Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Lækker træningsbeskrivelse :4thumbup: Åh, hvor gad jeg godt med ud at løbe i forårsvejret, men eftersom jeg lige for tiden får plukkeveer af at gå 10 meter eller løfte en støvsuger, er det nok ikke realistisk før en gang ude i fremtiden :laugh:

Vi skal have skaffet dig en baby-jogger. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. marts 2012: Svømmestadion

Langbane

4x100 m crawl

2x50 m ryg

400 m bryst

2x200 m crawl med pull buoy

2x200 m crawl

100 m bryst

1800 m i alt ~ ca. 1 time

Både Naboen og Stine har meldt fra til svømning i morgen (igen!!!), så da arbejdede drillede rigtig meget i dag var jeg ikke længe om at overbevise mig selv om at en svømmetur ville gøre alt bedre... Da jeg havde været i 10-15 min blev min bane lavet til hurtigbane. Det er ellers sjældent jeg har set sådan et skilt på svømmestadion. Egentlig burde jeg nok have skiftet bane, men der var ikke supermange, så jeg blev enig med mig selv om at jeg ville vente og se om det blev påtalt (retfærdigvis skal det også siges at ved 1100 m var jeg stadig kun blevet overhalet 2 gange). Men jeg droppede alligevel de planlagte baner med bentræning uden finner for ikke at sætte alt for meget prop i.

Jeg kan stadig godt frustreres over at jeg er så langsom, men det kommer vel på et tidspunkt... :rolleyes:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1. april 2012: Løb @ Botanisk

4,29 km ~ 24:41

10,4 km/t ~ 5:45 min/km

3x5 push-ups

Sad på kontoret til efter 23 i går aftes, og havde lidt svært ved at falde ned da jeg kom hjem. Så fik lige 1½ glas rødvin mens jeg stenede på nettet og halvt fulgte med i det allersidste afsnit af the Wire. Vildt der skal så lidt til, men hovedet var lidt tungt her til morgen, og benene det samme på dagens tur - som var kold og blæsende. Om lidt bad, og derefter tilbage på min pind. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1. april 2012: Løb @ Botanisk

4,29 km ~ 24:41

10,4 km/t ~ 5:45 min/km

3x5 push-ups

Sad på kontoret til efter 23 i går aftes, og havde lidt svært ved at falde ned da jeg kom hjem. Så fik lige 1½ glas rødvin mens jeg stenede på nettet og halvt fulgte med i det allersidste afsnit af the Wire. Vildt der skal så lidt til, men hovedet var lidt tungt her til morgen, og benene det samme på dagens tur - som var kold og blæsende. Om lidt bad, og derefter tilbage på min pind. :dry:

God arbejdslyst smukke, og fedt at du kommer ud trods tunge ben osv. Jeg er sikker på, at det betaler sig i længden!!

Link to comment
Share on other sites

Efter min 14 timers arbejdsdag i går bød dagen i dag på en velfortjent fridag. Da jeg vågnede var jeg med det samme i totalt arbejdsmode, men jeg fik overtalt mig selv til at holde fast i planen om at holde fri, og benyttede effektiv-mode til lige at få ordnet køkkenet og sortere vasketøj. Herefter lidt avislæsning og en kop kaffe inden jeg kastede mig over projekt forårsklargøring af raceren!

Da temperaturerne ude ikke ligefrem var indbydende, satsede jeg på at jeg kunne undgå at svine stuegulvet alt for meget til - og med hjælp fra nogle gamle aviser var det ikke et helt urimeligt sats. Baghjulet kom af uden det helt store besvær, og når jeg alligevel havde skidtet skilt ad, fik kæde og tandhjul en grundig rengøring. Egere og fælge på baghjulet fik også en tur (hvilket resulterede i hvinende bremser - så tips til hvad jeg kan give fælgene til at modvirke dette modtages gerne!). Det lykkedes at få dækket løsnet i den ene side uden de store problemer, og ud kom den gamle slange og i med den nye. Det der med at få dækket tilbage i fælgen skulle dog vise sig at være lidt af en udfordring! Men med møje og besvær lykkedes det til sidst. :clap:

Begge dæk fik luft. Baghjulet kom tilbage på sin plads, og jeg fik et par polstrede bukser på, så jeg lige kunne teste at jeg ikke havde gjort uoprettelig skade på gear i min iver. Da jeg havde planer med Stine senere blev det til en kort tur, hvor jeg kunne konstatere:

- det er møgkoldt!!!! :cold:

- gear stort set ok. Dog hakker det over ved ca. midterste gearing bagpå, når jeg kører på lille klinge foran (men ikke hvis jeg kører på stor klinge). Ved stor klinge er der dog "brummen" når jeg kører i de to højeste gear (mindste tandhjul bagpå). På den der måde, hvor man kan høre det, men også ligesom mærke det gennem pedalerne.

