Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fredag i næste uge, eller i overmorgen? Skal også selv i udstyret, snart, så må lige finde ud af hvornår det skal være, hehe... :smile:

I overmorgen. Godt nok lidt tæt på stævnet, men var slet ikke løftet ud og tror altså ikke jeg manglede meget i dybden på mit sidste squatforsøg, så det brænder alt lidt i mig for endeligt at lave et godkendt forsøg i titandragten. Regner også med at squatte med ansigtet væk fra spejlet, så det kan blive i ordentligt stævne form. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Dødløft - 3x100kg, 3x100kg, 2x125kg(Sumo), 2x125kg(Sumo), 2x155kg(Sumo), 2x155kg(Alm), 2x155kg(Sumo), 2x155kg(Alm), 2x165kg(Sumo), 2x165kg(Alm), 10x125kg(Alm.Overhåndsgreb), 10x125kg(Alm.overhåndgreb), 10x125kg(Alm.Overhåndsgreb) (Teamede op med Hippo idag. Der blev øvet lidt teknik, og fik da også konstateret at jeg er klart mere eksplosiv i konventionel stil. Dog så min sumostil pænere ud, men kun den første rep. De næste rep bliver trukket med ryggen. Grebet blev også godt brændt af med alt det overhåndsgreb dødløft. Fik lokkede hesten til at kører lidt overhåndsgreb også, da han har god af det :wink: )

Rackpulls (Over knæet) - 5x100kg, 3x140kg, 3x180kg, 5x100kg, 5x100kg (Ikke mange kg, men var lidt doven. Tilgengæld prøvede jeg at squeese skulderbladende godt sammen i toppen :bigsmile: )

Pullthrougt - 5sæt x 12reps op til hele stakken i Cybex stativet (Easy. Ikke rigtig mere mulighed for progression andet end at øge i reps :smile: Godt pump i lænden dog :smile: )

Dumbell Shurgs - 3sæt x 12reps med 30kgs håndvægte (Med peakcontraction)

Hamraises (Halve) - 3sæt x 8reps (Damn, den bider den her øvelse)

Military press - 3x65kg, 3x70kg, 3x75kg, 3x80kg (Skulle bare lige prøve. Skulle ellers ikke kører pres øvelser idag)

Læg - 3sæt x 10reps med hele stakken

Side maveøvelse - 2sæt x 10reps

Sofa Cykel - 24min på niveau 6 ud af 12. (Prøver få en lidt mere anstændig fedtprocent. Egentligt ikke planen at jeg vil tabe mig, men hvis der skulle ryge en 2-3kg så går det nok også. Har tro det eller lad være, faktisk spist utroligt fornuftigt de sidste 3-4dage :smile: )

Arm cykel - 5min på fuld knald (Damn, det får pulsen op :cry: )

Udemærket træningsrunde. Ikke de vilde kg, men kørte fint over hele linjen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kanon mindste 260 :4thumbup:

tror du vil have godt af nogle rigtig tunge vægte, hvor det ikke er dragten der bestemmer

prøv evt. en på 300, hvor du bare koncentrer dig om at køre den perfekt ned

Hey, så først dit indlæg nu :bigsmile:

Lad os nu se. 300kg :crazy: Det tror jeg trodsalt ikke styrken er til, selvom det ikke ville være dårligt da :w00t:

260kg lyder mere rimeligt. Det burde jeg klart kunne komme ned med. Men hvis jeg lavede 260kg til godkendt dybde ville jeg da også være mere end tilfreds :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey, så først dit indlæg nu :bigsmile:

Lad os nu se. 300kg :crazy: Det tror jeg trodsalt ikke styrken er til, selvom det ikke ville være dårligt da :w00t:

260kg lyder mere rimeligt. Det burde jeg klart kunne komme ned med. Men hvis jeg lavede 260kg til godkendt dybde ville jeg da også være mere end tilfreds :bigsmile:

Regner nu helle ikke med du kan løfte de 300

Men så har de været på nakken, også er der lidt mere føling næste gang der er tunge vægte på kroppen

Men rart lige at fortælle kroppen og dragten hvem der bestemmer

Link to comment
Share on other sites

Regner nu helle ikke med du kan løfte de 300

Men så har de været på nakken, også er der lidt mere føling næste gang der er tunge vægte på kroppen

Men rart lige at fortælle kroppen og dragten hvem der bestemmer

Jeg har haft 300kg på nakken før og føler ikke de er så svære at stå med, men det er mere det at løfte dem der er problemet :w00t:

Men kunne da godt være man skulle prøve at dykke med noget vildt imorgen. Nu må vi se hvor mange stærker spottere der er i klubben imorgen, hvis de skal fiske mig op med 300kg på nakken :laugh:

