Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Æv, hvor surt med sygdom.. og ærgeligt med mini-tri'en :unhappy: Men det lyder som en god beslutning at droppe den, så du kan være frisk til Tour de Femme.

Rigtig god bedring herfra, Spinderella!

Mange tak, Rune. :smile: Det lader til at jeg slap nådigt denne gang. Men hold da op hvor er der ikke ret meget træning i mig for tiden! :blush: Hele sidste uge var jeg monstertræt, og i weekenden var jeg som sagt småsyg - og jeg glemte helt mine push-ups om søndagen, ups!

I går var jeg på et lynvisit i Kbh. En rigtig god veninde skulle forsvare sin PhD, så selvfølgelig ville jeg være med til det. Planen var at deltage i selve forsvaret, og så gå tidligt nok fra den efterfølgende reception (altså ikke den officielle på instituttet, men den uformelle bagefter) til at kunne nå et tog tilbage til Aarhus om aftenen. Men det blev hurtigt ret klart at det bare ikke var en holdbar plan - det var simpelthen for godt et selskab til at jeg bare kunne bryde op i "utide", og da en anden veninde straks tilbød overnatningsmulighed var Plan B en realitet. Og i løbet af ingen tid havde "reception" udviklet sig til decideret fest....

Så det var en hårdt tømmermændsramt, og uden tvivl meget ildelugtende, Spinderella, der i formiddags hoppede på et tog mod det jyske. Faktisk var jeg så mærket af gårsdagens rødvinsmængder, at det først var omkring Nyborg at det gik op for mig, at manden jeg sad ved siden af var Sebastian Dorset. :laugh:

Og udover at mine tømmermænd er uforenelige med et stort antal spins, så havde jeg også gjort et dårligt fodtøjsvalg, og mine fødder er nu fuldstændigt smadrede - endnu en grund til (desværre!) at melde fra til tirsdags-mambo....

Jeg ved ikke lige hvad træningsudsigterne er for resten af ugen - ud over at jeg jo skal ud at cykle på søndag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Haha, godt fyret af! :laugh:

Rigtig god fornøjelse med cykelløbet i morgen, Spinderella! :superman:

Tak skal du have Rune, jeg glæder mig rigtig meget. :smile:

Dog må jeg sige, at det er lidt en streg i regningen at det starter allerede fra morgenstunden. Min krop fungerer helt klart bedre lidt længere op af dagen - og det bliver jo ikke mindre udtalt af, at i går bød på endnu en affyring! Det stod på tøsehygge, George Michael koncert og et smut omkring det tvivlsomme byliv i Herning....

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. september 2011: Tour de Femme Cykelløb

103 km

4t49 (heraf ca. 30 min pause ved depoter under vejs)

Jeg havde længe set frem til dagens løb, men desværre blev det ikke den rigtig fede oplevelse, som jeg havde forventet. Det var som sådan et godt arrangeret løb (bortset fra at man skulle køre på grus i både start og mål), vejret var fint nok, omend måske lidt mere blæsende end jeg kunne have ønsket mig, og jeg er også fint tilfreds med tiden. Specielt taget i betragtning mine dårlige undskyldninger, som beskrevet ovenfor og taget i betragtning, at det var en kuperet rute, og en rute med utroligt mange (og til tider ret skarpe) sving.

