Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Først tak for info cj8000, du er en ørn til det med træning, så lærte jeg også noget i dag :bowdown:

Syntes heller ikke lige den anden øvelse lignede 100 %, har dog prøvet at lave den med overhåndsgreb, men syntes bevægelsen virker unaturlig og akavet, så Yates Row - here I go :4jumpy:

Aftencardio - Spinning

Jeg cyklede for fuld skrue i 30 min, og sveden haglede af mig, føler stadig at forbrændingen kører derud af nu her 1 time efter :devil:

Mit pulsur begyndte at drille næsten lige med det samme. Det har det gjort før, men dengang slog jeg det hen med, at det nok var batteriet. Men nu har jeg altså lige fået nyt batteri både i uret og i senderen. Men alligevel falder pulsen ud.... Nogle gange hjælper det at sætte uret helt op til senderen, og så går det igang igen, men denne gang var det bare helt dødt. Bæltet på senderen kan ikke strammes mere, og jeg synes egentlig det sidder pænt til, og jeg sørger for at fugte den inden jeg sætter den om brystet :dry: Tror måske jeg må indse at det er uret der er blevet for slidt og dårligt. Det er et sigma sport. Hvis der er nogle som har et forslag til hvad det ellers kan være eller som kan anbefale et pulsur som fungere 100 % optimalt, så sig endelig til, jeg skal bare have et pulsur, bruger det meget under træning :bigsmile:

Fra i morgen af drager jeg til Sønderborg, hvor jeg skal være i praktik i 8 uger. Det betyder at jeg hver søndag skal med tog fra Århus til Sønderborg og hver fredag fra Sønderborg til Århus i 8 stive uger :crazy: Det bliver sgu hårdt. Heldigvis har jeg fundet et center dernede, som jeg skal træne i mens jeg er væk, så formen kan blive holdt vedlige :4thumbup:

Ved ikke helt hvad mulighederne er for at komme på internettet, men ellers må jeg jo opdatere min logbog i weekenden :tongue:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Så fik jeg mine 3 nattevagter overstået, og kunne endelig får tid og energi til træningen igen :bigsmile:

Har fået hentet mit pulsur hos urmageren, så nu skulle det prøves. Havde dog lidt svært ved (som altid) at finde ud af hvad min maxpuls er. Prøvede de to nedenstående formler, for at få et estimat for min maxpuls, men jeg ved altså ikke rigtig. :unhappy:

220 - alder = 195

208 - 0,7 * alder = 190

Jeg valgte at sætte den til 195, og pressede mig meget under løbeturen, men kunne ikke komme længere op end 176 :nonono: Tænker på om ens højde og drøjde spiller ind i forhold til maxpulsen..?

Nå men jeg kom i hvert fald ud og løbe, og det gik jo forrygende :walking:

Distance: 12,5 km

Tid: 1 time, 5 min, 12 sek

Gennemsnitspuls: 158 slag/min

Forbrænding: 530 kcal

Hastighed: 11,5 km/timen

:1356:

- Bambi :wub:

HALLOOooooooo..Bambi

Må sige at du er en pige med mere end ben i næsen :4thumbup: , det er altid dejligt at læse om piger der er aktive :w00t: Og må sige at den energi du lægger for dagen er flottttttt.

Tror og ved at mange er misundelig på din form, da piger tit fokusere på ansigten :sneaky2: og så ligner kroppen lort :w00t:.

Og form er mange ting, mange river bare vægte, og glemmer kondtionen. Har altid selv sørget for at være grundkondition hele året. Løber iøjeblikket ikke særligt meget da diæten sætter en stopper for lange løbeture. Så løber kun 5 km konkurence en gang imellem. Har løber flere marathon, samt gennemført et par Ironman, men satser på fitness NUuuuuuu, inden aldren indhenter :tongue:

Ja som du skriver sætter nattevagter sine spor på kroppen, har selv haft to som vikar på en fabrik torsdag og fredag, og det ødelagde fuldstædigt min kostplan, og da jeg hellere ikke fik sovet var træningen umulig at gennemføre. :unhappy:

M.V.H Keld

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage :bigsmile:

Nu er min første uge i praktik på Sønderborg sygehus gået. det har været en rigtig go uge, med mange nye oplevelser. Jeg har meldt mig ind i det lokale fitnesscenter, så formen er fortsat fin :4thumbup:

Der kommer lige en længere update af ugens træningspas :w00t:

Mandag den. 21.08.2006.

