"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

:laugh: Hehe...

Vores unger er vel efterhånden så store at jeg ikke behøver kaste føden ind længere...

Men jeg har altid spist hurtigt - også forud for afkomstid... Men da ungerne var små gik det bare endnu hurtigere... Sådan lidt ligesom en ninja... Munden når ikke engang at opfatte maden før den er væk... Sejt ik :4whistling:

Takker :yo:

Link to comment
Share on other sites

I dag stod active recovery på en tur i stalden...

Red i ca 55min...

Dejlig tur...

Og så har jeg spist meeeeeget langsomt i dag, i hvert fald sammenlignet med hvad jeg plejer... Det er gået ok...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Warmup (sådan ser den altid ud)

Foamrolling (tractus iliatibialis, haser, lår, balder, adduktorere, øvre ryg, trapz),

Mobility work (ankel i 3 retninger, skulder wall slide)

Diverse (assisted rear lunge, lateral squat, squat m. elastik, serratus crunch, etbensbækkenløft, skulder dislocations, hofte/planke øvelse som jeg ikke ved hvordan jeg forklarer kort).

Stræk - primært pecs, haser og adduktorerne...

Week 3 - Workout 1:

2 runder af

15 Goblet squat (5kg - knæ har brokkset sig lidt så holder vægten ultra lav)

10/10 Windmills (10kg)

15/15 ½kneeling chop (Medicinbold - 5kg)

2 runder af

15 Single leg rumanian DL

15 OACable pulldown from tall knee (12kg)

60 sek. Planken

2 runder af

15 Bækkenløft med hasetræk på bold

15 Skulder: lateral fly+ udadrotation (2kg - rehab style)

30 sek. rear elevated iso-hold

Efterfulgt af

3x12-15 Mave på bold

3x15 Sa Lat. Pulldown (14kg)

Lækkert at få træningen overstået i arbejdstiden :yo: ...

Vægtene er stadig super lette - men tempoet i træningen er højt.

Nåede ovenstående opvarmning og træning, samt instruktion til de borgere på holdet. Samlet tid: 55min...

God dag...

Link to comment
Share on other sites

Af de nyeste assignments er det vigtigste imo følgende

Progress, not perfection.

Som i at ingen mennesker er eller kan være perfekte hele tiden. Så hvis målet er 100% så vil man fejle... Hvis man derimod stræber efter 80%, "lidt bedre" eller blot "bedre end i går" er det mere realistisk og overkommeligt...

Hvis man så falder i gælder det om at hviske tavlen ren, du kan alligevel ikke ændre på det der er sket, så hellere starte på ny og gøre det bedre end i går...

Processen - i korte træk:

Jeg kommer gående ned af en vej.... der er et stort hul.... jeg falder i hullet.... dernede er jeg fortumlet og grædefærdig, smerter generer og jeg er lang tid om at komme op igen....

Jeg kommer gående af samme vej... der er et stort hul... jeg falder i hullet... jeg er fortumlet og trist... men kommer hurtige op igen...

Jeg kommer gående af samme vej... der er et stort hul... jeg falder i hullet... jeg er irriteret.. men jeg kommer hurtigt op igen...

Jeg kommer gående af samme vej... der er et stort hul... Jeg går udenom hullet og fortsætter...

Jeg går en anden vej...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet klog - meget klog.

Jeg har nemlig indset at jeg ikke er i stand til at leve på den måde jeg gerne vil på egen hånd...

Derfor har jeg søgt hjælp... Jeg har været meget i tvivl om hvad jeg har brug for og har overvejet flere muligheder...

Til sidst er valget dog faldet på Lean Eating programmet hos Precision Nutrition.

Så det er jeg startet på her d. 13. Januar.

Det er en noget anderledes tilgang end hvad jeg tidligere har forsøgt - og arbejder med langsomme gradvise vaneændringer frem for at skulle gøre alt på en gang. Det handler om at være konsekvent og vedvarende - frem for at gøre alt perfekt i to eller 3 måneder. Det er en kombination af coaching, træning og kostvejledning.