Og alligevel har jeg det lidt bleh.... med det nu. Hvis jeg skal prøve at finde ud af hvorfor jeg har det sådan, tror jeg det er 3 ting: For det første lykkedes det ikke at finde nogen at køre med, hvor man kunne udnytte de fordele der er ved at køre i en flok. Jeg kørte med et par andre en del af ruten, men det var reelt set ikke ret meget af tiden vi var til nogen gavn for hinanden andet end på et moralsk plan. Det var en ting, som jeg virkelig havde set frem til at prøve, så det er jeg ret skuffet over. Derudover var der lidt småepisoder undervejs, som jeg hellere havde været foruden (men som ikke er interessante at skrive om her - bare sådan nogle småting, der kan ødelægge humøret lidt). Men mere grundlæggende, så tror jeg også at jeg er et andet sted med det der cykling end at skulle komme hurtigst muligt fra A til B (eller fra A tilbage til A, som tilfældet jo sådan set var). Jeg kan godt mærke, at jeg finder det langt mere interessant at udvælge en destination, og så køre efter den; hvor der har været lidt stifinderopgaver blandet ind i det, og hvor jeg i høj grad har nydt turen gennem det danske sommerlandskab. I dag har fokus så bare været et andet sted, og jeg må desværre - her efterfølgende - konstatere at det har betydet at jeg ikke samtidigt har fokuseret på at nyde turen undervejs. :unhappy:

Men når alt det er sagt, er jeg selvfølgelig stolt over at have rundet de 100 km! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Øv - ærgeligt at løbet ikke gik som håbet og omstændighederne ikke just var optimale. Det er en lang distance at køre, hvis man ikke har nogen at køre i gruppe med.

Men du kan under alle omstændigheder roligt være stolt over at have gennemført de 103 km - det er rigtig godt gået! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spinderella din log savner dig :cry3:

Århhhh..... :wub:

Det er da også alt for lang tid jeg har forsømt den. :nonono:

Nå, men som en sådan lidt generel update kan jeg jo sige, at jeg stadig har rigtig travlt på mit arbejde, og at det kommer til at være et ret fast tema i mit liv det næste halve års tid. Jeg har det ok med at det er sådan, og med at jeg skal til at prioritere i henhold til det - men det har lige taget mig noget tid at komme ind i en rytme med det, og der har der ikke været overskud til så meget andet... Dette skal så i øvrigt sammenholdes med, at jeg har haft en meget lang periode, hvor jeg har følt at jeg var på vej til at blive syg. Generelt har jeg ikke verdens bedste immunforsvar, så det er egentlig et under at jeg ikke mindst en gang siden sommerferien har lagt mig med influenza eller en af de der forkølelser, der gør at man bare ikke rigtig kan noget som helst.

Det betyder så også, at der ikke har været så fantastisk meget at logge. :blush: Jeg har holdt fast i min dans, og har været af sted hver tirsdag, og har de fleste uger også været til noget en dag i weekenden, men ellers har der ingen træning været siden Tour de Femme og frem til starten på denne uge. :blink: Men nu lader det til at energien er på vej tilbage... (krydser jeg i hvert fald fingre for!). Jeg forventer ikke at der vil være nogen som helst regelmæssighed i mine fremtidige træninger, men vil selvfølgelig forsøge at få lavet et eller andet et par gange om ugen.

Og nu til træningerne:

Mandag d. 19. september 2011: Svømmestadion

300 m bryst (opvarmning)

4x50 m crawl

2x50m crawl - afsluttet med vending

2x100 m crawl - med vending!

2x200 m crawl - med vendinger!! :w00t:

1x500 m crawl - med vendinger!!!!! :cheer: :cheer:

At jeg endelig kom af sted til noget svømning igen skal i første omgang tilskrives, at jeg var gået helt i stå med noget arbejdsrelateret, og ikke rigtigt kunne fange koncentrationen. Så jeg pakkede tidligt sammen og tog på svømmestadion. Min brystsvømning gik fint, og jeg gik derfor i gang med at svømme crawl. Efter de første 50 m var jeg helt færdig, og måtte hænge ved bassinkanten for at få vejret igen. Dette gentog sig på de efterfølgende par baner, men efterhånden fik jeg mere overskud, og tænkte overmodigt, at jeg da skulle se om jeg kunne svømme 100 m i træk, og kunne så i samme ombæring få øvet mine vendinger. I første forsøg var jeg ved at dø af iltmangel efter vendingen, så jeg måtte slukøret svømme tilbage til kanten og holde en lille pause. Men efter to forsøg lykkedes det at svømme en bane mere efter vendingen. Allerede her var jeg ret stolt, men der gik jo ikke længe før jeg opdagede, at det - uvist af hvilke årsager - faktisk ikke var så hårdt længere, så jeg måtte jo lige prøve at se om det gik med 200 m - og sørme jo! :cool: Men altså, mere vil jo have mere, og da jeg stadig ikke var helt færdig, tænkte jeg at jeg jo lige skulle se hvor langt jeg mon kunne svømme i træk - og endte på 500 m. :cheer: Stadig uden fare for at lide druknedøden, men ved afslutningen af den sidste bane kunne jeg godt mærke jeg var træt, så valgte at stille mig tilfreds med en distance pr på en faktor 10! :banana:

Mega mega fed svømmetræning, og bestemt befordrende for at forsøge at opprioritere det der motion lidt igen. Jeg glæder mig helt vildt til at komme af sted til svømning igen - dog kan jeg ikke undgå at være lidt bekymret for, at mandagens succesoplevelse var en freak occurrence og at jeg næste gang er banket tilbage til noget meget mere middelmådigt. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. september: Løb @ Skejby

6,87 km ~ 43:28

9,48 km/t = 6:19 min/km

Dejlig formiddagstur i det skønne vejr. Eftersom det var første løbetur siden DHL staffetten i slutningen af august, havde jeg på forhånd bestemt at det bare skulle være en rolig tur, og at det først og fremmest skulle være en nydelse at være af sted. Planen var at kunne holde mig i løb hele ruten - og det lykkedes også. Selv om tempoet efter nogens standarder herinde nok kun lige knapt kvalificerer sig til andet end jogging. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 25. september 2011: Cykling @ Syd for Århus - m. T-boy

56 km

2t45 - inkl. et par små stop undervejs

Hen over middag teamede jeg op med en kammerat for at komme ud i det gode vejr. Jeg samlede ham op i Højbjerg, hvorefter vi forsatte sydpå ud af byen, og fandt en idyllisk lille bagvej om til Mårslet. Herfra kørte vi via Langballe, Fulden, Beder og Fløjstrup til Norsminde. RuneN har jo lovprist de fiskefrikadeller man kan få på havnen derude, men der var mange mennesker, og jeg havde en idé om at jeg skulle nå at ordne nogen ting i eftermiddag, så da det kom til stykket sprang vi dem over. Fra Norsminde kørte vi hjem via Ajstrup Strand (turen langs det blikstille vand fik mig til momentant at overveje at køre direkte hjem efter våddragten, så jeg kunne komme i!), Fløjstrup, Fulden, Langballe og Mårslet. Dvs. meget lignende udturen. Efter Mårslet drejede vi dog fra, så vi på hjemturen kom via Tranbjerg.

Vejret var noget nær perfekt, og jeg bliver til stadighed overrasket over hvor fantastisk det er med flotte udsigter, stille veje uden biler og en god fart på cyklen. Eneste malurt i bægeret er, at mine gear igen trænger til en justering (eller noget mere indgribende?) - i hvert fald hakker de en hel del....

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 2. oktober 2011: Svømning @ Ballehage

Ca. 1500 m

Ca. 1 time

Sammen med Stine og et par andre svømmere begav jeg mig ud på hvad jeg regner med er sæsonens sidste tur i åbent vand. Og sikke en tur det blev! Dejlig solskin, blikstille og meget klart vand - det ville have været helt perfekt, hvis ikke det var fordi der stadig er en del brandmænd. Det klare vand gjorde det muligt at spotte dem i god tid, så de var til at komme udenom. Troede jeg! Ca. halvvejs på tilbagevejen var der pludselig én lige ved siden af mit ansigt. Jeg skyndte mig at få hovedet over vandet, men åbenbart ikke hurtigt nok til at undgå nogle tentakler. Det sved selvfølgelig noget, men eftersom jeg nu har prøvet det før, vil jeg brytste mig af, at jeg denne gang har taget det med ophøjet ro. :smile:

I øvrigt fik jeg også lige luftet våddragten i går, da jeg sammen med en veninde var ved Slåensø nær Silkeborg. Hun badede bare i almindelig badedragt, og jeg havde min våddragt, så jeg var selvsagt noget længere i vandet, og noget længere ude end hun var. Desværre må jeg konstatere, at mit mod svigtede mig i forhold til at bevæge mig alene ud hvor vandet under mig var totalt mørkt. :chicken: Så det blev ikke til så meget, som jeg havde regnet med.... Men skønt var det (lige indtil omkring 25 teenagedrenge kom og ødelagde den fredfyldte idyl).

Link to comment
Share on other sites

Det klare vand gjorde det muligt at spotte dem i god tid, så de var til at komme udenom. Troede jeg! Ca. halvvejs på tilbagevejen var der pludselig én lige ved siden af mit ansigt. Jeg skyndte mig at få hovedet over vandet, men åbenbart ikke hurtigt nok til at undgå nogle tentakler. Det sved selvfølgelig noget, men eftersom jeg nu har prøvet det før, vil jeg brytste mig af, at jeg denne gang har taget det med ophøjet ro.

Jeg er imponeret og fuld af respekt for dette overdrevne overskud :blink:

Hvor får I det fra???

Men ellers godt at se lidt liv i din log. Keep posting, please :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponeret og fuld af respekt for dette overdrevne overskud :blink:

Hvor får I det fra???

Men ellers godt at se lidt liv i din log. Keep posting, please :wink:

Okay okay, jeg indrømmer at jeg måske har skrevet posten lidt mere overskudsagtig end jeg i virkeligheden var. :laugh: Når sandheden skal frem, så generede de der brandmænd mig en del, og det første lange stykke af turen måtte jeg standse op og genvinde fatningen hver gang en brandmand var bare moderat tæt på - og specielt de stykker, hvor de lå ret tæt fik mig til at overveje om ikke det ville være lige så fint bare at gå en tur langs vandkanten. :laugh: Men jeg synes der er klart færre udslag på panikradaren, når jeg navigerer mellem brandmænd i krystalklart vand end når jeg svømmer ud i en grågrumset sø, hvor jeg nærmest ikke engang kan se min egen hånd suse forbi ved isæt.... Også selv om jeg ved at søen kun indeholder nogle små søde fisk. :blush:

Men helt seriøst, det er faktisk ikke så slemt at blive ramt. I hvert fald ikke hvis man kun lige bliver strejfet af tentaklerne. Jeg skal dog ikke udelukke at det ville være et smertehelvede, hvis man fik selve goplen lige i smasken, så jeg synes stadig det er værd at bruge en del energi på at undgå satanerne.

Og tak - ud over dans (som jeg ikke gider logge for tiden) er min motion ikke så regelmæssig for tiden, men jeg skal nok huske at logge, når jeg en sjælden gang får lavet noget. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, hvor er du sød at du indrømmer det :wink:

Men uanset hvad, så er det altså stadigvæk total overskudsagtigt at kunne overkomme den mentale barriere :superman:

Jeg er heldigvis kun stødt sammen med en brandmand en enkelt gang, men det husker jeg nu heller ikke som det fedeste. Det gjorde herre nas, men måske de brænder hårdere i Egypten end i DK - eller også er jeg bare en kylling :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at der sker noget i loggen igen, Spinderella! :bigsmile:

RuneN har jo lovprist de fiskefrikadeller man kan få på havnen derude, men der var mange mennesker, og jeg havde en idé om at jeg skulle nå at ordne nogen ting i eftermiddag, så da det kom til stykket sprang vi dem over.

