Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det har ikke ligefrem været cykelvejr de seneste par dage. I går havde jeg egentlig en tanke om at komme ud, men med de vindstød var det jo næsten selvmord. I stedet løb jeg en kort tur om aftenen - bare en 2 km's penge og prøvede så at holde mig på forfoden. Det gik faktisk ganske fint, og det føles egentlig ret naturligt at tage af med forfoden. Læggene har det egentlig fint her til morgen, om end de er lidt ømme. Dog slet ikke i den stil som jeg havde frygtet. Det tog mig 11 minutter at købe de 2 km, hvilket jeg synes er ok. Egentlig sjovt at ligge mærke til at ens kadance øges.

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke ligefrem været cykelvejr de seneste par dage. I går havde jeg egentlig en tanke om at komme ud, men med de vindstød var det jo næsten selvmord.

Ja det var selvmord. Jeg havde en sjov oplevelse på cyklen i går, som jeg lige vil dele. Lå og knoklede hjem fra arbejdet ud af Roskildevej (ud af byen) stik modvind.

Holder for et kryds, op på siden kommer bedstemor. Vi venter begge på grøn. Blam grønt bedstemor ligger HÅRDT fra land i piv modvind. Tænker FÅRK det passer bare ikke. Okser op og ligger i læ på hende og kan lige med det yderste hænge på. Cykler forbi et par stoppestedet, skæver ud til side og ser et par unge knægte grine lidt fåret af mig ligge i læ af bedste. Fast forward 5-7km senere ligger jeg mærke til det var en el-cykel..

Har det straks bedre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg nede og hente Orbeaen hos Ritter. Den fejlede som sådan ikke noget, men der var kommet lidt slør i hjulene(tror jeg nu har fundet ud af hvordan jeg selv fjerner det), og så knirkede den noget så gevaldigt fra kronrøret. Det havde de fået styr på.

Jeg drog derfor afsted mod Ordrup for at deltage i træningen. Allerede på vej derned føltes det mærkeligt, og mine ben har nok umiddelbart været mere mærkede end jeg først lige havde regnet med efter onsdagens løbetur. Derudover havde Ritter drengene i deres forsøg på at lokalisere knirkeriet åbenbart haft ændret på vinklen af mit styr, så det sad helt af helvedes til. Det gjorde at min position ikke var særlig rar. Jeg er så senere kommet i tanke om at jeg tror jeg havde glemt at tage min astma spray inden jeg tog afsted. Med andre ord - perfekte forhold til træning.

Vi var kun 4 licenser, så vi kørte med 9 holdet, som dog adopterede den træning vi skulle have kørt. Tanken var at køre ud til Tyren og køre 2 omgange Fartleg. Til dem der ikke ved hvad fartleg er, så er det relativt simpelt. Man kører på én lang række. Ham der ligger forrest skal så sprinte væk fra gruppen og 15-30 sekunder senere når syren hober op skal han holde op, og lade sig opsluge af feltet, hvor forreste mand så kører osv. Det er bare ikke skidenemt når der ikke ligesom er én der banker det ind i hovedet på de andre. Med andre ord blev det til en ret anarkistisk omgang træning. Der var én der bare kørte afsted uden at sprinte, men som om han skulle køre et udbrud. En anden kørte slet ikke, og før vi så os om blev det bare til at man rykkede sådan lidt på må og få. Det blev til 2 omgange hvor der blev kørt godt igennem i rykkene, og jeg var pænt smadret da vi var færdige. Skal dog lige siges at vi lige inden vi nåede startstedet på vores intervaller blev fanget i en hidsig byge der varede en 5-7 minutter. Hurra for det.

På sidste omgang kørte vi spurt mod startstedet og Frede tog spidsen som leadout man. ALLE lagde sig på hjul, og jeg kunne så ligge nede bagved og lure lidt. Der var ikke en eneste der havde udsigt til at køre før til sidst, så jeg bankede afsted med 4-500 meter til skiltet. Jeg fik hurtigt slået et hul, og valgte så bare at kigge lige ud og træde igennem. Med 100 meter tilbage kiggede jeg bagud og jeg havde et fint hul, med et par drenge der var meget ivrige for at spurte op til mig. Jeg holdt op med at træde for alvor igennem, men måtte lige træde lidt til for at nå skiltet før nummer 2. Havde jeg fortsat med at køre havde jeg taget et stort hul.

Herfra kørte vi så igennem Farum og hjem til Lyngby. Jeg havde fornøjelsen af at ligge i front hele vejen.

