Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

' date='12. januar 2012 - 22:29 ' timestamp='1326403778' post='1564829']

Sjovt du skriver aerobic, for det er lige præcis hvad jeg også ville kalde det! Jeg får tics når jeg hører ordet aerobic, og får et ubehageligt 80'er flash back af ekstremt glade piger med permanent i grimt tøj og Reebok sko.

:smile:

Hihihih men aerobic var sjovt!

Og step er altså rigtig sjovt...det kræver bare en gang 'leave-your-ego-at-the-door' de første 3-4 gange, indtil man begynder at fatte trinene. Mht. Knæene, så er det ikke så slemt, man kan bare lade bænken være på nederste niveau..

Jeg ville til enhver tid vælge step frem for zumba, bodycombat, effekt, bodytoning, spinning og hvad der ellers er af whatever-holdtræning. :-)

:laugh: :laugh:

Det lader til at aerobic - og step! - deler vandene lidt. :bigsmile:

Men efter omtalen her bliver jeg jo nærmest nødt til at prøve det der step på et tidspunkt. :tongue: Jeg er dog ikke sikker på at jeg kan leve med 'leave-your-ego-at-the-door' helt op til 3-4 gange; pga. af al det dans jeg har dyrket har jeg høje forventninger til min egen evne til at fange en koreografi, så hvis jeg ikke nogen lunde er med anden gang, så dropper jeg det nok i protest! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 13. (uhhh uhhh uhhh :wolverine:) januar 2012: Svømmestadion

200 m bryst

4x50 m crawl, fokus på pæne vejrtrækninger

4x50 m crawl, fokus på høje albuer

200 m crawl

100 m ryg

100 m bryst

4x50 m crawl, vejrtrækning på hvert 5. tag

300 m crawl

I alt 1500 m - ca. 1 time

I eftermiddag lavede jeg en handel med mig selv: Jeg kunne få lov til at gå (relativt) tidligt fra arbejde på betingelse af at jeg tog på svømmestadion (og at jeg i øvrigt får lavet lidt i aften og/eller i morgen). Jeg havde ikke rigtig nogen plan for dagens træning - ud over at arbejde lidt på mine teknisk svageste punkter, høje albuer og vejrtrækningen, særligt til venstre side. Jeg syntes det var hårdt, og var nødt til lige at få en puster ved bassinkanten mellem hver bane. :nonono: Jeg må indrømme at jeg følte at jeg ikke rigtig har rykket mig med min svømning overhovedet, og jeg blev sgu lidt modløs. På et tidspunkt kom jeg så i tanke om at jeg ville prøve nogle baner med vejrtrækning på hvert 5. tag - og til min store overraskelse gik det faktisk ret fint. Og til min endnu større overraskelse fik jeg mod slutningen af hver bane den der matte følelse i kroppen, som jeg forbinder med at være løbet helt tør for ilt. Og så kom jeg pludselig i tanke om, at det faktisk ikke er såååå længe siden at den følelse indtrådte omkring de 35 meter - og når jeg trak vejret på hvert andet tag! Og så vidste jeg godt, at selv om jeg har langt igen før jeg kan kalde mig bare en middelmådig svømmer, så har jeg faktisk også allerede rykket mig meget. Og så var jeg ikke så modløs længere. :bigsmile:

I øvrigt virker banetællingssystemet på svømmestadion igen, og jeg kan konstatere, at jeg stadig er væsentligt hurtigere til at svømme bryst end crawl; hurtigste bryst-bane var omkring 1:11, hurtigste crawlbane omkring 1:25. Det skal dog siges at jeg i ingen af disciplinerne har presset mig selv på tempoet, så jeg gætter på at jeg ville kunne hente mere på crawl end på bryst hvis jeg gik efter at slå min egen rekord....

