ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

Wendler 5/3/1 - uge 4 - DELOAD

Mandag:

Skulderpres:

OPV:

1 x 5 @ 20

1 x 5 @ 30

1 x 3 @ 30

Workset:

1 x 5 @ 27,5

1 x 5 @ 30

1 x 5 @ 30

+ kombi 4 i én skulderøvelse, db skulderpres, dips i maskine, triceps kickbacks, bagskulderøvelse i maskine.

Let, let, let, let, let...og kedeligt!!!

Senere:

1 times spinning, som var helt overdrevet, latterlig hård.. Føj da, kørte mig selv helt ud over grænsen. :4oops:

UHA-UHA!

...men trængte bare til at fyre den af! :wub: :4whistling:

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20/4 - w4 - dødløft - deload

DL:

Opv:

1 x 5 @ 60

1 x 5 @ 70

1 x 3 @ 105

Ws:

1 x 5 @ 80

1 x 5 @ 85

1 x 5 @ 90

Ved ikke lige hvad der skete med sidste opvarmningssæt...der må være en fejl i programmet - tror ikke der skulle have være så mange kg på.

Derefter assistøvelser: one-arm-rowing i maskine, front pull down, læg + goodmornings.

Let og pænt kedeligt.

Og så en lille 70 km's tur på landevejen i det super-dejlige vejr icon_smile.gif .

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 21/4 - w4 - bænk - deload

Blaaaaaahhhh, hvor ert jeg træt af at deloade...på lørdag får den altså gas! :innocent:

Bænk:

Opv:

1 x 5 @ 30

1 x 5 @ 40

1 x 3 @ 50

Ws:

1 x 5 @ 45

1 x 5 @ 50

1 x 5 @ 52,5

Gab... :blink:

Derefter assistøvelser: incline db press, brystpres i maskine, pec dec, biceps curl, 3 i 1 bicepsøvelse, mave, elastik for rotatorcuff.

Så står den på havearbejde resten af dagen...et onde der bare skal overstås hurtigst muligt...men hey - i det mindste får man da lidt sol imens.

Link to comment
Share on other sites

C1-W4-D4

Spinningtime idag umiddelbart før styrkepas...det var ikke optimalt. Men da der deloades på styrketræningen, så pyt.

Der var dog hverken saft, kraft eller motivation tilstede i nedenstående :nonono:

Squat:

1 x 5 @ 30

1 x 5 @ 40

1 x 3 @ 42,5

1 x 5 @ 40

1 x 5 @ 42,5

1 x 5 @ 45

Assistøvelser: benpres, bulgarian splitsquat, legcurl + legext.

Sidste dag på deload :cheer:

Jeg kan slet ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til at fyre den af igen!

Link to comment
Share on other sites

OMG jeg er kvæstet!

I går var dagen hvor PP, Jaanie og jeg havde aftalt at mødes til noget træning + noget drukhalløj senere. Træningsdelen lev dog kun for Jaanie og jeg, da der kom noget arbejde i vejen for PP.

Jaanie skulle igang med at træne med frivægte, så vi afprøvede en masse øvelser og fik flikket et godt program sammen...nu bliver hun stærk!

Jeg selv nøjedes med lidt dødløft, bænk og skulder. I øvrigt PR i dødløft - 145 kg! :superman: - skulle lige se om mit wendler-program har givet lidt poter allerede på de første 4 uger...tror faktisk også der var til 150. men havde dårligt greb på fitnessdk's *****-stang! :sneaky2:

Så besluttede vi os for at tage en tur i poolen bagefter - Jaanie skyndte sig hjem efter badetøjet og jeg smuttede ned i stadium og købte en bikini. Da vi så var klar til en dukkert, så var poolen lukket pga. KLORMANGEL!!!! :cry: Æv altså..så bmåtte vi nøjes med dampbad og sauna i stedet (vi mødte desværre ikke saunafyren)...men i det mindste har jeg da fået en super flot ny bikini...:cool:

Nå, men så var der jo fest-delen tilbage. Vi gik igang med at lave mad - og drikke øl - , fik tændt grillen, PP kom, vi fik drukket flere øl m.v....og gik igang med at grille - troede vi! For grillen var nok allerede ved at gå

ud, da vi lagde kødet på den...hmm...vi opgav og stegte det hele på panden i stedet... :tongue:

Efter mange genstande senere, var vi enige om, at vi skulle starte på Zefside...og få hilst på en fellow MOL'er eller to. Det var fedt at få sat ansigt på jer sonm vi mødte...og tak for en hyggelig aften. Puuuha, der blev vist hældt nogle cocktails indenbords!...og vi fik befamlet en masse gode BISPSZ og ABS! :4thumbup:

