Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Hey B..

Det er to forskellige forsøg. Det meste initieres af en jugoslavisk professor fra AUC: Popovic. Han har lavet en bunke forsøg i sit hjemland, og "bygger nu ovenpå".. Han er ret dygtig, og jeg glæder mig til at "sparre" med ham :cooldance:

Og ja - smerte er en ret effektiv metode til at fremkalde reflekser. Og som du ved kører reflekser kun omkring med. spinalis, og er derfor upåvirket af evt. cerebrale deficits. Jeg kunne måske forestille mig, at responsen vil blive voldsommere hos patienterne, da de sandsynligvis ikke har nogen cerebral hæmning som vi andre - men det er gætværk. Glæder mig til at få sat noget strøm til :devil:

Dagens rundgang i Submissionklubben..

Dagens træning kan bedst udtrykkes ved: "One small step for mankind - one giant leap for man!!!" Mere herom senere :smile:

Vi tulrede rundt og lavede lidt positioning (forsvar liggende mod stående modstander.) Og så lavede vi en aller h..... bunke klobøtter, hvilket gør at jeg stadig endnu har kvalme..

Nåmmen efter træning rullede jeg lidt med en af de mere erfarne. Kampen var ret lige, men han fik mig til sidst. (Jeg blev udmattet)

Så kæmpede jeg med en anden af de "faste", og vi vandt lidt hver..

Men så blev det rigtigt sjovt. Jeg bød træneren op til "dans", og han høvlede mig. Jeg tabte 8-10 kampe i træk. Men jeg blev på en eller anden måde stædig.. Så jeg blev ved med at kæmpe, og lige pludseligt var den der: Jeg nakkede ham!!

:alright: :4band: :wootdance:

Min favorit lås fra sidemount sad der bare lige pludseligt, men han gav sig ikke godvilligt.. Hans arm var helt omme i nakken på ham, da han måtte tappe ud..

Jeg vil sige tak for kampen Claus, og jeg havde s.... ikke troet at det skulle lykkes :cooldance:

Atenens træning varede 3 timer!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var den "gamle" i sort t-shirt og thaibox shorts, som delte håndemadder ud  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

*GRINER* go stil, old timer!!! :4thumbup:

Feee´log du kører hér!! Elsker at, læse om submission/styrkelir etc!!

Hvornår får vi dig at, se til evt Openmate, BVT eller lign???

...og har du prøvet at træne m drengene i X-gym??

Respekt - L@rs

Link to comment
Share on other sites

Havde ondt i ryggen i morges. Det sidder imellem skulderbladene, lidt til højre. Det er en gammel skade som ind imellem har det med at bryde op - og så ved jeg at der venter et par dage med pinsler.

Tog to kodimagnyl i morges, da jeg havde problemer med at rette mig op, efter at være "trillet" ud af sengen. Modbydeligt, men pillerne hjalp, og op ad dagen fik jeg det bedre.

Her hen under aften var jeg så på arbejde i motionscentret, og så skal man jo lige prøve til. Dødløftede 10 singles a' 140.

Tror ikke jeg ville have anbefalet andre det, men mine patienter skal ikke gøre som jeg gør - de skal gøre som jeg siger :laugh:

Nåmmen lige nu har jeg det OK..

Her ses en almindelig træningaften i submissionklubben :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Idag: Godt en times rullen med mullen.. Jeg var lidt sløj efter igår, men kom hurtigt op i arousalniveau, da jeg blev kastet rent på nakken :w00t:

Så ka' de' nåk' lie' vær' jæ' våvned'!!

Måske var min stolthed såret. Måske tænkte jeg: Er jeg faldet så meget af på den - på kun 24 timer?

Nåmmen jeg gik ihvertfald til ham, og fik godt fat.. Og så kastede jeg ham rent på nakken - med mig ovenpå. Han slog sig lidt..

Nu er det så man uværgeligt jeg tænker: Er jeg ikke blevet for gammel til den slags pjat? Herregud - jeg blev 35 i januar, og render stadig og føler at jeg er nødt til at tæske de unge fyre.. Hvornår vokser jeg fra det??

Aldrig forhåbentlig!! Det er måske det som gør at jeg træner. Javel - det er en dejlig fornemmelse at være i god form, det er sjovt at træne osv osv. Men når alt kommer til alt, så er det sejren jeg træner for. Ham min makker idag fik en lidt for hård medfart, og det var ikke fair. Jeg skal gøre mit bedste for at det ikke sker igen (Altså at jeg lander oven på ham)

Men jeg vil blive ved med at træne for sejren, for det er det der er humlen. Nemlig ja. :smile:

Apropos gamle drenge:

Max Schmeling besejrer Joe Louis.

post-1576-1107633397.jpg

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Idag: Løb - cirka 9 kilometer i Aalborg Øst. Friskt, koldt og hårdt.

Jeg har tænkt lidt over de skader man får i kampsport (Og andre kraftprægede sportsgrene iøvrigt)

Når jeg kæmper, laver jeg ind imellem maksimale og submaksimale muskelkontraktioner. Det mærkes for mig, som en ret stor belastning på systemet.

Træner man nu hver eller hver anden dag, er der altså ret stor sandsynlighed for, at man ind imellem laver maksimalt arbejde i den samme muskel, flere dage i træk. Såvel styrke, som HIT og HST folkene er enige om, at dette ikke er optimalt for styrke/muskel vækst.

Man bør måske i sin MMA træning tænke lidt mere over dette, så man ikke undlader vigtig deload, og derved mister fremgang..

