Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bjergtrold skrev:

Ligegyldigt hvad der sker på søndag ...

Hold da op, det er da lidt af en cliffhanger med det halvmaraton :sleepy:

Det er jo kun dig selv, der kan mærke på dagen, om det er OK at løbe eller giver bedre mening at springe over. Jeg er sikker på, at du vil være super glad for at have gennemført, men jeg er sjovt præcis lige så sikker på, at verden ikke går under, hvis du vurderer, at det er bedre at skippe det. Jeg tror - og her gætter jeg bare :cool: - at der nok skal komme andre halvmaratonløb i fremtiden.

Som altid er vejen derhen lige så vigtig som målet. 

Link to comment
Share on other sites

:hippy: Tusind tak begge for både søde og livskloge kommentarer. 

På en eller anden måde, så gjorde mine to ret smertende vabler det pludselig ret nemt. Ja for kunne egentlig mærke, at jeg havde lyst til at være med, hvis jeg bare kunne få fod til at samarbejde nogenlunde. Så ovenpå eksperimenteren med forskellige sko, strømper og Mepilex (helende med pude) plaster, ja så joggede jeg ned mod Musikhuset og kunne egentlig mærke, at det gik ok. Hvis jeg er heldig, så er det måske endda lidt bedre i morgen og vil satse på et fodbad og noget pleje senere. Fik også tanket op på endnu mere Mepilex og særligt Compeed plaster, som skulle være smertedæmpende i sig selv. Holder nu nok mest på det første og må afsætte god tid i morgen tidlig til at få testet det hele. Blev som altid grebet af den fede stemning på løbsmesse og de mange glade og lidt nervøse løbere. Glæder mig over overhovedet at kunne være med og så må det tage den tid det tager. Er i startgruppen svarende til 2 timer men tror ærligt talt, at jeg skal løbe langsommere endnu. Nu får jeg så drukket en masse og undtagelsesvis Ribena, som jeg ellers var trappet godt ud af. Vil prøve at se om jeg kunne få dyrket lidt yoga senere på dagen = ville være godt for smidighed og nattesøvnen. 

Planen for i dag 20 minutters recovery run dvs i zone 1 og det blev nok snarere til måske 15 minutters jog og så 15 minutters gang da jeg handlede ind i Føtex på vejen hjem. 

I morgen vil jeg, som tidligere, løbe ned til startområdet men er ikke sikker på, at der bliver en hel masse opvarmning med stigningsløb osv osv. Det skal og kan ikke være et racer løb for mit vedkommende i morgen og jeg skal modstå at blive suget med fra start. 

Dejlig solskinsweekend til Jer derude og håber at kunne vende tilbage med fuld løbsberetning

:hippy: 

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, Gregers TF skrev:

RIGTIG god tur :cooldance:

Tusind tak kære Gregers :hippy:

Skæbnen ville, at jeg i løbet af natten vågnede mange gange og nu har rasende ondt i halsen. Husker fra toget mellem Middelfart og Århus, at en kvinde hostede meget langt nedefra og det var også både koldt og jeg var overtræt. Øv øv men that’s life og havde været værre, hvis jeg ikke havde fået hentet start br og så var vågnet totalt frisk i dag. 
Særligt vablen ude ved lille tå er også meget dyb og blødende, så måske det også er det bedste for den med lidt ro. Når jeg trykker på den, så kan jeg mærke hovedet af mellemfodsknoglen = både tryk udefra og indefra = meget dårlig kombo. 
Midt i det trælse positivt, at jeg i går fik gjort 60 minutters Ashtanga yoga = sindssygt dejligt og noget, som jeg skal have meget mere af. Tror ikke, at der bliver noget løb eller svøm de næste dage med sygdom i kroppen men vil være super, hvis jeg kunne gøre lidt mere yoga. 
Mht stats så er jeg også der, hvor søvnen lider under kaffe. Selvfølgelig betyder det også noget, at solen står så tidligt op men duer ikke, at jeg sover så lidt og let. 

Anyhow dag 0 med kaffe rehab i dag, slik dag 3, alkohol dag 22.

Ellers kanon smukt vejr og jeg håber for alle 10.000 startende på 1/2 Marathon, at de får et skønt løb :hippy:

Dejlig søndag til boardet :sun:
 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Øv. Så skifter jeg fluks “god tur“ ud med “god bedring”.

