Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ryg og biceps

Assisted chins: - Ny øvelse

3x10 (blok 5, 4 og 4)

1x8 (blok 3)

1x6 (blok 3)

- Tror ikke jeg er så god til logisk tænkning :blush: Der var et skilt som viste hvor meget 'assisted weight' der var på hvert trin. Mener det var 50 kg ved trin 5. 37.5 kg ved trin 4 og 25 kg ved trin 3. Ja for at være ærlig, så ved jeg faktisk ikke engang om vægtenheden var kg :blink: Men jeg går ud fra, at jo lavere 'assisted weight' er, desto mere vægt trækker man vel selv.

- Pia (Bambi) :wub:

Du tænker rigtig... i den maskine bliver det hådere og hådere jo mindre "vægt" man tager da man så løfter mere af sin egen vægt (modsat af alle andre maskiner... :superman: )

Miss female

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Hvis du kan sige hvilke af øvelserne du har mest ondt i kan du uddifferentiere hvilke muskler der er dårlige og så træne dem lidt mere...

Som jeg læser det du skriver så er det i den øvelse med udafrotation der gør ondt.. så vil det primært være m. infraspinatus og m. teres minor..

Miss female

Link to comment
Share on other sites

Bryst og triceps

Tidligt fri fra arbejde, så trænede allerede ved 13.00 tiden i dag. Dog har jeg en del forberedelse til i morgen. Skal have sat mig ind i afdelingens ernæringsmateriale og læst en engelsk tekst vedr. et studie om kræftpatienter og stressmetabolisme :4smartass:

Til træningen har jeg kørt temmelig mange reps, fordi jeg syntes energien var til det, så hvorfor stoppe ved 10, hvis man kan kører 15 :innocent: Derudover kan jeg hermed meddele, at jeg glæder mig til april, hvor jeg atter må dyrke noget cardio, for jeg går sgu og bliver lidt blød i kanterne, synes jeg :dry:

Bryst

High incline dumbbell brystpres:

2x20 (10 og 11 kg)

2x15 (12 og 13 kg)

2x10 (14 og 15 kg)

- Rigtig meget overskud :superman:

Low incline dumbbell flyers:

2x20 (6 og 7 kg)

1x15 (8 kg)

1x10 (9 kg)

- Teknikken kørte rigtig godt i dag, og igen masser af overskud :w00t:

Dumbbell pull-over:

1x20 (12 kg)

1x15 (14 kg)

1x10 (15 kg)

Triceps

Dips:

1x10 (bw)

2x8 (bw)

- Havde slet ingen kræfter i triceps i dag :blink:

Dumbbell hammer triceps extension:

1x15 (7 kg)

1x10 (8 kg)

1x8 (8 kg)

- Dårlig øvelse, som jeg ikke har tænkt mig at kører igen :nonono:

Cabel triceps push down:

1x15 (10 kg)

2x10 (12.5 kg)

Ellers blev det idag, afsløret hvem logluren x-mas er :wink: Med mindre der selvfølgelig er flere herinde, som ikke har givet sig selv til kende :blink::laugh:

Mit mål med resten af dagen, er at jeg SKAL i seng før midnat, og meget gerne før kl. 23.00 :sleeping: Det nytter ikke noget at jeg først kommer i seng kl. 00.30, når jeg skal op igen kl. 06.00 :sneaky2:

- Pia (Bambi) post-11838-1170170082.gif

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Bryst og triceps

Tidligt fri fra arbejde, så trænede allerede ved 13.00 tiden i dag. Dog har jeg en del forberedelse til i morgen. Skal have sat mig ind i afdelingens ernæringsmateriale og læst en engelsk tekst vedr. et studie om kræftpatienter og stressmetabolisme :4smartass:

Til træningen har jeg kørt temmelig mange reps, fordi jeg syntes energien var til det, så hvorfor stoppe ved 10, hvis man kan kører 15 :innocent: Derudover kan jeg hermed meddele, at jeg glæder mig til april, hvor jeg atter må dyrke noget cardio, for jeg går sgu og bliver lidt blød i kanterne, synes jeg :dry:

Bryst

High incline dumbbell brystpres:

2x20 (10 og 11 kg)

2x15 (12 og 13 kg)

2x10 (14 og 15 kg)

- Rigtig meget overskud :superman:

Low incline dumbbell flyers:

2x20 (6 og 7 kg)

1x15 (8 kg)

1x10 (9 kg)

- Teknikken kørte rigtig godt i dag, og igen masser af overskud :w00t:

Dumbbell pull-over:

1x20 (12 kg)

1x15 (14 kg)

1x10 (15 kg)

Triceps

Dips:

1x10 (bw)

2x8 (bw)

- Havde slet ingen kræfter i triceps i dag :blink:

Dumbbell hammer triceps extension:

1x15 (7 kg)

1x10 (8 kg)

1x8 (8 kg)

- Dårlig øvelse, som jeg ikke har tænkt mig at kører igen :nonono:

Cabel triceps push down:

1x15 (10 kg)

2x10 (12.5 kg)

Ellers blev det idag, afsløret hvem logluren x-mas er :wink: Med mindre der selvfølgelig er flere herinde, som ikke har givet sig selv til kende :blink::laugh:

Mit mål med resten af dagen, er at jeg SKAL i seng før midnat, og meget gerne før kl. 23.00 :sleeping: Det nytter ikke noget at jeg først kommer i seng kl. 00.30, når jeg skal op igen kl. 06.00 :sneaky2:

- Pia (Bambi) post-11838-1170170082.gif

Fandens også troede ikke du opdagede det :)

er jo bare et lille nips .....

men om ikke andet slipper du for at se mig igen lige med det første .... begynder i slagelse som soldat på torsdag .... så var min sidste dag i dag ... kommer dog og hygge træner nogle lørdage. med min makker :D

X-mas *OuT*

Link to comment
Share on other sites

Fandens også troede ikke du opdagede det :)

er jo bare et lille nips .....

men om ikke andet slipper du for at se mig igen lige med det første .... begynder i slagelse som soldat på torsdag .... så var min sidste dag i dag ... kommer dog og hygge træner nogle lørdage. med min makker :D

X-mas *OuT*

Hej igen :bigsmile:

Hvad søren, har du ikke aftjent din værnepligt endnu :4whip: Eller det er måske en længere uddannelse inden for militæret :rocketwhore:

Din makker får da svært ved at klare sine barbell biceps curl uden dig :laugh:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hej B

Hyggeligt at snakke med dig her i DHS for et stykke tid siden. Ja nu er jeg jo flyttet til KBH, men kommer hjem engang imellem i weekenderne og holder jer i ørerne dernede i DHS :smile:

Hej Jon G :bigsmile:

Så går jeg ud fra at det var dig, jeg lånte håndvægte af en dag :smile: Du spurgte om jeg var ny og sagde, at der ikke så tit kom nye piger ned i DHS.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :bigsmile:

Hvad søren, har du ikke aftjent din værnepligt endnu :4whip: Eller det er måske en længere uddannelse inden for militæret :rocketwhore:

Din makker får da svært ved at klare sine barbell biceps curl uden dig :laugh:

- Pia (Bambi)

Johh Værnepligten er længe overstået og en enkelt udsendelse :P .... men tak for komplimentet (læs: Alderen)

så det er som fastansat konstabel tænk at få penge for at holde sig i form .... lige noget for mig

ja han får det svært, men mon ikke jeg også gør det hehe vi er jo helt tosset med at køre tungt

X-mas *OuT*

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Hvis du kan sige hvilke af øvelserne du har mest ondt i kan du uddifferentiere hvilke muskler der er dårlige og så træne dem lidt mere...

Som jeg læser det du skriver så er det i den øvelse med udafrotation der gør ondt.. så vil det primært være m. infraspinatus og m. teres minor..

