Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Har du også problemer med albuerne når du kører barbell curls?

Prøv eventuelt at smid en video op af dine chins næste gang så jeg kan tjekke dem.

Jeg har absolut ingen problemer med albuerne ved barbell curls! Den ryger dog af programmet med det samme hvis det bliver ved - havde en del albueproblemer på et tidspunkt, og det skal jeg bestemt ikke nyde noget af igen :crazy: Skal jeg se om jeg kan få filmet dem næste gang!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har absolut ingen problemer med albuerne ved barbell curls! Den ryger dog af programmet med det samme hvis det bliver ved - havde en del albueproblemer på et tidspunkt, og det skal jeg bestemt ikke nyde noget af igen :crazy: Skal jeg se om jeg kan få filmet dem næste gang!

Ja selvfølgelig. Øvelser der gør direkte ondt skal du ikke bruge din tid på.

Syntes bare det lyder meget underligt at chins med 10 kg skulle gøre ondt i albuen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja selvfølgelig. Øvelser der gør direkte ondt skal du ikke bruge din tid på.

Syntes bare det lyder meget underligt at chins med 10 kg skulle gøre ondt i albuen. :smile:

Det kan muligvis have noget at gøre med de steder jeg kan lave chins i FDK ikke giver mulighed for at holde specielt smalt. Man er nødsaget til at holde lidt bredt, hvilket føltes unaturligt, og tvinger albuerne i en lidt sjov position, når man kommer helt op med vægten.

Link to comment
Share on other sites

Det kan muligvis have noget at gøre med de steder jeg kan lave chins i FDK ikke giver mulighed for at holde specielt smalt. Man er nødsaget til at holde lidt bredt, hvilket føltes unaturligt, og tvinger albuerne i en lidt sjov position, når man kommer helt op med vægten.

Crap - var noget jeg havde glædet mig til når jeg forlader fitworld :dry: Er der dipbælte til rådighed?

Link to comment
Share on other sites

Crap - var noget jeg havde glædet mig til når jeg forlader fitworld :dry: Er der dipbælte til rådighed?

Du kan sagtens lave OHG chins, hvilket også er dem jeg er mest begejstret for, så det generer ikke mig synderligt. Ja, der er et par dipbælter til rådighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 1. april - 2008

Mindre god træning der klart var præget af mit nedadgående energiniveau som følge en søvn der er historisk dårlig. Jeg er træt af at vågne hver morgen, 3-4 timer før jeg skal op, og så ligge i 1-2 timer før jeg kan falde i søvn igen :dry: Der er også lidt problemer med kæresten for tiden - vi er sgu uenige om stort set alt, hvilket er ret trættende ... det eneste løsning er nok at acceptere ens forskelligeheder - det er bare ikke altid lige nemt.

Mine knæ har drillet det meste af dagen, og de gjorde begge lidt ondt under lunges på trods af en ordentligt opvarmning. Nu træner jeg resten af ugen ud med de planlagte øvelser, men det kan meget vel være min knæ ikke vil være med til 4 gange bentræning om ugen. Jeg glemte i øvrigt EQI stretch til både ben og ryg. Huskede det til bryst, og var egentlig kommet i tanke om det da tiden kom til ryg, men så glemte jeg det igen - flot!

Jeg mødte i øvrigt AnderSL og Cilius da jeg var færdig - hyggeligt lige at hilse på :smile:

Opvarmning:

Airsquats

Mobility drills: Prone bridge, prone scorpion, Roll-overs into V-sits, Mountain climbers, fire hydrant circles, ben sving fra side til side og frem og tilbage.

Airsquats

Dag 2:

DB lunges:

10 @ 11kgkg

3 x 10 @ 18kg

10 @ 15kg

- Mindre behageligt for knæene.

Weighted back extensions:

10 @ bw

8 @ +10kg

2 x 10 @ +15kg

8 @ +10kg

A1: Incline DB pres:

12 @ 22kg

2 x 10 @ 36kg

2 x 10 @ 32kg

-Der er tilsyneladende ikke nogle 34'ere i FDK, så måtte hoppe på 36. Det kan godt mærkes i pecs de også fik tæsk igår.

A2: Pull downs: – chin greb.

10 @ 54kg

3 x 10 @ 75kg

10 @ 68kg

EQI-stretch: Chest:

Flies @ 10kg - ca. 50 sekunder.

Seated row: – smalt greb.