I alt en lidt underlig træning, men det gik jo fint nok. Man kan i hvert fald se på pulskurven hvor der er blevet kørt igennem.

71,3 km med 29,6 km/t i snit, og et pulsgennemsnit på 71% af max.

20110908tur.png

20110908kort.png

Link to comment
Share on other sites

Kermit og Orbea på afveje

En dag hvor jeg egentlig ikke synes der var det store overskud, endte jeg alligevel med at drøne ud på landevejen. Dog havde jeg først været et smut i Supermarco og købe lidt forskellige ting til en pizzaaften i morgen.

Nå, men jeg synes egentlig ikke at jeg havde energien til at køre en tur, men modsat var vejret for en gang skyld godt, og så skal det altså udnyttes. Derfor havde jeg planlagt en tur ud til Slagslunde og så hjem via Gørløse. En del af turen kendte jeg ganske fint, om end jeg altid har svært ved at finde igennem Ganløse, men stykket op mod Gørløse havde jeg ikke kørt før.

Jeg satte afsted ud af Bagsværdvej og kørte så bag om Hareskoven. De små knolde der er på den vej blev taget stående, og det var nok til at presse pulsen godt op. Igennem Kirke Værløse og ud mod Ganløse. Jeg havde lidt svært ved at gennemskue hvor vinden kom fra, for jeg følte egentlig at der var godt skub i cyklen selvom jeg mente at jeg kørte i modvind. Igennem Ganløse var jeg ved at dreje en gang for tidligt, men huskede på at jeg skulle fortsætte, og det viste sig så også at være rigtigt.

Herfra var det ind mod Slagslunde og så bakken op mod Buresø. En ond lille satan som blev snuppet på den lille klinge. Jeg havde spottet to ryttere foran mig da jeg kørte op af bakken, men da jeg kom op var de væk. Jeg fik dog hurtigt sat lidt tempo, og så havde jeg dem i sigte igen. Jeg passerede dem i et sving, og jeg kunne lige se at de lagde sig på hjul ret hurtigt. Da jeg nåede ned til enden af vejen kiggede jeg bagover, og så hang de pludselig 100 meter bag mig. Perfekt.

Herfra kørte jeg ned og fangede Gl. Københavnsvej og da den slap op var jeg på ukendt territorie. Jeg kørte direkte over vejen og fangede så en sidevej der førte op til Uvelse - hvor det så end er i verden. Faktisk et meget lækkert stykke asfalt jeg ikke havde kørt på før, men det er absolut ikke sidste gang jeg bevæger mig derud. I Uvelse kørte jeg ind i et villaområde i stedet for at dreje til venstre, og derfor brugte jeg lige et par minutter på at finde ud igen. Herfra var det så mod Gørløse, hvor jeg var noget spændt på at se hvordan jeg kom ind i byen. Gørløse har jeg været i en del gange, da det er en fast bestanddel af både HCM's søndagstur til Frederiksværk, men også Sjælsø Rundt.

Det var så fra en ny retning jeg ramte byen denne gang, men hurtigt fandt jeg ud af hvilken vej jeg skulle ud af. Igen bare en ordentlig omgang tempo ind mod Hammersholt. Her begyndte jeg også at blive lidt træt, men besluttede mig for at tage en lidt længere tur end den nemme der bare ville være at køre af Kongevejen ind mod Lyngby.

Jeg kørte derfor ind i Karlebo, og sprintede over Gunderødbakken. Jeg blev enig med mig selv om at jeg lidt manglede lidt pres på bakkerne, så jeg valgte at køre de næste stigninger med lidt mere acceleration. Derfor blev bakken ud mod Stumpedyssevej også taget i en acceleration. Herfra var det så bare at "glæde" sig til Åsebakken som var næste udfordring.

Efter tempokørsel langs Isterødvejen skulle jeg først op af bakken mod Sjælsø, og derefter Åsebakken hvor jeg prøvede at køre den lidt i ryk. Så først en acceleration, så ned og sidde lidt, og så rykke igen. Jeg var fuldstændig flad da jeg nåede toppen, men fik samlet mig efter et minuts tid, og fortsatte min tempokørsel. Ned af Sandbjergbakken, og ud på Strandvejen. På bakken lige efter krydset i Skodsborg spurtede jeg opad, og det samme skete på bakken lige ved Skovridderkroen.