Indtil videre skal jeg bare stole på at mine coaches ved hvad de gør - lave mine workouts, habits og daglige assignments - og ikke overtænke og planlægge det hele...

Jeg har været meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle lave logbog om processen, men tænker der måske er andre som mig som gang på gang falder i pga. den her alt eller intet mentalitet... Min udfordring er at jeg føler mig som en fiasko hvis jeg ikke er 100% - og er nok allerede ved at indse at ingen kan være 100% hele tiden - så måske det er bedre at stræbe efter 80% og så til gengæld kunne holde det... Jojo... Jeg bliver klogere og klogere hver dag :rolleyes: ....

Habit:

I forhold til habits modtager jeg en ny habit hver 14. dag.

Min første habit er at jeg skal lave en lille ting hver dag som forbedre min sundhed. Indtil videre har jeg bl.a. lavet følgende: lagt 5 min oveni den daglige aftengåtur med hunden, fokuseret på at indtage mere vand, gået tidligere i seng, købt pilledispenser så jeg får taget diverse tilskud (vitaminer, fiskeolie og andet i den dur), lavet madplan - og planlagt hvilke da jeg skal medbringe forkost ud fra hvad min kantine på arbejdet serverer, trænet bækkenbund og andet i den dur. Man kan enten arbejde på den samme vane hele perioden eller gøre som jeg og arbejde på forskelligt.

Tanken med denne første habit er at man skal lære at lave vaneændringer før man reelt er i stand til det. Så det er en øvelse i at lave ændringer og jeg kan allerede mærke at jeg tænker mere over hvilke mange små ting jeg kan gøre...

Nærmere beskrivelse af assignments følger senere... :4flex:

Kære Cat.

Jeg vil gerne sende dig en STORT KRAM og opbakning herhjemmefra!

Det er superfedt, at du har valgt at logge processen. - og jeg synes allerede, der er blevet spredt "kloge ord" til gavn for andre også! Tak for det!

Jeg er ked af at høre, at din skulder er så skadet.

Jeg synes, at du er en sej kvinde uanset hvad - og du skal nok "komme igen"!

Bedste hilsner og ønsker til både dig og din familie

Tina

Link to comment
Share on other sites

Kære Tina

Tak for både kram, opbakning og søde ord. :flowers:

Håber da at andre kan blive inspireret af tilgangen hvis de tænker det er det rigtige for dem.

Ja - det er noget bøvl med skulderen, men jeg ser hvordan det går inden jeg beslutter mig endeligt mhp operationen. Lige nu hælder jeg til at springe over, mens jeg før jul var ret sikker på at den skulle laves asap.

Tak for det - og glade hilsner og mange tanker til dig og ungerne også...

Knus

Link to comment
Share on other sites

I forhold til den nyeste habit har den faktisk sat en masse tanker i gang.

Jeg har allerede erfaret at jeg, når jeg sætter tempoet ned under måltidet, smager maden mere. Jeg synes det er svært - især om morgenen når jeg skal ud af døren eller hvis jeg har travlt på jobbet - men omvendt er det måske meget godt netop her og stoppe op og trække vejret.

Jeg har jo fortsat ikke fået restriktioner på hvad jeg skal spise og den med at spise langsomt gælder alt jeg indtager. Denne tanke har jeg vendt og drejet lidt. Jeg undrer mig over at jeg faktisk så længe jeg kan huske fx altid har taget 2 eller 3 af gangen hvis jeg fx spiser nødder, vindruer, M&Ms, små stykker slik mm. hvorfor smager det bedre når man har 3 M&Ms i munden frem for en. Smagen må jo for katten være den samme, så hvorfor gør jeg det?

Det spørgsmål kan jeg ikke svare på - men nu undrer jeg mig - og så kan det jo være at jeg fremover nøjedes med 1 ad gangen - som jeg så vælger at spise langsomt så jeg også smager den... og ikke blot kaster den i gabet...

Fodnote: Det er ikke fordi min kost primært består af M&Ms - det var blot ment som et eksempel...

