Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Så lukkede alle stederne i Fredericia. Det er da helt skidt. Kl er ikke specielt mange men der er ikke flere steder hvor der er gang i den.

Fik dog nogle gode snakke med Hr. Evil Twin nr. 2 som var ca. ligeså fuld som Jans søster efter besøg fra en helt kaserne. :crazy:

Detaljerne vil jeg slet ikke ind på, da dette jo som bekendt er en online logbog. Men havde sgu en sjov aften med masser af knald på blikhønen :4thumbup:

Puha, nu mangler jeg kun at drikke tæt imorgen, så er påsken slut. Så har jeg også været stiv 5dage i streg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

5 dage i træk er fandme helt i orden kammerat. Ville fandme også gerne drikke i morgen.. men der skal jeg vist et eller andet....

Var også noget påvirket af alt det fest i weekenden. Men sjovt var det. Om mandagen droppede jeg dog at blive påvirket efter 5-7snaps og 5-6 påskebryg. :blink: Så stod den ellers bare på Sodavand resten af tiden, så har det helt fint idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Speed Squat - 10sæt x 2reps med 105kg (Skiftede lidt imellem OL stil og Styrkeløft stil. Masser af fart)

Jump Squat - 5sæt x 5reps med 60kg (Hårdt nok at kører jumpsquats, men lettede da et fint stykke fra jorden så tror at vægten var meget passende :smile: )

Råtræk - 3x50kg, 3x50kg, 1x70kg, 1x75kg

Frivend og rent stem - 6singels med 75kgs (Fokus på dynamisk udførsel)

Turkish Getups - 1x20kg, 1x25kg udført med hver hånd.

Bænkpres - 6sæt x 3reps med 90kg (Gad simpelthen ikke. Var endda for doven til at lave opspænd :laugh: )

Bænkpres i Smithrack - 20reps med 90kg

Lidt blandet Laterels - 4-5sæt

Ganske let træning her ovenpå påsken. Fokus på dynamiske og "funktionelle" øvelser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i Olympia i Fredericia:

Pullups - 7sæt x 8reps (4første sæt med overhåndsgreb, og 3sidste sæt med smalt neutralt greb)

Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 3x90kg, 2x120kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x150kg (På med trøjen.Fury.str.46)

1x160kg (Kom ikke ned. Trøjen skulle lige sidde ordenligt)

1x170kg (Mærkelig bane, og landede langt nede på maven, men pressede den let op :smile: )

1x180kg (Ok løft)

1x185kg (Lidt tung. Ved ikke om den ville være blevet godkendt, men må lade det stå som en træningsPR :smile: )

Bænkpres Lockouts (Lillefinger på ringen. OL stang) - 3x110kg, 3x150kg, 3x170kg, 2x200kg, 1x220kg(PR. Damn, den var hårdt. Min makker og AP herinde fik også ligenøjagtigt presset denne vægt op. Men vi lignede alle nogle der havde ramt MAX perfekt :laugh: Men..) 1x225kg (PR :w00t: Skulle jo se om jeg kunne vinde konkurrencen. Og denne var af en eller anden underlig årsag meget lettere end løftet på 220kg :blink: De andre fik den ikke, så trak mig ud af denne lille dyst som vinde :superman::tongue: Må konstatere at den toptræning jeg har lavet har gavnet. Min makker plejer nemlig altid at owne mig i lockoutøvelser, og det kan jo ikke passe når jeg vejer næsten 15kg mere. :innocent: ) 10x150kg

Og så gik der ellers disko i den...

Peckdeck flyers i maskine - 3sæt op til en 8er med hele stakken. Easy :bigsmile:

Biceps (Kabel ting) - 4sæt

Arnold Curls - 3sæt

Diskoøvelse nummer 1 hvor man står og curler ligesom en dobbelt biceps pose i Kabel Cross stativet - 4sæt med forced på den sidste :w00t: (Sad faktisk helt kanon i armene :4thumbup: )

Mave - 2sæt

Rigtig lækker træning. Var så stiv igår at jeg tror jeg kunne slå Jsc's brændert ude ved Hippo :laugh:

Højdepunkter fra aftenen var bla. da vi mixede drinks i blenderen indholdende stort set alle ting fra et køkken :crazy:

Eller da en makker jeg var til fest med scorede sig en masse drinks ved at vise at han havde en så lang pløk at han kunne tage den i munden på sig selv :crazy:

Tror sgu selv Hesten ville have svært ved at følge med her :4thumbup:

Og alt det missede jeg :dry:

ØØØV! Næste gang skal jeg time min hjemkomst lidt bedre. Og holde op med at weine over mangel på energi til druk :nonono:

Men var jo også blev ownet for hårdt hvis jeg var taget med i olympia. Så det var måske godt for mit ego :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Og alt det missede jeg :dry:

