Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Den reagerede jeg altså lige lidt på - lystrer nemlig også det navn :nissegrin:

Endnu et spørgsmål i den endeløse række.. Du må da tage omfattende notater under din træning for at huske alle de reps og kilo - for ikke at nævne alle de håbløse navne som øvelserne har?

Troede lige at jeg skulle til en omgang gloriepudsende spinning juleaftensdag, men jeg er nr. 13 på ventelisten så det kan jeg vist godt opgive. Men så skal der laves noget styrketræning i stedet for, så jeg kan nyde julemaden med god samvittighed.

Jeg hader ventelister når man har betalt for træningen, men der er nok mange der har fået samme gode idé.

Angående øvelserne, så kører jeg altid de samme slags øvelser, og så er det bare at huske hvor meget man har fået på. Det hjælper loggen her også til, så kan jeg gå tilbage og se hvad jeg har lavet (og hvad øvelsen hedder, når det engang imellem sker, at jeg glemmer det :4whistling: ) Problemet er mere den hovedregning, jeg skal igennem ude ved vægtstangen, 5kg + 10 kg + 1,25 osv :4slap:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Styrke:

DB Sideløft : 3X12@28kg

DB Row på bænk : 2X12@22kg (V+H)

BB Bænkpress : 3X10@33,5kg.

Triceps puldown torv : 2X12@30kg, 1X12@28kg.

BB Uprigth row : 3X12@24kg.

Vertical leg-hip raises: 3X12

DB Skulderpress : 3X10@14kg.

BB Biceps curls : 3X12@22kg.

DB Triceps overhoved på bænk : 3X8@20kg.

DB Hammer curls : 1X12@16kg, 2X8@18kg (V+H)

BB militarypress :2X12@22kg.

Liggende leg extentions: 1X12@110kg 2X10@110kg.

Lateral flexions : 3X12 (V+H)

Incline Crunchs : 3X12

Skrå Crunchs :3X12(V+H)

Spinning:

Ingen pulsdata, mit ur er ikke ret loyalt for tiden :annoyed: , men det er da meget interessant at følge med i hvad ens nabo laver.

Nu kender jeg jo godt nok ikke hendes makspuls, men hun så ældre ud end mig og kørte med en avg på :4heart: 167, så hun kørte i hvert fald godt. Uret på cyklen vidste naboen på den anden sides puls, hun kørte knapt så godt.

Jeg tror, at jeg selv kørte som jeg plejer omkring de 80% af maks.

Egentlig meget underholdene for en nysgerrig tøs som mig at kunne få lov at "snage" lidt.. :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en ny erfaring idag. Jeg fik sneget mig ind på et spinninghold med en anden instruktør end hende jeg er vant til, og sikke en forskel! Ikke nær så udfordrende og afvekslende - bare tæske ud af flad landevej i samme tempo til en hel melodi, masser af spurt uden ret meget belastning og "køre mod hinanden" efter parvis at have spillet saks, sten, papir.. dødsygt. Min normale instruktør har et meget afvekslende program og forstår virkelig at vride hver en dråbe energi ud af os - ham her sad mest og så beundrende på sig selv i spejlet.. :rudolph:

Gæt selv hvem jeg spinner hos i fremtiden..

Og så vil jeg gerne ønske dig en rigtig glædelig jul. Tak for al din vejledning og tålmodighed med mine mange spørgsmål, det har været til større hjælp end du måske forestiller dig!

Juleknus

Razzmatazz

Link to comment
Share on other sites

Og så vil jeg gerne ønske dig en rigtig glædelig jul. Tak for al din vejledning og tålmodighed med mine mange spørgsmål, det har været til større hjælp end du måske forestiller dig!

Juleknus

Razzmatazz

Hej Razzmatazz.