10 @ 27kg

2 x 10 @ 37,5kg

2 x 10 @ 34kg

B.O. laterals:

10 @ 10kg

10 @ 12kg

10 @ 12kg

10 @ 11kg

Weighted Abs:

5 sæt @ 15-20 reps

---------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Mht bulkplanerne, så lyder det fornuftigt. Efterspurgte jo også, at den bare lige fik lidt mere gas med henblik på at skulle stå på scenen. Det kan sagtens vente til efter, at vi har gjort Amagerstrandpark usikker ;)

Med søvn, så må du da bare tage dig en morfar engang imellem. Eller begynde at dødløfte TUNGT, man sover så dejlig ..tungt efter sådan en omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det spiller ikke med nul nattesøvn og så det her program. Så må du fanme tage dig sammen og hoppe i kanen noget før. Det ender jo med at gå ud over studierne mester.

Jeg vil prøve de råd du gav over msn af de næste par dage :smile:

Mht bulkplanerne, så lyder det fornuftigt. Efterspurgte jo også, at den bare lige fik lidt mere gas med henblik på at skulle stå på scenen. Det kan sagtens vente til efter, at vi har gjort Amagerstrandpark usikker ;)

Med søvn, så må du da bare tage dig en morfar engang imellem. Eller begynde at dødløfte TUNGT, man sover så dejlig ..tungt efter sådan en omgang.

Yeah, vi skal sgu gøre Amager strandpark usikker igen, og reape the endless benefits of being ripped :laugh:

Jeg er ikke meget for at sove midt på dagen. Jeg kræver generelt ikke specielt meget søvn før jeg godt kan fungere en hel dag, hvorfor jeg ofte har svært ved at sove længe af gangen. Hvis jeg tager en lur midt på dagen har jeg stort set altid sværere ved at sove om aftenen. Dødløft? I can't deadlift shit ... så det er ruled out!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 3. april - 2008

Dagens omgang var rimelig tough - dog ingenting sammenlignet med 12 km AT-løb i modvind og regnvejr - i en skov! Men fin omgang hvor både energi og motivation var rigtig god :smile: Jeg fik øget i vægte de fleste af stederne.

Jeg var i øvrigt mega swole da jeg havde stacket horsepower ( havde lige et lille scoop tilbage - havde dog i min ivrighed glemt det smager af afføring og var tæt på at brække mig) med nano vapor. Jeg var selvsagt ustyrlig og brændte striber ind i pecs og gluteus! Jeg er sikker på T har intentioner om at give mig en uhørt stor røv gennem det program her - jeg har sgu doms i ballerne 4 gange om ugen :laugh:

Opvarmning:

Airsquats

Mobility drills: Bensving frem og tilbage og til siden, supine bridges, prone scorpions, Fire hydrant circles, airsquats, mountain climbers, push ups, pull ups, facepulls

Preworkout:

1½ scoop nano vapor

½ scoop horsepower

During:

35 gram druesukker

Dødløft:

9 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 125kg

5 @ 125kg

5 @ 120kg

5 @ 120kg

5 @ 120kg

- Gik dårligt i dag. Holdte også for lange pauser da jeg snakkede med en indvandrer mellem mine sæt. Han mente 125kg var for tungt i dødløft hvis man skulle træne til vægtløftning, hvorefter jeg så måtte forklare ham jeg ikke havde intentioner at at dyrke vægtløftning :blink::bigsmile: Blev lidt skødesløs med stilen i de sidste sæt - fik ikke spændt ordentligt op, og det kan jeg godt mærke i lænden nu.

One legged bulgarian squat:

8 @ 10kg

3 x 5 @ 18kg

- Gik fint nok med knæene :smile:

A1: Bænkpres 5x5 reps

9 @ 60kg

9 @ 70kg

5 @ 95kg

5 @ 92,5kg

5 @ 92,5kg

5 @ 92,5kg

5 @ 92,5kg

- Lidt hård omgang. Det første sæt med 95kg var sgu for tungt, 5 rep var tæt på at faile. Jeg har tilsyneladende tabt noget styrke de sidste par uger. Det er der heller ikke noget at sige til med den miserable deload jeg kørte og efterfølgende highrep uge.

A2: Weighted Chin ups: UH grip

8 x bw

5 @ +15kg

5 @ +15kg

5 @ + 15kg

5 @ + 12,5kg

5 @ + 12,5kg

- Gik fint med albuerne, det er åbenbart de langsomme eccentriske faser de ikke kan lide.

