Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lørdagstræning i OSK:

Pin press - 6x100kg, 6x100kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg (Ca. samme preslængde som ved et floorpress)

Dumbell Rows - 10x25kg, 10x35kg, 6x63kg, 10x40kg, 10x40kg

Triceps Band Extensions - 4-5sæt

Hop med Ol stang - 5sæt x 100hop (Første sæt havde jeg stangen på nakken, andet, over hovedet, og tredje i favnen. Derefter forfra. Lidt læg og cardiotræning i fin forening. :smile: )

Blandet skyggeboxning til diverse Rocky temaer :w00t:

Bare lige nede for at brænde lidt kalorie af. Må indrømme min krop er noget DOMS'et, så det var mest for at brænde de 2træstammer, Cola og Slik der blev hevet i sækken efter byturen i går nat. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dælme godt at du kan squatte igen :superman:

Mine ben er SÅ smadret efter squatten igår :cry:

Ja det er fanme en rar fornemmelse, specielt fordi jeg havde indstillet mig på det var helt slut.. Så jeg er taknemmeligfor jeg må bare lidt.

Kan bestemt os mærke de 40 kg OL-squat i forlårene :blush:

Har lige undersøgt hvad sissy squat er... Blev nysgerrig efter Nico brokkede sig over den var tøset :blink: Er du gal den har jeg ik lyst til at prøve - den ser ond ud :crazy: Så hellere smadre mine forlår på en anden måde :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Efter ½års tid hvor jeg kun har kunnet ligge på ryggen og sove, hvis jeg ikke skulle få ondt og stå op og natten for at strække ryggen igennem, så fiksede min gamle studiekammerat problemet med 3 manipulationer :4thumbup:

Respekt :cool:

Han er ved at læse videre til Osteopat sammen med sit klinikarbejde, så han har noget mere styr på rygmanipulationer end mig. Men så fik jeg da også lige luret nogle tricks af samtidig med at min ryg nu er 100% :w00t:

Iøvrigt sjovt at prøve at være patient for en gangs skyld, så kan man også aflurer undersøgelsesmetodik og anamneseoptagelse af, set fra den anden side :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter ½års tid hvor jeg kun har kunnet ligge på ryggen og sove, hvis jeg ikke skulle få ondt og stå op og natten for at strække ryggen igennem, så fiksede min gamle studiekammerat problemet med 3 manipulationer :4thumbup:

Respekt :cool:

Han er ved at læse videre til Osteopat sammen med sit klinikarbejde, så han har noget mere styr på rygmanipulationer end mig. Men så fik jeg da også lige luret nogle tricks af samtidig med at min ryg nu er 100% :w00t:

Iøvrigt sjovt at prøve at være patient for en gangs skyld, så kan man også aflurer undersøgelsesmetodik og anamneseoptagelse af, set fra den anden side :bigsmile:

Det kan være jeg ikke har fulgt ordentligt med i loggen :blush: , men hvad skyldtes dine rygproblemer? I øvrigt, godt at høre, at de er overstået nu! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan være jeg ikke har fulgt ordentligt med i loggen :blush: , men hvad skyldtes dine rygproblemer? I øvrigt, godt at høre, at de er overstået nu! :bigsmile:

Uden at kende årsagen helt præcis, så opstod det i den periode jeg var var allerstærkest i bænkpres og bænkede 3-4gange om ugen. Det ville self. være nærliggende at give mit rundrygget dødløft skylden :laugh: Men jeg tror faktisk ikke at det var skylden. Men derimod de mange sæt bænkpres med max. opspænd der havde foresaget en lille forskydning imellem et par led i ryggen.

Har mærket absolut intet til det i dagligdagen, men når jeg lå ned i længere tid ad gangen, så spændte musklerne i området voldsomt op og jeg fik ondt i et område på ryggen strålende ud af midten af ryggen.

Det har resulteret i at jeg kun har kunnet sove på ryggen, og helst med en ekstra pude i ryggen, for ikke at skulle vågne om natten for at strække ryg.