Iøvrigt er der en reel risiko for overtræning.

Blot en strøtanke..

Ryggen er forresten fin nu. Torsdag morgen kunne jeg dårligt rette mig op i badet. Måtte tage på arb. på kodimagnyler.

Efter dødløft i torsdags, submission fredag og lørdag samt lang løbetur idag, er jeg altså smertefri. Hvordan ville det have udviklet sig, hvis jeg var blevet hjemme torsdag, som min kære kone rådede mig til? Alle rygeksperter anbefaler at man ikke bliver hjemme med ondt i ryggen. Måske har de ikke lige mine aktiviteter i tankerne, men jeg undgik da behandler + sygedag.. Tankevækkende.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Tempokørsel på arbejdet - på monarks testcykel.

Udfordringen er længst muligt på 21 minutter. Jeg kørte 18,5 kilometer, hvilket betyder en kadance på cirka 125 :bike: :firebounce:

Det er 700 meter længer end min kollegas rekord. Hun løber marathon og dyrker spinning, så hun svor at hun kunne tage den på mandag. Nu får vi at se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:,

Min kollega cyklede 18,7 kilometer - 200 meter længere end mig. Så nu er udfordringen åben igen. :cooldance:

Cyklede 10 minutter for fuld skrald idag + lidt dødløft og DB bænkpres.

Mandag var jeg ude og se en fysioterapeut forsvare sin PHD om tja - cykling.

Hun har skrevet den på SMI i Aalborg, og den handlede om reflekser under cykling (stræk og Hoffmann) Meget spændende, og meget teknisk :4smartass:

Hun fik iøvrigt sin PHD.

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Idag: 15 minutters løbetur på snaeglatte fortorve.. Spændende. :cold:

Derefter lidt chins..

Jeg har just modtaget min 10 event set box "King of cage - underground" Der bliver delt øretæver ud :devil: Det er dog ikke alle fightere som burde udsætte sig selv (og vi andre) for pinslerne i bar overkrop - nogen er ikke i den fysiske form man måske kunne forvente :4eat::laugh:

Link to comment
Share on other sites

10 minutter med 130 RPM på monark cykel i middagspausen.

Senere træning på arb i motionscentret:

Dødløft (Er blevet meget forsømt den senere tid, hvilket klart kunne mærkes idag)

6 singles a' 150

1 x 170 (Dette er mit max for tiden..)

Stående DB pres:

5s x 5r x 25 kg

AB træning på swissball..

Fysfagligt:

PHD forsvaret som jeg overværede forleden, havde nogle ret overraskende konklusioner. Det har i årevis været "sandheden" blandt terapeuter som behandler apopleksipatienter (Bobath konceptet), at fysisk anstrengelse fører til øget tonus. Den øgede tonus kan bl.a. tilskrives øget aktivitet i hoffmann refleksen. Birgits PHD viste, at der ikke kommer øget aktivitet i denne refleks, ved cykling. Tværtimod, ved højere intensitet falder aktiviteten - ihvertfald hos raske. Dette kan få afgørende betydning for fremtidens behandling af denne gruppe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Submissionwrestling (idag med forkølelse :ill: )

Det var lørdagstræning, og der er aldrig ret mange. Faktisk var vi kun 4.

Wrestlede med dem alle på skift.

På et tidspunkt forsøgte min modstander at shoote mig, og jeg sprawlede. Så gik han opad, og løftede mig videre i samme retning. Jeg gik ned og forsøgte en Sumi gaeshi(På tegningen er det mig i hvidt - ved ikke hvad den hedder på submission'sk :blush: )

Men han holdt fast i mine ben, og landede derfor med skulderen i mine ribben. Det gjorde nas, men jeg valgte at fortsætte. Jeg kæmpede ca. 10 minutter mere med en anden, inden jeg måtte stoppe. Tror dog kun de er lidt trykkede :smile:

Træning ialt: 2 timer :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Løbetur i perfekt nordjysk solskin - 4,5 kilometer. En løbetur er altid et godt sted at "meditere". Når kroppen er stoppet med at brokke sig over den utidige pludselige aktivitet, begynder jeg at gå over i den fase, hvor løbet bliver mekanisk. Ikke mekanisk på en negativ måde, men som en tilstand, hvor der bliver plads til at tænke. Der er ikke mange af den slags stunder i en travl hverdag med jobs, børn og andre pligter. Men på landevejen, er tiden din egen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lille løbetur på 15 minutter. Jeg løb som en gammel kælling - var øm efter weekendens udskejelser (træningsmæssigt :blush: )

Idag var det så tid for den store Cognitive test. På mit arbejde er der en neuropsykolog ansat, til at teste patienterne forstås :wink:

Han er med i et større projekt, hvor den danske normalfordelings kurve skal placeres, så man cirka ved hvad man kan forvente af en normal rask person. Herunder regnes jeg faktisk! :cooldance: Succes dér allerede :laugh:

(Kan ikke huske navnet på testen - skriver det når jeg er kommet i tanke om den)

Så jeg blev testet - i tre timer. Det var alt fra huske opgaver til almen viden og figurgenkendelse. Meget omfattende, men det er ikke meningen at der kommer noget egentligt resultat - da den jo skal bruges i en større sammenhæng landsdækkende til at lægge et niveau.

Jeg har dog bedt om resultatet af intelligenstesten som indgik - og hvis resultatet er godt - skal jeg nok skrive det her :laugh:

Testen hedder Wais 3

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share