Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Så var der sparring. Jeg sparrede med Mandal, og han whoppede min ass  :laugh:

Finger i øjet, næseblod, trælår og flænge under foden gudhjælpemig. Men det var sjovt  :4crutches:

Så nu vil jeg hvile min skamskudte krop...

<{POST_SNAPBACK}>

*lol* .. weiiiii, oldschool!!! Fed stil dér!!!!

Hvornår, får vi dig at se, i et begynder stævne eller nowet?

LArs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Lars :smile:

Ja, jeg havde sq lige lidt ondt af mig selv et par dage der :laugh:

Jeg er ikke sikker på at en turnering med "no holds barred" er noget for mig. Jeg har ikke din rygrad - er jeg bange for :blush: .. Men en openmat eller submissionwrestling turnering bliver det helt sikkert til - også inden alt for længe :4thumbup:

Idag:

Skulle kun have løbet 2,8 idag, men så gik der et par som var på aftentur for enden af "min" sti, og så løb jeg videre. Man er jo ikke en kylling som vender om :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Løbetur: 4,5 kilometer. Lysken brokker sig ikke, så det er jo fint.

Benene var lidt tunge, men jeg fik tænkt på noget andet.

Tilsidst:

3s x 7r chins og 3s x 10r pushups.

Lækkert solskinsvejr iøvrigt :sun: Det var ligefrem varmt, hvor der ikke var skygge...

Link to comment
Share on other sites

Hehe - måske er det fordi jeg er så godt isoleret :innocent:

Nåmmen lidt løberi blev det også til idag: 4,5 km lidt chins og pushups..

Vægten er lige sneget sig over de 90 igen.. Men jeg har en lille mistanke om, at noget af det måske kunne være lidt muskelmasse? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

"Everybody went MMA fighting - HU HA...." :strat::blush:

Nåmmen.... Gårsdagens opvarmning var skyggebox.. Ikke en favorit af hr. Larsen, men det skal nok til :4smartass:

Derefter lidt GNP drills - lærte en masse nyt her! Ikke mindst til at holde overblikket i pressede situationer :laugh:

Derefter sparring - idag med Korsgaard. Det gik fint, jeg fik da ikke næseblod..

Tilsidst sled jeg et par newbies op i gulvkamp - 90 kilo er et overbevisende argument her :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Igår: Skvasss.. :cooldance:

Min makker whoppede mig som sædvanligt :dry: Jeg har hverken teknik eller temperament til det spil. Men jeg kommer til at svede, og det er skægt - so what the heck..

Jeg fik ét sæt - men kun fordi han er ude af form :laugh:

Der er for få benspænd i den sport. Men jeg fik da (Ved et uheld :innocent: ) bodytacklet ham ind i væggen :devil:

Link to comment
Share on other sites

DBM: Jep.

Submission træning: Vi wrestlede løs. Jeg havde en laaaang kamp mod slangen (Claus). Jeg kalder ham slangen, for den mand kan vride sig i de sygeste vinkler.

På et tidspunkt havde jeg fat i hvad der bedst kan beskrives som en omvendt dobbelt Nelson, og hans hoved var i hans ene armhule :blink: Armen i samme side var bag hans nakke i en unaturlig vinkel. Behøver jeg sige at han selvfølgelig kom fri og vandt :dry:

Nå men så... Jeg kæmpede lidt med de andre, og fik lidt oprejsning :cooldance:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Ikke så snart er man et par dage væk - så lander man på side 9 :blink:

Nåmmen det blev til lidt chins, dødløft og stående pres. Men kroppen er stadigt øm efter lørdagens overdrevne submissionwrestling, så jeg tog det med ro..

Er ved at pløje fundraising bøger igennem - skal nemlig til Ljubljana (hovedstad i Slovenien) med bossen og en kollega. Vi regner med at det bliver i uge 35 :smile:

Emnet er el-terapi. De er nogle af de bedste til at implementere FES til hjerneskadede. Dette speciale har de domineret siden WWII, hvor USA gav et stort bidrag til rehab af skadede patienter..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder spændende det besøg. Men el-terapi i Slovenien? Det kan godt udvikle sig til noget ubehageligt sådan noget tror jeg når FES maskinerne kortslutter og skruer op til max ampere :laugh:. (ingen fordomme her :laugh: )

Vi har neurologi for tiden så kan der ikke komme lidt fys-fagligt her i loggen igen? Gerne noget med FES til hjerneskadede...

Link to comment
Share on other sites

Hej Lau..

Næh du - så skulle du se el terapi i Wien (Hvor vi var på studiebesøg) DET var skræmmende :laugh:

Ja, man regner jo normalt os selv for at være de bedste. Og Aalborg er jo også "fyrtårnet" i el stim til lammede muskler.

Men de skulle altså kunne en masse med deres el terapi såvel som deres neurorehab..

Fysfagligt - gerne, hvad skulle det være? :laugh::blush: Jeg har skrevet lidt tidligere i loggen.. Jeg skriver mest noget, når jeg synes jeg får en "aha oplevelse", som det så smukt hedder. Hvis der er noget specifikt som du vil vide, så kan jeg da prøve at svare..

