Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Jeg fik ellers lov at træne gratis første gang :bigsmile: Kan være du så alt for farlig ud til hun turde give dig det! Er det så noget du vil benytte dig af, eller ? Det er godt nok dyrt (endnu dyrere) når man ikke er studerende :crazy:

Hehe ok... Ja jeg ser jo så stor og farlig ud. Med hår mellem tænderne og tattoos over det hele :tongue:

Jeg tror jeg kigger på Fitness World onsdag aften og hvis det er dårligt, bliver det nok FDK... Prisen er bare svær at sluge når man kommer fra LVK i Allerød til 600 kr. om året og PS til ca. 2000 kr. om året...

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej

Det ser ud til at være nogle gode træninger du får banket af!

Hvordan laver du EQI til quads?

leder lidt efter noget inspiration til bentræning, nu mit squat inferno nærmer sig afslutningen.

Ja, det går udmærket med træningen for tiden :smile: Eqi til quads kan laves på mange forskellige måder - leg extensions og bulgarian squat som det beskrives her:

Bulgarian Squat, Eccentric Quasi-Isometric (EQI)

Tony Schwartz drew attention to EQI's in Christian Thibaudeau's e-book, Theory and Application of Modern Strength and Power Methods. It's a great way to relax into stretch, and you'll even work up a bit of a sweat in the process. Moreover, as Tony details in his write-up, EQI's offer several benefits over traditional static stretching because the muscle to be stretched is contracting, thus shifting the emphasis from the series elastic component (SEC) to the parallel elastic component (PEC) (2). These benefits are structural, metabolic,and psychological. Check out the e-book for Schwartz's outstanding review.

The Bulgarian squat is an excellent EQI for loosening up the hip flexors, especially if you become proficient enough to do it with added weight. Basically, you're attempting to hold an isometric muscle action for as long as possible. However, as you fatigue, this isometric action will become a slow eccentric action, thus stretching the muscle in the "contracted" state. The same guidelinesgo as with the actual Bulgarian squat: keep the chest high and scapulae retracted.

Lige for tiden laver jeg en øvelse som jeg faktisk ikke kender navnet på, eller ved hvor jeg skal finde henne - det er et billede T har sendt mig i et worddokument, så det kan være han lige kan smide et link til hvor han har fundet det henne?

Hehe ok... Ja jeg ser jo så stor og farlig ud. Med hår mellem tænderne og tattoos over det hele :tongue:

Jeg tror jeg kigger på Fitness World onsdag aften og hvis det er dårligt, bliver det nok FDK... Prisen er bare svær at sluge når man kommer fra LVK i Allerød til 600 kr. om året og PS til ca. 2000 kr. om året...

Jeg fik slet ikke kigget på fitnessworld, da jeg fik at vide det er helt sindssygt crowded, plus dårligere udstyret end FDK. Ja, den pris er svær at sluge :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 9. april - 2008

Trænede stort set lige efter skole da jeg havde travlt (plejer lige at nå hjem og spise lidt før) - og det betød også at jeg holdte et godt tempo under træningen :smile: Jeg ramte desværre prime time kl. 18, og det var mindre fedt, men jeg fik klaret det meste af programmet uden de store problemer - måtte dog vente lidt rundt omkring.

Opvarmning:

Airsquats

Mobility drills: Prone bridge, prone scorpion, Roll-overs into V-sits, Mountain climbers, fire hydrant circles, ben sving fra side til side og frem og tilbage.

Airsquats

Dag 2:

DB lunges:

10 @ 10kgkg

3 x 10 @ 20kg

10 @ 18kg

- Fin omgang. Knæene brokkede sig ikke rigtig - det kom først i slutningen af træningen :dry:

EQI-quads:

Smækkede 10kg på. Syntes stadig ikke den giver et særligt godt stræk.

