Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 19. november 2011: Svømning med 1900 tri

Opvarmning:

4x50 crawl

3 x (25 bryst - 25 ryg - 25 bryst - 25 crawl)

Test:

5 x 100 m st. 4:00 (mine var ca. 2:27, 2:25, 2:40, 2:46, 2:50)

Teknik:

2 x (50 ben m. plade - 50 ss m. plade mellem ben - 25 enarmscrawl, h - 25 ss - 25 enarmscrawl, v - 25 ss)

Slut:

2 x 50 ben m. plade (var startet på tredje runde af teknik, men var for træt til at gøre det færdig)

100 m crawl

I alt 1600 m

Det er virkelig lang tid siden jeg sidst har været i baljen, så jeg vidste godt det ville blive hårdt i dag! Det blev så heller ikke bedre af at jeg havde glemt min astamaspray. :nonono: Men fedt at få svømmet igen. Jeg skal virkelig se om jeg ikke kan komme af sted lidt mere regelmæssigt fremover, selv om jeg på forhånd godt kan se det bliver svært. Men nu hvor tri-klubben har genindført træninger både lørdag og søndag, burde der være lidt bedre mulighed for at kunne joine dem. Jeg overvejer også om jeg kan ofre halvdelen af dans nogle gange, så jeg kan svømme den sene time om tirsdagen. Men jeg kan godt mærke, at det ikke er noget der kommer til at være standarden.

Efter svømning et hyggeligt måltid med den søde Stine. :bigsmile:

Edit: Mine tider er helt pinligt langsomme, men vi skal jo allesammen starte et sted, og nu har jeg så noget jeg kan sammenligne med, så jeg kan se en eventuel fremgang i den kommende tid....

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. november 2011: Løb @ Botanisk

5,04 km

28:37

10,6 km/t ~ 5:40 min/km

Efter en noget frustrerende arbejdsdag var det ret oplagt at skifte til løbetøjet så snart jeg var kommet ind af døren. Mørket lagde lidt en begrænsning på rutevalget, men det lykkedes alligevel at få en fin tur. Jeg kunne godt mærke at det er noget tid siden jeg var ude sidst (2 uger?!), og at jeg er tilbage i bakkeland. Pga. mørket kunne jeg ikke ret godt holde øje med tiden undervejs, så jeg var faktisk overrasket over at se, at jeg endte med et snit på den rigtige side af 10 km/t - sådan føltes det ikke mens jeg var af sted.

Det bliver tiltagende tydeligt, at jeg har svært ved at finde tiden og overskuddet til at motionere, så nu må vi se hvad og hvornår næste pas bliver....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Søndag d. 11. december 2011: Svømning med 1900tri

Crawl

Rullende Medley

Mere crawl

Skoddetag

Mere crawl

Distance: ???

Tid: knap 1½ time

På trods af forkølelse, som i høj grad har det med at sætte sig på lungerne hos mig, fik jeg taget mig sammen til at komme på svømmestadion i dag. Det er ikke mange gange det er lykkedes mig at dukke op til træningerne i tri-klubben, så jeg bliver stadig pænt forvirret ved programgennemgang - men jeg forsøgte at hænge på efter bedste evne.

Mens vi stadig var i gang med opvarmningen hev træneren mig til side, og gav mig nogle pointers på crawlteknik, specifikt omkring fremføring af armen og fokus på høje albuer. Så i stedet for at fortsætte hvor jeg var i programmet, valgte jeg at tage nogle baner hvor jeg fokuserede på det. Herefter forsøgte jeg at hoppe ind i programmet igen, der hvor de andre var kommet til (skoddetag) inden der var mere crawl - og flere pointers fra træneren; denne gang omkring vejrtrækning.

Det er min fornemmelse at jeg har forstået hvad det er jeg skal, og at jeg også har tilstrækkelig smidighed til at bevægelserne ikke er svære for mig. Men jeg skal koncentrere mig råddent meget for ikke at "tabe albuerne" og i det hele taget regrediere til en dårligere teknik - ligesom tiltagende træthed også ret hurtigt kommer til udtryk i form af sløsethed med teknikken. Men når det spiller føles det som om jeg kommer frem ved brug af færre kræfter; når jeg alligevel er forpustet føles det i høj grad om at det skyldes høj koncentration.