- sadlen sidder nok lige en anelse for lavt

- og min cykelform er godt nok meget langt væk! :violin:

Men glæder mig til at komme ud på en ordentlig tur inden længe! :cooldance:

Efter testturen var jeg lige hjemme og vende, pakke og skifte tøj, og derefter gik det videre mod:

Tirsdag d. 3. april 2012: Svømmestadion m. Stine

Langbane

6x100 m crawl

3x200 m crawl

600 m crawl

200 m bryst

I alt 2000 m ~ ca. 1t10

Siden sidste svømmepas har jeg set en masse Total Immersion videoer på youtube, så jeg tænkte at jeg ville prøve noget af tankengangen derfra af. Fokus i dag var derfor på glid, lange og lave arme, at lave så få bobler som muligt, og at slappe af i hænder og nakke. Sidstnævnte betyder at jeg svømmede med hagen tættere på brystet end jeg er vant til, hvilket gav lidt nogle udfordringer ved vejrtrækning, idet jeg så kom op i en anden vinkel. Men jeg tror primært det er et spørgsmål om tilvænning.

Det føltes rigtig godt; jeg svømmede ikke hurtigt, men holdt et ret stabilt tempo gennem hele passet (hvor mine tider ellers plejer at blive mærkbart dårligere mod slutningen), og her efterfølgende er jeg slet ikke så smadret i armene som jeg plejer at være. :bigsmile: Min plan er at fortsætte med TI - og på et tidspunkt inkorporere nogle af øvelserne derfra.

Så alt i alt et lækkert pas i godt selskab. :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Brrr...det var friskt nok at komme ud allerede nu!

Ahh, men det er nok alligevel også lidt af en tilsnigelse at kalde min lille tur for at "komme ud". Det var bare 6-7 km for at teste gear mv. Og eneste grund til at jeg skiftede bukser var, at dem jeg havde på inden ville havne i kæden...

Men sidste weekend ærgede jeg mig godt nok over at jeg ikke havde fået taget mig sammen til at ordne cykel. Så lige så snart foråret kommer tilbage er jeg klar! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter min 14 timers arbejdsdag i går bød dagen i dag på en velfortjent fridag. Da jeg vågnede var jeg med det samme i totalt arbejdsmode, men jeg fik overtalt mig selv til at holde fast i planen om at holde fri, og benyttede effektiv-mode til lige at få ordnet køkkenet og sortere vasketøj. Herefter lidt avislæsning og en kop kaffe inden jeg kastede mig over projekt forårsklargøring af raceren!

Da temperaturerne ude ikke ligefrem var indbydende, satsede jeg på at jeg kunne undgå at svine stuegulvet alt for meget til - og med hjælp fra nogle gamle aviser var det ikke et helt urimeligt sats. Baghjulet kom af uden det helt store besvær, og når jeg alligevel havde skidtet skilt ad, fik kæde og tandhjul en grundig rengøring. Egere og fælge på baghjulet fik også en tur (hvilket resulterede i hvinende bremser - så tips til hvad jeg kan give fælgene til at modvirke dette modtages gerne!). Det lykkedes at få dækket løsnet i den ene side uden de store problemer, og ud kom den gamle slange og i med den nye. Det der med at få dækket tilbage i fælgen skulle dog vise sig at være lidt af en udfordring! Men med møje og besvær lykkedes det til sidst. :clap:

Begge dæk fik luft. Baghjulet kom tilbage på sin plads, og jeg fik et par polstrede bukser på, så jeg lige kunne teste at jeg ikke havde gjort uoprettelig skade på gear i min iver. Da jeg havde planer med Stine senere blev det til en kort tur, hvor jeg kunne konstatere:

- det er møgkoldt!!!! :cold:

- gear stort set ok. Dog hakker det over ved ca. midterste gearing bagpå, når jeg kører på lille klinge foran (men ikke hvis jeg kører på stor klinge). Ved stor klinge er der dog "brummen" når jeg kører i de to højeste gear (mindste tandhjul bagpå). På den der måde, hvor man kan høre det, men også ligesom mærke det gennem pedalerne.

