Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

LOW: Mine seneste indkøbte cowboybukser, er blevet for små :nonono: ...... Men men men

HIGH:...... Hvad gør det, når man så graver sine ældste Diesel comwboybukser frem fra skabet, som jeg havde hængerøv i, for 6 måneder siden, og de så bare sidder som malet på :yahoo: Det er jo næsten som at få nye bukser.

God Røv Pia.. :bigsmile:

Jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville ha reageret hvis mine bukser blev for små.. :crazy: Her skal det bare gå den anden vej.. NUUUUUU... men du kan jo nemt tåle de ekstra små 5 kg.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

TIL MORTEN

Ang. det du spurgte om vedr. min kreatin. Så har jeg læst mig til, at jeg skal tage 15-20 gram kreatin om dagen, fordelt over 4 gange. Det skal man så gøre i 3 måneder og så holde 1 måneds pause, hvorefter man starter forfra igen. Men nu ser jeg lige hvor meget jeg tager på. Der skal ikke ryge mere end 2 kg på inden diæten til April.

Det er noget værre sludder jeg siger. Jeg skal tage 15-20 gram om dagen i 1 uge, hvorefter jeg skal tage ca. 0.03 gram/kg legemsvægt resten af perioden (altså de 3 måneder ud)

Undskyld den totale forvirring :blush::blush::blush:

Link to comment
Share on other sites

God Røv Pia.. :bigsmile:

Jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville ha reageret hvis mine bukser blev for små.. :crazy: Her skal det bare gå den anden vej.. NUUUUUU... men du kan jo nemt tåle de ekstra små 5 kg.. :wink:

Tak sødde Nille, som ligner Angelina Jolie

Med den aktivitet du sætter for dagen, skal du nok nå dit mål :4thumbup:

Knus Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, Pia.

Ok, mange tak for dine tips om kreatinen. Nu forstår jeg lidt bedre. Blev lidt forvirret, for der står 2 gram om dagen på min bøtte med "stofferne" i.

Sig til når du starter, for så er jeg med på vognen i de 3 måneder inden pausen.

/Morten

Edited by mpede
Link to comment
Share on other sites

Kreatin

Morgenvægt: 53.2 kg

Jeg holder fri idag, har trænet de sidste 4 dage, så trænger vist bare til en lille slapper :sleeping::innocent: Men i morgen går det selvfølgelig løs igen :devil:

Jeg starter på mit kreatin i dag. Begynder med 15 gram dagligt i de næste 7 dage. (fordelt på 3x5 gram hen over dagen) Derefter kører jeg 2 gram dagligt i ca. 3 måneder, hvorefter jeg holder 1 måneds pause. Jeg er ret så spændt på, at se hvad det kan gøre ved muskelømheden (specielt i benene, som er totalt ristet i dag) og hvad det gør ved muskeludholdenheden :tongue: Skulle gerne gaine et par kg mere, inden jeg går på diæt til april.

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hold da fast, så kommer der sgu besøg i loggen, når man smider et pics af popoen :laugh:

Mange tak Maxpower, nu kan du genkende mig hvis du ser mig i byen :laugh::innocent:

- Pia (Bambi)

:laugh: Jeg skal se om det er muligt at være mere opmærksom på de numzer jeg ser rundt omkring i århus. Tror det bliver svært, dog, og husk at nu er du nødt til at rende rundt i bukser der er malet på altid. :w00t:

Ellers må jeg jo komme forbi DHS en dag :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

:laugh: Jeg skal se om det er muligt at være mere opmærksom på de numzer jeg ser rundt omkring i århus. Tror det bliver svært, dog, og husk at nu er du nødt til at rende rundt i bukser der er malet på altid. :w00t:

Ellers må jeg jo komme forbi DHS en dag :smile:

:laugh: Skal se hvad jeg kan grave frem fra skabet Maxpower... Men ellers sidder mine træningbukser vist også godt til efterhånden :w00t:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Tror du har snakket med en der ik har så meget forstand på det.... power-squat er den udgave en styrkeløfter laver..... og OL-squat er den en vægtløfter laver :blush:

KnuZ

God røv Pia :wub: Jeg er lidt misundelig

Anita har ret

Power squat er med stangen lavt på nakken og kun til lige under vandret. Ofte står man også lidt bredere end i OL squat

OL squat er med stangen højere på nakken og så helt ass to the grass med overkroppen mere lodret og større knævandring end i powersquat.