Ellers må jeg bare lave nogle heavy ass squat til pins. Det er også noget man bliver hård i kroppen af :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat - 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x150kg (På med dragten)

2x165kg (Kun dragt. Ikke nede)

2x180kg (Kun dragt. ikke nede)

2x200kg (kun dragt. Ikke nede)

1x230kg (Fuldt udstyr. Ikke nede)

2x240kg (Fuldt udstyr. Ikke nede)

1x250kg (Fuldt udstyr. Ikke nede)

(Var lidt brændt aw efter træning hver dag i denne uge, så kunne godt mærke at jeg ikke skulle højere op i kg. )

Squat til Pins - 6x205kg, 6x245kg, 3x285kg, 1x315kg (Damn, de 315kg var sgu noget hårde. Respekt for dem der squatter helt ned i kælderen med det lort :crazy: )

Pullups - 6sæt x 8reps

Dumbell Rows - 4sæt x 10reps med 40kgs håndvægte (Af en eller anden grund så brænder denne øvelse noget så grusomt selvom det er under 50% af max jeg har på idag :crazy: )

Decline Bænkpres - 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg (Skulle lige have lidt til pattøjet. Skal jo i byen i aften :bigsmile: )

Så kunne jeg ikke nå mere. Nogenlunde, men styrken i squatten var noget bedre til DM, men med en tung singel i dødløft i lørdags + max i sumodødløft i tirsdags og dødløft igår. + Tung squat i onsdags, så ville det da også være mærkeligt andet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

Closegrip Bænkpres - (10x60kg), 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x125kg, 3x130kg, 3x135kg, 3x140kg

Reverse Band Bænkpres - 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x155kg, 3x160kg, 3x165kg, 3x170kg (Fin lang pause på brystet på hver rep. Reverse Band bænkpres er simpelthen en supernice øvelse :bigsmile: )

Boardpress (16cm) - 3x100kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg (Sluttede med masser af overskud. Havde lidt problemer med opspændet på den meget lave bænk, men det gik da)

Pinpress (Ca.10cm vandring.Smalt greb) - 6x160kg, 5x200kg, 4x220kg, 3x230kg, 10x180kg (Totalt færdige triceps :crazy: Var ret postitivt overrasket over min egen styrke her, da det ikke er længe siden jeg ikke engang kunne racke 220kg, og idag var de 230kg ret lette og stadig med fint overskud :smile: )

Military Press - 3sæt x 10reps med 50kg

Lying Dumbell Extension - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x20kgs (Farvel arme :4goodbye::crazy: )

Teamede op med Moos, så kørte bare med på hans træning, som stod på ren topstyrke træning til bænkpressen. Det ser måske ikke ud af det store skrevet ned, men pressestrukturen fik virkeligt tæsk idag. Det var Fee' :bigsmile:

Og så var jeg så fornuftigt at holde mig en stykke fra failure på alle sæt, omend der stadig kom nogle kg på stangen. Perfekt :4thumbup:

Havde iøvrigt besøg af Sweetypippi idag, der var ret lee' i dødløften og satte nye PR's :superman:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Manta Ray Box Squat - 5x90kg, 5x90kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x135kg, 5x140kg (Uden bælte.)

Dødløft - (4x60kg, 4x60kg, 4x100kg), 2x140kg(S), 2x140kg(Alm), 2x140kg(S), 2x140kg(Alm), 2x180kg(S), 2x180kg(Alm.), 1x210kg(S), (Dragt på herfra) 1x210kg(S), 1x230kg(S), 1x250kg(S), 1x180kg(Alm), 1x210kg(alm), 1x210kg(Alm), 1x210kg(Alm), 1x210kg(Alm), 4x210kg(Alm.PR. Sørgeligt ved det godt, men kan ikke finde ud af at reppe i dødløft. Dog med god overskud til nogle flere :smile: )

Sumodødløft (Teknik) - 10sæt x 3reps med 100kg (Halv dragt. Prøvede at squatte vægten op. Meget smuk men meget ineffektiv stil for mig :laugh: Men skal da nok gå lidt i benene)

Læg - 3sæt x 30reps

Bænkpres - 13sæt x 4reps med 100kg + en enkelt 3er på 130kg (Alle med lang pause på brystet og med fokus på at rive stangen fra hinanden. )

Dumbell Flyers - 3sæt x 10reps med 22,5kgs håndvægte (stræææææk på patten. Lidt doven med de kg :blush: )

Mave - 3sæt x 12reps

Træk - 2x50kg, 2x50kg, 2x70kg, 2x70kg

Reversed Band Goodmornings - 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg, 5x150kg, 5x160kg (Brændte sgu helt godt. Men havde heller ikke meget mere at byde på efter alt det dødløft jeg havde kørt)

Udemærket runde. Manglede lidt bundstyrke i dødløften, men topstyrken og grebet virker rigtigt solidt for tiden :smile: God volumen og masser af folk i hulen.

