Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Forging mental thoughness

post-33726-027131900 1329570109_thumb.jp

Det kan godt ske at frosten har sluppet sit tag i det danske land, men regnen og blæsten har til gengæld meldt sin ankomst. Var det ikke fordi at foråret kan fornemmes lige rundt om hjørnet, så ville jeg helt klart foretrække de kolde men klare frostdage….. Især efter et træningspas som i dag, hvor regnen silede ned mens vinden pustede “blidt” til mig med ca. 15 m/sek. Dagens pas kom da mest af alt også til at handle om overlevelse. Benene var nemlig ikke just verdensklasse, og pulsen samtidigt en kende ustabil – i hvert fald i første del af træningspasset, men jeg kom igennem og fik klokket 4 benhårde 2000 m intervaller!

Jeg lagde ud med 4,5 km opvarmning, inden jeg satte i gang med første interval. Stille og roligt pace, hvor fokus primært var på at finde rytmen. Regnen styrtede ned om ørerne på mig, og allerede efter 3 km var mine sko gennemblødte og tunge:-/ Efter opvarmningen satte jeg i gang med første interval. Jeg fandt ind i en ok rytme, men kunne godt fornemme at min speed ikke var helt i top. Pulsen var dog ok høj, så udbyttet har sikkert ikke været helt skidt! Generelt set blev det tendensen for alle 4 intervaller, så helt 100% tilfreds er jeg ikke. Med til historien hører dog det ekstrem dårlige vejr, og så samtidigt det faktum at interval no. 2 & 4 blev løbet i strid modvind! Intervallerne kom til at se således ud:

Interval 1 @ 4:34 min/km, Interval 2 @ 4:38, Interval 3 @ 4:38, Interval 4 @ 4:42

Pulsen lå omkring 90-92% af max undervejs på alle 4 intervaller.

post-33726-017263400 1329570141_thumb.pn

Efter sidste interval var jeg fuldstændig stegt! Min mave krampede, mine ben syrede, jeg frøs og mit tøj og sko var drivvådt og mindst 1,5 kg tungere end ved start. Men det værste af det hele var, at der var ca. 4 km hjem….. What to do??? Op med volumen på Ipod´en og så ellers videre derudad….. Jeg prøvede at tænke lidt over den sejhed sådan et pas giver, hvilket hjalp gevaldigt på moralen. Efter ca. 2,5 km havde jeg da også fået løbet mavekramperne væk og benene var blevet en tand lettere. De sidste 1,5 km blev derfor overstået i god stil, og jeg kom hjem med 16,5 km i benene.

Men det var nu en temmelig forkommen Jannie der kom i mål. Fingrene var så frosne at jeg knap nok kunne binde skoene op:-/ Men ihhhh hvor det da bare hjælper, at Mutti så står klar til at assistere lidt:-) Nu sidder jeg i stuen sammen med familien med benene oppe og dynen over mig. Det er ren råhygge!!!

Link to comment
Share on other sites

Aften jogger

Min løbetræning er fra og med denne uge gået ind i en ny fase. Det betyder øgede mængder, intervaller og sågar to løbepas på en dag. Alt sammen noget som skal være med til at øge både mit tempo såvel som min udholdenhed.

Efter min formiddagstur i dag, gik jeg rundt med en urolig fornemmelse i kroppen. Jeg kunne ikke rigtigt finde hvile, og jeg følte mig rastløs som ind i h..... Det var som om at kroppen ikke ville geare ned efter mine intervaller, og den forholdsvis ekstreme nedkøling som jeg oplevede undervejs. Derfor har jeg gået rundt og følt mig lidt presset, eftersom jeg vidste at jeg skulle ud på en mindre joggetur senere på dagen.

Nu er joggeturen overstået, og stik imod forventning gik det absolut glimrende :smile: Mine ben føltes dejlig lette, pulsen var jævn og rent mentalt følte jeg mig veloplagt og genopladt!

Som sagt, så skulle det bare være en kort lille joggetur, og det var lige præcis hvad det blev.

