Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Får du stadig programmer fra fuglen, eller er du autodidakt udi programlægning nu? 1000M Interval lyder.....hårdt!

Jep, han har været rigtig sød til at sende programmer :smile: I dag var dog bare noget random distance svøm uden skelen til program.

Jeg satser i øvrigt på, at få presset en swim session med Mark ind i programmet, når jeg lander i KBH i uge 15. Håber at du er med på den? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tempoløb

Dagens løbetur blev afviklet i højt humør og på gode ben! Generelt set er humøret helt i top for tiden, da tingene pt. flasker sig meget godt for mig. Først og fremmest, så er jeg kommet af med mine faste spinningtimer i centret, hvilket betyder at jeg kan rette fokus 100% mod min tri træning. Derudover, og bedst af alt, så er jeg blevet kaldt til samtale omkring et job som jeg har søgt. Det er virkelig drømmejobbet, så bare det at komme til en samtale er STORT. Kryds lige fingre for mig på fredag kl. 12,15 :tongue:

Nå, tilbage til løbeturen...... Den blev løbet i et frisk tempo, ja faktisk den hurtigste 10 km tur jeg har haft siden jeg satte min PR på distancen for over 2 år siden :bigsmile:

Løb - 10,01 km @ 4:51 min/km

Ihhhh, hvor er det skønt at mærke at formen gradvist forbedres :wink:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

PS: Fik du nogensinde vænnet dig til at bruge de Ecco Biom, du anskaffede dig engang?

Både ja og nej. Jeg havde egentlig en god fornemmelse, når jeg løb i dem, men jeg fik jo desværre en mindre skade umiddelbart efter opstarten med dem. Fysioterapeuten mente at det var som følge af skoene, men set i bakspejlet er jeg, af flere årsager, rimelig overbevist om at han tog fejl. Nå, men faktum var i hvert fald at jeg hurtigt (måske lidt for hurtigt) valgte at skille mig af med skoene. Nu løber jeg enten i DS Trainers eller Lunarglides og det fungerer rigtig fint.

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Hvad løber du dine intervaller i? Jeg starter op på at løbe i lunar-racers til tempo og intervaller. Og Glides til distance.

Intervaller = DS Trainers

LSD = Lunarglides

Hvad synes du om Lunarracerne? Det er jo en rigtig letvægter som jeg har overvejet flere gange, så kom gerne med et review :wink:

Link to comment
Share on other sites

Både ja og nej. Jeg havde egentlig en god fornemmelse, når jeg løb i dem, men jeg fik jo desværre en mindre skade umiddelbart efter opstarten med dem. Fysioterapeuten mente at det var som følge af skoene, men set i bakspejlet er jeg, af flere årsager, rimelig overbevist om at han tog fejl. Nå, men faktum var i hvert fald at jeg hurtigt (måske lidt for hurtigt) valgte at skille mig af med skoene. Nu løber jeg enten i DS Trainers eller Lunarglides og det fungerer rigtig fint.

OK, tak for info. Jeg har bare været lidt nysgerrig efter, hvordan de har fungeret i praksis. Det var for eksempel først for nylig, det gik op for mig, at de rent faktisk er lavet i skind.Og så løb jeg bag ved en i søndags, der havde sådan nogle på. Da man ikke ser dem så tit, blev jeg bare mindet om dem …

Link to comment
Share on other sites

Going aero again

Husker I mon min logupdate tilbage fra oktober 2011, hvor jeg havde min jomfru rejse på min dengang nyindkøbte TT rig??? Uden at have brugt tid på at bladre tilbage i loggen, husker jeg tydeligt den hårde og noget skuffende oplevelse det var.

Gårsdagens træning blev på mange måder lidt af en gentagelse af oplevelsen tilbage fra oktober, omend jeg var en anelse mere forberedt denne gang. Jeg havde derfor udstyret baglommerne med det nødvendige værktøj, så jeg kunne justere lidt på positionen undervejs, for lige netop positionen er og bliver altafgørende for den samlede oplevelse!

Første stop kom allerede efter 5 km hvor sadlen fik et hak i vejret. Ca. 5 km senere blev sadlen rykket lidt frem og kort derefter yderligere lidt op. Derefter fandt jeg mig nogenlunde tilrette på cyklen og kunne begynde dagens målrettede træning.