Andres hosten og snotten er et af de muntre indslag ved kollektiv transport :dry:
Folk er også blevet ret dårlige til at holde sig munden og nyse i ærmet, efter vi slap Covid-restriktionerne. I hvert fald herude i det billige hjørne af København.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Gregers TF skrev:

Øv. Så skifter jeg fluks “god tur“ ud med “god bedring”.

Andres hosten og snotten er et af de muntre indslag ved kollektiv transport :dry:
Folk er også blevet ret dårlige til at holde sig munden og nyse i ærmet, efter vi slap Covid-restriktionerne. I hvert fald herude i det billige hjørne af København.

Tusind tak kære Gregers og ja det lød som om, at det kom langt nede fra og slet ikke blev bremset på vejen. Ja og nok i virkeligheden en person, som ikke burde have været i offentlig transport med lungebetændelse. Men tror også, at det siger noget om, hvad søvnmangel gør ved immunforsvaret. Jeg var egentligt positivt overrasket over, flere dage i træk, at klare mig med under 5 timers søvn. Well men fælden klapper alligevel. 
Tror at jeg skal have bestilt en masse frugt og grønt fra Nemlig.com + den gode Earl Grey the fra Perchs. 
Dejlig søndag til dig og resten af boardet :hippy:

Nb undrer mig over, at MOL foreslår :chicken: emoji som 2. valg efter :hippy:

Nå føler mig lidt sølle i dag, så måske :chicken: passer meget godt!!! 

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Henrik S. skrev:

God bedring. Lyder som en god beslutning. Det var nok blevet en meget lang dag på kontoret - og så med en krop i underskud bagefter.

Tusind tak kære Henrik og ja det var slet ikke gået. Har haft en sjælden overvejelse om jeg skulle ringe til vagtlægen pga lille bekymring for, at jeg kunne have mandelbyld; har høj feber, side relateret smerte og er ekstremt utilpas. Dog været i stand til at åbne munden og bide i ret stort jordbær, så giver det lidt mere tid. 
Får tilgengæld læst i “How bad du jo want it” = Fitgeralds variant af “Braintraining for runners” med masser af gode anekdoter fra både tri, løbe og cykelverdenen. Og helt klart parametre at skrue på når jeg forhåbentligt snart slipper ud på den anden side.

Ved ikke om noget af min hovedpine skyldes koffein rehab dag 1. Stadig godt at kunne snorksove igen.

Alkohol dag 23, slik dag 4. 
Ingen træning for er fuldstændigt groundet.

Stay strong derude :hippy:

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Henrik S. skrev:

Get well soon. Det lyder da, som om du har prioriteterne i orden. Når det virkelig bider, så handler det da i høj grad om at slå over på survival mode, hvor helbredet har førsteprioritet.

Tusind tak kære Henrik og ja så dårligt, som jeg havde det i går, så var der ikke så meget valg. På et eller andet tidspunkt, så var det som om, at det vendte og begyndte at gå lidt fremad. Var kortvarigt vågen ved 5 tiden, hvor jeg fik fyldt opvaskemaskinen og så salige 3 timers søvn mere = tak til rehab (kaffe) dag 2 :hippy: 

Kunne så også åbne munden tilstrækkeligt til at se, hvor grim og belagt min højre mandel ser ud. 
 

Der har også haft været skrevet meget om stigningen i antallet af Streptokok infektioner i de sidste måneder, så passer nok meget godt. Forhåbentligt går det langsomt den rette vej nu. 

Fik bogen “Mountanering - The Freedom of the Hills” i går og fik også bladret en del i Matt Fitgeralds “80/20 Triathlon” bog. Er i øjeblikket lidt fristet af at teste den varierede træning, som så samtidigt er opbygget fuldstændigt som de sidste måneders løbepas. Det ville give lidt færre løbepas men mere kvalitet til svømme passene og cykling har tidligere for mig jo været rigtig god cardio. Ligesom svømningen jo også i høj grad er det. 
Nå som sagt kaffe rehab dag 2, alkohol dag 24 og slik dag 5. Vejer mig ikke i de her dage men må tilbage til det når jeg kommer på fode igen. 
Tilsidst lille inspirations video til det bjerg, som jeg arbejder på at komme i nærheden

 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.6

Løb

Fitzgerald halv marathon uge 1 dag 3, Foundation run 2

Oplæg

5 min i Z1

15 min i Z2  

5 min i Z1

Har stadig haft følt mig svag og små syg i løbet af dagen men ovenpå løb, ja så føler jeg (nok meget typisk), at jeg egentlig for alvor begynder at have det meget bedre. Stadig så var det mere perceived effort end reelt tempo, der styrede dagens pas.