Weighted back extensions:

10 @ bw

10 @ +15kg

10 @ +20kg

10 @ +15kg

8 @ +10kg

A1: Incline DB pres:

11 @ 24kg

4 x 10 @ 34kg

- Jeg fandt endelig 34'erne i dumbbell-infernoet i FDK.

A2: Pull downs: – chin greb.

10 @ 54kg

4 x 10 @ 75kg

Seated row: – smalt greb.

10 @ 27kg

10 @ 41kg

2 x 10 @ 37,5kg

10 @ 34kg

B.O. laterals:

10 @ 10kg

10 @ 13kg

10 @ 12kg

10 @ 12kg

Weighted Abs:

6 sæt @ 12-15 reps

---------------------------------------------------------------------------------------------

Glemte EQI til bryst og ryg i farten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik slet ikke kigget på fitnessworld, da jeg fik at vide det er helt sindssygt crowded, plus dårligere udstyret end FDK. Ja, den pris er svær at sluge :dry:

Fik trænet i FitW i dag. Synes det var ok fornuftigt. Færre mennesker end i FitDK og væsentligt lettere at komme til udstyret. Jeg kom på samme tidspunkt i både FitDK og FitW, så jeg havde noget at sammenligne med. Da jeg gik omkring kl. 21 var der nærmest tomt. Samtidigt er der væsentligt mere styr på oprydning og overskuelighed. Jeg tror det bliver det for mig.

Link to comment
Share on other sites

Fik trænet i FitW i dag. Synes det var ok fornuftigt. Færre mennesker end i FitDK og væsentligt lettere at komme til udstyret. Jeg kom på samme tidspunkt i både FitDK og FitW, så jeg havde noget at sammenligne med. Da jeg gik omkring kl. 21 var der nærmest tomt. Samtidigt er der væsentligt mere styr på oprydning og overskuelighed. Jeg tror det bliver det for mig.

Har du helt droppet TSK så? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Fik trænet i FitW i dag. Synes det var ok fornuftigt. Færre mennesker end i FitDK og væsentligt lettere at komme til udstyret. Jeg kom på samme tidspunkt i både FitDK og FitW, så jeg havde noget at sammenligne med. Da jeg gik omkring kl. 21 var der nærmest tomt. Samtidigt er der væsentligt mere styr på oprydning og overskuelighed. Jeg tror det bliver det for mig.

Nu har hvilken dag på ugen det er, efter min erfaring, også noget at sige! Men ellers lyder det jo fint nok - og du sparer jo en hel del penge, så hvis det fungerer, så go for it :smile:

Træning den 10. april - 2008

Da ingen skulle smede den i dag i FDknørrebro, og jeg godt kunne bruge et spot til bænk, trænede jeg i i FDK på nygårdsvej (Østerbro), sammen med en ven og hans makker. Det kunne i og for sig være ret ligegyldigt da træningen gik meget dårligt. Jeg spiste ikke videre fantastisk i går, og det kunne mærkes i dag. Endvidere byttede jeg lidt rundt på øvelserne så jeg kunne bænke med dem, og det var ikke nogen succes. Jeg spændte så meget i min lænd, at den var helt smadret da jeg nåede til dødløft, og samtidig er deres skiver endnu mindre end dem på nørrebro, så jeg kunne slet ikke finde du at dødløfte der, og måtte gå en del ned i kg. Pinligt... så det blev blot til dødløft for at lave løftet. udover bænk og dødløft gik resten af træningen ok. Selve centeret er stort og rummeligt, men kan bedre lide FDKnørrebro - det er bedre udstyret.

Uffe Holm trænede i øvrigt der - han må have hørt jeg skulle træne der i dag. I øvrigt en fimset træning han præsterede - ledsaget af en kvindelig FDK-instruktør!

Preworkout:

1½ scoop horsepower

Opvarmning: - blev lavet efter bænk

Airsquats samt forskellige mobility drills.

Bænkpres 5x5 reps

10 @ 50kg

9 @ 70kg

6 @ 80kg

5 @ 95kg

4 @ 95kg - helt forkert bane

5 @ 90kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

Lorte omgang. Heller ikke den bedste bænk i verden.

