The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Salt: det er jo Søren Friend!

Tilbage til virkeligheden.

Dagen startede med hyggemassage hvorefter den stod på sheiko og småcoaching i Garagen.

Squat:

3x92,5kg

2x3x110kg

2x3x130kg

4x2x147,5kg - tog måske 5 sæt, men lavede et ekstra da jeg var i tvivl.

Bænk:

3x72,5kg

3x87,5kg

2x3x102,5kg

5x3x115kg

BTN pres:

5x10x50kg

Front squat:

3x82,5kg

2x3x97,5kg

4x3x112,5kg

Weeeeee!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Sorry, jeg var slet ikke gnaven, jeg var bare lige rendt ind i LasseB der netop er hjemvendt fra krigens land.

Det var noget der gav FameBro det helt rigtige mindset!

Du var sej og jeg er fan!

Dit voldsome bulk, siden vi trænede sammen i Østerbro inden jeg tog afsted, klæder dig i øvrigt. Næste gang vi ses er til champus og kaviar i Dubai :cool:

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Tak LasseLove - det var dejligt at se dig.

I dag var en god dag. Min hofte har det fantastisk. Jeg har også været til fys.

Træning i dag var af typen bodybuilding, efter programmet Sheiko.

DL med pause ved knæ:

3x120kg

2x2x145kg

2x2x155kg

3x1x167,5kg

Bænkpres:

3x72,5kg

3x87,5kg

2x3x102,5kg

2x3x115kg

3x2x122,5kg

DB flies:

5x10x12kg

Deficit DL:

3x90kg

3x110kg

2x3x125kg

5x3x145kg

Det føltes dejligt i hofterne. Arbejdede med bundpositionen, som føltes rigtig god. Den var ikke alt for smart på det video jeg har set fra i lørdags.

Her er en video af flotte mig fra i lørdags.

http://www.youtube.com/watch?v=9rLZaBb3tG4

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Dejlig træning som sædvanlig.

Volumen er faldende op mod TSK, hvilket er rart.

Squat:

3x92,5kg

3x110kg

2x3x130kg

5x2x147,5kg

Det er utroligt så god jeg er blevet til at squatte 147,5.

Bænk:

3x72,5kg

3x87,5kg

2x3x102kg

3x2x115kg

2x122,5kg

1x122,5kg

2x122,5kg

Skulle have været 3x1 til sidst, men fik lavet noget lort i først og sidste sæt og tog en ekstra og helt perfekt rep. Styrken er flot.

BTN pres:

4x8x60kg - legdrive på første rep.

Det var så det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over det sidste stykke tid suget lidt til mig fra David omkring behandling og har også læst et afsnit i en Charles Francis bog om samme. Jeg er derfor kommet frem til at jeg på forsøgsbasis vil få en times massage ca. hver 14. dag. I opstartsfasen bliver det måske lidt mere. I samme forbindelse overvejer jeg at melde mig ind i FDK, udelukkende for at benytte deres sauna/wellness-faciliteter i Spinderiet. Det forudsætter dog højst sandsynligt at jeg bruger den massør jeg var hos i dag, som har hjemme i FDK Valby. Det ville være en fin måde at bruge en dag om ugen på at få ½-1 times massage og chille lidt med noget sauna og noget. Det tror jeg kroppen ville have godt af.

Status efter dagens massage (primært fokus på undervognen): Jeg har noget ømhed omkring et triggerpunkt på venstre hæl. Det vidste jeg godt. Han mener han kan behandle det. Win. Begge mine lægge er meget spændte, dog i særdeleshed den venstre. Det skyldes med al sandsynlighed at jeg har haft forstuvet min venstre storetå for et par måneder siden og at den først så småt er ved at være til at gå normalt på nu. DOMS i læggene direkte efter behandlingen og de sidder der stadig. Lår var fine, bortset fra lidt spændthed omkring IT-band på venstre ben. Jeg har store stærke (og flotte) ben sagde manden. Glutes fik også en tur, og også her var den venstre temmelig hårdt ramt. Hoftebøjere var også meget spændte, i særdeleshed den højre side. Der begyndte han at grine og ryste på hovedet da han mærkede på den. Jeg fik også en hurtig tur på ryg og skulderblade, men ikke nok til at identificere specifikke problem, andet end den klassiske stramme teres minor (mener jeg det er).

Han virkede dygtig og jeg havde en god oplevelse. Jeg tager et par gange mere og evaluerer.

