Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Det er lidt forskelligt hvordan jeg kører dem. Men tror faktisk singels er det bedste for max styrke i den her. Desuden er 10reps også noget nær failure, især hvis jeg skal kører mange sæt :crazy:

Det er altså nogle pænt barske grippere. Har haft min 1er med i OBBC flere gange hvor jeg endnu ikke har mødt nogle der kunne lukke den EN gang. Og her var altså både BB'ere og håndværkere + styrketrænere imellem.

Man siger dog at en alm. trænet mand der er vant til at løfte vægte kan lukke 1eren. 2eren er så en helt anden sag, der kræver et særligt stærkt greb.

Så hvis du har en 2er og kan lukke den sammen, så må jeg godt nok sige du har et jerngreb, kvinde :w00t::crazy::cry: :4thumbup:

Hvis spiralen er i den modsatte ende af tommelen, så kalder man det inverted grip eller bare omvendt greb, hvilket for de fleste er noget sværere.

Så er endnu mere fyldt af imponade hvis du kan lukke COC2ere med inverted grip :blink::w00t:

Tror da vist jeg har en 1'er så :laugh: Så sej er jeg vist heller ikke :tongue: Men der var en der prøvede den som sagde, den var strammere end en anden han havde prøvet, men kan være fordi den er helt ny og ubrugt.

Men jeg kan nu nemmere når den er omvendt, da mine fingre er for små til den normale greb :blush: Når jeg vender den omvendt, kan min tommeltot bedre hjælpe med. Men jeg har nu også altid været modsat alle andre, det andre synes er svært har jeg nemt ved og omvendt :laugh:

Men skal da gerne stille udstyr til rådighed hvis du mangler træning :tongue::tongue:

Haha :laugh: Måske man skulle overveje det - må jeg så også bruge straps hvis det bliver for hårdt uden :innocent::laugh::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Troels

Jeg vil bare lige sige tak for hjælpen i forbindelse med min power-squat teknik :bigsmile: Du fik vendt det hele 180 grader, så jeg blev klar over problemet og i dag hvor jeg har trænet ben, sad den bare som den skulle :4thumbup: (næsten).

Men jeg kom i hver fald uden problemer ned til lidt under vandret, hvilket jo var mit store problem. Det hjalp at squatte ned mellem benene ligesom ved OL-squat og jeg kan godt se jeg før har fået låstmig selv fast ved f.eks. ikke at squatte ned mellem bennen.

Der er staigvæk noget at arbejde med, speciel overkroppen, jeg lukker hoften helt sammen, men en ting af gangen. Nu er benene i hver fald godt på vej :bigsmile:

Så mange tak

KnuZ Anita :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tror da vist jeg har en 1'er så :laugh: Så sej er jeg vist heller ikke :tongue: Men der var en der prøvede den som sagde, den var strammere end en anden han havde prøvet, men kan være fordi den er helt ny og ubrugt.

Men jeg kan nu nemmere når den er omvendt, da mine fingre er for små til den normale greb :blush: Når jeg vender den omvendt, kan min tommeltot bedre hjælpe med. Men jeg har nu også altid været modsat alle andre, det andre synes er svært har jeg nemt ved og omvendt :laugh:

Haha :laugh: Måske man skulle overveje det - må jeg så også bruge straps hvis det bliver for hårdt uden :innocent::laugh::innocent:

Jeg kan sjovt nok også bedre lukke min coc'er omvendt hvis det er i venstre hånd. I højre er det helt omvendt. Så helt mærkelig er du ikke :w00t: Eller også er jeg også bare mærkelig :innocent:

Hehe! Nej, straps er forbudt. Du kan til nøds bruge magnesium. Men talkum foretrækkes for at øge sværhedsgraden :innocent::tongue::laugh:

Hejsa Troels

Jeg vil bare lige sige tak for hjælpen i forbindelse med min power-squat teknik :bigsmile: Du fik vendt det hele 180 grader, så jeg blev klar over problemet og i dag hvor jeg har trænet ben, sad den bare som den skulle :4thumbup: (næsten).