Bortset fra det, så går det desværre ikke skidegodt for tiden. :unhappy: Humærmæssigt har jeg altid lidt en krise omkring juletid, og på trods af at jeg har valgt at rejse væk i stedet for at fejre jul med familien, er i år ingen undtagelse. Mørket og de korte dage spiller helt sikkert en rolle i den forbindelse, ligesom det selvsagt heller ikke bliver federe af at være lidt sygdomsramt. Hvad værre er, så har jeg de sidste par uger haft ret meget krise omkring mit arbejde. Jeg har tilbagevendende nogle tvivl om det virkelig er det jeg skal bruge mit liv på, hvilket gør det meget svært at svinge sig op til at yde den påkrævede ekstra indsats i løbet af de næste måneder. Jeg håber lidt at jeg er på vej tilbage på sporet, men mangler lidt at se det effektueret.... Og nå ja, så har jeg nok også brændt mig lidt på en mand. Hvor ville jeg nogle gange ønske at det ikke lød så gabende kedeligt at gå i kloster - for lige pt. lyder det godt nok som om det kunne løse mange ting. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 11. december 2011: Svømning med 1900tri

.... Og nå ja, så har jeg nok også brændt mig lidt på en mand. Hvor ville jeg nogle gange ønske at det ikke lød så gabende kedeligt at gå i kloster - for lige pt. lyder det godt nok som om det kunne løse mange ting. :4disguise:

Hej Spinderella :bubblebath:

Udover at det lyder som en træls tid for dig, så kan jeg se, at vi i dag svømmede samtidig på stadion og tjaaaa lyder også synkront med klosterovervejelserne :innocent:

med håb om snarligt forår :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Spinderella :bubblebath:

Udover at det lyder som en træls tid for dig, så kan jeg se, at vi i dag svømmede samtidig på stadion og tjaaaa lyder også synkront med klosterovervejelserne :innocent:

med håb om snarligt forår :hippy:

Hej Bjergtrold - og velkommen i loggen! :bigsmile:

Træner du også med tri-klubben eller har du bare styr på deres tider?

Jeg håber du får dit ønske om snarligt forår opfyldt - i mellemtiden trøster jeg mig med, at der nu kun er 1½ uge til at dagene begynder at blive længere igen - hvilket i øvrigt falder sammen med at jeg suser til lidt sydligere himmelstrøg, nærmere betegnet Italien. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. december: Mambo practice - sidste gang i 2011

Udmærket øveaften i dag, hvor vi fik repeteret en masse footwork og lavede en ny figur. Da det stadig ikke går helt op med kønsfordelingen fik jeg øvet mig lidt på at danse herre igen - men holdt mig til den figur jeg lærte sidst, og fik også lige finpudset lidt på føringen (drejning på 2 i inside turn - nu giver det mere mening at hende jeg øvede mig på i torsdags brokkede sig over at jeg førte for tidligt!).

Men det bedste ved det hele er, at der efterhånden er stabil fremgang med Makkerens skulder, så vi fik os et par gode danse indimellem alt det andet. Skønt!

Da vi var ved at være færdige, kom en af de piger, der tidligere var på holdet forbi og hilste på. Jeg tror ikke jeg har set hende siden sommerferien, ca. Og noget af det første hun sagde var "Har du ikke tabt dig helt vildt?! Du ser pissegodt ud!" :blush: Og tjo, jeg har da tabt mig noget, om end det er sket uendeligt langsomt. Og derudover er jeg jo stoppet med at drikke mælk, hvilket også har givet en cm eller to omkring taljen, da jeg nu ikke går og er konstant oppustet. Morgenvægten var i dag på 65,2 kg - så det er ved at være i nærheden af der hvor jeg gerne ville ned, da jeg kort efter nytår havde planer om at tabe mig. Hvis der kan ryge et par kilo mere vil det absolut ikke gøre mig noget, men egentlig er jeg også ganske ok tilfreds der hvor min vægt er nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

