Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Igår tog jeg hen og kiggede i KSK - men det er udelukket pga. deres elendige åbningstider. I dag slog jeg vejen forbi LA FIT i nørrebrohallen, som egentlig er et ganske udmærket oldschool center. Men den helt store hage er at det ligger i en kommunal hal, hvilket betyder kommunale åbningtider - og det betyder i sidste ende en masse lukninger og aflysninger i forbindelse med ferier, kurser osv. Jeg har en gang trænet i en kommunal hal, og det er så enerverende med alle de aflysninger - og derfor faldt det endelige valg på FitnessDK ved nørrebro station. Stedet er ret mondænt og lidt for dyrt til mit budget egentlig - men det er ret godt udstyret og så er det jo lækkert nok med lukses såsom fampbad og saune en gang i mellem! Jeg er også begejstret for muligheden for at træne i samtlig af deres centre (selvom jeg nok aldrig får brug for det).

Men hvis Powerstudio genåbner smutter jeg, uden at blinke, tilbage dertil. Det er sgu en dejlig hardcore jernhule!

I øvrigt kom jeg til at tænke på hvordan Finn mon tackler alt dette? Må næsten have været priceless at høre hans udbrud da han så sedlen på døren :laugh:

@ åbningstider og div.: :dry: Jeg er lidt fortabt synes jeg. Fandme heldigt jeg har LVK i Allerød i baghånden! Ellers er jeg ude i noget FitDK Nørrebro også. Har de magnesium? Ellers tænker jeg TSK - men det ligger jo næsten i Sverige...

@ Finn: Han er noget jeg IKKE kommer til at savne ved PS. Men ja - hvad fanden gør sådan en mand i det her tilfælde?! :blink:

Hmm, okay - vidste ikke de kørte med sådan et system.

Det er altså surt! Nej, det der med økonomien er altså mindre fedt - FitnessDK skal nok suge mine sidste mønter!

Håber også de finder en løsning - andet ville være usselt!

@ Penge: Vidste heller ikke de kørte sådan et system, men tog det for givet, at de var sådan over for alle, siden de bare foreslog det som en selvfølge... Og jeg er fandme glad for det trods alt er 2½ måned siden jeg betalte og fik rabat. Jeg ville godt nok også være lidt muggen hvis jeg som nogen lige havde lagt for et helt år mere!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ åbningstider og div.: :dry: Jeg er lidt fortabt synes jeg. Fandme heldigt jeg har LVK i Allerød i baghånden! Ellers er jeg ude i noget FitDK Nørrebro også. Har de magnesium? Ellers tænker jeg TSK - men det ligger jo næsten i Sverige...

@ Finn: Han er noget jeg IKKE kommer til at savne ved PS. Men ja - hvad fanden gør sådan en mand i det her tilfælde?! :blink:

@ Penge: Vidste heller ikke de kørte sådan et system, men tog det for givet, at de var sådan over for alle, siden de bare foreslog det som en selvfølge... Og jeg er fandme glad for det trods alt er 2½ måned siden jeg betalte og fik rabat. Jeg ville godt nok også være lidt muggen hvis jeg som nogen lige havde lagt for et helt år mere!

Jeg er næsten sikker på de ikke har magnesium i FDK - men det havde de jo heller aldrig i PS! Convenience betyder en del for mig - gider ikke en lang transport for at træne....så er muligheden for at man skipper en træning også mindre!

Og jeg er meget glad for jeg betale i juli måned sidste år ... kan virkelig godt forstå der er en del der føler sig røvrendt når de næsten lige har betalt!

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg holdt 4 dages komplet træningsfri! Det var meningen jeg virkelig skulle restituere i disse 4 dage, med masser af søvn, mad og afslapning. I stedet var jeg på druk hele fredag lige efter skole på fredagsbar (det var i øvrigt ret sjovt). Efter en meget dårlig nattesøvn pga. alkohol, stod jeg op og drog med Skjalm hvor min far holdte 50-års fødselsdag på et hotel. Det blev sent og vi skulle tidligt op og spise morgenmad, så igen fik jeg stort set ingen søvn. Oven i alt det her ahr jeg ikke fået spist specielt godt, så vægten er droppet lidt over 1kg (det er selvfølgelig mest væske). Så man må virkelig sige jeg er restitueret og klar til et ny program :laugh: Af samme grund træner jeg nok ikke alt for tungt i dag...rolig opstart med high rep!