Da Zefside lukkede, ville vi lige få sagt ordentlig farvel over en øl - PP, Jaanie og jeg. Og så gik der lige tre timer mere før vi var hjemme...ved ikke hvad tiden gik med, men der var noget med et morgenværtshus med mennesker i mærkeligeheldragter, der ville spankes med deres sværd...h

Idag har natten så hævnet sig...puhhh...bare at tænke på at have drukket mohito eller tequilashots, var lige ved at give kvalmen overtag....hvorfor er det, at når man har tømmermænd, så kan man aldrig sove? Det er hverken retfærdigt, eller optimalt!

Landede i Odense for en lille times tid siden, efter en togtur, hvor jeg virkelig brillierede: Først i forkert retning med S-toget og derefter nåede jeg lige præcis at se bagenden på det tog jeg SKULLE have været med til Odense...oh well... :wink:

Er helt kvæstet og har en spinningtime i morgen formiddag, så jeg tror jeg lukker her....men dén tur må gentages inden længe...!

Link to comment
Share on other sites

OMG jeg er kvæstet!

I går var dagen hvor PP, Jaanie og jeg havde aftalt at mødes til noget træning + noget drukhalløj senere. Træningsdelen lev dog kun for Jaanie og jeg, da der kom noget arbejde i vejen for PP.

Jaanie skulle igang med at træne med frivægte, så vi afprøvede en masse øvelser og fik flikket et godt program sammen...nu bliver hun stærk!

...

Jeg selv nøjedes med lidt dødløft, bænk og skulder. I øvrigt PR i dødløft - 145 kg! :superman: - skulle lige se om mit wendler-program har givet lidt poter allerede på de første 4 uger...tror faktisk også der var til 150. men havde dårligt greb på fitnessdk's *****-stang! :sneaky2:

...

Da Zefside lukkede, ville vi lige få sagt ordentlig farvel over en øl - PP, Jaanie og jeg. Og så gik der lige tre timer mere før vi var hjemme...ved ikke hvad tiden gik med, men der var noget med et morgenværtshus med mennesker i mærkeligeheldragter, der ville spankes med deres sværd...h

Du var så stærk til Træning JAAB - at se alle de guys stå og tabe kæben pga dig, var højdepunktet på min dag og aften :laugh:

Jeg havde glemt alt om de der... err... mennesker i dragter, det var godt nok vildt, den ene var jo fuldt dækket, øjne og alt, de var godt nok grænseoverskridende.

Klar vi skal gøre det igen snart og tit! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :smile::bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Da Zefside lukkede, ville vi lige få sagt ordentlig farvel over en øl - PP, Jaanie og jeg. Og så gik der lige tre timer mere før vi var hjemme...ved ikke hvad tiden gik med, men der var noget med et morgenværtshus med mennesker i mærkeligeheldragter, der ville spankes med deres sværd...h

Er helt kvæstet og har en spinningtime i morgen formiddag, så jeg tror jeg lukker her....men dén tur må gentages inden længe...!

Jeg har sjovt nok også glemt de dér folk i dragter :blink: arrrrmen det er bare et mærkeligt sted, men når man ikke gider tage hjem, så er det ok.

Godt du kom hjem i god behold, jeg er helt sikkert også game på flere af den slags ture, og så er både dig og Jannie jo heldigvis nogle rigtig zøde girlz :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ah...endelig er tømmermændene og deres efterfølgere ved at være væk igen...NICE NICE NICE!

Dagens træning stod på en gang spinning i formiddags, efterfulgt af et styrkepas. Spinningen blev endnu en gang en kamp imod mig selv for at holde igen...men det blev den onde instruktør-slavepisker-Jane der endnu en gang fik sejren i hus. Var totalt smadret bagefter, og da jeg cyklede videre til OBBC en times tid senere syrede jeg totalt i lårene, bare ved moderat intensitet. SÅ det er jo herligt at jeg har en time igen i morgen! :laugh:

Styrke: C2-W1-D1

Skulderpres:

1 x 5 @ 20

2 x 5 @ 30

1 x 5 @ 35

1 x 5 @ 37,5

1 x 8 @40

Assistøvelser: Skulderpres i hammer strenght maskine, laterals med kabel, smal bænkpres, triceps pushdowns og dips i maskine.

