DM Bodybuilding, Classic BB, Bodyfitness og Athletic Fitness 2006


Guest Fitness-iver
 Share

Hvor mange stiller op - hvem kommer og ser showet???  

210 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 603
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torben>> Det lyder som om du går ind for et militær-diktatur á la Tyskland i slutningen af 30'erne...? Eller hvad med moderne kommunisme med en tyran i toppen? Synes det er nogle ret sørgelige udtalelser du kommer med :dry: Tiltaler demokratiet dig slet ikke?

Hvis du havde læst min første post, så ville du se at det kun var teoretisk og ikke i praksis. Men grunden til at jeg synes at man bør tænke den teoretiske tanke er at forældre har så sygeligt meget indflydelse på hvordan et barn vil vokse op og klare sig, at det ikke kan nytte noget at krudthoveder, alkoholikere og andre uansvarlige grupper ikke burde have lov.

Specielt i tilfældet med Sune, der kan falde død om hvert sekund, så vidt jeg har forstået lægens dom. Det er sq da uansvarligt at få børn, når man ved at ens forventede livslængde er så meget under pres at barnet kan risikere at miste en forælder i en tidlig alder.

Ligesom hvis man har et meget dårligt hjerte eller har begynde kræft, så synes jeg altså at man bør melde pas med at få et barn. Eventuelt kan man så adoptere et barn, der kommer fra så dårlige kår, at stort set alt vil være en forbedring...

Og kan vi så ikke holde en ordentligt og akademisk tone.. ? ;)

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Torben F. >> Man kan altså ikke vurdere folks kapabilitet til at få børn alt efter hvor lang tid det forventes at de er i live. Vi er fuldstændig enige i, at det er forfærdeligt når børn mister deres forældre i en tidlig alder, men det sker altså ikke kun for alkoholikere, stofmisbrugere, krudthoveder etc. Der sker også uheld.

Skal vi så også nægte børn til dem der pendler på stærkt trafikerede veje, da disse er mere udsatte end dem der går på arbejde? :wink:

Jeg forstår godt din teori, men den er også bare en teori. En ikke særlig holdbar én af slagsen, men jeg ved (håber jeg) godt, at du ikke fremsætter den for at være ond, men for børnenes skyld.

Men damn... vi er en anelse off-topic, eller? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Når alt kommer til alt, så kan man ikke forbyde folk at få børn, uanset hvilket misbrug de har. Sune Larsen (Som jeg ikke kender) må betale den pris det koster at være den største på podiet, han valgte at bruge doping - Man kan så spørge sig selv om han og hans familie synes at det har været prisen værd.

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

Hej Torben

Ok Torben så tænk på alle dem derr er børn af alkoholikere osv,. Der er mange der har et godt liv, på trods af problemerne! Jeg kedner da flere der klarer sig fint idag, og glæder sig til at stå op hver morgen. Men ifølge dig så burde de ikke leve eller hvad?

Selvfølgelig er det synd for børnene, men fordi man har oplevet nogle dårlige ting i livet betyder det ikke at man ikke kan have/få et godt liv. Det er den mulighed du egentlig vil tage fra børnene.

Jon

Link to comment
Share on other sites

Der var et større forbrug end 50.000 kr sidste år i DBFF hvis du lage alle omkostninger sammen...

Og da vi regnede på tallene kom vi frem til at der i en længere periode snilt vil være penge til at ansætte en person mere eller mindre fuldtid (eller flextid alt efter mening om behov) til at varetage alle de funktioner som Mona har klaret på egen hånd gennem alle årene + der ville være ekstra ressourcer til at klare reklame, fondssøgning, publicity osv. ...

Jeg snakker ikke om fuldtidsansættelse et helt år men at få en konsulent ind til at varetage de daglige kontakt opgaver, profileringen af forbundet og det gængse arbejde eks. 6 måneder og så derefter vurdere om der fremover skulle afsættes midler til et sådan videre arbejde!

Og igen ... så ville der også kunne søges fonde til at hjælpe med aflønning såfremt man ønskede at videreføre en i fast stilling for DBFF!!

De 50.000 svare jo til mere end det der er brugt på hvad der kan omregnes til "mande" timer, resten er jo udgifter som der ikke kan spares på, såsom telefon, porto, papir mm.

Om der findes en som har kvalifikationerne til den løn tror jeg stadig ikke :smile:

Nej det er nok ikke det der skal satses på.. Jeg tror medlemmerne skal komme på banen i stedet for altid at brokke sig,(og det er ikke dig jeg mener, du virker rimelig seriøs og jeg forstår din holdning) men det er jo let at komme med udtalelser når man ikke ved hvad det kræver..

