Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Løb 6 km i regnvejr

Jeg har været i nattevagt og skal også afsted de næste 4 nætter, så det går temmelige meget ud over min rytme. Havde svært ved at sove i formiddags, så bestemte mig for at løbe en tur, til trods for at jeg havde planlagt at holde fri.

Distance: 6,23 km (målt v.h.a. "i - forms - løberuteplanlægger")

Tid: 31,5 min

Gennemsnitspuls: 160

Maxpuls: 182 slag /min - Så fik jeg sgu banket den derop ad :4thumbup:

Hastighed: 11,8 km/time

Forbrænding: 260 kcal

Generelt en ret hård tur. Benene var tunge fra start til slut. Kunne sagtens mærke at jeg ikke har fået sovet optimalt. Men vel egentlig en ret god tid og hastighed, når man lige tænker over det :clap: Det kan jeg vist godt tillade mig at være tilfreds med.

Nu varer det heller ikke længe før jeg skal på arbejde igen :dry:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb 12,5 km

Det blev til en sen aften tur. Jeg kunne godt mærke at jeg har arbejdet de sidste 4 nætter og kun har fået sovet 3 timer i dag :nonono:

Distance 12,5 km.

Tid 1 time, 7 min, 20 sek.

Maxpuls 177 slag/min.

Gennemsnitspuls 165 slag/min.

Forbrænding 570 kcal.

Hastighed 11,2 km/time.

Det var hårdt men godt. I morgen står den på styrketræning split 1 + lidt kondition, hvis energien er til det :bigsmile:

Så skal den bare have gas :devil:

- Pia (Bambi)

Jeg har opdateret mit galleri, måtte hellere lige vise at jeg også har et ansigt og ikke kun en mave og ryg :wub:

post-11838-1155676097_thumb.jpg

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Syns jeg har læst et sted, at du læser til klinisk diætist. Hvorhenne og hvor langt er du henne? Overvejer selv, at starte denne uddannelse, så tænkte på om du måske ikke kunne fortælle mig noget mere om den?? Muligvis på min mail: [email protected]...

Forresten super form du er i.. Ligner ikke en der har holdt pause..

Trine

Link to comment
Share on other sites

Hey Bambi!

Syns jeg har læst et sted, at du læser til klinisk diætist. Hvorhenne og hvor langt er du henne? Overvejer selv, at starte denne uddannelse, så tænkte på om du måske ikke kunne fortælle mig noget mere om den?? Muligvis på min mail: [email protected]...

Forresten super form du er i.. Ligner ikke en der har holdt pause..

Trine

Hej Trine.

Det kan du tro jeg vil. Jeg skriver lige en mail en af dagene :bigsmile:

- Pia.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning split 1

Så stod der ben, skulder og biceps på programmet i dag :bigsmile:

Opvarmning

5 min på kondicykel.

Ben

Leg extension: 6 sæt af 10 (30, 35, 40, 45, 50 og 55 kg) :4thumbup:

Leg press: 3 sæt af 10 (60, 70 og 70 kg)

Leg curl: 3 sæt af 10 (20, 25 og 25 kg)

Squat: Fortjener en forklaring for sig selv. Jeg tænkte at jeg ville prøve at squatte med en fri stang. Så startede bare med 15 kg, som jeg holdte med krydsgreb foran...... Det var ikke en succes :dry: Bagefter lavede jeg et sæt med 15 kg håndvægte, men syntes ikke det kørte optimalt. Så tog jeg fat i centerlederen, som hjalp mig med at placere stangen på nakken og så kørte det bare for mig :superman:

3 sæt af 10 (20, 20½ og 30 kg) - Teknikken var fin :pumpin:

Skulder

Dumbbell skulderpres: 3 sæt af 10 (12½ kg)

Barbell upright row: 3 sæt af 10 (15, 17½ og 20 kg)

Kabel lateral raise (bag ryggen) 3 sæt af 10 (5 kg) :4offtopic: Fatter ikke lige hvad der skete - jeg mener 5 kg - tidligere kørte jeg med 15 kg :nonono:

Biceps

Barbell curl: 3 sæt af 10 (15 kg)

Dumbbell curl: 3 sæt af 8 - 10 (8 kg)

Kabel curl: 3 sæt af 10 (25 kg) :w00t:

Mave

Hanging leg-hip raise: 3 sæt af 15

Nedvarmning

5 min på kondicykel

Godt træningspas. Nu er jeg totalt smadret i kroppen, og er spændt på om squatten kan mærkes i balden i morgen :bigsmile:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Squat: Fortjener en forklaring for sig selv. Jeg tænkte at jeg ville prøve at squatte med en fri stang. Så startede bare med 15 kg, som jeg holdte med krydsgreb foran...... Det var ikke en succes :dry: Bagefter lavede jeg et sæt med 15 kg håndvægte, men syntes ikke det kørte optimalt. Så tog jeg fat i centerlederen, som hjalp mig med at placere stangen på nakken og så kørte det bare for mig :superman:

3 sæt af 10 (20, 20½ og 30 kg) - Teknikken var fin :pumpin:

Front squat kræver lidt teknik - med krydsgreb skader det bestemt ikke at have nogle gode skuldre stangen kan ligge op imod. Det ser bestemt ikke tosset ud på dine billeder på den front :bigsmile: så måske havde du bare svært ved at holde albuerne højt nok?