Programmet bestod af 5 intervaller @ 10 min, hvor der skulle trædes et tungt gear med en puls omkring 80% af HRR. Intervallerne skulle køres i aeroposition HELE vejen, uanset hvad jeg måtte møde af stigninger undervejs. For at få nogle gode lange lige stræk, valgte jeg derfor at køre en ud/hjem rute fra Vejle, ud igennem Grejsdalen til Kollemorten og så ellers samme vej retur. Lidt uinspirerende måske, men perfekt til formålet!

De første 3 intervaller blev kørt i pivende modvind, og med en noget urolig position på cyklen som helt sikkert har kostet en del i kraftoverførslen. Jo mere vinden flåede i mig, desto mere krøb jeg frem på sadlen, hvilket betød at min position med benene nok blev lidt for lav (forstået på den måde, at sadlen nok skulle have haft et lille hak mere i vejret).

I pauserne ml. intervallerne rullede jeg afsted med en god kadance, og så var det pludseligt ikke længere så svært at holde en ok fin position :blink:

Da jeg vendte ude i Kollemorten var de første 3 intervaller overstået og modvinden vendt til medvind! Jeg skal da lige hilse og sige at der kom fart på cyklen :cool: Kæden røg på stor klinge og så blev der ellers banket igennem!

Interval nr. 4 & 5 blev derfor også gennemført med væsentlig højere fart, men også med lidt højere kadance som følge af tempoet. Pulsen faldt også en anelse, da jeg havde svært ved at holde presset når tempoet nåede et vist niveau.

De sidste ca. 10 km blev lidt let rul ind mod Vejle, hvor jeg dog forsat forsøgte at holde positionen i bøjlen. Det gik fint nok, selvom nakke og skuldre på dette tidspunkt var ved at være noget mærkede af turen.....

TT - 53 km @ 29 km/t

Jeg har det rigtig godt med, at jeg kom ud på TT´eren i går! Den har stået i stuen hele vinteren og skræmt mig lidt med dens brutale look, og jeg må indrømme at tanken om 180 km på den, skræmmer mig en hel del. Tiden taler dog for mig, så med den rette træningsindsats på den, skal jeg nok ende med at blive rigtig gode venner med den! Et bikefit vil uden tvivl hjælpe mig på vej, så det står højt på "must have" ønskesedlen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ouch, hvor blev dagens løbetur en killer :crazy: De tunge intervaller fra i går sad dybt i lårbasserne, så ikke blot tog det mig lang tid om at finde rytmen i mit løb, men trætheden meldte sig også lidt for hurtigt på banen. Jeg måtte derfor mobilisere lidt rygrad for at holde pace, hvilket lykkedes helt TOP DOLLAR :smile:

Løb - 19,45 km @ 5:01 min/km

Meget solid indsats på en halv sløj dag, men det viser jo bare hvor meget det mentale spiller ind :cool::tongue::laugh:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Ouch, hvor blev dagens løbetur en killer :crazy: De tunge intervaller fra i går sad dybt i lårbasserne, så ikke blot tog det mig lang tid om at finde rytmen i mit løb, men trætheden meldte sig også lidt for hurtigt på banen. Jeg måtte derfor mobilisere lidt rygrad for at holde pace, hvilket lykkedes helt TOP DOLLAR :smile:

Løb - 19,45 km @ 5:01 min/km

Meget solid indsats på en halv sløj dag, men det viser jo bare hvor meget det mentale spiller ind :cool::tongue::laugh:

Det er bare så godt gået!! You go girlfriend!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nævnt i loggen, skulle jeg til jobsamtale i dag. Det gik SUPER godt, så med fare for at blive skuffet, er jeg nu endnu mere optimistisk omkring min jobmæssige fremtid. Jeg satser på et svar i starten af næste uge, så PLEASE - kryds fingre for mig :smile:

Efter samtalen indlogerede jeg mig hos de gamle, hvor jeg har tænkt mig at blive weekenden over. Den primære årsag dertil er, at min søster og jeg skal skabe os vildt og tovligt til Medina koncert i morgen aften. Ja ja, en seriøs triatlet skal altså også have lov til fest og farver i ny og næ :laugh:

Det hele skal dog ikke gå op i fest og farver, så cyklen var selvfølgelig også med i min bette Fiat 500. Eftermiddagen blev således brugt til en tur på den vestjyske hede, som i dag var dækket af et tungt tungt lag havgus. Vinden var tilmed hård, min puls usamarbejdsvillig og benene en anelse slidte, men jeg fik spolet dem godt igennem med lav intensitet og høj kadance.

