Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tillykke er vist på sin plads Thomas... flot løftet

Tjaaa, det virker måske lidt sjovt at man kan blive helt glad for 220 kg, når det er så langt under ens PR, men ikke desto mindre så var det en glæde, når man tænker på at 200 kg var meget tungt for et par måneder siden. Så det går langsomt fremaf. Og nu har jeg inkluderet squat og goodmornings igen, så skulle det gerne gå endnu stærkere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg ikke køre mere tung træning i år, men fokusere på eksplosiviteten de resterende træningspas. Jeg når nok ikke mere end 4-5 træningspas i år, da jeg har 117 ting jeg skal henover julen. Så jeg starter op i januar med en ny opbygningsfase, hvor jeg regner med at teste igen omkring slutningen af februar.

[

Vi skal da teste lidt af hvert til MOLtræf, ikke? ;)

Men ikke tre-kamp, for jeg gider heller ikke være bundet op af en konkurrence, alt for længe. Men en lille test i ny og næ, kunne være sjovt. Vi skal da lege med loggen, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

jsc> bah, med din overhead styrke får jeg jo ikke et ben til jorden :tongue:

Vi har faktisk en metal-log i vores center. Jeg har dog ikke brugt den til så meget andet end lidt sjov engang imellem.

Men jo, vi skal da rode lidt rundt med lidt forskelligt til MOL-træf. Jeg tror bare ikke det bliver i de 3 store. Gider ikke teste dem før jeg har øget markant i styrke. Men lidt overhead gejl, lidt tungt partial dødløft, lidt farmers walk og en gang discopump kan man vel altid finde ud af. Og måske noget grebsdimmer :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dagens disko-dasko/GPP træning :)

SØNDAG DEN 14/12-2003

Dumbell skulderpres stående

5 sæt x 5 reps med 30 kg håndvægte

One arm dumbell rows

4 sæt x 10 reps med 40 kg håndvægt

Dumbell shrugs

2 sæt x 20 reps med 30 kg håndvægte

Hammer curls

2 sæt x 5 reps med 30 kg håndvægte

Close-grip pushups

2 sæt x 12 reps med kropsvægt

15 minutter på kondicyklen (puls 120-130)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er virkelig en fornøjelse at træne, når man kan øge i styrke hver uge. Det går bare langsomt og støt frem hver uge. Sidste uge kørte jeg squat for første gang i ½ år, og lavede 2 reps med 140 kg og en single med 150 kg, med kun bælte, i olympisk squat. Idag lavede jeg 2 reps med 160 kg. En fremgang på 1 rep og 10 kg på 1 uge. Det er da til at tage og føle på.

Bænkpres kørte over alt forventning. Speed sættene med 102,5 kg kørte med fuld skrald. De 122,5 kg kørte hurtigt i første sæt, men var lidt tunge i andet sæt.

Dødløft var der dog ikke meget knald på idag. Sikkert på grund af det tunge løft fredag, og så fordi jeg havde kørt en tung 2´er i olympisk squat.

TIRSDAG DEN 16/12-03

Olympisk squat

2 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

1 single med 120 kg

1 single med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 160 kg (mine underbukser revnede på rep 2 :o )

2 sæt x 3 reps med 100 kg

DE - bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

4 sæt x 3 reps med 102,5 kg (kanon fart)

2 sæt x 2 reps med 122,5 kg

DE - dødløft

1 single med 100 kg

1 single med 130 kg

8 singles med 160 kg

V-bar pulldowns

1 sæt x 10 reps med 50 kg

4 sæt x 8 reps med 75 kg

1 sæt x 15 reps med 50 kg

Standing face pulls m. bredt greb

1 sæt x 20 reps med 20 kg

4 sæt x 15 reps med 30 kg (kanon pump i bagskulderen til trods for den lave vægt)

Barbell curls

1 sæt x 10 reps med 30 kg

1 sæt x 8 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 60 kg

1 single med 75 kg

+ 2 dropsæt med 40 kg x 6 reps + 30 kg x 12 reps

Weighted ab machine

2 sæt x 15 reps med 60 kg

10 minutter på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Smallere benstilling. Højere placering af stangen på ryggen. Mindre fremadlæning af ryggen. Dybere end powersquat.