ØØØV! Næste gang skal jeg time min hjemkomst lidt bedre. Og holde op med at weine over mangel på energi til druk :nonono:

Men var jo også blev ownet for hårdt hvis jeg var taget med i olympia. Så det var måske godt for mit ego :tongue:

Ja, desværre! Kunne da ellers have været hyggeligt at have haft dig med. :smile: Men mon ikke du får muligheden en anden gang :devil:

Hey OT

Har du slet ikke gjort noget dumt i dag :nonono::crazy: , under træningen :wink:

Jeg laver da aldrig dumme ting til træning :innocent: Joo, det var slet ikke ringe med en lille let træning. Men håber ikke det bliver en vane :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Exercise Ball (1times varighed):

Var intruktør denne gang. Jeg synes jeg holdte en god intensitet. Var også selv lidt brugt bagefter. Skal lige vænne mig til det igen. :smile:

Styrketræning:

Dødløft - 6singels med 150kg

Lidt onearmede Kabel Rows

Sølle omgang styrketræning. Skulle nok have lavet styrketræningen inden boldtræningen.

Link to comment
Share on other sites

Skal du snart igang med SW træningen igen??

Tjoo, ved sgu ikke helt! Ved ikke helt hvad jeg vil med min træning for tiden...Selvfølgelig være en stærk styrkeløfter, cut og en lee' fightermaskine, samtidig med at der er tid til byturer og sjov og ballade. :bigsmile:

Det er bare lige om det er til at kombinere det hele. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Startet op med træningen igen efter Londontur:

Closegrip Bænkpres - 2x90kg, 2x90kg, 2x110kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x150kg(PR. Tror jeg nok), 1x160kg(Miss. For lang tid siden jeg havde kørt tungt i smalt bænkpres, så døde midt på), 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg (Kanon Power i armene under opvarmningen så tænkte jeg ville prøve med lidt tungt. 2ere med de 150kg var med overskuu', men de 160kg blev for tunge. )

Squat - 6x50kg, 6x80kg, 6x120kg, 6x140kg, 6x150kg, 6x120kg, 6x120kg (Uden bælte. Kørte let og smertefrit :smile: )

Bænkpres - 3x60kg, 3x100kg, 1x140kg (På med Rage str 44)

3x170kg (16cm board)

3x190kg (16cm board)

3x200kg (16cm board)

3x220kg (16cm board. PR. :smile: )

3x200kg (12cm board)

1x200kg (8cm board. Tung)

Dødløft - 8sæt x 3reps med 160kg (Uden bælte og i vægtløftersko. Ok)

Pulldowns - 4sæt x 10reps

Rigtig god gang træning, og masser af kendte ansigter i hulen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Combat Twist - 6sæt x 12reps med 20,30,35,40, 40, 40kg

Dragon Flags - 2sæt x 10reps (Nice gensyn med denne øvelse. Ok stil på de fleste reps :smile: )

Transversus Abdominis træning - 2sæt x 8reps

Rear Delts i Kabel stativ - 6sæt x 8-12reps (Sad kanont.)

One-arm Laterels i Kabel Stativ - 7sæt x 10reps

Biceps i maskine - 6sæt x 8-10reps

Siddende Læg - 3sæt x 20reps

Dumbell Snatch - 6sæt x 6-10reps med 30kgs håndvægt (Med begge hænder. Korte pauser så lungerne fik lov at lave lidt. Ligesom ved Combat twist kom der et par stykker hen og spurgte hvad jeg havde gang i. Men de var nu meget flinke og interesseret i øvelsen så ingen problemer der :smile: )

Cardio - 24min på Sofacyklen + 6min på Ro Ergometeret

Fin fin træning. Hvor det var tung basistræning igår, var det idag disko, hjælpeøvelser og cardio. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Blev overhovedet ikke øm af mine 40reps med 100kg i squatten, men er blevet monster øm i stængerne af mine relativt lette 6ere i squatten i mandags...Det betyder bare hvor meget konditionering har at sige. Hvis der er en lille sammenhæng mellem DOMS og hypertrofi så er SD som man bruger i HST nok slet ikke så dumt igen :smile:

Idag står den på Excersice Ball og noget Bænkpres og LET squat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Startet op med træningen igen efter Londontur:

Closegrip Bænkpres - 2x90kg, 2x90kg, 2x110kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x150kg(PR. Tror jeg nok), 1x160kg(Miss. For lang tid siden jeg havde kørt tungt i smalt bænkpres, så døde midt på), 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg (Kanon Power i armene under opvarmningen så tænkte jeg ville prøve med lidt tungt. 2ere med de 150kg var med overskuu', men de 160kg blev for tunge. )

Squat - 6x50kg, 6x80kg, 6x120kg, 6x140kg, 6x150kg, 6x120kg, 6x120kg (Uden bælte. Kørte let og smertefrit )

Bænkpres - 3x60kg, 3x100kg, 1x140kg (På med Rage str 44)

3x170kg (16cm board)

3x190kg (16cm board)

3x200kg (16cm board)

3x220kg (16cm board. PR. )

3x200kg (12cm board)

1x200kg (8cm board. Tung)

Dødløft - 8sæt x 3reps med 160kg (Uden bælte og i vægtløftersko. Ok)

Pulldowns - 4sæt x 10reps

Rigtig god gang træning, og masser af kendte ansigter i hulen.