Dødløft:

9 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 120kg

5 @ 110kg

5 @ 110kg

5 @ 110kg

5 @ 110kg

- No comments.

One legged bulgarian squat: A1

8 @ 10kg

3 x 5 @ 20kg

A2: Weighted Chin ups: UH grip

5 @ +17,5kg

5 @ +17,5kg

5 @ + 15kg

5 @ + 15kg

5 @ + 15kg

- Udmærket omgang :smile:

DB rows:

8 @ 35kg

3 x 6 @ 40kg

2 x 5 @ 40kg

- Smækkede en rep ekstra på, på nogle af sættene - det er jo light weight.

Seated incline laterals: – ansigt mod bænken.

8 @ 10kg

5 @ 12,5kg

5 @ 12,5kg

5 @ 12,5kg

Smith calf raise:

6 sæt

Preacher bar curls:

8 @ 20kg

5 @ 37,5kg

2 x 5 @ 45kg

+ stangen

CG bænkpres: (3 sek. eccentrisk fase)

8 @ 50kg

8 @ 70kg - ecc

8 @ 70kg - ecc

8 @ 65kg - ecc

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Glemte alt om EQI. Jeg er virkelig en bonghjerne for tiden.

Nu vil jeg få færdiggjort Constance Ring af Amalie Skram. Kvindelitteratur fra 1800-tallet FTW :sleeping: Mangler heldigvis ikke så meget - fik knaldet 160 s. af alene igår. Så har jeg også fået klaret de 2 romaner jeg skal læse til i morgen - det havde jeg faktisk ikke troet jeg ville nå!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 12. april - 2008

Jeg endte på en hård omgang druk igår efter skole til fredagsbar. Det er et stykke tid siden jeg har drukket mig meget i hegnet - og det var pisse sjovt :biggrin: Det var rave-tema, så vi blev udstyret med store mængder af knæklys, så jeg rendte rundt med det på mig det meste af aftenen, samt et par ustyrligt grimme solbriller. Senere på aftenen fandt jeg så en kæphest i hjørnet af lokalet, og så gik det helt galt - jeg generede alt og alle med den :laugh: I øvrigt fandt jeg pludselig ud af jeg skulle have en fuckin' jägerbomb midt i det hele - og da de så ikke havde noget jägermeister tog jeg den så med et shot fisk i stedet - det kan ikke anbefales.

Dagens træning gik helt fint taget søvn og drukturen i betragtning. Jeg var godt dehydreret så var ok vaskulær og fik samtidig et virkelig godt pump i det meste af kroppen, så fysikken spillede i dag (SWOLE) ! Eftersom jeg fik en "hviledag" igår lavede jeg lidt ekstra for delts og guns i dag! Jeg fik i øvrigt en pludselig, men meget stærk, trang til at forvolde skade på T under leg extensions i dag - for det brændte helt vanvittigt. Kvalme er næsten garanteret hver gang jeg laver 5 sek eccentriske faser - og i dag var ingen undtagelse.

Opvarmning:

airsquat

Mobility drills

Airsquats

Dag 4:

Leg extensions: – 5 sekunders eccentrisk fase

Opv:

10 @ 20kg

12 @ 30kg

---

15 @ 37,5kg

15 @ 37,5kg

15 @ 32,5kg

- Jesus christ, det sveg. Jeg har allerede doms i benene :crazy:

Leg curls: – 5 sekunders eccentrisk fase

12 @ 25kg

15 @ 39kg - ecc

15 @ 39kg - ecc

15 @ 39kg

- LIGE i hams!

DB ¾ Flyers:

15 @ 16kg - normal

15 @ 22kg

15 @ 22kg

15 @ 20kg

15 @ 20kg

Pulldowns: – neutralt greb.