Selvom, at jeg flirtede lidt med tri programmet, så er jeg bare glad for de mange og korte løbepas og jeg tror simpelthen bare, at jeg vil prøve at få listet nogle af de gode svømmepas ind som bonus. Kunne simpelthen så godt tænke mig at have den del af træningen med. 

Dog ikke lige nu, at jeg smider mig i det store blå men måske i weekenden, at det kunne være ok. Har egentlig været glad for, at jeg har haft læst og ikke set fjernsyn de sidste sygedage. Ja og så faldt jeg alligevel i med "The good Doctor" på Netflix = meget gribende og selvfølgelig også fagligt interessant. Så mange genkendelige dilemmaer og magtkampe. Ja så muligt, at jeg giver den et go i en periode. Netflix abonnement udløber dog i morgen og jeg har så ekstremt mange ting, som jeg også gerne vil nå. Well well nogle gange er der bare noget dejligt over totalt fred og ro/underholdning og ingen tanker, eller ting som jeg skal tage stilling til.

Nede i postkassen lå i øvrigt "The seven strengths of summiting" = endnu en inspirerende bjergbog. 

I morgen eftermiddag PT og så siger løbeprogrammet mere Foundation run 2 = fuldstændigt som i dag. 

Søde drømme derude :hippy: 

NB glemte lige stats: kaffe rehab dag 3, slik dag 6, alkohol dag 25

Af en eller anden grund virker dual band funktion nu fint mht vægt opdatering så morgenvægt 55 kg = ok som alting er. 

Mest optaget af lige nu at blive stærk og opbygge kondition + leve sundt med masser af søvn, vand og god mad. 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 15.6

Styrke

Dejlig PT med super coach Stine. 

Havde på forhånd meddelt, at jeg nok var lidt mat ovenpå sygdom men gik faktisk helt forrygende godt. Flyttede bla 70 kg i dødløft med 6 gentagelser uden at det var tungt, tungt og squat gik også ganske godt. Og så også nogle andre gode øvelser for bryst/ryg, mave og lænd, hvor jeg egentlig bare gerne ville have mere vægt på.

Løb

Fitzgerald halvmarathon uge 1, dag 4 = foundation run nr 2 = 25 min ligesom i går.

Har haft forskellige overvejelser vedr i morgen men tror, at det letteste bliver indendørs løb svarende til program = fartleg inden tog. 

Ellers lykkedes med at få nogle MP4 filer fra iTunes konverteret til MP3 filer og lagt over på svømme dimsen. Før havde jeg flyttet dem men kunne ikke høres. Simpelthen fordi, at jeg ikke havde gennemskuet, at de ikke var i det rigtige format. Nå i hvert fald nu ingen dårlige undskyldninger for ikke at svømme langt. Altså det skulle da lige være, at jeg stadig kan mærke min højre mandel når jeg gaber meget, meget højt op men håber, at det letter ligeså langsomt også. 

NB inden at jeg roser mig selv alt for meget, så er sangene cuttet midt i, hvilket jeg opdager nu hvor jeg prøver at sidde og lytte til dimsen. Nå et nyt mysterie at opklare og i hvert fald lige nu lidt svært at finde flow til. Hvis nogen sidder inde med gode ideer, eller gode convertere så endelig bring them on. 

Den converter jeg fandt var et gratis prøve program. Måske, at det er der hunden ligger begravet. 

Derudover, så er min Mac alt alt for gammel og har store hukommelsesproblemer, så måske også der, at det går galt??

Nå søde drømme og snart dejlig weekend til boardet :hippy: 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Bjergtrold skrev:

Har haft forskellige overvejelser vedr i morgen men tror, at det letteste bliver indendørs løb svarende til program = fartleg inden tog. 

Træning d 16.6

Løb

Fitzgerald halvmarathon uge 1 dag 5

Fartleg med oplægget 5 z1, 5 z2 og så 5 x 1 min i z5 med 2 minutters intervalpause. 
Var, som tidligere, nødt til at indrette mig efter, at det var tidlig morgen og kroppen var også mærket ovenpå gårsdagens styrke pas.