Som altid lee' træning...men hvorfor er det lige du brænder af i CG bænk og derefter tager en trøje på...og træner til høje boards?

(tillægsspørgsmål: hvordan er det at bænke i Rage?)

Link to comment
Share on other sites

Som altid lee' træning...men hvorfor er det lige du brænder af i CG bænk og derefter tager en trøje på...og træner til høje boards?

(tillægsspørgsmål: hvordan er det at bænke i Rage?)

Mange tak :smile: Vidste næsten helt sikkert at jeg alligevel ikke kunne få noget ned til brystet i den trøje, så regnede ikke med at lave ny PR i et helt løft, derfor tog jeg det bare som en træning hvor Tricpes fik lidt ekstra at se til.

Når det er sagt, var det heller ikke ligefrem meningen at jeg skulle have misset i closegrip bænken, men at det bare skulle have været nogle tunge 2ere, men lod mig friste :innocent:

Kunne også godt mærke at jeg var lidt brugt da jeg var i trøjen, men håber så bare at min styrke i trøjen bliver boostet yderligere når man så starter med at hoppe i trøjen næste gang.

Ikke videre videnskabeligt men synes det fungerede udemærket. :smile:

Min fornemmelse af Ragen er at det er en rigtig god trøje. Synes den minder meget om en Fury, og vil da også tro at den giver ligeså mange kg. Det er dog lidt svært at vurdere hvordan presset er helt i bunden, da jeg ikke kan få noget til brystet i den, fordi den er så lille til mig. Havde egentligt regnet med at den var lidt mere eftergivelig i stoffet end Titan trøjerne men det var altså ikke tilfældet, og så er det ikke engang RageX modellen som vidst skulle være hårdere i stoffet. Lidt ligesom Fury trøjerne har Nxg+ materialet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Pulldowns (Smalt neutralt greb) - 10x10klodser, 8x16klodser, 5xStakken, 5xStakken, 5xStakken (Teamede op med Claus Lee'. Og så skal der jo køres smal ryg med spyddet i bund som han plejer at sige :4thumbup: Fik lidt forced på de helt tunge sæt. Sidder sgu kanon :smile: )

Kabel Rows - 5xstakken, 5xstakken, 5xstakken, 5xstakken+10kg, 5xstakken+15kg, 5xstakken+20kg (Igen skulle spyddet i bund + lidt ekstra. Sådan er det når man træner med Nordjyden Claus :devil: )

Bænkpres med benene oppe (%opspænd) - 6x60kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x115kg, 6x120kg, 4x125kg, 6x110kg, 6x110kg (Puha, det var sgu hårdt med alle de 6ere. Hårdt når man hverken kan bruge legdrive eller opspænd, men pressestukturen bliver presset på den gode måde :smile: )

Peck Deck Flyers - 2sæt x 10reps (Pattøjet var malket helt tom for Atp på dette tidspunkt, men fik da lige brændt lidt striber ind i kavalergangen også :innocent: )

Pushdowns - 3sæt x 10reps

Bold hold - Varighed: 1time - Var igen instruktør men var ikke helt tilfreds med min egen præstation. Lidt skæv start og slutning. Men den fik da givet den pænt meget gas. Måske endda lidt for svære øvelser i forhold til niveauet. Må lige få lidt mere tjek på det, så skal det nok blive godt :smile:

Speed Bænkpres - 10sæt x 3reps med 90kg (Tjaa, havde ikke lige lyst til at gå hjem da jeg havde lavet boldtræningen, og bænken stod og så så fristende ud :innocent: Arbejde med opspænd, teknik og fart. Fokus på et lige pres, godt opspænd for at minimere vandringen :smile: )

Fino runde. Teamede op med Hippo og Jens i bænken og Claus Lee' under rygtræningen. Bænkrunde nummer 2 blevet teamet op med Betterøv, som rent faktisk er begyndt at få en brystkasse der kan næsten kan matche hans mave :4thumbup:

Både Jens og Hippo fik iøvrigt rykket nogle solide vægte til høje boards :superman:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Tog lige et billede af ryggen med mobilos. Man skulle jo tro at det var Morten Rygaard der har taget det billede med den kvalitet billedet oser af :laugh:

Du har ellers en alvorlig scholiose, du burde gå til fysioterapeut. Du burde IHVF aldrig dødløfte med rund ryg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share