Er der forresten nogen der har prøvet at få noget i stil med kraftig DOMS som følge af massage? Er det bare et tegn på at der er noget at arbejde med? Eller på at massøren er dygtig/idiot?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over det sidste stykke tid suget lidt til mig fra David omkring behandling og har også læst et afsnit i en Charles Francis bog om samme. Jeg er derfor kommet frem til at jeg på forsøgsbasis vil få en times massage ca. hver 14. dag. I opstartsfasen bliver det måske lidt mere. I samme forbindelse overvejer jeg at melde mig ind i FDK, udelukkende for at benytte deres sauna/wellness-faciliteter i Spinderiet. Det forudsætter dog højst sandsynligt at jeg bruger den massør jeg var hos i dag, som har hjemme i FDK Valby. Det ville være en fin måde at bruge en dag om ugen på at få ½-1 times massage og chille lidt med noget sauna og noget. Det tror jeg kroppen ville have godt af.

Status efter dagens massage (primært fokus på undervognen): Jeg har noget ømhed omkring et triggerpunkt på venstre hæl. Det vidste jeg godt. Han mener han kan behandle det. Win. Begge mine lægge er meget spændte, dog i særdeleshed den venstre. Det skyldes med al sandsynlighed at jeg har haft forstuvet min venstre storetå for et par måneder siden og at den først så småt er ved at være til at gå normalt på nu. DOMS i læggene direkte efter behandlingen og de sidder der stadig. Lår var fine, bortset fra lidt spændthed omkring IT-band på venstre ben. Jeg har store stærke (og flotte) ben sagde manden. Glutes fik også en tur, og også her var den venstre temmelig hårdt ramt. Hoftebøjere var også meget spændte, i særdeleshed den højre side. Der begyndte han at grine og ryste på hovedet da han mærkede på den. Jeg fik også en hurtig tur på ryg og skulderblade, men ikke nok til at identificere specifikke problem, andet end den klassiske stramme teres minor (mener jeg det er).

Han virkede dygtig og jeg havde en god oplevelse. Jeg tager et par gange mere og evaluerer.

Er der forresten nogen der har prøvet at få noget i stil med kraftig DOMS som følge af massage? Er det bare et tegn på at der er noget at arbejde med? Eller på at massøren er dygtig/idiot?

Hvis massøren er dygtig og tager ordentligt ved er "DOMS" følelser ganske normale, specielt i lægmuskulaturen.

Jeg syntes det er nogle gode overvejelser du har gjort dig. :smile:

Hvor sidder dit trigerpunkt ved hælen og hvordan er smerten? Føles det bedre ved udstrækning af lægmuskulaturen eller har det ingen effekt? Hvis han alligevel har ved dine ben næste gang, så få ham til at give dine fødder en tur også. Dine ben vil elske dig for det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis massøren er dygtig og tager ordentligt ved er "DOMS" følelser ganske normale, specielt i lægmuskulaturen.

Jeg syntes det er nogle gode overvejelser du har gjort dig. :smile:

Hvor sidder dit trigerpunkt ved hælen og hvordan er smerten? Føles det bedre ved udstrækning af lægmuskulaturen eller har det ingen effekt? Hvis han alligevel har ved dine ben næste gang, så få ham til at give dine fødder en tur også. Dine ben vil elske dig for det.

Der:

quadratus-plantae-heel-pain-foot-trigger-points.jpg

Han havde skam fat i fødderne og det var ganske smertefuldt. Specielt den venstre, hvor storetåen har været forstuvet.

Link to comment
Share on other sites

JEG HAR BESLUTTET MIG FOR AT JEG VIL LOGGE I CAPS I DAG.

LANG DAG I GARAGEN, HVOR DEN STOD PÅ MØDE MED BOSS OG ROD OM ET SPÆNDENDE NYT INITIATIV.

BÆNK (MED ROD):

3x72,5KG

3x87,5KG

2X3x102,5KG

5X2X115KG

DB BENCH:

4x8x24KG

DEFICIT DEADLIFT:

3x90KG

2x3x110KG

2x3x125KG

5x2x135KG

GMs:

4x5x70KG

DET ER RART AT VÆRE MIG.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var let men nem:

Squat:

3x92,5kg

2x3x110kg

2x2x130kg

3x2x137,5kg

Nemt og nemt.

Bænk:

3x72,5kg

3x87,5kg

2x3x102,5kg

4x2x107,5kg

Nemt.

Arbejder stadig med teknik og fart.

Jeg føler mig frisk i kroppen - det er et godt tegn.

Jeg har meldt mig ind i FDK, for at gøre brug af den dejlige wellnessafdeling i Valby. Sauna+massage 2-4x om måneden er noget man bliver stærk af. Jeg glæder mig allerede.

Link to comment
Share on other sites

Husk at komme tydeligt under parallel i den squat til TSK ven.

mvh

Squateksperten

Tak søde.

