Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg tror også at jeg kunne få en del ud af sådan en dragt, og nu ved jeg ihvertfald hvilken størrelse jeg skal have, hvis det bliver aktuelt :)

Ja, vi må snart få smidt dig i trøjen! Håber at din skulder bliver bedre over Julen, så du kan lave nogle NASTY løft :devil:

altså enten er skulderen klar efter jul...

eller os må jeg ringe til...øh....nogle folk....og så er det bare et spørgsmål om nok dope

så smerterne ik kan mærkes... :4whistling:

DM here I come...

:santa2: ;)

ej, vil gerne prøve efter jul :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Barbell curls med Hammergrip - 3sæt x 12reps med 45kg

Bænkpres - 10x50kg, 6x90kg, 2x110kg, 1x130kg, 1x150kg(Pause PR, alle kørt med pause) 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg

10minutter på stepper

10minutter på cykel

Læg - 2sæt x 15reps med 120kg

Bænkpres - 1sæt x 50reps med 50kg

Tja, en lille træningdags på kollegiet, hvor det faktisk gik fint til at starte med hvor jeg fik lavet en ret nem Pause PR i bænkpres :)

Men det efterfølge sæt kunne jeg mærke en lidt snurrende smerte i ventre albuen og lidt nedsat kraft i bunden af løftet. Jeg følte derfor ikke rigtigt at jeg kunne presse igennem på mine sæt med 130kg. Jeg holdt derfor volumen rimelig lav, men lavde dog en højrepper med 50kg tilsidst for pumpets skyld :)

Den manglende kraft i specielt venstre albue stammer fra en sidste weekend hvor jeg blev slået i at ligge arm med en stillads arbejder på 85kg. :blink: Så kan jeg lærer det :devil: Men jeg slog ham heldigvis i højre :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Efter jul skal jeg igang med noget struktureret træning hen imod ER Equipment open i slutningen af febuar! Mit mål er at få godkendt 170kg til ER, hvor mit bedste godkendte løft til træning er 167,5kg indtil videre. De 170kg skulle helst komme i andet forsøg, så det bliver et løft med lidt overskud. Jeg har dog flere gange presset 170kg op til træning, men har der lettet røven.

Jeg er bare lidt blank i øjeblikket for hvordan programmet skal se ud!!

Hvis der er nogle der har nogle gode ideer, vil jeg meget gerne hører :)

Jeg har lidt kig på en alm. Shieko som kunne virke som et meget godt fundament de første 4uger efter nytår. Dog virkede det ikke så godt for mig sidste gang i bænken. Men jeg tror mere at det var fordi at jeg glemte at deloade efter hatfielden og kørte lige på!!

En anden plan er at lave bænkpres en 3 gange i ugen, men blandede volumen dag, maxeffort dage og Speed dage.

Har også tankerne lidt hen af en cyklus af en art i bænken. Gider dog ikke Hatfield igen! Den skal ikke være for hård, da der skal være overskud til at bænke 3 gange om ugen. Jeg har det godt med at lave lidt maxeffort øvelser i diverse bænkvariationer engang imellem, så måske det skal være sådan noget??

Jeg må gå i tænkebox :bookread:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

CAT - Bænkpres - (10x50kg, 6x80kg), 5sæt x 2reps med 110kg (Med pause)

Floorpress - 3x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg(Miss, var tæt på)

Incline bænkpres - 6x80kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Med pause, eksplosiv udførsel)

Pullups - 3sæt x 8reps

Goodmornings - 8x50kg, 6x80kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x80kg

Dumbell curls (siddende) - 10x25kgs, 6x28kgs, 10x25kgs

Military press - 3sæt x 6reps med 60kg

Plate Raise - 10x15kg, 8x30kg, 8x30kg

Lean over dumbell laterels - 10x14kgs, 10x14kgs

Pushdowns - 1sæt x 10reps med hele stakken

Mave - 2sæt x 12reps

Fin træningsdag i Forever i Fredericia, hvor jeg i øjeblikket er på juleferie ved familen. Der var god power i pressestrukturen idag, og det var meget tæt på at jeg fik presset de 150kg i floorpress, hvilket er god fremgang, da jeg havde problemer med 135-40kg i sommer :)

Goodmornings kørte også rigtigt godt idag på trods af at jeg ikke havde noget ordentligt bælte. Men brugte dog et bodybuilding bælte som var i centret til mine 2 tunge sæt.

