BB billeder!!


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte nu nok det var det. Men det har ikke meget med snyd at gøre. Faktisk er det en meget mere effektiv måde at køre shrugs på. Bill Starr anbefaler sågar at man går lidt ned i knæ inden man trækker. Jane Fonda shrugs med helt stive arme giver tæt på intet, hvis man sammenligner med en mere dynamisk power shrug. Trapezius muskulaturen trives særdeles godt med tunge vægte og dynamisk udførsel.

Thomas

Nu skal jeg ikke begynde at rode mig ud i noget, da du jo er "THE GRAND MASTER", hæhæ. Men alliligevel.. Det kan da ikke passe at det er ligeså effektivt, når man nærmest bruger biceps til at trække vægten med op.

Link to comment
Share on other sites

Det kan da ikke passe at det er ligeså effektivt, når man nærmest bruger biceps til at trække vægten med op.

Du får en meget mere intens kontraktion i trapezius, hvis man laver det Bill Starr kalder Power Shrugs. Og det indebærer også man bøjer lidt i armene. Ikke noget problem i dette. Det kaldes synergi. Vi er jo ikke interesseret i isolation. "Jane Fonda feel the burn strict as hell" giver aldrig den power og masse man kunne få, hvis man lagde lidt mere saft og kraft i.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det kan da ikke passe at det er ligeså effektivt, når man nærmest bruger biceps til at trække vægten med op.

Du får en meget mere intens kontraktion i trapezius, hvis man laver det Bill Starr kalder Power Shrugs. Og det indebærer også man bøjer lidt i armene. Ikke noget problem i dette. Det kaldes synergi. Vi er jo ikke interesseret i isolation. "Jane Fonda feel the burn strict as hell" giver aldrig den power og masse man kunne få, hvis man lagde lidt mere saft og kraft i.

Thomas

Jeg er absolut også tilhænger af at køre Shrugs med at bøje lidt i albuerne. Jeg kan simpelthen ikke få den sindsyge kontraktion i trapez'en ved at køre dem ultra strikt. Laver dem som en mellemting mellem en ordinær shrug og et reverse uprightrow.

Udover at tage hensyn til nakken, så er det en en øvelse hvor man ikke skal tænke så meget - det gælder om at løfte tungt.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hmm hvordan gør man så når man kører barbell shrugs. Det gør jeg for det meste.Der er det jo umuligt at bøje armene på den måde. Jeg kører dem altid hvor jeg går lidt ned i knæ. Og lige netop min trapz er en af de få muskler som følger rigtig fornuftigt med.

Link to comment
Share on other sites

Hoeberl var nu en sej atlet. Ærgeligt at han ikke nåede at vinde WSM. Han var i så totalt god form til WSM i Sun City, Sydafrika i 1994. Og så kører han galt i sin bil, så han ikke kunne være med i 1995. Ærgeligt. Jeg er sikker på han ville have vundet, hvis han kunne have forbedret sig bare en lille smule fra 1994 til 1995.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, han er en af de få jeg kan huske fra dengang hvor det var forsvarligt at sende stærkmands konkurrencer på dansk TV. Han var total cool, sådan som han altid rendte rundt med det skide tørklæde på hovedet :D

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener de blev målt til ca 25 inches. NICE, men er han aldrig blevet mistænkt for syntholbrug.

Jo, jeg mener sågar han lod sig undersøge, for at bevise at de var "ægte" (gåseøjne fordi vi nok ikke må glemme AS). Mener han fik foretaget røngten for at bevise at der ikke var implantater, og scanning for at bevise at der ikke var arvæv efter syntholbrug. Men jeg er ikke 100 % sikker ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lige et lidt sjovt billede af Manfred, hvor han viser sin fantastiske grebstyrke, på en lidt alternativ måde ;)

Forklaring til billede

"Manfred Hoeberl recently visited Weider headquarters in Woodland Hills, California and gave Joe and a group of us from muscle & fitness and flex a dramatic demonstration of just how powerful he is.