Spinning 1 (60 minutter)

Da mit pulsur har fået et eller andet galt i halsen, har jeg ikke haft det med til Sønderborg. Så ved ikke hvordan det ser ud med forbrænding og puls for denne uges spinning.

Men det var en go time, med masser af sved. Vi lavede mange lange stående intervaller, så det brændte pænt i de små ben :devil: Instruktøren lavede en del "sjove øvelser", som jeg ikke var specielt glad for at udføre, da jeg ikke mener ens ryg har specielt godt af alle disse akrobatiske stilling. F.eks. skulle vi ligge helt ned over styret :nonono: nej tak.

Ellers var det sjovt at prøve at cykle i et nyt center, blandt nye mennesker og med en ny instruktør :smile:

Tirsdag den. 22.08.2006

Styrketræning split 2

:unsure: Nå så skulle det nye centers styrke-grej tjekkes ud. Det var meget anderledes end det der har været i de centre jeg er kommet i tidligere. Det var sådan lidt alá et ældre og råt BB-center. Alle maskinerne og de frivægte var gammeldags... altså ikke noget skod, men sådan råt. Vægtskiverne var lettere afskallede og de havde håndvægte på helt op til 53 kg :crazy:

Så jeg må sige at det var et sted hvor man virkelig kunne have mulighed for at få flyttet rundt på nogle vægte, hvis man vil. Der var da også en del BB-typer dernede :wink:

Stedets træningsbænke var ikke ligesom dem jeg har været vant til, så helt overordnet skulle jeg lige vænne mig til det nye miljø :blink:

Bryst

Dumbbell brystpres 4 sæt af 10 (12 og 14 kg) Det var meget tungt, selvom jeg plejer at kunne kører 15 kg uden de vilde problemer. Men tænker at det kan hænge sammen med alt det nye, jeg lige skulle vænne mig til. Synes virkelig det spiller meget ind. Brystmuskulaturen rystede under øvelsen :devil:

Dumbbell flyes 3 sæt af 10 (7, 8, 9 kg) og 1 sæt af 8 (10 kg) Igen rystede brystmuskulaturen tenmmelig meget, så det må jo betyde at jeg laver noget :w00t:

Ryg

Yates Row 4 sæt af 10 (22, 27 og 32 kg) Det var først da jeg kom op på de 32 kg, at jeg kunne mærke at det rykkede noget, men så rykkede det trods alt også meget :devil:

Jeg lavde de 2 sidste sæt med 32 kg :superman:

One-arm Row 4 sæt af 10 (12, 14, 17 og 19 kg) Det går sgu da den rigtige vej :dumbbell_lift:

Siddende rowing 4 sæt af 10 (20, 22 og 30 kg) De 2 sidste sæt var med 30 kg, men det var meget tungt og jeg havde svært ved at trække den helt ind til maven tilsidst.

Triceps

Triceps pull-down med reb 3 sæt af 10 (11 kg) 1 sæt af 6 (20 kg) Dårligt kabel-stativ de havde til denne øvelse.

Pande-pres 4 sæt af 10 (10 og 15 kg) Jeg lavede øvelsen med Z-stang (perfekt til formålet :thumb: ) Men de 10 kg var for lette. De 15 kg var super, triceps rystede under udførslen.

Onsdag den 23.08.2006

Spinning 2 (60 minutter)

Det var en meget intensiv time, kun med få indlagte pauser. Timen indeholdt meget tempo kørsel. Instruktøren var meget engageret og pressede os meget :crazy: Der blev svedt max igennem. Igen bar denne time også præg af nogle lidt underlige øvelser, som jeg ikke er den store tilhænger af pga. rygstillingerne osv. Vi skulle på et tidspunkt "smide sadlen". Selve øvelsen var hård, men nogle af momenterne i øvelsen virkede ret så unaturlige at udføre :sneaky2: Ellers lækker time.

Torsdag den 24.08.2006

Styrketræning split 1

I dag stod der så ben, skulder og biceps på programmet. Øvelserne i maskinerne kunne ikke udføres med samme vægt som jeg plejer pga. forskellighed i friktionen.