STATUS FOR 2011

Nu er det vist ved at være længe siden jeg har haft nogen aktivitet her i loggen, men jeg kan jo passende lave en lille status over året der gik. 2011 har ikke været noget godt år hvad angår regelmæssighed eller dedikation på træningsområdet, hvilket også betyder at jeg overordnet set ikke har trænet nær så meget som min moraliserende indre stemme hævder jeg burde. Til gengæld har det været et år, hvor jeg har kastet mig over nye discipliner med stor glæde! Året startede med regelmæssig svømning på svømmestadion, hvilket udviklede sig til at jeg begyndte at lære crawl + blev bidt af at svømme i åbent vand. Efter åbentvandssæsonen sluttede er det dog desværre ikke blevet til mere end et par enkelte svømmepas - noget jeg meget gerne vil rette op på i 2012, hvor jeg forhåbentlig også skal højne mit nuværende niveau for crawl.

I flere år har jeg været glad for at gå til spinning, og dette fik også plads i starten af året, men det der med at cykle udenfor har aldrig rigtig trukket i mig; måske fordi det på mange måder har syntes mig for omstændigt. I hvert fald ændrede det sig brat, da Stine lånte mig sin Cube tri-cykel, som jeg straks forelskede mig i. Hurtigt fik vi aftalt en overdragelse, og sommeren igennem har jeg haft stor glæde af at cykle rundt på små hyggelige veje omkring Århus og på Djursland. Jeg kan dog langt fra betragte mig selv som en cykelrytter, og når jeg kigger ud ad vinduet er der ingen tvivl om at cyklen står godt i kælderen på denne årstid - men jeg regner helt klart med at den skal frem igen, når solen begynder at få lidt mere magt igen.

På løbefronten har indsatsen været under middel i år, hvilket nok ikke er så overraskende, når jeg i den grad har været i gang med at sprede mine æg i mange kurve. Jeg kom sent i gang og har ikke været særligt vedholdende. Styrketræningen har også været nærmest totalt fraværende - bortset måske fra en smule i starten af året.

Endelig er der dansen, som jeg kontinuerligt debatterer med mig selv om må kaldes for egentlig motion.... Her var der en periode i starten af året, hvor det ikke blev til så meget, men fra omkring april har jeg stabilt haft en øveaften om ugen, og siden sommer har jeg også de fleste uger været af sted en aften yderligere om ugen til noget fri dans. Jeg har kunnet mærke en tydelig fremgang i forhold til overskud til at lege med trin, og synes faktisk det går ret godt med footwork/shines. Derudover har jeg i perioder også arbejdet med styling (primært arme/hænder, men også lidt bodywork), men det kunne jeg godt være mere målrettet omkring - det kræver bare jeg gider øve det noget mere herhjemme. Desværre har det også været et år, hvor min faste øvemakker har været skadesplaget, så jeg kan godt mærke at jeg mangler noget på partnerwork fronten. Dette er så heller ikke blevet bedre af, at jeg ikke har danset ret meget andre steder end Århus (en aften i London og to i Kbh.).

Vægtmæssigt startede 2011 med et ønske om at tabe mig. De første par måneder gik det fint, men meget langsomt, men så gik det hele i stå og jeg tog også nogle af kiloene på igen. Men fra omkring sommeren er det igen gået i den rigtige retning, endda uden jeg føler jeg har lagt nogen egentlig indsats. Jeg startede på 71 kg og var inden jul lige nede og vende på 64,8 kg. En ferie på næsten to uger har dog lagt lidt til igen, så her efter nytår er jeg klokket ind på 66 kg. Overordnet set tilfredsstillende, selv om man godt kan ryste lidt på hovedet af at det skulle tage så lang tid at smide sølle 5 kg. :laugh:

Motionsløb i 2011:

Iform kvindeløb (5 km løb)

Femina kvindeløb (5 km løb)

4-18-4 triathlon (svømning aflyst - 18 km cykling - 5 km løb)

DHL staffetten (5 km løb)

Vejle Fjordsvøm (1300 m svømning)

Tour de Femme (103 km cykling)