Miss female

Hej miss female :bigsmile:

Mange tak for dit råd, det vil jeg da lige have i baghovedet :4thumbup:

- Pia (Bambi) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej miss female :bigsmile:

Mange tak for dit råd, det vil jeg da lige have i baghovedet :4thumbup:

- Pia (Bambi) :bigsmile:

det var så lidt... bare mere så du kan tænke på det når du skal træne det.. godt nok omtales rotator cuffen oftest som en samlet enhed og stabiliteten over skulderen arbejder det jo som en samlet enhed, men den består af 4 muskler som har forskellige funktioner.... så der vil være nogle øvelser der er mere relevante end andre...

miss female

Link to comment
Share on other sites

Træning på disconiveau post-11838-1170355583.gif

Kom ned i centret uden egentlig at have planlagt hvad jeg skulle træne udover mine bagskuldre :dry: Ikke den bedste måde at starte et træningspas på :sneaky2:

Lever seated rear lateral raise:

3x20 (10, 15 og 15 kg)

2x10 (20 kg)

Dumbbell standing rear delt row:

3x20 (5, 6 og 7 kg)

2x15 (8 kg)

Dumbbell Rear Lateral Raise:

3x10 (4, 4 og 5 kg) - Avvv min skulder :unhappy:

Assisted chins:

1x 15 (blok 4)

1x6 (blok 3)

3x10 (blok 4)

Hyperextension:

1x30 (bw)

1x15 (bw + 5 kg)

1x15 (bw + 7.5 kg)

Cable Close Grip Pulldown:

1x20 (20 kg)

2x10 (40 kg)

Cable Seated Row:

1x20 (20 kg)

2x10 (35 kg)

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Læste lige i anitas log at du havde stråelnde fornemmelser ud i armen...

Når man har aktive trigger punkter i m. infra spinatus har man tit stråelnde fornemmelser ud i overarmen...

mon ikke du skulle undersøge om de trigger punkter ikke kommer fra noget tendinit eller anden irritation i muskel...

Miss female

Link to comment
Share on other sites

Kom ned i centret uden egentlig at have planlagt hvad jeg skulle træne udover mine bagskuldre :dry: Ikke den bedste måde at starte et træningspas på :sneaky2:

He he... den er du ikke ene om :wink:

Det sker ofte at jeg tænker.... Hmmmmmmm.... hvad skal jeg træne i dag, lidt ryg... nej den tog jeg sidste dag... Hmmmm... lidt ben.. Nej...... Bryst.. Jaaahhhhh :w00t: ..altså nede i omklædningsrummet.. :laugh:

Så bare keep up the good work.. :wink:

Kram nillepige

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist ikke den hurtigste antilope i flokken :innocent: Derfor disse lidt forsinkede tilbage hilsner :blush:

Hej Pia.

Lyder ikke tosset med sådan en ordentlig gang spaghetti.. Spiser du altid først efter træningen?

Held og lykke med strålekanonerne. Lyder spændende.. Ville engang selv være læge, men jeg overvejer stadigvæk, om jeg kan sagsøge Tuborg for at have drevet mig i fordærv i gymnasiet..

Vi ses

morten

Hej Morten

Jeg spiser både før og efter træning. Men det jeg spiser lige før og lige efter, skal være noget man kan have med i sportstasken, med andre ord... ikke spagetti med kødsauce :laugh:, det venter jeg med til jeg kommer hjem.

Tak og ja det er faktisk ret spændende. Jeg var inde og se en stråling i går. Det er sgu lidt vildt, alt det man kan, men også ret uhyggeligt :crazy: Jeg tror døren ind til strålekanonen er en halv meter tyk, så der er sgu ingen tvivl om at det er alvorlige ting man har med at gøre. Ang. det med at sagsøge Tuborg, så tror jeg du skal længere over mod USA for at slippe afsted med den, men så tror jeg til gengæld også det giver pote :4thumbup: :laugh:

Good girls goes to heaven. :laugh::tongue: Bad girls goes everywhere. :smile:

Held og lykke med praktiken.