DB rows:

8 @ 36kg

5 x 5 @ 40kg

- Strict og uden momentum. Det er så ringe de ikke har større håndvæte i FDK :dry:

Seated incline laterals: – ansigt mod bænken.

8 @ 10kg

5 @ 13kg

5 @ 12kg

5 @ 12kg

Smith calf raise:

7 sæt

Preacher bar curls:

8 @ 20kg

2 x 5 @ 42,5kg

5 @ 40kg

10 @ 22,5kg

+ stangen

CG bænkpres: (3 sek. eccentrisk fase)

8 @ 50kg

8 @ 65kg

8 @ 65kg

8 @ 70kg

- Skiftede lying db extensions ud med cg bænk, da jeg syntes jeg mangler en "stor" tricepsøvelser i programmet, og lying extensions er måske en lidt dårlig erstatning for fransk pres som T oprindeligt havde foreskrevet. Jeg går ud fra det er ok ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neeeej - nu har jeg lige indset jeg glemte at lave EQI igen...det var da utroligt.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Det er helt ok, hvis dine skuldre kan holde til det. Grunden til at jeg har "udeladt" store triceps øvelser at at du bænker 4 gange om ugen og at triceps ikke var en prioritet. :wink:

Hele 35 gram druesukker? Amaaagaad det er jo over halvdelen af hvad jeg anbefaler. KÆMPE fremskridt! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er helt ok, hvis dine skuldre kan holde til det. Grunden til at jeg har "udeladt" store triceps øvelser at at du bænker 4 gange om ugen og at triceps ikke var en prioritet. :wink:

Hele 35 gram druesukker? Amaaagaad det er jo over halvdelen af hvad jeg anbefaler. KÆMPE fremskridt! :tongue:

Fransk pres som du oprindeligt havde skrevet på programmet er lidt hvad jeg kategoriserer som en stor øvelse :smile: og så kom jeg til at tænke på lying db extensions måske lidt var en dårlig erstatning!

Ja - jeg gør fremskridt :tongue:... Dog ikke på søvn-siden! Skal hen og træne om lidt og jeg har fået nada søvn :unhappy: Håber jeg kan hive en morfar senere, efter skole, før jeg skal ud og drikke mig i hegnet.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 4. april - 2008

Havde en aftale omkring en morgentræning med en ven jeg ikke havde set et stykke tid, så det var ganske hyggeligt. Han havde ikke trænet i ca. 2 måneder, men var egentlig stadig i ret god form, og nu er han i fuld gang igen - det skal nok gå stærkt med at få bygget formen op igen.

Opvarmning:

airsquat

Mobility drills

Airsquats

Dag 4:

Leg extensions: – 5 sekunders eccentrisk fase

Opv:

10 @ 20kg

12 @ 30kg

---

15 @ 35kg

15 @ 35kg

15 @ 35kg

Leg curls: – 5 sekunders eccentrisk fase

12 @ 25kg

15 @ 32kg - ecc

15 @ 32kg - ecc

15 @ 39kg

DB ¾ Flyers:

15 @ 16kg

15 @ 20kg

15 @ 20kg

15 @ 20kg

15 @ 18kg

Pulldowns: – neutralt greb.

15 @ 54kg

15 @ 68kg

15 @ 75kg

2 x 15 @ 68kg

Stående one arm cable row:

15 @ 12,5kg

4 x 15 @ 17,5kg

Laterals:

12 @ 10kg

2 x 15 @ 13kg

15 @ 12kg

Cable crunches: supersættet med alm crunches

7 sæt

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Træningen gik ok taget min lortesøvn i betragtning og jeg fik for en gangs skyld overstået det i nogenlunde tid så jeg ikke skulle rushe i skole. Jeg tog dog en time tidligere hjem fra skole for at få mig en lille morfar før jeg skulle ud og drikke mig i hegnet hos nogle piger fra min klasse. De bor i øvrigt på et kollegie i Ørestad, og det er første gang jeg er ude og se det - damn en ghostcity... blæsende, koldt og store betonblokke så lang øjet rækker - der gad jeg ikke at bo! Men festen var rigtig sjov, og jeg faldt i snak med en rigtig sød (og lækker) pige der studerede ernæring og sundhed. Hun var gammel elitesvømmer og dyrkede stadigvæk en masse sport/træning, og det var virkelig rart at snakke med en af det kvindelige køn, der rent faktisk havde forståelse for man går op i sin kost og træning (noget min nuværende kæreste ikke ligefrem har). Da vi (jeg og en ven fra klassen) smuttede sagde hun jeg lige kunne få hendes nummer af en pige fra min klasse, hvis det var ! - Ja tak gaygay.gif