Synes dog jeg stadig er lidt for ung til sådanne gammelmandsvaner :laugh: , så jeg fik min gamle fys kammerat til at kigge på det, som klarede det med få manipulationer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Med de beskeder, du har skrevet til mig, har du godt nok været stiv igår, som sædvanligt :laugh:

Kommer du forbi OSK i morgen, eller skal jeg bare poste dem her i loggen, så alle kan se? :tongue:

Self. var jeg da stiv. Ville nødigt skuffe mine fans :laugh:

Jeg kommer forbi OSK, medmindre jeg får sådan en times forsinkelse med DSB som sidste mandag :crazy:

Og du ved jo godt at vores SMS'er er noget helt privat og personligt :wub:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Self. var jeg da stiv. Ville nødigt skuffe mine fans :laugh:

Jeg kommer forbi OSK, medmindre jeg får sådan en times forsinkelse med DSB som sidste mandag :crazy:

Og du ved jo godt at vores SMS'er er noget helt privat og personligt :wub:

:tongue:

Fint, vi ses, så :tongue:

Uanset om du er forsinket eller ej, så har du bare at kigge forbi :nonono: Så må du bare træne en time hurtigere :superman: Det er jo ikke forbi du har tidspunkt til at være forbi tanken, og købe hotdogs til aftensmad :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fint, vi ses, så :tongue:

Uanset om du er forsinket eller ej, så har du bare at kigge forbi :nonono: Så må du bare træne en time hurtigere :superman: Det er jo ikke forbi du har tidspunkt til at være forbi tanken, og købe hotdogs til aftensmad :tongue:

En time hurtigere. Jamen, så er jeg jo nede på en ½times træning for en typisk mandagstræning. Men bare roligt. Jeg skal nok komme idag. Direkte fra arbejde tanket op på Hotdogs så jeg kan gå hårdt :superman: :4thumbup:

Vi elsker dig Troels, og jeg er din største fan :wub:

Hvis du har en særlig flaske snaps eller en guldøl så kan jeg godt signere den for dig :wub:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Dips - 10xmig, 10xmig, 10xmig+20kg, 10xmig+40kg, 8xmig+60kg(Pr), 10xmig+40kg, 10xmig+20kg, 10xmig (Lidt lettere end sidste gang. Kan jo heller ikke kører max hvergang :innocent: )

Dødløft - En masse blandet 2ere og 3ere med 100-160kg. Bla. nogle løft i sumostil.

Incline dumbell press - 2sæt x 10reps med 30kgs håndvægte

En tiltrængt stille og roligt omgang træning. Min krop har været mærket af fredagstræningen hele weekenden, så fint nok med den lille volumen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Idag har budt på en løbetur med en patient, det godt nok havde krudt i røven. :crazy:

Så jeg gjorde mit bedste for at følge med :blush:

Men når man er lukket inde hele dagen, er det jo ikke så mærkeligt at der skal fyres noget energi af når man først kan får lov til at komme ud :smile:

Derudover 1½times sædvanligt idræt med blandet intensitet :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdag aften træning i OBBC:

Boldhold - 1time (Kun 4 på holdet idag. Men ok :smile: )

Goodmornings - 3x60kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x80kg, 3x80kg (Gik op i eksplosiv udførsel i den koncentriske fase og god form frem for mange reps idag. Ok :smile: )

Sissy Squat - 5sæt x 8-10reps

Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60kg

En masse statiske hold med Coc1. Med overpress.

Stille og rolig træning. Men sammenhold med formiddagstræningen er det nu fint nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så?!?!?!?!

DSu gik fandme gødt på arbipub. Jeg tog fandme i byen med søren styrmand og festeden aden aw. :cool: :4thumbup:

LOL :laugh: Ja, guldøl med sidevogn var dælme noget der rev godt :innocent:

Tak, for din Sms omkring din javatus hårdhedsgrad :laugh:

Fee' :cool:

:4thumbup:

:laugh: Ville så gerne kunne gro sådan noget garn i virkeligheden :blush: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Box Squat med Bands nedefra - 3x65kg, 3x65kg, 3x85kg, 3x85kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x85kg, 3x85kg (Fungerede godt. :smile: )

Dødløft - 3x60kg, 3x60kg(Sumo), 3x100kg, 3x100kg(Sumo), 3x130kg, 3x130kg(Sumo), 1x160kg, 1x160kg(Sumo), 1x190kg, 1x210kg, 1x230kg, 1x250kg, 10x100kg, 10x120kg (Løftede i dragt på de tungeste sæt. Prøvede lidt sumo, men var MEGET stærkere i konventionel)

Dips - 10sæt x 10reps

Coc1 - Blandet reps og statiske hold.

Bagefter stod den på guldøl med Betterøv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i OSK:

Chain suspended Floorpress - 6x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 10x80kg

Shurgs - 3-4sæt

Dips - 47xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig

Pullups - 16xmig, 10xmig, 10xmig

Derudover var der lokalt stævne i OSK hvor jeg var dommer og en smule vægtpåsætter. De nye løftere gjorde det godt, men Hesten og P1kz0rs præstation vil jeg undlade at kommentere :tongue:

Hesten fik til hans forsvar løftet noget ret massivt i dødløft :devil:

God og sjov dag :smile: Senere stod den på bytur med Betterøv og Mååsen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share