Resten af dagen stod i afslapningens tegn med solbadning i haven, hygge med naboerne, læsning, god mad...FANTASTISK! og i morgen er det tid til massage igen...hold da kæft jeg nyder livet for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

C2/W1/D2

Ah en nice dag: 11 timers søvn, ½ times massage, tre timer i haven (solbadning - absolut ikke havearbejde) og så afsted til træning. :4thumbup:

DL:

Opv:

1 x 5 @ 60

1 x 5 @ 70

1 x 3 @ 90

1 x 5 @ 102,5

1 x 5 @ 110

1 x 13 @ 115

Ehm, de sidste par reps var VIRKELIG ikke pæne :blush: ...jeg blev bare så fucking stædig over ikke at kunne mere. 2 weekender med døds-druk har sat sine spor. Kroppen siger ikke tak! Nu må jeg lige holde lidt igen. :tongue:

Assistøvelser: reverse grip pulldowns, croc rows, GHR's, calves raises samt stiff legged DB DL. Yeah baby, det var hårdt!

Og så ventede der jo selvfølgelig en spinningtime et par timer senere.

Nu er der dømt afslapning samt vegatariske champignonbøffer á lá Jaannie...nam nam:smile:

Link to comment
Share on other sites

:devil::mad: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! F****** lorte møg træning :annoyed:

Blev skadet i skulderen under bænkpres idag. Det føltes lidt som om at der var lidt begrænset bevægelighed omkring kravebenet, men troede at det bare var fordi jeg ikke fik lagt skulderbladene nok ind under opvarmningssættene. Så det var jeg obs på at få rettet i sidste sæt, og begyndte at løfte. Den var gal allerede på 1. rep...ikke sådan at det gjorde voldsomt ondt, men nok til at jeg burde have stoppet. Men igen, det føltes mest bare som om at der var et eller andet der sad i vejen eller i klemme. Bagefter føltes den lidt akavet, men jeg havde ikke ondt som sådan - lige indtil jeg startede på incline db pres og fik presset skulderen indad...argh! det klikkede nærmest og gav et godt jag ind i kravebenet. FOR FANDEN ALTSÅ!!! Så tog ikke flere sæt af dén øvelse. Pec dec gik udemærket - satte sædet lidt højere end normalt og så var det ok. Brystpres i maskine og biceps curls blev opgivet...kunne ikke lade sig gøre uden smerter. :cry3:

Når jeg tænker lidt over det, føles det som en gammel skade jeg havde for ti år siden, hvor jeg kørte bænk i smith stativ. Blev nødt til at holde pause i månedsvis før det var overstået. ÆV MAND, det gider jeg altså ikke igennem igen! Og jeg synes endda jeg har været super super fokuseret og påpasselig med teknikken - det er ikke fair - tænk på alle de idioter der bænker ad lort til, men alligevel aldrig får skader...ja jeg er lidt bitter! Nu var jeg lige igang...

Har siddet og studeret lidt i min anatomibog og det fæles lidt som om det er mellem acromion og clavicula at den er gal. Men det føles også som om at trapezius er involveret. Det er isør når jeg løfter armen og og presser den lidt opad at det gør mest ondt. Er der nogen der har en idé om hvad der er galt? Og ikke mindst hvad man kan gøre ved det...?

Æv hvor er det frustrerende!!! :crybaby::4crutches::rocketwhore::thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Tak Marianne og Mollerup...nej jeg håber heller ikke det er alvorligt, men tager det roligt nu og ser tiden an.

Og så blev der trænet igen...eller... :nonono:

Torsdag gik jeg rundt som en løve i et bur. Fredag var ikke meget bedre, men humøret steg lidt på vej til træning. Jeg ville ud og afprøve lidt øvelser for at se hvad skulderen kan klare. Og så faldt humøret igen, for det er ikke meget! Kommer nok til at holde mig til elastiktræning for rotatorcuff + bentræning (kan HELDIGVIS godt squatte) i et stykke tid. Det var jeg ret ked af, men har sovet på det og snakket lidt frem og tilbage med folk, og er kommet frem til, at hey, så har jeg i det mindste mulighed for at få mig en prangende squatteknik...med et mål i sigte, så går det nok.

I dag blev det så til følgende:

Back squat

Front squat

Hack squat

Bulgarian split squat

Leg extensions

Leg curls

Der kommer ikke lige kg-angivelser på, da det var lidt noget lal det hele... :crazy:

Og så blev det også lige til 1½ times tur på rulleskøjter...damn der er plads til forbedring mht balancen!

