Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Squat (Halv dragt) - 3x60kg, 3x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x160kg (Bælte på), 1x170kg(Halvdragt, bælte+knæbind), 1x180kg(Halvdragt, bælte+knæbind. Egentligt en slags PR), 1x200(Fuldt udstyr. MISS :blink: ), 1x202,5kg(Fuld udstyr. MISS :angry: )

Sikke noget lort. Jeg mistede simpelhen spændingen i bunden og kunne ikke presse skidtet op. Jeg bliver nød til at gå tilbage til min gamle signatur "Tyndbenet svagsquatter"!!

Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 6x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 1x130kg, 1x130kg, 10x100kg (på nær opvarmingssættene alle med pause)

Dumbell sidebend - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Pavel Dragonflags - 10xmig, 8xmig, 8xmig (Ja, endeligt noget der kørte godt! Nu har jeg sikkert nasty DOMS i maven den næste uges tid :cry::w00t: )

Torso rotation maskine - 3sæt x 12reps

På trods af at nærmest hele posset var der i dag til at råbe og spotte af mig da jeg squattede, så lykkedes det alligvel at misse fælt på de 200kg <_<

Da Hippo nakkede en Nasty ny PR, så tænkte jeg lige, at jeg måtte slå ham ved at smide 202,5kg på stangen. Men nej! Det skulle ikke være idag!

Resten af træningen var lidt påvirket af den dårlige squatrunde, men det lykkede mig da endeligt at få trænet noget RIGTIGT god mavetræningen. Så noget godt fik jeg da ud af at tage op i centret idag :)

Hvis man ikke kan være stærk, så kan man jo altid gå efter sixpacken ;)

Zoa<< Hehe! Tro det eller lad vær! Men jeg drikke faktisk aldrig alkohol i hverdagene, jeg er bare god til at give den gas fredag og lørdag ;)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Shade med dine squats. Det kommer jo på et tidspunkt, det er sikkert. Prøv du at droppe at lave good mornings to dage før et maks, fx, så kommer det. Tror du skal gøre lidt mere ud at at være bedre restitueret før sådan et maksforsøg. Ingen dødløft eller good morning (eller power cleans eller...) en fire-fem dage før. Fokuser på overkroppen gangen før makset, med andre ord ;) Det får du ingen problemer med at "overtale" Martin til, I'm sure ;)

Btw genkendte hans kæreste mig jo ude på afdelingen. Det var da ret sjovt, at blive genkendt på beskrivelsen "et ordentligt brød af en medicinstuderende" eller hvordan det nu var :lol:

Synes jo selv jeg er en undseelig, fedladen squees med tynde arme og ben, men må jo notere mig at jeg ikke kan vokse i deres største kittel.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for opbakningen, gutter :)

Og rigtigt nok har jeg på det sidste følt at en træningsrunde kun var god hvis man fik en PR af en eller anden art med hjem! Det duer ikke i længen, så brænder man sgu af!!

Goodmornings i mandags foresagde ond DOMS i lænden, og havde vel også noget af sige!

Desuden er jeg begyndt at cykle 15-20km hver dag fordi at jeg er i praktik, og og har ej heller få mere end 5-6timers søvn de sidste par nætter!

Forklaringerne er mange :chicken: Men jeg vil fanme ikke lade lidt DOMS og for lidt søvn stå i vejen for en PR i squatten! Det kom bare helt naturligt! Ingen power i the weels idag!

Men det vigtigste lige for tiden er også bare at min bænkpres kører godt, da næste stævne er et bænkpres stævne.

Men nu skal jeg passe på at jeg ikke også brænder du i den inden stævnet! Derfor også lidt let bænkpres idag :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også til at leve med om ikke at fange dagen hver gang! Når man kigger lidt tilbage i din log er der spandevis af fremgang. Så ikke så meget tudekiks at hente herfra :tongue: Det kan være næste gang skulle du planlægge max squat med reel deload osv.? :) Så får du sparket 205 op!

Link to comment
Share on other sites

Lidt aften pump træning:

Dumbell curls (Begge hænder på en gang) - 1sæt x 40reps med 13,2 kgs håndvægte

Brændte faktisk helt vildt godt i de små arme :bigsmile:

Glemte forresten også at skrive at jeg tog et dropsæt i Cabel Rows idag. Ca. 6-7sæt med 6reps inden vægten droppede!

