Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Gun<<

Hehe det gik jo lidt hurtigt med de der harske øl.
Hehe! Ja, der var sgu noget knald på de 8% aldi øl :devil: Jeg er overbevist om at de går lige direkte i Guns :innocent:

Hippo<<

Sikke seriøse I er 

Ja, der er jo nogle af os der tager styrkeløft alvorligt istedet for at blive hjemme og pjatte rundt med et bachelor projekt. Det bliver man et lee aw

:tongue:

Moos<<

Sorry jeg ikke fik hevet mig selv med i byen... Men kan ikke rigtigt huske hvad vi har snakket om heller... Kan bare huske at jeg vågnede kl 4 med min mobiltelefon i hånden, mens alle andre var på vej i seng eller taget hjem 

Det er sgu ok, mester :wink: Desværre kan jeg heller ikke oplyse dig hvad vi snakkede om, da jeg slet ikke kan huske jeg snakkede i telefon med dig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Råtræk - 1x40kg, 1x40kg, 1x40kg, 1x55kg, 1x55kg, 1x65kg, 1x70kg (Hehe, første gang jeg kører denne øvelse så alt er PR. Men hold kæft min stil er grim. Var egentligt overrasket over at jeg rimeligt let trak 70kg :smile: )

Frivend - 1x70kg, 1x70kg, 1x70kg, 1x85kg, 1x85kg (Så var jeg varm til squatten)

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 3x105kg, 3x135kg, 3x135kg, 3x135kg, 23x105kg(Hehe, styrken var ikke så god idag, så bare for at slå Rommels 23rep med 100kg lavede jeg dette sæt tilsidst :tongue: )

Boardpress (8cm) - 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x155kg, 1x160kg (Ok, power på idag. Der var nok til lidt mere)

Boardpress (16cm) - 3x170kg, 3x180kg, 1x190kg

Closegrip bænkpres - 5x120kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x100kg (Brændte sgu godt)

Pulldowns - 4sæt x 8-12reps

French press - 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg (Let :smile: )

Mave - 4sæt x 12reps

Upright Rows - 12x20kg, 8x50kg, 8x50kg, 8x50kg (Stille og roligt)

Ok runde uden at være prangende. De 170kg i squat var lidt tungere end forventet, men ellers kørte træningen fint nok.

Der var masser af folk i hulen og jeg teamede op med Hippo og Baardi på det meste. Champen var også i hulen idag og han strøg som sædvanligt om sig med guldkorn :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey trolle..

Damn en ond omgang bænk (både CG og boardpress) du har kørt der!! :4thumbup:

Den der highrep squat må da også have trukket et par tænder eller hvad??

Ser ellers godt ud :)

mvh simon

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde i OBBC:

Squat - (8x20kg, 8x60kg), 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 2x160kg, 2x165kg, 10x110kg, 10x110kg (Ganske fin runde. Der var fin fart på det hele på nær 2ere med 165kg som var en smule tung men stadig med 1rep eller måske 2 i overskud :smile: )

Læg - 6sæt x 16-20reps (Kørt ind imellem squat sættene)

Yates Rows - 3sæt x 20reps med 60kg (Stille og roligt. :sleeping: )

Floorpress - (8x60kg), 3x90kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg (Tog det ganske roligt i latten og patten idag. begge muskelgrupper fik også godt tæsk sidste uge)

Skulderpress i maskine - 6sæt x 4-12reps (God maskine som sidder godt)

Plate Raise - 3sæt x 12reps med 25kgs skive

Fat mans pullups - 2sæt x 12reps

Bagside skulder i kabelstativ - 4sæt

Pushdowns - 4sæt x 8-12reps

Herfra gik der bare leg i tingene. Der blev kørt en masse blandet:

- Tukish getups

- Frivend

- Råtræk

- 1hånds råtræk ala powerlaterels

- suitcase deadlift

- vægtløfter udfald

- Vægtløfter goodmornings

- curls

- pushpresses / militarypress

- Vikinge døden. Dyst mod Bøffen hvor han vandt begge gange :sneaky2:

- alm. dødløft

- Sumo dødløft

- Plate flipping

- En øvelse jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu.

Ganske sjov omgang træning, hvor jeg deloadede lidt i patten og latten og istedet legede lidt med nogle forskellige øvelser.

På onsdag eller måske først i næste uge begynder jeg til Shootfighting, så må vi se hvad det er for noget. Jeg har aldrig dyrket kampsport udover et par måneder til taekwondo for mange år siden, så det skal nok bliver ret udfordrende :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey trolle..

Damn en ond omgang bænk (både CG og boardpress) du har kørt der!! 

Den der highrep squat må da også have trukket et par tænder eller hvad??

Ser ellers godt ud :)

mvh simon

Jo, tak. Det var en fin runde, men det går da også fremad med din træning :smile:
Én single med 130 kg i hver?!