Overarmen var pisseled ved at bænkpresse 185kg i sin nye trøje :crazy:

Link to comment
Share on other sites

God dødløft omgang i dag mester :smile:

Det der sumo det er også noget fis for der bruger man benene og som bekendt så er alt som indebærer ben træning jo farligt. :laugh:

Jo, mr. bænkpres :superman:

Det gode var at jeg fandt ud af at jeg kunne dødløft konventionelt i min Metal dragt. Så nu må man nok sige at min Inzer Champion Suit endeligt bliver sendt på pension, også selvom det nok vil gøre ondt i hjertet at høre for nogle af de gamle styrkeløftere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er det helt umuligt at bruge din champion suit konventionelt? Ellers ville jeg da gerne prøve den :tongue:

Nææ, det er da ikke umuligt. Det er jo derfor jeg har brugt den til dødløft fordi den var nemmere at brug end de nyere dragter grundet det tyndere stof :wink:

Men den bliver sgu nok rigtigt bette til dig. Det er trodsalt en dragt købt oprindeligt til en 82,5kgs mand :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Pullups (Meget bredt overhåndsgreb) - 10sæt x 6reps med kropsvægt (6erne var lette i starten men brændte lidt tilsidst. Ellers fed rygtræning med det helt brede greb :smile: )

Hammerstrenght Pulls - 6sæt x 6-10reps op til 130kg (Sidder simpelthen super i Lats :superman: )

Kabel Rows - 4sæt x 10reps op til 16klodser (Fokus på at arbejde dynamisk med det øverste af ryggen)

Liggende Bagside Delt og ryg i KabelCrossen - 6sæt x 6-10reps (Sidder kanon)

Dumbell Laterels - 8sæt x 8-10reps med 17,5-20kgs håndvægte (Monster hårdt, da jeg teamede op med Grinder og vi hele tiden skiftes til at løfte og kun havde den pause det tog den anden at kører sit sæt færdigt. Yeah. Djævledelts :w00t::superman: )

Laterels i maskine - 3sæt x 8-10reps (Idag med Faaarced :w00t: )

Dumbell Koncentration Curls - 6x22,5kgs, 6x22,5kgs, 6x20kgs, 6x20kgs, 10x15kgs, 10x15kgs (lige i Bisserne. LEE' :devil: )

Shrugs i Smithstativ - 3sæt x 10reps

Rotatory Torso Twist - 3sæt x 10reps med hele stakken

Fee' brænder :w00t: Der var ikke særligt mange i centret, så ikke så meget snak bare koncentreret træning. Imorgen står den på mere styrkeløft orientere træning. Har lige fået en Inzer Rage bænkprestrøje ind ad døren, så mon ikke jeg skal se om det er muligt at hoppe i den imorgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dumbell Laterels - 8sæt x 8-10reps med 17,5-20kgs håndvægte (Monster hårdt, da jeg teamede op med Grinder og vi hele tiden skiftes til at løfte og kun havde den pause det tog den anden at kører sit sæt færdigt. Yeah. Djævledelts )

Kæft hvor det brændte, bed og sved i mine ærwelie delts. Jeg kommer ikke til at kunne trykke så meget som en tast ned på tastaturet på arbejdet imorgen :w00t: Fandeme ellers et nasty pump det gav :crazy:

--

doom

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor det brændte, bed og sved i mine ærwelie delts. Jeg kommer ikke til at kunne trykke så meget som en tast ned på tastaturet på arbejdet imorgen :w00t: Fandeme ellers et nasty pump det gav :crazy:

--

doom

Yeah, det var sgu pisse fee' :w00t: Bare en enkelt gang om ugen med sådan en omgang Laterels det burde helt klart kunne gøre underværker på sideværket :superman:

Link to comment
Share on other sites

Masser af Fee' træning idag :smile:

Styrketræning: (Varighed ca. 2timer)

Bænkpres - 12x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 1x140kg (På med Inzer Rage str.44 bænkprestrøje. Puhaa, den var lille :crazy: Men med plasticposer og talkum lykkedes det da at få den på)

3x160kg (16cm board)

3x160kg (12cm board)

3x170kg (8cm board)

2x180kg (4cm board. PR)

2x190kg (4cm board. PR)

