Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Med inspiration fra Jaaanie - og efter lettere pres fra RuneN hopper jeg med på bølgen:

Grease the Groove - Push ups!

Til de der ikke måtte have hørt om det, så er princippet:

Dag 1: Max-test

Dag 2-3: 3 sæt med det halve af max

Dag 4: Hvile

Dag 5-6: 3 sæt med det halve af max

Dag 7: Hvile

Herefter starter det forfra med en ny max-test.

Man skal jo starte et sted, og dagens max var på 9 push-ups (fra tæerne).

:4thumbup: :superman: :superman: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18. august 2011: Løb @ DHL-stafetten

5 km på 29:13

10,27 km/t ~ 5:50 min/km

Hmmm..... Jeg har ikke rigtig fået løbetrænet så meget i år, så jeg var godt klar over at min tid nok endte med at være lige omkring de 30 minutter. Ud fra det perspektiv er jeg egentlig tilfreds nok. Men jeg følte mig godt nok meget klar i går, så havde jo lidt håbet at det rette mindset kunne give lidt ekstra. Jeg fik også lagt ud i en god fart - måtte ligefrem tvinge mig selv til at sætte farten ned, for ikke at brænde ud for tidligt. De første 3 kilometer gik fint, og jeg lå til en fin tid, men så ramte jeg den onde, onde bakke fra Rundkørslen foran Marselisborg slot og op ad Carl Nielsens vej. Her fik jeg også holdt en ok (men dog lavere) fart på ca. den første halvdel, men så røg min puls op gennem loftet, og jeg var nødt til at komme ned at gå for at få den under kontrol igen. Efter 4 km skiltet kom der igen fart i benene, og herfra gik det så også bare nedad indtil mål.

I virkeligheden tror jeg ikke problemet udelukkende er, at jeg ikke har løbetrænet så meget, men også at jeg længe ikke rigtig har presset mig selv på pulsen. Så med en fladere og/eller længere rute tror jeg godt jeg kunne have gjort det relativt bedre.

Nå, men efter en hyggelig aften med kollegerne, fik jeg husket at tage mit sidste sæt push-ups inden jeg gik i seng, og her til morgen har jeg også taget dagens første sæt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20. august 2011: Cykling @ Moesgaard

Ca. 22 km - tid ukendt

I dag har jeg simpelthen været så doven, at jeg ikke kom ordentligt i tøjet før langt op af eftermiddagen. :blush: Heldigvis fik naboen lige hevet mig med ud på en lille rolig tur på cyklen.

For tiden synes jeg at jeg er plaget af nogle småskavanker; min ryg driller mig lidt, og mit knyste-problem er kommet op til overfladen igen (særligt på højre fod) efter at det ellers har holdt lav profil i en periode. Hold kæft hvor er jeg efterhånden træt af de fødder....

Og for resten må jeg hellere få logget gårsdagens 3x4 push-ups, som jeg selvfølgelig har taget efter planen. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Super at du har fået meldt dig til nogle ting - det hjælper jo altid lidt på den måde man træner på hvis man har et decideret mål med det. Og godt at du kom ud i dag - vejret var jo ganske fint :wink:

Ja, og hvis ikke så får man da i det mindste noget motion den dag, der er stævne. :laugh:

Ej, det skal sgu nok blive godt - morgen står den også på cykling. Rune har jo lovet at vise mig lidt rundt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 21. august 2011: MOL-cykeltur featuring RuneN og Spinderella :cheer: :cheer:

79,1 km

Time: 5t40

Moving time: ca. 3t50

Så oprandt dagen for den længe planlagte MOL-cykeltur! :bigsmile: Flere havde ytret interesse for initiativet, men da det kom til stykket, var det kun RuneN og mig, der stillede til start. Vi mødtes ved den Permanente kl. 10:30, og trillede lige så stille ud til Egå Marina, hvor Naboen og et par andre bekendte gjorde sig klar til at svømme over Århus Bugt. Der var en del forvirring om hvor starten skulle være, og sikkert også en betydelig omgang pre-race jitters, så vores ellers fine gestus var ikke videre påskønnet (Naboen har dog siden sagt tak for hep, og meddelt at det blev en rigtig god tur :bigsmile:). Vi blev derfor ikke hængende længere end højst nødvendigt, men satte kursen mod Rønde. Først skulle der dog lige lidt mere luft i mit fordæk, som drillede gevaldigt. :nonono: Efter en ihærdig og stædig indsats fra Rune lykkedes det heldigvis at opnå et hæderligt dæktryk.