Thomas

lyder lidt som frontsquat ;)

Ved den der weighted ab machine. hvordan har du fødderne placeret der?

jeg kan huske at hvis man sætter hælene så langt ud på fodpladen som muligt gør den herre godt i abs B)

nu ved jeg ik lige hvordan den maskine du bruger looks like....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Der er sådan en tingest man man sætte fødderne i spænd i. Egentlig er jo ikke meget for maskiner, men det er så dejligt nemt at sætte sig i maskinen og smække en split i vægtbunken. Og den giver DOMS i maven fra tid til anden, så den rammer den meget godt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Devito<<

hmm, fantsien fejler her..... når du siger spænd, er det så en skrå plade man kan indstille i afstan fra kroppen eller der det spænder ligesom ved pedaler til cykler 

Er det egentligt ikke dybest set ligegyldigt hvilken mavemaskine som Thomas træner mave i :blink: :confused2:

Du må jo prøve at gøre dine egne erfaringer ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det egentligt ikke dybest set ligegyldigt hvilken mavemaskine som Thomas træner mave i :blink: :confused2:

Du må jo prøve at gøre dine egne erfaringer ;)

jo det må han jo også selv om :) .... men det var bare en variation jeg syntes han skulle prøve,men det er jo lidt uvis hvis maskinen ik er magen til den jeg brugte dengang....

Devito

Link to comment
Share on other sites

En ganske god omgang træning idag. Men da jeg kun havde 1½ times tid til rådighed, så blev det temmeligt hårdt :blink:

Fik 5 nemme reps med 120 kg i bænkpres. Det går stille og roligt frem af i bænkpres. Tror på at jeg kan runde de 150 kg igen i slutningen af januar.

Fik også banket en ordentlig workload af i dødløft idag. Det var satme noget der trak tænder ud. Mest af alt fordi min lænd var træt og små-øm fra tirsdagens træning.

TORSDAG DEN 18/12-2003

Bænkpres

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

2 sæt x 5 reps med 100 kg

Dødløft fra lige under knæet

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

1 sæt x 3 reps med 210 kg

Dødløft fra midt-skinneben

2 sæt x 3 reps med 180 kg

Dødløft stående på 25 kg gummi-skive

2 sæt x 3 reps med 150 kg

High-incline bænkpres m. close grip

1 sæt x 3 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 single med 90 kg

1 single med 100 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

Rounded-back goodmornings til parralel

1 sæt x 10 reps med 50 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

Dumbell side laterals

3 sæt x 8 reps med 18 kg håndvægte

Standing face-pulls m. bredt greb

3 sæt x 12 reps med 35 kg

Seated dumbell overhead extensions

3 sæt x 10 reps med 40 kg håndvægt

Pushdowns

2 sæt x 15 reps med 30 kg

10 minutter på kondicyklen

Nu skal jeg ikke træne før tirsdag, så jeg får lige en god portion restitution. Føler jeg har brug for det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt gamle ;)

Jeg tror din træning kommer til at forløbe meget bedre med en mere jævn og kontinuerlig fremgang i dette forløb da du ikke er så program radikal.

Det er mig der har overtaget den rolle. Jeg kalder det bare WSB da det så lyder som om der er nogle store tanker bag :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra en forlænget weekend i Skagen. Dejligt at komme på lidt restitutionsferie :D

Men mindre dejligt når man vågner op lørdag morgen med noget der ligner influenza. Så træningen hænger i en tynd tråd imorgen. Men så må jeg jo bare smide mig foran fjernsynet med nogle julegodter ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share