- sadlen sidder nok lige en anelse for lavt

- og min cykelform er godt nok meget langt væk! :violin:

Men glæder mig til at komme ud på en ordentlig tur inden længe! :cooldance:

Efter testturen var jeg lige hjemme og vende, pakke og skifte tøj, og derefter gik det videre mod:

Tirsdag d. 3. april 2012: Svømmestadion m. Stine

Langbane

6x100 m crawl

3x200 m crawl

600 m crawl

200 m bryst

I alt 2000 m ~ ca. 1t10

Siden sidste svømmepas har jeg set en masse Total Immersion videoer på youtube, så jeg tænkte at jeg ville prøve noget af tankengangen derfra af. Fokus i dag var derfor på glid, lange og lave arme, at lave så få bobler som muligt, og at slappe af i hænder og nakke. Sidstnævnte betyder at jeg svømmede med hagen tættere på brystet end jeg er vant til, hvilket gav lidt nogle udfordringer ved vejrtrækning, idet jeg så kom op i en anden vinkel. Men jeg tror primært det er et spørgsmål om tilvænning.

Det føltes rigtig godt; jeg svømmede ikke hurtigt, men holdt et ret stabilt tempo gennem hele passet (hvor mine tider ellers plejer at blive mærkbart dårligere mod slutningen), og her efterfølgende er jeg slet ikke så smadret i armene som jeg plejer at være. :bigsmile: Min plan er at fortsætte med TI - og på et tidspunkt inkorporere nogle af øvelserne derfra.

Så alt i alt et lækkert pas i godt selskab. :cheer:

:1356: Hold op hvor er du sej, at du bare lige ordner raceren på stuegulvet + lige finpudser svømmestilen. Fortsat god arbejslyst med afhandlingen i disse højhellige dage og gode påske ønsker, hvis der også bliver tid til at holde lidt fri :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:1356: Hold op hvor er du sej, at du bare lige ordner raceren på stuegulvet + lige finpudser svømmestilen. Fortsat god arbejslyst med afhandlingen i disse højhellige dage og gode påske ønsker, hvis der også bliver tid til at holde lidt fri :hippy:

NB og scary med din udflugt til motor vejen. Beware :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 7. april 2012: Fællestræning @ Risskov

Jeg havde fået koblet mig på en fællestræning, som blev varetaget af en vaskeægte løbetræner! :cooldance: Det var en ret blandet flok vi var af sted, men jeg synes han fik skruet træningen sammen så alle kunne være med og få noget ud af det.

Først lidt let løb som opvarmning, og så noget blandet opvarmning med spark bagud, høje knæløft, sidelæns og baglæns løb. Så var der noget coretræning, og to forskellige jagt-lege. Herefter noget mere core inden menuen stod på 3 bakkespurter. :gal: Til sidst en lille stafetleg. Hele seancen varede omkring 1½ time, men eftersom det var sådan en god blanding af ting, er det kun noget af det jeg fik registreret på pulsuret; jeg loggede

3,28 km ~ 22 min (tempo så blandet at gennemsnit ikke rigtigt giver mening)

Coretest:

1 min planke

15 sek med hhv. højre og venstre arm, højre og venstre ben løftet

30 sek med højre arm/venstre ben hhv. venstre arm/højre ben løftet

30 min alm. planke

Første minut fik jeg kæmpet mig igennem, men jeg holdt en del pauser under næste del, og de næstsidste 30 sek gav jeg op på, men var med til de sidste 30 sek.

15 x "side planke løft" til hver side (sideplanke, hvor man lader hoften komme ned til jorden, og så løfter den så højt man kan)

Denne del gik rimeligt

Mere core:

Statisk hold med ben i næsten lodret, så i ca. 45 grader og til sidst 10 cm over jorden. Ved ikke hvor længe det var hvert sted, men jeg rystede i hele kroppen fra første sekund. :blush:

Til sidst:

30 sek. planke

Alt i alt en fed og varieret træning og med rigtig god stemning. Senere på dagen tog jeg ud til min mor for at holde lidt påskefri - og da jeg kunne mærke at mine ben var ret tunge, tænkte jeg at det kunne være en god idé med en lille restitutionstur i dag for at løsne lidt op. Som sagt, så gjort:

Søndag d. 8. april 2012: Løb @ Norddjurs

4,93 km ~ 31:05

9,5 km/t ~ 6:18 km/t

Puls:

Max HR: 167

Avg HR: 152

Det var lidt hårdt at komme i gang; for det første fordi benene var tunge fra i går, for det andet fordi det var morgen (hvilket jeg faktisk slet ikke er bygget til), og for det tredje fordi det kun var 2 grader udenfor! :cold: Men da jeg først var kommet i gang (og havde passeret de første ca. 700 m kedelig vej og op ad bakke og ind på en grusvej), så var det faktisk en rigtig lækker tur. Planen var at jeg bare skulle tage det roligt og ikke presse mig selv, og det holdt jeg mig til; pulsen var under 160 helt indtil de sidste par hundrede meter, hvor der er en lidt stejl stigning.