Nå, endelig kunne vi komme rigtigt af sted! Vi kørte gennem Skæring, Studstrup, Skødstrup og Løgten, og herfra videre over Følle Strand til Rønde, som var den aftalte destination. Her blev vi hurtigt enige om, at det var for kedeligt bare at cykle den samme vej tilbage, og vi fortsatte derfor straks til Thorsager. Mens vi lige holdt et lille orienteringsstop gik det op for os, at turen nok ville blive lidt længere end oprindeligt planlagt, og at vi ville få brug for at proviantere undervejs. Jeg ringede derfor til min far, som bor i Hornslet, og fik aftalt at vi kunne komme forbi der og få frokost. :4thumbup: Turen til Hornslet gik via Mørke og Rosenholm, og bød blandt andet på en særdeles ondsindet bakke af den slags, hvor man tror man kan se toppen, men som efter et lille sving fortsætter mindst lige så langt igen. Til gengæld havde vi haft en superlækker nedkørsel mellem Rønde og Thorsager, så vi vidste jo godt at der ville være en pris!

Efter et velfortjent frokostmåltid og en kop kaffe klikkede vi atter i pedalerne og kørte via Krajbjerg og Hesselballe videre til Grøttrup, Todbjerg, Elev og Lisbjerg - hvor det heldigvis lykkedes at finde cykelstien til Århus, så mit lille stunt fra sidst jeg var på de kanter ikke skulle gentages! :crazy:

Alt i alt en superhyggelig tur - perfekt vejr, godt selskab, og nogle virkeligt smukke små veje uden alt for meget trafik! :bigsmile:

Jeg er ret stolt over at have klaret den distance - det er en PR med næsten 20 km, og jeg føler ikke det er overmodigt at jeg har tilmeldt mig Tour de Femmes om et par uger. :smile: Uhh, og så må jeg også hellere prale med, at jeg var overskudsagtig nok til at få vasket min cykel umiddelbart efter hjemkomst! :smile:

Tak for en super hyggelig tur i dag. Det var ren luksus med smørrebrødsdepot undervejs :bigsmile:

Nyd den kolde cola! :wink:

Tak i lige måde, Rune. :smile: Det gør vi igen engang - med eller uden andre MOL-personaer. :smile:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Næste gang må I lige huske at fortælle os andre om det - ikke at det er lige om hjørnet for en fra Djævleøen men det kunne jo være at man lige havde en tank benz i overskud.

Turen har været slået op i en tråd i Konditionstræning (den omhandlende cykelruter omkring Århus og andre begynderspørgsmål), og har også været nævnt i forskellige logs. Men hermed noteret at det skal gøres mere synligt næste gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde godt luret noget med fællestræning men ikke opfattet at det var åbent før nu.

Det er sikkert min egen fejl og havde også for stort søvnunderskud fra i går til at var dukket op i dag. Men ellers kunne det da være hyggeligt med lidt MOL-dogmecykling som i gahahahamle dage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde godt luret noget med fællestræning men ikke opfattet at det var åbent før nu.

Det er sikkert min egen fejl og havde også for stort søvnunderskud fra i går til at var dukket op i dag. Men ellers kunne det da være hyggeligt med lidt MOL-dogmecykling som i gahahahamle dage :smile:

Jeg er sikker på at jeg taler på både egne og Rune's vegne, når jeg siger at du havde været mere end velkommen til at joine. :smile: Og det er jo ikke sikkert at du er den eneste, som ikke lige har opdaget at der har været noget under opsejling - så næste gang sørger vi da bare for at lave en tråd til formålet. :smile:

Bortset fra det, så ved jeg ikke hvad dogme-cykling er. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dogmecykling er et levn fra tidligere tider.