Jeg giver mig i kast med nedenstående program. Jeg har lyst til at træne mere end 3 gange om ugen for tiden, så har konstrueret et 4 dags fullbody (med lånte ideer hist og her). Fokusområder er ryg, ben og patter. Planen er at køre det i 5-8 uger, alt efter hvordan det fungerer, og så skifter jeg til det program T har lavet til mig. Der vil være fokus på mass-gain under dette. Efte rher er det vel så småt tid til at begynde på lidt cut :smile: Forslag til ændringer i programmer er meget velkomne.

Dag1 (mandag)

Chin ups

Bænkpres, til max 5er

Chest-supported rows (2 set med hvert greb – low, med, high)

DB incline press (arbejde op imod 4 x 12 @ 40kg)

Seated rows

Db Lateral raise

Rope pushdowns

DB curls

Læg

abs

Dag2 (onsdag)

Front Squat: 3 x10

Dødløft, til max 5er

Mili press, til max 5er

Wide grip Pulldown

Decline DB press

Decline DB triceps extension

Facepulls

Incl. DB curls

Dag3 (fredag)

Bænkpres, 80% af mandagens topvægt

BB BO rows

Incline flies

CG pulldpwn

Tate presses

One arm DB lateral raises

Barbell curls

Reverse hypers

Læg

Dag4 (lørdag)

Squat – 20 reps breathers

Benpres

Leg extensions

Rumænsk dødløft

Mili press, 80% af onsdagens topvægt

Weighted Chin ups

Dips

Seated BO rear raises

læg

Link to comment
Share on other sites

Er på arbejde men vender stærkt tilbage med kritik senere. :tongue:

Men lige kort:

- Syntes du har for meget fokus på dine skuldre, når du kunne bruge tiden på andet. Det er jo ikke et svag punkt.

- 80 % af forrige træningsvægt med hvor mange reps?

- Reps/sæt generelt?

- Generelt er det du har lavet jo et 2 split og ikke et 4 dages fullbody. Hvor er f.eks. bentræningen henne på mandagen og fredagen?

Hvis du vil træne 4 dage fullbody om ugen kan det laves meget bedre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er på arbejde men vender stærkt tilbage med kritik senere. :tongue:

Men lige kort:

- Syntes du har for meget fokus på dine skuldre, når du kunne bruge tiden på andet. Det er jo ikke et svag punkt.

- 80 % af forrige træningsvægt med hvor mange reps?

- Reps/sæt generelt?

- Generelt er det du har lavet jo et 2 split og ikke et 4 dages fullbody. Hvor er f.eks. bentræningen henne på mandagen og fredagen?

Hvis du vil træne 4 dage fullbody om ugen kan det laves meget bedre. :smile:

Selve skabelonen i programmet er også lånt - og har ikke lige tænkt at fokus var en del på delts der.

80 % vil være 5 x 5!

Reps/sæt vil variere. Planen er at køre noget highrep med 3-4 sæt de første uger. Derefter bliver det tungere.

Ja, kunne egentlig godt se det havde lidt præg af en splitprogram. Grunden til jeg ikke har mere frekvent bentræning er ganske simpelt at jeg ikke tror mine knæ kan holde til det! Jeg overvejede egentlig en smolov i squatten, men er lidt bange for jeg så for alvor vil fucke min knæ op!

Jeg ser frem til du kommer hjem fra arbejde, så vi lige kan skrive om det :smile: I dag nupper jeg bare dag 1, og så må jeg tage de løbende ændringer. Planen er alligevel at gå forsigtigt til værks i denne uge, grundet de 4 dage ikke bar alt for meget præg af restitution.

