ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

onsdag d. 29/6

Dagens træning var stort set identisk med træningen i mandags.

Overskud på bænk - underskud på squat.

Tømmermænd og søvnmangel.

Demotiveret!

Hallå frøken hvad sker der for det der demotiveret noget, du må tænke på alt den energi du samler til maxløft! Kan du ikke tænke på det som en opvarmning?

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning med tømmermænd! Jeg burde helt klart snart se at snuppe nogle alkoholfri uger...tænk engang hvad det ku betyde for træningen. Men for pokker...det er jo sommer, livet er dejligt - det må blive efter ferien. Denne uge har dog været lidt ekstrem og det gør mig lidt nervøs over, hvordan det bliver at lave maxløft på mandag. innocent.gif

Jeg er denne weekend i kbh på besøg hos Jaaannie. Vi havde i forvejen aftalt at i går ikke skulle blive noget vildt. Bare et par drinks og ud at danse lidt. Sådan gik det ikke...vi ramte lejligheden lidt over kl 6 i morges. En nat med ekstremt højt humør, ild i fødderne og en hjemtur som jeg længe vil grine over...men den vil jeg overlade til Jaaannie at fortælle om! tongue.gif

Træningen idag var lidt en sej omgang at komme igennem, for ingen af os var særligt motiverede. Jeg kørte ca. samme program som i onsdags...har ikke de store kommentarer til det.

Nu tror jeg en lur vil være på sin plads...

Link to comment
Share on other sites

' date=' 2. juli 2011 - 18:38 ' timestamp='1309624712' post='1525148']

Hvordan med svømmehallen?

Tro det eller ej - den var åben!

MEN...vi var kommet for sent afsted, så vi kunne ikke nå svømningen...nedern, men muligvis ville det også have resulteret i at vi havde druknet os selv.. crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4/7

Idag skulle der leges lidt med max-løft. Jeg har dog besluttet at det skal jegikke gøre fremover - vil bare forhøje med 2,5-5 kg pr sheiko-cyklus indtil jegstagnerer.

Jeg nåede ikke alt det jeg ville. Det var helt og holdent min egen skyld, fordibænkpressen gjorde mig så arrig, at jeg blev nødt til at køre en masse tungtefter mit max-forsøg, som jeg failede på. Jeg satsede på 85, men da jeg fikløftet stangen ud blev jeg forskrækket over hvor meget den egentlig vejede ogmistede lidt af galskaben og koncentrationen. Det lykkedes mig fint at få denvendt i bunden, men jeg fik de n altså ikke helt op igen. GRRRRR!! Hvis jeghavde været mere mentalt klar havde jeg fået den, det føles som om at kræfterneer der, så den kommer inden længe. Jeg tror jeg vil til at lave nogle tungeudløft på over-max, ligesom i squatten, bare for at vænne mig til kg'ene.

Bagefter kørte jeg ca 8 sæt med 72 og op til 80 kg

Bare fordi jeg var en sur bitch og trængte til at rase ud.

Jeg sætter mit max i næste cyklus til 82,5. Det kan jeg helt sikkert!

Gik så videre til dødløften. Opvarmning op til 140 kg. Herefter maxforsøg på160 kg...OG JEG FIK DEN!!!!! HAPS, HAPS, HAPS, HAPS..... Dejlig PR på 10 kg. Men var den køn...? Youknow the answer.

Så skulle jeg egentlig også have nået at squatte, men jeg havde et tog jegskulle nå, så den springer jeg over. Tror nu også jeg har rigeligt medudfordringer med mit sidste maxløft på 110.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4/7

Idag skulle der leges lidt med max-løft. Jeg har dog besluttet at det skal jegikke gøre fremover - vil bare forhøje med 2,5-5 kg pr sheiko-cyklus indtil jegstagnerer.

Jeg nåede ikke alt det jeg ville. Det var helt og holdent min egen skyld, fordibænkpressen gjorde mig så arrig, at jeg blev nødt til at køre en masse tungtefter mit max-forsøg, som jeg failede på. Jeg satsede på 85, men da jeg fikløftet stangen ud blev jeg forskrækket over hvor meget den egentlig vejede ogmistede lidt af galskaben og koncentrationen. Det lykkedes mig fint at få denvendt i bunden, men jeg fik de n altså ikke helt op igen. GRRRRR!! Hvis jeghavde været mere mentalt klar havde jeg fået den, det føles som om at kræfterneer der, så den kommer inden længe. Jeg tror jeg vil til at lave nogle tungeudløft på over-max, ligesom i squatten, bare for at vænne mig til kg'ene.

Bagefter kørte jeg ca 8 sæt med 72 og op til 80 kg

Bare fordi jeg var en sur bitch og trængte til at rase ud.