      Taking a full soft-drink can, Manfred wrapped both hands around the metal container. With a loud yell, he squeezed his hands together and blew the top off the can! Soft drink distributors estimate that it takes nearly 600 pounds of force to accomplish the feat. Manfred did it in two seconds. Then, he did it again with another full can just because we enjoyed it so much!"

Endvidere:
"FYI- the Ironmind grippers are somewhat well known in strength circles. There are five different ones - trainer (100 lbs.), #1 (140 lbs.), #2 (195 lbs.), #3 (280 lbs.), and #4 (365 lbs.). To put these numbers in perspective - I saw an article recently by someone who brought his grippers to this year's Arnold Classic. He got a lot of really big guys to try them - only one person, Manfred Hoeberl, closed the #2. Among those who couldn't get the #2 were Dorian Yates, Greg Kovacs, and powerlifters Ed Coan and Anthony Clark. The #3 (which Hoeberl also closed) has only been "officially" closed by about 10 people, though many super strong guys (World's Strongest Man types, for example) have tried. *Nobody* has closed the #4."

can_crop.jpg

Link to comment
Share on other sites

Panser>> jeg ved ikke helt med den sidste quote der... for det første så er der en der har lukket en #4, for det andet så kan jeg næsten lukke en #2 med højre hånd så det lyder lidt underligt at Hoeberl skulle være den eneste blandt en masse stærke mennesker der kan lukke den. Hvis vi snakker om 3'eren så lyder det mere rimeligt :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Enig Rod, undrede mig også selv lidt over det. Det er nok også begrænset, hvad bør give for en udtagelse som denne:

I saw an article recently by someone who brought his grippers to this year's Arnold Classic
Lidt mere seriøsitet er der i denne her tabel, der viser hvem der har lukket nr 3.

cap-crush.jpg

Kan dog ikke forstå, at dette kan lade sig gøre:

for det andet så kan jeg næsten lukke en #2 med højre hånd

Men du må jo have en fantastisk grebstyrke B)

Edited by panser
Link to comment
Share on other sites

Men du må jo have en fantastisk grebstyrke 

Ja det går da fint nok med højre, venstre halter dog en del efter :( Men skidt med det, jeg behøver vel kun at lukke min #3 med højre hånd for at komme på den liste der :lol:

- Rod

Link to comment
Share on other sites

--->TJ

Nu tror jeg du snakker lidt uden om det xax snakker om. Han sagde UDEN for landets grænser. Og der er stor forskel på reglerne i de forskellige lande. Tag f.eks et smut til Thailand. Her kan du gå ind på et hvilket som helst apotek og købe AS i håndkøb. Hvis vi antager at bodybuilding konkurrencer ikke testes i Thailand, og at der ikke er noget forbudt i at købe dem. Er der så noget snyd i dette ??

Så vidt jeg ved er AS sidestillet med narko på hele den vestlige halvkugle. Thailand er ikke repræsentativ i denne sammenhæng. Men, hvis alle trænede i Thailand, købte stadset i Thailand samt at AS var almindeligt accepteret i sporten så kunne jeg ikke se noget problem i det (bort set fra bivirkningerne).

Hvad angår de "gamle" BB'ere, så ser jeg ikke moralsk forkasteligt i deres AS brug. Viden om det var på det tidpspunkt meget mindre, det var generelt accepteret i sporten og det var ikke ulovligt.

Link to comment
Share on other sites

En lidt mere up-to-date liste over hvem der har lukket 3'eren og 4'eren her

Mener jeg læste et sted at Manfred var en af de få som lukkede 2'eren første gang han forsøgte og var rimelig tæt på med 3'eren.

Rod, det er meget flot du næsten kan lukke 2'eren, men husk på det kræver 50% oveni at lukke 3'eren (hhv 195 og 280 lbs tryk)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share