Link to comment
Share on other sites

@ Finn: Han er noget jeg IKKE kommer til at savne ved PS. Men ja - hvad fanden gør sådan en mand i det her tilfælde?! :blink:

Der var sq mange deroppe jeg ikke tror, vil finde sig et andet sted.

Trist og fucking irriterende at have mistet så mange penge!

Jeg melder mig ind i Cityfitness. De har stadig det lidt mere hardcore, bla. et lækkert Powerrack og så ligger det lige ved siden af mit studie. :smile:

Ja, kunne egentlig godt se det havde lidt præg af en splitprogram. Grunden til jeg ikke har mere frekvent bentræning er ganske simpelt at jeg ikke tror mine knæ kan holde til det! Jeg overvejede egentlig en smolov i squatten, men er lidt bange for jeg så for alvor vil fucke min knæ op!

Kan godt følge din bekymring for knæene. Har selv haft bøvl med mit venstre knæ efter en gang højfrekvent volumen træningen i den tungere ende, som gør, at jeg er røget meget ned i bentræningen. Møg surt. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 17. marts - 08

Så fik jeg trænet igen efter 4 dages træningsfri - men jeg kunne godt mærke jeg endnu ikke er helt restitueret, da jeg var træt og mindre motiveret til dagens træning. Jeg smuttede ellers tidligt i seng igår og fik vel en 9 timers søvn, hvilket er meget for mig, men da jeg har et ret stort søvnunderskud fra weekenden, var jeg egentlig bare smadret efter opvågning.

Af samme grund valgte jeg ikke at gå alt for hårdt til den til dagens træning, men holdte mig til lette vægte og højre reps igennem træningen. Jeg håber min krop er lidt mere samarbejdsvillig i slutningen af denne uge.

Jeg var i øvrigt forbi en cykelhandler i dag, da min cykel skulle have nyt dæk og slange. Han skiftede også en bremseklods og strammede min kæde. "Jeg har lave en go' tilbud til dig min væn" blev jeg mødt med, da jeg kom for at hente min cykel igen. 700kr! Jeg syntes på ingen måde det er et godt tilbud, men jeg er muligvis ikke bekendt nok med priser på cykelreperation...syntes bare det var pisse dyrt for materialer der kan indkøbes relativt billigt!

Der var kun indvandrere i FDK da jeg mødte op - senere stødte det ene mere underlige menneske til efter det andet.

Opvarmning: Airsquats, armbøjninger

Chin ups:

10

8

8

Bænkpres:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

4 x 5 @ 80kg

Chest supported rows:

15 @ 40kg

Low grip:

15 @ 80kg

12 @ 80kg

medium grip:

15 @ 80kg

12 @ 80kg

High grip:

2 x 12 @ 80kg

Db incline press:

12 @ 24kg

10 @ 28-30kg - jeg nåede til 10. rep, da jeg fandt ud af jeg kørte med en db på 28kg og en anden på 30kg.

12 @ 30kg

12 @ 30kg

Seated rows:

14 @ 30,5kg

14 @ 30,5kg

2 x 12 @ 34kg

- Underlige vægte i den her maskine.

Db lateral raise:

15 @ 10

3 x 15 @ 12kg

Robe extensions:

15 @ 18kg

2 x 15 @ 23,75kg

14 @ 23,75kg

SS:

Barbell spidercurls:

15 @ 21,5kg

2 x 15 @ 26,5

15 @ 24kg

Standing smith calf raise:

4 sæt

SS:

Abs:

4 sæt

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er i øvrigt startet op på kreatin samt Nano Vapor. Nano Vapor bliver indtaget på træningsdage, mens kreatin bliver taget alle dage.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 17. marts - 08

Så fik jeg trænet igen efter 4 dages træningsfri - men jeg kunne godt mærke jeg endnu ikke er helt restitueret, da jeg var træt og mindre motiveret til dagens træning. Jeg smuttede ellers tidligt i seng igår og fik vel en 9 timers søvn, hvilket er meget for mig, men da jeg har et ret stort søvnunderskud fra weekenden, var jeg egentlig bare smadret efter opvågning.