Sidste udfordring var så Klampenborgvej, og jeg forsøgte bare at holde et godt tempo, da kroppen efterhånden var godt tømt for kræfter. Det lykkedes da også at komme hele vejen op, og så kørte jeg ellers ind igennem Lyngby og hjem.

Ikke en træningstur hvor der var fokus på at træne på en bestemt måde, og sikkert ikke en træning der har rykket noget særligt. Men til gengæld en af den slags ture hvor man bare får tømt kroppen godt, og nyder det at køre på cykel. Turen blev på 86,6 km med 32,4 km/t i snit. Pulssnit på 78% af max.

20110910tur.png

20110910kort.png

Link to comment
Share on other sites

Fin tur :4thumbup:

Uvelse, Nr. Herlev og Gørløse er godt træningsterræn. Og specielt Uvelse har veje ud i alle retninger. Der har jeg tit været omkring på træningsture. Dels med Birkerød og dels med ABC, hvor vi havde en kort og en lang rundstrækning lidt længere ude ved det, der hedder Strø. Hvis du kommer på de kanter, så er begge rundstrækningerne super gode at ræse rundt på, hvis du er afsted sammen med nogle flere. Ved Strø går der et par bakkekamme igennem landskabet, der giver nogle små, hidsige knolde, der er gode at rykke på. Har prøvet at strege dem ind på Google Earth, men det er ikke vildt tydeligt.

post-52761-042768400 1315723578_thumb.jp

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Det var så den licenssæson. Jeg skulle ellers have kørt løb i den kommende weekend med enkeltstart om lørdagen og linieløb om søndagen, men Greve CC har desværre været nødt til at aflyse da de ikke har kunne stille mandskab. Det er bare brandærgeligt, men man kan ikke rigtig give dem skylden. DCU kan ikke stille med nok officials da der afholdes paracykling i Roskilde, og de kan heller ikke stille med folk til at spærre ruten af da de sjovt nok er samme sted. Derudover er der ugen efter landevejs VM, og der skal de også bruges. DCU har lagt løbet ALT for sent på kalenderen, og det er en skam.

Link to comment
Share on other sites

Der har været lidt stille i loggen, men det hænger sammen med at jeg ikke har fået trænet. Tirsdag og onsdag har jeg været til seminar i nordsjælland, og vejret har mildest talt ikke indbudt til en tur på cyklen. Jeg satser dog på at ændre retning nu, og så småt begynde at fase styrketræningen ind igen. Synes jeg er blevet lidt chubby :laugh: Tanken er derfor i dag at tage et par timer på cyklen nu hvor vejret rent faktisk arter sig, og så se om jeg kan nå at komme i FW og styrketræne lidt.

Det kribler faktisk lidt for at komme igang med styrketræningen igen, og specielt squat bliver et kærkomment gensyn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom noget senere fra arbejde end jeg først havde regnet med, så turen på landevejen ville blive noget kortere end jeg havde regnet med, men blev så enig med mig selv om at give den gas på turen.

Da jeg kom hjem og pumpede dækkene punkterede baghjulet, så jeg måtte lige være hurtig med et slangeskift. Ud på landevejen var tanken egentlig at køre igennem Bagsværd, igennem Hareskoven og så hjem over Kongevejen. Men da jeg så kørte afsted fortsatte jeg pludselig ind mod Frederiksdal og valgte så at køre ind på VM ruten. Da jeg kørte ind mod Frederiksdal synes jeg at det gik lidt sløjt og at det var hårdt, men det var kun lige til jeg fik kigget på hastigheden - jeg lå åbenbart med 36-37 km/t :laugh:

Jeg ramte VM ruten og lappede på computeren. Der var relativt mange på ruten, og lige efter Slotsbakken så jeg et par af drengene der i næste uge skal køre VM for DK. På stykket efter Attemosevej og ind mod Nærum var der god fart i cyklen, og kun en bil gjorde at jeg måtte bremse. Sgu meget fedt at ligge med 50 km/t og køre ind på en bil. Desværre ramte jeg 3 lyskryds på den sidste del af turen, hvilket ødelagde rytmen lidt, men det blev til en fuld omgang.

Så lidt tempokørsel ind mod Lyngby inden jeg var hjemme igen. 48 minutters kørsel med 33 km/t i snit.

20110916tur.png

20110916kort.png

Hurtigt op og skifte til noget andet tøj, og så ned til FitnessWorld for første gang i ca. 2 måneder. Siden jeg var der sidst er der virkelig sket løjer. Når man tænker på at centret kun er et år gammelt ser det virkelig slidt ud. Vasken på toilettet "hænger" fordi den ikke sidder ordentlig fast i væggen. Det har man så fikset ved bare at fylde silikonemasse i gabet. Flere af bænkene havde fået huller i "læderet" og generelt flød det bare i centret. En skam når nu det er så nyt.