Klaus Jensen<< Thanks :) Angående bredden i squat, har jeg da eksperimenteret lidt! Min bredde har før været lidt smallere, men er efterhånden blevet ret bred, da jeg føler at jeg kan løfte mest på den måde! Desuden har jeg også svært ved at komme ned til godkendt hvis jeg står for smalt pga min stive ankel som har været brækket engang. Også selvfølgelig de lange stylter som jeg render rundt med, fordre jo en ret bred stand ;)

Jeg løfter meget med røven, ryggen og haserne når jeg kører squat. Måske også derfor at det ikke gik så godt idag, da jeg jo netop brændte den muskelkæde godt og grundigt af i mandags :)

Loonie<< Tak :) Ja, jeg håber tror da også selv på at der nok skal komme gang i squatten igen! Efter ER equitment tror jeg at jeg hopper på en Sheiko, så skal fundamentet i squatten nok blive bedre :)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig ærgeligt når det ikke går som planlagt :angry: men dine løft op i mod de 200 stykker så altså ikke helt værst ud, :) så på en god dag skal du sq nok brænde de 200kg op i loftet!!! :devil::devil:

Du kommer stærkt igen inden længe.... det ved vi jo!!! :4whip:

Mass :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Og rigtigt nok har jeg på det sidste følt at en træningsrunde kun var god hvis man fik en PR af en eller anden art med hjem! Det duer ikke i længen, så brænder man sgu af!!

I hear ya brutha!!! Der er godt nok fuld fart på PRene på MOL for tiden og det lægger et ekstra pres på ens egen træning! Det KAN desværre bare ikke lade sig gøre hele tiden (selvom det ville være spas).

Allerede ved SM kunne man se på din squat at der var til 200kg and beyond, så med ordentlige forudsætninger op til maxforsøg får du dem uden tvivl!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mass<< Tak! Det håber jeg også :)

Anyone<< Tak :) Jeg ved heller ikke rigtigt hvad der skete med de 200 i squatten! Det var som om at jeg slet ikke kunne holde spændet i midter sektionen, og knækkede over på midten! Jeg fik ikke engang vendt vægten! Det var helt til hundene! Bare for en uge siden tog jeg 190kg Rigtigt let med en alt for stor dragt! Det må være de goodmornings i mandags der har ødelagt det meste af det!

Jeg gruer derfor også lidt for om jeg gider at maxe i dødløft på lørdag. Hele min midter sektion er totalt smadret af DOMS. Håber at det bliver lidt bedre inden lørdag, ellers må jeg jo bare lave lidt bænkpres i stedet for, og finde startevægte til ER sammen med Herkules :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg spekulerede på, om du træner specifikt for at være så bevægelig i øvre ryg under dødløft, eller det er en stil, du har haft fra starten?

Jeg antager, det er med til at give en del mere dynamik, end hvis man træner med "stiv" ryg, som jeg selv gør det?

Link to comment
Share on other sites

Moltræf IV (Sted: Aarhus athletklub):

Som den eneste repræsentant for Odense "Melderafbudisidsteøjeblikposset" tog jeg toget alene fra Odense banegård og glædede mig til at komme op og træne i Århus.

Pullups - 10xmig

Bænkpres - 6x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x130kg, 1x130kg (På med trøjen) 1x140kg (Kom ikke ned, men var bare for at få trøjen til at sidde lidt bedre)

1x160kg (Ok løft, men ikke så nemt som sidst jeg var i trøjen :sneaky: ) 1x170kg (Kom op, men ville klart blive underkendt), 1x170kg(Miss! Prøvede efter opfordring af Tonni og baggårdspumpaen at presse albuerne mere ud til siden. Fungerede ikke rigtigt endnu)

1x160kg (Ok løft, det bliver startvægt til ER open)

Konkurrence: Statisk hold med 2x114kgs lodder - 44 1/2 sek. Kun et halv sekundt kortere tid end baggårdspumaen. Bitter :( :tongue:

Konkurrence blev suverænt vundet af KlausJensen med 58sek. :devil:

Dødløft - En masse løft uden dragt op til en singel på 230kg. Var ikke vildt overbevisende men let nok. Havde ellers tænkt at al det dødløft måtte være nok, men fik den ide at prøve med min champion suit taget omvendt på.