Realiteten er dog at de fleste mennesker laver noget der er en blanding af de to :laugh:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

God røv Pia :wub: Jeg er lidt misundelig

Anita har ret

Power squat er med stangen lavt på nakken og kun til lige under vandret. Ofte står man også lidt bredere end i OL squat

OL squat er med stangen højere på nakken og så helt ass to the grass med overkroppen mere lodret og større knævandring end i powersquat.

Realiteten er dog at de fleste mennesker laver noget der er en blanding af de to :laugh:

-Camilla

Taaark Camilla :wub: og ja jeg har vist kludret lidt rundt i de mange squat begreber :blush: Ganske enkelt: "Jeg kan ikke køre ass to the grass" :unhappy: Så det er altså bare power-squatten jeg øver mig på :innocent:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Taaark Camilla :wub: og ja jeg har vist kludret lidt rundt i de mange squat begreber :blush: Ganske enkelt: "Jeg kan ikke køre ass to the grass" :unhappy: Så det er altså bare power-squatten jeg øver mig på :innocent:

- Pia (Bambi)

Hvorfor kan du ikke det?

MAnglende fleksibilitet? Eller problemer med knærne?

Hvis det bare er fordi du ikek kan holde hælene i gulvet, så kan du måske lægge et brædt eller lignende under hælene. Det kan hjælpe dig, hvis du gerne vil helt ned

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på du lave OL-squat :poking: hvis du går til til vandret kan det ik være OL-squat, da man i den øvelse går helt til gulvet... altså ass to the grass :blush: Den anden squat hvor du går til lidt under vandret hedder power-squat :bigsmile: I hver fald så vidt jeg har fået forklaret :innocent:

Det er nu ikke, så meget hvor dybt der køres der afgør om det er et power squat eller et OL-squat. Det er mere stangens placering, hvor bredt man står, samt hvor meget knævandring man bruger. I et power squat placerer man typisk stangen lavere, man står breddere og man løfter med en teknik, hvor man nærmere sætter sig bagud end ned. I et olympisk squat ligger stangen højt, man står smallere og bevægelsen er mere ned end bagud. Med hensyn til dybden vil man typisk komme dybere i et OL-squat, men der er nu også folk der kan lave ATG power squats. :smile:

>Bambi

Fin røv. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke, så meget hvor dybt der køres der afgør om det er et power squat eller et OL-squat. Det er mere stangens placering, hvor bredt man står, samt hvor meget knævandring man bruger. I et power squat placerer man typisk stangen lavere, man står breddere og man løfter med en teknik, hvor man nærmere sætter sig bagud end ned. I et olympisk squat ligger stangen højt, man står smallere og bevægelsen er mere ned end bagud. Med hensyn til dybden vil man typisk komme dybere i et OL-squat, men der er nu også folk der kan lave ATG power squats. :smile:

>Bambi

Fin røv. :tongue:

Hej Squatfather :bigsmile:

Med det navn kan man da vist kun opnå respekt :bowdown::laugh: Tak for din grundige forklaring af forskellen på OL- og powersquat. Der er ingen tvivl om at den jeg kører (eller rettere forsøger at køre :blush:) er powersquatten. Mit største problem er at jeg læner mig alt for meget frem og stikker popoen bagud, i stedet for at sætte mig ned mellem benene. Ved ikke om det er en eller anden form for psykisk blokering, for hvis jeg står her hjemme i stuen, kan jeg sagtens gå under vandret med lige ryg :dry:

Tak for din popo kommentar :wub: Et eller andet gør jeg nok rigtigt i min squat :innocent:

Hvorfor kan du ikke det?

MAnglende fleksibilitet? Eller problemer med knærne?

