Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lige et forsinket "kom igen". Det var surt, du så ellers stærk ud, men havde en del problemer med din dragt. Næste gang går du bare amok på dit første forsøg og går helt i kælderen, så kan du løfte mere frit på de to næste.

Det var ellers også planen til at starte med men det gik bare ikke rigtigt :laugh:

Men du har ret. Jeg går hårdt næste gang. Ihvertfald vil jeg møde op i en dragt jeg har været til godkendt dybde i før stævnet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Sumo Dødløft - (Alm.8x70kg, 8x70kg, 3x110kg), 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x180kg, 2x180kg, 2x180kg, 2x180kg, 2x200kg (Kørte sgu let og ubesværet, så valgte at prøve min Metal squatter, for at se om det var noget jeg kan dødløfte i. Dragt på)

1x200kg

1x220kg

1x240kg

(Gik herefter ud for at vende dragten rundt, da Moos mente at den gi'r mere på den måde)

1x240kg (Følte ca. ligesom når dragten vender rigtigt. Ok let :smile: )

1x265kg (PR i Sumo dødløft, og så var den en del lettere end sidst jeg lavede 260kg i Sumo :bigsmile: Det er dog nok noget tvivlsom om den ville være blevet godkendt, da der var noget ryk i toppen af løftet. Men fin træningsPR)

Alm. Dødløft - 2sæt x 10reps med 110kg (Overhåndsgreb)

Goodmornings - 3sæt x 8reps med 70kg (Stille og roligt)

Kabel Pullthrougt - 4sæt x 10-12reps (Mååsen foreslog denne øvelse. Som højrep lændeøvelse fungerede den faktisk ganske udemærket, selvom jeg stadig lidt synes det er en pop øvelse :wink: )

Dumbell Hammercurls - 2sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægte

Biceps i maskine - 2sæt x 8-12reps

Lidt blandet grebstræning. Pinchgripping + Wristcurls

Udemærket træning. Prøvede at sumodødløfte lidt for sjovt, og det gik ok, selvom jeg dog stadig tror jeg er noget stærkere i konventionel. Tror dog alligevel at jeg vil træne det lidt, da det ikke føles så hårdt ved hele kroppen som alm. dødløft gør. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte bænkpres sammen med Champen igår, og så diskuterede vi jo selvfølgeligt, Dan Kristensens forsøg på at tage Champens gamle Dødløft rekord i -75kgs klassen.

Champen:"Tjaa, han fik den jo ikke, men jeg har et lille kneb som han nok ikke er klar over, eller som de fleste er klar over i dødløft"

Mig:"Hvad snakker du om. Speciel træningsmetode, teknik, eller hvad mener du"?

Champen:"Hehe, det er det eneste lille kneb som jeg holder for mig selv"

Mig:"Ahh, du kan da godt fortælle det til mig. Jeg siger det jo ikke videre"

Champen:"Nej nej, det fortæller jeg ikke nogen. Det er kun mig og et par af de helt gamle styrkeløftere der kender det"

:w00t: Mystik mystik :w00t:

Champen er sgu sej og skæg på samme tid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens runde i OBBC:

Boardpress (8cm) - (alm.10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg), 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x155kg, 3x160kg(PR :smile: ), 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg (Fin runde Boardpress :smile: )

Dumbell Flyers - 10x22,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs (fino, anser det faktisk som en god hjælpeøvelse til bænkpres :wink: )

Pulldowns - 3sæt x 10reps

Squat - 3x100kg, 3x100kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x170kg, 3x180kg, 3x190kg(PR :smile: ) (Løse knæbind og bælte fra 150kg og op. De 190kg brændte sgu en del, men var også træt i ryg og baller efter dødløften igår. Så omstændighederne taget i betragtning en ok runde. Teamede op med Jesper Nielsen der gæstetrænede i klubben. Hans trippler med 180kg var lige en kende lettere end mine :wink: )

Front squat - 2sæt x 10reps med 60kg (Hårdt selv med så små kg :blush: )

Supported Rows i maskine - 4sæt x 10reps

Sidepress - 2sæt x 10reps med 27,5kgs håndvægt

Kabel Laterels - 3sæt x 8reps

Triceps kabel - 3sæt x 10reps

Bænkpres med Knæbind om albuerne - 3x120kg, 3x130kg ( :w00t: Skulle bare lige prøve. Det giver ikke det store men bliver trodsalt noget lettere i lockouten. Lidt omvendt af trøjen. Man må fanme kunne løfte en del med både trøje og albuebind :w00t: )

Bænkpres Rackout - 1x190kg (Føltes da pæn tung, men ikke så slemt igen :smile: )

Mave - 2sæt x 12reps

Udemærket runde. Bænken kørte rigtig fint, mens squatten godt kunne have været lidt bedre. Men lavede trodsalt en ny PR, så det er jo heller ikke helt skidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men gør vi det til stævner?? :blink::blink::blink:

:wink::tongue:

Gør hvad??

Ps. skal nok spørge jer hvis jeg gider at have tjekket dybe. Ellers synes jeg lidt det er et irritationsmoment i ens træning hvis man bliver tjekket i hoved og røv hele tiden. :wink:

Ved godt i gør det i bedste mening, men gider bare ikke hører på det når jeg er ved at pyske op til et tungt løft. Men sådan er vi jo så forskellige :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Yes, fandt jeg ud af. Se mit forrige indlæg :smile:

Aj, det er jo også snyd at begynde og ændre sine indlæg EFTER jeg har siddet og spillet smart... :dry::dry::tongue:

Ja, det ved jeg godt, og jeg siger da heller ikke noget til dig længere? Det må være dit problem :wink:

Men fanme galeme tage mig i det - Der SKAL laves sjov med det, engang imellem... Præcis som vi laver sjov med alt andet, selvfølgelig :wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Aj, det er jo også snyd at begynde og ændre sine indlæg EFTER jeg har siddet og spillet smart... :dry::dry::tongue:

Ja, det ved jeg godt, og jeg siger da heller ikke noget til dig længere? Det må være dit problem :wink:

Men fanme galeme tage mig i det - Der SKAL laves sjov med det, engang imellem... Præcis som vi laver sjov med alt andet, selvfølgelig :wink::smile:

Ja, da! Man bommer ikke dybden til stævne uden at hører for det...Det er bare helt iorden :4thumbup:

Nu skal jeg eksempelvis i fuldt udstyr på fredag, så der er jeg langt mere interesseret i at få tjekket dybde. Så der skal jeg nok sige til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, da! Man bommer ikke dybden til stævne uden at hører for det...Det er bare helt iorden :4thumbup:

Nu skal jeg eksempelvis i fuldt udstyr på fredag, så der er jeg langt mere interesseret i at få tjekket dybde. Så der skal jeg nok sige til. :smile:

Fredag i næste uge, eller i overmorgen? Skal også selv i udstyret, snart, så må lige finde ud af hvornår det skal være, hehe... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share