Ben

Barbell squat 4 sæt af 10 (25, 27½ og 32½ kg) Jeg lavede de 2 sidste sæt med 32½ kg :showoff:

Leg extension 4 sæt af 10 (10 kg) hmmmmm :dry::4offtopic:

Calf raise 4 sæt af 10 (20, 30, 40 og 50 kg) Denne øvelse gjorde avs i skulderne pga. mit krageben er ret blottet, så der var ikke rigtig noget at stå imod med.

Skulder

Kabel one-arm lateral raise 4 sæt af 10 (5 kg) Det overraskede mig at det var så tungt :crazy:

Dumbbell skulderpres 4 sæt af 10 (10, 11 og 12 kg) De første 2 sæt kørte jeg med 10 kg. Jeg skal være opmærksom på at komme helt ned til 90 grader når jeg laver øvelsen, så skuldermusklen belastes optimalt.

"3-kant-løft" Aner egentlig ikke hvad denne øvelse hedder. Men det er en øvelse hvor man bruger håndvægte. Man kører begge arme ligefrem (lidt alá Front Raise bare med begge arme på én gang) Herefter køres armene til hver sin side så man danner en trekant, og tilsidst køres de langsom ned til kroppen igen. Øvelsen udføres halvdelen af gangene i omvendt rækkefølge, hvor man starter med at fører vægtene skråt ud fra kroppen så trekanten dannes, hvorefter de samles foran og køres langsomt ned til kroppen igen.

4 sæt af 10 (3 og 4 kg)

Biceps

Biceps curl med Z-stang 1 sæt af 10 (10 kg) og 3 sæt af 10 (15 kg) Super øvelse :4flex: Det kørte optimalt for mig.

Dumbbell hammercurl 3 sæt af 10 (7, 8 og 9 kg) og 2 sæt af 4 (10 kg) Den trak tænder ud.

Rotex 10 minutter. Syntes ikke rigtigt at pulsen kom op :dry:

Mave Min tanke var at jeg lige ville lave 4 sæt maveøvelser af 30, men til trods for at jeg ikke har trænet mave i den seneste tid, har jeg simpelthen været så øm siden min styrketræning i tirsdags. Der må jeg virkelig have brugt min mavemuskler som sekundær muskel i en af øvelserne, for efter jeg blot havde lavet 1 sæt af 10, var der max syrer i mine øverste mavemuskler, så jeg måtte droppe resten.

Det var lige en laaaaaang update herfra. Håber at jer der følger med i min logbog nåede igennem det.

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Det var sådan lidt alá et ældre og råt BB-center. Alle maskinerne og de frivægte var gammeldags... altså ikke noget skod, men sådan råt. Vægtskiverne var lettere afskallede og de havde håndvægte på helt op til 53 kg :crazy:

Det er ikke let at være en lille fin pige i et hårdt miljø, hva´!! :tongue:

Ser fornuftigt ud med øvelsesvalget + rækkefølgen du udfører dem i efterhånden.. Det har vist hjulpet med lidt vejledning herinde fra :bottom: M.h.t. skuldertræning ville jeg nok lægge presseøvelsen først - ligesom ved pattræning :wink:

Link to comment
Share on other sites

HALLOOooooooo..Bambi

Må sige at du er en pige med mere end ben i næsen :4thumbup: , det er altid dejligt at læse om piger der er aktive :w00t: Og må sige at den energi du lægger for dagen er flottttttt.

Tror og ved at mange er misundelig på din form, da piger tit fokusere på ansigten :sneaky2: og så ligner kroppen lort :w00t:.

Og form er mange ting, mange river bare vægte, og glemmer kondtionen. Har altid selv sørget for at være grundkondition hele året. Løber iøjeblikket ikke særligt meget da diæten sætter en stopper for lange løbeture. Så løber kun 5 km konkurence en gang imellem. Har løber flere marathon, samt gennemført et par Ironman, men satser på fitness NUuuuuuu, inden aldren indhenter :tongue:

Ja som du skriver sætter nattevagter sine spor på kroppen, har selv haft to som vikar på en fabrik torsdag og fredag, og det ødelagde fuldstædigt min kostplan, og da jeg hellere ikke fik sovet var træningen umulig at gennemføre. :unhappy:

M.V.H Keld

Hej Keld :bigsmile:

Tak for de søde ord.