Af samme grund valgte jeg ikke at gå alt for hårdt til den til dagens træning, men holdte mig til lette vægte og højre reps igennem træningen. Jeg håber min krop er lidt mere samarbejdsvillig i slutningen af denne uge.

Jeg var i øvrigt forbi en cykelhandler i dag, da min cykel skulle have nyt dæk og slange. Han skiftede også en bremseklods og strammede min kæde. "Jeg har lave en go' tilbud til dig min væn" blev jeg mødt med, da jeg kom for at hente min cykel igen. 700kr! Jeg syntes på ingen måde det er et godt tilbud, men jeg er muligvis ikke bekendt nok med priser på cykelreperation...syntes bare det var pisse dyrt for materialer der kan indkøbes relativt billigt!

Der var kun indvandrere i FDK da jeg mødte op - senere stødte det ene mere underlige menneske til efter det andet.

Opvarmning: Airsquats, armbøjninger

El Hassan er den billigeste cykelhandler i byen.

Du skal dog specificere hvilke dele du skal have på hvis det er en fancy mountainbike. El Hassan kan nemlig godt finde på at bruge brugte eller billige dele for at holde prisen minimal. men han er den ærligeste cykelhandler jeg kender.

Link to comment
Share on other sites

El Hassan er den billigeste cykelhandler i byen.

Du skal dog specificere hvilke dele du skal have på hvis det er en fancy mountainbike. El Hassan kan nemlig godt finde på at bruge brugte eller billige dele for at holde prisen minimal. men han er den ærligeste cykelhandler jeg kender.

Adresse?

Cykelsmed-surfer stadig efter en god og billig.

Link to comment
Share on other sites

Ang. dit program, så synes jeg personligt ikke, at frontsquat er en øvelse, der egner sig til high-rep (10 reps). Der er vist også en T-nation artikel, der nævner det. Desuden har du jo også 20 reps på alm squat, så hvorfor ikke noget 10x3 eller 5x5?

Link to comment
Share on other sites

Adresse?

Cykelsmed-surfer stadig efter en god og billig.

Krydset nørrebrogade/ægirsgade.

Han er god til småting.

Jeg ville aldrig smide min 15.000kr mountainbike ind til ham. Men hvis det er en helt almindelig basis cykel kan han klae det billigere end nogen jeg kender og prøver aldrig at hustle dig.

Link to comment
Share on other sites

El Hassan er den billigeste cykelhandler i byen.

Du skal dog specificere hvilke dele du skal have på hvis det er en fancy mountainbike. El Hassan kan nemlig godt finde på at bruge brugte eller billige dele for at holde prisen minimal. men han er den ærligeste cykelhandler jeg kender.

Der er hermed noteret. Min dæk var fladt samme dag som jeg havde afhentet min cykel :dry: Det så ud til han ikke engang havde skiftet slangen, selvom jeg specifikt bad ham om dette, og han ligeledes påstod det var gjort. Gik hen til ham igen dagen efter, og han skiftede den heldigvis gratis, uden brok.

Min 'fancy' mountainbike blev jo nakket for ikke så længe siden, så nu har jeg anskaffet mig en mindre fancy citybike, så El Hassan bliver stedet næste gang jeg skal have fikset noget.

Ang. dit program, så synes jeg personligt ikke, at frontsquat er en øvelse, der egner sig til high-rep (10 reps). Der er vist også en T-nation artikel, der nævner det. Desuden har du jo også 20 reps på alm squat, så hvorfor ikke noget 10x3 eller 5x5?

Jeg har ikke noget imod at highreppe i frontsquat :smile: men kan da godt forstå folk der ikke kan lide det - det er jo virkelig evil :bigsmile: Men hele det program jeg har postet er noget værre rod - i den her uge kører jeg 90 % efter det - og så ryger der et helt andet på banen fra næste uge. Konfererede lidt med T og fandt frem til jeg ville få mere ud af et ordentligt struktureret fullbody 4 x om ugen.