Anywho, jeg gik igang.

Supersæt:

Planker(lige og på siderne):

60 sek

60 sek

+

Armstrækkere:

15

15

Squat:

10x 20 kg

10x 60 kg

10x 70 kg

6x 80 kg

6x 80 kg

10x 60 kg

Zercher squat:

10x 5 kg

10x 15 kg

DB Benchpress:

10x 18 kg

10x 18 kg

10x 18 kg

Bicep curl:

12x 16 kg

12x 16 kg

12x 16 kg

12x 16 kg

Armstrong row:

10x 20 kg

10x 20 kg

Front raise:

15x 10 kg

15x 10 kg

God fart på øvelserne, og det blev klaret på en times tid inden centret lukkede. Sgu egentlig dejligt at være igang igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var så den licenssæson. Jeg skulle ellers have kørt løb i den kommende weekend med enkeltstart om lørdagen og linieløb om søndagen, men Greve CC har desværre været nødt til at aflyse da de ikke har kunne stille mandskab. Det er bare brandærgeligt, men man kan ikke rigtig give dem skylden. DCU kan ikke stille med nok officials da der afholdes paracykling i Roskilde, og de kan heller ikke stille med folk til at spærre ruten af da de sjovt nok er samme sted. Derudover er der ugen efter landevejs VM, og der skal de også bruges. DCU har lagt løbet ALT for sent på kalenderen, og det er en skam.

Der er jo stadig en enkeltstart 1. oktober, vil jeg lige indskyde - men jeg ved ikke om du synes det er for langt ude i fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Der er jo stadig en enkeltstart 1. oktober, vil jeg lige indskyde - men jeg ved ikke om du synes det er for langt ude i fremtiden?

Det er det absolut ikke, og den skal jeg også deltage i :smile: Har lige fået at vide at HCM kører klubmesterskab d. 9/10 så det passer næsten perfekt.

Motta havde jo været så flink at snuppe et par billeder til licensløbet i Hillerød for en måneds tid siden, og det er der bl.a. kommet det her ud af.

P8138582mig.jpg

P8138583mig.jpg

P8138584.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter styrketræningen i fredags har min krop været ramt af onde DOMS. Specielt mine lår har været godt kvæstede, men jeg synes alligevel at det har varet noget længere end normalt, og således havde jeg også monster ondt i mine ben i går. Jeg har dog en mistanke om at jeg principielt har været en smule syg, for jeg har samtidig været meget træt og haft dårlig mave. Noget kunne i hvert fald tyde på at jeg måske har haft en eller anden form for virus der har gjort at kroppen har været lidt mindre modstandsdygtig end normalt.

Vejret var dog helt kanon i går(ingen regn), og derfor fik jeg kastet mig op på cyklen og ud i vejret selvom benene absolut ikke var overskudsagtige. Min første tanke var at køre en halvlang tur, men uden for mange intervaller for at løsne op i benene. Det gik da også nogenlunde, og jeg kørte ud af Lyngby mod Hareskoven. Her fik jeg spinnet godt og grundigt, men alligevel virkede benene ikke helt klar. Jeg kørte derfor 2 gange sprint på vejen mod Farum, og sørgede så for at trille det sidste stykke ind. Det var lige det benene havde brug for, og det lod til at der nu var lidt mere hul igennem.

Ved det sidste lyskryds ud af Farum blev jeg overhalet af en gut på en hverdagscykel? :cry: Han var en stor kleppert, og med vinden i ryggen burde han have en fordel - men det gav sgu ikke helt mening alligevel. Jeg fik i min selvrespekt ikke kigget på om det muligvis var en el-cykel han lå og kørte på, men lagde mig hurtigt i front af ham, og pressede mig selv mere end jeg lige havde regnet med. Ikke nok med det, så lå han fandme også på hjul af mig mens vi kørte 42-43 km/t. WTF!? :crazy: Heldigvis faldt han fra på et tidspunkt. Jeg opdagede faktisk ikke om det var fordi han drejede fra eller om han eksploderede, men jeg var i hvert fald også godt brugt.

