Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Løb 12,5 km

Jeg skal lige love for at det er blevet efterår i Danmark. De lange løbedistancer bliver sværere at nå efter skole, nu hvor det bliver mørkere og koldere :cold: Derfor har jeg skåret løbedistancen ned fra 40 km til 30 km om ugen. Nogle af kilometerne vil blive tilbagelagt på løbebåndet i centret :walking:

I dag havde jeg fri allerede kl. 13.00, så jeg nåede at løbe en af de længere ruter inden regnvejret for alvor satte ind :4thumbup:

Distance: 12,5 km.

Tid: 1 time, 6 min, 17 sek.

Hastighed: 11,3 km/time.

Gennemsnitspuls: 156 slag/min.

Maxpuls: 174 slag/min.

Forbrænding: 530 kcal.

Det er helt utroligt som energien og formen kan svinge fra dag til dag. Det er ved at være længe siden at jeg har følt mig så godt tilpas på hele ruten. Benene svævede bare afsted og pulsen føltes behagelig hele vejen :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Løb 12,5 km

Jeg skal lige love for at det er blevet efterår i Danmark. De lange løbedistancer bliver sværere at nå efter skole, nu hvor det bliver mørkere og koldere :cold:

Så skal du glæde dig hvis du skal ud og løbe i dag... :wink: Jeg vil faktisk mene, at det, der falder ned fra himlen er hvidt...og så krydret med en stiv kuling...fedest...Immigrationsplaner er allerede under opsejling hos mig :laugh: Jeg fik en mail fra en af mine veninder, som p.t. er i Australien (og selvfølgelig har tænkt sig at blive der frem til jul); temperaturen er jo på den rigtige side af 25 grader (den øvre forstås)...der er ingen misundelse at spore hos mig :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så skal du glæde dig hvis du skal ud og løbe i dag... :wink: Jeg vil faktisk mene, at det, der falder ned fra himlen er hvidt...og så krydret med en stiv kuling...fedest...Immigrationsplaner er allerede under opsejling hos mig :laugh: Jeg fik en mail fra en af mine veninder, som p.t. er i Australien (og selvfølgelig har tænkt sig at blive der frem til jul); temperaturen er jo på den rigtige side af 25 grader (den øvre forstås)...der er ingen misundelse at spore hos mig :laugh::tongue:

hmm.. ja god tut hvis du skal ud i dag... jeg gik 5 min. af min PW. før jeg vendte om igen... det er godt nok et sindygt vejr i dag..

Link to comment
Share on other sites

Så skal du glæde dig hvis du skal ud og løbe i dag... Jeg vil faktisk mene, at det, der falder ned fra himlen er hvidt...og så krydret med en stiv kuling...fedest...Immigrationsplaner er allerede under opsejling hos mig Jeg fik en mail fra en af mine veninder, som p.t. er i Australien (og selvfølgelig har tænkt sig at blive der frem til jul); temperaturen er jo på den rigtige side af 25 grader (den øvre forstås)...der er ingen misundelse at spore hos mig

:laugh::laugh: Jeg havde heldigvis planlagt træning i centret i dag, men slap dog ikke for at skulle gå 15 min ned til bussen indpakket i skibukser og jakke :sneaky2: Det varer ikke længe før skiundertøjet kommer frem :cold:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning og Løb :bigsmile:

Dagen startede dårligt. Jeg var fuldstændig smadret da jeg vågnede, og havde mest af alt bare lyst til at blive liggende under dynen. Det blev ikke bedre, da jeg så at det sneede kraftigt udenfor :dry: Det endte dog med at jeg kom ud af døren iført skibukser og jakke med huen trukket godt op over ørerne. Jeg måtte halvejs løbe ned til bussen, da jeg var kommet lidt sent ud af døren :crazy: Pga vejret var bussen selvfølgelig forsinket, så jeg kom 15 min for sent op på skolen, det er så anden gang i denne uge.... Pia... :bottom:

Efter skole tog jeg op i centret for at styrketræne og løbe på løbebånd.

Bryst

Dumbbell brystpres

- 4 sæt af 10 (12,5 og 15 kg)

- 2 sæt af 7 (17,5 kg) :w00t:Jeg er så stolt. Fik selv vægtene op begge gange, selvom det volte mig lidt problemer, men det lykkedes og øvelsen gik godt.