Gu gjorde du ej ...du har bare opdaget, at der er damer i cardiorummet :tongue:

Det er jo blot en bonus :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 19. marts - 2008

Syntes ikke helt min krop er i gear for tiden, jeg er ret træt selvom jeg får ok med søvn - og motivationen er heller ikke på sit højeste. Jeg tror en træningsmakker ville kunne hjælpe lidt på det - FDK er et stort sted, og det bliver hurtigt lidt kedeligt at rende alene rundt der. Har dog fundet ud af en ven også træner der - har ikke haft kontakt med ham et stykke tid, og i mellemtiden er han flyttet til Kbh, så det kan være jeg teamer op med ham inden længe, det er ikke helt på plads endnu.

Dagens træning var som sagt plaget af noget træthed og en motivation der ikke var super høj. Der var forholdsvis tomt i centeret så der var fin plads til at lave alt det jeg skulle. Under dødløft bad et par indvandrere mig om at dæmpe mig - allerede her sutter FDK røv i forhold til PS hvor larm nærmest var påkrævet under DL!

Jeg har også forgæves forsøgt at finde en lægmaskine i FDK - og da jeg så en "personlig træner" i dag, øjnende jeg chancen for at spørge om han vidste hvor jeg kunne finde en. Da jeg så stille og roligt henvender mig og siger: "undskyld mig, må jeg spørge om noget", fik jeg bar smidt et "NEJ" tilbage i hovedet. Han var ganske vist igang med at træne en ål, men ventede til han kørte øvelsen på egen hånd og han egentlig bare stod og ventede på han blev færdig. Da jeg var dobbelt så swole som 'instruktøren' og jeg kiggede lidt underligt på ham, sagde han så at han ofte fik underlige spørgsmål mens han var igang med folk... og det er jo også fair nok, men måske skulle han lige slappe af med antagelserne før han kommer med sådan et svar :laugh: Jeg forklarede ham jeg bare ledte efter en lægmaskine, hvorefter det jo tog ham hele 15 sekunder at forklare mig hvor den stod. FFS - jeg savner Powerstudio!

Preworkout:

1 scoop Nano Vapor

1 kop kaffe

ca 4 gram BCAA

Front Squat:

10 @ 40kg

10 @ 60kg

10 @ 60kg

10 @ 50kg

10 @ 50kg

-Stille og roligt da benene også lige skal deloade lidt.

Dødløft:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

8 @ 110kg

8 @ 110kg

6 @ 110kg

- Det sucks donkeyballs at dødløfte i FDK. Skiverne er skæve og gulvet er ikke godt.

Decline benchpress:

10 @ 50kg

12 @ 80kg

12 @ 80kg

10 @ 80kg

15 @ 75kg

Front pulldown:

2 x 15 @ 75kg

10 @ 82kg

12 @ 75kg

Seated shoulderpress:

10 @ 20kg

15 @ 24kg

15 @ 24kg

12 @ 26kg? Kunne ikke se hvor meget den vejede, men skyder på det var 26kg.

12 @ 24kg

Decline db triceps extensions:

12 @ 10kg

15 @ 12kg

14 @ 12kg

12 @ 12kg

12 @ 12kg

- sad fint - godt pump!

SS:

Facepulls:

15 @ 21kg

3 x 15 @ 24,5kg

Abs:

5 sæt

Incline db curls:

læg:

6 sæt

------------------------------------------------------------------------------------------

Det var egentlig meningen jeg ville have taget lidt PW på løbebånd, men var simpelthen for sulten, så måtte droppe det og gå ud og downe min PWOshake.

1 time efter fortærede jeg følgende:

ca 800ml shake (banan, protpulver, mælk, isterninger, frosne bær)

Desserhavregrød (grovvalsede havregryn, ren cacao, light marmelade)

Rugbrød + knækbrød med hytteost

1 æble.