Løb - 5,89 km @ 5:19 min/km

Nu sidder jeg sammen med familien og nyder et koldt glas rosé. Lige om lidt serverer Mutti mørbradgryde, og dertil hører selvfølgelig et dejligt velfortjent glas rødvin :bigsmile:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Ugen der gik

Så er vinterferien overstået, selvom det da bare slet ikke blev til ferie for mit vedkomne :dry: WTF, nu venter foråret, masser af cykling og måske en enkelt træninglejr eller to, så jeg klarer mig nok alligevel :wink:

Den forgangne uge bød på en koncentreret træningsindsats fra min side, en indsats der faktisk kun manglede én ting - nemlig en tur to på landevejen. Målet for de kommende uger er derfor også klart; jeg SKAL minimum ud på raceren én gang pr. uge!

Uge 7:

Svøm - 8 km fordelt på 3 pas = 3 timer 15 min

Spin - 5 timer 30 min fordelt på 3 pas

Løb - 49 km fordelt på 4 pas = 4 timer 14 min

Coretræning - 1,5 time

Uge 8 er såmen også allerede skudt i gang med lidt morgensvømning.

Jeg havde mega tunge arme, og formåede slet ikke at finde rytmen i min svømning - især ikke uden pull bouy´en :dry: Grrrr..... Sådanne dage skal der nok bare være plads til i ny og næ....

Alligevel fik jeg tilbagelagt 102 baner, men det efterlod mig så også med verdens længste og mest flade arme EVER!!!

Link to comment
Share on other sites

Kombipas

Efter at have samlet lidt kræfter ovenpå mandagens morgensvømning (og skal lige hilse og sige at det tog sin tid :blink:), var jeg på toppen igen til lidt aftentræning umiddelbart efter job. Jeg startede med at køre en afløsertime for en af kollegaerne i centret. Benene var gode med masser af power, pulsen under kontrol og gejsten helt i top. Det blev derfor også en rigtig fed time, hvor vi virkelig fik fyret den godt af. Efter 50 min i sadlen lavede jeg en lidt langsom T2´er, hvorefter den gik løs på løbebåndet. De første 10 min var lidt hårde. Jeg havde fået strammet skoene for hårdt, så mine fødder (primært vristen) syrede til. Jeg gjorde et kort stop for at få løsnet lidt, og derefter fandt jeg hurtigt rytmen.

Spin @ 50 min - 78% af HRR

Løb @ 5:00 min/km - 72% af HRR

I alt = 1 time 40 min

I dag står i restitutionens tegn! Jeg har ikke haft en 100% off day siden sidste tirsdag, så det er vist også på tide :wink:

Udover restitution, så byder dagen også på nye udfordringer i form af lidt videreuddannelse. Jeg skal starte på første modul ud af i alt seks, og når de forhåbenligt engang er overstået om ca. 3 år, kan jeg kalde mig selv for Logistik Økonom. Jeg sidder pt. med en lidt blandet fornemmelse omkring det, nok mest fordi jeg ved at det går ind og røver en del af min fritid :innocent: På den anden side glæder jeg mig til at få lidt nyt input, så mon ikke at jeg får sat struktur på det hele, så hverken træningen eller skolegangen bliver forsømt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Du er blevet helt venner med det løbebånd!

Ja, jeg er blevet klart bedre til at tackle det - teknisk såvel som mentalt. Jeg tror tidligere, at jeg har set det som en form for straf at løbe indendørs, hvorimod jeg nu har lært mig selv at se mere på formålet med det. Du har faktisk inspireret mig en del, med alle dine indendørs træninger de seneste uger. I starten fattede jeg ikke at du gang på gang valgte løbebåndet, men når alt kommer til alt så har det været dit middel til at nå målet, og det har jo har fungeret helt perfekt :wink:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er blevet klart bedre til at tackle det - teknisk såvel som mentalt. Jeg tror tidligere, at jeg har set det som en form for straf at løbe indendørs, hvorimod jeg nu har lært mig selv at se mere på formålet med det. Du har faktisk inspireret mig en del, med alle dine indendørs træninger de seneste uger. I starten fattede jeg ikke at du gang på gang valgte løbebåndet, men når alt kommer til alt så har det været dit middel til at nå målet, og det har jo har fungeret helt perfekt :wink:

:blush:

Jeg fornemmer dit mentale fokus er blevet skærpet - pissefedt!