Gik de første 5 min og fik så løftet mig op i 6 min/km på de næste 5. Ja så lagde interval tempo meget forsigtigt og så stigende fra 5 min/km til 4.36, 4.17, 4 og 3.45 til sidst.

Afjog var ned i bad og hurtig exit til tog. 
Har jo nogle gange haft flyttet tempo pas til lørdag og der er selvfølgelig noget lækkert ved at kunne give give fuld gas. Ja men også stadig sundt for mig at opleve, at jeg kan få træning til at fungere indenfor rammerne af en travl hverdag. Meget federe følelse at gå til weekend på, sammenlignet med de mange fredage, hvor jeg ikke er lykkedes med træning. 

11 timer siden, Bjergtrold skrev:

Den converter jeg fandt var et gratis prøve program. Måske, at det er der hunden ligger begravet. 

Ja og da jeg var tilbage og besøge stedet, så fremgik det faktisk ret tydeligt, at det gratis program tilbød at konvertere 1/3 af sang, så alt var godt da jeg købte en måneds adgang. 
Har en ide om at cutte Fitzgeralds Ironman tri svømmepas ned til halv længde. Ligesom jeg gjorde med Hechmanns løbe pas sidste efterår. På den måde får jeg stadig noget struktur og temposkift men uden, at jeg knækker nakken på at skulle svømme 2-3 km pr gang. 
I morgen tidlig mere PT pas + løb, så tvivler på, at svøm bliver før søndag men der kunne det måske også tilgengæld du :bubblebath:

Vil også cutte søndagens lange tur, så kommer måske til at passe meget godt. 
 

Dejlig weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 17.6

Styrke

1 times dejlig PT med super coach Stine

Cardio 

25 min på trappe maskine. Very nice i forhold til at svede men uden, at det belastede kroppen ligeså voldsomt som løb. 

I fitzgerald programmet 25 minutters foundation run - alternativt cross training, som jeg opfatter som anden cardio og trappe ting var helt perfekt. Som vi talte om til bjergtræffet forrige onsdag, så er det jo det vi skal - nemlig OP og var super glad for at tage hul på den del af træningen. En oplagt anden mulighed er selvfølgelig de gode trapper fra stranden og op i Marselisborgskoven. Sådan en omgang vil imidlertid hurtigt komme til at kræve mere tid og forberedelse og der er noget superlækkert ved at få det gjort mens jeg alligevel er i centret. 

Ellers rigtig dejligt at være oppe og afsted på job i går men til møde bla med min chef, så syntes hun alligevel, at jeg så noget blegnæbbet og træt ud, så ja sygdom og antibiotika sad nok stadig lidt i kroppen og det også selvom, at jeg følte, at det gik meget bedre. Hjemme igen gik det så fra skidt til værre, da jeg udviklede en slags migræne anfald med så knaldende hovedpine, at jeg endte med at kaste op i stride strømme og kun kunne ligge fladt og høre lydbog. Ikke noget som jeg tidligere har haft tendens til men ovenpå COVID har jeg faktisk haft oplevet det flere gange. Dog sjældent så slemt som i går. Nå fik sovet den ud og ovenpå lidt tidlig the ved 5 tiden fik jeg 3 vidunderlige timers søvn mere. Igen hurra for rehab, også selvom, at jeg havde en mistanke om, at koffeinabstinenser ikke gjorde noget bedre i går. I hvert fald glad for, at jeg kom op og havde så dejlig træning. 

I dag havde jeg så egentligt pakket strandtasken og fundet "saving the turtles" bikinien frem men pludselig er tiden gået med oprydning/rengøring og lige om lidt henter jeg sushi til hygge med god veninde A. Kunne nok godt lige nå ned for et dyp men synes, at det bliver lidt stresset nu. 

Stats: Koffein rehab dag 6, alkohol dag 28, slik dag 9 (spiste nogle sukkerfri Läkerol men fik instantly dårlig mave, så no go) - morgenvægt 54.1 men tror at det var ovenpå i går aftes med tab af mad og væske, så ikke rigtig repræsentativt. 

Fortsat dejlig weekend til boardet :hippy: 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 18.6

Løb

3 + 1.8 k = halvdelen af dagens long run. Nåede ikke det hele før holdtimen. 

Styrke

Core & glutes

1 dejlig time og meget funktionel 

Ellers stats: kaffe rehab dag 7, alkohol dag 29, slik dag 10

Endnu mere dejlig søvn i morges men glæder mig alligevel til jeg skal sove i aften. Tror at det stadig er efterslæb ovenpå sidste uges sygdom og fredag var også opslidende.

