DM 2009!


missLaw
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej =)

2,5g... det var ikke meget. Hvis du har problemer bør du absolut uppe dosen. jeg indtager selv 20+ kapsler om dagen (hvilket vel giver mig 10 gram). der er sikkert nogle papegøjer på MOL der vil mene der er nogle ulemper ved så meget fiskeolie - det tror jeg ikke på. Må jeg anbefale at uppe dosen, og om ikke andet så i den tid du har smerten :smile:

jeg ved ikke hvad dine træningsmål er - det lyder som om du gerne vil løfte nogle HEAVY WEIGHTS!!! men skrå bænkpres med håndvægte kan være en god substitut og går mindre i skuldrene for typisk dem oplever skulderproblemer på bænkpres. Det er i hvert fald mit indtryk.

bænkpres er ikke en nødvendighed. og du kan godt være bygget såldedes at skrå bænkpres med håndvægte endda er en bedre øvelse for træning af din brystmuskulatur. og ej at forglemme flyes med håndvægte. genial øvelse.

du kan også blive stærkere i bænk af IKKe at køre bænk :smile:

Det virker jo eller som om du har utroligt godt styr på sagerne :)

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 642
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej =)

2,5g... det var ikke meget. Hvis du har problemer bør du absolut uppe dosen. jeg indtager selv 20+ kapsler om dagen (hvilket vel giver mig 10 gram). der er sikkert nogle papegøjer på MOL der vil mene der er nogle ulemper ved så meget fiskeolie - det tror jeg ikke på.

Ikke andet end du kommer til at lugte af fiske-prutter hvergang du bøvser :smile: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej =)

2,5g... det var ikke meget. Hvis du har problemer bør du absolut uppe dosen. jeg indtager selv 20+ kapsler om dagen (hvilket vel giver mig 10 gram). der er sikkert nogle papegøjer på MOL der vil mene der er nogle ulemper ved så meget fiskeolie - det tror jeg ikke på. Må jeg anbefale at uppe dosen, og om ikke andet så i den tid du har smerten :smile:

jeg ved ikke hvad dine træningsmål er - det lyder som om du gerne vil løfte nogle HEAVY WEIGHTS!!! men skrå bænkpres med håndvægte kan være en god substitut og går mindre i skuldrene for typisk dem oplever skulderproblemer på bænkpres. Det er i hvert fald mit indtryk.

bænkpres er ikke en nødvendighed. og du kan godt være bygget såldedes at skrå bænkpres med håndvægte endda er en bedre øvelse for træning af din brystmuskulatur. og ej at forglemme flyes med håndvægte. genial øvelse.

du kan også blive stærkere i bænk af IKKe at køre bænk :smile:

Det virker jo eller som om du har utroligt godt styr på sagerne :)

Jeg sidder med munden fuld af fiskepiller :4mewantfood: tænker bestemt ikke det skader,så anbefaling hermed taget til efterretning :smile: . Har i en periode kørt både skrå bænkpres med håndvægte og flyes, gik væk fra det da jeg havde svært ved at "styre" mine håndled de er dog blevet bedre, og skulderpres med håndvægte kører egentlig meget fint, så vil da give det et shot.. Formål med træningen er bestemt at blive stærkere og tage på i muskler...håber det bliver bodyfitness næste år. Og så føler jeg mig godt tilpas i en stærk krop :devil: . Bænkpres er super yndlingsøvelse , fordi jeg kan tage flere kilo end f.eks i flyes og skrå bænk med håndvægte. Men når skulderen værker må jeg jo prøve alternativer. Tak for tips :smile: kommentar og kritik er altid velkomne! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning 10/9.

Bulgarian splitsquat:

3x8 10 kg + stang

Bent over rows:

3x8 15 klg + stang

Military pres:

3x8 20 kg ( kunne mærke den gik lidt i skulderen, så den må jeg nok sætte lidt på hold )

BB Curl:

3x8 17,5 kg

Skrå pres med DB:

2x8 11kg

1x8 12 kg

Lat. straight arm raises:

3x12 3,5 kg

Det gik ok med træning, kunne kun mærke min skulder ikke var tilfreds i military pres, dejligt... så helt galt hå ber jeg ikke det er:-)

Link to comment
Share on other sites

Har været hos massør igen idag , så ingen træning. Det gik bedre end sidst, denne gang ingen blå mærker, men det gjorde nu ret ondt alligevel. Kan mærke det hjælper!