Link to comment
Share on other sites

Change of plans

Min plan var oprindeligt at løbe en lidt længere tur à la 20 km´ish umiddelbart efter job i dag, men det er som bekendt en omskiftelig verden vi lever i, så da min spinningkollega Max skrev og spurgte, om jeg kunne køre hans timer her til aften, tøvde jeg ikke med straks at sige ja. Vejret var alligevel også langt under middel, så det gjorde mig faktisk ikke noget at få en plausibel undskyldning for at kunne holde træningen indendørs :cool:

Jeg endte med at måtte stresse en anelse fra jobbet for at nå den første time, hvilket bevirkede at kroppen ikke helt var parat til at åbne op fra timens start. Den første halvdel blev derfor noget slatten, men efterhånden som tiden gik fik jeg kørt mig ok varm med et fint udbytte til følge.

Time nr. 2 var straks bedre med gode ben og bare en langt bedre energi :smile:

Spin - 1 time 45 min @ 76% af HRR

I morgen står den på løb, uanset hvad vejrguderne så kan finde på at byde mig. Undskyldninger er der ikke flere af, så jeg må udover stepperne :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømning

Jeg var nede og plaske lidt i vandet i morges. Det var dejligt! For en sjælden gangs skyld dukkede der ikke andre triatler op, så der var minus snak og masser af svøm, hvilket jo egentlig paser meget godt med min ambition om at få nogle flere meter på hvert pas.

Fra jeg hoppede i vandet og til sidste armtag var taget gik der præcis 55 min, hvoraf jeg var effektiv i lige omkring 50 min. Jeg var godt stegt til sidst og mistede lidt momentum, men hvis jeg ser bort fra det, så havde jeg et super godt pas, som kom til at se således ud:

400 m opvarmning

200 m blandet teknik

400 m ben

400 m crawl m fokus på glid

3x400 m arme m. padler

100 m afsvømning

I alt 2700 m :devil:

Pt. sidder jeg på job og brygger på en undskyldning for at slippe for løb i dag. Desværre er dem jeg kan komme på temmelig dårlige, så der er vist ingen vej uden om i dag :blink:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Havde jeg da bare fundet en undskylding

Som I nok kan gætte jer til ud fra min overskrift, så fik jeg taget mig sammen og kom afsted på en løbetur idag, selvom lysten og motivationen ikke rigtigt var tilstede. Men måske jeg bare skulle have lyttet til kroppen/hjertet og være blevet hjemme, for det var ikke just nogen fornøjelse at løbe i dag. Allerede efter ca. 1 km begyndte maven nemlig med at rumle noget så kraftigt, og små mavekramper kom derefter rullende som perler på en snor. Jeg måtte stoppe flere gange for at samle mig lidt, men lige lidt hjalp det! Hvad der skulle have været en +15 km tur blev derfor skåret kort, så jeg kunne komme hjem og sidde på potten :crazy:

Ps. Hold jer væk fra lakselasagne :dry:

Løb - 8,66 km @ 4,57 min/km

Da jeg kom hjem havde posten netop været forbi med en pakke. Det hjalp lidt på humøret og tilstanden :smile:

e99a45e0.jpg

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Lange arme

Jeg skal da lige hilse og sige, at jeg havde lange arme hertil morgen. Gårsdagens intensive svømmepas sad i kroppen, og selvom jeg egentlig havde ganske fint fat i vandet, så havde jeg ikke kræfterne til at føre trækkene ordentligt igennem. Dagens svømning kom derfor mest af alt til at minde om en lang gang syretræning, som krævede en god portion vilje for at få gennemført :crazy:

200 m opvarmning

400 m pull bouy

500 m teknik

10x100 m arme m. håndpadler (forsøgte at give gas, men havde meget trætte arme)

200 m afsvøm

2300 m

Nu holder jeg en svømmepause indtil søndag, måske endda indtil mandag. Kvaliteten er alligevel lav når jeg svømmer med trætte arme, så jeg kan ligeså godt give armene et break.

Link to comment
Share on other sites

Lange arme

Jeg skal da lige hilse og sige, at jeg havde lange arme hertil morgen. Gårsdagens intensive svømmepas sad i kroppen, og selvom jeg egentlig havde ganske fint fat i vandet, så havde jeg ikke kræfterne til at føre trækkene ordentligt igennem. Dagens svømning kom derfor mest af alt til at minde om en lang gang syretræning, som krævede en god portion vilje for at få gennemført :crazy:

200 m opvarmning

400 m pull bouy

500 m teknik

10x100 m arme m. håndpadler (forsøgte at give gas, men havde meget trætte arme)

200 m afsvøm

2300 m

Nu holder jeg en svømmepause indtil søndag, måske endda indtil mandag. Kvaliteten er alligevel lav når jeg svømmer med trætte arme, så jeg kan ligeså godt give armene et break.