Søde drømme til boardet :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 19.6

Styrke

Dejlig og hård PT med coach Stine. God fornemmelse af hele tiden gerne at ville have mere på. Trænede både ben, bryst og ryg med bla 3 gentagelser med 47.5 kg i brystpres. Det er ikke PR men forholdsvist hurtigt, at jeg er der = hurra for en eller anden form for muscle memory. 
Havde pakket svømmetasken men god veninde havde brug for noget opbakning i telefonen. 
I det hele taget ufatteligt meget telefonsnak i går, som jeg nu også nød rigtig meget. Og særligt ovenpå sidste uges syge isolation.

Udnyttede til gengæld tidlig opvågning til at få ryddet op + optimistisk pakket tasken til både svøm og Fitzgerald løb i eftermiddag/aften. 
Plejer ikke at være min stærke side men må prøve. 
Stats: kaffe rehab dag 9, alkohol dag 31, slik dag 12 og vægt 55.6 = tungt men vil have mad og energi til træning og har en grum mistanke om, at jeg smed en del muskelmasse i foråret. 
Nå dejlig dag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Bjergtrold skrev:

 

Udnyttede til gengæld tidlig opvågning til at få ryddet op + optimistisk pakket tasken til både svøm og Fitzgerald løb i eftermiddag/aften. 
Plejer ikke at være min stærke side men må prøve. 
 

:hippy::bubblebath::heartpump:

Uhhh lykkedes for en gang skyld med at komme afsted i rimelig tid og trods tog tunge ben få mig selv på løbebåndet og efterfølgende i det store blå.

Træning d 20.6

Løb

Fast finish 30 min med langsomt stigende tempo og de sidste 5 i zone 3. Det gik virkelig langsomt til at starte med, men det er ligemeget for det var super fedt at få det gjort. Mere af den slags.

Svøm

800 m = modificeret tempo cruise interval fra 80/20 tri bogen.

Halverede distancerne som så landede på

250 m i z1

5 x 50 m i z3

250 (300) m i z1

Svømmer jo reelt ikke meget hurtigere, når jeg prøver at sætte pres på, fordi at teknikken så bliver dårligere. Dog god fornemmelse af tempo skift og af at blive træt (og varm) på en anden måde. I denne uge med, er der faktisk baner i Friluftsbassinet helt frem til sent og det så virkelig, virkelig lækkert ud. Dog kun 24 grader og jeg synes i forvejen, at de 26 grader indendørs er koldt. Ny lyddims var fantastisk men af en eller anden grund var det kun de forudindstillede sange, som lå der. Here we go again. 

Anyhow ekstremt lækkert med træning efter arbejde/tog og noget, som simpelthen skal kunne lade sig gøre. 

Nå fik tiltusket mig en ekstra arbejdsopgave, så må hellere få styr på det og så ellers tanker om søde drømme til boardet. 

Har linet op i entre til mere løb/svøm i morgen

:hippy: 

Link to comment
Share on other sites

På 20/6/2023 at 21:30 , Gregers TF skrev:

24 grader. Føj, det er koldt.
… havde jeg selv skullet i vand med den temperatur, så havde jeg formuleret mig NOGET anderledes :tongue:

Du holder kæden godt stram for tiden :cooldance:
 

Tak kære Gregers og ja der var lige et par gode dage men det er meget svingende. Prøver dog hele tiden at tænke "Win or learn". I "How bad do you want it" skriver Fitzgerald meget om den taknemmelighed, som kan indfinde sig ovenpå skader, eller sygdom og på en eller anden måde ændre mindsettet hos atleten (motionisten i mit tilfælde).

Sådan havde(har) jeg det i hvert fald i høj grad ovenpå forrige uges halsbetændelse, hvor jeg bare lå og flød rundt i en feberdøs. 

Tirsdag havde jeg linet alt op i entreen til morgen løb og eftermiddagssvøm og så helt ekstraordinært glemt at sætte uret :devil: Vågnede heldigvis af mig selv kl 5 sharp og kunne nå tog, som så crashede i Herning = hektisk start med taxa ud til Gødstrup, forsinket undervisning og en laaang dag. Igen en masse telefonsnak da jeg kom sent hjem og ja drak nogle glas rosé og altså helt i den anden grøft sammenlignet med tirsdag.