:nonono:

Vi må arrangere en fællestur til Norsminde, når vejret bliver fiskefilet-venligt igen (aka sandsynligvis næste sæson) der inkluderer denne gudespise!

Vejret var noget nær perfekt, og jeg bliver til stadighed overrasket over hvor fantastisk det er med flotte udsigter, stille veje uden biler og en god fart på cyklen. Eneste malurt i bægeret er, at mine gear igen trænger til en justering (eller noget mere indgribende?) - i hvert fald hakker de en hel del....

Helt enig - det er virkelig fedt.. og så er der i øvrigt også et ret fantastisk landskab dernede sydpå. Kan også varmt anbefale turen omkring Skanderborg og søen.. det er en super tur.

Mht. gearene, så kan det sagtens være at en justering kan fikse problemet - men det kan også være kæden og kasetten, der er ved at være slidt. I så fald vil det være nødvendigt at skifte begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, hvor er du sød at du indrømmer det :wink:

Men uanset hvad, så er det altså stadigvæk total overskudsagtigt at kunne overkomme den mentale barriere :superman:

Jeg er heldigvis kun stødt sammen med en brandmand en enkelt gang, men det husker jeg nu heller ikke som det fedeste. Det gjorde herre nas, men måske de brænder hårdere i Egypten end i DK - eller også er jeg bare en kylling :tongue:

Jeg tror der er mange forskellige slags brandmænd, så det er da helt tænkeligt at de er værre i Egypten. :smile:

Godt at se, at der sker noget i loggen igen, Spinderella! :bigsmile:

:nonono:

Vi må arrangere en fællestur til Norsminde, når vejret bliver fiskefilet-venligt igen (aka sandsynligvis næste sæson) der inkluderer denne gudespise!

Den er jeg med på! :bigsmile:

Men fiskefilet? Var det ikke fiskefrikadeller?

Helt enig - det er virkelig fedt.. og så er der i øvrigt også et ret fantastisk landskab dernede sydpå. Kan også varmt anbefale turen omkring Skanderborg og søen.. det er en super tur.

Mht. gearene, så kan det sagtens være at en justering kan fikse problemet - men det kan også være kæden og kasetten, der er ved at være slidt. I så fald vil det være nødvendigt at skifte begge dele.

Nå ja, Skanderborg! Det havde jeg da glemt igen, men nu du siger det kan jeg godt huske vi har talt om det. Den ryger på listen til næste sæson. :bigsmile:

Jeg håber det kan klares med en justering. Kassetten er den bagpå, ikke? :blush: Den fik jeg skiftet samt fik sat ny kæde på i juli måned (da gearingen forinden var for høj), så det skulle ikke gerne være dem der er slidt allerede! Jeg tænker nærmere på om der kunne være noget galt med selve gearet siden den laver det nummer med at hakke over (det var også et problem inden jeg fik skiftet).

Nå men apropos cykler, så døde min citybike i går aftes. :sneaky2: Jeg har ikke undersøgt problemet nærmere (det var sent og mørkt), men jeg er ret overbevist om at det er kranken. KåreS har skrevet (som kommentar til mit irritationsmoment) at det er muligt det kan klares med en stramning. Så ved lejlighed vil jeg lige smutte omkring cykelhandleren. Men egentlig er jeg ikke stemt for at smide flere penge efter den cykel - den er vel omkring 10 år gammel og har gjort det godt. Sidste sommer fik jeg skiftet kæde og bagbremse (sådan en indvendig fætter), og afhængig af hvad en ny krank vil stå i er vi vist ved at være der, hvor det bedre kan betale sig at købe en ny. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den er jeg med på! :bigsmile:

Men fiskefilet? Var det ikke fiskefrikadeller?