Nogen gange føles vandet bare som tung havregrød, og man kan intet stille op. Props for at komme igennem passe alligevel, og lækker arm-serie! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags intervaller

I stil med forrige lørdag, stod den endnu engang på intervaller her til formiddag. Og som om sidste lørdag ikke var hård nok, så var der lige lagt endnu et interval på denne gang, hvilket gav et program der så således ud: 4 km opvarmning, 5 x 2000 m intervaller m. 2 min pause og 4 km afjog. BUM for en omgang :wacko:

Og for at gøre det hele endnu værre, så var jeg mere eller mindre tvungen til at køre mit træningspas indendørs, eftersom jeg har vagt på arbejde og skal derfor være inden for telefonisk rækkevidde. Det betød løbebånd!

Men hey, med mit nye syn på løbebåndet var det jo heldigvis ikke nogen hindring, så på med løbeskoene og så ellers gas geben :wink:

Min opvarmning gik fint. Jeg luntede afsted med 5:30 min/km, fandt hurtigt en god rytme og havde i det hele taget en god fornemmelse i kroppen. Efter 4 km satte jeg farten op til 4:35 min/km, og så skal jeg da lige hilse og sige at der skulle hænges i. Den første kilometer gik fint, men derefter var jeg presset - meget presset faktisk! Pausen reddede mig og jeg fik samlet lidt kræfter igen til interval nr. 2. Farten satte jeg en anelse ned, så jeg nu lå med et pace omkring 4:40 min/km. Det hjalp gevaldigt, så selvom jeg forsat var presset, kunne jeg nu holde stand hele vejen igennem.

Jeg forsatte de øvrige intervaller med 4:40 min/km, kun afbrudt af telefonen et par enkelte gange. Se pulskurven, så står det vist klart hvornår jeg blev forstyrret :annoyed:

post-33726-097436500 1330179832_thumb.pn

Efter sidste interval var jeg stegt, så det passede mig absolut glimrende at der bare skulle jogges lidt af. Jeg overvejede at skære den kort og hoppe af efter 2 km, men jeg fik mig selv overbevist om at de sidste 2 km skulle i hus.

Nu har jeg sundet mig lidt, og kan konstatere at den overordnede følelse i kroppen er langt bedre end den var i lørdags. Hvor jeg i lørdags ikke rigtigt kunne få kroppen til at geare ned igen, oplever jeg ingen problemer i dag. Skønt! Men måske kan det tilskrives de mere humane forhold jeg løb under i dag.

Sidst på eftermiddagen skal jeg ud på en kort joggetur @ 5 km´ish, for lige at løsne benene op. Jeg håber at kroppen tager ligeså pænt imod som den gjorde sidste weekend :smile:

Link to comment
Share on other sites

On the road again

Jeg vågnede i morges kl. 7,15, helt uden hjælp fra vækkeuret, og det første jeg så var en skyfri himmel. Jeg havde på forhånd planlagt en tur på landevejen, så det blændende vejr var i den grad vand på min mølle :bigsmile:

Formiddagen gik med lidt forskellige gøremål, så som et ekstra slangeskift pga. en utæt ventil, lidt cykelrengøring og et par andre mere huslige tjanser, så da det blev middag og solen stod højest på himlen var jeg klar til afgang.

Det blev en tur med et stille og roligt udlæg. Benene skulle lige ind i rytmen igen og jeg skulle finde mig tilpas på cyklen. Efter ca. 5 km måtte jeg en tur af for at justere saddelhøjden, da jeg sad alt for lavt. Jeg havde tilsyneladende ikke fået indstillet den helt spot on, efter at jeg havde den skilt ad i forbindelse med hjemrejsen fra Lanzarote. Uheldigvis havde jeg ikke noget værktøj med, men et stop ved en ejendom hvor der gik nogle håndværkere gav pote :cool: Hvor er det egentlig utroligt hvor stor forskel nogle få millimeter kan gøre på ens position og ydeevne på cyklen :blink:

Selve turen blev en lang nydelse! Vejret var perfekt, omgivelserne skønne og mine ben var faktisk overraskende fine, da først de var blevet kørt varme. Jeg havde derfor også svært ved at skære turen kort, selvom det nok havde været det bedste af hensyn til skuldre og nakke, som ikke overraskende var de områder hvor fysikken haltede mest. Oh well, den ømhed kommer jeg mig nok over :wink:

Distance: 86,06 km

Gns. tempo: 27,3 km/t

Puls: 73% af HRR

Højdemeter: 634 m

Alt i alt har det været en fantastisk træningsweekend, i går med løb, i dag med cykling. For hulen da, hvor har det bare været skønt! Jeg er SÅ klar til forår, så please please please, IKKE mere vinter for denne omgang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Super at høre, at du havde en fed tur :superman:

Et lille tip til at træne nakken: køb en redondo-bold (en af de små pilatesbolde). Stil dig op ad en væg med bolden mellem din pande og væggen, pres roligt i ca. 10 sek, og sæt så bolden på siden af hovedet (bag øret) og bagefter nakken i 10 sek hver. Det er en fin lille statisk øvelse, som giver rigtig godt og sikkert kan være til hjælp på cyklen...

Link to comment
Share on other sites

Et lille tip til at træne nakken: køb en redondo-bold (en af de små pilatesbolde). Stil dig op ad en væg med bolden mellem din pande og væggen, pres roligt i ca. 10 sek, og sæt så bolden på siden af hovedet (bag øret) og bagefter nakken i 10 sek hver. Det er en fin lille statisk øvelse, som giver rigtig godt og sikkert kan være til hjælp på cyklen...

Tak for tippet søde. Ømheden i nakke og skuldre er og bliver den klassiske når landevejs sæsonen starter, og jeg tænker at det bliver et tilbagevendende problem mange måneder frem endnu, da jeg jo kommer til at sidde en hel del på TT´eren.

Kan man egentlig ikke bare bruge en tennisbold?

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Power svimming

Jeg kæmper som bekendt en brav kamp for at forbedre mine svømmetider i poolen. Teknikken sidder helt fint men råstyrken mangler desværre :unhappy: Jeg svømmer derfor ufattelig mange meter med henholdsvis håndpadler og fingerpadler. Det ligger selvfølgelig et kæmpe pres på mine arme og skuldre, hvorfor jeg også er MEGET opmærksom på signaler fra disse områder. Indtil videre tager de dog godt imod, så jeg tonser igennem og mærker at styrken forbedres gradvist.....

Hertil morgen var det en lidt træt Jannie der dukkede op i svømmeren. Mentalt var jeg såmen klar nok, men mine skuldre og nakke var lidt små bustet efter min tur på landevejen i går. Oh well, det er nok en fornemmelse jeg må vænne mig til, nu hvor alt tyder på at foråret har meldt sin ankomst.

Dagens svøm:

200 m opvarmning

200 m pull bouy (glid)

200 m teknik (høj albue og catch up)

700 m pyramide med fingerpadler (2x50m + 2x100M + 2x200 m) P:15 sek

400 m glid med fokus på vejrtrækning (3, 5 og 7)

12x25 m sprint med håndpadler P:10 sek :devil::devil:

300 m medley

200 m afsvøm

2500 m

Herefter var jeg helt stegt! Mine arme var ligeså flade som efter den vildeste omgang BB, og jeg kunne knap nok styre føntørrer og glattejern, da jeg efterfølgende skulle shines lidt op før jobbet kaldte :blink: Heldigvis er følelsen allerede aftaget lidt, og tilbage er bare en dejlig spændt og fast fornemmelse :smile:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet søde. Ømheden i nakke og skuldre er og bliver den klassiske når landevejs sæsonen starter, og jeg tænker at det bliver et tilbagevendende problem mange måneder frem endnu, da jeg jo kommer til at sidde en hel del på TT´eren.

Kan man egentlig ikke bare bruge en tennisbold?

Ja, det er hårdt for nakke og skuldre at sidde så statisk i mærkelige stillinger på cyklen - og hvor tit træner man lige nakken nede i centret? :tongue:

Brug hellere en fodbold i plastic end en tennisbold - den skal have samme størrelse som en fodbold og være lidt blød, så den ikke giver al for megen modstand...