1x190kg (Kom slet ikke ned. Hang i syningerne. Men pressede den selv op)

3x190kg (8cm board. PR)

2x200kg (8cm board. PR :smile: Selvom den strammet trøje løfter meget så er topstyrken slet ikke så ringe endda for tiden :smile: )

10x180kg (16cm board. PR. Easy :bigsmile: Brændte sgu godt i triceps :smile: )

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg (Skulderen var noget brændt aw efter trøjebænken så kørte ikke så tungt her, men skulle bare have nogle reps i pattøjet :smile: )

French Press - 3sæt x 10reps med 50kg (Lidt tung idag, men Triceps havde også været på overarbejde)

Rotator Cuff (External Rotation) - 4sæt x 10reps med hver arm

Jump Squat - (5x20kg), 5x55kg, 5x55kg, 5x55kg, 5x55kg

Det var store bænkpres dag for mange af Styrkeløfterne i klubben, så der blev bænkpresset på livet løs af både, Hippo, Henning, Jens og mig der alle var i trøjen. Jeg tested idag Fabers gamle Rage bænkpres trøje, og den var da helt sjov at prøve, selvom jeg nok godt kan droppe at få noget helt ned til brystet. Den var ellers ganske behagelig at bænkpresse i, og den virkede også som om at den gav nogle gode kg ligesom Fury og F6 trøjerne :smile:

Boldhold træning: (Varighed 1 time): Ok, intensitet. :smile:

Da jeg var færdig med boldhold var jeg egentligt klar til at tage hjem og synes faktisk jeg var ok kørt igennem. Men så kom Bøffen og spurgte om jeg ikke ville med til Shootfighting, og det kunne jeg jo ligeså godt. Trænger alligevel til at få mit cardiovaskulære niveau lidt op.

Shootfighting: (Varighed 1 1/4time):

Der blev trænet teknik i både stående slag og spark og noget submission gejl. Tilsidst rullede jeg lidt med 3 stykker, og så var jeg ellers færdig :smile:

Kunne godt mærke at Bøffen var blevet bedre og jeg ikke havde kæmpe submission i lang tid, så han vandt også 1½gang over mig. Første gang tog han rygge på mig, da jeg kagede rundt som en ren noob. 2 gang var jeg bare for brændt aw og havde bare ikke mere luft så jeg foreslog vi tog et break.

Derefter rullede jeg lidt med en anden gut, som jeg vandt relativt nemt over. Tror dog heller ikke han var så erfaren, men han var trodsalt en +100kgs mand så lidt vægt havde han da at stå imod med :smile:

Tilsidst rullede jeg lige hurtigt med Nicolai Thygesen, men vi kunne ikke nå at kæmpe færdig da Sifu Otto stoppede træningen.

Nice at få rørt sig lidt :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Flot løftet. Hvorfor tror du ikke at du kan få noget til brystet i den? :smile:

Jo, tak! :smile: Fordi den er MEGET stram. Brugte Talkum og Plastikposer og kunne kun lige få den heve op over albuen. Jeg har ihvertfald aldrig været i en så stram trøje før. Den er strammere end min Fury str. 44 som jeg har prøvet utallige gange at få ned til brystet, og har ikke lykkedes mig siden jeg runde de 100kg i kropsvægt.

Men kan da godt være man skulle prøve igen på et tidspunkt. Men tror ærligttalt ikke på det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak! :smile: Fordi den er MEGET stram. Brugte Talkum og Plastikposer og kunne kun lige få den heve op over albuen. Jeg har ihvertfald aldrig været i en så stram trøje før. Den er strammere end min Fury str. 44 som jeg har prøvet utallige gange at få ned til brystet, og har ikke lykkedes mig siden jeg runde de 100kg i kropsvægt.

Men kan da godt være man skulle prøve igen på et tidspunkt. Men tror ærligttalt ikke på det. :smile:

Handler det ikke bare om flere kg på stangen? :superman:

Ellers skal jeg sq nok overtage den for dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Handler det ikke bare om flere kg på stangen?
Tjoo, men skulle jo også gerne kunne presse dem op. Når 190kg hang så højt over brystet i syningerne så går jeg udfra at jeg skal have 210-220 stykker på for at få den ned. Og det tror jeg trodsalt ikke jeg kan løfte lige Pt. :smile:
Ellers skal jeg sq nok overtage den for dig

Ja, det er jeg slet ikke i tvivl om, med det lager af trøjer og dragter du efterhånden har fået samlet sammen som du 'låner' :laugh:

Tror ærgeligt talt også du ville få STORE problemer med at få noget ned i den trøje. Måske den Bette hest eller Polledrengen ville kunne bænke i den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share