PLANER OG MÅL FOR 2012

Den første del af 2012 bliver præget - for ikke at sige domineret - af at jeg har en stor og vigtig deadline på mit arbejde i udgangen af april. Jeg har indstillet mig på, at det betyder at der indtil da ikke bliver plads til ret meget andet, og jeg har derfor heller ikke nogen målsætninger for min motion i den periode, og kan ikke rigtigt se pointen i at lave planer nu som jeg først kan begynde at effektuere om lang tid. Der er dog heller ingen tvivl om, at regelmæssig motion vil være rigtig godt for mig. Både som en helt generel betragtning, men især i forhold til at modvirke stress (som uden tvivl bliver et element) og hæve koncentrationen. Jeg vil lige tænke over i hvor høj grad jeg skal strukturere det; jeg har en fornemmelse af, at det nok er mere realistisk det rent faktisk bliver til noget, hvis jeg lægger nogle faste planer - i hvert fald indtil jeg er kommet ind i en rytme. Der bliver helt sikkert en fast danse (øve) aften om ugen (starter i morgen), og derudover påtænker jeg at have et fast svømmepas og derudover løb (eller måske hold i FW?) for resten - hvad enten "resten" så skal være et eller flere pas.

I denne periode har jeg også besluttet at jeg ikke skal lægge nogen indsats på vægtfronten. Hvis jeg kan holde min nuværende vægt vil det være rigtig fint, hvis jeg taber mig yderligere er det et kæmpe bonus, og hvis jeg tager noget på igen vil det ærge mig gevaldigt, men jeg er egentlig forberedt på at det godt kan blive tilfældet, og så må jeg gøre noget ved det til maj.

Jeg regner som sagt med at cyklen bliver støvet af, når vinteren har mistet sit tag i landet, og længere henne på sæsonen er det også planen at våddragten skal frem igen. Henne omkring den tid af året regner jeg også med at deltage i diverse motionsløb - jeg påtænker:

- diverse kvindeløb (nok 5 km, men hvis jeg kommer ind i en god rutine med løbetræningen er det oplagt at tage en 10'er)

- 4-18-4 eller et andet af de korte triathlon stævner

- Randers Openwater, den lange distance (5,4 km på Gudenåen)

- 100 km cykling. Måske Tour de Femme igen, måske Marselisløbet (evt. i stedet).

Rigtig godt nytår til MOL! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se dig i loggen igen - det er alt for længe siden, jeg har været herinde, men nu hvor jeg har mere energi til at træne, skulle det gerne ændre sig :smile:

Håber jeg kan nå at få fat i dig i morgen inden du skal danse - drager nemlig på kursus i tre dage på onsdag...

KNUS :wub: :wub: :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at se dig i loggen igen - det er alt for længe siden, jeg har været herinde, men nu hvor jeg har mere energi til at træne, skulle det gerne ændre sig :smile:

Håber jeg kan nå at få fat i dig i morgen inden du skal danse - drager nemlig på kursus i tre dage på onsdag...

KNUS :wub: :wub: :wub:

Glæder mig til at catche up! :wub:

Du må have et super nytår, Spinderella! :bigsmile:

Jeg foreslår en forårs-fælles-cykeltur (med eller uden fiskefilet) når vejret begynder at se fornuftigt ud! :bike:

Tak i lige måde, Rune! :bigsmile:

Jeg er selvfølgelig helt klar på en fælles forårstur - og jeg håber vi kan komme af sted mere end en enkelt gang i den kommende sæson - med eller uden deltagelse af andre MOL'ister. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selvfølgelig helt klar på en fælles forårstur - og jeg håber vi kan komme af sted mere end en enkelt gang i den kommende sæson - med eller uden deltagelse af andre MOL'ister. :smile:

Det lyder rigtig godt - og det er jeg sikker på, vi kan :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. januar 2012: Svømmestadion

- langbane

100 m bryst

7 x 50 m crawl - fokus på vejrtrækning

2 x 50 m crawlben m. plade

50 m polocrawl

50 m flyben på ryggen

7 x 50 m crawl - fokus på høje albuer

2 x 100 m crawl

I alt 1200 m - ca. 50 min

I tirsdags fik jeg sagt til Stine, at jeg havde planer om at genoptage torsdagssvøm, og det endte vist mere eller mindre med at vi nu har en fast ugentlig træningsaftale. :bigsmile: Dagens træning blev dog uden Stine, men jeg tænkte at det ville være fint at komme i gang, så havde (mod sædvane) pakket en taske, så jeg kunne tage direkte fra job. Som sagt, så gjort - i øvrigt i selskab af usædvanligt mange andre; måske det er nytårsforsætterne?

