Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Træning i OBBC:

Squat - (8x50kg, 8x50kg, 3x90kg, 3x120kg), 2x130kg, 2x150kg, 2x160kg, 2x170kg(M.Knæbind), 2x180kg(M.knæbind), 2x190kg(M.Knæbind PR :smile: Jaja, ved godt det er en smule ynkeligt, når man tænker på hvad Baardi squatter, men er faktisk rigtigt glad for denne PR da jeg regnede med at jeg var laaangt fra topform i squat :smile: )

Box squat med bands - 10sæt x 2reps med 100kg (Dynamisk. Teamede op med Piksår og der var pæn god fart over reppene og korte pauser. Vi havde vores hyr med at få lavet en ordentlig opsætning med bandsne, men synes faktisk at det fungerede udemærket :smile: )

Arch Back goodmornings (Breds stand) - 10x20kg, 6x60kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg (Uden bælte. Bred stand gør at den går en del mere i haserne end ved smal stand. Lang tid siden jeg sidst har prøvet at stå bredt i goodmornings, da jeg bruger goodmornings som en hjælpeøvelse til dødløft og ikke squat. Men sad godt :smile: )

Bænkpres - (10x20kg, 6x60kg, 6x60kg), 2x100kg, 2x100kg, 1x120kg, 1x130kg (På med Fury str.46), 1x160kg(Til 2klodser. Raket), 1x170kg(2klodser.Fin fart), 1x175kg(2klodser.Ok), 1x180kg(2klodser.Ok), 1x180kg(Uden klods. Men blev for tung og jeg lettede røven. :sneaky2: Utroligt som man kan være i superform i bænkpres uden det har nogen positiv effekt på ens trøjebænkpres :dry: . Fuck, det. Af med trøjen)

Boardpress (2") - 6x130kg, 6x135kg (Det er fra denne klods højdre jeg skal blive markant stærkere hvis mit trøjebænk skal blive bedre. Lidt sjovt at jeg faktisk er ligeså stærk helt til brystet som til 2 klodser)

Incline bænkpres - 6x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 6x80kg (De 100 var lidt hårde ellers var det pebernødder og alle reps blev pauset på brystet)

Pullups(Dobbelt overhåndsgreb) - 4sæt x 10reps

Pullups(Neutralt greb) - 6xmig+10kg, 6xmig+15kg, 6xmig+10kg, 8xmig (Damn, min lat træning kører bare for tiden. På trods af massiv DOMS fra mine Rows i onsdags kørte pullupsne rigtigt godt :smile: )

Dumbell laterels - 3sæt x 10reps med 12kgs håndvægte (Jane Fanda, feel the burn stil :cooldance: )

Mave - 3sæt x 20reps

Igen en rigtig solid træningsrunde :smile: Squatstyrken er stort set tilbage på mit gamle niveau og min pull styrke har nok aldrig været bedre, så jeg har ikke så meget at klage over....Jo, det skulle da lige være mit trøjebænkpres der bare ikke vil flytte sig efter at være stagneret i langt over et år.. Fra nu af får den virkeligt gas med boards og elastikker. :devil: Og så må jeg simpelthen se om jeg kan komme i min fury 44 igen. selvom det var umuligt for mig at få 180kg til brystet sidst jeg havde den på.

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med squatten Troels, der skal nok nå at komme nogen virkelig gode kilo på til SM. 

Mht din bænktrøje, så er du da også alt, alt for stærk til at få 180kg til patten!  190-200kg ned og så BRAGET op igen!

Mange tak Anders :bigsmile: Men den med at jeg er for stærk til at få 180kg til patten er nok lige en overdrivelse. Men skal da prøve min 44er igen, og så skal der fanme bare nogle kg på :devil::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Måååsen<< Lige over der, Wonderboy :devil: :4thumbup: Så må vi se hvem der først får de 200kg med knæbind :bigsmile:

Loonie<<

Mange tak, og du har selvfølgelig ret, og synes også jeg plejer at være godt på at fokusere på mig selv. Men ville alligevel godt se mig lave gode løft RAW med 200kg på dette tidspunkt. Men håber det kommer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske du skal ind og kikke på din raw bænk, hvis du vil videre med trøje

så vidt jeg kan forstå, løfter du på en hel anden måde uden trøje.