Lidt over 900kcal :4mewantfood:

198r5u.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 21. marts - 2008

Flere faktorer såsom; ekstrem dårlig søvn (kan bare ikke sove ordentligt når min kæreste ligger ved siden af), for lidt mad, og et overcrowded center med 90 % indvandrere, gjorde dagens træning til en mindre fed omgang.

Efter bb rows fik jeg kvalme og det holdte ved det meste af den efterfølgende træning :dry: Men ikke desto mindre kom jeg igennem, men er så også helt færdig nu. Føler lidt jeg allerede er parat til at ramme sengen nu - hvilket er ret usædvanligt for mig. Men egentlig passer det nok meget godt at jeg ikke skal kæmpe med at sove i aften, da jeg er nødsaget til at træne tidligt i morgen, grundet jeg skal til Kalundborg og teame op med vennerne derfra til noget påskearrangement. Skal nok blive interessant at træne ben omkring kl. 9 i morgen.

Preworkout:

Kreatin

1 scoop Nano Vapor

Incline benchpress:

10 @ 50kg

12 @ 70kg

2 x 10 @ 70kg

10 @ 65kg

Bent over BB rows:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

15 @ 90kg

12 @ 90kg

10 @ 90kg

Cg pulldown:

12 @ 51kg

3 x 12 @ 75kg

Incline db flies:

15 @ 20kg

15 @ 20kg

15 @ 18kg

15 @ 18kg

Incline tate press:

12 @ 10kg

12 @ 12kg

12 @ 12kg

14 @ 12kg

SS:

Barbell curls:

10 @ 30kg

15 @ 40kg

15 @ 40kg

15 @ 40kg

-Og så var mine underarme så pumpede og tilsyrede, at jeg knap nok kunne holde om min vandflaske.

One arm lateral raise:

15 @ 10kg

15 @ 12kg

15 @ 12kg

15 @ 12kg

15 @ 10kg - begge arme

Back extensions:

4 sæt

SS:

Læg:

4 sæt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Flere faktorer såsom; ekstrem dårlig søvn (kan bare ikke sove ordentligt når min kæreste ligger ved siden af), for lidt mad, og et overcrowded center med 90 % indvandrere, gjorde dagens træning til en mindre fed omgang.

Efter bb rows fik jeg kvalme og det holdte ved det meste af den efterfølgende træning :dry: Men ikke desto mindre kom jeg igennem, men er så også helt færdig nu. Føler lidt jeg allerede er parat til at ramme sengen nu - hvilket er ret usædvanligt for mig. Men egentlig passer det nok meget godt at jeg ikke skal kæmpe med at sove i aften, da jeg er nødsaget til at træne tidligt i morgen, grundet jeg skal til Kalundborg og teame op med vennerne derfra til noget påskearrangement. Skal nok blive interessant at træne ben omkring kl. 9 i morgen.

Hej essens! Lang tid siden. Hvordan går det med træning i FitDK, synes du? Vil det virke på længere sigt? Er det tit, at der er crowded osv.? har din træning været så stabil som i Power?

Barbell curls:

10 @ 30kg

15 @ 40kg

15 @ 40kg

15 @ 40kg

-Og så var mine underarme så pumpede og tilsyrede, at jeg knap nok kunne holde om min vandflaske.

Haha :4thumbup:

Stærke sager! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej essens! Lang tid siden. Hvordan går det med træning i FitDK, synes du? Vil det virke på længere sigt? Er det tit, at der er crowded osv.? har din træning været så stabil som i Power?

Hey! Det går okay med træningen i FDK - som sagt er der til tider ret crowded, men det er kun hvis man rammer primetime (ca. 15.30 - 18.00) - ellers kan man sagtens ramme tidspunkter hvor der ikke er særlig mange mennesker. Min træning er altid stabil - uanset sted :bigsmile:

Haha :4thumbup:

Stærke sager! :superman:

Ja, det var sgu voldsomt :biggrin: Har haft doms i underarmene siden igår!