Men jeg kom i hver fald uden problemer ned til lidt under vandret, hvilket jo var mit store problem. Det hjalp at squatte ned mellem benene ligesom ved OL-squat og jeg kan godt se jeg før har fået låstmig selv fast ved f.eks. ikke at squatte ned mellem bennen.

Der er staigvæk noget at arbejde med, speciel overkroppen, jeg lukker hoften helt sammen, men en ting af gangen. Nu er benene i hver fald godt på vej :bigsmile:

Så mange tak

KnuZ Anita :cool:

Det lyder da super :4thumbup: Rart at kunne være behjælpelig :bigsmile:

Hvis du knækker for meget fremover i din powerstil kan de muligvis skyldes at du mangler noget mere styrke omkring lænd mave region. Goodmornigs og masser af mavetræning skulle gerne afhjælpe det. Men det kan dog også noget teknisk. Svært at sige uden at have set dig løfte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

OL Squat - 10x100kg, 10x100kg, 6x120kg, 6x120kg, 3x140kg, 3x140kg (Efter lang tid uden seriøs squat, tog jeg en omgang 10-6-3 i Ol benbøj :cool: Ikke fordi jeg vil være stærk i squat, men fordi jeg håber på noget overførsel til dødløften. :innocent: kørte uden bælte så min lange torso fik lidt at arbejde med :smile: )

Floorpress (Reverse Band) - 3x100kg, 3x140kg, 3x180kg, 3x200kg, 3x210kg, 3x220kg, 1x230kg, 3x180kg, 3x180kg, 3x180kg (Tjaa, havde håbet på lidt bedre styrke, men det er nu en dejlig øvelse. Specielt fordi den smadre min skulder på samme måde som trøjeløft. Skal jo toughess op :laugh: )

Pullups(Overhåndsgreb) - 4xmig, 4xmig+20kg, 4xmig+30kg(Pr), 1xmig+40kg(Pr), 4xmig+20kg, 4xmig+20kg, 4xmig+20kg (God runde. Vil gerne kunne lave halv kropsvægt i pullups. Så mangler kun 10kg mere. Hel kropsvægt i dips og halv kropsvægt i pullups kunne være cool :cool: )

Reverse Chrunhes af en art - 2sæt x 8reps (Rigtig ond maveøvelse. Hænger i powerracket med armene bøjet 90grader, og med fokus på at bruge maven, svinger jeg benene 180grader op så man hænger med hovedet nedad. )

Bænkpres - 10x60kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg (Stille og roligt. Men syrede faktisk helt godt efter al det andet træning :blush: )

Isolated onearm dumbell curls - 10x15kg, 10x17,5kg, 10x20kg, 8x22,5kg, 2x25kg, 30x10kg

Rigtig god træning. Hang ud nede i klubben længe efter træning hvor vi bestilte pizza. Det var sgu hyggeligt. :smile:

Fin styrke for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sjovt nok også bedre lukke min coc'er omvendt hvis det er i venstre hånd. I højre er det helt omvendt. Så helt mærkelig er du ikke :w00t: Eller også er jeg også bare mærkelig :innocent:

Ej hvor dejligt at høre der er andre der også er lidt unormale :laugh:

Hehe! Nej, straps er forbudt. Du kan til nøds bruge magnesium. Men talkum foretrækkes for at øge sværhedsgraden :innocent::tongue::laugh:

Talkum :raisebrow: Jeg plejer ik at lade mig slå ud af udfordringer

3d-ClinOeilPouce.gif

Det lyder da super :4thumbup: Rart at kunne være behjælpelig :bigsmile:

Hvis du knækker for meget fremover i din powerstil kan de muligvis skyldes at du mangler noget mere styrke omkring lænd mave region. Goodmornigs og masser af mavetræning skulle gerne afhjælpe det. Men det kan dog også noget teknisk. Svært at sige uden at have set dig løfte. :smile:

Ja, den har jeg hørt tidligere i dag og benægtede med det samme, da jeg vil mene jeg er stærk i mit korset, men må indrømme jeg er ved at blive i tvivl, også nu hvor jeg har så mange smerter i lænden i forbindelse med dødløft og squat. Men forstår bare ikke hvorfor jeg så kan holde spændet i OH-squat og OL-squat.

