Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Din navnebror er da en lille løgner, den kan fås for 1200 som ny, Jakke

Tja, man kan altid finde ting billigere. Når jeg snakker grej er det som oftest med udgangspunkt i vejledende priser og på det danske marked. Men tak for linket, hvis det viser sig at den er lidt for slem, så kan jeg altid trække det kort :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok været OFF de sidste par dage. I mandags sluttede min arbejdsdag kl. 17.30, og så skulle jeg ned og handle først. For hulen hvor jeg ikke magter forældre i Netto efter en arbejdsdag! Så der blev ikke trænet, men derimod stenet noget så gevaldigt på sofaen. Tirsdag var vi først færdige kl. 23 på arbejde fordi vi havde en kick-off aften med butikkerne. I går havde jeg så luret på at tage en tur, men DMI varslede regnvejr, og jeg var ikke i det store overskud i forvejen. Så jeg blev hjemme og fik gjort lidt rent i stedet for. Jeg var derfor også relativt utilfreds da det kun blev bedre vejr om aftenen med solskin!

I dag ville jeg have trænet med Ordrup CC, men de har kun en kort træning i dag, så den springer jeg over og kører nok op til HCM og siger hej. Skal alligevel have lidt gang i stængerne igen, og har lyst til en længere tur. Og så har min kæreste haft fødselsdag, og god stil som hun har har hun købt sig sådan en frækkert

262b4114-b642-48c6-b0ca-777fc74fa970.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, Tony Martin til Quickstep? Det ser værre og værre ud for den kære Riis med stærke hjælperyttere. Først røg Hushovd til BMC, og nu Martin til Quickstep. Boasson Haagen er eftersigende ikke til salg, så det bliver spændende at se hvem Riis kan tilføje til sit hold. Personligt håber jeg virkelig på en Lars Bak og Tejay Van Garderen. Og med Tony Martins ankomst til Omega-Pharma-Quickstep holdet, så er det spørgsmålet om de beholder Van Den Broeck til næste sæson??

Link to comment
Share on other sites

Så blev det officielt. Philippe Gilbert kører næste år for BMC. Det bliver altså et ondt hold, i hvert fald på papiret. Evans, Hushovd, Phinney, Hincapie, Ballan(?) og så Gilbert. Yikes. Så bliver det endnu mere spændende at se om de kan få det hele til at hænge sammen med så mange egoer.

Link to comment
Share on other sites

Scheisse for et hold :superman: Jeg håber virkelig, at de formår at teame ordentlig op, så de får udnyttet de helt enorme kapaciteter besidder!

Men Saxobanks passivitet på markedet begynder med at bekymre mig. Hvad sker der lige? Hvorfor er der slet ingen rygter? Og hvorfor virker det endnu engang som om at en god portion ryttere vælger at forlade holdet? Jeg synes det begynder at smulre lidt......

Link to comment
Share on other sites

Scheisse for et hold :superman: Jeg håber virkelig, at de formår at teame ordentlig op, så de får udnyttet de helt enorme kapaciteter besidder!

Men Saxobanks passivitet på markedet begynder med at bekymre mig. Hvad sker der lige? Hvorfor er der slet ingen rygter? Og hvorfor virker det endnu engang som om at en god portion ryttere vælger at forlade holdet? Jeg synes det begynder at smulre lidt......

Det virker til dampen er gået lidt af Bjarne-far. Hvis ikke de får et par forstærkninger, så ender de med at blive et middelmådigt hold. Hvem er der egentligt tilbage man kunne gå efter? Popovich? Szmyd? Boasson Hagen? Renshaw?

Link to comment
Share on other sites

Presset

Thomas_Voeckler_1952522i.jpg

I går kørte jeg til træning med HCM. Det var også første tur siden i søndags, og det kunne godt mærkes i benene som var noget tunge i det. Der var modvind mere eller mindre hele vejen derop og det er i forvejen et pænt kuperet område. Jeg var dog deroppe i god tid og fik lige snakket lidt med de andre som bl.a. inkluderede "mini Kenneth", som er Jens der har min gamle Orca med SRAM Force og Mavic Cosmic Carbon SL hjul. Så de ligner til forveksling hinanden.