Så hvis du arbejde lidt med at få dit raw bænk, til at ligne dit trøje bænke, kunne jeg forstille mig, at der hurtigt ville komme flere kilo på stangen.

bare en ide

Link to comment
Share on other sites

Jfk<< Ja, jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Men det er faktisk sådan at jeg aldrig har fokuseret mere på stilen end jeg har gjort de sidste års tid.

Før i tiden havde jeg det med at lette røven, men den vane har jeg arbejdet længe på at vænne mig af med. Synes også det går rigtigt godt med at vænne sig af med dette. Derudover har jeg også oftere og oftere med max bredt greb selvom jeg faktisk er stærkere med langemand på ringen.

De 170kg som jeg har lavet Raw er jo lavet touch and go med røven lettet. Pausen koster vel 10kg det samme gør det at holde røven i sædet, så er vi nede på Raw bænkpres på 150 i god stil. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Low box squat - 10x40kg, 10x40kg, 6x70kg, 6x70kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x120kg, 2x140kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg(Tja, den var tung men tror at jeg havde haft den. Men Jens hjalp så ingen Pr), 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg.

Reverse Band Box squat - 2x120kg, 2x170kg, 1x205kg, 1x235kg (Hehe, Gal opsætning der tog ca. 100kg i bunden :smile: )

Benpres - 8x200kg, 8x250kg, 8x250kg, 8x300kg, 8x300kf, 8x300kg

Læg - 2sæt

Bænkpres (Dynamisk) - 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (Fin fart)

Sidepress - 2sæt x 8reps med 27,5kgs håndvægt

Tatepress - 10x15kgs, 8x20kgs, 8x26kgs(PR), 8x27kgs(Pr), 10x20kgs, 10x20kgs

Onearmede dumbell triceps extension - 2sæt x 8reps med 17,5kgs håndvægte

Face pulls - 3sæt x 10reps

Mave i maskine - 3sæt

Pulldowns i maskine - 3sæt

Cardio - 10min

Ok, runde! Efter bentræningen var der ikke den store energi til de andre øvelser, men fik da lavet lidt forskelligt for overkroppen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du er simpelhen OBBC's Utne, alle owner dig, som du selv sagde. 

Men ok, jeg skal ikke blive for kæk, da jeg slet ikke har været i nærheden af 170 kg i boxsquat i år.

Haha! Ja, Box squat er godt nok ikke min øvelse. Både Jens, Jan, Måås og Hippo owner mig for vildt i box squat, men hvad har de fået godkendt til stævne i rigtigt squat :laugh::tongue:

...Tror iøvrigt også du kan slå mig i box squat, Henning :dry: ...Og så bliver det vel ikke værre .

:tongue:

Jeg er ked af at jeg hjalp på den, men jeg troede ikke du fik den

Det betyder ikke noget! Den var immervæk tung og er ikke 100% på at jeg havde fået den. Jeg løfter den bare næste gang med overskuuuuu' :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Dødløft fra Skiiiiiive - (8x60kg, 8x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x170kg), 5x190kg(PR), 5x200kg (PR, Uden bælte. Pisse god runde. De 200kg brændt dog godt, men har heller aldrig være i nærheden af 200kg uden bælte før og så stående på skive :bigsmile: )

Dødløft - 5x210kg (PR.På med bæltet og af med squatskoene og væk med skiven, tænkte jeg at det burde være en del lettere, men de det forrige sæt havde brændt for meget så dette sæt trak virkeligt tænder ud. Men er alligevel godt tilfreds da viljen var der :smile: )