Og rigtig glædelig jul til dig også :nissegrin: . Det er virkelig en sand fornøjelse at have dig i loggen. Du kommer altid med gode kommentarer og det har været motiverende at blive holdt øje med i de vanskelige perioder. Du fyrer bare an med spørgsmålene, jeg ælsker at snakke om kur og træning, og det er altid interessant at høre hvad andre gør og tænker... Ha' en rigtig god jul (for der bliver vel også jul hos dig i år, til trods for din aversion mod juletræer :rudolph: )

Link to comment
Share on other sites

Vægt mandag d.24/12 63,4 kg. (måske selvpineri at veje sig idag, men det er jo mandag!!!!)

Styrke:

BB Bend over row : 1X12@51kg 2X10@51kg.

BB Dødsløft : 3X12@56kg.

BB Back squat : 1x12@71kg, 2X10@71kg.

BB Lunges : 3X12@51kg.

Triceps torv pull down : 1X12@30kg, 2X10@30kg.

Vertical leg-hip raises : 3X12

BB Uprigth Row : 3X12@24kg.

DB Hammer curls : 3X12@16kg (V+H)

Lateral flexions : 3X12 (V+H)

Incline Crunchs : 3X12

Skrå Crunchs :3X12(V+H)

Spinning:

Avg: 157 :4heart: 83%

Maks : 178 :4heart: 94%

Det tager jeg s* hatten af for, der var en nybegynder med på holdet idag!!!!! Respekt.

GLÆDELIG JUL MOL

- så til fads!! :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Spinning: (Kl. Megaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tidligt :gal: )

Avg : 153 :heartpump: 80 %

Maks: 169 :heartpump: 89%

Der var ikke tid til styrke, jeg skulle skynde mig ned og holde i kø på motorvejen ved Vejle :crazy:

Jeg håber på, jeg lige kan få klemt en time ind imorgen inden jeg får huset fyldt med gæster.

Kcalindtag :4mewantfood: 1708

Link to comment
Share on other sites

Fik mig også lige en spinnetur igår, med den sædvanlige instruktør så det var helt i top, OG iført mine egne helt personlige spritnye julegavespinnesko :laugh:

Totalt fyldt hold igen, glæder mig til det bliver hverdag så de der øvede spinnere kan komme tilbage til deres eget hold igen. Der var specielt en, skal vi kalde ham temmelig moden, herre som bare kørte toptempo med ret let belastning på det meste af timen, med det resultat at sveden løb i kaskader ned af ham. Og føj for en pind hvor det stank!

Jeg var seriøst ved at blive helt dårlig og han var selvfølgelig placeret lige foran mig, så jeg kunne hverken undgå syn eller lugt - har du aldrig den slags problemer ? Eller er jeg bare for sart?

Det virker altså også som om ikke alle ulejliger sig med at vaske deres træningstøj mellem timerne, hvilket lokalet bærer tydeligt præg af efter kort tid. Yrk! :mad:

Skal du lige have en udfordring? Jeg har tabt næsten et kilo i julen! Så har du lidt at stræbe efter :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fik mig også lige en spinnetur igår, med den sædvanlige instruktør så det var helt i top, OG iført mine egne helt personlige spritnye julegavespinnesko :laugh:

Totalt fyldt hold igen, glæder mig til det bliver hverdag så de der øvede spinnere kan komme tilbage til deres eget hold igen. Der var specielt en, skal vi kalde ham temmelig moden, herre som bare kørte toptempo med ret let belastning på det meste af timen, med det resultat at sveden løb i kaskader ned af ham. Og føj for en pind hvor det stank!

Jeg var seriøst ved at blive helt dårlig og han var selvfølgelig placeret lige foran mig, så jeg kunne hverken undgå syn eller lugt - har du aldrig den slags problemer ? Eller er jeg bare for sart?