Ned mod Bregnerød slappede jeg derfor lidt, inden turen gik ind mod Høvelte. God fart i cyklen pga. vinden. Herfra kørte jeg så op mod Hillerød hvor jeg virkelig fik gang i en god rytme. Benene kørte bare som stempler så det var helt perfekt. Ind mod Karlebo var der noget mere vind, men alligevel fik jeg presset lidt tempo ud af benene. Jeg valgte at køre ind igennem Vejenbrød og så af Møllevej ned til Strandvejen. Her kom modvinden for alvor, men den var ikke helt så slem som jeg først havde frygtet. Ind mod Rungsted fik jeg virkelig kørt mig ud, og først med små 5-600 meter fra havnen måtte jeg geare ned da vinden pludselig tog til og gav lidt ekstra modstand.

Bakkerne på Strandvejen blev taget uden de store problemer, og da jeg nærmede mig Klampenborg var benene stadig overraskende friske. Turen op af Klampenborgvej blev kørt i et strålende tempo, og selvfølgelig på stor klinge hele vejen op. Jeg havde for sjov prøvet at klokke min tid efter jeg var kørt ud af Lyngby og så til jeg ramte de mange lyskryds igen. Så på de små 61 km havde jeg kørt med et snit på 32,7 km/t og 79% af maxpulsen :crazy:

20110919uddrag.png

Herfra trillede jeg ind igennem Lyngby og fik lige rullet lidt af. I alt blev det til en tur på lige over de 70 km med 31,4 km/t i snit. Pulssnit på de 77% af max.

20110919tur.png

20110919kort.png

Da jeg kom hjem blev benene barberet, og jeg forsøgte med lidt varmecreme at massere mine meget ømme lår. Jeg ved ikke om det var det der hjalp, men jeg har i hvert fald mindre ondt i stængerne i dag end jeg havde i går. Jeg fik også lige smidt TT bøjlerne på cyklen igen, så jeg kan få trænet frem mod enkeltstarten d. 1/10 i Kalundborg, som så bliver årets sidste licensløb. Derudover skal der køres klubmesterskab i HCM regi d. 9/10 så det er jo perfekt opvarmning.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget at sige til du får DOMS efter første styrketræning i lang tid. Baer klø på og få opbygget lidt volumen på squatten. 3-4squat-pas på en uge og så mærker du ikke stængerne igen. :tongue:

Kan huske vi snakkede lidt om styrketræning og cykelryttere. Efter at have læst lidt og snakket med forskellige hoveder, så er der ret god evidens for at køre tung squat efter lav intens cykling (60-70%) i 1-2h. Dette skulle hjælpe på udholdenheden, og samtidig (efter min bedste overbevisning) tilføre lidt ekstra masse. Når du er færdig med din TT kunne det være sjovt at se hvad du kunne få ud af 3-4ugers træning på denne måde. Måske vi skulle lave lidt test før/efter?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget at sige til du får DOMS efter første styrketræning i lang tid. Baer klø på og få opbygget lidt volumen på squatten. 3-4squat-pas på en uge og så mærker du ikke stængerne igen. :tongue:

Kan huske vi snakkede lidt om styrketræning og cykelryttere. Efter at have læst lidt og snakket med forskellige hoveder, så er der ret god evidens for at køre tung squat efter lav intens cykling (60-70%) i 1-2h. Dette skulle hjælpe på udholdenheden, og samtidig (efter min bedste overbevisning) tilføre lidt ekstra masse. Når du er færdig med din TT kunne det være sjovt at se hvad du kunne få ud af 3-4ugers træning på denne måde. Måske vi skulle lave lidt test før/efter?

Det kunne være et sjovt eksperiment. Hvordan skal det lige stykkes sammen?? Jeg kunne principielt køre styrketræning på restitutionsdage hvor jeg alligevel er ude på cyklen i en times tid med lav intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være et sjovt eksperiment. Hvordan skal det lige stykkes sammen?? Jeg kunne principielt køre styrketræning på restitutionsdage hvor jeg alligevel er ude på cyklen i en times tid med lav intensitet.

Det kan gøres på flere måder, afhængigt af hvad du syntes er nemmest/sjovest.

Den helt simple er at tage i Fitness, og så kører 1h på kondicykel med 60-65% og så bagefter kører 5x5 i squatten. Det er måske den kedeligste, men til gengæld er du udover vejr/vind og det bliver mere komprimeret træning. Alternativt, så tag cyklen og kør en lang omvej til centeret, men så er det lige den med parkering?