Jeg regner ikke med at få underkendt nogen squats til TSK - det har jeg nemlig aldrig prøvet før, så jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere. Jeg ville nok begynde at græde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en ud af ca. 64.000 individer der med tilbageholdt åndedræt venter på resultatet af din evaluering. Del-evalueringer modtages også med kyssshånd.

Det er min plan at logge løbende. Næste wellness-pas er i morgen hvor den står på sauna+massage.

I vil ændre Garagens fb-profil til en PAGE?!?!?!?! Shiiiiet. NICE!

Jeg har ikke noget med Garagen at gøre på den måde, men jeg er flere gange blevet beskyldt for at have en god indflydelse på den ene af ejerne. Den lange rødhårede fyr du havde som træner i dag ejer for øvrigt Butchers sammen med hans kone og Kenneth der er knapt så høj, lidt rødskægget og altid har cap/hue på.

Jeg foreslog så sent som i fredags at de skulle lytte til dit forslag, men de fablede noget om at ville lave en blog. Jeg forstår det ikke helt.

I hvert fald i det omfang man har muligheden for det. Jeg er i den heldige situation at jeg i kraft af mine 2½ jobs+universitetsstudie er nødt til at tænke lidt mere på restitution end de fleste. :)

Næstesidste sheiko-pas i denne omgang:

Grunding opvarmning.

Bænk:

3x72,5kg

2x3x87,5kg

2x2x102,5kg

4x1x107,5kg

Fokus på teknik og ZAH. Det gik ganske udemærket.

Grundig opvarmning af undervognen.

Deficit DL:

3x90kg

2x2x110kg

4x2x125kg

Fokus på teknik og god bundposition.

Derefter 20 mins gåtur mens jeg sludrede med Moses.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget med Garagen at gøre på den måde, men jeg er flere gange blevet beskyldt for at have en god indflydelse på den ene af ejerne. Den lange rødhårede fyr du havde som træner i dag ejer for øvrigt Butchers sammen med hans kone og Kenneth der er knapt så høj, lidt rødskægget og altid har cap/hue på.

Ham der Hans skal skrives med stort hu hu.

Hilsen Jesper Hermann

Link to comment
Share on other sites

Ham der Hans skal skrives med stort hu hu.

Hilsen Jesper Hermann

Hermann er gået på pension. :4mewantfood:

Edit: og så kommer man i skole i dag og der står Hermann som gæsteunderviser. Gode gamle Hermann - jeg er faktisk lidt ked af at jeg ikke kommer til at opleve ham som underviser.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Wellness-dag!

Efter en lang dag på skolen med gæsteundervisning af selveste Jesper Hermann røg jeg hjem, kørte lidt lasagne ned og tog i FDK. Først spenderede jeg omkring 30 minutter i diverse saunaer for derefter at chille i spabadet i omkring 5 minutter. Det var rart.

Bagefter stod den på hygge med min franske ven, der som sidst var mand for et par gode bemærkninger. Specielt "Men Christofføøør, du er jo smidig som et koben" med tyk fransk accent tog kegler.

Status på skroget:

Fødderne: de fik masser af kærlighed igen. De er bedre, men stadig ikke gode. Han mistænker min hang til flade sko. Det er jeg ikke glad for.

Læggene: Stor forbedring, men stadig solid smerte omkring især venstre soleus. Hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbninger om at få en lille smule eksplosivitet tilbage forestiller jeg mig at det er essentielt at få løsnet op her.

Lår: Blev sprunget over i dag. Der er stadig lidt lækkerier omkring venstre biceps femoris.

Glutes: pass.

Arme: havde det godt, dog lidt guf i begge underarme lige deromkring hvor man belaster dem mest når man bruger en computer meget.

Pecs: I særdeleshed den højre var MEGET stram (det var den der affødte kommentaren om kobenet) - her blev der strakt noget så grusomt og det var fint. Bevægeligheden var meget bedre omkring venstre skulder og udstrækningen ikke ligeså smertefuld.

Abs: Pass, blev glemt.

Ryg: Var i god stand. Ikke så meget at komme efter her. Min spændte nakke/hals fik også lidt kærlighed her.

Mine lægge har ikke DOMS på samme måde som sidst overhovedet, men de er dog ømme. Ellers har jeg det dejligt. Fantastisk ville jeg nærmest sige. Da jeg kom hjem ventede min smukke sigøjner nemlig med mere lasagne.

Jeg snakkede også kort med frenchy om videre forløb og han mener godt at jeg kan strække den 14 dage mellem mine besøg allerede og måske endda gå ned til ½ time pr gang.. Derfor gik jeg ud og bestilte en time om en uge. LIKE A BAWSSS! Jeg er nemlig rig.

Jeg tager lige næste gang med og derefter påtænker jeg at gå ned til ½ time ugentlig med lidt sauna før eller efter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share