The new ThomasNA


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

GSLP Uge 3, dag 1:

Go' træning i garagen. Programmet tapper mig dog for energi. Overvejer andre reps/kg, men kan ikke helt finde ud af det. Jeg kunne sætte alle kg ned med fx 10kg. Hmm.

Opv.

Bænkpres:

2 x 5 x 60kg

2 x 5 x 80kg

9 x 80kg

Manglede en, kunne ikke i dag.

Power cleans:

Op til 70kg

Missede 75. Doh.

Dødløft:

9 x 120kg

God. Den sidder godt.

Lidt swings og chinupøvelser.

Er totalt kvæstet. Om det er fordi det var tidligt eller jeg er overtrænet - tvivler på det sidste. Bah.

Link to comment
Share on other sites

GSLP Uge 3, dag 3:

Go træning i godt selskab med buddy fra Kbh.

Press:

4 x 50kg

13 x 30kg

Squat:

4 x 95kg

13 x 70kg

Fy for kitkatten

Dips:

8 x bw + 20kg

7 x bw + 20kg

God dybde på sidste sæt

Chinups:

8, 6 x bw

Buddy assisted fra 4

Power cleans:

Op til 75kg

Bedre teknik - fik gode tips af min buddy

Done

Link to comment
Share on other sites

GSLP Uge 4, dag 1:

Opjustering af vægtene, det var Nice. Synes dog ikke at jeg bliver stærkere i chinups :-/

Opv.

Bænkpres:

2 x 5 x 50kg

5 x 85kg ups 2.5kg for meget

2 x 5 x 82.5kg

Ok.

Db curls stående:

2 x 10 x 15kg

Squat:

5 x 50kg

3 x 5 x 85kg

Ok.

Chinups:

1, 2, 3, 2, 1, 1 x bw

Den tredje var dårlig, resten var ok.

Siddende læg:

10 x 40, 50, 60, 70, 80kg

Overraskende styrke i læggen.

Alt i alt ok.

Link to comment
Share on other sites

GSLP Uge 4, dag 2:

Grind, grind, grind.

Militærpres:

3 x 5 x 42.5kg

Mine arme er så fucking svage.

Power cleans:

Op til 75. Miss på 80.

Tror det er psykologisk.

Dødløft:

5 x 125kg

Der var til mere, men tog det med ro. Blandt pensionister, var jeg dagens stærkeste i centeret. :)

Siddende læg:

Op til 10 x 70kg

Dips:

10 x bw

10 x bw + 20kg

3 x bw + 25kg

5 x bw

Næste gang færre reps, mere dybde.

Chinups:

4 x 2 x bw

1 x bw

2 x bw med cheat

11 i alt.

Done. Tror jeg vil lave nogle yates rows næste gang, er pænt træt af de her sløje chinups.

Link to comment
Share on other sites

GSLP Uge 4, dag 3:

God dag, hvor jeg fik trænet mig ned på langs.

Opv.

Bænkpres:

3 x 92.5kg

11 x 70kg

God kontakt til patværket.

Squat:

3 x 100kg

14 x 70kg

Jeg måtte ned og ligge bagefter. Man kan sige meget om min træning, men jeg giver den 101% hver gang.

Bb rows:

3 x 5 x 60kg

God kontakt til skulderbladene.

Dips:

5 x bw

2 x 5 x bw + 10kg

Smallere greb, tungt.

Conc curls:

10, 8 x 13kg

God kontakt.

Rows til bagskulder.

Udmærket omgang.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

GSLP Uge 5, dag 1: Deload

Hurtig let træning. Kroppen trænger til en uges deload.

10m på crosstrainer.

Press:

3 x 5 x 20kg

Squat:

3 x 5 x 50kg

Chinups:

3 x 1 strikt

Et bens squat 3 x 5 med hvert ben.

Kabel rows:

2 x 10 x 6blokke

Pushups:

2 x 5

Situps på bænk:

2 x 10

Udstrækning. Ok træning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30/1 - Karate!

Prøvetræning hos odensesportscentrum. Når jeg får tændt min kompjuter, vil jeg skrive et længere indlæg. Kort sagt, så vil jeg prøve karate pga 1) mine styrkemål er opnået 2) den mentale træning interesserer mig.