Anyway, det er længe siden jeg sidst har været i baljen, og det kunne mærkes. Startede med 100 m bryst - mest fordi der var så mange andre, og det var det jeg bedst kunne overskue. Men det var jo ikke det jeg var kommet for, så jeg slog hurtigt over i crawl. Desværre må jeg dog indrømme, at jeg ikke synes det gik godt i dag. Jeg har altid haft problemer med at trække vejret i venstre side, og i åbent vand har det givet mig en undskyldning for at pejle hver gang - så jeg nu laver alt for store bevægelser i specielt venstre side og kigger fremad inden jeg sænker hovedet igen. Det har vist sig at være en meget svær vane at komme af med, og jeg har slugt en del vand i dag i mine bestræbelser på kun at rotere sidelæns i nakken. Jeg er ikke i tvivl om, at en stor del af mine trængsler skyldes "ængstelighed" omkring om jeg nu kan få nok luft (og undgå at inhalere vand) - i hvert fald havde jeg lige pludselig også problemer med vejrtrækningen i højre side i den del af træningspasset, hvor vejrtrækningen var i fokus.

Jeg tror nok det gik bedre mens jeg fokuserede på de høje albuer - men jeg har lidt en fornemmelse af, at jeg godt kan komme på afveje der uden selv at opdage det. Under alle omstændigheder går det laaaaangsomt. Kiggede enkelte gange på uret, og jeg svømmer 50 m på omkring 1:20. I dag har jeg dog ikke presset mig selv på tempoet, da jeg så nemmere kommer til at sjuske med bevægelserne - men det kan godt være jeg burde gøre det fra tid til anden....

Link to comment
Share on other sites

Power Spinderella!! What is up my womaaaaaaaaaan :w00t:

Flot at du er kommet så langt med dine mål, og for mig er 65 kg. jo MEGET lidt!

HVIS du skulle gå til nogle hold i FW, hvilke er det så du tænker på?

Svømmer du i alm. badetøj, eller tri-dragt?

Kender godt den fornemmelse med arbejde... jeg er selv glad for mit job, men vil hellere bruge mere tid på at træne, og mindre tid på at arbejde. Men jeg har dog sagt at der ikke bliver særlig meget overarbejde fra min side. Måske lidt tidligt at tænke på at gå ned i tid, når man nu har så fandens mange år tilbage på arbejdsmarkedet :laugh:

Tænk engang, gamle dage:

post-18762-008161300 1325804335_thumb.jp

PS Glem ham fyren, VIDERE!!

PPS Lad os lige få en update på det med de 1000 kr...

Link to comment
Share on other sites

' date=' 6. januar 2012 - 00:00 ' timestamp='1325804415' post='1563307']

Power Spinderella!! What is up my womaaaaaaaaaan :w00t:

Flot at du er kommet så langt med dine mål, og for mig er 65 kg. jo MEGET lidt!

HVIS du skulle gå til nogle hold i FW, hvilke er det så du tænker på?

Svømmer du i alm. badetøj, eller tri-dragt?

Kender godt den fornemmelse med arbejde... jeg er selv glad for mit job, men vil hellere bruge mere tid på at træne, og mindre tid på at arbejde. Men jeg har dog sagt at der ikke bliver særlig meget overarbejde fra min side. Måske lidt tidligt at tænke på at gå ned i tid, når man nu har så fandens mange år tilbage på arbejdsmarkedet :laugh:

PS Glem ham fyren, VIDERE!!

PPS Lad os lige få en update på det med de 1000 kr...

Powerprincess in da hoooooooooouse!!! :cheer: :cheer:

Tak skal du have - jeg er også næsten tilfreds. Det er gået langsomt, men til gengæld har det været uden de store anstrengelser, så det er fint nok. :smile: Og ja, det vil nok være en lav vægt for dig, men du skal huske på at jeg jo ikke har alle de der muller, som du kan prale af. :4flex:

Inspireret af de billeder, som Jaaannie fik fremtryllet via sekund-tråden, så tjekkede jeg lige fedtprocenten på min vægt i morges; den er på 27,4% Men jeg nægter ganske enkelt at anerkende at jeg skulle være midt mellem billederne postet af 25 og 30%. :raisebrow: (og er i øvrigt ikke i tvivl om, at 20%-chick har været udsat for photoshop....).