Jeg sætter mit max i næste cyklus til 82,5. Det kan jeg helt sikkert!

Gik så videre til dødløften. Opvarmning op til 140 kg. Herefter maxforsøg på160 kg...OG JEG FIK DEN!!!!! HAPS, HAPS, HAPS, HAPS..... Dejlig PR på 10 kg. Men var den køn...? Youknow the answer.

Så skulle jeg egentlig også have nået at squatte, men jeg havde et tog jegskulle nå, så den springer jeg over. Tror nu også jeg har rigeligt medudfordringer med mit sidste maxløft på 110.

uhuhuhuhuhuuu!

160kg!

ih det skal jeg huske når jeg skal blære mig om min veninde! :tongue:

tillykke! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

6/7

Først 1 times morgenspinning - tog lige de værste kræfter:tongue:

Nogle timer senere var der så styrke:

Bænk:

1 x 5 @ 50% 42,5

2 x 4 @ 60% 50

2 x 3 @ 70% 57,5

2 x 3 @ 90% 75

1 x 2 @ 95% 77,5

Helt fin!

Glute bridges:

3 x 12

Squat:

1 x 5 @ 50% 55

1 x 4 @ 60% 65

2 x 3 @ 70% 77,5

3 x 3 @ 80% 87,5

Sættene på 80% var ikke kønne. Jeg rejser mig med hoften først - blev beordret igang med frontskvats...det gør jeg så, som den artige elev jeg er :laugh:.

Lårene var i øvrigt godt mærkede efter morgenens udskejelser!!

Frontsquat:

5x5 @ 40-50

Sgu hårdt nok. Men det meste var vist pænt nok - selv om jeg var lige ved at lave cirkus på sidste sæt... :innocent:

Og så var der ikke mere tid...ud i det andet center til workshop + endnu en times spin. BETON-LÅR!!!!!

Derefter den resterende del af styrkeprogrammet (med motivationen og energien på et MEGET lille sted...):

Bænk:

2 x 5 @ 50

1 x 5 @ 60

1 x 4 @ 70

Let nok.

1 sæt dips + 1 sæt pushups + 1 sæt flies...føltes ikke så sundt for skulderen...finder på noget andet.

Goodmornings

3 x 5 @ 60

ss

Front pull down - reverse grip

3 x 8 @ 80

Det var lidt slapt...

Biceps curls:

2 x 10 @ 14

Biceps med kabel

1 x 10 @ 50 lbs

1 x 10 @ 55 lbs

ss

One arm triceps extension:

3 x 10 @ 13

+ elastik for rotatorcuff.

Det var en af de voldsommere træningsdage. Men jeg skal heldigvis heller ike lave andet end at restituere i morgen. Lovely!

Link to comment
Share on other sites

8/7

En times dødsspinning helt alene med mig selv idag...

I morgen står den på "meat fest" i centret bestående af løft af dødsens-tunge ting og efterfølgende dødsfråden i døde køer + dødsdruk...hvis jeg ikke dør i løbet af aftenen, så gør jeg det helt sikkert på den spinningtime søndag morgen klokken død, som det ikke er lykkedes mig at få byttet væk...nice :tongue:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Ved da godt, der er lidt op til 250 kg., men du nærmer dig :tongue:

Hvordan lyder dine træningstider næste uge, inden fredag?

hehe...jeg holder mig altså stadig under de 100 i bw :laugh::blink:

Næste uge regner jeg med at ramme obbc mandag og onsdag...men det ku også blive tirsdag og torsdag...jeg har ikke rigtig de vilde planer...hvad ku passe dig?

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

9/7

DL:

1 x 4 @ 50% 80

2 x 4 @ 60% 95

2 x 3 @ 70% 112,5

5 x 3 @ 80% 127,5

Det føltes dødsens-tungt idag :devil: ...var nok stadig lidt træt efter max-løft i mandags.

Bænk:

1 x 5 @ 50% 42,5

1 x 5 @ 60% 50

2 x 4 @ 70% 57,5

2 x 3 @ 75% 62,5

2 x 2 @ 80% 65

2 x 1 @ 85% 70

2 x 2 @ 80% 65

2 x 3 @ 75% 62,5

1 x 4 @ 70% 57,5

1 x 6 @ 65% 52,5

1 x 8 @ 60% 50

1 x 10 @ 55% 45

1 x 12 @ 50% 42,5

NUJ det tog lang tid!!!!! Men det var nu let nok. Pauserne blev ret korte på 50-75%'s-sættene.