Jeg er kommet af med skader og kan reppe med min kropsvægt - hvilket er meget tilfredsstillende. Jeg har brugt januar på at tænke over, hvad det næste mål skal være. At gå efter at reppe 2 x bw, tror jeg, vil ende med skader. I hvert fald nu. Måske ser det anderledes ud om et år.

Dagens træning:

Opv.

Øvelse i stance, slag og parrering.

Sparring.

En helvedes masse strækkere, situps og planke.

Udstrækning.

Hårdt, intenst og fedt. I forhold til de 3 andre nybegyndere klarede jeg mig ok.

Jeg er hooket. Prøvetime igen på mandag, herefter melder jeg mig formentlig ind.

Den umiddelbare plan er karate mandag og onsdag. Fredag står på Fullbody workout herhjemme med kettlebells. Jeg er medlem af obbc et halvt år endnu, vil nok tage en del af fredagene deroppe.

:)

Link to comment
Share on other sites

Fedt mand, det er altid lækkert at prøve en ny sport. Der er bare noget ekstra sjovt ved at kaste sig ud i noget man slet ikke har en anelse om og specielt den følelse af at blive bedre fra gang til gang...

Nogle gange overvejer jeg sku selv at skifte sport bare for at få den oplevelse igen!

Held og lykke med det champ.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 1/2 - Styrketræning

Med massive doms i maven kom jeg op i centeret. Udmærket træning.

Opv.

Squat:

5 x 60kg

3 x 80kg

3 x 100kg

Kom helt i kælderen.

Shrugs:

8 x 100, 110kg

5 x 120, 130kg

3 x 140kg

Supersættet med chinups:

1, 2, 3, 1, 2, 1, 1, 1 x bw

Sad godt. Mine underarme brændte til sidst.

Siddende læg:

10 x 50, 60, 70kg

Ok.

Dips:

5 x bw

5 x bw + 10kg

5 x bw + 20kg

Smalt greb. Kom godt ned i de to første sæt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4/2 - karate

Hård opvarmning med reaktionsøvelser. Fulgte rigtig godt med.

Slag, parrering, strækkere, situps, sparring, strækkere, situps. Rinse and repeat.

Alt i alt en god omgang. Jeg melder mig ind i denne uge, og køber mig en gi. Hvis jeg fortsætter læringskurven skal jeg til graduering i marts. Nu må vi se, tager en træning ad gangen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6/2 - Karate

Syg hård opvarmning. Stikbold: når man blev ramt var det 5 strækkere, herefter 10 situps, herefter 3 reaktionsøvelser. Vi havde 4 bolde i dojo'en, dvs. alle var nede konstant.

Vores faste instruktør var syg, så vi havde en anden. Det betød mere teori, og mindre all-out træning. Egentlig ok. Jeg havde nemmere ved at cykle hjem end sidst. :-)

Jeg er meldt ind og køber gi næste gang. Jeg er hooked.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8/2 - Træning i OBBC

Ikke super-tilfredsstillende træning, men fik da pulsen op et par gange og nogle gode pump.

Jeg mangler en plan. Når mit medlemskab i obbc slutter, vil jeg lave kb træning herhjemme - men der er flere måneder til. Hvis det passer kan jeg tage et par crossfit-timer, men det gør det sjældent. I dno.

I dag var planen dødløft, chinups og mavetræning. Karate har vist det tydelige, nemlig at mine mavemuskler er totalt svage.

Desværre intet sjippetov i obbc, wtf?

Ekstern rotation.

Chinups:

1,2,3,4,1,2,3

Slækkede lidt på teknikken til sidst, ellers ok.

Dødløft:

3 x 60kg

3 x 90kg

2 x 120kg

Ok. Ville ikke riske et tredje ringe forsøg.

Strækkere:

20, 10

De første 20 i overlegen stil, de sidste 10 på knoerne. Ok.

Lidt bb curls.

Ab wheel supersættet med planken:

5, 90s

5, 90s

Jesus det var hårdt.

Situps og udstrækning. Wasted.

Tænker i øvrigt at en hjemmetræning kunne være:

KB Snatches 2m hver side, 16kg kb

KB Swings 2m hver side, 24kg kb

Cirkler med strækkere, situps, et-bens squat, englehop

3x5-10 dødløft, squat, rows, press mv.

Evt krydre det med trappesprint, sjipning i gården eller udendørs sprint.