Nå, da alle var kommet drog vi afsted på den sædvanlige tirsdag/torsdag rute med en lille ændring undervejs. Der blev kørt godt til ud af både Stumpedyssevej og Københavnsvej. På Københavnsvej lå der en triatlet lige foran os, og ham lukkede Jens og jeg hullet til relativt nemt, men det kostede nok nogle kræfter hos nogle af de andre. På Overdrevsvejen gik Laust og Carsten K forbi ham, og jeg fulgte med. De satte et højt tempo, men ikke højere end at jeg lige kunne komme som skudt ud af en kanon siddende i sadlen. Bummelum. Herfra ind igennem Grønholt hvor der også blev kørt med et noget højt tempo hver gang Carsten K kom i front sammen med en gut der vidst hed Thomas som virkelig var en motor.

Ved Sørup lå jeg i 3. position lige bagved Jens, og da bakken gik igang kørte jeg stille accelererende forbi. Ikke noget hidsigt ryk, bare stående op for at hæve tempoet en lille smule. Da jeg nåede toppen kunne jeg se at Thomas forsøgte at komme op, så her accelererede jeg kraftigere da den begyndte at flade lidt ud, og så var den duel lukket. Har endnu ikke forstået hvorfor der ikke er flere der kører sig ud på den stigning. Til træning gælder det jo netop om at komme ud til grænserne.

Nå, men ud igennem Endrup kom jeg lidt i front igen sammen med Thomas som så i bunden af nedkørslen gik i front og trak hele vejen hen til Jonstrup bakken. Da bakken gik igang gik jeg forbi og satte et godt tempo. Jeg kunne se på skyggerne at jeg havde et par stykker med på hjul, så jeg blev ved med at holde tempoet oppe, lige indtil den lille knold undervejs. Her slækkede jeg lidt på farten og da vi nærmede os svinget bankede jeg så en lille acceleration af og så var jeg væk igen. Tror det var Jens og Carsten K der tog de efterfølgende placeringer.

Igen samling, tempo kørsel langs Esrum sø. Da vi kom op på Harreshøjvej var Laust gået i front, og jeg kørte så uden om de andre og overtog føringen så der også kom lidt tempotræning der. Vi kørte op mod Bøtterup hvor der virkelig blev kørt tempo. Jens og jeg lå ved siden af hinanden og pressede på, og så gik der for alvor anarki i den. Alle føringer der blev taget af de efterfølgende var med rigtig højt tempo og det krævede sine ofre. Så vi måtte lige tage den lidt ned i tempo, og så fik Jens og jeg en god lang føring ind mod Gurre og Nyrup.

Da vi nærmede os Humlebækspurten gjorde vi lige et holdt og lancerede de nye spurtplaner. I stedet for at spurten foregår efter S-svinget sluttede den nu før ved en sidevej. Den var alle med på, og så kørte vi afsted. Jeg sad i 3. position da vi drejede ind på selve opløbsstrækningen med Jens og en anden foran mig. Da vi kom ind på vejen slog Jens et slag og så gik det i stå. Jeg tænkte i et halvt sekund på at rykke selv og tage den fra spids, men så rykkede Carsten K i venstre side. Jeg gik med det samme med og så Thomas komme fra samme side, så jeg bakkede lidt af, men det gjorde han også. Så kunne jeg godt lidt gætte hvad der skulle ske. Jeg kørte stille og roligt Carsten ind og lige i det jeg begynder at overveje at spurte kommer Jens fuldstændig blæsende forbi mig på venstre side. Jeg nåede lige at trække ud og så ellers bare begynde at spurte for at lukke hullet. Det blev dog hurtigt tydeligt at jeg skulle spurte hele vejen hvis jeg skulle snuppe den, og med 15-20 meter er han kun lige en hjullængde foran mig. Jeg når næsten at tage den, men han presser cyklen frem til sidst og snupper den. Fuldt fortjent, og med kommentaren om at hvis den havde været bare 5 meter længere den spurt så havde jeg snuppet den :laugh:

Thomas fortalte mig efterfølgende at han og Carsten havde lavet en lille aftale inden spurten om at rykke fra start af og så køre rulleskift for at komme først, men at de lige havde mistimet det i forhold til hinanden så det kun var Carsten der var kommet afsted. Under alle omstændigheder god træning for alle :smile:

På Strandvejen gik der som sædvanlig tons i den. Jeg fik taget en ok lang føring fra Nivå ind mod Mikkelborg, og så de andre nogle hårde føringer ind mod Rungsted. Jeg fik lov til at give den gas det sidste stykke op til Rungsted Havn, hvorefter både Thomas og Carsten K tog nogle hidsige føringer op til Folehaven.

