Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Submission..

Skulderen skulle stå sin prøve - og den bestod. Den er lidt øm, men ikke på en "skadeagtig" måde.

Så jeg nærer et lille håb om, at jeg måske slipper for operation osv..

Nåmmen træningen gik fint, jeg kæmpede lidt stående og liggende.. Der var ikke så mange rutinerede, så jeg fik en del lette kampe.

En stor muskuløs kæmper ville kæmpe i gulvet mod mig, så vi gik igang. Han var meget stærk, og rimeligt velfunderet i sin teknik. Så fik jeg mit favorit holdegreb sat ind, og jeg begyndte at arbejde på min foretrukne armlås. Desværre viste det sig at han havde et svagt albueled, som pludseligt sagde KNAS, og så sagde han av. Jeg tror ikke at han blev alvorligt skadet, og han sagde også at han havde oplevet det før. Jeg undskyldte, selvom det strengt taget ikke skyldes en fejl fra min side - det er den risiko man løber i den sport desværre. :smile:

Efter træningen var der fri træning, og her boksede jeg med en høj gut. Han var lidt akavet, men de lange arme gjorde ham svær at bokse..

Til stor morskab for de andre, sluttede kampen ved at vi ramte hinanden samtidigt. Jeg blev let rystet, og så for en stund alle farver i "metallic" :blink:

Men han blev tydeligvis lidt hårdere ramt, og sejlede sidelæns rundt. Det skal dog lige siges, at han selv havde sagt: "Du skal bare slå igennem...." Og det gjorde jeg så.. :blush:

Så gik jeg i bad!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Submission..

Skulderen skulle stå sin prøve - og den bestod. Den er lidt øm, men ikke på en "skadeagtig" måde.

Så jeg nærer et lille håb om, at jeg måske slipper for operation osv..

Nåmmen træningen gik fint, jeg kæmpede lidt stående og liggende.. Der var ikke så mange rutinerede, så jeg fik en del lette kampe.

En stor muskuløs kæmper ville kæmpe i gulvet mod mig, så vi gik igang. Han var meget stærk, og rimeligt velfunderet i sin teknik. Så fik jeg mit favorit holdegreb sat ind, og jeg begyndte at arbejde på min foretrukne armlås. Desværre viste det sig at han havde et svagt albueled, som pludseligt sagde KNAS, og så sagde han av. Jeg tror ikke at han blev alvorligt skadet, og han sagde også at han havde oplevet det før. Jeg undskyldte, selvom det strengt taget ikke skyldes en fejl fra min side - det er den risiko man løber i den sport desværre. :smile:

Efter træningen var der fri træning, og her boksede jeg med en høj gut. Han var lidt akavet, men de lange arme gjorde ham svær at bokse..

Til stor morskab for de andre, sluttede kampen ved at vi ramte hinanden samtidigt. Jeg blev let rystet, og så for en stund alle farver i "metallic"  :blink:

Men han blev tydeligvis lidt hårdere ramt, og sejlede sidelæns rundt.  Det skal dog lige siges, at han selv havde sagt: "Du skal bare slå igennem...." Og det gjorde jeg så.. :blush: 

Så gik jeg i bad!

<{POST_SNAPBACK}>

Lækker workout!! :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Igår: Lidt hurtig træning med vægte på arb

Dødløft 5 singles a' 150

DB Press: 5s x 5r x 25

Idag tempokørsel på arbejdets monark testcykel:

21 minutter med lidt over 120 rpm = 17,4 km med 1Kp belastning.