Cykling - 52,49 km @ 26,6 km/t

I skrivende stund står mutti og steger nogle svedige tournedo´er. Tilbehøret består af bagte kaftofter og noget rodfrugt-halløj. Ihhhh, hvor jeg elsker at blive forkælet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fy for pokker......

.... For en kold tyrker det blev at komme afsted i løbeskoene i dag. Og her mener jeg sådan for alvor, hvor fysikken slet ikke spiller og HELE turen bliver en lang mental kamp. Ja ja, Jannie piver lidt...... :dry: :dry:

Jeg løb fra Herning allerede kl. 7,30 hertil morgen med snuden rettet mod Sundsvej (ml. Sunds og Ikast), hvor min far og stedmor bor. Jeg havde aftalt at komme til lidt morgenkaffe og hygge, hvorefter min far ville køre mig retur til Herning. Det var altså en af de ture, hvor det at vende om ikke kunne blive noget tema (desværre :unhappy:). Undervejs overvejede jeg dog flere gange at ringe efter farmand, men det ville helt sikkert give lidt mobning med på vejen, så jeg rankede ryggen og valgte at se det som en af de ture, som gør mig mentalt stærkere og bedre rustet til at arbejde videre når trætheden melder sig.

Løb - 14,5 km @ 5:23 min/km

Nu står den på frokost, inden jeg vil ud og se min lillebror spille semifinale i is ligaen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nævnt i loggen, skulle jeg til jobsamtale i dag. Det gik SUPER godt, så med fare for at blive skuffet, er jeg nu endnu mere optimistisk omkring min jobmæssige fremtid. Jeg satser på et svar i starten af næste uge, så PLEASE - kryds fingre for mig :smile:

Jeg krydser hvad der krydses kan. Er jo i samme båd og søger i øjeblikket alt der kunne have interesse, men for hulen hvor er det bare et svært marked. For et par uger siden var jeg til 3 samtaler, men så var der også gået omkring 3 fra min sidste samtale. Ingen af dem bar desværre frugt :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg krydser hvad der krydses kan. Er jo i samme båd og søger i øjeblikket alt der kunne have interesse, men for hulen hvor er det bare et svært marked. For et par uger siden var jeg til 3 samtaler, men så var der også gået omkring 3 fra min sidste samtale. Ingen af dem bar desværre frugt

Tak :smile: Men ja, du har ret. Det er lidt af et nøglehul at komme igennem, da der er SÅ sindsygt mange om budet. Bare det at komme til samtale er jo i sig selv et mirakel :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre inde i lidt af en downperiode for tiden. Læs mere på www.triholics.com

Motivationsmæssige problemer eller ej, så fik jeg dog svømmet lidt i går. I stedet for at presse mig selv til morgensvømning, valgte jeg at tage svømmetøjet med på arbejde, og så køre direkte i svømmehallen efter job. Det betød at jeg hoppede i vandet ved 16,30 tiden, et tidspunkt der faktisk var ganske skønt til formålet :smile:

Svøm

400 m opvarmning (skulle lige finde rytmen igen)

300 m blandet teknik

100+200+300 m med progressivt tempo P:15 sek

100 m rygsvøm (streamline med svømmefødder)

4x25 m sprint med svømmefødder

100+200+300+200+100 m med progressivt tempo og håndpadler P:15 sek

100 m afsvøm

Total = 2500 m

Link to comment
Share on other sites

Løb

Efter en noget sløv start, fik jeg alligevel logget en rigtig fornuftig løbetur i går eftermiddags. Jeg gik fra at slæbe fødderne afsted med den mest tarvelige løbestil, til at være letbenet og flyve afsted med lav puls.....

50,04 km @ 5:00 min/km

Generelt set blev dagen i går faktisk ganske udemærket! Jeg fik Skypet lidt med Nicholas, og det lykkedes ham at få noget at mit gode humør og gåpåmod fundet frem igen. That´s what good friends are for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Efter en noget sløv start, fik jeg alligevel logget en rigtig fornuftig løbetur i går eftermiddags. Jeg gik fra at slæbe fødderne afsted med den mest tarvelige løbestil, til at være letbenet og flyve afsted med lav puls.....

50,04 km @ 5:00 min/km

Generelt set blev dagen i går faktisk ganske udemærket! Jeg fik Skypet lidt med Nicholas, og det lykkedes ham at få noget at mit gode humør og gåpåmod fundet frem igen. That´s what good friends are for :smile:

Rimelig ondt at løbe 50km på en tirsdag.... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share