Link to comment
Share on other sites

Rigtig sejt at du kommer afsted :superman:

Og der er ingen grund til at blive modløs fordi det ikke kører 100% Svømning er en af de mest tekniske sportsgrene der findes og det tager laaang tid at lære. Og så er det jo også et stykke tid siden, at vi begge var regelmæssige med træningen :blush:

Du lærte jo heller ikke at danse mambo på 14 dage :cool:

Håber snart min svimmelhed fortager sig rigtigt (desværre er den stadig ikke helt væk :mad: ) så vi kan komme afsted sammen. :wub:

Og glæder mig til at se dig til Danisco Cuppen :poking: (hvis du har tid og overskud)

Link to comment
Share on other sites

Rigtig sejt at du kommer afsted :superman:

Og der er ingen grund til at blive modløs fordi det ikke kører 100% Svømning er en af de mest tekniske sportsgrene der findes og det tager laaang tid at lære. Og så er det jo også et stykke tid siden, at vi begge var regelmæssige med træningen :blush:

Du lærte jo heller ikke at danse mambo på 14 dage :cool:

Håber snart min svimmelhed fortager sig rigtigt (desværre er den stadig ikke helt væk :mad: ) så vi kan komme afsted sammen. :wub:

Og glæder mig til at se dig til Danisco Cuppen :poking: (hvis du har tid og overskud)

Tak for påmindelsen, smukke. :bigsmile: Jeg håber også din svimmelhed bliver bedre snart - har du nogen til at kigge på det? Ellers kan jeg muligvis anbefale en ørelæge, som skulle være god til øresten. :smile: Mht. Danisco Cuppen så var jeg virkelig fristet til at melde mig til alle 5 løb, men kunne mærke at det ville stresse mig at vide at jeg "skulle" det. Jeg vil rigtig gerne med, men har besluttet at tage stilling fra gang til gang, afhængigt af hvor presset jeg er, og hvad der ellers er i kalenderen. Lige præcis i morgen kan jeg ikke nå det, da jeg skal til noget familiehalløj allerede til frokost. :unhappy: Men prøver lige at fange dig senere, så vi kan aftale at ses - med eller uden svømning. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 14. januar 2012: Løb @ Risskov

8,1 km

45:38 min

10,7 km/t ~ 5:38 min/km

Selv om det måske ikke umiddelbart syner sådan af stats'ne, kørte jeg dagens træning som en tærskeltur. Formodentlig fordi der ikke var tilstrækkelig lang tid siden frokost lå jeg hele turen igennem på kvalmegrænsen, og havde en følelse af at presse mig selv mere end jeg plejer, når jeg bare løber en "almindelig" tur. I øvrigt mangler jeg batteri i sender til både pulsbælte og footpod, så jeg havde ikke nogen mulighed for at holde øje med status undervejs. Den første ca. halvdel af turen, måske lidt længere, havde jeg en rigtig god følelse, men da jeg kom til min akilleshæl - Djævlebakken - var jeg nødt til lige at komme ned at gå lidt, da min puls var alt for høj. Jeg tvang mig selv i gang igen, men måtte ned at gå et par gange mere - og inden længe havde jeg ovenikøbet pådraget mig et meget generende sidestik. Dette tvang tempoet ned noget tid, men de sidste par kilometer blev løbet med næsten samme hastighed som starten af turen.

Til trods for mine to gåpauser blev det i øvrigt til en rute-PR! :superman:(skar ca. 30 sekunder i forhold til tidligere PR).

Link to comment
Share on other sites

Sådan dér - PR! :superman:

Kan godt forstå din prioritering mht. Danisco- det kan hurtigt blive et pres frem for noget hyggeligt. Men, sig til hvis du skal med en/nogen af gangene.

Håber vi snart får mulighed for at fange hinanden.

Vil under alle omstændigheder gerne med på svømmestadion på torsdag, om det så bare er til en gang brystsvømning og aqua-jogging.