Det er rekorden indtil en patient eller kollega giver den gas :blush:

Link to comment
Share on other sites

Igår: 10 minutters tempocykling på arbejdet i middagspausen. Det vil jeg forsøge at gøre så tit som muligt; en god træning kommer ikke skidt tilbage :smile:

Idag: 4,5 kilometers løb: "Det blææst' en wældig wind den daw ue' fra west - uhhadada :cooldance: " Blæsten er bestemt ikke overstået helt heropppe endnu..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Mullen var ikke så kry :laugh:

Jeg kører (lidt for meget) på min judobaggrund :blush: Jeg kaster i hari goshi og lander i et sideholdegreb.Herfra arbejder jeg med to-tre forskellige armlåse, som virker ret godt. Det er skulder/albuelås,, den her og en speciel albuelås..

Det er simpelt men effektivt. De andre ved at jeg laver den, men den lykkes ret tit alligevel :laugh:

Jeg har stadigt lidt dårlige vaner fra judo, som f.eks frivilligt at lægge mig på maven, men når det er blevet straffet nok, må jeg vel lære det :poking:

Og så er jeg vist i en OK grundform, så jeg går ikke sådan lige kold :smile:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Igår: Tempokørsel på motionscykel i 10 minutter..

Min kollega, en kvinde i 40'erne som er marathonløber og som træner en del spinning, ville igår prøve at slå min "sygehusrekord". Jeg regnede med at hun nappede den - hun er en ægte Vendelbo, med hvad dertil hører af sammenbidt målrettethed og beskedenhed. Det kom sig af, at der var nogen ved middagsbordet, som snakkede om min "rekord", som værende svær at slå.. Så rejste min kollega sig resolut fra champignonsuppen, og sagde "Dæ' ska' prøuwes'.." :laugh:

Så hun satte sig ind og hamrede løs i pedalerne i 21 minutter med en kadence på over 120 rpm...

Det gav et resultat på 17,8 km... Altså en forbedring af min rekord med 400 meter :sneaky2: Nu er jeg nødt til at svinge mig i sadlen og tage den tilbage - koste hvad det vil.. Jeg VIL ikke tabe til en kvinde som er ældre end mig :laugh:

Idag: 4,5 kilometer i ½ pelikan..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Fredag: 5 min. tempokørsel på sygehusets testcykel

Igår: 10 km løb på landevej

Idag 2,8 kilometer restitutions løb.. Benene var lidt ristede, men jeg tror de er klar til submission i morgen, og skulderen er også tålelig. Chinnede 7 reps i går og i dag, dog ikke fuld ROM, da denne i bunden vil presse for meget i AC leddet..

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint

Jeg har trænet oppe i Thor i snart ½ år :blink: Hvad sker der nedenunder?

Er det styrkehulen du mener? (rimeligt råt sted :4thumbup: )

Igår: 2½ times submission - DAMN det trak pløkker ud.. De første to timer føltes som een lang opvarmning med skyggeboksning, armstrækkere og squats.. :crazy:

Sluttede lige af med ½ times wrestling.. Tabte 1 kamp, på en neck crank.. Den ærgrede mig, da min makker ellers så småt var ved at være træt...

I dag blev det til en lille løbetur.. Kroppen var lettere anskudt..

Er gået igang med at læse B.S. Christiansens bog "Et liv på kanten"..

Spændende.. :smile:

Nårh ja - fik Half-life 2 på dvd i fødselsdagsgave forleden - den skal nok stjæle nogle aftener!!

Link to comment
Share on other sites

Hey Saint

Jeg har trænet oppe i Thor i snart ½ år  :blink:  Hvad sker der nedenunder?

Er det styrkehulen du mener? (rimeligt råt sted :4thumbup: )

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er der jeg træner. Hvis du har trænet der i et halvt år, så må du da også have stødt ind i mig på et tidspunkt. Plejer at rende rund i en grøn træningstrøje. Var faktisk kort oppe at kigge på jeres træning i mandags. :cooldance:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jow joe, jeg så dig godt! Du talte med min træningsmakker!  :w00t:

Du ser da noget mere massiv ud i virkeligheden end på din avatar - hvis må sige det  :devil:

Jeg var den "gamle" i sort t-shirt og thaibox shorts, som delte håndemadder ud  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

He he... Avatar billedet er taget eftet et halvt års træning, så der skulle gerne være kommet lidt kød på siden.