Link to comment
Share on other sites

Træning den 22. marts - 2008

Jeg holdte muligvis 4 fridage i sidste uge, men jeg tror sgu ikke helt jeg fik restituerert ordentligt - jeg har været øm og sovet dårligt det meste af den her uge. Ømheden kan selvfølgelig hænge sammen med de 4 off-dage - og dårlig søvn er vist meget standard for mig :dry: I nat var i hvert fald ingen undtagelse! Jeg havde store forhåbninger om en tung og god søvn, da jeg i den grad var smadret grundet kæresten overnattede dagen før (hvilket uforklarligt gør mig ude af stand til at sove ordentligt) - så med en træningen i kroppen og godt med mad, lagde jeg mig tidligt i seng, kun for at finde ud af jeg på ingen måde kunne sove. Jeg var sindssygt træt, men jeg kunne slet ikke falde ordentligt i søvn - og når jeg endelig gjorde drømte jeg om jeg ikke kunne sove :crazy: Det var faktisk ret ubehageligt. Oven i det hele skulle jeg træne tidligt, da en ven skulle hente mig kl. 13 for at køre os til Kalundborg pga. en påskefrokost med vennerne. Så da uret ringede omkring 8.30 var jeg selvsagt ikke synderligt frisk.

Jeg fik dog smidt noget morgenmad og kaffe ned og fik mig tvunget afsted alligevel. Hvor smart det er at træne oven på de betingelser kan vel diskuteres.

Preworkout:

Kaffe

Nano Vapor

Mobilitydrills (roll over into V-sits, supine bridge, Airsquats, squat med stang, prone scorpion, mountain climbers)

Kroppen er så meget mere klar på f.eks. squat med nogle mobilitydrills først. Skal virkelig lære at tage mig sammen til den slags før hver træning.

Squat:

9 @ 60kg

9 @ 80kg

8 @ 80kg

20 @ 90kg - så måtte jeg lige lægge lidt og have noget frisk luft.

8 @ 90kg

10 @ 80kg

- De 20 reps var sgu hårde - har jo kørt tungere med næsten samme antal reps, men den manglende søvn og tidspunktet gjorde den trak lidt flere tænder ud end den har gjort de andre gange.

Leg press:

12 @ 75kg

12 @ 105kg

12 @ 135kg

12 @ 135kg + 12 @ 105kg

2 ture walking lunges uden vægt

Leg extensions:

12 @ 35kg

12 @ 45kg

12 @ 45kg

12 @ 45kg

2 ture walking lunges uden vægt

Folk der træner i FDK nørrebro vil vide man kommer ned til vægtene via en gammel rulletrappe (der ikke kører) - trinene er derfor ret høje, og det så nok lettere komisk ud da jeg kom vraltende ned af dem og forsøgte at holde balancen grundet pumpede quads!

Stiff legged deadlift:

10 @ 50kg

3 x 12 @ 80kg

10 @ 80kg

Chin ups:

12 x bw

12 x bw

12 x bw

10 x bw

Military press:

15 @ 40kg

12 @ 40kg

12 @ 40kg

10 @ 40kg

Dips:

30 x bw

30 x bw

30 x bw

20 x bw

- Det gav mig instant doms og pump i kasserne (nok pga. gårsdagens pattræning). Mindre fedt når jeg ville ramme triceps.

SS:

Scarecrows:

4 sæt

Abs:

5 sæt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det her program fungerer faktisk overhovedet ikke særlig godt for mig, tror det er godt jeg skifter i næste uge.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Nederen med nattesøvnen. Du husker vel at jerke før sengetid?

Der vil jeg gerne lige bakke op. Den bedste kur mod søvnløshed er altid en hurtig jerker. :laugh:

Spøg til side, har fulgt lidt med i din log på sidelinjen og syntes faktisk at jeg genkendte dig nede i fitnessdk her forleden (shorts, wifebeater og håndledsbind?). Du holder dig sgu et imponerende cut må man sige, og fuld damp på træningen, så thumbs op for det! :4thumbup:

Edited by Lassefar
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt at "overtræning" er et fy ord bare at slynge ud, men tager man dit cutteri og din nattesøvn in mente så var det måske noget du skulle overveje. Nattesøvnen er noget af det første det går ud over. Hvis du har mulighed for at teste puls og temperatur om morgenen, ville det være en god ide.