En anden mulighed er front squat med OL-greb (ligesom vægtløftere). Det kræver noget smidighedstræning, men er absolut muligt for de fleste.

Godt du fik det til at køre til sidst :4thumbup:

Kabel lateral raise (bag ryggen) 3 sæt af 10 (5 kg) :4offtopic: Fatter ikke lige hvad der skete - jeg mener 5 kg - tidligere kørte jeg med 15 kg :nonono:

Samme maskine? Ofte kan friktionen i de kabel-maskiner bidrage med adskillige kg belastning - det må man også tage med.

Link to comment
Share on other sites

Mht frontsquat kan jeg godt afsløre at jeg ikke bryder mig om den. Stangen ligger simpelthen bare så ultra dårligt og ubehageligt, så jeg kan sagtens forstå at du ikke kunne få det til at køre.

Har I et squat rack? Det gør det nemlig noget lettere.

Jeg vil også lige nævne at mange af de store fyre du ser squatte, som regel vil have stangen liggende meget længere nede af ryggen end du sandsynligvis har. Det skal du ikke tage dig af, bare læg den, hvor den ligger godt på dig. Det er meget forskelligt fra person til person og meget afhængigt af muskelmassen på ryggen.

Super at du er kommet i gang med noget ordentlig squat :4thumbup:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Front squat kræver lidt teknik - med krydsgreb skader det bestemt ikke at have nogle gode skuldre stangen kan ligge op imod. Det ser bestemt ikke tosset ud på dine billeder på den front :bigsmile: så måske havde du bare svært ved at holde albuerne højt nok?

En anden mulighed er front squat med OL-greb (ligesom vægtløftere). Det kræver noget smidighedstræning, men er absolut muligt for de fleste.

Godt du fik det til at køre til sidst :4thumbup:

Samme maskine? Ofte kan friktionen i de kabel-maskiner bidrage med adskillige kg belastning - det må man også tage med.

Ja mit problem var at jeg syntes stangen var 10 gange tungere ved front-squat end ved almindelig squat, og følte nemt jeg mistede balancen, så frygtede lidt at få en skade hvis jeg fortsatte med denne øvelse :crazy:

Ang. skuldertræningen i kabel, så har jeg selv tænkt samme tanke. For i maskinen leg press kan jeg kun tage ½ delen af hvad jeg kunne i det gamle center, og en af instruktørene fortalte mig at forskellen på de to leg-press maskiner var antallet af "hjul" (eller hvad sådan nogle nu kaldes) :blush: Så det kan jo godt være det er det samme i kabel-stativet. De 5 kg føltes i hvert fald helt ligesom da jeg trak 15 kg :dry:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Mht frontsquat kan jeg godt afsløre at jeg ikke bryder mig om den. Stangen ligger simpelthen bare så ultra dårligt og ubehageligt, så jeg kan sagtens forstå at du ikke kunne få det til at køre.

Har I et squat rack? Det gør det nemlig noget lettere.

Jeg vil også lige nævne at mange af de store fyre du ser squatte, som regel vil have stangen liggende meget længere nede af ryggen end du sandsynligvis har. Det skal du ikke tage dig af, bare læg den, hvor den ligger godt på dig. Det er meget forskelligt fra person til person og meget afhængigt af muskelmassen på ryggen.

Super at du er kommet i gang med noget ordentlig squat :4thumbup:

-Camilla

Hej Camilla.

Squat rack......? Jeg gætter på at det er sådan et stativ hvor stangen ligger i, og man så kan gå ind under og løfte stangen ned, så man står med den frit..... Nej sådan en har vi ikke :sneaky2: Nu kommer der nok snart endnu en bemærkning fra nogle af gutterne om at det er et lorte center jeg benytter :tongue: Sjovt nok har jeg egentlig aldrig brugt squat rack i det gamle center, men nu kan jeg pludselig godt se fidusen ved det :dry:

Stangen lå langt oppe på mig, hvis den ligger længere nede synes jeg den glider ned, men var lidt spændt på om den ville gøre ondt, når jeg nu ikke har så vanvittig meget fedt på kroppen, men det fungerede super :4thumbup:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

45 min spinning

Det blev til 45 min spinning her hjemme i dag. Nok mest for samvittighedens skyld. Har ikke haft de bedste kostvaner i denne uge :nono: Pia :nonono:

Tid: 45 min.

Gennemsnitspuls: 151 slag/min.

Maxpuls: 165 slag/min.

Forbrænding: 342 kcal.