Nå ja, Skanderborg! Det havde jeg da glemt igen, men nu du siger det kan jeg godt huske vi har talt om det. Den ryger på listen til næste sæson. :bigsmile:

Super, så er det en aftale - så kan vi jo nappe en cykeltur omkring Skanderborg også! :bigsmile:

Hmm, men det var dog fiskefileten i Norsminde, der er helt fantastisk. Jeg skal ikke kunne udtale mig om deres fiskedeller :smile:

Jeg håber det kan klares med en justering. Kassetten er den bagpå, ikke? blush.gif Den fik jeg skiftet samt fik sat ny kæde på i juli måned (da gearingen forinden var for høj), så det skulle ikke gerne være dem der er slidt allerede! Jeg tænker nærmere på om der kunne være noget galt med selve gearet siden den laver det nummer med at hakke over (det var også et problem inden jeg fik skiftet).

Ok, så tror jeg bestemt heller ikke det er kassette (jeps, den bagpå :wink:) og kæden, den er galt med. Det kan nok fikses med en justering af bagskifteren, så. Har du lagt mærke til om den hakker over, når du er på en bestemt klinge foran eller om det er altid? Hvis det er førstnævnte, så kan det evt. også være en af klingerne foran, der er slidt.

Surt med citybiken, men det lyder som den perfekte undskyldning for at købe en ny cykel! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Super, så er det en aftale - så kan vi jo nappe en cykeltur omkring Skanderborg også! :bigsmile:

Hmm, men det var dog fiskefileten i Norsminde, der er helt fantastisk. Jeg skal ikke kunne udtale mig om deres fiskedeller :smile:

Ok, så er det jo bare min hukommelse der er lidt hullet. :tongue:

Ej, glæder mig allerede til en tur til Skanderborg via Norsminde. :4thumbup:

Ok, så tror jeg bestemt heller ikke det er kassette (jeps, den bagpå :wink:) og kæden, den er galt med. Det kan nok fikses med en justering af bagskifteren, så. Har du lagt mærke til om den hakker over, når du er på en bestemt klinge foran eller om det er altid? Hvis det er førstnævnte, så kan det evt. også være en af klingerne foran, der er slidt.

Surt med citybiken, men det lyder som den perfekte undskyldning for at købe en ny cykel! :laugh:

Så vidt jeg husker er det på begge forklinger. Det burde jeg nok lige få set på inden vinteren, så det ikke bliver en hæmsko for at få cyklen ud på den første dag hvor vejret tillader det. :bigsmile:

Ret beset behøver jeg ikke nogen undskyldning for at købe en ny cykel, for det aftalte jeg med mig selv sidste sommer at jeg havde ret til. :laugh: Jeg er bare lidt typen der bruger enormt meget tid på at træffe den slags beslutninger, og det falder på et lidt dårligt tidspunkt, da jeg ikke rigtig har tid til at fise rundt og kigge på cykler pt. Derudover ramler det sammen med at jeg lige har måttet smide et større beløb efter min tandlæge, så lige nu synes jeg egentlig ikke det er så fedt. :dry:

Men ok, det kan være jeg skal bede om input her i loggen. :bigsmile: Jeg tænker jeg skal have

- citybike med kurv

- lavt vedligehold

- min. 7 gear (mange bakker)

Jeg vil gerne finde en god pris, men det skal være en cykel der holder. Min nuværende Kildemoes har som sagt kørt ca. 10 år.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6. oktober 2011: Løb @ Risskov

8,1 km

50:38

9,6 km/t ~ 6:14 min/km

Puls:

Max HR: 188

Avg HR: 168

595 kcal

Endelig fik jeg taget mig sammen til at komme ud at løbe igen. Så længe mine ture er så uregelmæssige har jeg ikke de store ambitioner om forbedringer, men forsøger bare at holde det på et plan, hvor jeg nyder det under vejs. Det lykkedes da også til fulde på dagens tur, som i det store hele var stille og rolig. Dog havde jeg en målsætning om at løbe hele vejen. Jeg var noget presset på Djævlebakken, men det lykkedes at undgå at skulle ned at gå. Og jeg nåede at komme hjem inden det for alvor begyndte at regne. :smile:

UPS, glemte at logge:

2x00:45 planken

3x5 push-ups

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag d. 19. oktober 2011: Løb @ Risskov

8,1 km

51:00

9,5 km/t ~ 6:17 min/km

Tja.... Det ligner jo på overfladen sidste tur rigtig meget, og der er da også tale om nøjagtig samme rute. Hvor målsætningen sidst var at tage turen uden gåpauser, havde jeg i går sat mig for at undersøge hvorvidt man kan løbe fra tanker der kører i ring. Det kan man ikke, kan jeg afsløre. :dry: Men det betyder, at jeg pressede mig selv væsentligt mere, og derfor også var nødt til at tage nogle gåpauser fra tid til anden. Det middelmådige gennemsnit dækker altså over nogle ok lange (for mig) intervaller hvor jeg løb med omkring 5:15-5:20 min/km. Det synes jeg egentlig er en federe fart end de der ca. 6:00 som plejer at være mit gennemsnitlige pejlemærke. Af samme grund tog jeg nogle endnu hurtigere (omend noget kortere) intervaller mod slutningen af turen. Måske varer det ikke så længe før jeg får mig taget sammen til noget egenlig intervaltræning. :smile:

Men ok, nu må vi lige se hvornår jeg overhovedet får trænet næste gang. Jeg kunne godt spå, at det næppe bliver før omkring samme tid næste uge. Bortset altså fra dans, som står på programmet både i aften, på søndag og på tirsdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag d. 1. november 2011: Løb @ Als Sund

5,3 km

28:58

11 km/t ~ 5: 27 min/km

Skøn løbetur i dag i flot efterårslandskab ved Als Sund, hvor jeg skal tilbringe knap to uger - uden andet selskab end min forskning. :bigsmile: Med en dagligdag der er helt anderledes end vanligt, håber jeg at der bliver plads til nogle flere løbeture end jeg længe har prioriteret - og måske også en tur eller to i svømmehallen i Sønderborg (grejet er i hvert fald pakket).

De første 4 km af dagens tur var ret lette og benene var gode. Hen mod slutningen af turen kunne jeg dog mærke, at jeg begyndte at blive presset på pulsen (havde ikke pulssenderen på, da batteriet skal skiftes, så kunne kun holde mig til pacedata). Når snitfarten er så meget højere end de sidste par ture jeg har logget, skyldes det nok primært fraværet af bakker.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2. november 2011: Løb @ Als Sund

7,99 km

48:48

9,8 km/t ~ 6:06 min/km

Der har været helt afsindigt tåget hele dagen, og alligevel havde jeg besluttet at udvide turen fra i går - og at lade min telefon (med gps) ligge hjemme. I starten gik det vældig fint, om end jeg efter et lille stykke tid godt kunne mærke at mine ben var lidt tunge fra også at have løbet i går. Inden afgang havde jeg konsulteret mig med et kort, og fundet en vandresti, som jeg ville følge, men på et tidspunkt blev jeg virkelig i tvivl om jeg nu også fulgte den rigtige sti, og var flere gange bekymret for at jeg ville ende et eller andet mærkeligt sted i stedet for tilbage ved mit udgangspunkt. Dette blev selvsagt forstærket af den tætte tåge, som gjorde at jeg havde meget svært ved at orientere mig, nå ja, og det faktum at der jo stort set ikke er en levende sjæl i miles omkreds (og dermed heller ikke nogen til at spørge om vej - eller det at hjælpe, hvis der skulle ske noget). Jeg panikkede en lille smule over dette. Altså ikke rigtig panik, men nok til at sende min puls godt op i det røde felt, så jeg flere gange var nødt til at ned og gå (her skal ubeslutsomhed omkring hvorvidt jeg skulle vende om og backtracke også nævnes som en faktor). Nå ja, og stien var flere steder ekstremt mudret - så det var tungt at løbe i og mine sko er nu helt smattet til.