DAMN jeg er på dybt vand Squatfather :w00t:

Tak for hilsnen. Jeg er kommet godt igang med praktikken.

Jeps det var mig :smile:
Der kan man jo bare se Jon :bigsmile: Er det kun midlertidig, at du skal være i København eller er det fast arbejde du har fået der ovre?

Du kan da ikke undvære DHS :poking::tongue:

He he... den er du ikke ene om :wink:

Det sker ofte at jeg tænker.... Hmmmmmmm.... hvad skal jeg træne i dag, lidt ryg... nej den tog jeg sidste dag... Hmmmm... lidt ben.. Nej...... Bryst.. Jaaahhhhh :w00t: ..altså nede i omklædningsrummet.. :laugh:

Så bare keep up the good work.. :wink:

Kram nillepige

Hey Nille :bigsmile:

Håber humøret er steget nogle grader igen :wink:

Lige nøjagtig det du beskriver her, skete for mig i dag. Dog ikke ude i omklædningsrummet, men i stedet mens jeg stod med squatstangen på nakken og mærkede syren banke afsted efter blot 1 rep :blink::dry:

Knus Pia (Bambi)

Det er fordelen ved fullbody - der er man ikke så meget i tvivl om hvad der skal trænes :smile:

Åhhhh ha´Rune, du er da også så vaks :4thumbup: Men jeg har bare lige et problem :blink: Jeg kan jo ikke træne fullbody hver dag :nonono::laugh:

Det var vist alle mine forsinkede tilbage hilsner. Rigtig god weekend :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Impulsiv brysttræning

Jeg skulle egentlig have trænet ben i dag, men da jeg havde taget den første rep i squat, var der ingen tvivl. Jeg skulle IKKE træne ben alligevel. FUCK en smerte i hele lårmuskulaturen :crazy: Det skyldes min sumo-dødløft fra tidligere på ugen. Den sætter sig også i mine ben :blink: Jeg blev egentlig lidt grrrrrrr over det :devil: Hva´fanden skulle jeg så træne. Har været det meste igennem i denne uge, men valgte at lave en lille test på brystet, som jeg trænede i tirsdag. For at se om det allerede var restitueret igen :smile:

Dumbbell high incline brystpres (kg pr. arm):

1x25 (10 kg)

2x20 (11 og 12 kg) - 11 kg føles tungere end 12 kg, fordi selve håndvægten er totalt uhandy skruet sammen :sneaky2:

1x15 (13 kg)

1x13 (14 kg)

1x10 (15 kg)

1x8 (16 kg)

- Det kørte sgu da over alt forventning :w00t: Det kan godt være jeg ikke er blevet specielt meget stærkere, men kan da tage langt flere reps end jeg tidligere har kunnet :yahoo:

Dumbbell low incline flyers (kg pr. arm):

2x20 (6 og 7 kg)

1x15 (8 kg)

- Teknikken kører rigtig godt i denne øvelse for tiden, men min venstre skulder/overarm brokker sig lidt, så derfor stoppede jeg allerede efter 3 sæt.

Machine flyers:

1x20 (5 kg)

1x10 (10 kg)

1x5 (15 kg)

Det var det. Jeg er ret glad for at mine dumbbell brystøvelser kører så godt for tiden :superman: Teknikken virker til at være godt på plads og stort set alle sæt køres med overskud :4thumbup: Nu er spørgsmålet så bare: "Hvad skal jeg træne i morgen, når jeg ikke kan træne ben ?" :blink::blink: Jeg må lige lægge hovedet i blød. Maven skal i hvert fald have en tur.

I dag er min sidste dag med 15 gram kreatin dagligt. Fra i morgen af hedder det 2 gram om dagen.