Link to comment
Share on other sites

jeg begriber ikke hvorfor en lukket debat kræver mindre kræfter end en åben? Hvorfor kræver en åbven debat at du skal sidde på MOL? Jeg tror mere det handler om åbne vs. lukkede bestyrelsesmøder og den slags.

Desuden kan der jo godt søges penge til almindelig foreningsdrift, som så bruges til doping test, hvis det har relation til foreningens drift... Man kan søge penge til de vildeste ting, så det er bare med at være kreativ. Når først kronerne er landet, har man ofte friere hænder med dem end man lige skulle tro.

Desuden lyder det jo som om du sidder i bestyrelsen. Hvem er du? Du mener jo tilsyneladende at det hele spiller 100% som det. Når man sidder i en forening som i virkeligheden meget let kunne være repræsentant for danmarks pt største motionsform, nemlig motionscenteridrætten (med over 300K udøvere) og kun har 300 medlemmer, så skriger det da til himlen at man har gjort noget forkert....

Link to comment
Share on other sites

Torben F. >> Man kan altså ikke vurdere folks kapabilitet til at få børn alt efter hvor lang tid det forventes at de er i live. Vi er fuldstændig enige i, at det er forfærdeligt når børn mister deres forældre i en tidlig alder, men det sker altså ikke kun for alkoholikere, stofmisbrugere, krudthoveder etc. Der sker også uheld.

Skal vi så også nægte børn til dem der pendler på stærkt trafikerede veje, da disse er mere udsatte end dem der går på arbejde? :wink:

Jeg forstår godt din teori, men den er også bare en teori. En ikke særlig holdbar én af slagsen, men jeg ved (håber jeg) godt, at du ikke fremsætter den for at være ond, men for børnenes skyld.

Men damn... vi er en anelse off-topic, eller? :laugh:

Ok, det var en åbenbar fejl det med "i teorien" fordi implementeringen er lodret umuligt og også i modstrid med mine værdier.

Det jeg blot siger er at folk må tænke sig lidt om:

Vil jeg have et barn - Vil jeg være krudthoved

Vil jeg have et barn - vil jeg bestige mount everest efterfølgende

Vil jeg have et barn - "vil" jeg være alkoholiker.

De ting er for mig at se i modstrid med hinanden og bør som minimum overvejes meget nøje, inden undfangelsen-processen påbegyndes.

Link to comment
Share on other sites

Hej Torben

Ok Torben så tænk på alle dem derr er børn af alkoholikere osv,. Der er mange der har et godt liv, på trods af problemerne! Jeg kedner da flere der klarer sig fint idag, og glæder sig til at stå op hver morgen. Men ifølge dig så burde de ikke leve eller hvad?

Selvfølgelig er det synd for børnene, men fordi man har oplevet nogle dårlige ting i livet betyder det ikke at man ikke kan have/få et godt liv. Det er den mulighed du egentlig vil tage fra børnene.

Jon

Det er sådan set fair nok. Jeg synes bare at man etisk/moralsk, i udgangspunktet bør kunne tilbyde bedre forudsætninger.

Og igen, det er jo ikke fordi man har taget en sprøjte test da man var 16 år. Det er mere hvis man vil krudte den max.. osv.

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan der jo godt søges penge til almindelig foreningsdrift, som så bruges til doping test, hvis det har relation til foreningens drift... Man kan søge penge til de vildeste ting, så det er bare med at være kreativ. Når først kronerne er landet, har man ofte friere hænder med dem end man lige skulle tro.

Helt enig med dig, Anders. Det er et spørgsål om at søge til højre og venstre. På et tidspunkt rammer man en fond el. lign der fatter sympati for ens dagsorden.

Det virker lidt på mig, som udenforstående, at DBFF stirrer sig blind på ministerier, Brian Mikkelsens rolle som doping-forkæmper osv. - og slet kke ser det kæmpe potentiale der er udenfor de/det relevante minsterium.