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 5 april - 2008

Eftersom jeg var stiv igår tænkte fik jeg overbevist mig selv om jeg burde lave et eller andet fysisk i dag - så jeg smuttede hen i centeret og lavede lidt cardio (IKKE intervalcardio - bare rolig T :tongue:)

Det blev til 32. min fordelt på liggende cykel, crosstrainer og løbebånd. Det var rart lige at få rørt sig lidt :smile:

Nu skal jeg lige havde tvunget mig selv til at læse en 30-40 sider i en roman jeg skal læse til næste uge - jeg har 2 jeg skal nå at læse, så er lidt nødsaget til at nå et stykke med den i dag :dry:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 5 april - 2008

Eftersom jeg var stiv igår tænkte fik jeg overbevist mig selv om jeg burde lave et eller andet fysisk i dag - så jeg smuttede hen i centeret og lavede lidt cardio (IKKE intervalcardio - bare rolig T :tongue:)

Det blev til 32. min fordelt på liggende cykel, crosstrainer og løbebånd. Det var rart lige at få rørt sig lidt :smile:

Nu skal jeg lige havde tvunget mig selv til at læse en 30-40 sider i en roman jeg skal læse til næste uge - jeg har 2 jeg skal nå at læse, så er lidt nødsaget til at nå et stykke med den i dag :dry:

Haaaaaaaaargh! :devil:

I kill u!!!

Link to comment
Share on other sites

Men festen var rigtig sjov, og jeg faldt i snak med en rigtig sød (og lækker) pige der studerede ernæring og sundhed. Hun var gammel elitesvømmer og dyrkede stadigvæk en masse sport/træning, og det var virkelig rart at snakke med en af det kvindelige køn, der rent faktisk havde forståelse for man går op i sin kost og træning (noget min nuværende kæreste ikke ligefrem har). Da vi (jeg og en ven fra klassen) smuttede sagde hun jeg lige kunne få hendes nummer af en pige fra min klasse, hvis det var ! - Ja tak gaygay.gif

Nice move Slick Rick :superman:

Godt din kæreste ikke er på MOL :secret:

Link to comment
Share on other sites

Hun var gammel elitesvømmer og dyrkede stadigvæk en masse sport/træning, og det var virkelig rart at snakke med en af det kvindelige køn, der rent faktisk havde forståelse for man går op i sin kost og træning (noget min nuværende kæreste ikke ligefrem har). Da vi (jeg og en ven fra klassen) smuttede sagde hun jeg lige kunne få hendes nummer af en pige fra min klasse, hvis det var ! - Ja tak gaygay.gif

Nice! :cool:

Kunne være skægt at høre hvad hun hedder, og finde ud om jeg ved hvem det er :wink: (PM? :laugh: )

Anyways. Jeg tror måske jeg kommer i Fit-DK imorgen aften. Skal du træne i morgen og hvornår?

Link to comment
Share on other sites

Nice! :cool:

Kunne være skægt at høre hvad hun hedder, og finde ud om jeg ved hvem det er :wink: (PM? :laugh: )

Anyways. Jeg tror måske jeg kommer i Fit-DK imorgen aften. Skal du træne i morgen og hvornår?

Hun hedder Maria - men jeg kender ikke hendes efternavn, så ved ikke lige hvor stor en hjælp jeg kan være der.

Okay, har du tænkt dig at prøve stedet af? Ja, jeg skal træne ... planen er omkring kl. 12, men det afhænger lidt af hvad tid jeg smutter i seng i aften.

Link to comment
Share on other sites

Hun hedder Maria - men jeg kender ikke hendes efternavn, så ved ikke lige hvor stor en hjælp jeg kan være der.

Okay, har du tænkt dig at prøve stedet af? Ja, jeg skal træne ... planen er omkring kl. 12, men det afhænger lidt af hvad tid jeg smutter i seng i aften.

Hehe nej, det hjælper mig ikke meget :bigsmile:

Jeg er trængt lidt op i en krog mht. træningssted, da mine transportmuligheder er ret forringede for tiden. Så giver det et forsøg i FitDK. Men jeg er der tidligst omkring 18... Ved du om en prøvetræning er gratis?