Hehe, jaja! Også derfor jeg bare har noteret dem sådan som jeg har :wink: Det er jo ikke sådan at jeg har kørt en Smolov i hver øvelse, så havde jeg nok først kommet hjem engang imorgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

Dødløft - (6x70kg, 6x70kg, 3x110kg), 1x150kg, 1x150kg, 1x205kg (Dragt på), 1x205kg, 1x245kg, 1x280kg(Miss. Kom op over knæene. Egentligt ikke meningen at jeg ville maxe, men Bøffen og Vind pressede, så taget i betragtning med al den træning jeg lavede igår, så må det siges at være en succes. Har ikke dødløftet i min dragt længe men grundet det lille pop den trods alt giver i bunden så genoptager jeg min brug af dragt i dødløft. :smile: Helt frisk og psyket op så havde jeg nakket den :smile: )

Snatch grip Dødløft - 6x150kg, 6x150kg, 6x150kg (Led nok øvelse. God øvelse for mig da den både træner bund og lockout styrke)

Power Shrugs - 3sæt x 8reps med 150kg (Stille og roligt)

Leg curls - 3sæt x 10reps (Ny maskine. Sad fint)

Goodmornings - 8x50kg, 8x55kg, 8x55kg, 8x70kg, 8x90kg (Let let. Teamede op med min gamle makker Martin som jeg ikke havde set længe. Hyggeligt nok)

Dumbell Rows - 10x40kgs, 10x50kgs, 6x62kgs, 10x45kgs (Ikke de vilde kg da jeg ikke brugte stropper og grebet var lidt presset på 62erne)

Biceps i maskine - 4sæt

Mave - 3sæt

Dumbell hammer curls - 2sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

Planen var at jeg skulle til Shootfighting imorgen og tog derfor op og træne idag. Desværre kunne Bøffen ikke alligevel i morgen.

Det blev faktisk til en rigtig fin træning hvor jeg blev lidt klogere angående valg at dragt. Er trods alt kommet frem til at det lille pop min gamle champion inzer suit giver mig i bunden er værd at tage med, selvom den også gør min stil endnu mere rundrygget og er ikke rar at have på. Så på med den gamle fremover til stævner.

Efter træningen røg jeg ned i byen for at spille lidt pool med makker Martin og det var jo helt hyggeligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Snatch grip Dødløft - 6x150kg, 6x150kg, 6x150kg (Led nok øvelse. God øvelse for mig da den både træner bund og lockout styrke)

Kan være der er blevet spurgt til det før, men kører du med straps når du kører med så bredt greb? Jeg har nemlig selv problemer med at holde ret mange kilo når jeg skal holde så bredt.

Link to comment
Share on other sites

T<<

Kan være der er blevet spurgt til det før, men kører du med straps når du kører med så bredt greb? Jeg har nemlig selv problemer med at holde ret mange kilo når jeg skal holde så bredt.

Nææ, det er der faktisk ikke blevet spurgt om før :smile: Ja, jeg bruger stropper da jeg heller ikke kan holde de kg for reps når jeg holder så bredt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt halværgelig træning i OBBC:

Bænkpres - 10x20kg, 8x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg (Alle med pause på brystet, men var desværre halværgelig idag. Havde brugt hele den foregående nat på at visualisere min løft i bænkpres og havde sindsygt bænkpres abstinenser da jeg ikke havde bænkpresset siden fredags. Men alligevel var de 140kg med pause langtsomme og ærgelige :dry: )

Pulldowns - 4sæt x 8-10reps

Kabel Flyers - 6sæt x 6-12reps (Sad faktisk super godt)

French press - 6x50kg, 6x60kg, 6x65kg, 4x72,5kg(PR. 1 forced fra Bozne :w00t: ), 10x50kg, 10x50kg (Ok, runde french press trods alt)

Leg curls - 3sæt x 8reps

Mave - 3sæt

Cardio - 15min (Tydeligt at det ikke er lunge og hjerte funktion som er flaskehalsen, men muskulaturen der slet ikke er vant til udholdenhedsarbejde)

Kom direkte op i OBBC fra Fredericia så have ikke kridt, bælte og squatsko med. Kridtet var lidt irriterende at undvære under bænkpressen men det gik trods alt alligvel.

En klart under middel træning men må bare tage revanche imorgen hvor der skal squattes og dødløftes lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squat og bænk i OBBC:

Squat - 6x70kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x140kg

I udstyr - 1x200kg, 1x210kg (Kom kun lige ned omkring parrel. Skal lige vænne mig til udstyret igen. Ellers god stemning ved squatracket idag)

Halv dragt - 3x150kg, 3x150kg, 3x150kg, 3x170kg, 3x170kg (Udemærket)

Box squat med bands (Halv dragt) - 2x60kg, 2x60kg, 2x90kg, 2x110kg, 2x130kg, 1x150kg, 1x160kg(Miss) (God runde)

Boardpress (8cm, eller 2board) - (Opvarmning), 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg (De 150kg var tunge men havde jo også brændt mine triceps og patter ned til grunden igår, så det er der ikke noget at sige til)