Det virker altså også som om ikke alle ulejliger sig med at vaske deres træningstøj mellem timerne, hvilket lokalet bærer tydeligt præg af efter kort tid. Yrk! :mad:

Skal du lige have en udfordring? Jeg har tabt næsten et kilo i julen! Så har du lidt at stræbe efter :4thumbup:

Det er godt nok stærkt gået :smilerock: Den kan jeg absolut ikke slå. Respekt :flowers:

Jeg kæmper med at komme ned på min post-jule-vægt inden jeg drager til Brasilien på onsdag. Og der er mange forhindringer endnu. Idag havde jeg huset fyldt med gæster. Jeg havde lavet slankemad som basis (Man er vel sig selv nærmeste!!!!) Men der skulle kæmpes for at holde snitterne væk fra osten og det efterfølgende slik. Men det gik godt, og der var kun en lille potion "stakkel mig ynk" med i billedet. I morgen og søndag er der endnu et arrangement for ikke at tale om nytårsaften. Men jeg har besluttet, at julen er stoppet for mig.

Og tillykke med de nye sko, var de gode at køre i ? Der var desværre ikke et par til mig under træet i år, så det skal der spares op til i det nye år.

Nej jeg har endnu ikke haft "fornøjelsen" af at sidde ved siden af en "stinker" til spinning. Men jeg vil give dig ret i, at der ikke er noget værre end lugten af gammelt sved der bliver piftet op med nye kropsvæsker.... :4pooh: Lovely!!!!! Så nej, jeg tror ikke at det er dig der er sart. :bigsmile:

Nå, jeg vil ud og tage hul på en KÆMPE opvask......... Længe leve opfindelsen af vaskemaskinen, hvis de så også ville opfinde noget der kunne sætte det på plads igen.

Det bliver ikke til trænng idag, men de næste tre dage, der skal der altså idet mindste løftes lidt jern!!!!!

Kcalindtag: 1450

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Jeps så er jeg tilbage, hehe, sådan en vinterforelskelse er ikke til at løbe om hjørner med :wub: Det startede midt i nov. og derefter har det bygget godt på med flirt osv. han træner også så det gir en lille smule motivation. Har endda overvejet at løbe sammen, men nu må vi se hvordan det udvikler sig :tongue:

Rigtig gode billeder du har fået i dit galleri! :4thumbup: keep op the good work!

Kunne være man skulle prøve det spinning! Det er som om det er meget populært og lyder jo også til at forbrænde godt, tror jeg vil tjekke tiderne i mit fitness for beg. niveau :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kunne være man skulle prøve det spinning! Det er som om det er meget populært og lyder jo også til at forbrænde godt, tror jeg vil tjekke tiderne i mit fitness for beg. niveau :cool:

Ja du skal da helt klart prøve det, i hvert fald indtil du får din mp3 igen, så er du sikret musik til træningen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Styrke (I højt tempo, da der sad en KÆMPE hund og ventede på mig i bilen)

BB Bend over row : 2X12@51kg 1X10@51kg.

BB Dødsløft : 2X12@56kg.

BB Back Squat : 1X12@71kg. 2X10@71kg.

Triceps torv pull down: 2X12@30kg. 1X10@30kg.

DB Hammer curls : 3X12@16kg (V+H)

BB uprigth row : 3X12@24kg.

Vertical hip-leg raises: 3X12

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke

BB bend over row : 3X12@51kg.

BB Dødsløft : 1X10@61kg 2X8@61kg.

Triceps tov pull down : 1X12@30kg. 2X10@30kg.

BB uprigth row : 3X12@24kg.

BB Military press : 3x8@22kg.

BB Biceps curls : 3X8@24kg.

DB siddende row : 3X10@24kg (V+H)

DB Skulder press : 3X8@14kg (V+H)

Vertical leg-hip raises: 3X12.

Resten af træningen blev derhjemme, (mave + pushups)

Kcalindtag 1705.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Nå, årets sidste dag. Og den sidste omgang træning inden jeg drager til Brasilien d.2/1.

Jeg har årsdag for min slankekur d. 11/1, men eftersom jeg jo på det tidspunkt, forhåbentlig ligger på en strand og sveder :shades: Så ville jeg lave en status over formen idag.