Kondicykel 1h

Squat: 2-3 opvarmningsset

Squat: 5x5 Tungt 70-80% af max - Progressivt over 3uger. 3pas/uge,

Eksempelvis: Max 100-110kg

Uge 1: 5x5@75kg - [email protected] - 5x5@80kg

Uge 2: [email protected] - 5x5@80kg - [email protected]

Uge 3: 5x5@80kg - [email protected] - 5x5@85kg

Link to comment
Share on other sites

Det kan gøres på flere måder, afhængigt af hvad du syntes er nemmest/sjovest.

Den helt simple er at tage i Fitness, og så kører 1h på kondicykel med 60-65% og så bagefter kører 5x5 i squatten. Det er måske den kedeligste, men til gengæld er du udover vejr/vind og det bliver mere komprimeret træning. Alternativt, så tag cyklen og kør en lang omvej til centeret, men så er det lige den med parkering?

Kondicykel 1h

Squat: 2-3 opvarmningsset

Squat: 5x5 Tungt 70-80% af max - Progressivt over 3uger. 3pas/uge,

Eksempelvis: Max 100-110kg

Uge 1: 5x5@75kg - [email protected] - 5x5@80kg

Uge 2: [email protected] - 5x5@80kg - [email protected]

Uge 3: 5x5@80kg - [email protected] - 5x5@85kg

Ser ud som noget jeg kan forstå :laugh: Jeg må lige se om jeg kan få lavet en max test for at se hvad udgangspunktet skal være, men på nuværende tidspunkt er 100-110 kg ikke utænkeligt. Jeg kunne evt. snuppe min hverdagscykel som opvarmning, ellers er kondicyklen et alternativ der skal kigges på. Næsten en skam jeg ikke har min wattmåler endnu, for det kunne være virkelig sjovt at køre en watt test før og efter.

Link to comment
Share on other sites

Ser ud som noget jeg kan forstå :laugh: Jeg må lige se om jeg kan få lavet en max test for at se hvad udgangspunktet skal være, men på nuværende tidspunkt er 100-110 kg ikke utænkeligt. Jeg kunne evt. snuppe min hverdagscykel som opvarmning, ellers er kondicyklen et alternativ der skal kigges på. Næsten en skam jeg ikke har min wattmåler endnu, for det kunne være virkelig sjovt at køre en watt test før og efter.

Jep, simple does it.

Har godt tænkt på om vi kunne lave en watt test/endurance test på en eller anden måde. Jeg overvejer lidt om en kondicykel skruet på på højeste level giver mening? Ellers må vi tænke kreativt og teste dig på eksempelvis Tyren før/efter? Eller en lignende rute?

Når du kører dit max, så bare sørg for at det er komfortabelt = du kan lave det hvergang du går i centeret.

Link to comment
Share on other sites

You're in the wrong place mate - the race's in Copenhagen

Sådan var der en ung australier der sagde til mig da jeg kørte igennem Lyngby i går efter træningen. Så er der altså VM i Danmark! Da de to sidste udfordringer i år hedder enkeltstart havde jeg smidt TT bøjlen på cyklen, og begav mig op mod Fredtoften for at køre på en kort enkeltstartsrute der - ca. 4,8 km.

Jeg kørte ud igennem Lyngby ud til Kongevejen, og mødte første udfordring da der holdt 2 brandbiler og spærrede for trafikken på Hovedgaden. Derfor måtte jeg være lidt frisk og køre inde på fortovet, hvilket altid er en spændende disciplin med uopmærksomme fodgængere.

Jeg kom dog fri og kom op til foden af Geels bakke. Det er altså et helt vildt syn at se Geels bakke være spærret fuldstændig af med telte, scener og afspærring. Der gik en del mennesker derinde og arbejdede, og det var sgu fedt at køre op helt uden trafik. Desværre synes jeg det var svært at udnytte min power rigtigt, for kæden skulle måske have haft en omgang olie inden jeg kørte ud, og det faktum at vejene var våde og at det regnede en smule fra tid til anden hjalp absolut ikke på det. Utroligt hvor meget sådan en tør kæde kan gøre.

Anywho, jeg nåede frem til Fredtoften og ville så køre en omgang på den rute der skal fungere som enkeltstart til klubmesterskabet. Kun 4,8 km lang, og med nogle lidt kringlede stykker med dårlig asfalt. Jeg satte afsted og blæste derudaf. Desværre startede jeg i modvind, men fik alligevel presset en god fart igennem. Vindens retning betød dog at jeg ikke reelt fik noget medvind på noget tidspunkt, da medvindsstykket var dækket af buskads. Jeg fik dog ædt mig selv på sidevindsstykkerne og presset mig over målstregen. En tid på ca. 7 minutter og 35 sekunder hvilket giver en gennemsnitlig fart på 38,5 km/t. Absolut godkendt på så kringlet en rute hvor man på intet tidspunkt kommer ind i en ordentlig rytme.