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Træning den 3. februar 2007

Morgenvægt: 54.5 kg (+ 6.5 kg siden angust 2006 :blink:)

Jeg har stadig DOMS i de små ben, så kørte en let omgang ben idag og brugte derefter resten af træningen på at eksperimentere med forskellige nye øvelser.

Ben

Leg extension:

4x10 (40 kg) - dropsæt - 4x15 (20 kg)

2x10 (42.5 kg) - dropsæt - 4x15 (22.5 kg)

2x8 (45 kg) - dropsæt - 2x12 (25 kg)

- Hver gang jeg har kørt denne øvelse, har jeg følelsen af slet ikke at kunne styre min ben. De sejler rundt i deres egen retning og det føles som om de kan knække sammen hver øjeblik :crazy:

Læg

Decline calf pres: - Ny øvelse.

3x20 (40, 80 og 120 kg)

- Ikke en særlig god øvelse :dry:

Seated calf pres: - Ny øvelse.

3x20 (20, 25 og 30 kg)

- Tror det er en okay go maskine at kører lægpres i, men det føltes som om fødder vil gå i krampe hele tiden :blink:

Biceps

Barbell preacher curl: - Ny øvelse.

2x20 (13 og 15 kg)

2x15 (18 og 20 kg)

- Go øvelse men fik lidt ondt i venstre overarm/skulder, da det blev tungt :unhappy:

Underarm

Barbell wrist curl: - Ny øvelse

2x20 (10 og 15 kg)

1x15 (18 kg)

- Ved ikke rigtig havd jeg synes om den øvelse. Følte ikke jeg lavede en dyt, men alligevel var underarmen hård som en sten lige bagefter, så måske det alligevel kan mærkes i morgen.

Barbell reverse curl: - Ny øvelse

2x15 (15 og 18 kg)

- Kørte ikke så godt :blush:

Ryg

Assisted chins:

1x25 (blok 4 = 37.5 pund)

1x15 (blok 4 = 37.5 pund)

1x10 (blok 3 = 25 pund)

1x5 (blok 2 = 12.5 pund)

- Det var så her at dagens brøler opstod :blush: Anders Holm blev lige shanghajet til at forklare mig hvordan man skulle forstå den tabel som sidder på maskinen. Da jeg så blev gjort opmærksom på at det er pund og ikke kilo udbryder jeg: "Er det pund? Så skal jeg gange med 2 for at få kg ik?".... Øhhh nej Pia du skal dividere med 2 for at få det til kg.... FLOT - PIA - FLOT. Så risikoen for at Anders tænker "Det er sgu da vist ikke lige studenterhuen der trykker der", den foreligger. Rigtig godt førstegangsindtryk Pia :4slap: :4slap: :4slap::blush:

Ellers gik tiden med lidt :blahblah: med Jon G og Anders Holm. Der er så mange søde mennesker i DHS - dejligt :bigsmile: Anders var sød lige at tage en lille "lægesamtale" med mig vedr. min rotator cuff dysfunktion. Jeg har temmeligt ondt i venstre skulder/overarm, så nu har jeg bestemt mig for at tage en total pause fra alt hvad der hedder skuldertræning i et godt stykke tid og kun træne de øvelser som ikke fremkalder smerte. Derefter kan jeg så få genoptrænet rotator cuffen ordentligt. Jeg vil hellere holde den pause nu, end at ignorere det og risikere at det bliver kronisk :unhappy: Det skulle også være muligt at træne alle de andre muskelgrupper uden at genere skuldren. Det handler om at være lidt kreativ med øvelsesvalget.

