Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Igår:

Submission.

Jeg kom klokken 1300, hvor fritræningen normalt starter om lørdagen, men der var ikke et øje. Så efter et kvarter, besluttede jeg mig for at checke ud..

Men så kom der 2 andre, og vi besluttede at rulle med lidt wrestling.

Startede med at kæmpe mod en mindre og yngre modstander, og gjorde meget ud af ikke at bruge for mange kræfter. Jeg lod mig selv komme i "farlige" positioner, som jeg så kæmpede mig ud af.

Et par gange gik det dog ikke så godt, da han havde fået lidt for godt fat i en strangulering :laugh:

Han var tilsidst udmattet (Det trætter at rulle med en 30 kilo tungere modstander :blush: ), så jeg kæmpede med Claus (træneren) istedet.

Jeg fik stryg, og det kom ikke bag på mig. Claus er meget erfaren i "gi-løs" kamp, og det lykkes kun een gang at få ham i seriøse problemer. Her fik han dog ålet sig ud, den satan :devil: Hans skuldre er i sandhed kugleled :blink:

Nåmmen han gik og lokkede, for at jeg skulle indsætte min favoritteknik, og jeg skulle jo forsøge. Han var selvf. klar, og modkastede. Det lykkes kun at kaste ham een gang.

Glæder mig til i morgen - så går det løs igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning på jobbet:

2 x 10 minutter på monarken.. Lækkert :cooldance:

2 x 15 dybe knæbøjninger, med eksplosion i den excentriske fase.

15 pistolsquats på hvert ben.

2 x 15 armstrækkere med fødderne oppe på et bord.

I morgen står den på styrketræning på arbejdet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning på jobbet:

2 x 10 minutter på monarken.. Lækkert  :cooldance:

2 x 15 dybe knæbøjninger, med eksplosion i den excentriske fase.

15 pistolsquats på hvert ben.

2 x 15 armstrækkere med fødderne oppe på et bord.

I morgen står den på styrketræning på arbejdet  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

WOW, kan du lave 15 pistols??

Link to comment
Share on other sites

Rettelse: 15 partielle pistolsquats  :blush:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Pyhhaaaa, troede sgu lige du lavede 15 super-strict-rock-bottom pistols..... Så var jeg lidt bagud!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Naahh.. Det varer nok lige lidt før jeg er klar til at løfte mine 90 kilo på eet ben  :innocent:

Din PM boks er fuld btw  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal bare øve dig! :4smartass: Jeg har sgu kæmpet meget med pistols og jeg er stadig langt fra hvor jeg gerne vil være! Nu tror jeg bare, at jeg er blevet lidt stædig! :devil::laugh:

Har tømt PM-boksen!!

Link to comment
Share on other sites

Igår:

10 minutters hurtigcykling, lidt chins og abs på Bobathbold (Det var på arbejdet jeg trænede)

Idag:

Submissionwrestlemania..

Jeg trænede i 2 timer, og kun wrestling.. Kæmpede med nogle nye, og der var faktisk et par stykker som havde godt fat i det.. Der var da en som chokede mig, fordi jeg stod og snorksov, hvorefter han smuttede bagom mig.

Så vågnede jeg op, og straffede ham som det sig hør og bør :laugh: Han blev kastet, låst og choket i 5-6 minutter uden stop.

Retfærdighedsvis skal det siges, at det er samme behandling som jeg er under, når jeg kæmper med Claus.. Og man lærer jo også noget af at tabe :innocent:

Iaften/nat kommer der et program om kampsport på eurosport - nogle af de andre morede sig lidt over det, så det skal jeg da se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste lørdag skadede jeg (igen :raisebrow: ) ryggen lidt til træning. Intet alvorligt, men nok til at jeg ikke har kunnet træne (løb eller submission) siden. Det er dog på retur.

Idag lavede jeg endnu et rekordforsøg på vores monarkcykel: Det blev til 19,8 kilometer på 21 minutter. Over 1 km. længere end den seneste rekord.

Generalforsamling i Submissionklubben: Vi skal til at slå noget mere på hinanden, ikke lige min foretrukne aktivitet - men skal det være såehh... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har tænkt lidt mere over gårsdagens generalforsamling.. Der skal sandsynligvis startes et såkaldt "Sub-team" i klubben.. Dette med henblik på at målrette træningen for dem som kæmper(i turneringer). Jeg er mere end almindeligt fristet til at deltage. Såfremt jeg kan holde skaderne fra døren forståes :blush:

Idag på jobbet:

Chins:

5 x 5

Pushups:

5s x 15r

Abs på swiss:

5s x 8r

Benpres:

5s x 8r x hele stakken

Ryggen er i stadig bedring, men jeg skal ikke have forceret noget :poking:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Så har jeg været ude at forcere lidt med ryggen, og det gik - fint! :cooldance:

Det blev til

Dødløft singles:

2s x 150

5s x 160 Tung! :dry:

5s x 150

Stående DB press:

5 x 5 med 25

Cable crunchies:

3s x 8r med hele stakken

Lidt FCtwist, suitcase dl og ABwheel

Chins:

3s x 7r

DB snatchies:

Nogle med 30 - nemt..

med 40 gik det kun 3x med højre, og slet ikke med venstre :blink:

Lidt squatting med 60 og 90 i smithsonian

Nogle runder på sandsækken. Havde en makker og hans kæreste med - DAMN den pige kunne slå!! Fedt at se et talent udfolde sig, hun fik med det samme fat i teknikken bag hooket - hun kunne sq leve af det :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Det er vist et par dawe' siden jeg har ført log sidst.. Jeg har haft lidt problemer med en lille skade i ryggen, men den er så godt som helet nu..