Hvis det bare er fordi du ikek kan holde hælene i gulvet, så kan du måske lægge et brædt eller lignende under hælene. Det kan hjælpe dig, hvis du gerne vil helt ned

-Camilla

Hey Camilla-pigen :tongue:

En del af forklaringen finder du nok lige ovenfor. Jeg har ikke problemer med knæene og tror egentlig heller ikke min fleksibilitet fejler noget. Det kunne måske være en hjælp at prøve det med brædtet, for jeg har generelt tendens til at falde for meget fremover med ryggen :unhappy:

Men så mange øvelser er helt sikkert OVERKILL og spild af tid - Fokusere på grundøvelserne og brug din energi der :wink:

Hejsa Mr. Bond :superman:

Det er faktisk meget sjovt, at du nævner det, for jeg har været i vildrede omkring min fordeling af øvelser på de forskellige muskelgrupper. Hvor mange, hvor ofte osv. Så tror jeg lige pt. er inde i en periode, hvor jeg lige prøver mig lidt frem, og så ser hvad der virker :tongue:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hej Squatfather :bigsmile:

Med det navn kan man da vist kun opnå respekt :bowdown::laugh: Tak for din grundige forklaring af forskellen på OL- og powersquat. Der er ingen tvivl om at den jeg kører (eller rettere forsøger at køre :blush:) er powersquatten. Mit største problem er at jeg læner mig alt for meget frem og stikker popoen bagud, i stedet for at sætte mig ned mellem benene. Ved ikke om det er en eller anden form for psykisk blokering, for hvis jeg står her hjemme i stuen, kan jeg sagtens gå under vandret med lige ryg

Problemet med at holde ryggen, når du får vægt på kan være at din mave og din lænd er en anelse for svage. Du kan eventuelt eksperimentere med at ligge stangen en anelse højere på ryggen og se om det hjælper. Ellers kan et godt stykke værktøj til at få den rette teknik i power squat være at squatte ned til en box. Du behøver ikke nødvendigvis, at sætte dig på boxen. Men nogle gange kan det være en fordel, at have noget at sigte efter når man skal tilbage og ned. Bare kom ned og rør boxen og så vend bevægelsen. :smile:

Tak for din popo kommentar :wub: Et eller andet gør jeg nok rigtigt i min squat :innocent:

Den indbyder da til et klap. Hvis ikke du kan finde en box i den rette højde kan jeg da tilbyde noget du kan sigte efter til en gang hjemmetræning. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Squatfather :bigsmile:

Med det navn kan man da vist kun opnå respekt :bowdown::laugh: Tak for din grundige forklaring af forskellen på OL- og powersquat. Der er ingen tvivl om at den jeg kører (eller rettere forsøger at køre :blush: ) er powersquatten. Mit største problem er at jeg læner mig alt for meget frem og stikker popoen bagud, i stedet for at sætte mig ned mellem benene. Ved ikke om det er en eller anden form for psykisk blokering, for hvis jeg står her hjemme i stuen, kan jeg sagtens gå under vandret med lige ryg :dry:

Tak for din popo kommentar :wub: Et eller andet gør jeg nok rigtigt i min squat :innocent:

- Pia (Bambi)

Det gør jeg også, især på de tunge sæt. Så derfor kører jeg en del meget let squat med fokus på teknik, hvor jeg virkelig prøver at presse op og tilbage mod stangen mens jeg prøver at skyde hoften frem (og ja, det er stort set umuligt med meget vægt på eller mange reps) Jeg gør det at jeg har bælte med, og når jeg synes teknikken begynder at svigte tager jeg bæltet på, det hjælper med at jeg ikke mister opspændet i bunden, og så kan jeg lidt igen...

Men squat ER sgu en svær øvelse, og jeg kan næsten ikke tro din er grimmere end min :tongue: (bare tjek min signatur)

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Kreatin

Morgenvægt: 53.2 kg

Jeg holder fri idag, har trænet de sidste 4 dage, så trænger vist bare til en lille slapper :sleeping::innocent: Men i morgen går det selvfølgelig løs igen :devil:

Jeg starter på mit kreatin i dag. Begynder med 15 gram dagligt i de næste 7 dage. (fordelt på 3x5 gram hen over dagen) Derefter kører jeg 2 gram dagligt i ca. 3 måneder, hvorefter jeg holder 1 måneds pause. Jeg er ret så spændt på, at se hvad det kan gøre ved muskelømheden (specielt i benene, som er totalt ristet i dag) og hvad det gør ved muskeludholdenheden :tongue: Skulle gerne gaine et par kg mere, inden jeg går på diæt til april.