Link to comment
Share on other sites

Hehe nej, det hjælper mig ikke meget :bigsmile:

Jeg er trængt lidt op i en krog mht. træningssted, da mine transportmuligheder er ret forringede for tiden. Så giver det et forsøg i FitDK. Men jeg er der tidligst omkring 18... Ved du om en prøvetræning er gratis?

Ja, du kan godt få en gratis prøvetime :smile:

Træning den 7. april - 2008

En lidt lang - men fin og skide hyggelig træning med min gamle makker og hans bror. Mikael og jeg lagde ud med nogle mobilitydrills der tydeligvis efterlod en pige fyldt med imponade - så bevæget af vores dynamiske stræk til ballerne var hun, at hun blev nødt til at spørge os hvad det helt præcist gik ud på, hvorefter jeg måtte give hende forklaringen.

Derefter gik vi igang med at squatte løs, hvor min gamler makker kom og joinede os. En rigtig fin omgang med god opbakning over hele linjen.

Jeg selv var naturligvis uhørt swole og havde taget vapor preworkout og indtog dextrose løbende gennem træningen... the road to muscle!

Opvarming:

Airsquats

Mobilitydrills ( roll over into v-sits, Prone Bridges, prone scorpion, mountain climbers)

Airsquats

Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 90kg

6 @ 105kg

6 @ 105kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

- Glimrende omgang squat med ok fart på de fleste reps.

EQI-Quads

@ 40-60sek

A1:Bænkpres: – 4 sek. Eccentrisk fase

Opv:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

Ecc arbejde:

6 @ 80kg

7 @ 77,5kg

6 @ 77,5kg fik måske 7 reps her, jeg husker det ikke.

A2: Weighted chin ups - OH grip: - 4 sek. Eccentrisk fase

9

2 x 6 @ +7,5kg

7 @ +5kg

12

Rev fænomenalt i lats, og intet brok fra albuerne, så det bliver OH grip fremover T.

EQI - Chest:

10 kg Flies @ 50 sek

Seated row: – smalt greb.

9 @ 27kg

8 @ 47kg

2 x 8 @ 41kg

EQI - back:

Chins - 10kg @ 45sek

Laterals: – 2 sek statisk hold i toppen.

10 @ 10kg

8 @ 11kg - ecc

8 @ 10kg - ecc

8 @ 10kg - ecc

B1: Parallel Dips: – 2 sek. Statisk hold i bunden.

20 x bw

8 @ +30kg - stat

8 @ +30kg - stat

8 @ +30kg - stat

35 x bw

B2: Barbell curls: – 4 sek. Eccentrisk fase.

10 @ 31,5kg

7 @ 41,5kg - ecc

6 @ 41,5kg - ecc

7 @ 39kg - ecc

- Jeg havde usandsynligt SWOLE guns!

Calf:

7 sæt

- Jeg var mere eller mindre invalideret herefter - kunne slet ikke finde ud af at gå op af trapperne i FDK!

----------------------

Link to comment
Share on other sites

Ja, du kan godt få en gratis prøvetime :smile:

Hehe den var ikke gratis - 150 kr. skulle jeg slippe :crazy: Dem får man så tilbage, hvis man melder sig ind, men det koster så lige 400 kr. om måneden fordi jeg ikke er studerende og så kommer et indmeldingsgebyr på 300 kr. lige oven i.

Men var dernede og træne og det er egentligt rimeligt fornuftigt synes jeg, der var dog lidt rigeligt i centeret da jeg ankom omkring 1915, men lidt senere omkring kl. 20 og derefter blev det mindre og mindre.

Ligesom dig havde jeg også lidt svært ved at finde calf-raise :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe den var ikke gratis - 150 kr. skulle jeg slippe :crazy: Dem får man så tilbage, hvis man melder sig ind, men det koster så lige 400 kr. om måneden fordi jeg ikke er studerende og så kommer et indmeldingsgebyr på 300 kr. lige oven i.

Men var dernede og træne og det er egentligt rimeligt fornuftigt synes jeg, der var dog lidt rigeligt i centeret da jeg ankom omkring 1915, men lidt senere omkring kl. 20 og derefter blev det mindre og mindre.

Ligesom dig havde jeg også lidt svært ved at finde calf-raise :bigsmile:

Jeg fik ellers lov at træne gratis første gang :bigsmile: Kan være du så alt for farlig ud til hun turde give dig det! Er det så noget du vil benytte dig af, eller ? Det er godt nok dyrt (endnu dyrere) når man ikke er studerende :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share