Så kl. 8.00 steg jeg op på den der vægt i mit center, der kan måle, hvad jeg består af. Resultatet må siges at være ambivalent.

Sidst jeg fik målt mit fedt% sagde d. 20,4 %

Denne gang sagde den til min store overraskelse 20,8% (dette er jo ikke helt godt, da det vil sige jeg har taget på i fedt)

Men tilgengæld vidste den, at min vægt var 62,7 kg. (med tøj)

hm' min egen vægt siger 63,4 (uden tøj).

Så lykkelig over en vægt der endelig viser noget med 62 (mit mål) :4thumbup: , men ulykkelig over at fedtprocenten ikke er faldet, men steget :4ranting: . (jeg fatter det ikke, men er sikker på, at det må bero på en fejl, enten i den sidste måling, eller i denne her........ det kan da ikke passe, at jeg har tabt mig i kilo, men taget på i fedt% )

Nå what ever!!!!!! Jeg surmulede lidt under den første del af styrketræningen indtil jeg kom i tanke om, at jeg jo egentlig har gjort det meget godt i løbet af de sidste 12 mdr. Så ikke nikke nej om 0,4% skal få mig ned med nakken :superman:

Jeg glæder mig til 2008 med masser mere :weight_lift:

Styrke:

BB Bend over row : 3X12@51 kg.

BB Dødsløft : 3X8@61 kg.

BB Back Squat : 3X10@71 kg. 2X8@76 kg.

BB Lunges : 3X8@51kg (V+H)

BB Benchpress : 3X8@33,5 kg.

Triceps torv pull down : 1X12@30kg 2X10@30kg.

BB Uprigth rows : 3X12@24kg.

DB Hammer curls : 2X12@16kg. , 1X8@16kg. (V+H)

single DB Triceps på bænk over hovedet: 3X8@20kg.

DB Skulderpres : 3X8@14kg.

Vertical leg-hip raises : 3X12

Lateral flexions (+10 kg vægt) : 3X12 (V+H)

Nytårs Spinning:

Avg: 158 :heartpump: 83%

Maks 179 :heartpump: 94%

Link to comment
Share on other sites

Nå, årets sidste dag. Og den sidste omgang træning inden jeg drager til Brasilien d.2/1.

Jeg har årsdag for min slankekur d. 11/1, men eftersom jeg jo på det tidspunkt, forhåbentlig ligger på en strand og sveder :shades: Så ville jeg lave en status over formen idag.

Så kl. 8.00 steg jeg op på den der vægt i mit center, der kan måle, hvad jeg består af. Resultatet må siges at være ambivalent.

Sidst jeg fik målt mit fedt% sagde d. 20,4 %

Denne gang sagde den til min store overraskelse 20,8% (dette er jo ikke helt godt, da det vil sige jeg har taget på i fedt)

Men tilgengæld vidste den, at min vægt var 62,7 kg. (med tøj)

hm' min egen vægt siger 63,4 (uden tøj).

Så lykkelig over en vægt der endelig viser noget med 62 (mit mål) :4thumbup: , men ulykkelig over at fedtprocenten ikke er faldet, men steget :4ranting: . (jeg fatter det ikke, men er sikker på, at det må bero på en fejl, enten i den sidste måling, eller i denne her........ det kan da ikke passe, at jeg har tabt mig i kilo, men taget på i fedt% )

Nå what ever!!!!!! Jeg surmulede lidt under den første del af styrketræningen indtil jeg kom i tanke om, at jeg jo egentlig har gjort det meget godt i løbet af de sidste 12 mdr. Så ikke nikke nej om 0,4% skal få mig ned med nakken :superman:

Kæmpe tillykke med dit vægttab, det er virkelig flot synes jeg. Og mht. den fedt%-måling, synes jeg ikke du skal tillægge den alt for meget værdi. Det er en usikker målemetode og du kan jo se i spejlet, at det er gået forrygende :4jumpy: og din vægt er faldet

Jeg glæder mig til 2008 med masser mere :weight_lift:

Styrke:

BB Back Squat : 3X10@71 kg. 2X8@76 kg.