Tråden ligger pinned under konditionstræning. Underligt nok at den stadigvæk er pinned, for den har ikke været brugt i langt tid.

Må dog hellere pointere at jeg ikke er specielt varm på at køre decideret ræs - dengang var det vist også mest et påskud for at få samlet cykeltosserne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dogmecykling er et levn fra tidligere tider.

Tråden ligger pinned under konditionstræning. Underligt nok at den stadigvæk er pinned, for den har ikke været brugt i langt tid.

Må dog hellere pointere at jeg ikke er specielt varm på at køre decideret ræs - dengang var det vist også mest et påskud for at få samlet cykeltosserne.

Jeg har lige skimmet de første par sider i tråden, så jeg ved ikke om der blev holdt fast i at turene skulle køres som ræs. For mit eget vedkommende er det ikke noget jeg er synderligt interesseret i - på nuværende tidspunkt i min cykelkarriere er jeg mere opsat på at finde nogen at køre med end nogen at køre mod. :smile: Men det skal jo ikke forhindre andre i at arrangere noget mere dogme-agtigt.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt en superhyggelig tur - perfekt vejr, godt selskab, og nogle virkeligt smukke små veje uden alt for meget trafik! :bigsmile:

Jeg er ret stolt over at have klaret den distance - det er en PR med næsten 20 km, og jeg føler ikke det er overmodigt at jeg har tilmeldt mig Tour de Femmes om et par uger. :smile: Uhh, og så må jeg også hellere prale med, at jeg var overskudsagtig nok til at få vasket min cykel umiddelbart efter hjemkomst! :smile:

Meget præcis beskrivelse af turen :bigsmile:

Jeg er helt sikker på, at du nok skal klare Tour de Femme i god stil - du kørte rigtig godt i går! Ret imponerende, når man tænker på at det var distance-PR :wink:

Hehe, vildt med cykelvask - jeg kunne lige akkurat overskue et hurtigt bad inden sofaen blev ramt.

Tak i lige måde, Rune. smile.gif Det gør vi igen engang - med eller uden andre MOL-personaer. smile.gif

Det gør vi helt bestemt! :superman:

Gregers, skal nok reklamere lidt mere synligt for næste tur. Det kunne være rigtig fedt, hvis du tog turen helt fra Djævleøen for at køre med os :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I løbet af dagen har jeg fået taget mine 3 sæt med 4 armbøjninger, så første runde er nu afsluttet uden at jeg glemte dage eller sæt. :smile: Selv om både RuneN og Jaaannie kører med en 6-dages cyklus, så har jeg besluttet at holde fast i at holde dag 7 som hviledag, før jeg starter forfra med en ny dag 1. Jeg tror jeg har bedre forudsætninger for at øge mit max hvis det er dagen efter en hviledag, men derudover regner jeg også med, at det bliver nemmere at holde mig til planen, hvis mønsteret følger bestemte ugedag.

Jeg bliver nok nødt til at indrømme, at mine ben er en anelse tunge efter gårsdagens tur - men det er mest i forbindelse med at forcere trapper, og på dagens mindre transportcyklingstur at jeg har mærket det. Dog har det ikke forhindret mig i at afslutte dagen med omkring 45 minutter body isolation (hoved, skuldre, brystkasse og hofter) samt hånd- og arm-styling. Og derudover i øvrigt også lidt shines - så nok omkring en time eller lidt mere i alt. Jeg har fået fat i en ladystyling dvd med Melissa Rosado, og det er superfedt at få ordentligt fat på de helt basale ting, da det gør en stor forskel på det samlede visuelle indtryk.