Input?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag D. 11/2 - Karate

Alm træning

Onsdag D. 13/2 - Karate

Alm træning

Torsdag D. 14/2 - Karate

Katatræning, pænt hårdt

Fredag D. 15/2 - Cirkeltræning hjemme

Swings, strækkere, situps, rygbøjninger

Pulsen op

Søndag D. 17/2 - Cirkeltræning hjemme

10m sjipning

Strækkere, swings, rygbøjninger, situps, benbøjninger, band pull aparts.

Et bens dødløft, rows, press, snatches

Pulsen godt op.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8/2 - Træning i OBBC

Ikke super-tilfredsstillende træning, men fik da pulsen op et par gange og nogle gode pump.

Jeg mangler en plan. Når mit medlemskab i obbc slutter, vil jeg lave kb træning herhjemme - men der er flere måneder til. Hvis det passer kan jeg tage et par crossfit-timer, men det gør det sjældent. I dno.

I dag var planen dødløft, chinups og mavetræning. Karate har vist det tydelige, nemlig at mine mavemuskler er totalt svage.

Tænker i øvrigt at en hjemmetræning kunne være:

KB Snatches 2m hver side, 16kg kb

KB Swings 2m hver side, 24kg kb

Cirkler med strækkere, situps, et-bens squat, englehop

3x5-10 dødløft, squat, rows, press mv.

Evt krydre det med trappesprint, sjipning i gården eller udendørs sprint.

Input?

Hvis du mener 2m er lig med 2gentagelser med hver hånd. Altså 4 reps ialt i snatch og 4reps i swings så er det alt, alt for lidt. KB snatch og swings er øvelser der egner sig til at kører lidt flere gentagelser. Overvej at brug en 'timer'.(Du kan evt. downloade en app på telefonen), og kør tabata intervaller eller lign. 5mins eller 10mins snatch test. Dog først når teknikken er nogenlunde på plads. Men eller bare kør noget 30sek snatch/Swing efterfulgt af 30sek hvile og fortsæt så længe formen og motivationen er til det. Den neurale indlæring bliver meget bedre og dit det gavner iforhold til dit mål om at ville tabe fedt.

Ellers fine øvelser du nævner. Ellers synes jeg pushpresses og strict presses med KB's også burde indgå. Flotte skuldre kan damerne li'...

Lav dine egne 'WOD' og fokuser på hvad målet for dagens træning skal være. Eks. styrke i dit overheadpres. Så er det bare at kører en hulens masse sæt. 10-20sæt med KBne, eller Cardio / Muskeludholdenhed. Så 2-3 Tabatas af med forskellige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/2 - Karate

Vinterferie er lig med voksen træning, som er lig med træning med sort bælter. Svær træning, men spændende.

At slå og sparke på piger - og ramme! - er i øvrigt en svær grænse at overskride. Det falder mig ikke naturligt.

Onsdag d. 20/2 - Karate

Fokus på kraft i slag og kraft i defensiv stance. Hårdt! Den sidste halve time var nærmest brydning, fedt!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 22/2 - Træning i OBBC's CF garage

6m sjipning, lidt skiften ben osv.

Pulsen godt op.

Squat:

3 x 60kg

3 x 70kg

2 x 3 x 80kg

Tungt, lol.

Rope climbing:

To slappe forsøg.

Et forsøg hvor jeg kan 80% op. Højdeskrækken satte ind :p

Mega hårdt for grebsstyrken.

KB Swings helvede:

15 x 48kg

25 x 32kg

35 x 24kg

45 x 16kg

Næsten uden pauser. Grotesk hårdt. Kunne ikke få styr på åndedrættet.

Bænkpres:

3 x 60kg

3 x 70kg

2 x 3 x 80kg

Slapt.

100 x sjips

Lidt chinups.

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Længe siden sidste update, kan ikke tage mig sammen til at logge dagligt pt. Doms fra baglårene sad i mig i en hel uge, har sjældent oplevet noget lignende. Karatetræningerne med mega doms i baglår var frygtelige. :)

Mandag d. 25/2 - Karate

Træning med sensei, som er normal instruktør om mandagen. Pænt hårdt.

Onsdag d. 27/2 - Karate

Faste onsdagsinstruktør er tilbage. Grotesk hårdt, til dato den hårdeste træning. Fedt.