For mig er det rigtig vigtigt at kombinere træningen mellem styrke og kondition. Det gør også at jeg er sådan okay cut det meste af tiden :tongue:

Min egen oplevelse er at alt for mange piger spilder deres tid, når de "styrketræner", de har ingen vægt på overhovedet og resultaterne udebliver. Mange tror jo man bliver en kæmpe hvis man træner med tunge vægte, men det er nu ikke min opfattelse. Jeg synes nu stadig at jeg er sådan en lille en, men bare med meget muskelmasse i forhold til de piger på min alder som ikke træner :bigsmile:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Løb 13,77 km

Nu hvor jeg er hjemme på weekend, ville jeg lige holde formen ved lige med en lang løbetur. Har ikke været ude og løbe i Sønderborg, men har ellers holdt formen med spinning og styrketræning :4thumbup: Jeg har bestemt ikke ligget på den lade side :superman:

Distance: 13,77 (Opmålt v.h.a I-Forms-løberuteplanlægger, det er derfor at det er så præcist :tongue: )

Tid: 1 time og 18 minutter.

Hastighed: 10,6 km/time.

Maxpuls: 169 slag/min.

Gennemsnitspuls: 146 slag/min.

Forbrænding: 578 kcal.

Formen og benene var gode, men jeg løb bevidst i et noget langsommere tempo, da jeg havde bestemt mig for at løbe en længere distance end jeg plejer. Så jeg gad ikke ase og mase der ud af, og så gå død på halvvejen.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Løb 6,23 km :bigsmile:

Ville lige ud og rører benene inden turen atter går mod Sønderborg. Benene var faktisk fine til trods for at jeg løb en lang rute i går. Men igen i dag løb jeg bare i et afslappet tempo :tongue:

Distance: 6,23 km.

Tid: 34 minutter.

Hastighed: 11 km/time.

Maxpuls: 158 slag/min.

Gennemsnitspuls: 140 slag/min.

Forbrænding: 245 kcal.

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Min 2. uge i Sønderborg

Jeg har desværre ikke det vilde at berette fra denne uge.

Mandag den 28. august: Spinning (60 min)

Jeg havde en underlige fornemmelse i kroppen fra start til slut. Havde svært ved at komme op i gear, og sveden lod vente på sig :nonono:

Samme nat vågnede jeg med ondt i halsen, og så er det ellers gået slag i slag. Ondt i halsen, feber, snotnæse og hovedpine :cold::ill: Siden har jeg ikke trænet. Jeg er rigtig dårlig til at holde mig selv i ro, men heldigvis giver det som regel sig selv. Kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg "kan tåle" at løbe en tur i et roligt tempo i morgen eller om det bare vil gøre det hele værre :cry3: Trænger sådan til at komme af med nogle affaldsstoffer. Har spist rigtig meget de sidste dage, for ligesom at give kroppen noget at arbejde med, så den kan komme til hægterne igen.

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke affaldstoffer er det du ikke kan komme af med? :wink:

Tja ved ikke lige hvad man kalder det, men når jeg ikke har trænet nogle dage bliver jeg øm i hele huden og føler jeg trænger til at få svedt igennem. Hader når jeg ikke får mig rørt, men ved også godt at immunforsvaret svækkes i tiden lige efter træning, så det er nok dumt hvis jeg går for hurtigt igang igen :dry:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Min 2. uge i Sønderborg

Jeg har desværre ikke det vilde at berette fra denne uge.

Mandag den 28. august: Spinning (60 min)

Jeg havde en underlige fornemmelse i kroppen fra start til slut. Havde svært ved at komme op i gear, og sveden lod vente på sig :nonono:

Samme nat vågnede jeg med ondt i halsen, og så er det ellers gået slag i slag. Ondt i halsen, feber, snotnæse og hovedpine :cold::ill: Siden har jeg ikke trænet. Jeg er rigtig dårlig til at holde mig selv i ro, men heldigvis giver det som regel sig selv. Kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg "kan tåle" at løbe en tur i et roligt tempo i morgen eller om det bare vil gøre det hele værre :cry3: Trænger sådan til at komme af med nogle affaldsstoffer. Har spist rigtig meget de sidste dage, for ligesom at give kroppen noget at arbejde med, så den kan komme til hægterne igen.