Liggende flyes

- 3 sæt af 10 (7, 8 og 9 kg)

Skulder

Latarel raise

- 2 sæt af 10 (7 og 8 kg)

- 1 sæt af 7 (9 kg)

Dumbbell skulderpres

- 1 sæt af 10 (10 kg)

- 1 sæt af 5 (12,5 kg)

- 1 sæt af 4 (12,5 kg) :sneaky2:Teknikken kunne godt have været bedre

Kabel one-arm lateral raise

- 1 sæt af 5 (10 kg)

- 2 sæt af 10 (5 kg) :nonono:Der er simpelthen et for stort spring i vægten og der er ingen ekstra vægtblokke man kan ligge på. De 10 kg er for tunge, men de 5 er for lette. Det ville have været rart med en mellemting.

Biceps

Kabel biceps curl

- 3 sæt af 10 (15, 20 og 25 kg)

- 1 sæt af 7 (30 kg)

- 1 sæt af 4 (35 kg)

Jeg er ikke så glad for at træne biceps, så det blev kun til denne ene øvelse :rolleyes::blush:

Løb på løbebånd

Jeg var noget spændt på at skulle løbe på løbebånd igen. Det er ved at være meget længe siden jeg har gjort det. For nogle år tilbage husker jeg det som værende vildt hård og meget hårdere end at løbe udenfor. I dag skulle det dog vise sig at være omvendt :w00t:

Distance: 5,7 km.

Tid: 30 min.

Hastighed: 11,4 km/time.

Gennemsnitspuls: 156 slag/min.

Maxpuls: 170 slag/min.

Forbrænding: 240 kcal.

Det er ikke fordi tiden og distancen er noget særligt, men jeg løb længere intervaller med 12,5 og 13 km/time. Til slut løb jeg kun med 10 km/time, for ligesom at få pulsen lidt ned igen. Men jeg blev ikke forpustet/stakåndet da jeg løb den høje hastighed :4thumbup: Ergo min form er blevet bedre :tongue:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej Pia

Hvorfor er det lige du bor så lang væk - du kunne jo blive den perfekte træningspartner :wub: , vi har stort set samme kilo i de enkelte øvelser :4thumbup: :4thumbup:

/Anita

Du har fat i en pointe :laugh: Jeg kunne også godt bruge en træningsmakker som løftede noget alá det jeg gør. De fleste piger i centret dyrker cardio og hvis de styrketræner bliver det i maskinerne med mindst mulig vægt på :nonono: Det får de ikke noget ud af hvis du spørger mig.

- Pia (Bambi) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:gal:

Du har fat i en pointe :laugh: Jeg kunne også godt bruge en træningsmakker som løftede noget alá det jeg gør. De fleste piger i centret dyrker cardio og hvis de styrketræner bliver det i maskinerne med mindst mulig vægt på :nonono: Det får de ikke noget ud af hvis du spørger mig.

- Pia (Bambi) :bigsmile:

Hej Pia

Det har du fuldstændig ret i. :happy::happy:

Jeg har nogle gange prøvet at træne med det modsatte køn, men det går som regel også galt i de store øvelser, får jo trænet alt for meget arme når vægtskiverne skal af og på hele tiden :gal::gal:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa Pia :laugh:

Årh din log ser jo god ud som altid :dry: .. bliver jo helt jaloux :tongue:

Lækkert tempo på distancerne, det kan du da kun være tilfreds med? :smile:

Hvornår skal du ned og løbe i Berlin mon :innocent: ?

Keep up the great work :4thumbup:

/Randi

:laugh::laugh: Tak skal du have Randi. Dog har jeg vist ikke de vilde planer om at skulle til Berlin, sådan en lang distance tror jeg nu alligevel ikke jeg kan tilbagelægge :blush:

Knus Pia (Bambi) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio

Jeg må indrømme at jeg er lidt mut i dag. Igennem lang tid har jeg døjet med at en af mine tæer (nærmere betegnet den ved siden af storetåen) på venstre fod blev øm når jeg var ude og løbe. Det resulterede så i at neglen faldt af for nogle uger siden. I går da jeg havde løbet på løbebåndet havde jeg fået en stor vabel på spidsen af tåen som jeg fik prikket hul på så væsken kunne komme ud. Nu er der ingen hud på længere og kødet er ildrødt og ømt :cry3: Jeg aner ikke mine levende råd. Jo selvføgelig er jeg godt klar over at det skal have ro, men hvad så begefter... så kommer det jo bare igen :crybaby: Tænkte på om det der compeed vableplaster, eller hvad det nu lige hedder, fra matas kunne bruges.... :eh:

Nå men fik da cyklet lidt spinning, selvom det også gjorde pænt ondt i den bette fus :unhappy:

Tid: 30 min.

Gennemsnitspuls: 143 slag/min.

Maxpuls: 157 slag/min.