Og så var det tid til en KØD-PAUSE :4mewantfood: ...og chokoladekage...nammenam. Egentlig var det ikke et smart træk at holde spisepause inden jeg var færdig med programmet, for min krop gik totalt i fordøjelses-mode bagefter og energien lå på et meget lille sted.

Rackpulls:

1 x 5 @ 60% 95

2 x 4 @ 70% 112,5

3 x 3 @ 80% 127,5

2 x 2 @ 90% 145

1 x 1 @ 175 - PR!...bare fordi jeg ku '...og havde brug for en pr for at bevare motivationen resten af træningspasset :innocent:

Herefter chinups, mave, glute bridges, biceps og triceps. Kg'ene er ikke værd at nævne...kroppen bestod af smat på det tidspunkt....men der var også gået 4,5 timer fra jeg startede (inkl ½ times spisepause).

Skulle egentlig også have kørt en gang frontsquat, men det var der altså ikke ben til efter gårsdagens spinning. :sneaky2:

Og så ud og forgifte mit korpus med en spand alkohol...

10/7

1 times høj-intensitets-spinning.

Gudskelov ingen tømmermænd, men efter kun 4,5 timers søvn var der nu ikke det store at skyde med. Og som en lækker bonus havde jeg godt med DOMS i baglårene efter DL. :4thumbup:

Nu kalder sofaen...

Link to comment
Share on other sites

Næste uge regner jeg med at ramme obbc mandag og onsdag...men det ku også blive tirsdag og torsdag...jeg har ikke rigtig de vilde planer...hvad ku passe dig?

Min træningsmakker tilsidesætter mig for et slag fisse i morgen, og så tænkte jeg jo lige, at det måske var en anledning til ÅBBÆÆÆÆCÆÆÆÆÆ :laugh: Men jeg har først fri omkring 16.00, så jeg ved ikke, om ca. halvfem passer dig? Eller der er måske så proppet, at det ikke er sjovt at træne?

Link to comment
Share on other sites

Min træningsmakker tilsidesætter mig for et slag fisse i morgen, og så tænkte jeg jo lige, at det måske var en anledning til ÅBBÆÆÆÆCÆÆÆÆÆ :laugh: Men jeg har først fri omkring 16.00, så jeg ved ikke, om ca. halvfem passer dig? Eller der er måske så proppet, at det ikke er sjovt at træne?

HAHAHA, ja det er sgu da heller ikke fair overfor dig... :nonono:

Klokklen halv fem passer glimrende. Jeg synes ikke at der er proppet på den tid, her i ferien. Og ellers albuer vi os frem til et plateau. :devil:

Link to comment
Share on other sites

11/7

Idag stod den så på træning med Dr. Pjattøj. Det blev ikke seriøst :tongue:...der gik vist lige lidt meget snak i den - motivationen var ikke i top fra min side pga. trætte ben. Det er nedtur på en squat-dag. Denne log er derfor spækket med dårlige undskyldninger! Oh well, det blev til:

Squat:

1 x 5 @ 50% 55

2 x 4 @ 60% 65

3 x 3 @ 70% 77,5

Jeg skulle have haft 5 sæt på 87,5, men jeg kunne bare mærke at energien ikke var til det - i hvert fald hvis teknikken skulle være bare nogenlunde forsvarlig. Damn u spinning!

Bænk:

1 x 5 @ 50% 42,5

2 x 4 @ 60% 50

3 x 2 @ 80% 70

Jeg skulle have kørt en masse let, men var bare ikke motiveret og valgte derfor at slutte at lave nogle tunge udløft - for at vænne mig til noget mere vægt på stangen, så det ikke psyker mig så snart jeg kommer over de 80 kg, som det er tilfældet nu.

1 x 1 @ 90

2 x 1 @ 100 :smile:

Det gik fint nok.Men der skal heller ikke meget mere på end de 100 foreløbig, kan jeg mærke. Men lækkert at mærke, at jeg rent faktisk kan løfte det bare lidt...fik også sænket/løftet den sidste på de 100kg. For pokker jeg glæder mig til at kunne bænke den rigtigt!!!

Frontsquat:

2 x 5 @ 40

3 x 5 @ 42,5

Træt. Ja, det er jo ikke mange kg, men jeg tror på at det kommer til at hjælpe min backsquat på sigt! Tydeligt at mærke quads og core.

Floor press:

1 x 6 @ 40

2 x 5 @ 50

Bare for at prøve noget nyt. Avs i triceps.

Glute bridges:

3 x 12

Biceps:

2 x 10 @ 15

1 x 8 @ 15

ss

Triceps:

3 x 10 @ 13

Gad ikke mere. Da jeg kom hjem blev det så til lidt mave og lænd hjemme på stuegulvet.

Glemte chinups :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share