Her er Melissa i et lækkert Pachanga show fra sidste år:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. august 2011: Mambo practice

Superfed øveaften i dag. :bigsmile: Fik øvet en masse shines, og der blev også arbejdet intensivt med noget partnerwork. Der var en god energi i aften, og hvor der ellers godt kan være lidt en tendens til at der går rigeligt meget snak i den, blev der virkelig trænet igennem i aften.

Mit største problem pt er, at jeg jo egentlig også gerne ville svømme om tirsdagen - og at de to ting ligger lige oveni hinanden. Jeg må prøve at se, om jeg kan få indarbejdet en rutine med at tage til svømmetræningerne om torsdagen (indtil de bliver lukket for sløve bananer som mig igen).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24. august 2011: Push-up maxtest

Uge 1: 9 stk.

Uge 2: 9 stk.

:sneaky2:

Ja, jeg kan jo ikke undgå at tænke lidt at det der Grease the Groove er et dumt program, og at det slet ikke virker. :nonono: Men det er selvfølgelig lidt svært at se bort fra, at andre har været i stand til at opnå resultater.... Bortset fra det, så synes jeg egentlig det har været hårdt nok den forløbne uge, så på en måde er jeg lidt lettet over at jeg ikke skal til at tage flere reps. :tongue:

Med den forestående mini-tri i mente, var planen at jeg skulle få snøret løbeskoene i dag, men der kunne ikke rigtig komme overensstemmelser mellem intentioner og faktualiteter, desværre. Jeg arbejder en del for tiden, så energien er ikke rigtig til at få trænet så meget. Men jeg håber da på at nå en gang svømmetræning i morgen....

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan jo ikke undgå at tænke lidt at det der Grease the Groove er et dumt program, og at det slet ikke virker. :nonono: Men det er selvfølgelig lidt svært at se bort fra, at andre har været i stand til at opnå resultater.... Bortset fra det, så synes jeg egentlig det har været hårdt nok den forløbne uge, så på en måde er jeg lidt lettet over at jeg ikke skal til at tage flere reps. :tongue:

Hmm, mystisk at der ikke er sket mere - men det er jo trods alt stadig første uge. Dagsformen kan jo også kan svinge en del, så jeg tror slet ikke det behøver at betyde, at det har været uden effekt.

Håber der kommer mere ro på jobbet, så du kan få trænet lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mystisk at der ikke er sket mere - men det er jo trods alt stadig første uge. Dagsformen kan jo også kan svinge en del, så jeg tror slet ikke det behøver at betyde, at det har været uden effekt.

Håber der kommer mere ro på jobbet, så du kan få trænet lidt :smile:

Ja, jeg er også svært skuffet! Men du har ret i at dagsformen kan svinge. Jeg havde helt glemt jeg skulle teste max, og kom først i tanke om det lige inden jeg skulle i seng. På sådan en dag hvor man i forvejen er godt træt (og måske har antydningen af en forkølelse i kroppen?) kan det godt være det er for stor en udfordring for dagsformen. Under alle omstændigheder er planen da at fortsætte - før eller siden må der jo komme resultater. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu kan der vist ikke længere være tvivl om at jeg har noget sygdom i kroppen. :sneaky2: Jeg mangler stadig at finde ud af, om jeg får det nedkæmpet inden det bliver helt slemt, eller om jeg går nogle virkeligt trælse dage i møde. Indtil videre er det bare træthed, hovedpine, lidt stoppet næse og et enkelt nys. Under alle omstændigheder har jeg besluttet at droppe den mini-tri i Herning, som jeg ellers var tilmeldt.

Det er selvfølgelig ærgerligt at gå glip af, men jeg ville være endnu mere træt af at misse det arrangement jeg skal til på mandag, og for at være helt ærlig, ser jeg mere frem til cykelløbet i næste weekend. Så jeg har det fint nok med beslutningen.

Siden sidst er det altså ikke blevet til andet træning end mit push-up regime. Og i forskel til sidste uge forsøger jeg mig nu med at tage de 3 sæt med kort pause i mellem (frem for at sprede dem over dagen) - så jeg håber det giver en effekt når jeg skal teste max igen på onsdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share