Håber du nød dagen med familien :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rute pr!! :superman:

Godt gået med PR - tillykke! :bigsmile:

Sådan dér - PR! :superman:

Tak skal I have - jeg er også svært tilfreds. :bigsmile:

Og regner med at der er grundlag for en ny rekord snart, når jeg får besejret Djævlebakken. :laugh:

Kan godt forstå din prioritering mht. Danisco- det kan hurtigt blive et pres frem for noget hyggeligt. Men, sig til hvis du skal med en/nogen af gangene.

Håber vi snart får mulighed for at fange hinanden.

Vil under alle omstændigheder gerne med på svømmestadion på torsdag, om det så bare er til en gang brystsvømning og aqua-jogging.

Håber du nød dagen med familien :smile:

Jep, jeg er klar på svømning torsdag! :smile:

Jamen, jeg håber også det kan lade sig gøre til nogle af Danisco runderne - du må gerne minde mig om det fra gang til gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå endnu engang har jeg forsømt min log. :unhappy: Og hvis man tror det er et udtryk for, at jeg ikke rigtig får trænet noget..... ja, så har man nok fat i noget af det rigtige. :blush:

Sidste uge bød på en grum forkølelse, så der skippede jeg både svømning torsdag og løb i weekenden. Til gengæld fik jeg en masse rigtig gode danse fredag, og dansede faktisk også søndag. Nå ja, og tirsdags mamboøveaften holder jeg indtil videre også fast i. :smile:

Min forkølelse er nu i klar bedring, og trods lidt tilbageværende træthed efter at have afleveret en halv liter blod på Skejby onsdag, lykkedes det mig at komme af sted til en gang svømning i går. :smile:

Torsdag d. 26. januar 2012: Svømmestadion

Crawl på langbane

4x50 m

4x100 m

2x200 m

I alt 1000 m - ca. 35 min.

Min oprindelige plan for dagen var at se om jeg kunne få noget mere volumen på, men som det ses af ovenstående blev planen ikke fulgt til dørs. :blush: Jeg havde lidt problemer med at holde varmen i bassinet, og eftersom de rigtige omklædningsrum var lukkede pga. vedligehold og der dermed ikke var adgang til sauna efterfølgende, stoppede jeg tidligt.

Derefter hjem og få lidt at spise og en sludder med naboen hvorefter aftenen blev tilbragt på kontoret...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. februar 2012: Svømmestadion med Stine :cheer:

Langbane

4x50 m crawl

2x50 m crawl, vejrtrækning på hvert 5. tag

2x50 m ryg

200 m bryst

50 m dyk+crawl (fejlede totalt og dykkede vel kun 10-15 m :nonono:)

200 m crawlben med finner

50 m ryg

200 m crawl

400 m crawl

100 m bryst

I alt 1600 m - ca. 55 min.

Jeg kan overhovedet ikke overskue den her kulde! :cold: Heldigvis havde jeg en aftale med Stine, så jeg kom af sted til svømning i dag. Og det var også dejligt at få svømmet - specielt eftersom i dag har været en rigtig skod dag. Jeg startede simpelthen dagen med at være i det olmeste humør, og jeg har mere eller mindre skumlet hele dagen. :sneaky2: Åh hvor jeg hader sådan nogle dage, og alle de petitesser man hænger sig i..... Jeg håber det er bedre i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. februar 2012: Svømmestadion med Stine :cheer:

Langbane

4x50 m crawl

2x50 m crawl, vejrtrækning på hvert 5. tag

2x50 m ryg

200 m bryst

50 m dyk+crawl (fejlede totalt og dykkede vel kun 10-15 m :nonono:)

200 m crawlben med finner

50 m ryg

200 m crawl

400 m crawl

100 m bryst

I alt 1600 m - ca. 55 min.

Jeg kan overhovedet ikke overskue den her kulde! :cold: Heldigvis havde jeg en aftale med Stine, så jeg kom af sted til svømning i dag. Og det var også dejligt at få svømmet - specielt eftersom i dag har været en rigtig skod dag. Jeg startede simpelthen dagen med at være i det olmeste humør, og jeg har mere eller mindre skumlet hele dagen. :sneaky2: Åh hvor jeg hader sådan nogle dage, og alle de petitesser man hænger sig i..... Jeg håber det er bedre i morgen.