Alt i alt var turen i dag ikke nær så tilfredsstillende som den i går, men jeg tillader mig at være godt tilfreds med at jeg er kommet af sted to dage i træk. :smile:

Hvad forsker du i ved Als Sund - er du i selvvalgt eksil for at skrive/bearbejde eller er det på grund af samarbejde med en virksomhed?

This. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 6. november 2011: Løb @ Als Sund

7,86 km

43:54

10,7 km/t ~ 5:35 min/km

På dagens tur valgte jeg sti det første stykke og derefter små veje, så jeg undgik de allermest mudrede steder. Det var med en lidt underlig stemning at jeg løb gennem landskaber jeg ikke rigtig kender, som var indhyllet i tåge, så det nærmest føltes som at bevæge sig inde i en sky. Men alt i alt en ganske udmærket tur uden de store kriser. Hvis jeg kan holde løbsfrekvensen oppe på de der 2-3 ture om ugen den næste tid, er det vist ved at være tid til at få lidt mere struktur på, fx i form af nogle intervaller. Jeg har en fornemmelse af at jeg godt kan komme til at løbe hurtigere end jeg gør nu, hvis jeg træner lidt mere målrettet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9. november 2011: Løb @ Als Sund

10,88 km

1:02:12

10,5 km/t ~ 5:43 min/km

Inden jeg tog ud på dagens tur havde jeg siddet og kigget lidt på kortet i forhold til at prøve at vælge en anden og måske lidt længere tur end sidst jeg var af sted. Som følge af en kombination af magelighed og en forsigtig stemme i baghovedet, der formanede mig om at jeg skulle passe på ikke at intensivere træningsmængden for hurtigt, besluttede jeg dog at jeg ville løbe samme tur som i søndags.

Imidlertid gik det jo hverken værre eller bedre end, at jeg overvurderede min evne til at genkalde mig ruten, så jeg endte alligevel med den lidt længere rute. :laugh: Faktisk er dagens tur (sørgeligt nok) min næstlængste nogensinde! Starten af turen gik rigtig fint, og jeg vænnede mig ret hurtigt til at løbe uden musik (mangler batteri på min ipod, og har ikke taget lader med), og i det hele taget holdt jeg et godt og forholdsvist stabilt pace indtil kort efter jeg opdagede at jeg var løbet galt. Her var der et stykke med modvind og lidt stigning som tvang tempoet lidt ned. Sådanne stykker måtte jeg tåle et par gange på de sidste 3-4 km, men der var stadig også stykker med ok fart i benene, så alt i alt er jeg super tilfreds med dagens tur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, det er gået helt i fisk med træningen efter jeg er kommet hjem igen. :unhappy: Til gengæld har jeg allerede danset 3 gange, hvilket jeg også havde savnet rigtig meget.

I går var det øveaften. Det står lidt sløjt til på herresiden for tiden, så det endte med at jeg og en anden pige kastede os ud i at prøve at føre! :4thumbup: Det er helt afsindigt svært, og vi lagde begge hårdt ud med at stå bomstille med et helt blankt udtryk i øjnene. :laugh: Det tager specielt lang tid at få vendt trinnene inde i hovedet, og jeg præsterede da også at falde over på dametrin et par gange - men alt i alt gik det faktisk ret godt. Jeg kunne forholdsvist nemt huske figuren, og tror også jeg får det ført tydeligt nok. Der går lang tid før jeg bliver god til det, men det bliver sjovt at lege noget mere med det den næste tid. :smile:

I går var i øvrigt også dagen, hvor jeg endelig fik købt mig en ny cykel. :bigsmile: Det bliver en mat sort Von Backhaus, indvendige gear og rullebremser. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage en med udvendige, og havde også et godt øje til en flot hvid Specialized, men prioriterede i sidste ende en cykel med så lavt vedligehold som muligt. Den skulle gerne være klar til mig inden weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share