Hyperextension - 20xmig, 12xmig+20kg, 12xmig+20kg

Hammer curls - 3sæt x 6reps med 30kgs håndvægte

Fin og hyggelig omgang træning. Fedt at vi har fået Zoa med i slænget, og så var der jo alle de sædvanlige hoveder, så stemningen var god og kridtet fløj rundt om ørene på os :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I udstyr - 1x200kg, 1x210kg (Kom kun lige ned omkring parrel. Skal lige vænne mig til udstyret igen. Ellers god stemning ved squatracket idag)

<{POST_SNAPBACK}>

Kender det alt for godt selv. Var i fuldt udstyr i går for første gang siden DM og der manglede bare dybde på trods af man selv er overbevist om at man er nede. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var der ikke også bands på din boxsquat?
Jo da, smukke! Det står der jo også :wink:

De bands straffer en pænt meget. Det skal siges at selv Kerns trippel med de 160kg så pæn tung ud så lidt tension var der da på :devil::w00t:

Kender det alt for godt selv. Var i fuldt udstyr i går for første gang siden DM og der manglede bare dybde på trods af man selv er overbevist om at man er nede.

Ja, man skal lige igang igen. :smile: Jeg havde nu godt en fornemmelse af at de ikke var helt nede selv, men de 200kg slap jeg fuldstændigt og lod den hænge i dragten(Næsten). Så havde slet ikke noget spænd fra bunden af. De 210kg var lidt bedre, men er desværre heller ikke helt på toppen styrkemæssigt i squatten endnu :dry::smile:

Link to comment
Share on other sites

Heffe

klokken er tre. Er du fuld så?
Tjo, var da lidt halv stiv. Det er immervæk fredag nat, men har nu haft en rimeligt rolig aften i aften. Har været ude og spille så det er begrænset hvor stiv man kan være hvis man stadig skal kunne spille nogenlunde guitar. :smile:

T<<

Hvilke bands brugte i? Og ja...de trækker godt i kroppen de satans bands.

De lilla bands, men de var "choked". Ikke nogen sindsyg opsætning på nogen måde, men det de lagde alligevel en pæn slat kg på toppen kunne jeg mærke. Og der var Tension hele vejen. Det var Zoa der lavede opsætningen så måske han har en ide om hvor mange kg der blev smidt på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er pænt medtaget i specielt mine triceps, men glæder mig til at starte på Shootfighting i morgen. Det bliver sikkert megahårdt både hvad angår muskeludholdenhed og kondition, men bliver helt klart sjovt at lave lidt andet end at løfte vægte.

Jeg har ikke helt bestemt mig for om jeg også tager ud og styrketræner imorgen. Det ville være lidt irriterende at skulle til at træne tirsdag og torsdag hver der næsten ingen styrkeløftere er i klubben. Men nu må vi se hvad den gamle krop kan holde til når den lige bliver konditioneret til skidtet :devil::smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 timers Shootfighting i Odense brydeklub.

Det var så min første gang til shootfighting, så det er mit første rigtige møde med kampsport som sådan. Så i må bære lidt over med mig angående begreberne. Har ikke helt styr på hvad de forskellige greb og kampstile hedder, men hårdt var det godt nok :devil:

Vi lagde ud med opvarmning som blandt andet gik ud på en slags gående "lunges" og "reje" øvelser på gulvet. Mine ben syrede pænt mege med de lunges der.

Derefter var der tekniktræning hvor vi trænede nedtagning og en masse liggende teknikker deribland 2 armlåse. Jeg teamede op med Bøffen der også var der første gang.

Efter det stod den på fri "Shooting" uden slag. Jeg fik tildelt en makker omkring min egen vægt måske lidt tungere og ca. 10cm lavere. Så han var pænt massiv. Han var dog også en af de "nye" så vi havde begge lidt svært ved at bruge de teknikker vi lige havde lært. Jeg vandt dog alle kampene men med næsten samme teknik hver gang. Prøvede en gang at lave den nedtagning som vi havde lært hvilket resulterede i at han fik mig i en "headlock" men fik mig dog moslet fri af denne.

En af mine gamle klasse kammerater fra mit studie var også tilstede, og han må siges at være en rigtig erfaren herre inden for det her. Han var rigtig god til at hjælpe mig og bøffen når vi lå og krammede hinanden i en stor svedpøl :laugh: :4thumbup:

Han udfordede mig til lidt "Shooting" og var konstant på vagt jeg vidste han stort set ikke havde lavet anden siden han kunne gå. Jeg havde dog en vægtfordel på ca. 25kg men det var også det eneste jeg havde mod hans 25års erfaring :freaked:

Det lykkede mig dog at få ham til at tappe ud igen i en "headlock". Kan sgu ikke finde ud af andet :laugh: Og vi nåede kun denne ene kamp til han ærgelse da vi nu skulle igang med konditionstræningen :omg:

Det bestod i armstrækninger, kropshævninger, mavebøjninger og rygbøjninger og slag i luften X en MEGET :w00t:

Nå, men ihvertfald en positiv oplevelse :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share