Begge skuldre værker idag...sikkert efter military pres igår...Skal have fingrene i noget antiflamatorisk. Fik et tip om nogle fiskeolie/veg.olie /selen piller der skulle have samme effekt som ibuprofen , tror det er det jeg prøver først...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har været hos massør igen idag , så ingen træning. Det gik bedre end sidst, denne gang ingen blå mærker, men det gjorde nu ret ondt alligevel. Kan mærke det hjælper!

Begge skuldre værker idag...sikkert efter military pres igår...Skal have fingrene i noget antiflamatorisk. Fik et tip om nogle fiskeolie/veg.olie /selen piller der skulle have samme effekt som ibuprofen , tror det er det jeg prøver først...

tja, jeg ville go all the way.

gigtmedicin (så vidt jeg husker) voltaren rapid/voltaren retard (ordene afslører hvornår vilket :smile: ) har virket for mig når jeg har haft inflammation i håndledene (2 gange) og i skulderen (én gang hver side). man skal selvfølgelig ikke lade sig narre af den umiddelbare lindring, men bemærke om det hjælper over tid.

ingen grund til ikke at gøre alt du kan :smile:

hvis jeg var dig ville jeg give skulderen noget ro og så bare fyre den af på bentræningen.

Link to comment
Share on other sites

tja, jeg ville go all the way.

gigtmedicin (så vidt jeg husker) voltaren rapid/voltaren retard (ordene afslører hvornår vilket :smile: ) har virket for mig når jeg har haft inflammation i håndledene (2 gange) og i skulderen (én gang hver side). man skal selvfølgelig ikke lade sig narre af den umiddelbare lindring, men bemærke om det hjælper over tid.

ingen grund til ikke at gøre alt du kan :smile:

hvis jeg var dig ville jeg give skulderen noget ro og så bare fyre den af på bentræningen.

Kender ikke så meget til antiflammatorisk medicin , tænkte bare at ibuprofen lød voldsomt. Men voltaren kan købes i håndkøb og er noget billigere end de piller ejg omtalte, så må lige se på det imorgen. Uha..bentræning, har med vilje ikke ladet det dominere min træning på det sidste, er såååå trææææt af at squatte! Vi må se om jeg kan finde motivationen igen... :blink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt god bedring med din skuldre!! Håber få dig med til DM næste år - enten i BB eller fitness! Så bliver vi to diæt/træningsnørder på Vesterbro :bigsmile:

DM i BB :w00t: ? Den var ellers god :laugh: . Der er desværre slet slet ikke usigter til ,men tak for tiltroen! Fitness håber jeg dog der er masse nok til næste år,men det her diæt halløj er faktisk den største udfordring. Træningen går godt, og er forholdsvis stabil. Motivationen er også i top :superman: Tror det kan lykkes hvis jeg skærer lidt ned på arbejde, så vil jeg have mere overskud. Jeg skal klart sætte mig mere ind i kost for at finde ud af hvad jeg skal fylde mig med når jeg skal tage på i muskelmasse,uden at tage en masse på i fedt....os carb-junkies skal holdes i kort snor :devil: ! Men mon ikke jeg kan få nogle pointers fra min kommende kollega? :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning foregik i Parken , da der var møde på HQ.

DB stivbenet dødløft:

3x8 26 kg

DB skrå bænk:

1x8 10 kg 2x8 12kg

WG pulldown:

2x8 35 kg 1x8 40 kg

Tricep extension:

3x12 10kg

B.o. lat. raises:

3x12 3 kg

DB skulderpres:

1x12 9 kg 1x12 6 kg.....mere blev det ikke til da skulderen ikke ville være med...så endnu en øvelse udgår....

lat.raises straight arm:

3x12 3kg bum ...bum.....så gik det galt i nakken....ved sidste rep gik der nærmest krampe i min nakkemuskel, så har hele dagen haft hold i nakken!

Nu må det godt stoppe med de skader!!!