Mht. hold i FW, så tænker jeg nok først og fremmest på spinning, som jeg tidligere har været rigtig glad for. Men jeg har også overvejet at prøve step - eller måske tage et eller andet stram-op-agtigt hejs.... Nu må vi se. Hvis vejret i weekenden kan matche hvad jeg lige nu kan se ud af mit vindue, så kunne jeg godt lokkes af en løbetur. :smile:

Jeg svømmer i alm. badedragt - men kunne godt tænke mig en tri-dragt engang.

Mht. arbejdet, så går det heldigvis meget bedre nu. Jeg er psyched and ready til et marathontræk de næste 3½ måneder! Men som en helt generel betragtning, så synes jeg arbejde som koncept er totalt overvurderet, og kunne som dig sagtens affinde mig med langt under fuld tid (jeg gider bare ikke undvære lønnen).

PS: Hvem? :tongue:

PPS: Det viste sig at jeg har betalt for et ombooket fly. Da ombookningen var pga. forsinkelser skulle jeg ikke have betalt, og jeg er blevet lovet en refundering. Manden sagde der kunne gå et par uger inden jeg ser pengene dog. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 7. januar 2012: Løb @ Skejby

6,95 km

37:58

11 km/t ~ 5:27 min/km

Det holdt hårdt, men det lykkedes mig at holde mig selv fast på at komme ud at løbe i dag. Også selv om vejret ikke så specielt indbydende ud. Jeg kunne godt mærke at det efterhånden er noget tid siden jeg sidst har løbet, og de første par kilometer var jeg slet ikke overbevist om at jeg ville være i stand til at løbe hele ruten uden gåpauser, men efterhånden som jeg blev varm blev det da noget nemmere.... Jeg håber jeg kan være lidt mere vedholdende med løbet i denne omgang, for så det er nu engang mere fornøjeligt, men alt i alt er jeg overrasket over hvor godt det gik i dag (selv om det var hårdt).

Jeg mangler stadig batteri i min pulsmåler, så ingen pulsdata. Nåede også lige at se uret sige, at footpod er ved at løbe tør - så må hellere lige få sat nyt i begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Mht. arbejdet, så går det heldigvis meget bedre nu. Jeg er psyched and ready til et marathontræk de næste 3½ måneder! Men som en helt generel betragtning, så synes jeg arbejde som koncept er totalt overvurderet, og kunne som dig sagtens affinde mig med langt under fuld tid (jeg gider bare ikke undvære lønnen).

Hvor har du ret...hvem der dog kunne leve af at arbejde 25 timer om ugen...:wink:

Link to comment
Share on other sites

Powerprincess in da hoooooooooouse!!! :cheer: :cheer:

Tak skal du have - jeg er også næsten tilfreds. Det er gået langsomt, men til gengæld har det været uden de store anstrengelser, så det er fint nok. :smile: Og ja, det vil nok være en lav vægt for dig, men du skal huske på at jeg jo ikke har alle de der muller, som du kan prale af. :4flex:

Inspireret af de billeder, som Jaaannie fik fremtryllet via sekund-tråden, så tjekkede jeg lige fedtprocenten på min vægt i morges; den er på 27,4% Men jeg nægter ganske enkelt at anerkende at jeg skulle være midt mellem billederne postet af 25 og 30%. :raisebrow: (og er i øvrigt ikke i tvivl om, at 20%-chick har været udsat for photoshop....).

Mht. hold i FW, så tænker jeg nok først og fremmest på spinning, som jeg tidligere har været rigtig glad for. Men jeg har også overvejet at prøve step - eller måske tage et eller andet stram-op-agtigt hejs.... Nu må vi se. Hvis vejret i weekenden kan matche hvad jeg lige nu kan se ud af mit vindue, så kunne jeg godt lokkes af en løbetur. :smile:

Jeg svømmer i alm. badedragt - men kunne godt tænke mig en tri-dragt engang.

Mht. arbejdet, så går det heldigvis meget bedre nu. Jeg er psyched and ready til et marathontræk de næste 3½ måneder! Men som en helt generel betragtning, så synes jeg arbejde som koncept er totalt overvurderet, og kunne som dig sagtens affinde mig med langt under fuld tid (jeg gider bare ikke undvære lønnen).