Link to comment
Share on other sites

Projekt 10 km

Min overskrift minder til forveksling om noget der tidligere hørte Stinelykke´s log til, men bare rolig, jeg har absolut ingen ambitioner om at kaste mig ud i et 10 km langt svømmepas..... Næ nej, jeg vælger at dele mit projekt op i flere bidder, således at distancen blot skal tilbagelægges over den kommende uge :wink: Det lyder måske ikke som verdens største udfordring, og det er vel egentlig også mest af alt bare et delmål. Faktum er dog at jeg ikke har været over 10 km i poolen siden min tur til Club La Santa, og med mine intensioner om at intensivere min svømmetræning, så er det vist ved at være på tide igen!

Rent svømmemæssigt er ugen startet godt. Som tidligere berettet fik jeg svømmet 2,5 km mandag morgen, og tirsdag morgen bød på præcis samme mængde. Jeg er med andre ord rigtig godt på vej :wink:

Ser jeg bort fra mine to svømmepas, så har jeg ikke rigtigt fået trænet så meget andet. Mandag trængte jeg til hvil efter weekendens to hårde træningspas, og i går var jeg på skolebænken direkte efter arbejde. Reelt set missede jeg derfor et træningspas i går, men det er der så ikke så meget at gøre ved. Hvordan mandag og tirsdag skal struktureres i fremtiden, skal jeg derfor lige have nøjere gennemtænkt, da det selvfølgelig ikke kan gentage sig alt for mange gange :dry:

Hvad der skal ske endnu ligger endnu lidt uklart. Jeg hælder lidt til en cykeltur direkte efter job, da vejret ser ganske pænt ud. Ombestemmer jeg mig, så står løbeskoene klar til at blive luftet. Ihhhh, hvor er det skønt med alle de valgmuligheder :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når løber er en leg

Arbejdet trak en anelse ud i dag, så selvom jeg havde mest lyst til at cykle, var jeg bange for ikke at kunne nå hjem inden mørkets frembrud. Jeg fandt derfor løbeskoene frem, fik indtaget lidt kulhydrat i skyndingen og så var det ellers ud af døren.

De første par kilometre blev langt fra nogen fornøjelse. Benene var stive og jeg kunne slet ikke finde min løbestil.... Ikke ligefrem lovende for mine planer om en lidt længere tur :dry:

Heldigvis var dagen i dag en af de sjældne dage, hvor benene bare blev bedre og bedre efterhånden som kilometrene passerede. Så hvad der fra start forekom som en tur der bare skulle overståes, endte rent faktisk med at blive en af mine bedste løbeture i rigtig lang tid.

Løb - 20,05 km @ 5:05 min/km

Turen blev løbet progressivt. Ikke fordi det var planlagt, men mere fordi jeg bare fik mere og mere fart i stængerne undervejs. Mine kilometer tider på de sidste 7 km, ligger da også alle omkring 4:53-4:56 min/km, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med, distancen taget i betragtning :smile:

Jeg kan i øvrigt slet ikke mindes hvornår jeg sidst har rundet de 20 km på én løbetur. Ja, jeg er faktisk lige ved at tro, at jeg skal helt tilbage til mit marathon i Berlin 2010 :blink:

Det til trods, så ligger jeg nu på sofaen med alle tiders fornemmelse i kroppen. Ingen ømheder overhovedet, bare en let summende fornemmelse i kroppen der bevidner om dagens aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Det er en superfed fornemmelse de dage hvor det bare føles som om at ens ben/krop bare slet ikke vil være med til træningen, for derefter lige at blive varm og give den fedeste træning. Jeg kender det ikke ligefrem fra løb, men fra cyklingen hvor ALT bare føles forkert de første 10 km. Sadlen virker som om den er faldet lidt ned, er lidt skæv, og benene der træder firkantet. Pludselig sker der dog et eller andet og så har man de famøse diamanter!

Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok har det for mig altid været et tegn på, at der er ved at indfinde sig en god form. Når træningen begynder virkelig at sætte sig, og formen rykker, så er jeg næsten altid meget lang tid om at komme i gang. Benene er tunge, hele kadaveret er stift og skal overtales. Men når man så bliver gennemvarm, kan man præstere langt mere end ellers. Modsat, når jeg er ude af form. Så går det over stok og sten i starten af bare glæde over at komme afsted for bare at blive tungere og tungere undervejs :crazy:

Ellers en god løbetur :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share