Forbrænding: 220 kcal.

:bike: :bike: :bike: :bike:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hvis der ikke er betændelse i din tå kan du sagtens sætte compeed på - det virker som et ekstra lag hud og holder bakterierne ude. Men hvis den er rød og hævet kan det godt være der er lidt betændelse i - som regel gør vabler jo ikke ondt når man først har prikket hul på dem. Ikke særligt ondt i det mindste :wink: Men betændelse skal man nok ikke lukke inde...

Jeg taber også halvdelen af min negl ved siden af storetåen fra tid til anden men det giver mig nu ikke problemer...

Link to comment
Share on other sites

Sen aftencardio

Denne weekend har stået i lektiernes tegn. Jeg har virkelig fået læst meget :bigsmile: Dejligt så bliver der mere tid til træning i næste uge :4thumbup:

Spinning 45 min :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Gennemsnitspuls: 147 slag/min.

Maxpuls: 165 slag/min.

Forbrænding: 338 kcal.

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Løb og styrketræning

Jeg har kun fået 4 timers søvn i nat, hvilket sagtens kunne mærkes på energien i dag :sleeping: Ikke desto mindre fik jeg udrettet en hel del til træning :4thumbup:

Løb på løbebånd :walking:

Distance: 5 km.

Tid: 28 min, 30 sek.

Gennemsnitspuls: 162 slag/min.

Maxpuls: 172 slag/min.

Forbrænding: 238 kcal.

Styrketræning :showoff:

Triceps

Triceps pull-down med reb: 3 sæt af 10 (20, 25 og 30 kg)

Triceps pull-down med stang og strakte arme: 1 sæt af 10 (15kg) og 2 sæt af 6 (20 og 25 kg)

Dumbbell triceps kickback: 3 sæt af 10 (6, 7 og 8 kg)

Ryg

One-Arm-Row: 2 sæt af 10 (15 og 17,5 kg) og 1 sæt af 8 (20 kg)

Yates Row: 3 sæt af 10 (35 kg) - det kørte ikke godt i dag, havde ingen kræfter overhovedet :nonono:

Træk til bryst med smalt underhåndsgreb: 3 sæt af 10 (25, 30 og 35 kg)

Ben

Leg extension: 4 sæt af 10 (40, 45, 50 og 55 kg)

Kondicykel :bike:

Tid: 10 min.

Forbrænding: 172 kcal.

Forbrænding ialt: 555 kcal

Jeg kan vist kun tillade mig at være trilfreds med denne omgang træning. Jeg var virkelig smadret oppe i skolen, så det er helt utroligt at jeg formåede at være så aktiv :w00t:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Løb og styrketræning

Utroligt som energien kan svinge fra dag til dag. I går følte jeg mig fuldstændig smadret da jeg løb på løbebåndet og i dag kørte det bare derud af :4thumbup:

Løb på løbebånd

Jeg startede ud med at løbe med en hastighed på 9 km/time, hvorefter jeg hver 5. minut øgede med 0,5 km/time. Da jeg ramte de 13 km/time begyndte jeg at sænke hastigheden med 1 km/time hver 5. min, så jeg tilsidst løb med 10 km/time. Pulsen lå helt kanon hele vejen og jeg havde styr på vejrtrækningen. Det gik virkelig som en drøm i dag, jeg svævede bare derud af :superman:

Distance: 11 km.

Tid: 1 time.

Gennemsnitspuls: 147 slag/min.

Maxpuls: 173 slag/min.

Forbrænding: 474 kcal.

Bagefter brugte jeg lige nogle minutter på at strække benene ud, hvorefter jeg gik videre med styreketræningen :weight_lift:

Bryst

Dumbbell brystpres: 2 sæt af 10 (12.5 og 15 kg) og 1 sæt af 6 (17,5 kg)

Dumbbell liggende flyes: 3 sæt af 10 (8, 9 og 10 kg)

Skulder

Lateral raise: 3 sæt af 10 (7, 8 og 9 kg)

Barbell upright row: 3 sæt af 10 (15, 17.5 og 20 kg)

Biceps

Kabel biceps curl: 1 sæt af 10 (25 kg) 1 sæt af 8 (30 kg) og 1 sæt af 3 (35 kg)

Hammer curl: 1 sæt af 10 (8 kg) og 1 sæt af 4 (9 kg) - Var pænt vissen her tilsidst :blush:

Forbrænding i alt: 727 kcal på 1 time og 50 min.