Torsdag d. 28/2 - Karate kumitetræning

Kamptræning med sparring af både brun- og sortbælter. Fucking ledt. Var i kumite med en gulbælte, endte med at få et par knytnæver i ansigtet. :laugh:

Fra fredag til onsdag: Feber, kvalme/opkast, diarre. Wasted. I flere dage indtog jeg ikke andet dagligt end en halv liter cola og en skive ristet brød. Lort. Er i bedring nu, og satser på karate på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11/3 - Karate

Fokus på graduering. Hård omgang, som bar præg af at kroppen havde været inaktiv en måned uge.

Vægttabet går forrygende, og så vil jeg ikke skrive mere om det. Når jeg et vist mål, poster jeg et pic. :smile:

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16/3 - Graduering

Klarede tingene til både gult og orange bælte, dejligt.

Spøjst at lave sit shit foran 75 mennesker, gi'en er ikke taknemmelig overfor min kropsform. Like a boss attituden gjorde formentlig forskellen på at ligne en komplet idiot og at ligne en almindelig motionist. :smile:

Mandag d. 18/3 - Karate

Start på rød bæltes pensum, nye spark. Min smidighed rækker som en skrædder i helvede. Gik dog nogenlunde.

Onsdag d. 21/3 - Karate

Fortsættelse på spark, stillinger og slagstyrke. Vores trænere er begyndt at tilføje en del styrketræning. Sådan nogle gamle sortbælter har en overraskende mængde bw-øvelser, der virkelig tager kegler. Samme med konfitionsøvelser. Hvem havde troet, at 60 sekunders knæløft, skiftevis fra side til side, med fuld knald, kunne ødelægge en nogenlunde trænet mands lunger og benmuskler?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 23/3 - Træning i OBBC

Valgte at tage op og løfte jern, efter at have siddet og bakset med Speciale. Dårlig idé, for domsene tog hævn i går til karate. None the less var det en dejlig træning.

15 minutter på CrossTrainer opv

Squat:

5 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

Spøjst, men det er vel naturligt, når man laver andet arbejde end vægttræning.

Stående læg:

3 x 10 x 200kg

Chinups:

5,4,2

Ikke god stil.

Bænkpres:

5 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

Der var til mere, men ikke meget mere. Overrasker mig, jeg har lavet rigtig, rigtig mange armbøjninger den seneste månedstid.

Cable rows:

3 x 10 x 10blokke

Curls, fransk pres, ab wheel og leg raise.

Godt tæsket, søndagen gik med lede doms.

Mandag d. 25/3 - Karate

Ferie = voksentræning = sparring og træning med sortbælter. Vi var 3 orange, 2 grønne, 2 brune de sidste 10 sorte. Bum bum. Den væsentlige ændring er, at man skal være oppe på tæerne og HURTIG, HELE tiden. Vanvittig hårdt. De sidste 6 træninger har jeg cyklet fra træning efterfølgende og tænkt "Det har i grunden aldrig været hårdere end i dag". Jeg tror såmænd at baren sættes højere og højere hele tiden.

Træningen var en blanding af at udføre slag, spark og parreringer ud i luften foran en (kihon) og skarp kamp (kumite). Frem spark, tilbage bloker, frem spark. Det var en tælling, som blev udført 100 gange. Pyh.

Sparringen blev mixet op med 30 armbøjninger, 50 mavebøjninger, 20 englehop mv. Når man har gjort det i 90 minutter, ender knoerne med at gå i stykker pga. armbøjninger og hvis et slag rammer et andet slag (ved fejl) osv. Dvs. størstedelen af gi'erne (hvide dragter) havde blodstænk udover brystet. Det så vildt ud til sidst. :laugh:

I øvrigt var der to brunbælter, der i lørdags var gradueret til sortbælter. De fik klø. Sensei startede træningen med "Jeg kan se, at xxxxx og yyyyy har fået sortbælte. Tillykke. Nu skal de smadres." :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

I'm back, motherfuckers.

Jeg har nu brug for et nyt sted at logge, da min app ikke længere virker (iOS7). Comebacket markerer også et nyt program. Basalt set kører jeg med løbende progression i de tre store, og en masse curls. Toppede i forrige uge ned PR på 5x5x92.5kg i squat. Starter lavt.

HF 1/1:

Squat: 5x2x75kg

Let bænkpres: 5x2x50kg

Rows: 5x5x60kg

Dips: 3x6xbw

Strict curls: 10x1x32.5kg

Rev. curls: 3x8x15kg

Wrist curls: 3x12x40kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share