Har investeret i Voltarengel til skuldrene, og givet nakken med Zingeberin Ice, det går meget bedre her til aften med nakken,så den står på træning igen imorgen...dog på lavt blus...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

:cry: hvis du har skulderproblemer synes jeg du skal - foreløbig - holde dig fra ALT du overhovedet kan mærke det mindste i skulderen. Ellers risikerer du kun at det bliver en slem, kronisk tilstand!!!!

An ounce of care is worth more than a pound of cure :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cry: hvis du har skulderproblemer synes jeg du skal - foreløbig - holde dig fra ALT du overhovedet kan mærke det mindste i skulderen. Ellers risikerer du kun at det bliver en slem, kronisk tilstand!!!!

An ounce of care is worth more than a pound of cure :smile:

jeg prøver mig frem stille og roligt frem...det var dog en tanketorsk mht skulderpres... Jeg tager det roligt og bruger tid på balder og lår istedet,min squat teknik kan bestemt godt trænge til forbedring. Skuldertræningen forsætter jeg dog med så længe det ikke gør ondt.... de førnævnte genoptrænende øvelser gør slet ikke ondt, så jeg laver den roligt,kontrolleret og med meget let vægt. Holder dog weekenden helt fri i denne uge. Gelen anbefales det ikke at bruge længere end 7 dage, hvad er din erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Øv, er virkelig ked af at høre om din skulder!! :unhappy: Pas godt på den, håber du ikke fik lige så slemt nakkehold som mig og skal gå med det en hel uge frem over. Men jeg ville lyt til ARMADA og holde den helt fra belastning til du har det godt igen. Kun bevægelser med armene og hovedet og så evt besøg til en massør.

Jeg brugte Zon gel på min nakke, som i princip er Ipren på tub. Enormt effektiv, det bedste jeg prøvet! Voltaren gel har jeg aldrig prøvet, men teoretisk skulle de være nogenlunde ens. Du skal huske ikke at gå i solarie de dage du bruger Voltaren og heller ikke efterfølgende 2 uger.

God bedring!!

Link to comment
Share on other sites

DM i BB :w00t: ? Den var ellers god :laugh: . Der er desværre slet slet ikke usigter til ,men tak for tiltroen! Fitness håber jeg dog der er masse nok til næste år,men det her diæt halløj er faktisk den største udfordring. Træningen går godt, og er forholdsvis stabil. Motivationen er også i top :superman: Tror det kan lykkes hvis jeg skærer lidt ned på arbejde, så vil jeg have mere overskud. Jeg skal klart sætte mig mere ind i kost for at finde ud af hvad jeg skal fylde mig med når jeg skal tage på i muskelmasse,uden at tage en masse på i fedt....os carb-junkies skal holdes i kort snor :devil: ! Men mon ikke jeg kan få nogle pointers fra min kommende kollega? :4thumbup:

Yeah, vi må støtte hinanden frem til DM næste år. Tror nok at vi skal spise nogenlunde ens, vi er bægge to lidt af "easy gainers" har jeg på fornemmelse :smile:

Tror sikkert du kunne blive god som BB, du har lille talje, små led og ikke alt for lange arm og ben. Men hvis du har meget svært for diæt, så kan nok fitness være mere overskueligt - der skal du ikke SÅ langt ned i fedtprocent igen, jo :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, vi må støtte hinanden frem til DM næste år. Tror nok at vi skal spise nogenlunde ens, vi er bægge to lidt af "easy gainers" har jeg på fornemmelse :smile:

Tror sikkert du kunne blive god som BB, du har lille talje, små led og ikke alt for lange arm og ben. Men hvis du har meget svært for diæt, så kan nok fitness være mere overskueligt - der skal du ikke SÅ langt ned i fedtprocent igen, jo :smile:

Det må vi i hvert fald :superman: "Easy gainers" det kan man vist roligt sige:-) :blush: BB kunne bestemt være super spændende, men der er desværre ikke helt så meget masse under fedtet som ventet.... :blush: Men nu må jeg jo bare tage mig sammen mht diæt og få trænet så meget som muligt og så klogt som muligt, så jeg forhåbentlig fremover kan "undgå" skader...