- Pia (Bambi) :wub:

Hej Pia :bigsmile:

Så lige, at du begynder at kreatin-loade med 15 gram, så ville lige sige, at hvis kroppen ikke kan håndtere så store mængder, så risikerer du, at det kommer ud i form af underlige knopper (især på ryggen)... For at undgå det for så vidt muligt, er det godt at huske at drikke MASSER af vand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Problemet med at holde ryggen, når du får vægt på kan være at din mave og din lænd er en anelse for svage. Du kan eventuelt eksperimentere med at ligge stangen en anelse højere på ryggen og se om det hjælper. Ellers kan et godt stykke værktøj til at få den rette teknik i power squat være at squatte ned til en box. Du behøver ikke nødvendigvis, at sætte dig på boxen. Men nogle gange kan det være en fordel, at have noget at sigte efter når man skal tilbage og ned. Bare kom ned og rør boxen og så vend bevægelsen. :smile:
Min nedre ryg er i hvert fald ikke så stærk. Skal have kørt min dødløft ordentlig ind i programmet. Tro hellere jeg må have en dag hvor jeg kun kører teknik. Evt. bare med stangen. Vi har desværre ikke en box, kun en rund skammel på ét ben, og den stoler jeg sgu ikke helt på :crazy:
Den indbyder da til et klap. Hvis ikke du kan finde en box i den rette højde kan jeg da tilbyde noget du kan sigte efter til en gang hjemmetræning. :tongue:

Tsk tsk tsk :nonono: Altså squatfather, sådan er jeg da slet ikke, jeg er en særdeles lille og sød pige, der sover med hænder over dynen :innocent::innocent::innocent:

Camilla: Jeps teknik træning må være vejen frem :blush: Jeg elsker din signatur, bare vent til det er dig der har fat i den lange ende, så kan Sune J lærer det :4whip: Den der ler sidst, ler bedst.

Bogs: Tak for det brugbare fif :4thumbup: Håber så bare at min krop kan håndtere det. Knopper er trælse :sneaky2:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Tak Norah, hvor er du dejlig :wub:

Så behøver jeg ikke ligge søvnløs i nat, over at der er røget 5 kg på siden i sommers :blush::laugh:

Knus Pia (Bambi) post-11838-1169756134.gif

Nej nej... det må du for guds skyld ikke... for de kg er da placeret HELT KORREKT :w00t:

.... synes sgu den booty er mere end i orden Pia :superman:

//NO

p.s. Når du nu rammer en nede periode - må jeg så foreslå at du sætter noget god musik på med rytme og så gør du som Cameron Diaz i den der film hvor hun danser rundt i underbukser (var det Charlies Engle??) og lader numsen danse foran spejlet... tror nok det skal få dig til at smile bare en smule :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Min nedre ryg er i hvert fald ikke så stærk. Skal have kørt min dødløft ordentlig ind i programmet. Tro hellere jeg må have en dag hvor jeg kun kører teknik. Evt. bare med stangen. Vi har desværre ikke en box, kun en rund skammel på ét ben, og den stoler jeg sgu ikke helt på :crazy:

En bænk eller en stak vægtskiver kan jo også bruges. :smile:

Tsk tsk tsk :nonono: Altså squatfather, sådan er jeg da slet ikke, jeg er en særdeles lille og sød pige, der sover med hænder over dynen :innocent::innocent::innocent:

Det lyder da både trist og kedeligt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Rotator-Cuff

Læste en rigtig go artikel på Bodyzone i går vedr. skulderproblemer og svag Rotator-Cuff. Det var fuldstændig som at læse sin egen historie. I artiklen var der beskrevet et program, som skulle kunne styrke Rotator-Cuffen. Det var ret simpelt og krævede ikke andet end 2 håndvægte. Så da jeg alligevel skulle ind til byen idag, gik jeg lige forbi en sportsbutik og købe mig 2x2 kg casall håndvægte, da jeg ligeså godt kan lave programmet herhjemme, og bruge tiden i DHS på noget andet. Nu har jeg så kørt programmet én gang og må sige at det faktisk gjorde ret ondt i skulderen, så overvejer lidt at tage en af mine Bonyl tabletter (NSAID) som godt nok ikke er ordineret til dette, men de skulle gerne kunne hjælpe med at dæmpe den inflammatoriske proces, så jeg kan komme igang med at styrke musklerne.