Resten af dagen gik med max hyggelig familiehalløj. :4mewantfood:

:1356: Hold op hvor er du sej, at du bare lige ordner raceren på stuegulvet + lige finpudser svømmestilen. Fortsat god arbejslyst med afhandlingen i disse højhellige dage og gode påske ønsker, hvis der også bliver tid til at holde lidt fri :hippy:

Tak søde trold! :4winkkiss:

NB og scary med din udflugt til motor vejen. Beware :crazy_pilot: :crazy_pilot:

:4oops:

Link to comment
Share on other sites

Egere og fælge på baghjulet fik også en tur (hvilket resulterede i hvinende bremser - så tips til hvad jeg kan give fælgene til at modvirke dette modtages gerne!).

Prøv evt. at tørre bremsefladen på fælgen af med en klud med husholdningssprit. Jeg tænker at der evt. kan sidde lidt skidt/sæbe fra rengøringen og måske lidt rester fra klodserne, og det kan godt give en irriterende hvinende lyd når man bremser;-)

Og ellers så får du lige en STOR rep med på vejen for din indsats i poolen4thumbup.gif

Jeg er sikker på, at du snart vil opleve fremgang, hvis du forsætter den helhjertede indsats:-)

Link to comment
Share on other sites

Så fedt med fællestræning. Hvem stod for det?

Og lyder dejligt med max familiehygge og afslapning :4thumbup:

Det var noget singlehalløj. :blush:

Prøv evt. at tørre bremsefladen på fælgen af med en klud med husholdningssprit. Jeg tænker at der evt. kan sidde lidt skidt/sæbe fra rengøringen og måske lidt rester fra klodserne, og det kan godt give en irriterende hvinende lyd når man bremser;-)

Og ellers så får du lige en STOR rep med på vejen for din indsats i poolen :4thumbup:

Jeg er sikker på, at du snart vil opleve fremgang, hvis du forsætter den helhjertede indsats:-)

Tusind tak for forslag, det vil jeg prøve. :smile:

Og tak for bemærkningen om min svømmeindsats, dejligt at blive opmuntret lidt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 13. april 2012: Svømmestadion med Naboen

Langbane

5x100 m crawl

4x50 m ryg

400 m bryst

3x200 m crawl

I alt 1700 m ~ ca. 1 time

Torsdag aften havde jeg været så letsindig at smutte omkring noget salsa på vej hjem fra middag med arbejdet. Det var fedt at få danset lidt igen (noget jeg har forsømt på det groveste den seneste måned plus/minus) på trods af at jeg havde lidt for meget mad i maven og vin i blodet til at det var helt godt. Men det betød også at fredagens arbejdsdag var strid, og at energiniveauet var på et lavpunkt til svømning.

Men ok, der skal også være plads til suboptimale træninger med suboptimale udgangspunkter, og i kombination med at det er vigtigt for mig at få trænet hyppigt for tiden (omend loggen bevidner at intentionerne rækker til mere end kroppen og tiden), så var det en nem beslutning bare at knibe ballerne sammen og få det bedste ud af situationen. Ikke så meget at skrive hjem om, men ikke desto mindre var det en god følelse i kroppen efterfølgende. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14. april 2012: Løb @ Risskov

8,13 km ~ 47:15

10,3 km/t ~ 5:50 min/km

Mine weekender har knapt karakter af weekend for tiden. Således startede dagen i dag også med at jeg daffede på kontoret lidt over 10... Ved 17 tiden trængte jeg til en pause, og efter at have kigget ud på en lidt skiftende himmel i løbet af dagen, besluttede jeg at løbeskoene skulle snøres.

Jeg løb i rigtig fint vejr, og blev bare generelt i godt humør af at være i skoven. I øvrigt lykkedes det at blive i løb på det stejle stykke af Djævlebakken (omend det muligvis havde været hurtigere at gå! :laugh:), men måtte ned at gå på det næste stykke, hvor det kun stiger lidt for at få pulsen ned. Omkring 7 km måtte jeg lige ned og gå lidt igen, men så havde jeg også kræfter til at forcere lidt på det sidste stykke.