Aihh... du presser mig her :tongue: Jeg har bemærket, at du kører med sæt af 3*10-12, hvor jeg vist altid kører med 8 reps.

Du må have et rigtig godt nytår og en forrygende tur til Brassilien :cheer: Det bliver spændende at høre om, når du er tilbage igen.

- Marianne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Se dig dog i spejlet menneske! Altså du har intet i verden (træningsmæssigt, resten ved jeg selfølgelig ikke noget om) at være utilfreds med - bare det at du får den seje Marianne til at indrømme at hun er presset er da verdensklasse!!!

Nej nu holder du en dejlig ferie og slapper af, lader op og får masser af energi til de nye mål du skal til at sætte for 2008. Jeg glæder mig ihvert fald til at følge dig også næste år, trække på din styrke og hente masser af input. Så rigtig godt nytår Millemarie - du har gjort det SÅ flot og jeg er vildt misundelig over dine resultater. God ferie og god tur. Be safe!!

Link to comment
Share on other sites

Nå, årets sidste dag. Og den sidste omgang træning inden jeg drager til Brasilien d.2/1.

Jeg har årsdag for min slankekur d. 11/1, men eftersom jeg jo på det tidspunkt, forhåbentlig ligger på en strand og sveder :shades: Så ville jeg lave en status over formen idag.

Så kl. 8.00 steg jeg op på den der vægt i mit center, der kan måle, hvad jeg består af. Resultatet må siges at være ambivalent.

Sidst jeg fik målt mit fedt% sagde d. 20,4 %

Denne gang sagde den til min store overraskelse 20,8% (dette er jo ikke helt godt, da det vil sige jeg har taget på i fedt)

Men tilgengæld vidste den, at min vægt var 62,7 kg. (med tøj)

hm' min egen vægt siger 63,4 (uden tøj).

Så lykkelig over en vægt der endelig viser noget med 62 (mit mål) :4thumbup: , men ulykkelig over at fedtprocenten ikke er faldet, men steget :4ranting: . (jeg fatter det ikke, men er sikker på, at det må bero på en fejl, enten i den sidste måling, eller i denne her........ det kan da ikke passe, at jeg har tabt mig i kilo, men taget på i fedt% )

Nå what ever!!!!!! Jeg surmulede lidt under den første del af styrketræningen indtil jeg kom i tanke om, at jeg jo egentlig har gjort det meget godt i løbet af de sidste 12 mdr. Så ikke nikke nej om 0,4% skal få mig ned med nakken :superman:

Tillykke med vægten godt at høre du er kommet ned omkring målet :4thumbup: Husk nu at nyde det fuldt ud at du er kommet dertil! Det med fedtprocenten skal du ikke tænke over, det skal du nok få væk med den gode stil du kører :biggrin:

Rigtig Godt Nytår og rigtig go ferie :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Aihh... du presser mig her :tongue: Jeg har bemærket, at du kører med sæt af 3*10-12, hvor jeg vist altid kører med 8 reps.

Du må have et rigtig godt nytår og en forrygende tur til Brassilien :cheer: Det bliver spændende at høre om, når du er tilbage igen.

- Marianne :smile:

Mange gange tak Marianne.

Ja, jeg er lige i hælene på dig :tongue: Og Godt nytår til dig også. Håber skulderen er ved at være iorden.

Link to comment
Share on other sites

bare det at du får den seje Marianne til at indrømme at hun er presset er da verdensklasse!!!

Nej nu holder du en dejlig ferie og slapper af, lader op og får masser af energi til de nye mål du skal til at sætte for 2008. Jeg glæder mig ihvert fald til at følge dig også næste år, trække på din styrke og hente masser af input. Så rigtig godt nytår Millemarie - du har gjort det SÅ flot og jeg er vildt misundelig over dine resultater. God ferie og god tur. Be safe!!

Ja, det er fedt at få komplimenter fra ens idoler, det er vist kun på MOL det kan lade sig gøre.