Har lidt svært ved at sætte ansigt på. I lå jo mest med røven i vejret medens den anden slog kolbøtter. :tongue:

Jeg kigger forbi en af dagene, så kom lige over og sig hej.

Hygge!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: Lidt jerntræning på arb.

Idag: Træning i Oemmebi maskiner. Det var en overraskende dejlig oplevelse, da jeg kunne give den max gas i alle øvelser, uden smerter nogen steder fra..

Jeg tror jeg vil lægge lidt flere maskintræninger ind fremover.. :cooldance:

Specielt var jeg glad for at skulderen stort set ikke brokkede sig..

Jeg maxede ud i Benpres, Pec maskine og pulldown.

Bagefter: 4,5 kilometer løb..

Fys-fagligt:

I tirsdags startede vi lige så stille op med de to søde argentinske piger, som vi (En kollega og jeg) skal lave El-stim projekt med i det næste års tid.

Vi snakkede (ikke tale bare snakke) om den optimale placering af elektroderne. Det er - som tidligere nævnt i her i loggen - halvsidigt lammede, som skal faciliteres under gangen. Patienterne skal være rimeligt ringe (Må ikke kunne gå mere end 10-15 meter med støtte!). Så det er selvsagt meget vigtigt at placere elektroderne helt præcist. (Peronæerne, Gastrocnemius, vastus lateralis og kontralaterale glut/erector)

Peronæerne har jeg arbejdet en del med stim af, så det var let. Ikke desto mindre mente hende som står for dette projekt, at vi skulle vælge mediale hoved af gastrocnemius, hvor jeg synes det umiddelbart var smartere at vælge det laterale hoved (Dette skyldes den tendens til inversion i ankelleddet, som man ofte ser pga. hypertoni i UE hos apopleksipatienter). Hvis man bruger det mediale hoved, er min påstand at det faciliterer til mere inversion, hvilket er uønskeligt.

Næste diskussionspunkt var valget af hoved i quadriceps. Universitetsfolkene mente at vi skulle vælge Vastus lateralis, og jeg holdt her på medialis. Faciliteringen skal hjælpe med at holde benet strakt i standfasen, og jeg synes derfor at det måske er naturligt, at vælge den muskel der sørger for det sidste stræk i knæleddet (VMO). Men det mente de ikke. Vores små gemytlige diskussioner mundede ud i, at de synes jeg var så besværlig, at de ville tage deres ledende professor med næste gang. Så kan jeg lære det :laugh: Det glæder jeg mig til - jeg lærer noget hver gang jeg snakker med de folk.

Næste møde er tirsdag 1/2.

Link to comment
Share on other sites

Er argentinske piger mere halvsidigt lammede end piger fra andre lande forøvrigt??

Det ved jeg ikke - hvor lamme er de piger du kender? :4smartass:

Jeg glemte helt at beskrive det andet projekt: Smertestimulering via FES under fodsålen :blink: Jeg trådte selv ind som forsøgsperson (og NEJ, jeg er ikke halvsidigt lammet). Jeg skulle hilse at sige, at det ikke var særligt behageligt! Det føles som at træde på en nål, hver gang strømmen sætter ind. Dette starter allerede ved 4 mA!!!!

Teorien er, at denne smerte skal udløse fleksorrefleksen, Hvilket den også gør - så vist ret morsomt ud.

Så vi påfører bare de stakkels patienter en ubehagelig smerte, så skal de sq nok lære at gå.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er argentinske piger mere halvsidigt lammede end piger fra andre lande forøvrigt??

Det ved jeg ikke - hvor lamme er de piger du kender? :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Den så jeg så ikke komme :blush:

Jeg kan se hvorfor I vil ramme fleksorrefleksen og derved "facilitere" til gang, men ved smerte???

Hører det sammen med det forsøg du nævnte først?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share