post-11838-1169916423_thumb.jpg

1. øvelse:

post-11838-1169916572.jpg

2x20 (2 kg pr. arm) - Det gjorde sgu ondt i højre arm :unhappy:

2. øvelse:

post-11838-1169916662.jpg

2x15 (2 kg pr. arm)

3. øvelse:

post-11838-1169916724.jpg

2x15 (2 kg pr. arm)

4. øvelse:

post-11838-1169916791.jpg

2x15 (2 kg pr. arm)

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Nej nej... det må du for guds skyld ikke... for de kg er da placeret HELT KORREKT :w00t:

.... synes sgu den booty er mere end i orden Pia :superman:

//NO

p.s. Når du nu rammer en nede periode - må jeg så foreslå at du sætter noget god musik på med rytme og så gør du som Cameron Diaz i den der film hvor hun danser rundt i underbukser (var det Charlies Engle??) og lader numsen danse foran spejlet... tror nok det skal få dig til at smile bare en smule :w00t:

Norah det er sgu et dejligt kompliment, at få fra verdens bedste fitness tøs :wub:

Min boomblaster kører dagligt for fuldehammer, mens jeg vimser rundt og ordner diverse ting og har lige fået en iPod nano i julegave post-11838-1169925943.gif så skal gøre mit bedste for at lave lidt booty tanzen post-11838-1169925889.gif

Det lyder da både trist og kedeligt. :tongue:

Grrrrr tror sgu Squatfather har gennemskuet mig :sneaky2: Små søde piger, er ikke lig med små uskyldige piger :innocent::laugh::laugh::laugh:

Måske denne artikel kunne være relevant for dit skulderbøvl :smile:

Mange tak Maxpower, jeg har læst artiklen, men tror ikke helt mit problem ligger der. Hvis det skulle vise sig at gøre det, så er det i hvertfald ikke Rototor-cuffen jeg skal træne :blush:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Ryg og biceps

Første dag i praktik på onkologisk (kræft) afdeling, er gået rigtig godt :bigsmile: Det skal nok blive en lærerrig og spændende praktikperiode. Hold kæft sådan nogle stråle kanoner er store :blink:

Mine ben og lænd er fortsat ømme efter træningen i torsdags, så det satte sine begrænsninger til træningen i dag :dry: Jeg tog 5 gram kreatin lige inden træning.

Ryg

Sumo-dødløft:

4x10 (45, 50, 50 og 55 kg)

- Kørte rigtig godt, men da min lænd blev max træt og syrede til, kunne jeg ikke kører mere end disse 4 sæt. :nonono:

Yates row:

4x10 (45, 50, 50 og 55 kg)

Assisted chins: - Ny øvelse

3x10 (blok 5, 4 og 4)

1x8 (blok 3)

1x6 (blok 3)

- Tror ikke jeg er så god til logisk tænkning :blush: Der var et skilt som viste hvor meget 'assisted weight' der var på hvert trin. Mener det var 50 kg ved trin 5. 37.5 kg ved trin 4 og 25 kg ved trin 3. Ja for at være ærlig, så ved jeg faktisk ikke engang om vægtenheden var kg :blink: Men jeg går ud fra, at jo lavere 'assisted weight' er, desto mere vægt trækker man vel selv.

Dumbbell one-arm-row:

5x10 (20, 20, 22, 22 og 24 kg)

- Det gik rigtig godt i dag :4thumbup:

Biceps

Dumbbell biceps curl:

3x10 (10, 12 og 12 kg)

Barbell biceps curl:

2x10 (23 kg)

1x9 (23 kg)

Har netop lige spist en kæmpe portion spagetti med kødsovs. Fatter ikke der kan være så meget mad i en så lille krop :blink::laugh:

post-11838-1170096472.gif

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej Pia.

Lyder ikke tosset med sådan en ordentlig gang spaghetti.. Spiser du altid først efter træningen?

Held og lykke med strålekanonerne. Lyder spændende.. Ville engang selv være læge, men jeg overvejer stadigvæk, om jeg kan sagsøge Tuborg for at have drevet mig i fordærv i gymnasiet..

Vi ses

morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share