Men uanset hvad så starter jeg jo i OBBC på søndag og håber jeg kan få lidt hjælp af nogleder nede fra (Norah, Nice, dig og hvem der ellers er). For hvis det er mit korset der er for slap, må jeg jo ændre lidt på mine øvelser, så jeg får mere styrke til de muskler og er det teknikken, må der jo rettes op på det.

Jeg har fået mine VL-sko, håber også de kan hjælpe mig med mit opspænd. Endvidere overvejer jeg at investere i et styrkeløfter bælte imorgen, men ved ik om det er pengene værd i forbindelse med mit problem.

KnuZ Anita

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Ej hvor dejligt at høre der er andre der også er lidt unormale
Ja, ik! Så kan vi være unormale sammen :laugh:
Talkum Jeg plejer ik at lade mig slå ud af udfordringer

Der er ingen der siger det skal være let.. Desuden er det jo og et hårdt job for mig der ligger udstyr til :innocent::laugh::w00t:

Ja, den har jeg hørt tidligere i dag og benægtede med det samme, da jeg vil mene jeg er stærk i mit korset, men må indrømme jeg er ved at blive i tvivl, også nu hvor jeg har så mange smerter i lænden i forbindelse med dødløft og squat. Men forstår bare ikke hvorfor jeg så kan holde spændet i OH-squat og OL-squat.

Men uanset hvad så starter jeg jo i OBBC på søndag og håber jeg kan få lidt hjælp af nogleder nede fra (Norah, Nice, dig og hvem der ellers er). For hvis det er mit korset der er for slap, må jeg jo ændre lidt på mine øvelser, så jeg får mere styrke til de muskler og er det teknikken, må der jo rettes op på det.

Jeg har fået mine VL-sko, håber også de kan hjælpe mig med mit opspænd. Endvidere overvejer jeg at investere i et styrkeløfter bælte imorgen, men ved ik om det er pengene værd i forbindelse med mit problem.

KnuZ Anita

Okay, svært at sige! Ellers må du jo hovedsageligt squatte i OL stil, hvis det andet er for hårdt for ryggen. Et Power squat ligger jo naturligt en større belastning på ryggen, men hvis det er alt for meget er det self. heller ikke godt. Tror muligvis godt at squatskoene kan få din ryg til at blive lidt mere ret. Det hjalp ihvertfald for mig :smile:
Jamen jeg fatter seriøst ikke hvordan I fik ædt hele jeres pizza

inden jeg var 1/4 inde i min :blink::blush:

Ang det med løver og Mååsen og nedlagt bytte, så trøster jeg mig med at han sikkert

ville æde løverne først, hvis ellers han kunne fange dem :laugh:

Haha! Det er ihvertfald ikke så mærkeligt at du er den letteste af os :laugh:

At Moos så er den tungeste er så heller ikke så mærkeligt :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad skuer mit øje?

Enhver ved da, at når det kommer til en kamp på liv og død med en irakisk løbe, der har fået øje på en hamburger midt ude på marken, så gælder ethvert trick, og det er den stærkeste der overlever... Man må spare op til hårdere tider, og så nytter det ikke noget at være overbærende, og løvebøf smager nu ganske udmærket...

