

Hej Marianne...

Ville lige ønske dig en fantastisk nytårs aften.. post-15167-1199116605.gif

Og glæder mig til at battel lidt mere med dig i år 2009 :wootdance: og fedt at se at du også er røget lidt med på Spinning, og at det ikke kun er mig med begynder stymtomer..

Knus

Nille :xmas:

Tusind tak og også godt nytår til dig :smile:

Ja, det var sørme hårdt at komme i gang med spinningen igen. Det har været rart at fokusere 100% på styrketræningen - og det vil stadig have første prioritet - men nu skal der også lidt konditionstræning ind igen. Måske jeg endda skulle begynde at bruge C2'eren igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 31. december 2008

Ben og mave

Squat

10 * BW

10 * stang

10 * 40 kg

10 * 70 kg

6 * 80 kg

1 * 100 kg PR

3 * 90 kg

5 * 80 kg

8 * 60 kg

Det blev lidt rodet, men efter at have fokuseret på front squat længe havde jeg lyst til at løfte lidt tungere i dag. Da løftene startede vældig godt op, tænkte jeg at jeg jo også lige kunne prøve at få neglet de 100 kg. Det var absolut ikke det flotteste squat jeg har lavet, og jeg var ved at gå i stå på vejen op, men da der ikke var nogen spotter var der ikke andet at gøre, end at få den op :laugh:

Stiff legged dead lift

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Leg Curl

10 * 50 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

BB Walking lunges

30 skridt * 36 kg

30 skridt * 36 kg

30 skridt * 36 kg

Der var vældig god plads i dag, så det blev nogle lange ture. Jeg er ret sikker på 3 dages DOMS in teh butt startende i morgen :laugh:

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Leg raise

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Weighted decline situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Weighted decline twisted situp

5 * 10 kg

5 * 10 kg

Det er fedt når man kan starte med en PR, så bliver resten af træningen bare også bedre :smile: Tænk hvad det kunne være blevet til, hvis det ikke var en formiddagstræning :w00t:

Rigtig godt nytår til jer der læser med :smile:

Link to comment
Share on other sites

BOOOM!

Dælme ikke nogen tosset afrunding af 2008. :devil:

Og god fornøjelse med dine butt-DOMS de næste dage. :wink:

Nej, det er dæleme BB!1!1 :laugh:

Tillykke med PR (oven i købet en ægte PR og ikke MaxPower-stilen :innocent::tongue:) og rigtig godt nytår, Marianne! :nissegrin:

Mange tak, til jer begge :smile:

Ja, PR'en var skam helt reel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share