- Pia (Bambi) :wub:

Årh nej dog, er du blevet syg - lille pus da :unsure:

Så er det under dynen med varm cacao eller the og en god film i fjerneren - det skal nok kicke den forkølelse tilbage til der, hvor den kom fra :bruce:

Kan nikke genkendende til den der følelse, hvor forkølelsen er undervejs. Man bliver bare lige så stille tappet for energi - (og mere irritabel :annoyed: - eller er det bare mig :tongue: )

Jeg må så indrømme, at en rigtig lang løbetur, pakket i tøj fra top til tå, kan gøre underværker. Så hjem i bad og i uldsokkerne med tigerbalsam og en stor kop the, så er jeg klar efter en dag eller to igen :laugh:

Men jeg håber da, at du kommer dig hurtigt, så du ikke skal rende forkølet rundt i Sønderborg. Det kan umuligt være rart.

Jeg vil tøffe igen - har hevet en snue med hjem efter tre dage i kajak. Man bliver bare ikke rigtigt tør på noget tidspunkt :nonono::laugh:

God bedring

/Randi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Randi :tongue:

Jeg må så indrømme, at en rigtig lang løbetur, pakket i tøj fra top til tå, kan gøre underværker. Så hjem i bad og i uldsokkerne med tigerbalsam og en stor kop the, så er jeg klar efter en dag eller to igen

Tak for din søde hilsen, det varmer altid :bigsmile: Som du kan læse i min logbog længere nede, har jeg allerede benyttet mig af den mirakelkur du selv nævner :4jumpy:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Løb 12,5 km - Trods influenza :devil:

Så kunne jeg ikke holde stængerne i ro længere :walking: Har hostet det halve af natten, så bestemte mig for at løbe en tur, så jeg kunne få trukket vejret helt ud i lungerne, da det sikker kunne få min "hals - virus" til at løsne sig. Turen var hård, men alligevel løb jeg den i en overraskende tid. :superman: Mit pulsur nægtede at fungere, først efter 20 min begyndte det pludselig at tælle pulsen :mad: Så nu er det slut, køber et nyt i denne måned.

Distance: 12,5 km.

Tid: 1 time, 8 min, 43 sek.

Hastighed: ca. 11 km/time.

Det er da okay når man ikke er på toppen :smilerock:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Hjemme på weekend

Så er jeg lige kommet hjem fra min 3. uge i Sønderborg. Det er ikke fordi jeg skal have skyld for at have trænet for meget, men de par dage hvor jeg har været afsted, har jeg også givet den gas :devil:

Tirsdag den. 5. september

Bryst

Dumbbell brystpres: 4 sæt af 10 (10, 12, 14 og 15 kg)

Dumbbell flyes: 4 sæt af 10 (9 og 10 kg) - Synes teknikken var dårlig og generelt var det tungt/svært :dry:

Ryg

Yates row: 2 sæt af 10 (32 kg) og 2 sæt af 6 (42 kg) - Det kørte super, styrken er virkelig ved at vende tilbage :4thumbup:

One - arm row: 2 sæt af 10 (17 og 19 kg) og 2 sæt af 8 (21 kg) - Igen super øvelse som virkelig kørte for mig :w00t:

Biceps

Barbell biceps curl med z-stang: 2 sæt af 10 (15 og 17 kg) - smalt greb og 2 sæt af 6 (17 kg) - bredt/normalt greb.

Alt i alt var det et træningspas bestående af få øvelse, men jeg pressede mig selv rigtig meget. Det går specielt den rigtige vej med min rygtræning :showoff: Både i Yates row og one - arm row har jeg gjort flotte fremskridt og vægten er ved at være tilbage ved mine tidligere løft :tongue:

Torsdag den. 7. september

Triceps

Fransk pres: 4 sæt af 10 (15 og 17 kg)

Dumbbell triceps kickback: 5 sæt af 10 (4, 5, 6, 8 og 9 kg)

Siddende triceps pullover: 4 sæt af 10 (9, 10 og 12 kg)

Jeg er generelt svagere i min venstre arm end højre, det gør specielt fransk pres svær fordi venstre arm går død før højre :sneaky2:

Skulder

Dumbbell skulderpres: 4 sæt af 10 (10 og 11 kg)

Lateral raise: 4 sæt af 10 (6, 7, 8 og 9 kg) - Det kørte virkelig for mig :superman:

Barbell front raise: 4 sæt af 10 (15 og 17 kg)

Ben

Squat: 4 sæt af 10 (30, 40, 45 og 50 kg)

Endnu et godt træningspas med god styrke i de fleste af øvelserne :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb 12,5 km - Trods influenza :devil:

Så kunne jeg ikke holde stængerne i ro længere :walking: Har hostet det halve af natten, så bestemte mig for at løbe en tur, så jeg kunne få trukket vejret helt ud i lungerne, da det sikker kunne få min "hals - virus" til at løsne sig. Turen var hård, men alligevel løb jeg den i en overraskende tid. :superman: Mit pulsur nægtede at fungere, først efter 20 min begyndte det pludselig at tælle pulsen :mad: Så nu er det slut, køber et nyt i denne måned.

Distance: 12,5 km.

Tid: 1 time, 8 min, 43 sek.

Hastighed: ca. 11 km/time.

Det er da okay når man ikke er på toppen :smilerock:

- Pia (Bambi)

:blink: Du løber hurtigere end mig, trods influenza. Godt løbet!

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio - Løb 12,5 km :walking:

I går stod den på bytur med veninder. :4drunk: Det var en super sjov og hyggelig aften. Der blev kørt en del alkohol ned og jeg må da også tilstå at jeg blev godt lakket til inden jeg kl. 6 i morges atter lå i min seng. Sjovt nok har jeg overhovedet ikke haft tømmermænd idag. Tror det hænger sammen med at jeg spiste en del i går og med det samme jeg kom hjem :tongue:

Tænkte at jeg hellere lige måtte komme ud og løbe inden turen atter går mod det sønderjyske i morgen tidlig. Skal op kl. 4.30 :sleepy:

Løbeturen gik rigtig godt, men jeg skulle hilse og sige at det bliver tidligt mørkt nu. På min rute er der en strækning inde i en skov. Det var ligesom at løbe ned i en sort tunnel. Temmelig skummelt :freaked: Jeg må indrømme at tempoen blev øget en tand. Måske det var derfor at jeg kom hjem i så god tid :4thumbup:

Distance : 12,5 km.

Tid : 1 time, 5 min, 38 sekunder.

Hastighed : 11,5 km/time.

Maxpuls : 177 slag/min.

Gennemsnitspuls : 162 slag/min.

Forbrænding : 547 kcal.

:yahoo::yo: Endnu en go tid, og så efter en bytur :tongue:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

For pokker, miss - der er gang i de stænger dér :4thumbup:

Kunne du ikke lære lidt fra dig. Jeg ville da fint gerne kunne løbe 12km i den hastighed - men det vil nok hjælpe lidt p tempoet, når jeg smider de par liter yoghurt, jeg render rundt med :laugh:

Desuden er det da en god gang styrke, du får lavet dernede i Sønderborg - går det ellers godt?

Er du gået fra yates row igen?

Hold dig munter :smile:

Vh Randi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb 14,33 km :w00t:

Ugens første træningspas pga. influenza på 2. uge :ill: :annoyed: Jeg er simpelthen bare så træt af det. Er fortsat ikke helt på toppen, men måtte bare lige ud og rører mig. Mine ben var elendige fra start til slut. De føltes ligesom gele :dry: Jeg overvejede flere gange at korte ruten af, men man er vel ikke stædig for ingenting :tongue:

Distance : 14,33 km.

Tid : 1 time, 21 min, 48 sek.

Hastighed : 10,55 km/time.

Gennemsnitspuls : 154 slag/min.

Maxpuls : 175 slag/min.

Forbrænding : 646 kcal.