Omkring FES til hjerneskadede.. Det er HELT klart et område som burde bruges noget mere. Brugt på den rigtige måde, kan man bl.a. starte tidligere med stand/gang træning, som jo er så vigtigt for denne patientkategori. Specielt refleksstimulationen venter jeg mig meget af. Ikke kun er det ganske nyt at bruge det, det er samtidigt uhyre simpelt at bruge OG effektivt!

Du placerer en stor elektrode oven på foden, og en lille i svangen nedenunder. Den lille sender så strøm ind - det føles som et prik under foden - og benet ryger op. Alt efter strømstyrken får du et større eller mindre bevægeudslag. Det er fleksorrefleksen som udløses (læs om den i fysiologi bogen), og det betyder at modsatte ben strækkes ekstra meget.

Alt i alt giver det: Bedret fleksion i svingfasen, og bedre stand på modsatte ben. S.... smart :4smartass:

Dagens træning: Submission.

Lidt småbrok forskellige steder fra: Højre lyske, venstre inderlår, venstre skulder og højre knæ.

Vi kørte armbars og neckcranks..

Bagefter var der knælende wrestling. Jeg tog godt fra, indtil jeg mødte en lille fyr, der gerne vil supplere sit bodyguard arbejde. Han kvæstede mit højre knæ yderligere :crybaby: jeg satte mig ud og havde lidt ondt (af mig selv). Efter at have klynket lidt, gik jeg ind og udfordrede ham til en runde mere (way to go - fysio :clap: - gør som jeg siger, ikke som jeg gør)

Heldigvis for mit ego tog jeg ham nu ret let, da han mest har trænet Krav Maga. Men han har talent, og en dag tager han mig :smile:

Jeg gik glad og øm hjem..

Link to comment
Share on other sites

Svendsen: Ja, det blev en kort men intens karriere :laugh:

Træning idag:

Dødløft:

Det blev til nogle reps med 150. Og så testede jeg lige 170 - det gik fint.

180 ville dog ikke op - men jeg er egentlig tilfreds, når man tænker på hvor sjældent jeg træner den efterhånden.

Stående DB press:

5r x 25

4r x 27,5

3r x 30

5r x 25

Lidt cable crunch: (Mmmm, crunchies :4mewantfood: )

3s x stack

Sandsæk:

Spark og slag ad libitum - ½ time.

Musik: Bastard pop :4band:

Link to comment
Share on other sites

Svendsen: Ja, det blev en kort men intens karriere :laugh:

Træning idag:

Dødløft:

Det blev til nogle reps med 150. Og så testede jeg lige 170 - det gik fint.

180 ville dog ikke op - men jeg er egentlig tilfreds, når man tænker på hvor sjældent jeg træner den efterhånden.

Stående DB press:

5r x 25

4r x 27,5

3r x 30

5r x 25

Lidt cable crunch: (Mmmm, crunchies :4mewantfood: )

3s x stack

Sandsæk:

Spark og slag ad libitum - ½ time.

Musik: Bastard pop :4band:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Jørgen,

Lækkert dødløft! Hvor er det ift. din PR? Jeg synes personligt at dødløft er en øvelse, som man ret "let" beholder styrken i selvom man ikke træner den så ofte. Måske du har det på samme måde?

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM

Tak for det - jeg tror aldrig jeg kommer videre med det løft, men det er vel også fortjent (Med den lille volumen :blush: )

Min PR er 190 - jeg tror det er et års tid siden jeg satte den.

Det er meget tydeligt for mig, at jeg bevarer min styrke på et rimeligt niveau i denne øvelse.

Måske hænger det sammen med den sport jeg træner? Når man ligger og roder på gulvet, får man ind imellem behov for at lave næsten samme trækkebevægelse som DL (f.eks. når du skal udføre en armbar)

Når jeg indsætter en lås, og makkeren stritter godt imod - ja så trækker jeg med 100% af min styrke.

Dette sker flere gange i løbet af en træningsaften (Hvis det var styrketræning/BB, ville folk nok skrige HIT :wink: )

Det give lidt trækstyrke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Submission. Lidt let sparring, og nogle takedowns. Derefter kombination. Det var første gang jeg prøvede det i kombi, og det er faktisk ret sjovt :cooldance:

Idag: Lidt dødløft og stående DB press..

Derefter 2800 meter løb + lidt chins og pushups.. :smile:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Idag:

2800 meter, med 4 sprints indlagt.

Chins og pushups.

Har lige læst "det mentale løb" (artikel fra "psykologi 3/2004)

Den handler om metodikker til at gøre en smertefuld løbetur lettere. Altså hvis man løber langt og hurtigt - hvor man til tider kan få lidt ondt af sig selv.

Jeg vil afprøve disse teknikker i nær fremtid. Og hvem ved - måske vover jeg mig snart ud på 10 kilometer igen :freaked:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share