Få gang i søgemaskinen (ikke Google :tongue: ). Sæt kræfter bag, og så vil man forhåbentlig finde ud af, at SÅ svært er det altså heller ikke at søge midler fra private fonde. Som jeg har skrevet før i tråden:

Det er et spørgsmål om vilje, og ikke mindst evnen til at kunne se potentialet. Tror man, at man kun kan søge midler hos Brian i Kulturministeriet, så tror pokker DBFF har trange kår, for der har jeg også været og søge, og selv med en ganske fin dialog med gutterne derinde, måtte jeg gå derfra tomhændet. Det hjalp markant da jeg så begyndte at shoppe udenfor ministeriet. Så kom i sving, gutter. At dopingteste alle deltagere til et DM er ikke umuligt. Men det kræver selvfølgelig at man gerne VIL teste dem. Vil man det? Eller har man det egentlig bedst med bare at tie dopingproblematikken ihjel, ligesom formanden så fint glimrede med i sin første åbningstale. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med dig, Anders. Det er et spørgsål om at søge til højre og venstre. På et tidspunkt rammer man en fond el. lign der fatter sympati for ens dagsorden.

Det virker lidt på mig, som udenforstående, at DBFF stirrer sig blind på ministerier, Brian Mikkelsens rolle som doping-forkæmper osv. - og slet kke ser det kæmpe potentiale der er udenfor de/det relevante minsterium.

Få gang i søgemaskinen (ikke Google :tongue: ). Sæt kræfter bag, og så vil man forhåbentlig finde ud af, at SÅ svært er det altså heller ikke at søge midler fra private fonde. Som jeg har skrevet før i tråden:

Det er et spørgsmål om vilje, og ikke mindst evnen til at kunne se potentialet. Tror man, at man kun kan søge midler hos Brian i Kulturministeriet, så tror pokker DBFF har trange kår, for der har jeg også været og søge, og selv med en ganske fin dialog med gutterne derinde, måtte jeg gå derfra tomhændet. Det hjalp markant da jeg så begyndte at shoppe udenfor ministeriet. Så kom i sving, gutter. At dopingteste alle deltagere til et DM er ikke umuligt. Men det kræver selvfølgelig at man gerne VIL teste dem. Vil man det? Eller har man det egentlig bedst med bare at tie dopingproblematikken ihjel, ligesom formanden så fint glimrede med i sin første åbningstale. :wink:

Gå for det kongkent! Sikker på dbff vil være glad for din hjælp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hva søren.... :laugh:

Er det ikke ham jokeren helt ude til venstre der ?han er bestemt programmet "imposter" værdig - "vi har blandt deltagerene en bb'er som faktisk kun har trænet 4 uger, hvem skyder i på?"

Nu var det heller ikke pænt at stille ham ved siden af Kim Kold :laugh: Ja, han har vidst stille op før så vidst jeg er orienteret, men tilgengæld kan jeg næsten godt love han er clean modsat uhyret han stå ved siden af. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu var det heller ikke pænt at stille ham ved siden af Kim Kold :laugh: Ja, han har vidst stille op før så vidst jeg er orienteret, men tilgengæld kan jeg næsten godt love han er clean modsat uhyret han stå ved siden af. :laugh:

Jeg mener bestemt det var selvsamme mand der fik mig til at brække mig af grin til DM 2003 eller 2004 med sin belly-dance og måden han trippede rundt og poserede som ellers kun ville være MikkelSand værdig :laugh:

Den dag manden rammer formen, så giver jeg en kasse øl, og giver en kasse sprut den dag han opdager at der findes andet end pecs og biceps på kroppen - dog vil jeg sige, han lader sig sgu ikke kue, og den selvtillid han render rundt med (elller mangel på spejle) må jeg tage hatten af for.

(undskylder selvfølgelig hvis det ikke er ham jeg tænker på, men han ligner ham altså på en plet, jeg tror Angel kan hjælpe med at opklare det).

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener bestemt det var selvsamme mand der fik mig til at brække mig af grin til DM 2003 eller 2004 med sin belly-dance og måden han trippede rundt og poserede som ellers kun ville være MikkelSand værdig :laugh:

Den dag manden rammer formen, så giver jeg en kasse øl, og giver en kasse sprut den dag han opdager at der findes andet end pecs og biceps på kroppen - dog vil jeg sige, han lader sig sgu ikke kue, og den selvtillid han render rundt med (elller mangel på spejle) må jeg tage hatten af for.

(undskylder selvfølgelig hvis det ikke er ham jeg tænker på, men han ligner ham altså på en plet, jeg tror Angel kan hjælpe med at opklare det).

Tror helt seriøst det er ham der render rundt og træner i sats Nørrebro.

TIdligere trænede han i La-Fit i nørrebrohallen.

Han var squ noget af en caracter.

Hans kone lignede en dansker og vejer ca det dobbelte af ham.

Alle hans reps var med lynets hastighed og århundredets grimmeste teknik. Altid god griner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share