Her var det Thomas der kørte i front på de første 2 knolde og frem til den sidste. Her angreb jeg fra bunden af med alt hvad jeg havde, og da den fladede lidt ud fortsatte jeg min acceleration. Da jeg kørte over et vejbump var jeg ved at sætte det hele over styr da mit baghjul lige hoppede pga. farten og gik lidt ud til den ene side. Det gav lidt forstyrrelse til rytmen, men jeg blev ved med at give den gas. På nedkørslen havde jeg et pænt stort hul til Carsten K, så den var også hjemme.

Så var det bare lige ned til Surina og snakke lidt inden turen igen ville gå hjemad. Her blev der snakket om enkeltstartstesten som de skal køre på søndag. Det er samme test jeg kørte for en måneds tid siden og lavede en tid der hed 4 minutter 20 sekunder. Så det bliver spændende at se hvor mange der kommer til at slå den.

Jeg kørte hjem med meget trætte ben, og valgte at køre ind igennem Rude Skov, og over Geels bakke på turen hjem.

I alt blev det til en tur på 108,5 km med 32,2 km/t i snit. Gennemsnitspulsen lå vidst omkring 77% af max.

20110818tur.png

20110818kort.png

Selve turen med HCM blev vidst kørt med et snit lige over de 33.

Link to comment
Share on other sites

Det virker til dampen er gået lidt af Bjarne-far. Hvis ikke de får et par forstærkninger, så ender de med at blive et middelmådigt hold. Hvem er der egentligt tilbage man kunne gå efter? Popovich? Szmyd? Boasson Hagen? Renshaw?

Popovich er forlovet med Bruynell. Szmyd kommer nok ikke fra Liquigas hvor han har en ganske fin kontrakt. Hagen er på kontrakt med Sky også for næste år, og Renshaw er røget til Rabobank.

Der er stadig et par muligheder, men slet ikke førstevalgene.

Link to comment
Share on other sites

Linselus?

1313350678_resized.jpg

Ud af de 273 billeder der blev taget af lørdagens løb, har jeg kun kunne spotte mit på et af dem, og så er jeg ikke engang 100% sikker på at det er mig. Men mon ikke det har betydet at jeg har haft en fænomenal placeringsevne i feltet og dermed ikke fået vind på næsen? :laugh: Det er i øvrigt mig ca. i midten af billedet.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Nogen der blevet kørt ned, siden man nu pludselig kan flytte Humlebæk-spurten væk fra svinget? Det har jeg foreslået flere gange de sidste 2-3 år hvor det er blevet fejet af bordet med det vuns.

Har endnu ikke forstået hvorfor der ikke er flere der kører sig ud på den stigning. Til træning gælder det jo netop om at komme ud til grænserne.

Sandt sandt, men hvis man kan se på det øvrige fremmøde at man skal økonomisere med resourserne for ikke at blive sat eller "bare" være en klods om benet for resten af holdet en time senere, så er det sådan man kører når man ikke sidder på det hele :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lige et forsinket tillykke med debut'en som licensrytter. Uhh hvor var det ærgeligt at læse om afslutningen af løbet. Men fornuftig beslutning ikke at tage chancen..

Tak tak :smile:

Nogen der blevet kørt ned, siden man nu pludselig kan flytte Humlebæk-spurten væk fra svinget? Det har jeg foreslået flere gange de sidste 2-3 år hvor det er blevet fejet af bordet med det vuns.

Sandt sandt, men hvis man kan se på det øvrige fremmøde at man skal økonomisere med resourserne for ikke at blive sat eller "bare" være en klods om benet for resten af holdet en time senere, så er det sådan man kører når man ikke sidder på det hele :wink:

Tror bare det er det generelle mentalskifte der er sket i klubben der gjorde at jeg kunne få den rykket, og du har ret i det med dem der måske ikke er lige så stærke som de andre til træning. Men lad mig så omformulere lidt. Jeg forstår ikke hvorfor de stærkeste til træning ikke kører sig ud på stigningerne, specielt når de senere på turen ligger sig foran og trækker igennem som var de med i Tour de France.

