Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Squat - (8x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x160kg), (Op med stropper og på med knæbind) 1x180kg, 1x200kg(Var nem nok, men jeg havde ingen til at tjekke dybden), 1x200kg (PR, Bøffen tjekkede dybde i dette løft, og den var god nok :) )

Dødløft - (10x60kg, 6x100kg, 6x140kg, 6x160kg), 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg, 1x190kg (Næsten tre uger siden jeg sidst kørte dødløft, så jeg skulle ligge vænne mig til det! Fin fart på de fleste af singels med 190kg)

Pullups - 2sæt x 10reps

Pulls i maskine - 2sæt x 10reps

Isolatet dumbell curls - 8x18kgs, 8x16kgs

Inverted chrunhes - 2sæt x 12reps

Sådan!! Så kom de 200 i skvatten endeligt i hus :) Kg'ene føltes generelt lette at stå med idag, og de 180kg fløj op. Den første på 200kg var også ok let, men der var ingen til at tjekke dybde så Bøffen tjekkede dybde på mit andet forsøg på 200kg. Den prøvede jeg at banke helt i bund, så den var også lidt hårdere end den første. Den var god nok, så det var jo bare herligt :)

Jeg bandt desuden selv mine knæbind idag, og det kom faktisk til at sidde nogenlunde selvom det sikkert kan blive meget bedre :)

Bøffen, Jacob Vind og Buc var kompetente spottere idag, så det var helt kanon hjælp!

Jeg fik også spottet Buc i bænkpressen, men det gik desværre ikke helt med de 120kg i dag. Men det var tæt på, næste gang er den der :)

Rigtig god træningsdag idag :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Mange mange tak for alle de gode kommentar :)

Hippo<< Nope, næste gang kommer der endnu mere på stangen B)

Buc<< Hehe, jeg ved ikke om jeg min protein shake lugter specielt meget, men jeg synes nu den har en meget god jordbær lugt :)

Jar<< Ja, det er ikke godt at vide, men lige nu er det bænken som skal have mest fokus, da der jo ikke er så længe igen til Equipment open! Men derfor skal der selvfølgelig stadig squattes og dødløftes en masse, så jeg kan gøre det godt til DM :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med noget mandefest på fysskolen, hvor der vanlig vis blev drukket en helvedes masse bajer, var jeg også ude og spille fodbold!

Det var helt sjovt at få luftet fodboldstøvlerne igen, men det var nu en fodbold kamp på et yderst stille og roligt niveau, omend der blev tacklet igennem :devil: , hvor der var tid til at drikke bajer og spise røde pølser under kampen :)

En lille sjov ting var, at det var forbudt at varme op, man måtte kun lavere "højdere" som opvarmning ellers var de ned og lave 10 strækkere :blink: :lol:

Jeg savner faktisk at kunne lave lidt cardio, men løb går alt for meget ud over min squat, så i øjeblikket er den hurtige cykeltur på 3-4km til centret eneste cardio træning jeg får!

Ripper<< Thanx :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 6x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (Med pause)

Boardpress (2x15kgs skiver) - 2x130kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg (med pause)

Incline bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x80kg

Dumbell curls - 10x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, 10x20kgs

Box squat - 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x110kg

Lidt sløv træningsdag idag, hvor jeg lige skulle svede weekendens udskejelser ud af kroppen. Opspændet var godt i bænken, men kraften var ikke overbevisende.

Boxsquatten skulle også lige prøves idag, og jeg synes faktisk helt godt om den!

Link to comment
Share on other sites

Klaus<< Jo, tak! Jeg synes også det var hyggeligt at komme ned i byen, og så møde en masse styrkeløftere man kendte. Især en stor skaldet en af slagsen der sad og hang ud ved et af bordene ;) :) Eller var det helt sjovt at se en stor mand som Morten Sørig svanse rundt på danse gulvet med pigerne :lol:

Selvom jeg indrømmet var godt mærket af Juleakvarvitten :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Pullups - 10xmig, 6xmig+10kg, 8xmig, 6xmig (Er blevet lidt tung i røven <_< Eller også er det bare min udholdenhed der ikke er så god, da jeg ikke kører den ofte nok)

Cabel Rows - 2sæt x 8-10reps

Squat - 8x60kg, 3x100kg, 1x140kg (På med Hippo's Metal squatdragt), 1x160kg, (Op med stopper og på med knæbind) 1x180kg (Kunne slet ikke komme ned :blink: )

3x170kg, 3x170kg (De sidste 2 sæt med halv dragt og knæbind)

Keystone deadlift - 10x60kg, 8x100kg, 6x140kg, 6x140kg, 6x140kg, 6x140kg, 8x100kg, 8x100kg

Indimellem

Læg - 4sæt x 10-20reps

Leg extensions - 2sæt x 8reps

Dumbell laterels - 8x15kgs, 8x17,5kgs, 10x12kgs, 10x12kgs

En masse Mave supersættet med hyperextensions og en del grebstræning med gripper.

Så skulle Xax's træne og jeg ville lige joine ham til lidt bentræning ;)

Benpres - 8x180kg, 8x280kg, 8x330kg, 8x370kg

Leg extensions - 2sæt x 8reps

Idag var dagen vor jeg skulle prøve Hippos Metal squatdragt i størrelse 50. Den var egentligt ikke specielt svær at få op over lårene. Gik nogenlunde smertefrit. Stropperne var ret stramme og jeg ville faktisk mene at dragten sad perfekt :)

Som halv dragt hjalp dragten en del mindre end min Champion, men når først stropperne kom op, kunne jeg slet ikke komme ned med 180kg, hvilket ikke er noget problem med min Champion. Ingen tvivl om at metal dragten sparker mere fra sig end den gamle inzer model.

Jeg havde dog ikke den store energi til at prøve at fyrer flere kg på stangen for at få den ned. Da det ikke var min dragt var jeg også lidt bange for at der skulle ryge en syning, så derfor tog jeg nogle tunge trippels med halv dragt og knæbind :)

Jeg havde masser af energi idag, så der blev også trænet en del øvelser som jeg ikke plejer at træne. Blandt andet benpres og leg extension.

En god træningsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share