Overvejer fremover at droppe de to sidste øvelser, da de virker overflødige ift hvad jeg vil opnå med træningen. Front squat plejer jeg ikke at have med, men den føles god for teknikken, så den skal med fremover.

Næste gang vil jeg forsøge mig med lidt frivend...har afprøvet bevægelsen uden vægt på - nu må vi se om det også går med let belastning på. Mest for at holde dødløft-bevægelsen lidt ved lige.

Er blevet rådet til at skifte program til noget a la 5x5 i stedet for wendler. Den går jeg og tygger lidt på. Desuden skal jeg også finde ud af at få lagt nogle flere fridage efter dødløften, så jeg fremover bedre kan undgå skader.

Overvejer noget i denne stil (altså når skulderen er rask igen) - 2 split m. 5x5:

Mandag: Bænk & squat + smal bænk + OH press + front squat + hack squat

Tirsdag: Frivend + chinups/front pull down + BOR + hyperextensions

Onsdag: Fri

Torsdag: Bænk & squat + smal bænk + OH press + front squat + hack squat

Fredag: Dødløft + chinups/front pull down + BOR + hyperextensions

Lørdag: Fri

Søndag: Fri

Alle dage trænes rotatorcuff med elastik + hoftemobilitet.

Burde jeg have incline db pres med?

Og er BOR overflødig?

Kritik modtages meget gerne!

Link to comment
Share on other sites

Kære søde JAAB.

Jeg har tænkt på det med håndledsstillinger, og havde lige et spørgsmål. Umiddelbart ville jeg tro at man altid skulle have sine håndled neutrale for ikke at belaste. Men når jeg f.eks. laver bænk virker det svært at have et godt greb med neutrale håndled, da vægtstangen jo så hviler ned mod stedet hvor fingerspidser og håndflader mødes.

Hvad tænker du?

Knus

Jannie

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Kære søde JAAB.

Jeg har tænkt på det med håndledsstillinger, og havde lige et spørgsmål. Umiddelbart ville jeg tro at man altid skulle have sine håndled neutrale for ikke at belaste. Men når jeg f.eks. laver bænk virker det svært at have et godt greb med neutrale håndled, da vægtstangen jo så hviler ned mod stedet hvor fingerspidser og håndflader mødes.

Hvad tænker du?

Knus

Jannie

Når du bænkpresser skal du altid have neutrale håndled, vægten skal ligge så du presser op gennem underarmen... hvis du forstår?

Link to comment
Share on other sites

Hej thorhauge,

tusind tak for dit input.

Jeg har på fornemmelsen at det er min forståelse af neutral det halter med. Jeg kender neutral forståelsen fra kampsport hvor man laver en lige ubrudt linje fra arm til knoer så man ikke brækker håndledet i et slag.

Er det en anden forståelse af en neutral håndledsstilling vi snakker om her?

Link to comment
Share on other sites

Hej Jaaanie,

prøv at holde håndleddene stive, og så afprøv varierende stillinger hvor stangen ligger i hånden. Altså vinklen i håndfladen...

Sig til hvis du ikke forstår hvad jeg mener, så kan jeg lave et videoklip til dig. Men ellers kan det også være en idé med håndledsbind - især hvis du får ondt.

Knus

Link to comment
Share on other sites

Træning idag var under supervision af den onde og ubamhjertige Moos! :tongue:

Den stod på squat + jeg fik lært at lave box squat for at få aktiveret glutes...det er sgu ikke nemt. Kg-angivelse tåler mit ego ikke, men kan love for at det var hårdt! Det kommer jeg til at arbejde meget med det næste stykke tid, hvor min skulder er i udu.

Skulderen er i øvrigt blevet meget bedre på bare 5 dage - nu har jeg ikke længere ondt hele tiden, kun lidt ømhed efter anstrengelse. Holder den dog stadig i ro - laver kun øvelser med elastik og uhyrligt lette vægte(1,5 kg...fnis) for rotatormanchet. Har accepteret at det kommer til at tage lidt tid, før den er klar igen, men så er der rig mulighed for at få trænet en masse squat.

Cardio: 2 x spin - "kom til at tage nogle afløsningstimer...1 morgen og 1 aften. Uf jeg er baldret nu!

Link to comment
Share on other sites

Igår blev igen en squat-dag...box + back.

Idag er så en DOMS-dag. - Så meget at jeg har været nødt til at lade være med at lave noget, selvom jeg hele dagen har været ved at blive ædt op af rastløshed...av av av i lægge og baglår! Gid jeg i det mindste havde været i stand til noget bænk eller skulderpres...suk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share