Dumbell Rows - 10x30kgs, 10x40kgs, 10x50kgs, 10x60kgs, 10x70kgs, 10x80kgs(PR :smile: ), 10x83kgs(PR :devil: ), 16x40kgs (Pisse fed omgang Rows med håndvægtene. Teamede op med Grinder aka Dooooom og han var pisse lee, så jeg måtte bare følge med så det blev en super god runde :devil: )

Reverse Band Bænkpres (Lille bands) - 3x110kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x155kg, 3x160kg

Shrugs - 12x90kg, 12x90kg, 10x100kg, 100kg (Glemte at notere denne i første omgang. Det blev også til lidt blandet grebstræning med lidt blandet plateflipping og pinch gripping imellem sættene :smile: )

Dobbelt lagte lille bands - 2x150kg, 2x160kg, 2x170kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg (Faktisk fed nok opsætning. Bandsne slap helt de sidste 5cm i lockouten, så den sad rigtigt godt i triceps)

Reverse bands floorpress (Smalt greb) - 10x80kg, 10x100kg, 6x130kg, 8x110kg (Triceps brændt Aw)

Glute ham Raises - 3sæt x 6reps (Fino, men skal lige igang igen)

Mave i maskine - 3sæt x 16reps

Flyers i maskine - 5-6sæt op til hele stakken

Sideliggende Laterels - 2sæt

Koncentration Dumbell curls - 12x12,5kgs, 12x15kgs, 12x17,5kgs (Sidste sæt med 1-2 forced reps fra Mååsen og Henning :cooldance: )

Pisse god runde. Dødløft styrken virker ret god for tiden og volumen var også rigtig god idag :cooldance::cooldance::cooldance:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Grinder<< Yeah, det var fee'! Jeg kan allerede mærke den begyndende DOMS komme snigende :bigsmile:

Mass<< Mange tak, især når kommentaren til volumen kommer fra selveste Mass'kiiiiinen så må jeg jo have lavet lidt :bigsmile::w00t::devil:

Og dødløften sad dælme også godt i erectoren. Det var ren triumfbue uden bælte og fra skive der gik lige direkte i erectoren :w00t:

Og angående mine spisevaner så var det da ikke så slem. Jeg havde fået hele 2 stykker rugbrøøø med spegepølse og remoulade og stegte løg, den dag inden dagens pas kl 16. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Godt dødløftet Troels. Men jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du dødløfter fra klods uden bælte og så tager bælte på bagefter? Var det kun fordi du havde lyst eller er der en snedig plan bag denne strategi?

Link to comment
Share on other sites

Godt dødløftet Troels. Men jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du dødløfter fra klods uden bælte og så tager bælte på bagefter? Var det kun fordi du havde lyst eller er der en snedig plan bag denne strategi?

Tjaaa, som det meste jeg laver så er det ikke altid videre gennemtænkt :laugh: Meeen, grunden til at jeg løfter uden bælte er for at styrke min torso styrke og har kørt 5x5 i dødløft fra skive hver onsdag startende fra 140kg og arbejdet mig op med 10kg hver uge. Endte på 5x5med 180kg men blev forstyrret af en ferie, så synes ikke lige jeg gad kører 5 tunge sæt idag. Istedet prøvede jeg på lidt PR's!

Jeg har aldrig været i nærheden af 200kg uden bælte før så det skulle lige prøves.

Bagefter overvejede jeg at lave 5reps med 210kg stående på skive uden bælte, men da 5alm reps med 210kg også ville være Pr gik jeg istedet efter dem. Var meget brændt af efter sættet på de 200kg så bæltet skulle helt klart på, på de 210kg da en femmer med de kg ville være en klar PR.

Har meget sjældent reppet med vægte over 200kg. Er elendig til at reppe i dødløft, da jeg i høj grad lever på min eksplosivitet i løftet og ikke så meget min råstyrke.

Men råstyrken skal jo bygges op, så derfor alle de 5ere her :smile:

En lang og knudret forklaring :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share