12 @ 54kg

2 x 15 @ 75kg

2 x 15 @ 68kg

Stående one arm cable row:

12 @ 12,5kg

2 x 15 @ 21kg

2 x 15 @ 17,5kg

Db skulderpres:

10 @ 20kg

10 @ 30kg

8 @ 30kg

12 @ 24kg

Cable crunches: supersættet med noget andet mave

7 sæt

Db curls:

10 @ 17kg

10 @ 20kg

10 @ 20kg

15 @ 15kg

SS:

Robe pushdowns:

5 sæt

Laterals:

12 @ 10kg

2 x 15 @ 13kg

15 @ 12kg

38 reps i dips

Lavede efterfølgende lidt cardio:

12 min PW på løbebånd

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lækkert at få rørt sig i dag.

Fuckin' jägerbombs will make u swole!

spa0220zv2.jpg

Knæklys om halsen er über ghey!

spa0196ns3.jpg

spa0213bk6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Essens, ser ud som om træningen kører på skinner... swole! Hvordan synes du Nano Vapor har virket so far? Overvejer at "investere i produktet", så vil lige hører nogle erfaringer :strat:

Og evt. hvor du har købt det... evt. PM det, hvis det kommer på tværs af MOL-reglerne :cool:

Forøvrigt, f***ing gode arme-skuldre du står med på det billede!

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke rask!

Det har jeg heller aldrig påstået :tongue:

Velkommen til handelsskolen hvor knæklys er en del af dagligdagen!

Hehe, ja - det kunne jeg forestille mig. Det er det ikke ligefrem på uni hvor hippierne sætter dagsordenen.

Hey Essens, ser ud som om træningen kører på skinner... swole! Hvordan synes du Nano Vapor har virket so far? Overvejer at "investere i produktet", så vil lige hører nogle erfaringer :strat:

Og evt. hvor du har købt det... evt. PM det, hvis det kommer på tværs af MOL-reglerne :cool:

Forøvrigt, f***ing gode arme-skuldre du står med på det billede!

Den kører ganske fint for tiden - det er et fedt program T har sat sammen til mig!

Nano Vapor er ikke pengene værd, imo. Det er møgdyrt og det giver ikke det helt vilde boost, udover det koffein der er i. Men lidt kan jeg da godt mærke! Nu skal der også siges jeg ikke tager der hver dag, hvilket nok ville forbedre min oplevelse med det. Jeg kører således at jeg kører Vapor på træningsdag sammen med alm. kreatin, og så kun kreatin på off-dage. Jeg har i øvrigt købt det af en privatperson, så jeg kan ikke være behjælpelig med en forhandler.

Og tak :smile:

-----------------------------------------------------------------------------------

Lavede i øvrigt noget cardio i dag

32 min. fordelt på liggende cykel, crosstrainer og løbebånd.

Link to comment
Share on other sites

YEIKS :crazy:

Hvad var det lige de jägerbombs var lavet af?! Helst alle detaljer!!!

Ser f****** awesome ud det der!

Jägerbombs er egentlig et glas red bull du dropper en shot jägermeister ned og derefter bæller (helst på én gang) - jeg lavede så en modificeret version med et glas øl og et shot fisk.

Thanks!

SWOLE!

Jacked!

Det der er vist ikke opnået naturligt!

Er du på protein, eller er du bare begyndt at svømme? :mad:

Jeg er på protin og timian! Og så er jeg begyndt at svømme lidt (Diddley fik mig til at indse at svømmere har meget flottere muskler end bb'ere)

Endnu en svømmerkrop. :crazy:

Guilty... men svømmere kan altså bare mere. Og så er jeg også begyndt at AT-løb i modvind... det er meget hårdere end bodybuilding, og det giver pæne muskler.

Timiankur :nonono:

Timian er den direkte vej til swoleness.

Beskidt svømmer-organ du render rundt med der :crazy:

Thanks mayn... svømning og timian-kur = Buffness!