Dødløft med dragt - 1x200kg (Kapaow sagde det bare. Virkeligt god fart, så Tonni sagde at jeg skulle kører lidt derop ad i kgene)

1x220kg

1x240kg (Ikke så køn stil men var ellers let nok)

1x260kg (PR :devil::w00t::devil: YES, det var fanme kanon. Løftet ville nok ikke blive godkendt til konkurrence. Men skidtet kom op :)

1x265kg (Miss! Kom ca. halvvejs op, men hang for meget i ryggen til at jeg kunne lockoute vægten. Grebet hæmmet mig også her, selvom det var med en god stang og magnesium. Jeg skal til at træne lidt ekstra grebstræning)

En masse teknik træning i dragten med 180kg. Rod, Herkules, Niels/ og Tonni kom med en masse gode råd, som jeg prøvede at efterleve. Tak for hjælpen :)

Især Niels/ Råd med at banke hoften fremad tidligere i løftet kunne jeg bruge til noget!

Reversed band bænkpres (Den sygeste opsætning :blink: ) - Fik lavet en double med 220kg i toppen som det tungeste og en enkelt singel på 230kg. Var TUUUNGT :chicken:

Trænede med Luciferase (Sygeste opspænd den mand har :w00t: ), Herkules, Baggårdspumaen og Niels her!

Bandsne gav iøvrigt 120kg i bunden ifølge Niels.

Lidt bænk til høj klods blev det også til.

Jeg prøve iøvrigt Herkules' gamle Hardcore squatdragt. Det over en halv time bare at få bikset dragten nogenlunde på. Og kostede både Herkules og undertegnede en masse sved på panden! Indtil vi indså at den nok var får lille! Vi fik aldring stropperne op!

Jeg kunne herefter lige nå at få dragten af, da jeg hoppede på dagens, for midt vedkomne, anden konkurrence.

Dødløft med tyk stang - Vi startede ca omkring de 100kg og arbejde os op med 10kg hver gang indtil folk fald fra. Jeg fik lavet 215kg men failede på de 225kg som Foodman trak med sit jerngreb som vinder af konkurrencen :devil:

BEHØVER JEG AT FORTÆLLE AT JEG HAR DOMS Ì MIN RYG IDAG :w00t:

Tilsidst en masse diskopump. Blandt andet max reps med halv kropsvægt i EZ-bar curls.

Chinups

Grebstræning

Gluteham raises

Og så fik jeg iøvrigt lavet en ny PR i dips med kropsvægt - 40reps :) (Gamle Pr var 34reps med 5kgs mindre kropsvægt. Før 93kg. Nu 98kg)

Bagefter tog vi ud og spise, og bagefter hjem til Foodman og Stegger, hvor Stegger præsterede at lave half an half sprut drinks i halv liters glas.

Ham blev vidst også lidt Steg(Ger)t tilsidst!

En kanon fest og vi røg da også en tur ud i Århus' natteliv bagefter.

Tak, for en fed fest, træf og spisning til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spekulerede på, om du træner specifikt for at være så bevægelig i øvre ryg under dødløft, eller det er en stil, du har haft fra starten?

Jeg antager, det er med til at give en del mere dynamik, end hvis man træner med "stiv" ryg, som jeg selv gør det?

Hehe :bigsmile: Generelt er min stil (Eller mangel på samme) ikke specielt køn. Jeg har altid hænderne hængende så langt nede som jeg kan for at mindske trækretningen.

At man svejer lidt i den øvre del af ryggen under et tungt dødløft er helt normalt. Dog har jeg et problem med at komme til at hænge for meget i ryggen.

Dette arbejde jeg dog lidt med til træffet hvor jeg fik en masse gode råd med på vejen af mere erfarne folk.

Måske der er til endnu flere kg når teknikken bliver lidt bedre :)

Herkules<< Mange tak for det. Og tillykke med din nye Pr i bænken. Så var den Titan alligevel ikke så skidt endda ;)

Link to comment
Share on other sites

Reversed band bænkpres (Den sygeste opsætning :blink: ) - Fik lavet en double med 220kg i toppen som det tungeste og en enkelt singel på 230kg. Var TUUUNGT :chicken:

Trænede med Luciferase (Sygeste opspænd den mand har :w00t: ), Herkules, Baggårdspumaen og Niels her!

Bandsne gav iøvrigt 120kg i bunden ifølge Niels.

Det lyder da fuldstændigt vildt! Hvordan lavede i den opsætning? :blink:

Yillykke med de flotte PRs, vi ses til ER Open. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share