Takker mange gange Razzmatazz, jeg ønsker også dig et rigtigt godt nytår. Håber du vil passe på loggen for mig mens jeg er væk. :bigsmile: Du bliver jo nødt til at give lidt update herinde, så jeg kan følge med i hvordan det går dig. Det er virkelig rart, at have nogle at dele kampen med :superman:

Jeg er klar til rejsen imorgen, og glæder mig vildt meget!!!! Og ja, jeg skal nok passe godt på mig selv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægten godt at høre du er kommet ned omkring målet :4thumbup: Husk nu at nyde det fuldt ud at du er kommet dertil! Det med fedtprocenten skal du ikke tænke over, det skal du nok få væk med den gode stil du kører :biggrin:

Rigtig Godt Nytår og rigtig go ferie :tongue:

Ja, du har ret jeg skal nok nå mit mål................ på et eller andet tidspunkt.

Og rigtig Godt Nytår til dig også, men det bliver det jo nok med den Vinterforelskelse i baglommen :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Saa er der endelig lidt at putte i loggen. Igaar var jeg i et brasiliansk fitness center. Den familie jeg er nede at besoge, var saa venlige at tage mig med. Jeg korte en spinning time og fik bagefter lidt tid til at styrketraene lidt.

Konceptet spinning er det samme som hjemme, og til trods for, at jeg ikke snakker portugisisk, saa var det let at folge timen. Instruktoren var samme type, som man kan finde hjemme i Danmark. En lille stram fyr i cykeltoj. Cyklerne var faktisk mere behagelige, da saederne var lidt bredere og mere bloede. Timen var god, ikke i helt samme tempo som herhjemme, men min avg puls var paent hoj. Jeg ved ikke og det er pga varmen eller fordi jeg ikke har lavet andet end at spise og drikke siden jeg kom :blush:

Tilgengaeld var service nivauet et helt andet.

Instruktoren gik rundt og fyldte vand paa vores flaske for os, (uden man selv havde bedt om det) og han gav én friske haandklaeder naar det var tiltrangt, eller hvis de faldt paa jorden. Under timen blev der raabt en del fra mine medpassagerer (hvad vides ikke, men god stemning). Efter timen blev der givet haand til os alle.

AVG : 168.

Maks: 183.

Derefter bevaegede jeg mig hen til frivaegtene, jeg var den eneste pige i afdelingen!!!!!!!!!!! Jeg blev spurgt, om jeg ikke ville have en personlig instruktor, men jeg afslog, igen pga sproget. Det tog min drinksbedoevede feriehjerne lidt tid at finde ud af, at vaegtene hernede er i pund (foerst taenkte jeg, at pausen har gjort mine muskler staerkere!!!!)

DB Hammer curls 3X12 30 pund.

DB Triceps paa baenk 3X12 40 pund.

DB Skulderpress 3X12 25 pund.

BB Uprigth row 3X12 50 pund.

BB Military press 3X12 50 pund.

DB row paa baenk 3x12 45 pund.

Blev ikke til mere, dem jeg var sammen med var faerdige med deres traening.

Det ser ikke ud til, at pigerne hernede styrketraener meget, men med de kroppe de render rundt med, saa er det vist heller ikke nodvendigt, jeg kunne godt taenke mig at have deres numse, saa ville jeg heller aldrig traene den, kun vimse rundt og vrikke lidt med den.

Jeg var paa vaegten, som der selvfolgelig er masser af i omklaedningsrummet, hvor der igen er friske haandklaeder og nogle der konstant gor rent.

Vaegten sagde + 3 kg allerede (hm' men deres mad er altsaa ogsaa bare saa god, aldrig har jeg smagt magen til oksekod!!!!!! :4mewantfood: )

Naa, der kommer nok ikke mere i loggen foer jeg er tilbage i mit dejlige center i Viborg. Og saa skal ferie fedtet svedes af igen under ganske normale forhold!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share