Trænede iøvrigt med min samme makker som jeg trænede med i sommerferien. Rigtig fin omgang træning :)

Prehn<< Thanx :)

Therealhurra<< Ja, det giver et godt pump i patten, men er nu ikke noget jeg kunne mærke dagen efter. Ikke specielt effektivt for hypertrofi, men det kan måske øge kapillariseringen og udholdenheden :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Squat - 8x60kg, 6x90kg, 6x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg (Sættene på 140kg brugte jeg bælte)

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (Alle med pause, farten var ikke særlig god idag)

Dødløft - (8x60kg, 6x100kg), 6x140kg, 6x140kg, 6x140kg (Kørt med overhåndsgreb)

Supersættet med

Mave - 3sæt x 20reps

Incline dumbell press - 2sæt x 10reps med 34kgs håndvægte

CabelRows - 2sæt x 10reps med 90kg

+ lidt let biceps curls, logpress og 10min let cykling.

Efter druk og for lidt søvn den 23ende, 25ende, 26ende og 27ende + en omgang feber i kroppen de sidste par dage som dog er ved at aftage, var det en hård omgang at komme igang med træningen igen.

Styrken var nogenlunde, men min konditionering har vidst taget sig et lille dyk i de fleste øvelser. Ihvertfald svedte jeg unaturligt meget under træningen idag, og puls og åndedræt var også godt oppe i omdrejninger.

Måske jeg stadig havde en smule feber i kroppen.

Men ihvertfald var det rigtigt godt at komme ned og få kørt kroppen igennem. Jeg har det meget bedre i kroppen nu end jeg havde inde træningen :)

Træningen foregik iøvrigt i Olympia i Fredericia idag.

Link to comment
Share on other sites

På mandag regner jeg med at gå ordentligt igang med træningen igen! Jeg har kun trænet en gang i ugen de sidste par uger, så jeg har nok mistet en smule workcapacity og styrke.

Men hvordan skal træningen se ud?? Mit næste mål er ER equitment open, og derfor er skal bænkpressen have hoved prioritet!

Programmet kunne se således ud:

Mandag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Bænkpres - 5sæt x 5reps startende på 120kg med en 2,5kgs progression hver uge. Uden pause i bunden

Board press med relativt højt board - 4-5 sæt

Goodmornings

Mave

Onsdag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Squat - 5sæt x 5reps

Speed bænkpres - 6-8sæt x 2reps med 70% med pause i bunden

Dumbell laterels - 3sæt x 10reps

French press - 3sæt X 8-10reps

Fredag:

Pullups - 2sæt x max reps med kropsvægt

Floorpress - en masse sæt op til en træningsmax 3er eller singel

Dips - 6sæt x 6-10reps med vægt

Box squat - 5sæt x 2-3reps

Dødløft - højst sandsynligt en masse singels

Mave - 3-6sæt

Link to comment
Share on other sites

Loonie<< Jeg synes egentligt at 10 sæt squat i ugen er nogenlunde passende, men det lyser jo nok en del ud af programmet, at det er bænkpressen som har første prioitet. Jeg regner også med at jeg skal have en eller anden for for progression på min 5x5dag i squatten.

Kører også goodmornings om mandagen, som gerne både skulle gavne squatten og dødløften :)

Men det er muligt at jeg revidere lidt i programmet hen ad vejen.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - (10x80kg, 3x100) 5sæt x 5reps med 120kg (Kørte fint og let, påtrods af min julepause :) )

Towel chinups - 10xmig, 6xmig, 6xmig (Første gang at jeg prøver denne øvelse. Brænder godt i de små fingre :blink: )

Goodmornings - 8x60kg, 8x80kg, 6x100kg, 3x120kg, 6x100kg (Kun de to sidste sæt blev brugt bælte)

T-bar Rows - 10x50kg, 10x75kg, 10x75kg, 10x80kg, 10x80kg (Sad kanon godt i ryggen, ellers lang tid siden jeg har prøvet denne øvelse)

French press - 3x70kg(lidt for tung), 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg

Mave - 3sæt x 12reps

Første dag på mit nye program, og første træningsdag i det nye år :) Jeg var tilbage i OBBC, hvor det var godt at være tilbage til noget ordentligt udstyr og ikke mindst til Powerposset :)

Trænede idag sammen med Martin, men Hippo, Jsc, Angel og Jacob Vind var der også, og jeg nåede også lige at få hilst på MASS'kinen :)

Jabob Vind og Hippo prøvede idag min bænkprestrøje. Sad lidt for løst på dem begge, men sad dog nogenlunde stramt på Hippo! Ihvertfald havde hippo nogle problemer med at få 130kg ned til brystet. Men det må han hellere selv skrive lidt om!

En god træningsdag, hvor der var god power i bænkpressen, og T-bar Rows og Towel chinups var nye øvelser for mig. Men begge nogle ret gode øvelser :)

Link to comment
Share on other sites

Jabob Vind og Hippo prøvede idag min bænkprestrøje. Sad lidt for løst på dem begge, men sad dog nogenlunde stramt på Hippo! Ihvertfald havde hippo nogle problemer med at få 130kg ned til brystet. Men det må han hellere selv skrive lidt om!

har både skrevet og pevet og bedt om tudekiks... :D ;)

men tak for hjælp :)

når jeg får min egen skal den ha tæsk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg var var en tur i Bilka for at købe nogle 15kgs håndvægte, som der var tilbud på til blot 300kr for 2 stk :bigsmile:

Desværre skulle de også slæbes hjem, så det blev lige til lidt ufrivilligt cardio:

35-40 minutters gang på isbelagte veje med 15kg på nakken og 15kg i hænderne :blink:

Hippo<< Det var så lidt :) Jeg glæder mig ret meget til at se udstyret når i får sendingen i hus :)

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg, 6x100kg) - 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg, 5x120kg (m. Bælte)

Pulls i maskine - 2sæt x 10-12reps (Chinups barren var optaget)

Bænkpres - (8x60kg, 3x90kg) - 6sæt x 2reps med 110kg (Med pause)

Dumbell laterels - 10x16kgs, 8x17,5kgs, 10x15kgs, 10x14kgs, 10x13kgs, 10x13kgs, 10x12kgs

Mave - 2sæt x 8reps

Jeg var godt smadret efter træningen i mandags, så specielt bænkpressen var påvirket af ekstremt ømme pec's og triceps :blink:

Min workcapacity som jeg oparbejdede i specielt squatten efter smoloven er også røget sig en tur, så bare de 5x5 i squatten var halv hårdt. Er dog overbevist om at det kommer rigtigt hurtigt igen. Hvad der går hurtigt væk, kommer også hurtigt igen ;)

Triceps træningen blev droppet til fordel for lidt mave og noget ekstra laterels. Triceps var ganske enkelt for smadret.

Jeg mødte igen MASS'kinen igen, der var igang med at brænde ryggen aw med noget kø'løft :devil:

Nu håber jeg bare at DOMS'en i pecs fortager sig en del ind på fredag hvor jeg skal floorpresse og dippe :)

Link to comment
Share on other sites

Pullups - 12xmig, 9xmig

Floorpress - 3x60kg, 3x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x125kg, 3x130kg(PR), 3x132,5kg(PR)

Dips - 12xmig, 8x+20kg, 8x+20kg, 8x+20kg, 8x+20kg, 8x+20kg (Dejlig øvelse, skulle gerne være lidt tungere næste gang :) )

Box Squat (God stykke under parrel) - 6x60kg, 3x100kg, 2x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg (En lavere box end sidste gang, betød at det var lidt hårdere end jeg havde regnet med)

Plate Raise - 3sæt x 10reps med 25kgs skive indimellem 1sæt militær pres 6x60kg

Dødløft - 8x60kg, 8x100kg, 6x140kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, Backups sæt 12x100kg med overhåndsgreb (Kanon omgang dødløft. De 180kg fløj op, og de første par sæt med 200kg var også eksplosive :) )

Truncus rotation i maskine - 2sæt x 12reps med hele stakken

En god træningsdag, hvor jeg mødte Jsc der skulle igang med alt sit cardio :chicken::tongue:

Specielt dødløft træningen var god. Dødløft platformen var optaget så jeg måtte nød til at dødløfte på gulvet, men det gik jo også, selvom jeg skulle sætte vægten lidt mere forsigtigt ned.