God weekend

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Ryg

Assisted chins:

1x25 (blok 4 = 37.5 pund)

1x15 (blok 4 = 37.5 pund)

1x10 (blok 3 = 25 pund)

1x5 (blok 2 = 12.5 pund)

- Det var så her at dagens brøler opstod :blush: Anders Holm blev lige shanghajet til at forklare mig hvordan man skulle forstå den tabel som sidder på maskinen. Da jeg så blev gjort opmærksom på at det er pund og ikke kilo udbryder jeg: "Er det pund? Så skal jeg gange med 2 for at få kg ik?".... Øhhh nej Pia du skal dividere med 2 for at få det til kg.... FLOT - PIA - FLOT. Så risikoen for at Anders tænker "Det er sgu da vist ikke lige studenterhuen der trykker der", den foreligger. Rigtig godt førstegangsindtryk Pia :4slap::4slap::4slap::blush:

Det kan jo ske for selv den bedste Pia..! :tongue::wink:

Ellers gik tiden med lidt :blahblah: med Jon G og Anders Holm. Der er så mange søde mennesker i DHS - dejligt :bigsmile: Anders var sød lige at tage en lille "lægesamtale" med mig vedr. min rotator cuff dysfunktion. Jeg har temmeligt ondt i venstre skulder/overarm, så nu har jeg bestemt mig for at tage en total pause fra alt hvad der hedder skuldertræning i et godt stykke tid og kun træne de øvelser som ikke fremkalder smerte. Derefter kan jeg så få genoptrænet rotator cuffen ordentligt. Jeg vil hellere holde den pause nu, end at ignorere det og risikere at det bliver kronisk :unhappy: Det skulle også være muligt at træne alle de andre muskelgrupper uden at genere skuldren. Det handler om at være lidt kreativ med øvelsesvalget.

God weekend

- Pia (Bambi) :wub:

Hyggeligt at hilse idag..

Syntes du gør klogt i at holde dig fra skulderøvelser i et stykke tid. Du kan starte op med rotator øvelser med det samme, og holde dig fra øvelser, der giver smerter.. Det virkede i hvert fald for mig..! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Assisted chins:

1x25 (blok 4 = 37.5 pund)

1x15 (blok 4 = 37.5 pund)

1x10 (blok 3 = 25 pund)

1x5 (blok 2 = 12.5 pund)

- Det var så her at dagens brøler opstod :blush: Anders Holm blev lige shanghajet til at forklare mig hvordan man skulle forstå den tabel som sidder på maskinen. Da jeg så blev gjort opmærksom på at det er pund og ikke kilo udbryder jeg: "Er det pund? Så skal jeg gange med 2 for at få kg ik?".... Øhhh nej Pia du skal dividere med 2 for at få det til kg.... FLOT - PIA - FLOT. Så risikoen for at Anders tænker "Det er sgu da vist ikke lige studenterhuen der trykker der", den foreligger. Rigtig godt førstegangsindtryk Pia :4slap: :4slap: :4slap::blush:

Hvor er du dygtig Pia :laugh:

Kan så informere om at det ik er 2 du skal dividere med... men 2,208 :4smartass:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo ske for selv den bedste Pia..! :tongue::wink:
Ja det kan det jo åbentbart så, for det er jo lige sket for mig :w00t::laugh:
Hyggeligt at hilse idag..

Syntes du gør klogt i at holde dig fra skulderøvelser i et stykke tid. Du kan starte op med rotator øvelser med det samme, og holde dig fra øvelser, der giver smerter.. Det virkede i hvert fald for mig..! :4thumbup:

Ja det var hyggeligt at få sat ansigt på endnu en MOL´boer :tongue: Jeg holder en pause med skulderen nu - ingen tvivl om det. Fra i morgen af starter jeg på mit rotator cuff program. Mange tak for hjælpen, det betyder rigtig meget :smile:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan det jo åbentbart så, for det er jo lige sket for mig :w00t::laugh:

Ja det var hyggeligt at få sat ansigt på endnu en MOL´boer :tongue: Jeg holder en pause med skulderen nu - ingen tvivl om det. Fra i morgen af starter jeg på mit rotator cuff program. Mange tak for hjælpen, det betyder rigtig meget :smile:

- Pia (Bambi)

Det var skam så lidt..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share