Turen startede i øvrigt med lidt reggaeton i ørerne :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=w8SjU3FoHn8

Link to comment
Share on other sites

Thesis schmesis... :dry: Arbejde spillede slet ikke i dag. Så jeg gik tidligt og smuttede på svømmestadion i stedet for at sidde og glo formålsløst ind i skærmen...

Mandag d. 16. april 2012: Svømmestadion

Langbane

5x200 m crawl

500 m bryst

500 m crawl

I alt 2000 m ~ ca. 55 min.

I dag med fokus på hovedposition, høje albuer og rotation. Til en start var der dejligt få mennesker derude, men omkring halvvejs i passet begyndte det at fylde op på banen. Og lige i dag var mit temperament nok ikke til folk der står og fylder hele endevæggen (først to piger der stod og skvadrede næsten hele mit brystpas, derefter lykkedes det den ene af dem at fylde væggen egenhændigt fordi der skulle laves nogle benøvelser :nonono: ), til folk, der absolut skal overhale oveni min vending :4slap: eller til ca. 1 million larmende børn i omklædningsrummet. Så det må siges at hvad end ansatser til zen der måtte have været først i passet blev smadret godt og grundigt. Heldigvis har jeg ikke taget irritationen med hjem, så nu sidder jeg egentlig bare og nyder den gode følelse i kroppen. :smile:

En sjov ting er i øvrigt, at jeg havde en virkelig god fornemmelse af flow på de sidste 500 m crawl. En ting er at jeg havde en fornemmelse af at jeg sagtens kunne have blevet ved. Men jeg troede faktisk også det gik hurtigere end i starten. Chipmåleren afslører imidlertid at det forholder sig præcis omvendt....

Link to comment
Share on other sites

Hej smukke

Åbentvand har aldrig set federe ud end her:

Dybt længselsfuldt suk.

Ork det ser fedt ud! :wub:

Men der er også enkelte pools som man godt kan sende et længselsfuldt suk efter - fx denne:

singapore-rooftop-pool.17424.large_slideshow.jpg

(mere info her)

Tirsdag d. 17. april 2012: Cykling @ Skejby - Engsøen - Risskov med Naboen

ca. 18 km

ca 1 time

(citybike)

Heldigvis har arbejdet fungeret noget bedre i dag, men jeg var godt nok noget tung i hovedet da jeg kom hjem. Egentlig havde jeg en aftale i aften, men da den blev aflyst fik jeg en sludder med Naboen i stedet. Vi sad begge og hang lidt, men blev enige om at en rask cykeltur var lige hvad vi trængte til. Da formålet for os begge egentlig mest var at få lidt frisk luft, og da ingen af os rent ud sagt gad at skifte til cykeltøj blev det en tur på citybiken. Helt perfekt disponeret med et tempo der ikke krævede de store indsatser. :smile: Jeg har stadig en anelse hovedpine, så planen er at komme tidligt i seng...

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 20. april 2012: Svømmestadion med Naboen

Langbane

5x100 m crawl

500 m bryst

500 m crawl

I alt 1500 m ~ ca. 45 minutter

Endnu engang havde jeg ladet mig friste af torsdagssalsa, med lavt energiniveau i dag til følge. Smuttede tidligt fra kontoret med planer om en hurtig lur inden svøm, men endte med at holde mig selv vågen med lister over ting jeg skal huske, der kværnede gennem hovedet. :sneaky2: Fokus i dag var følgelig bare på at overleve.... Det er nok ikke sådan en dag som i dag, man skal brokke sig over at tempoet aldrig bliver bedre - og faktisk lykkedes det mig en enkelt bane at drafte på Naboen hele vejen til den anden ende; det plejer jeg ikke at kunne. :cooldance:

Nåede i øvrigt lige at få en hyggelig sludder med den sødeste Bjergtrold - håber ikke jeg fik stjålet for meget af din træningstid. :4winkkiss:

Helt generelt kan jeg mærke at stressniveauet begynder at være kritisk. Jeg er ved at brække mig helt vildt! Men på mandag er der kun en uge til det er overstået - hold kæft hvor jeg glæder mig til at have et liv igen!

Fantastisk pool. Men med min højdeskræk ville jeg være alt alt for bange for at blive skyllet ud over kanten :chicken:

Ja, det nåede jeg også lige at tænke. Men læste efterfølgende i teksten, at der er et repos nedenfor som vandet løber ned i, så der er et stykke ud til kanten af bygningen. Ved dog ikke om det hjælper så meget på højdeskræk.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share