Torsdag derfor temmelig træt ovenpå let søvn og en masse møder, så det blev bare til 1000 gode m med miss Spinderella. Svømmede modificeret Fitzgerald program; 250 Z1, 250 Z3, 250 Z2 og 250 Z1. Rigtig dejligt med noget temposkift og tiden fløj afsted.

I går fredag havde jeg igen pakket tasken til svøm og løb og havde egentlig også mindsettet men var nødt til at sætte mig hjem og arbejde ovenpå en ekstremt hektisk dag. 

Nå om ikke andet afklaret omkring, at uge 28 med vagt bliver nødt til at blive med hotel, for ellers kommer træningstiden til at gå med pendling og gider bare ikke alle de nul dage.

I dag så omsider dejlig træning med miss Betty Boop i Fitness United. Over de næste uger kommer vi til at styrketræne sammen men i dag var jeg til Bodybalance = blanding af tai chi, yoga og pilates og så efterfølgende 25 min foundation run og så 1700 m svøm på svømme stadion (300 Z1, 1100 Z2, 300 Z1) Super dejligt at svømme men tror at jeg skal have et ur der kan måle puls mens jeg svømmer for bedst at kunne tjekke zoner. Lå alene på min egen bane meget af tiden og det var mega lækkert. I det hele taget super lækkert at svømme. Meget mere af det.

Nå stats: Kaffe rehab dag 14, alkohol dag 3, slik dag 17. Morgenvægt 54.7. 

Ellers for nogle uger siden længere snak med semi single cykel ven K, som har erkendt, at det var noget rod, der for nogle år siden og samtidigt igen prøver at snige sig lidt ind på livet af mig. Ja og han virker nok stadig lige så uforudsigelig og mystisk som tilbage i de gode gamle IM dage. Jeg er blevet voksen nok til at se, at lige det mønster tricker noget eventyr agtigt hos mig og samtidigt, så er det alt andet end det, som jeg har brug for. Jeg har så meget brug for ro og regelmæssighed, sove, træning, passen mit arbejde + veninder/familie. Ja og hvis endelig, at nogen skulle snige sig ind på mig, så skulle det være med reelle hensigter, åbne øjne og muligheden for at tale ordentligt om tingene. Orker ikke det andet. Bare et klart NEJ herfra :hippy: 

Nå det var lige en side bemærkning men i sidste ende godt for mig at se i hvor høj grad, at træningen gør så meget godt for mig. 

I morgen træning med PT Stine, modificeret long run og så ville det være overfedt med noget mere tid i baljen blå. Det er bare mega lækkert :hippy: 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 25.6

Styrke

Dejlig ben træning med coach Stine + core 

Løb

Fitzgerald long run 50 % - 5.6 k

800 m i Zone 1

4.4 k i Zone 2

400 m i Zone 1

Svøm

Swim Tempo interval 1 fra 80/20 tri bogen

250 Z1

500 Z3

500 Z2

250 Z1

Uden puls eller tempo måling, så er det jo meget på gefuhl + lige nu ved at opbygge noget erfaring mht hvor længe, at jeg fx kan opretholde et vist pres i zone 3. Tænker at det vil komme jo mere og flere af passene fra bogen, som jeg eksperimenterer med. Ingen tvivl om, at min svøm kører markant bedre end længe. Mere af den slags. Fantastisk lyd i MP3 afspiller men der ligger stadig sange i 1/3 længde  = ret enerverende når nu jeg har bakset en del med det. Well min Mac er gammel og måske ikke helt pålidelig længere. Når jeg tilslutter afspilleren, så ser jeg bare kun en vis mængde konverterede sange, som burde være i normal længde. Nå må bakse videre. 

Ellers så drak jeg i går aftes et enkelt glas rosé og hældte så resten af flasken i vasken = også en rituel gerning mht at minde mig selv om, at jeg ikke lige skal have en flaske på køl, hvis nogen pludselig kommer forbi = flirting with disaster = mit ADHD hofnummer, hvis jeg ikke er lidt opmærksom. Havde faktisk ondt i hovedet i morges og ja det bedste bevis på, at både alkohol og kaffe er bandlyst frem mod Nepal. Snart kun 3 mdr og nu er det alvor. 

Så stats: Kaffe rehab dag 15, alkohol dag 1, slik dag 18. 

Har ikke vejet mig de sidste morgener men har en rimelig god fornemmelse med nye madvaner og god træning. 