Herfra måtte jeg lige trille lidt da jeg vendte hjemad - heldigvis i modvind det meste af vejen. Jeg kæmpede således en del ind igennem Blovstrød og Birkerød, men forsøgte for så vidt muligt at holde mig nede i bøjlen. Umiddelbart skal jeg vænne mig til at ligge i bøjlen igen.

Da jeg holdt lige ved Vaserne så jeg Quicksteps bus komme kørende og kørte ind på Comwell lige i nærheden :wink: Da jeg nåede bunden af Geels bakke kom så hele det belgiske landshold - dog uden herrerne, kørende med hjælpebil og hele pivtøjet. Altså en super fed oplevelse lige at se et helt hold komme kørende. På vej op af bakken så jeg så det amerikanske hold komme kørende på ruten. Jeg var dog i den anden vejbane så jeg kunne ikke helt se om der var nogle profiler i blandt.

Herfra var det bare hjem til Lyngby og få vasket cyklen.

60 km, 30,3 km/t i snit, og et pulsgennemsnit omkring de 75%.

20110920tur.png

20110920kort.png

Nu står resten af dagen på at smutte ind forbi København og se herrernes enkeltstart. Han er godt nok lidt af en underdog i år, men jeg har bare sådan på fornemmelsen at Cancellara snupper den alligevel. Jeg skal i hvert fald se om jeg ikke kan stå inde omkring rådhuspladsen når han stikker afsted, for det lyder altså bare fedt når han giver den gas. Opvarmningen består i øvrigt af at se enkeltstarten fra sidste års VM som var enormt spændende!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk dag inde i København for at se VM i enkeltstart. Mødtes lige med Motta, og bevægede mig så op mod området lige efter startrampen for at få set dem blive sendt afsted. Jeg havde håbet på en sejr til Cancellara, men med en dårlig dag, og en Tony Martin i topform, så er det svært. Men enormt imponerende at opleve stemningen omkring rådhuspladsen og ikke mindst at få lov til at se de ryttere man normalt kun ser på fjernsynet.

Jeg cyklede hjem da det var overstået, og sprang derefter ned i FitnessWorld til en omgang styrketræning. Sådan en gang enkeltstart med store lår er altså noget der kan få en til at squatte :laugh:

Planker:

??

??

45 grader Benpres:

10x 40 kg

10x 80 kg

10x 120 kg

Squat:

10x 20 kg

10x 60 kg

10x 70 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

5x 80 kg

3x 90 kg

1x 95 kg

1x 100 kg

5x 60 kg

- Bum! Der er stadig power i stængerne. Prøvede at holde fokus på at komme langt ned i squatten og have god teknik.

DB Benchpress:

10x 18 kg

10x 18 kg

10x 18 kg

Cable crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

DB Bicep curl:

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Afrulning:

10 min. kondicykel

Egentlig en god omgang styrketræning, om end jeg ikke nåede hele vejen rundt.

Jeg blev i øvrigt opdateret af JJ under enkeltstarten da jeg stod et sted hvor man ikke så godt kunne høre kommentatorerne. Da løbet var overstået fik jeg skrevet til ham at Cancellara sikkert skriver kontrakt med Riis - jeg er ukuelig optimist, men tanken er ikke helt dum. Han skiftede trods alt til Leopard-Trek grundet tryghed, men sådan som det ser ud nu er der vidst ingen der helt ved hvordan det hold ser ud næste år, og spørgsmålet er måske om han har fået nogen information omkring det nye hold. Derudover har han haft et alt andet end godt år. Når man tænker på hans tidligere sæsoner, så har han faktisk skuffet i år, og har ikke virket helt så skarp som tidligere. Det kan selvfølgelig være at han gemmer noget at krudtet for at vinde på søndag, men glipper den også så kan man kun begynde at tænke på om han måske lidt har fortrudt sit skifte sidste år. Der har også været et par historier i aviserne om at ham og Riis godt nok ikke har haft så meget kontakt efter bruddet, men at de nok skal blive gode venner igen over en flaske vind eller to. Jeg ved ikke om det blev nævnt under transmission i dag, men Bjarne var faktisk til stede under enkeltstarten i dag. Med garanti for at heppe på sine drenge, men måske også for at tænke lidt kontrakter?