Blev vi forøvrigt ikke enige om, at det ikke er pizza, når der ikke er noget ost på?? :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik! Så kan vi være unormale sammen :laugh:

doigt-dans-le-nez-002.gif

Der er ingen der siger det skal være let.. Desuden er det jo og et hårdt job for mig der ligger udstyr til :innocent::laugh::w00t:

Ja da - Med alle de års erfaring du har, så skal du jo lære mig hvordan jeg skal bruge udstyrket for at opnå bedst styrke i underarmen :innocent::tongue:

Okay, svært at sige! Ellers må du jo hovedsageligt squatte i OL stil, hvis det andet er for hårdt for ryggen. Et Power squat ligger jo naturligt en større belastning på ryggen, men hvis det er alt for meget er det self. heller ikke godt. Tror muligvis godt at squatskoene kan få din ryg til at blive lidt mere ret. Det hjalp ihvertfald for mig :smile:

Jeg kontakter kiropraktoren i OBBC i næste uge, med hensyn til ryggen. Kan ikke lide jeg ikke ved hvad det er og frygter det er min hybermobilitet der brokker sig.

men ellers ligger jeg træningen om, så lænden får skånetræning, derved er der stor mulighed for at arbejde med teknikken :bigsmile: og prøve mine nye sko :4thumbup: og så må tiden vise hvad der er galt i min squat om det er manglende styrke i korset eller noget rent teknisk. Men når jeg ik kan løfte tung, så har jeg masser af overskud til at rette op på det, uanset hvad der er galt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener Inge så god fornøjelse :crazy:
Selv om han er en sur nar, der ikke ved en skid om træning og skulle flås og rulles i salt, så er han en anstændig kiropraktor. Havde ham til undervisning på skolen, og han var anstændig.

Er Inge en han :bigsmile:

Jeg er jo ik startet i OBBC, så ander ik hvad der er af fys og kiro, det finder jeg vel ud af. Og hvis jeg kan få det svar jeg søger, så er jeg nu ret ligeglad med alt andet, eller kan jeg også finde ud af at kontakte en anden :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvad skuer mit øje?

Enhver ved da, at når det kommer til en kamp på liv og død med en irakisk løbe, der har fået øje på en hamburger midt ude på marken, så gælder ethvert trick, og det er den stærkeste der overlever... Man må spare op til hårdere tider, og så nytter det ikke noget at være overbærende, og løvebøf smager nu ganske udmærket...

Blev vi forøvrigt ikke enige om, at det ikke er pizza, når der ikke er noget ost på?? :nonono:

LOL :tongue: Jo, ost er en fast ingrediens på pizza, sådan er det bare. Men på den anden side er Jacob ikke kun en langsomspiser men også en kræsenpeter, så vi skal virkeligt være efter han for at han kan fylde 100kgs klassen ud :4thumbup:

doigt-dans-le-nez-002.gif

Ja da - Med alle de års erfaring du har, så skal du jo lære mig hvordan jeg skal bruge udstyrket for at opnå bedst styrke i underarmen :innocent::tongue:

Jeg kontakter kiropraktoren i OBBC i næste uge, med hensyn til ryggen. Kan ikke lide jeg ikke ved hvad det er og frygter det er min hybermobilitet der brokker sig.

men ellers ligger jeg træningen om, så lænden får skånetræning, derved er der stor mulighed for at arbejde med teknikken :bigsmile: og prøve mine nye sko :4thumbup: og så må tiden vise hvad der er galt i min squat om det er manglende styrke i korset eller noget rent teknisk. Men når jeg ik kan løfte tung, så har jeg masser af overskud til at rette op på det, uanset hvad der er galt :laugh:

Ja, erfaringen på den ene og den anden måde skal man jo ikke kimse ad :innocent::tongue:

God ide at få en kiopraktor til at se på det. :smile: Selvom jeg selv er fys og burde anbefale en fys så må jeg nok indrømme at lige omkring ryggen ved kiopraktorene en del mere. Medmindre det er en fys med speciele uddannelse indenfor ryggen.