PS: Hvem? :tongue:

PPS: Det viste sig at jeg har betalt for et ombooket fly. Da ombookningen var pga. forsinkelser skulle jeg ikke have betalt, og jeg er blevet lovet en refundering. Manden sagde der kunne gå et par uger inden jeg ser pengene dog. :mad:

Jeg så godt det link med de forskellige fedtprocenter, og jeg kan ikke selv bruge det til noget. Det er jo meget forskelligt hvordan fedtet sætter sig på os alle, og nok især kvinder.

Spinning er meget fedt, og giver super godt. Step er jeg personligt 100% off på, men ved at det kan være sjovt. Dog er det hårdt for knæene med alt det op og ned... Har du steppet med førhen?

Hvis det bliver aktuelt, så husk at FW har firma aftaler hvor man får rabat.

Link to comment
Share on other sites

' date='11. januar 2012 - 23:18 ' timestamp='1326320282' post='1564648']

Jeg så godt det link med de forskellige fedtprocenter, og jeg kan ikke selv bruge det til noget. Det er jo meget forskelligt hvordan fedtet sætter sig på os alle, og nok især kvinder.

Spinning er meget fedt, og giver super godt. Step er jeg personligt 100% off på, men ved at det kan være sjovt. Dog er det hårdt for knæene med alt det op og ned... Har du steppet med førhen?

Hvis det bliver aktuelt, så husk at FW har firma aftaler hvor man får rabat.

Jeg har aldrig prøvet step før, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det ser for aerobics-agtigt ud. Men tænker det kunne være sjovt nok at prøve. Jeg har generelt ikke problemer med mine knæ, men tak for advarslen, det er godt at være opmærksom på.

Og tak også for rabatpåmindelsen. Er ret sikker på at jeg kan få billigere medlemsskab gennem min fagforening, men har bare ikke lige fået gjort noget ved det (flot at jeg betaler mere end jeg behøver for et medlemsskab jeg ikke bruger :crazy:).

Bortset fra det..... Skulle jo have svømmet i dag, men bliver nødt til at springe over pga. fødselsdag i familien. Havde tænkt på at lave et eller andet i går aftes i stedet, men kunne slet slet ikke motivere mig selv. Nu må vi se om det går bedre med det i morgen.... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig prøvet step før, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det ser for aerobics-agtigt ud. Men tænker det kunne være sjovt nok at prøve. Jeg har generelt ikke problemer med mine knæ, men tak for advarslen, det er godt at være opmærksom på.

Og tak også for rabatpåmindelsen. Er ret sikker på at jeg kan få billigere medlemsskab gennem min fagforening, men har bare ikke lige fået gjort noget ved det (flot at jeg betaler mere end jeg behøver for et medlemsskab jeg ikke bruger :crazy:).

Bortset fra det..... Skulle jo have svømmet i dag, men bliver nødt til at springe over pga. fødselsdag i familien. Havde tænkt på at lave et eller andet i går aftes i stedet, men kunne slet slet ikke motivere mig selv. Nu må vi se om det går bedre med det i morgen.... :blush:

Sjovt du skriver aerobic, for det er lige præcis hvad jeg også ville kalde det! Jeg får tics når jeg hører ordet aerobic, og får et ubehageligt 80'er flash back af ekstremt glade piger med permanent i grimt tøj og Reebok sko.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

' date='12. januar 2012 - 22:29 ' timestamp='1326403778' post='1564829']

Sjovt du skriver aerobic, for det er lige præcis hvad jeg også ville kalde det! Jeg får tics når jeg hører ordet aerobic, og får et ubehageligt 80'er flash back af ekstremt glade piger med permanent i grimt tøj og Reebok sko.

:smile:

Hihihih men aerobic var sjovt!

Link to comment
Share on other sites

Og step er altså rigtig sjovt...det kræver bare en gang 'leave-your-ego-at-the-door' de første 3-4 gange, indtil man begynder at fatte trinene. Mht. Knæene, så er det ikke så slemt, man kan bare lade bænken være på nederste niveau..

Jeg ville til enhver tid vælge step frem for zumba, bodycombat, effekt, bodytoning, spinning og hvad der ellers er af whatever-holdtræning. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share