Alt i alt en rigtig go omgang træning :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Spinning :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Det er ikke blevet til så meget løb i denne uge, men alligevel har jeg da ikke ligget på den lade side :tongue:

Tid: 1 time

Gennemsnitspuls: 139 slag/min

Maxpuls: 154 slag/min

Forbrænding: 428 kcal

Fin omgang cardio, pulsen kom ikke så højt op, men der blev alligevel svedt igennem :devil:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio - Spinning 45 min efter TV2 koncert

I går stod den på fusionsfest i Vejlby Risskov Hallen :partytime2: der blev kørt en del alkohol ned, så jeg har været temmelig vissen i dag :4drunk: :beerchug::beer: Men ellers var det en kanon aften med TV2 koncert :4band:

Spinning

Tid: 45 min

Gennemsnitspuls: 155 slag/min

Maxpuls: 173 slag/min

Forbrænding: 358 kcal

Energien var egentlig helt fin da jeg endelig kom igang. Der blev virkelig svedt igennem :w00t:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Løb på løbebånd :walking:

Mit pulsur er begyndt at skabe sig åndsvag igen, der har ellers været en lang periode hvor der ikke var noget i vejen med det :dry: Det tyder på at jeg virkelig skal ud og købe i et nyt.

Formen var igen i dag rigtig god. Jeg løb med en hastighed på mellem 9 km/time og 13,5 km/time. Det kørte bare derud af :tongue:

Distance: 16,5 km

Tid: 1 time, 30 min

Hastighed: 11 km/time

- Pia (Bambi) :wub:

________________________

Løb ialt uge 45: 32,5 km

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Når du vasker pulsbæltet, får elektroderne så også sæbevand? I starten med mit bælte forsøgte jeg at holde sæben væk fra elektrodedelen og kun skylle det grundigt i rent vand og med tiden begyndte det at lave sjove ting. Efter jeg er gået over til at det hele ryger med i sæbevandet har der ikke været noget synderligt bøvl - et par småudfald kan jeg ikke sige mig fri for men i det store og hele kører det....

Link to comment
Share on other sites

Når du vasker pulsbæltet, får elektroderne så også sæbevand? I starten med mit bælte forsøgte jeg at holde sæben væk fra elektrodedelen og kun skylle det grundigt i rent vand og med tiden begyndte det at lave sjove ting. Efter jeg er gået over til at det hele ryger med i sæbevandet har der ikke været noget synderligt bøvl - et par småudfald kan jeg ikke sige mig fri for men i det store og hele kører det....

Nej har altid bare skyllet det i varmt vand. Jeg må hellere prøve med sæbevand fremover :bigsmile: Tak for tippet Greger :4thumbup:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Løb på løbebånd :walking:

Mit pulsur er begyndt at skabe sig åndsvag igen, der har ellers været en lang periode hvor der ikke var noget i vejen med det :dry: Det tyder på at jeg virkelig skal ud og købe i et nyt.

Formen var igen i dag rigtig god. Jeg løb med en hastighed på mellem 9 km/time og 13,5 km/time. Det kørte bare derud af :tongue:

Distance: 16,5 km

Tid: 1 time, 30 min

Hastighed: 11 km/time

- Pia (Bambi) :wub:

________________________

Løb ialt uge 45: 32,5 km

ret imponerende løbetur på LØBEBÅND :blink: hvis jeg kan tvinge mig selv til bare at tage 20 min. på de cardio maskiner er det stort.. flot selvdeciplin :bigsmile:

miss female

Link to comment
Share on other sites

ret imponerende løbetur på LØBEBÅND :blink: hvis jeg kan tvinge mig selv til bare at tage 20 min. på de cardio maskiner er det stort.. flot selvdeciplin :bigsmile:
Tak Miss Female. Jeg er også godt træt i bentøjet i dag. Men hvis der ellers bliver spillet noget godt musik, så fejler selvdiciplinen ikke noget :innocent:
:blink::blink: 1 time og 30 på løbebånd ??? :blink::blink:

:1356: :4thumbup:

/tidl. loglurer :cool:

ps Gregers' vasketips virker :smile:

Tak Vivsen. Der er fart i de små stænger :laugh: Jeg er spændt på at prøve Gregers vasketip :4thumbup:

Tidl. loglurer :unhappy: Jeg vil hellere have at du er vedvarende loglurer :laugh:

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Nu vi er i gang med at springe ud af log-lurer skabet, så må jeg jo også hellere melde mig på banen :smile:

Det er ellers en imponerende omgang træning du får fyret af! Spinning med tømmermænd.. det har jeg kun præsteret en gang, hvor jeg var ved at falde af cyklen :smile:

Må lige prøve vasketippet - har også haft lidt bøvl med mit pulsur fra tid til anden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share