Grunden til at jeg i sin tid foreslog dig 4 dages HELT træningsfri med masser af kalorier, var netop med dette i tankerne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nederen med nattesøvnen. Du husker vel at jerke før sengetid?

Glimrende råd - det er taget til efterretning :tongue:

Der vil jeg gerne lige bakke op. Den bedste kur mod søvnløshed er altid en hurtig jerker. :laugh:

Spøg til side, har fulgt lidt med i din log på sidelinjen og syntes faktisk at jeg genkendte dig nede i fitnessdk her forleden (shorts, wifebeater og håndledsbind?). Du holder dig sgu et imponerende cut må man sige, og fuld damp på træningen, så thumbs op for det! :4thumbup:

Det lyder unægteligt ligesom mig. Hvis du spotter mig igen, så bare hiv fat i mig - altid godt at rende ind i nogle mol'ere rundt omkring :smile: Thanks - nu skal der bare endnu mere damp på træningen og smækkes noget muskelmasse på!

Nu ved jeg godt at "overtræning" er et fy ord bare at slynge ud, men tager man dit cutteri og din nattesøvn in mente så var det måske noget du skulle overveje. Nattesøvnen er noget af det første det går ud over. Hvis du har mulighed for at teste puls og temperatur om morgenen, ville det være en god ide.

Grunden til at jeg i sin tid foreslog dig 4 dages HELT træningsfri med masser af kalorier, var netop med dette i tankerne. :smile:

Hmm - jeg har jo ikke cuttet længe? Jeg ved godt dårlig nattesøvn ofte er et af de første symptomer på overtræning og lignende - men så har jeg været overtrænet 90% af mit liv :bigsmile: JEg har altid sovet elendigt, og har altid været lidt af et B-menneske. Det er derfor meget unaturligt for mig f.eks at gå i seng kl. 23-24 stykker, og nogle gange vælger min krop så at lave et regulært oprør over jeg alligevel forsøger at sove på det tidspunkt.

Temperatur har ikke mulighed for - puls burde jeg godt kunne.

Jeg holdte også 4 dages helt træningsfri de dage der. Men jeg må, med skam, sige at jeg hverken fik søvn eller mad nok, og det er det jeg tror der giver bagslag nu. Tror jeg vil fylde godt med kalorier indenbords i den her uge, for at se om det kan rode lidt bod på det.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg begynder på et nyt program i morgen, jeg ved dog stadig ikke helt hvilket! T havde jo lovet at kigge på et evil 4 dages fullbody program, men har er jo så pisse doven :tongue: (ved du forhåbentlig er en joke - du er sgu en stor hjælp buddy :wink: ). Hvis ikke jeg lige hurtigt får konsulteret med T, bliver det nok en struktur fra "stripped down hypertrophy"-artiklen fra T-nation.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvfølgelig dit 4 dages program klar. Jeg har dog ikke været så meget hjemme i påsken så har ikke fanget dig online. Jeg er hjemme efter 22 i aften, så må du lige fange mig online så vi kan diskutere lidt frem og tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Hey! Det går okay med træningen i FDK - som sagt er der til tider ret crowded, men det er kun hvis man rammer primetime (ca. 15.30 - 18.00) - ellers kan man sagtens ramme tidspunkter hvor der ikke er særlig mange mennesker. Min træning er altid stabil - uanset sted :bigsmile:

OK. Det lyder fornugtigt nok. Jeg går stadig og overvejer. Og skal have prøvet lidt forskellige steder inden jeg beslutter mig. Men det kan meget vel være, at jeg ender i FitDK på Nørrebro.

Hvor træner din makker (Henrik) nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share