Link to comment
Share on other sites

En lang dag i går. Jeg var i Tivoli med et vennepar og spise med Josefine på restauranten. For hulen nogle lækre pizzaer der serverer derinde!! Men det var vildt nok at komme ind i restauranten, som var tæt på fuldt booket, og så bare føle ALLE de ansattes øjne på en. Jeg overlevede dog, og fik da også lige sagt hej til Josefines bror for første gang. Herefter ud på plænen og se Mads Langer, og så bare hjem. Tidligt op i morges gjorde at jeg lige tog en lur omkring kl. 11, og da jeg vågnede fik jeg lidt at spise og så gjorde jeg mig klar til en tur på landevejen.

Jeg kørte ud på Strandvejen og begyndte at køre nordpå mod Humlebæk. Tanken var bare at få varmet benene op, og så køre en test på ruten i Kelleris, som HCM skal teste på i morgen. Det gik dog ikke så godt med at holde tempoet nede, da der var en ok mod-sidevind fra vest, og omkring Vedbæk var der et par stykker der havde hægtet sig på mit hjul, og det gav lidt ekstra boost. Det er dog helt fantastisk at køre på Strandvejen når vejret er godt. Hvis man er bare en smule bilentusiast så var det en lækker dag at være der. Fik set en Ferrari 360, et par Porsche 911'er, en Porsche Cayman S eller R, en Maserati Quattroporte, og 140 Corvetter i Rungsted.

Ved Nivå bakkede jeg lidt af på tempoet for at have lidt ekstra til testen. Da jeg nåede Kelleris kørte jeg lige en runde for at finde ud af hvor vinden kom fra, og hvor der lå grus, og desværre var der en del grus i næstsidste sving. Herefter stillede jeg dunkene i græsset og kørte en omgang på fulde smadder. Desværre kunne jeg hurtigt mærke at mine lår ikke var helt friske, men forsøgte alligevel at presse alt hvad jeg kunne. I modvinden var det om at gøre sig så kompakt som muligt, og i næstsidste sving måtte jeg desværre lige bremse lidt ned for at komme rigtigt igennem svinget og undgå gruset. Efter sidste sving var det bare fuld gas og klokke tiden. 4 minutter og 20 sekunder, ligesom sidste gang. Havde håbet på at kunne køre det lidt hurtigere, men måske jeg kunne have hentet et sekund ved at skære svingene bedre hvis der havde været fejet.

Jeg rullede lidt, og kørte så ud mod Humlebæk igen. Her fik jeg for alvor vinden at mærke fra vest. Helt vildt så meget det egentlig blæst i dag. Jeg fulgte nogenlunde Challenge Copenhagen ruten resten af turen. Ind igennem Langstrup hvor der jo er helt åbent, og ud til Kongevejen. Her fortsatte jeg så ind mod Grønholt hvor jeg på et tidspunkt lå og kørte på den lille klinge for at holde den kørende. Så blæser det altså meget.

Benene var efterhånden også ved at være godt stegte, så det var super da jeg kørte ind mod Karlebo og dermed fik lidt vind i ryggen igen. Det betød også at jeg ofte når det gik nedad lige holdt op med at træde for at spare lidt på kræfterne.

Gunderødbakken gik fint, og det samme turen ind igennem Gunderød og ud til Stumpedyssevej. Til gengæld var Stumpedyssevej hård da det igen var i modvind. Selv da jeg kom ind i skoven var det ikke læ nok til at give det fornødne overskud. Så derfor var det også fedt at komme ud på Københavnsvej og så ellers bare give den gas ind mod Birkerød. Geels bakke blev taget på lille klinge og så op på stor da jeg ramte toppen. Tons ind igennem Lyngby og så blev cyklen lidt vasket - hvilket den også trængte til.

86 km med 31,1 km/t og et pulssnit omkring de 77% af max.

20110820tur.png

20110820kort.png

Så kom jeg i øvrigt af med Cannondalen i går. Så der er lidt til wattmåleren forhåbentlig.

Link to comment
Share on other sites

:4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy:

Har du lagt dig fast på hvilken af dem?

Bliver højst sandsynlig en Power2Max med Rotor 3d+ kranksæt.

Hej "Kermit"

Tänkte på. Hvad er det for et program du bruger til at uploade dine träningsdata / cykelture til?