Jeg er ikke så go til at presse mig selv her hjemme, det er sjovere på hold. Men jeg fik da svedt igennem og hørt noget go musik :bigsmile:

I morgen står den på styrketræning split 2.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning split 2

I dag skulle der trænes bryst, ryg og triceps.

Opvarmning

5 min på kondicykel

Bryst

Dumbbell brystpres: 4 sæt af 10 (12½ og 15 kg) - Fremskridt :4thumbup:

Flyes: 4 sæt af 10 (10 kg)

Barbell brystpres: 4 sæt af 10 (15, 17½, 20, 22½ kg)

Triceps

Bent-over triceps extension med tov i kabel: 4 sæt af 10 (5 og 10 kg)

Bænkpres: 4 sæt af 8 (17½ kg) - Øvelsen køres alá almindelig bænkpres, men idet stangen skubbes væk fra kroppen sker det i en mere skrå linie fremad, så det går i triceps.

Bænk dip: 4 sæt af 10 (kropsvægt)

Dumbbell kick back: 1 sæt af 10 (3 kg) - I sidste del af øvelsen drejes hånden væk fra kroppen og albuen løftes lidt, dette gjorde at øvelsen gik mere direkte i triceps. Udføres med mindre vægt end ved almindelig kick back.

Ryg

Træk til bryst smalt greb: 4 sæt af 10 (30 og 35 kg)

Bent-over row: 4 sæt af 10 (25, 27½, 30 og 35 kg) - Den trak tænder ud :devil:

Bent-over lateral raise: 4 sæt af 8 - 10 (4 og 5 kg)

Nedvarmning

5 min på kondicykel.

Generelt et godt træningspas. Jeg fik en del fif af en af instruktørerne, så øvelserne gik mere direkte i en bestemt muskelgruppe,så jeg bliver med garanti øm i morgen :tongue:

Styrken er allerede blevet bedre i nogle af øvelserne. Var meget stolt af at jeg nu kan lave brystpres med 15 kg håndvægte igen. Jeg ved selvfølgelig ikke om det også kan være det psykiske som spiller ind :dumbbell_lift:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning split 2

Ryg

Træk til bryst smalt greb: 4 sæt af 10 (30 og 35 kg)

Bent-over row: 4 sæt af 10 (25, 27½, 30 og 35 kg) - Den trak tænder ud :devil:

Bent-over lateral raise: 4 sæt af 8 - 10 (4 og 5 kg)

- Pia (Bambi) :wub:

Hejsa Pia

Nu har jeg lige tiden til at indhente det forsømte i den her log :laugh: Undskyld forsinkelsen... :wink:

Det er da en ret interessant spilt2 du kører - Den der bent-over row - er det med alm. vægtstang? Lidt a la one-arm row? ( :wub: )

Go' træning

/Randi

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Pia

Nu har jeg lige tiden til at indhente det forsømte i den her log :laugh: Undskyld forsinkelsen... :wink:

Det er da en ret interessant spilt2 du kører - Den der bent-over row - er det med alm. vægtstang? Lidt a la one-arm row? ( :wub: )

Go' træning

/Randi

Hej Randi :bigsmile:

Ja jeg laver bent-over row med en vægtstang.

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...entOverRow.html

Ved altså ikke lige om linket virker, men ellers må du sige til. Jeg fører dog ikke vægtstangen helt ned på gulvet under øvelsen, og jeg holder med underhåndsgreb i stedet for overhåndsgreb.

En rigtig go øvelse synes jeg, den giver en flot ryg :w00t:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb 5 km

Benene var virkelig tunge i dag, kan sagtens mærke at jeg ikke rigtig har haft nogle fridage i den seneste tid. Styrketræningen sidder fortsat i kroppen - Jeg er altid så træt dagen efter jeg har kastet rundt med vægtene :showoff::dumbbell_lift::weight_lift:

Distance: 5 km.

Tid: 26 min.

Hastighed: 11,5 km/time.

Maxpuls: 170 slag/min.

Gennemsnitspuls: 156 slag/min.

Forbrænding: 210 kcal.

Er egentlig selv lidt imponeret over min tid og hastighed. Følte virkelig ikke at overskuddet var der, men hastigheden er alligevel høj. Det er nok bare fodi man føler man er ved at dø, så føles det samtidig som om tempoet er lavt :walking:

Senere idag står den på lidt spinning herhjemme. :bike:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej Randi :bigsmile:

Ja jeg laver bent-over row med en vægtstang.

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...entOverRow.html

Ved altså ikke lige om linket virker, men ellers må du sige til. Jeg fører dog ikke vægtstangen helt ned på gulvet under øvelsen, og jeg holder med underhåndsgreb i stedet for overhåndsgreb.

En rigtig go øvelse synes jeg, den giver en flot ryg :w00t:

- Pia (Bambi)

Den du kører kaldes Yates Row

Super ryg øvelse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share