Vel egentlig en okay tid, det er bare irriterende når man aldrig rigtig når op i det gear, hvor man bare føler at det kører for en :dry:

- Pia (Bambi) :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er desværre ikke blevet til den vilde træning de sidste 2 uger, men lidt har jeg da fået lavet :bigsmile:

Styrketræning

Bryst

Brystpres: 3 sæt af 10 (10, 12 og 14 kg)

Liggende flyes: 3 sæt af 10 (8 og 10 kg)

Ryg

Yates Row: 2 sæt af 10 (32 kg) 2 sæt af 6 (42 kg) og 1 sæt af 4 (47 kg) :4thumbup:

One-Arm row: 2 sæt af 10 (17 kg) og 1 sæt af 8 (19 kg)

Biceps

Hammer curl: 1 sæt af 10 (7 kg) og 1 sæt af 6 (10 kg)

Mave

Mave øvelser: 3 sæt af 30 :superman:

Kondition

Løbebånd: 5,6 km på 30 min.

Løb den. 25.09.2006 i Sønderborg

Så måtte jeg altså lige ud og studere Sønderborg. Jeg løb ud forbi Dybøl mølle og videre ind i Dybøl by, hvorefter jeg løb tilbage mod centrum og et smut ned forbi Sønderborg slot. Det blev til ca. 13-14 km på 1 time, 15 min. :walking:

Løb den. 28.09.2006 i Sønderborg

Endnu en tur i det sønderjyske. Denne gang blev det en lidt kortere distance på ca. 7,30 km. Det tog 40 min. Jeg løb ved vandet og hold fast der var en flot udsigt :sun:

Fik i øvrigt lavet en impedance måling forleden. Ved ikke hvor præcis den blev, for det var sidst på eftermiddagen hvor man jo har spist, og jeg havde mit tøj på, men alligevel sjovt at studere tallene bagefter, selvom jeg ikke helt ved hvad der er godt/skidt i den sammenhæng :dry:

post-11838-1159568123_thumb.jpg

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb i det sønderjyske

Nu har jeg kun én uge tilbage i Sønderborg. Det bliver fedt at få min hverdag tilbage. Det bliver ikke til den vilde træning og vægten er steget med et par kilo :nonono: Det skal der snart laves om på :innocent:

Mandag den. 02.10.2006

Distance: 12 km.

Tid: 1 time, 10 min.

Hastighed: 10,3 km/time.

Maxpuls: 173 slag/min.

Gennemsnitspuls: 150 slag/min.

Forbrænding: 580 kcal.

Det var en hård tur op til Dybøl mølle med øs regnvejr og modvind. Ydermere var der en del kulørte lamper og da jeg skulle over broen, gik bommene ned, så måtte stå og vente i ca. 5 min, det gav lidt syre i lægmusklerne. :crazy: Men ellers en go tur.

Torsdag den. 05.10.2006

Distance: 7,30 km.

Tid: 40 min, 49 sek.

Hastighed: 10,8 km/time.

Maxpuls: 173 slag/min.

Gennemsnitspuls: 147 slag/min.

Forbrænding: 308 kcal.

Super go morgencardio. Man kan godt mærke at efteråret hænger over os. Der er ved at være mørkt og kold om morgenen, men så kan det jo også være at det bliver nemmere at få lidt mere fart i stængerne igen :w00t:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg alligevel lidt nysgerrig. Du har måske skrevet det andet steds, men hvad laver du i Sønderborg?

...ud over at løbe en masse, selvfølgelig... :tongue:

-Camilla

Hej Camilla :bigsmile:

Det er i orden at være nysgerrig :tongue: Jeg læser til Klinisk diætist i Århus, men er så i praktik på Sønderborg sygehus i 8 uger. Er færdig om en uge. Vi bor på kollegie dernede, og kommer kun hjem i weekenden. Så der går meget tid med transport frem og tilbage, det går lidt ud over træningen, men forsøger at holde formen, så godt som det nu kan lade sig gøre :wink:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb - bare for en gang skyld :bigsmile:

Ohhhhh my God, det er godt nok længe siden jeg har oplevet at have så tunge ben. Kunne næsten ikke kæmpe mig afsted. Jeg ville egentlig have løbet 12,5 km, men kortede ruten af pga. spagettibenene :dry:

Distance: 8,8 km

Tid: 47 min, 12 sek.

Hastighed: 11,2 km/time. :blink:Øhhh det fatter jeg så ikke, føltes som om jeg løb i stampe.

Gennemsnitspuls: 156 slag/min.

Maxpuls: 170 slag/min.

Forbrænding: 356 kcal.

Måske trætheden skyldes at jeg indtil nu har løbet ca. 27 km i denne uge :w00t:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share