Syntes det ser interessant ud. :cool:

/ Tommy

(NAVYSOLDIER)

Jeg bruger et program der hedder Ascent, som dog kun virker til Mac :smile:

Link to comment
Share on other sites

Highs and lows

bigstockphoto_High_Road_Low_Road_-_Road_Sig_2686814-ywviey.jpg

Utroligt så meget der kan ændres på relativt få timer. I går var en fantastisk dag hvor jeg fik mødt Josefines familie for første gang, og det var enormt hyggeligt. Aftenen var også dejlig med Burger King, slik og sofahygge.

I dag blev jeg lidt utålmodig mht. Experimentarium jobbet, så jeg sendte en mail afsted til salgs og marketingdirektøren derinde, og fik et svar tilbage med at de var igang med samtalerne og regnede med at have afklaring inde 1. september. Det kan tolkes på 2 måder alt afhængig af om man er realist eller optimist:

- Enten får jeg en mail lige om lidt med at jeg skal til samtale i denne uge

eller mere realistisk

- løbet er kørt.

Jeg havde ellers regnet med bare at komme til en samtale da jeg synes jeg var meget kvalificeret til jobbet, plus at jeg havde en reference fra den altid hjælpsomme Vivsen - igen, stort tak for hjælpen! Men for hulen hvor er det bare skuffende endnu engang at løbe panden mod muren i søgen efter et et job. Jeg ved godt at jeg er heldig i det at jeg har et job, men når man er gået kold og træt i det, så er det svært at se det som et lyspunkt. Nu har jeg så spurgt om løbet er kørt hvis man ikke har hørt noget, eller hvad. Kan jo være heldig at det var optimisten der vandt i dag.

Link to comment
Share on other sites

Er det gratis?

kan de kun bruges til cykling?

Principielt kan det vel også bruges til andre ting hvor man bruger sin Garmin. Kan ifølge deres hjemmeside se at det nu er universelt og også burde kunne bruges på PC? Jeg startede med deres trial udgave for at se om det var noget for mig. Det var jo gratis, og da jeg godt kunne li det betalte jeg i nærheden af 200,- for at købe det.

Link to comment
Share on other sites

Men for hulen hvor er det bare skuffende endnu engang at løbe panden mod muren i søgen efter et et job. Jeg ved godt at jeg er heldig i det at jeg har et job, men når man er gået kold og træt i det, så er det svært at se det som et lyspunkt.

Jeg kender så godt følelsen, for har lige haft lidt à la samme oplevelse idag :unhappy: Men cheer up mate, og glæd dig over at du snart har et powermeter at fornøje dig med :cool:

Link to comment
Share on other sites

Op med humøret champ, der skal nok komme en løsning!

Jeg kender så godt følelsen, for har lige haft lidt à la samme oplevelse idag :unhappy: Men cheer up mate, og glæd dig over at du snart har et powermeter at fornøje dig med :cool:

Spanks til jer begge. Wattmåleren er dog en ringe trøst - mangler lige de sidste kroner og ører for at få det til at gå op i en højere enhed, og så er der 7-10 ugers leveringstid derefter.

Link to comment
Share on other sites

Just when I think you couldn't possibly be any dumber, you go and do something like this…and totally redeem yourself!

l_c660862cbe714a4b85faf1e312a71306.jpg

Et meget klassisk citat fra Jim Carrey klassikeren "Dumb and Dumber". Efter et par trætte dage dukkede jeg op til træning med Ordrup CC. Benene ville slet INGENTING på vej derhen, og min vejrtrækning var noget belastet allerede på vej ned til Femvejen. Det kunne derfor kun blive til en total katastrofal træning. På licensholdet var vi en ret stor flok i dag - jeg vil umiddelbart skyde på en 12-15 stykker alt i alt, dog brillierede Frederik med sit fravær.

Planen var ret simpel: op til Stumpedyssevej og køre. På lørdag bliver der kørt klubmesterskab på den rundstrækning deroppe, og derfor skulle vi op og kigge lidt nærmere på det og selvfølgelig træne. Det er noget med at holdene bliver sendt afsted i rækkefølge, så licenserne skal lukke et relativt stort hul op til bl.a. 9 holdet som absolut ikke kører langsomt. Læste lige op på det her nu, og vi bliver sendt afsted med 3 minutters mellemrum!