Alt ordner sig efter en god nats søvn - så selvfølgelig bliver det bedre i morgen.

Og tak for en hyggelig eftermiddag/aften. Det var så lækkert at komme afsted igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

.....specielt eftersom i dag har været en rigtig skod dag. Jeg startede simpelthen dagen med at være i det olmeste humør, og jeg har mere eller mindre skumlet hele dagen. :sneaky2: Åh hvor jeg hader sådan nogle dage, og alle de petitesser man hænger sig i..... Jeg håber det er bedre i morgen.

Håber at i dag har været meget bedre og respekt for, at du fik svømmet. Den gode weekend herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Kender det alt for godt! Jeg håber humøret er bedre i dag - og rigtig god weekend, Spinderella! :bigsmile:

Håber at i dag har været meget bedre og respekt for, at du fik svømmet. Den gode weekend herfra :hippy:

Tak skal I have, søde MOL-venner! :bigsmile:

Jeg er stadig ikke gode venner med kulden, men kan jo heller ikke blive ved med at ditche min weekend løbetræning, så i dag lykkedes det at overtale mig selv til at komme en tur i Fitness (jeg gætter på at det er næsten et år siden jeg har været der sidst - ja ja, det gælder om at få noget ud af sit medlemsskab! :4disguise:). Egentlig er jeg heller ikke gode venner med løbebånd, men det var det nemmeste, når nu ikke jeg gad at finde ud af hvad der var af hold....

Lørdag d. 4. februar 2012: Løb @ JBV

6,75 km

45 min

~ 9 km/t

Jeg havde egentlig sat mig for at løbe en time, men spassede ud på teknikken; i mit forsøg på at finde noget ventilering fik jeg trykket på "afkøling" efter ca. 25 min, og stor var min overraskelse da farten gik af båndet. :blush: På det her tidspunkt var jeg tilstrækkeligt træt af det til at jeg ikke kunne svinge mig op til at følge den oprindelige plan til dørs - så i stedet tog jeg et af programmerne (hvor jeg så blev overrasket over at det er incline der bliver skruet på, det gik godt i dag :nonono:). Det blev lidt en blanding af løb og PW og med hældning i nogle intervaller (hhv. 2, 3, 4 og 6% - hvis jeg husker ret).

Ikke nogen guldtræning, men jeg tror jeg vil tildele mig selv point for overhovedet at være kommet af sted - motivationen er absolut ikke stor for tiden!

Link to comment
Share on other sites

1 del: Fundering over hvor stor en forskel det gør at træne *noget* 2 gange på en uge versus en gang

+

1 del: Frustration over arbejde

=

Spinderella tilbringer mandag eftermiddag på svømmestadion ( :4thumbup: ) og mandag aften på arbejde ( :dry: )

Mandag d. 6. februar 2012: Svømmestadion

Langbane

6x50 m crawl

200 m crawl

100 m ryg

200 m bryst

800 m crawl :superman: (PR med 300 m :devil:)

I alt 1600 m ~ ca. 50 min.

Efter at have forvisset mig om, at mine sanser snød mig, og at jeg derfor ikke reelt havde fået forfrysninger af ører og fingerspidser på cykelturen, hoppede jeg i baljen uden rigtig andre planer end at være væk fra kontoret. Efterhånden formede der sig en plan, og jeg forsøgte at holde fokus på pæne vejrtrækninger, høje albuer og frem for alt et godt flow. Og jeg synes faktisk det lykkedes ret godt (mit niveau taget i betragtning). Og det i øvrigt på trods af at mit temperament lige blev udfordret af at en eller anden idiot lige syntes han skulle sætte af fra bassinkanten præcis som jeg var på vej ind i en vending. Han svømmede marginalt langsommere end mig, hvilket betød at jeg ikke rigtigt kunne komme til at overhale, men i stedet havde den tvivlsomme fornøjelse at glo på hans fødder de næste 200 m - hvor jeg i øvrigt måtte vente på at han fumlede med sine vendinger hver gang vi havde svømmet 50 m. Christ..... :dry:

Nå, men humøret blev da reddet lidt af at jeg i saunaen bagefter overhørte en pige, jeg havde set i min bane, fortælle sin veninde, at hun havde ligget i bane med en hurtigtsvømmende pige og tre muskuløse mænd. Jeg betragter absolut ikke mig selv som en hurtig svømmer, men jeg lappede med glæde bemærkningen i mig alligevel. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

1 del: Fundering over hvor stor en forskel det gør at træne *noget* 2 gange på en uge versus en gang

+

1 del: Frustration over arbejde

=

Spinderella tilbringer mandag eftermiddag på svømmestadion ( :4thumbup: ) og mandag aften på arbejde ( :dry: )

Mandag d. 6. februar 2012: Svømmestadion

Langbane

6x50 m crawl

200 m crawl

100 m ryg

200 m bryst

800 m crawl :superman: (PR med 300 m :devil:)

I alt 1600 m ~ ca. 50 min.

Efter at have forvisset mig om, at mine sanser snød mig, og at jeg derfor ikke reelt havde fået forfrysninger af ører og fingerspidser på cykelturen, hoppede jeg i baljen uden rigtig andre planer end at være væk fra kontoret. Efterhånden formede der sig en plan, og jeg forsøgte at holde fokus på pæne vejrtrækninger, høje albuer og frem for alt et godt flow. Og jeg synes faktisk det lykkedes ret godt (mit niveau taget i betragtning). Og det i øvrigt på trods af at mit temperament lige blev udfordret af at en eller anden idiot lige syntes han skulle sætte af fra bassinkanten præcis som jeg var på vej ind i en vending. Han svømmede marginalt langsommere end mig, hvilket betød at jeg ikke rigtigt kunne komme til at overhale, men i stedet havde den tvivlsomme fornøjelse at glo på hans fødder de næste 200 m - hvor jeg i øvrigt måtte vente på at han fumlede med sine vendinger hver gang vi havde svømmet 50 m. Christ..... :dry:

Nå, men humøret blev da reddet lidt af at jeg i saunaen bagefter overhørte en pige, jeg havde set i min bane, fortælle sin veninde, at hun havde ligget i bane med en hurtigtsvømmende pige og tre muskuløse mænd. Jeg betragter absolut ikke mig selv som en hurtig svømmer, men jeg lappede med glæde bemærkningen i mig alligevel. :bigsmile:

Godt du kom afsted :superman: :4thumbup: Håber svømmeturen gav lidt ny energi til arbejdet om aftenen. Det var godt jeg ikke ringede og forstyrrede dig så. Var i snakkehumør, men endte med at "komme til" at spille Playstation i 3 timer :blush:

Og selv om du ikke synes du er en hurtig svømmer, er du jo nok hurtigere end gennemsnittet på svømmestadion - i hvert fald de der, som ligger tre piger ved siden af hinanden og snakker hele vejen ned ad banen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10. februar 2012: Svømmestadion med Stine :4thumbup:

Langbane

5x50m crawl

2x100m crawlben m. finner

50m rygben m. finner

50m ryg m. finner

200m bryst

150m crawl

I alt 900 m ~ ca. 35 min

Stine og jeg havde sat hinanden stævne til en gang svømning her til formiddag. Jeg skulle videre på job, og var derfor nødt til at holde træningen kort (hvilket passede fint taget i betragtning at det generelt var koldt!) - og derudover trækkes jeg stadig med noget forkølelse, hvilket satte sine tydelige spor på dagens træning. Så det blev ikke til det store i dag, men dejligt lige at blive rørt lidt - og superhyggeligt selskab. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10. februar 2012: Svømmestadion med Stine :4thumbup:

Langbane

5x50m crawl

2x100m crawlben m. finner

50m rygben m. finner

50m ryg m. finner

200m bryst

150m crawl

I alt 900 m ~ ca. 35 min

Stine og jeg havde sat hinanden stævne til en gang svømning her til formiddag. Jeg skulle videre på job, og var derfor nødt til at holde træningen kort (hvilket passede fint taget i betragtning at det generelt var koldt!) - og derudover trækkes jeg stadig med noget forkølelse, hvilket satte sine tydelige spor på dagens træning. Så det blev ikke til det store i dag, men dejligt lige at blive rørt lidt - og superhyggeligt selskab. :bigsmile:

Jaaaahhh det var super huggeligt :4thumbup:

Håber vi kan finde ud af at komme afsted mandag igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.16. februar 2012: Svømmestadion

5x50 m crawl

2x50 m ryg

4x(200 m bryst + 200 m crawl)

50 m crawl, vejrtrækning på hvert 5. tag

I alt 2000 m ~ ca. 1t15

Jeg smuttede tidligt fra kontoret i dag for at komme ud at svømme - og ihhhh, hvor var der dejligt få mennesker på Svømmestadion. Jeg ved ikke om det vitterligt er tidspunktet på dagen, der gør så stor en forskel, eller om det måske skyldes vinterferien, men lækkert var det i hvert fald. :bigsmile:

Hvad der derimod ikke var så lækkert var, at jeg tilsyneladende ikke var synkroniseret ordentligt i dag. :nonono: Jeg lagde ellers meget fint ud, men havde ikke svømmet mere end et par baner, før jeg pludselig var ved at drukne mig selv ved simpelthen at forsøge at trække luft ind under vandet. :blush: Og for at det ikke skal være løgn skete det faktisk engang mere i løbet af samme bane. :mad: Dette var bidragende til at jeg valgte at lægge forholdsvis meget brystsvømning ind i dagens pas, for jeg tænkte at jeg så ikke ville have held med at drukne mig selv. Men det gik jo hverken værre eller bedre end at det lykkedes mig også at forsøge at trække luft ind under vand mens jeg svømmede bryst. :4slap: Jeg har opgivet at tælle hvor mange gange i løbet af dagens pas det skete, men det var mange! Og jeg kan ikke undgå at have en snigende fornemmelse af, at hvis jeg havde svømmet baner nok, havde jeg også fundet en måde at trække luft ind under vand, mens jeg svømmede ryg. :gal::laugh: :laugh:

Nå men bortset fra det, gik det jo meget godt. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Vandet og druknedøden er næsten det mindste problem på svømmestadion. Prøv at tælle alle de hårboller, hæfteplastre og tabte øre/næseringe I svømmer forbi næste gang i er dernede :blink:

Enten har de renset vandet for nylig, eller også har jeg været heldig i mit banevalg, for jeg synes slet ikke det har været så slemt de sidste par gange. :smile:

Når man bruger frostglatte veje som undskyldning for at man er for doven til at komme ud at løbe, så har man selvfølgelig et problem, når temperaturerne kommer i plus igen - og man stadig er doven. :laugh: Derfor har jeg brugt ca. 2t10 på dagens løbetur - hvoraf ca. 1½ time blev brugt på turens mest tricky stykke, nemlig det mellem sofa og hoveddør. :blush: Men af sted kom jeg!

Søndag d. 19. februar 2012: Løb @ Skejby

6,62 km

39:41

10,0 km/t ~ 5:59 min/km

Som det måske fremgår af ovenstående, var succeskriteriet for dagens løbepas egentlig bare at det blev til noget. Dovenskab, uregelmæssighed omkring løbeindsatsen og en sidste rest af forkølelse gjorde, at jeg på forhånd var usikker på, om jeg ville være i stand til at løbe hele ruten uden gåpauser - men det gik faktisk fint med det. :smile:

I øvrigt mener min Garmin konsekvent at jeg har løbet længere end jeg har målt ruten til (ovenstående påstår den udgør 6,85 km). Jeg burde nok få kalibreret den der footpod på et tidspunkt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share