Stay strong derude og tror, at det bliver til lille middagslur her ligesom i går. 

:hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 26.6

Styrke

Dejlig træning med PT Stine og i dag overkrop. Måtte somehow bare erkende, at jeg var træt ovenpå de foregående dages mere intense svømme træning og også lidt øm i skulderåget. Synes jo umiddelbart, at jeg ligger meget afslappet i vandet men spænder måske alligevel lidt op. 

Ja så droppede svømme stadion selvom, at jeg havde gear i rygsækken. 

Følte mig lidt lav på energi ovenpå en længere periode, hvor jeg måske har haft været lidt kunstigt oppe. That´s life og trøste shoppede lidt i Matas inkl nogle sukkerfri lakridshjerter, som helt sikkert kommer til at genere mave men trængte til det. 

Og ellers endnu en super sang fra Ray LaMontagne, som kører på repeat.  

Håber på morgen løb i morgen tiiidligt!!!

Dejlig aften til boardet :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Træning d 27.6

Løb

Fitzgerald halv Marathon uge 3 fast finish

5 min Z1

15 min Z2

5 min Z3

Absolut et af mine mere veloplagte løbe pas i en periode. 
Fik ryddet en del op til vinduespudser i går aftes og fortsatte på en god måde i morges. Så en reel i sidste uge som handlede op, at det vi startede med at tanke dopamin med når vi slår øjnene op. Ja at det ligesom sætter dagsordenen for dagen. Er det sollys, træning, bevidstløs scrollen, meditation, skrive???? 
Alt for ofte har jeg ligget i min seng med nyheder etc på tlf men der jo sker noget andet, når vi begynder at gøre noget andet. 
Stats: Alkohol dag 3, kaffe dag 17, slik dag 20. 
Guess That’s it :hippy:

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Bjergtrold skrev:

Så en reel i sidste uge som handlede op, at det vi startede med at tanke dopamin med når vi slår øjnene op. 

Har et par bøger af en spøjs, tysk aldersforsker, der hedder Sven Voelpel. Nu er det et stykke tid siden, men jeg kan huske, at hans anbefaling til morgenritual var åndedrætsøvelser. Måske ikke ligefrem meditation, men dog en form for meditative åndedrætsøvelser, hvor man fik åndedrættet helt ned i mavsen, før man sprang ud af sengen og startede hamsterhjulet. Det lyder - sådan rent intuitivt - fornuftigt. 

Link to comment
Share on other sites

På 27.6.2023 at 10:00 , Henrik S. skrev:

Har et par bøger af en spøjs, tysk aldersforsker, der hedder Sven Voelpel. Nu er det et stykke tid siden, men jeg kan huske, at hans anbefaling til morgenritual var åndedrætsøvelser. Måske ikke ligefrem meditation, men dog en form for meditative åndedrætsøvelser, hvor man fik åndedrættet helt ned i mavsen, før man sprang ud af sengen og startede hamsterhjulet. Det lyder - sådan rent intuitivt - fornuftigt. 

Tak kære Henrik :hippy:

Og ja det lyder helt rigtigt. Husker også morgener på yoga retreats, hvor dagene startede med blide stræk inden den egentlige praksis og så dejlig sund brunch ved 11 tiden.

Nå må prøve at efterligne lidt herhjemme.

De sidste dage har så godt nok været arbejde fra kl 3 henholdsvis 4 :devil:

Burde ikke være sådan men har haft været super træt i sofaen om aftenen og så bider det jo lidt sig selv i halen.

I går tilgengæld helt formidabelt svømme pas. Kun 1000 m pga de nye åbnings (lukke) tider på svømmestadion men virkelig god fornemmelse af power i vandet. Føltes let og lækkert. Håber på meget mere svøm i næste uge, hvor jeg har nogle ferie dage. 
De næste dage dog tiltusket mig weekend vagt, så ikke noget vand pjaskeri før mandag. 
Var tidligt vågen i morges men kroppen var ikke klar til intervaller. Vi får se om det bliver i eftermiddag på hotel. 
Stats: Alkohol dag 6, kaffe dag 20. 
Spiste slik på job tirsdag og i går decideret en pose Haribo hjemme. Er dog blevet så meget mere glad for rigtig mad, så er (foreløbigt) ikke så bekymret for, at det spirallerer ud af kontrol. 
Dejlig dag og weekend til boardet :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share