Nå, men ud af Charlottenlund og første udfordring blev derfor Søllerød Slotsbakke. Jeg er altid i tvivl om der bliver kørt lidt på den bakke, men i dag havde jeg placeret mig ok, så da der var to der åbnede kom jeg hurtigt med. Jeg sparede kræfterne til det sidste sving, og her blæste jeg så forbi den forreste. Bummelum :blink: Måske var benene ikke helt tossede alligevel, selvom jeg hev godt og grundigt efter vejret.

Herfra gik turen igennem Holte op mod Stumpedyssevej. Samling, og så blev der meldt ud at der skulle køres 6 omgange med rulleskift på den ca. 7 km lange rundstrækning. Vi lagde ud som lyn og torden(et udtryk man bruger alt for lidt), og med så mange der måske har hver deres opfattelse af hvad rulleskift er, var det overordenligt svært at finde en ok rytme. Ham jeg skulle på hjul af kom altid blæsende forbi mig så jeg ikke fik en naturlig rundgang, og så var der meget elastikkørsel. Efter første omgang blev der lige lavet en opsang om at man skal holde hjulet og blah blah. Så igang igen, og denne gang gik det noget bedre. Det var møghårdt og vi forsøgte at holde sammen hele vejen rundt, og det gik faktisk rigtig godt. På en af omgangene var der åbenbart en fra et af de andre hold der blandede sig i vores rulleskift, og det fik træner Hasse til at flippe helt ud, fordi han er notorisk berygtet for at ville ødelægge det for licensholdet.

Han blev pillet ud og så gik vi igang igen. Da vi kom ud på Stumpedyssevej på 5. omgang gik der pludselig ræs i den og folk begyndte at rykke. Jeg spurgte Hasse om det ikke kun var 5. omgang, men han sagde at det var sidste omgang. Alrighty så. Så fik jeg lige kørt med frontgruppen og lukket et hul. Vi var en ok gruppe da vi kørte forbi forsamlingshuset og så kom der en kørende på venstre side af mig som jeg fik lukket hullet op til selv. Derfor kunne jeg også banke forbi ham på de sidste 150-200 meter og snuppe spurten. Tror faktisk det er ham der hedder Bo, som pt. kører i C klassen. Ikke helt dårligt så.

De 5 omgange blev kørt med 40,3 km/t

20110823interval.png

Opsamling, og så blev der lige snakket igennem hvordan der blev kørt, hvad vi kan gøre bedre og hvad vi skal huske på. Derefter tog vi så en omgang igen med rulleskift, og så skulle der køres ræs ind igennem Kettinge med mål på toppen af bakken. Hasse bad om at man gjorde noget spektakulært for at vinde, og det var der et par stykker der benyttede sig af. Vi kørte et ok rulleskift hen mod Kettinge, og lige inden vi skulle til højre kørte Bo afsted. Han fik et lille hul sammen med en anden, og Hasse gik umiddelbart efter. Jeg lagde mig på hjul af Hasse og håbede på at han ville lukke hullet op, men det gjorde han ikke. Så tog jeg sagen i egen hånd og rykkede forbi og lukkede hullet. Det virkede som om Bo var gået lidt død i det, og så var det mig og en på en Canyon der lå i front. Vi kom ind i svingene samtidig og da vi ramte det sidste sving rykkede jeg og slog hullet. Herfra var det sådan set bare at bide det hele i mig. Da bakken for alvor tog fat rejste jeg mig op og "sprintede" op af mod lysningen. Da jeg var ude af skoven havde jeg et ret stort hul ned til de andre, og troede egentlig det var der mål var. Men de andre fortsatte med at køre selv efter lysningen, og så kunne jeg godt gætte mig til at det først var lidt senere mål var. Jeg fik lige banket cyklen op i fart så jeg stadig kom først over streg nummer 2 også :laugh: Indtil videre så det jo meget godt ud med 3 ud af 3 mulige.

Vi kørte ned mod Sjælsø, og på vej derned snakkede jeg lidt med Stig om løbene. Jeg fik fortalt at jeg egentlig var lidt ked af at jeg ikke kunne være med i Holbæk og Roskilde fordi det lod til at være ruter der passede mig godt - opløb opad. Det kunne han ikke forstå, for jeg var vel en tung rytter? :blink: Jeg forklarede ham så at jeg sådan set kun vejer 74 kg, og har det endnu bedre når det går opad i en spurt end når den er flad. Det blev han alligevel lidt overrasket over.