Man kan i hvert fald ikke lade være med at tænke på om han tabte pga. at han kører på en Trek :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at læse at du har fået sat skub i lidt bodybuilding igen :4thumbup:

Da løbet var overstået fik jeg skrevet til ham at Cancellara sikkert skriver kontrakt med Riis - jeg er ukuelig optimist, men tanken er ikke helt dum. Han skiftede trods alt til Leopard-Trek grundet tryghed, men sådan som det ser ud nu er der vidst ingen der helt ved hvordan det hold ser ud næste år, og spørgsmålet er måske om han har fået nogen information omkring det nye hold.

Ja, du er sgu ukuelig optimist! Men tanken er god nok, for selvom Fabian har nuppet en håndfuld sejre i år, så har han ikke vundet den type løb som en rytter af hans kaliber SKAL gøre. Med andre ord har sæsonen ikke været nogen succes! Og nej, han vinder ikke VM på søndag.....

Jeg tror nu alligevel ikke på noget nyt Saxo-eventyr, og jeg må da også indrømme at hans opførsel fra sidste år gør, at jeg egentlig også helst ser ham blive væk!

Ja, han er en klasserytter, men hvis han stikker af når der er lidt modgang (var der i det hele taget det?) eller når et bedre tilbud dukker op, så kan man ikke rigtigt bruge det til så meget.

Link to comment
Share on other sites

bettiniphoto_0089160_1_full_600.jpg

Italienerne er kommet til DK, og her kører de så omkring Nivå bugten - iført hvad vi andre først tager på om en måneds tid eller to. Hjelmhue, lange bukser, lange ærmer, nogle af de andre billeder har de endda lange handsker på :laugh:

I går stod den på massage af stængerne og fuck hvor gjorde det bare naller. Massøren kommenterede dog at jeg havde muskuløse ben og en meget veludviklet lægmuskel :superman:

Da jeg mødte Motta i onsdags i København nævnte han en enkeltstart på søndag omkring Burresø, så den har jeg nu meldt mig til. Så er jeg spændt på hvordan benene kommer til at have det.

Link to comment
Share on other sites

Cancellara har meldt ud at han kører for det nye hold næste år, og dermed bryder han ikke sin kontrakt. Jeg fandt dog lige en artikel på Cyclingnews

Fuglsang is interesting but untouchable due to contract

Bjarne Riis is willing to forgive and forget, and indicated he would be willing to talk again to Fabian Cancellara, who left his team after the 2010 season. He also said that while Jakob Fuglsang would fit in well at Saxo Bank-Sungard, he was not interested in talking to riders who had valid contracts with other teams.

Cancellara, who on Wednesday won bronze at the World Championships time trial race, left Riis' team after last season, although he still had one year left on his contract. He joined Leopard Trek, where he has had a less than satisfactory season. The Swiss rider is said to be unhappy with the team's new management for the coming season, sparking rumours he may be interested in transferring again.

According to the Ritzau news agency, this week Cancellara apologized to Riis about the way he left the team, which the team boss accepted. “I always tell my riders not to burn their bridges when they leave. And I think he did that last year, but the world is not so big that you don't meet again.

“I think the people who know me know that I am always open to a dialogue with people who have turned their back on me. Whether it turns into something or not is another matter. If Fabian comes on one day and wants to talk, I'm ready for it,” Riis said.

Looking at Cancellara's performance in the time trial, Riis noted that he did not know what had gone wrong, but that he believed the Swiss rider can come back to his high level, hinting that he could help. “Yes, he can. But then he must come back and get some proper advice.”

Fuglsang was another rider who left Saxo Bank-Sungard for the new Leopard Trek team this season. He has expressed his uncertainty about the changes for the team in the coming year. As far as Riis is concerned, though, Fuglsang is untouchable because he still has a valid contract for the coming season.

“As far as I know, Jakob Fuglsang has a contract and as long as he has a contract, he can not be of interest to us,” Riis said, adding, “Everyone is well aware of how he would fit in” on the Saxo Bank team.

Riis admitted to looking at who might be available following the merger of RadioShack and Leopard Trek, but pointed out a problem. “Who is free and who is not free? You know the riders don't even know.”

With at least five riders leaving his team at the end of the season, Riis must find some new riders. “We have made some agreements, and we will announce those when we believe that the time is right. And we still have some spots open, and will see what opportunities present themselves.”

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share