Link to comment
Share on other sites

Træning den 14. april - 2008

En fin træning med Mikael (non mol'er). Vi trænede forskellige øvelser, men supportede fint hinanden gennem træningen, og det var rart med noget selskab. Knæet brokkede sig lidt igår og i morges - og det blev ikke bedre af jeg lige hamrede det ind i min stationære comp i morges (og efterfølgende væltede ned at stolen, og skubbede til mit glas med nano vapor så det røg ud over det hele - what a waste of teh precious muscletech supplement). Heldigvis gik det fint efter noget opvarmning, og det var ikke de store probs under squat.

Dagens grin leverede en bozo da jeg befandt mig i udstrækningsområdet. Han havde stillet sig op på en bold - stod med armene strakt ud til siden, holdte en 8kg's håndvægt kun i den ene hånd - og så squattede han ellers i et meget vaklende og usikkert electric-boogie bevægelsesmønster. Hold kæft hvor så det dumt ud - absolutetly pointless; functionel gheyness FTW.

Jeg kan også berette om, at Nørrebro bibliotek er udueligt og ingen bøger har (de kunne finde én ud af de 4 titler jeg kom efter) og København tilsyneladende er løbet tør for frosne hindbær (var i 3 butikker uden held og gav derefter op).

Opvarming:

Airsquats

Mobilitydrills ( roll over into v-sits, Prone Bridges, prone scorpion, mountain climbers)

Airsquats

Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 90kg

6 @ 110kg

6 @ 100kg - troede jeg havde 105 på

6 @ 105kg

6 @ 102,5kg

- Fint fint.

A1:Bænkpres: – 4 sek. Eccentrisk fase

Opv:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

Ecc arbejde:

7 @ 80kg

6 @ 80kg

6 @ 80kg

- Swole pecs!

A2: Weighted chin ups - OH grip: - 4 sek. Eccentrisk fase

9

6 @ +10kg

2 x 6 @ +7,5kg

10

EQI - Chest:

12 kg Flies @ 45 sek

Seated row: – smalt greb.

8 @ 40kg

3 x 8 @ 90kg

- Den seated rows jeg almindeligvis benytter er gået i stykker, så brugte en anden maskine, men den er ikke videre god - håber snart den anden bliver lavet.

EQI - back:

Chins - 10kg @ 45sek

Laterals: – 2 sek statisk hold i toppen.

10 @ 10kg

8 @ 10kg - ecc

8 @ 11kg - ecc

8 @ 11kg - ecc

B1: Parallel Dips: – 2 sek. Statisk hold i bunden.

20 x bw

8 @ +35kg - stat

8 @ +35kg - stat

8 @ +30kg - stat

42 x bw

B2: Barbell curls: – 4 sek. Eccentrisk fase.

10 @ 31,5kg

6 @ 44kg - ecc

6 @ 41,5kg - ecc

6 @ 41,5kg - ecc

JACKED!

Calf:

7 sæt

----------------------------------

spa0216fk3.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Den kører ganske fint for tiden - det er et fedt program T har sat sammen til mig!

Nano Vapor er ikke pengene værd, imo. Det er møgdyrt og det giver ikke det helt vilde boost, udover det koffein der er i. Men lidt kan jeg da godt mærke! Nu skal der også siges jeg ikke tager der hver dag, hvilket nok ville forbedre min oplevelse med det. Jeg kører således at jeg kører Vapor på træningsdag sammen med alm. kreatin, og så kun kreatin på off-dage. Jeg har i øvrigt købt det af en privatperson, så jeg kan ikke være behjælpelig med en forhandler.

Og tak :smile:

Thanx - Har set en dansk hjemmeside, der forhandler det, men synes prisen er liiige tung nok, så ville lige høre, om der evt. var andre. Men ud fra dine erfaringer, tror jeg ikke jeg vil satse så mange penge, hvis ikke det lever op til, hvad det lover. Kan være jeg ryger på Expand igen. Det fungerede godt sidst jeg brugte det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share