Holdet i nakken er ved at give slip lige så stille, så jeg har ikke trænet idag.. og venter nok med det til weekenden , hvor det så hovedsaglig må blive cardio....Øv! Voltarenen føles lindrende, så jeg er fortrøstningsfuld, er det usundt at bruge længere end 7 dage? Og er det nødvendigt?

Link to comment
Share on other sites

Det må vi i hvert fald :superman: "Easy gainers" det kan man vist roligt sige:-) :blush: BB kunne bestemt være super spændende, men der er desværre ikke helt så meget masse under fedtet som ventet.... :blush: Men nu må jeg jo bare tage mig sammen mht diæt og få trænet så meget som muligt og så klogt som muligt, så jeg forhåbentlig fremover kan "undgå" skader...

Holdet i nakken er ved at give slip lige så stille, så jeg har ikke trænet idag.. og venter nok med det til weekenden , hvor det så hovedsaglig må blive cardio....Øv! Voltarenen føles lindrende, så jeg er fortrøstningsfuld, er det usundt at bruge længere end 7 dage? Og er det nødvendigt?

Godt at høre det går i den rigtige retning med dit nakkehold! Det er ikke sikkert at du er helt smertefri efter de 7 dage, men det er ikke sikkert du vil have så meget mere ud af at fortsætte længere end så. Så hold en pause og så fortsæt igen efter 2 uger, hvis det ikke gået væk. Men det skulle det forhåbentlig... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Line

Novartis anbefaler ikke at man bruger det mere end 7 dage uden at snakke med en læge.

Amanda er inde på noget af det rigtige, hvile desværre nødvendigt for at inflammationen fortager sig, så fokusér på abs og ben mens skulderen heler.

Jeg har taget det roligt igår og idag, kan klart mærke det i skulderen. Nakken er stadig stiv..mest om morgenen, henad dagen løsner det lidt op.

Starter stille og roligt træning i weekenden , nothing fancy! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det har været en lang lang weekend uden træning. Nakken er stadig ikke helt på plads, så opstarten er rykket til imorgen.

Det er sidste weekend inden René stiller op, og ser frem til at kunne have en spisedag... idag har jeg dog måtte snyde mig til et par tvebakker med smør..og hvidløgsyoghurtdip....konsistensen mindede uhyggeligt meget om chips, så når jeg lukkede øjnene var det næsten somom at jeg kunne smage sourcremen.... Vi har ikke andet i huset p.t som er tilnærmelsesvis lækkert, så det måtte være løsningen.... Føler mig ret ærgerlig!

Det kom oveni købet efter en lang snak med René om hvor let det var ikke at synde. Fakta er at når jeg er ude og på job tænker jeg sjældent på de luskede "carbs"....men når jeg er alene hjemme......a whole different story!

Har dog moret mig lidt over min helt fantastiske kæreste, der bare er verdensmester i at sige dumme ting om/til mig, overvejer at starte en tråd om emnet....men tror nu ikke der er meget støtte at hente herinde fra da størstedelen er guys!

Guldkorn han kommer med nogle gange, overraskende at manden ikke er single! :wub:

Skuldrene har det ok, godt af hvilen , så skal bare være rigtig god ved dem imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning 17/9:

Bulgarian Squat:

3x8 10kg+ stang

B.O.rows:

20kg + stang

Skrå bænk DB:

1x8 11 kg, 2x8 12 kg

rear lat. raises:

3x12 3 kg

latr raises:

3x12 3 kg

DB flyes:

3x12 5 kg

WG pushdown:

3x8 30 kg

og rotationsøvelser liggende på bænk 3x12 hver vej.

skuldrene sagde ikke noget til det, så forsætter i dette tempo et stykke tid... skal have revideret mit program når Equus ikke længere har diæthjerne :blink::wub: .

Link to comment
Share on other sites

skuldrene sagde ikke noget til det, så forsætter i dette tempo et stykke tid... skal have revideret mit program når Equus ikke længere har diæthjerne :blink::wub: .

hmmmmm diæthjerne, bare fordi man ikke koncentrere sig om noget som helst, eller huske fra næse til mund, det er meget grove beskyldninger..

:wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share