Det blev også til lidt tung floorpress! Den sidste rep med 132,5kg var ret hård, så jeg stoppede der. Havde på det tidspunkt fået en masse gode reps :)

Link to comment
Share on other sites

Herkules<< Hehe! Nej, jeg var slet ikke klar over hvad KJ havde trænet samme dag. De 180kg var bare lette, så jeg ville lige op og løfte lidt halvtungt efter at jeg ikke har dødløft særligt tungt længe.

Og det var en positiv oplevelse for de 200kg var lette at stå med, selvom de ikke var helt så hurtige fra bunden af som jeg kunne have tænke mig.

Men nogle flere speedsingels fremover skulle gerne øge farten yderligere, så der måske er til en ny PR til MOL træf 4 :)

En postitiv ting er at jeg nærmest ikke har haft DOMS efter alt mit dødløft igår. Ren restitutionsmæssigt kunne jeg sikkert godt holde til en gang dødløft mere om ugen. Men nu nøjes jeg stadig med at kører goodmornings om mandagen, som en superhjælpeøvelse til min dødløft. Den er specielt god for mig, da jeg bruger lænd og haser rigtigt meget, og mine quads meget lidt med den dødløft stil som jeg har.

Og så har jeg foriøvrigt lige skiftet tilbage til mit gamle akvatar, da jeg var ved at være træt af at kigge på det andet. Desuden var jeg også ved at være ret træt i ryggen af at stå foroverbøjet med de 232,5kg :tongue:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Pull ups - 2sæt x 10reps

Bænkpres - (8x60kg, 3x100kg), 5sæt x 5reps med 122,5kg

Board press (Højt board) - 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 1x170kg

Dumbell curls - 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs

Isolatet dumbell curls - 8x17,5kgs, 6x22,5kgs, 8x17,5kgs, 8x17,5kgs

Barbell curls - 1sæt x 10reps med 40kg

Isolatet curls på maskine - 3sæt x 8reps med 40kg

Mave - 3sæt x 12-16reps

Incline Benchpress - 1sæt x 6reps med 80kg

Tja, det var jo lidt af en diskopumper dag, hvor biceps blev kørt godt og grundigt igennem. Jeg fik ikke kørt goodmornings idag, da min makker havde en fiber i baglåret, og så var jeg bare doven og sprang over!

Jeg fik spottet Mass i bænken idag, det vidst igen havde besøg af fætter PR :)

Fik også trænet noget GUNS med Angel, så det var en udemærket træningsdag, selvom bænken var lidt tung, og jeg sprang goodmornings over :chicken: :)

Link to comment
Share on other sites

Pull ups - 12xmig, 9xmig

Squat - (8x60kg, 5x100), 5x130kg, 5x140kg, 3x150kg, 5x130kg, 5x130kg (Squatten gik bedre end sidste onsdag, men jeg var alligevel lidt for optimistisk med de 150kg, hvor jeg skulle ha haft 5)

Bænkpres - (10x60kg, 2x100kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x115kg, 2x115kg, 2x120kg, 2x120kg (Alle med pause på brystet)

lying dumebell triceps extension - 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs

Dumbell curls - 1sæt x 6reps med 30kgs håndvægte (God form. Blev kun kørte fordi at jeg skulle sætte min makker på plads i dumbell curls ;) )

Laterels på maskine - 10x80kg, 8x90kg, 8x100kg, 10x80kg, 10x70kg, 20x60kg (Med korte pauser, Super pump til de lousy skuldre :devil: )

Leg curls - 3sæt x 10reps med 13klodser

Læg - 3sæt x 12reps med 225-300 pounds

Mave - 2sæt x 20reps

En god træningsdag, hvor der var en del Mol'er i huset. Angel, Jsc, Baardi, Mass, Hippo, nexus og undertegnede.

Jeg trænede idag med min makker som er ved at få rigtigt meget power i sin bænkpres. Så jeg må vidst også hellere til at få lidt fremgang, så jeg stadig kan være stærkere her :)

Men her på fredag regner jeg med at kører op til en trænings max singel i floorpress, så må vi håbe at der er til en ny PR :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share