Jacob Vind fra OBBC er ved at uddanne sig til Osteopat som er en mellemting mellem kiopraktor og fys, så han ved også en pæn slat omkring ryggen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men det smager bedre. :innocent::tongue: Minus ost og dobbelt kød, ja tak! :4mewantfood:

Dobbelt kød OG dobbelt ost, tak :wink::tongue: Med den vipse talje du render rundt med, kan du vidst sagtens klarer noget ost på din pizza :cool:

Hvis du mener Inge så god fornøjelse :crazy:

Hehe, så slem er han altså heller ikke...... Han gør det lidt til en sport at være rasmus modsat, og tjoo, det er da lidt irriterende :laugh:

Pizza uden ost! Var det en vegetar pizza troels?

Meget untough.

Det var dælme ikke mig der undlod ost på min pizza, men Jacob! Bare fordi du tog tidligere hjem for at kunne lave din fedtfattige wok gryde istedet for tought pizza :nonono:

Selv om han er en sur nar, der ikke ved en skid om træning og skulle flås og rulles i salt, så er han en anstændig kiropraktor. Havde ham til undervisning på skolen, og han var anstændig.

Hehe :laugh:

Er Inge en han :bigsmile:

Jeg er jo ik startet i OBBC, så ander ik hvad der er af fys og kiro, det finder jeg vel ud af. Og hvis jeg kan få det svar jeg søger, så er jeg nu ret ligeglad med alt andet, eller kan jeg også finde ud af at kontakte en anden :blush:

Ja, Inge er Nordmand og udtales lidt anderledes. Men derfor kan man jo godt udtale det på den danske måde hvis han bliver lidt for næsvis :innocent: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ok så det var Hesten der fimsede.

Og til orientering så spiste jeg ikke wok gryde, jeg var konsekvent og gik hjem for at spise TOUGH TARTAR.

Ja, indrømmet at Tartar er rimeligt tought :4thumbup:

Men hvordan kan du være i tvivl om at det netop var Hesten der fimsede :blink:

:tongue:

Pizza uden ost :blink:

Der burde være dødsstraf til den pizzamand der går med til at lave sådan en! :devil:

ENIG :devil:

Ja det ville være sjovt at se ham rulle i salt

Ja, det i sig selv kunne da være ret harmløst. Hvis det kun var saltet :laugh:

Træning:

COC1 - 5sæt x 5reps med hver hånd. + lidt statiske hold med inverted grip.

Link to comment
Share on other sites

Ja, erfaringen på den ene og den anden måde skal man jo ikke kimse ad :innocent::tongue:

Jeg skal træne i OBBC imorgen, er det så der første underarms træning skal finde sted :laugh::innocent:

God ide at få en kiopraktor til at se på det. :smile: Selvom jeg selv er fys og burde anbefale en fys så må jeg nok indrømme at lige omkring ryggen ved kiopraktorene en del mere. Medmindre det er en fys med speciele uddannelse indenfor ryggen.

Jacob Vind fra OBBC er ved at uddanne sig til Osteopat som er en mellemting mellem kiopraktor og fys, så han ved også en pæn slat omkring ryggen.

Jeg har ik selv en dyt forstand på hvem der kan hvad, så for min skyld kunne det lige så godt blive en fys som en kiopraktor, eller for den sags skyld en Osteopat :blush:

Snupper den i OBBC der har tid til at kigge på mig og kan den person ikke se hvad der er galt, så må jeg jo hoppe videre til den næste :tongue:

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Fra Englens log:

Hvis du ser en forvirret lyshåret pige gå ind i herre omklædning - så det mig

Jeg går ud fra man kan slippe godt fra det den første dag

Jeg skal træne i OBBC imorgen, er det så der første underarms træning skal finde sted

Ved ikke hvad de andre mænd i herreomklædningen siger til en sådan seance, men hva? Når der skal trænes så skal der trænes :superman::w00t:

Jeg har ik selv en dyt forstand på hvem der kan hvad, så for min skyld kunne det lige så godt blive en fys som en kiopraktor, eller for den sags skyld en Osteopat

Snupper den i OBBC der har tid til at kigge på mig og kan den person ikke se hvad der er galt, så må jeg jo hoppe videre til den næste

Jeps, god plan :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share