Nuvel. Næste træningspas lå op af Sjælsø bakken. Vi skulle køre 2 omgange hvoraf sidste omgang så skulle fortsætte hele vejen op af Åsebakken også. Inden vi ramte bakken første gang var Bo allerede kørt på det flade stykke og havde fået et pænt hul. Jeg lå vel i en 4-5. position da vi ramte bakken, og så bankede jeg ellers forbi. Jeg havde hentet Bo da vi kørte forbi skiltet, selvom han lige var et hjul foran, men på toppen havde jeg klart passeret ham. "Desværre" er spurten kun til skiltet, og det kunne jeg altså ikke nå i går :smile: 2. omgang var vi kun 2 i front da de andre slappede MEGET af mellem intervallerne. Vi åbnede også mere eller mindre samtidig og da vi kørte op lå vi ret lige. Jeg ramte lige ind i noget dårlig asfalt som gjorde at jeg lige mistede en meter eller to, men da jeg var fri igen gik han lidt i stå, og så kunne jeg lige sætte trumf på og komme først op.

Over vejen, og så ellers begynde opstigningen til Åsebakken. Jeg var nede på lille klinge, og holdt bare et godt pres hele vejen op, som jeg også tog med et relativt stort hul ned til de andre. Bummelum.

Herfra er der officielt trillekørsel hjem, men uofficielt ligger der lige 2 bakkespurter. Den ene er en klassiker ind mod Holte. Alle lå og kiggede på hinanden langt ude fra, inden der blev sat højt tempo på en lille nedkørsel hvor der vel er 1-1,5 km til bakken. Da jeg så en lille åbning, hamrede jeg afsted på det flade og forsøgte at holde et højt tempo. En lille bakke inden den hårde bakke blev taget stående for at holde tempoet oppe, og da jeg nærmede mig den sidste bakke lå de andre ca. 15-20 meter bag mig. Ind på bakken, og så ellers bare sprinte op. Den snuppede jeg satme også! Det havde været mere mig at vente til bakken og så bare rykke der, så det var derfor jeg prøvede så langt ude fra.

Hen mod den sidste bakke op mod Søllerød var der en der rykkede på nedkørslen og kom flyvende forbi mig. Jeg var godt træt efter mine mange små spurter, så jeg gik ikke med. Der kom så en større gruppe med 4-5 andre som jeg lige fik hægtet mig på, og sad med dem op over.

Jeg vinkede farvel til de andre på Skodsborgvej og fortsatte så ind mod Virum, og herfra ind mod Lyngby.

I alt en træningsaften med 92,3 km i benene med et snit på 33,1 km/t. Pulsen har ligget omkring de 77% af max.

20110823tur.png

20110823kort.png

En rigtig fed træning som lige satte et par tanker igang. Det kan godt være at jeg ikke er et stortalent, men hvis jeg kan vinde over nogle ret stærke gutter til træning så burde jeg også kunne vinde over andre til løb. Poweren er der pt. i benene, så det er principielt bare placeringsevnen der skal forbedres, og så skal der selvfølgelig lige lidt løbserfaring ind under bæltet. Hvis jeg tegner licens næste år, hvilket absolut er planen, er målet at jeg skal rykke op i C relativt "hurtigt".

Link to comment
Share on other sites

En rigtig fed træning som lige satte et par tanker igang. Det kan godt være at jeg ikke er et stortalent, men hvis jeg kan vinde over nogle ret stærke gutter til træning så burde jeg også kunne vinde over andre til løb. Poweren er der pt. i benene, så det er principielt bare placeringsevnen der skal forbedres, og så skal der selvfølgelig lige lidt løbserfaring ind under bæltet. Hvis jeg tegner licens næste år, hvilket absolut er planen, er målet at jeg skal rykke op i C relativt "hurtigt".

Du skal bare ud og have nogle løb i benene, så kommer der ikke til at gå lang tid før du skovler point i hus. Det tvivler jeg ikke et sekund på :superman:

Et lidt mere stabilt fremmøde til klubtræningerne vil nok også gavne dig, især mht. samarbejdet med dine klubkammerater. For kunne du sikre dig lidt hjælp til at finde positionen, så vil du stå i en yderst gunstig situation.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share