Af træning er det mest blevet til noget løb, lidt cykling og kropsvægt øvelser.

Og så har jeg fået svaret på min IQ test (WAIS3), og den var som jeg havde ventet. Næsten. :innocent:

Mandag skal jeg ud i Subklubben - der er noget oparbejdet aggression som skal arbejdes ud :laugh:

Jeg har fået grønt lys til at besøge et større neurorehabiliteringscenter i Slovenien, til efteråret. De er nogle af verdens bedste indenfor implementering af FES til apopleksipatienter. Det vil min arbejdsplads også gerne være - så nu skal vi derned og lære :4smartass:

Iaften: :4drunk:

I morgen: Børnefødselsdag med det halve af børnehaven :gal:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Lars :smile: Det gik nu stille og roligt - heldigvis var det godt vejr, så de afreagerede udendørs :4thumbup:

Har siddet og set første del af en doku på DVD ("Muhammad Ali - the whole story") om kongen, kejseren, the champ! Den mand kunne noget utroligt med sine hænder. Jeg tror faktisk, efter at have set hans tidlige kampe, at han er den største champ nogensinde. Større end Tyson!

Sørgeligt nok gik der 3½ af hans bedste år på at slås med det tåbelige amerikanske retssystem, om hans ret til at sige nej til Vietnamkrigen..

En "loudmouth" - ja - men han kunne sit fag. Og han var uhørt skarp, også i de tv dueller hvor talkshowværter troede at de kunne kue denne "boy" eller "nigger".

De tog fejl, og han rundbarberede dem ligeså nemt som sine modstandere i ringen. Meget underholdende.

Man kan måske argumentere, at han kunne have valgt en mere diplomatisk tone, end "White people are my enemy!" Men sammen med Malcolm X og andre begavelser indenfor "the black community" sagde han måske "bare" det som der skulle til, for at få racespørgsmålet behandlet.

Glæder mig meget til anden del, som indeholder "The thrilla' in Manilla" og "The rumble in the jungle" :4boxing:

Træning idag:

Løb: 14 minutter

Chins: 3s x 7r

Pushups med varierende håndstand: 3s x 10

Link to comment
Share on other sites

Hehe - ja, han var en af de få som kunne straffe sine modstandere i 15 runder, hvis det passede ham.

Også lidt sjovt, at han blev kaldt til høring, fordi boksekommisionen undrede sig over at han kunne forudsige i hvilken omgang hans modstandere var færdige:

M.Ali: "mr. chairman - would you call it a fix - if he's down in six?" :laugh:

Mener at billedet er fra hans anden kamp mod Liston - hvis "forbrydelse" det var at kalde ham Cassius Clay (Ali sagde at det var et slavenavn)...

Link to comment
Share on other sites

Den kan købes på amazon.com :smile:

Frazier - Ali, den første kamp.. Ali tabte, men ikke stort.

Re-match mod Patterson, Ali straffede ham igennem hele kampen.

Hård nyser - ham Ali. Han boksede en hel kamp imod Kenny Norton med en brækket kæbe :bowdown:

More to come, når jeg kommer til det :cooldance:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

The rumble in the jungle - psykologisk krigsførelse på højt plan. Ali var afrikanernes darling - Foreman var arrogant og distancerende.

Ali ville oprindeligt gerne have mødt Frazier i en rematch, og der var kun lige en detalje med en teknisk ringe men hårdtslående bokser, som Frazier skulle have af vejen. Denne bokser var Foreman, og han havde når slået hovedet af Frazier!

Nu skulle han så møde Ali, og kampen i Zaire blev som bekendt en legende i sig selv. Ali opdagede hurtigt, at hans fordums hurtighed ikke mere rakte til at danse sig ud af problemerne. Men han opdagede også en anden ting: Han kunne tage et slag.

Det i en sådan grad, at hans taktik blev at stå i tovene, håne Foreman, og lade ham slå sig træt. Før ottende omgang sagde han at han var træt, og at han ville fælde Foreman nu. Og det gjorde han. En bemærkelsesværdig ting: Foreman faldt sidelæns foran Ali, og Ali slog ikke mere da han kunne se at Foreman var ramt. Det var ikke sket idag :smile:

Dagens træning i Submissionklubben:

Læder..

Vi startede med pudetræning, plethandsker o.lign.

Så var der sparring. Jeg sparrede med Mandal, og han whoppede min ass :laugh:

Finger i øjet, næseblod, trælår og flænge under foden gudhjælpemig. Men det var sjovt :4crutches:

Bagefter: Wrestling. Men jeg var træt :sleeping:

Så nu vil jeg hvile min skamskudte krop...

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Kroppen har været ØM siden træningen onsdag. Jeg har faktisk savnet sparring, og jeg er sikker på at det skal opprioriteres nu.

Faktisk skal træningen nok have et hak opad, da jeg nu har fået lidt mere tid. Så håber jeg at skaderne udebliver :blush:

Igår var rehab svømning i skansebadet (Babypoolen :4thumbup: ), idag 4,5 kilometer løb på ømme lår og hævet fod :laugh:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share