Link to comment
Share on other sites

Dagens workout:

Introduktion til intervaller

Opvarmning:

5min stepmaskine

5min roning

Efterfulgt af:

2 runder af

15 sek. all out - 45 sek. moderat

på romaskinen

Meget meget hurtig og let omgang... men nu er det gjort :4flex:

Mon ikke det nok skal blive hårdere når der gradvist kommer mere på...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag var hviledag - så ingen træning her...

I går fredag fik jeg lavet week, workout 2.

Opvarmning as usual

efterfulgt af

2 runder af

15/15 splitsquat (5kg)

15 BO DB Row (16/12 kg)- efter første runde undrede jeg mig over at den virkede tung, indtil jeg fandt ud af jeg havde taget den forkerte kettlebell - anden runde virkede let...

15 rygekstensioner med rotation af arme

2 runder af

15Rumænsk DL (30kg)

15/15 Oa Db Press (12kg)

30/30 sek. sideplanke

2 runder af

15/15 Lateral squat (2,5kg) - ikke min yndlingsøvelse

15/15 ½kneeling row

30 sek. SA band pulldown iso hold

Ok træning, dejligt at det er blevet to runder, så føler man også at man laver lidt - til trods for at det fortsat er ultra let... :4flex:

Havde glemt hvorfor jeg ikke er glad for 15 reps... argh... :rolleyes:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Nyeste assignments:

Noget med at værdsætte slow-living... i et samfund hvor alt går hurtigt...

Øvelse med at spise en rosin virkelig virkelig langsomt - og gentage nogle gange for at få den fulde smagsoplevelse...

:rolleyes: Spørg hvis jeg skal uddybe nogle assignments.... Jeg skriver kun meget overfaldiske stikord herinde... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

I går var træningen en ridetur på hesten, samt en boks der skulle tømmes - og et par gåture med vaps...

I går var jeg også på vægten og tog mål...

Der er røget yderligere 800g, så samlet vægttab efter 3 uger er 3,3kg... jeg har fortsar ingen restriktioner - har så gar spist pandekager med det hele, spist popcorn i biffen og andet ikke så sundt.

Der er røget et par cm fra lårene, og en enkelt fra hofter og lægge.. tænker umiddelbart væske. ..

Jeg har endnu ikke misset en træning - alt i alt er jeg godt tilfreds. ..

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

I aftens stod træningen igen på en tur på hesteryg, samt diverse gåture med vapserne... Altså active recovery...

I dag skal jeg lave week 4 - workout 2

havde håber på at lave den på job i dag, men "desværre" var der brug for mig på holdet :rolleyes:

Så jeg må træne i aften i stedet.

Min assignment fra i går var lidt tankevækkende.

Den handler om hvordan man sætter mål.

I forhold til motivationsprocessen er det mere motiverende at sætte behaivor mål frem for outcome mål.

Du har i bund og grund ikke direkte indflydelse på outcome'et, men du har indflydelse på hvad du gør for at nå derhen. Så behaivormålene handler om at at gøre det du kan, der hvor du er - at sætte konkrete mål i processen...

Fokuser på Hvad kan jeg gøre i dag?, i denne uge? og i denne måned?

Frem for at fokusere på at der skal smides 70000kg...

Dagens assignment:

What are you doing right now?

Notice, pause and pay attention - Når vi stopper op og tænker og hvad vi gør og hvorfor vi gør det aktiverer vi den bevidste del af hjernen - frem for at være styret at det ubevidste eller vanemæssige.

Så stop op, læg mærke til hvad du gør - og spørg dig selv hvorfor du gør det.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning;

10min opvarmning på step og romaskine

Efterfulgt af 3 runder af 15 sek. All out - 45sek roligt tempo udført på romaskine. ..

Nåede næsten at få sved på panden...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

PS: skal du virkelig tabe 70000kg? Det lyder af lidt meget?

Jeg tænker måske at du kan nøjes med 30-40 ton? :D

Måske ikke helt... men tæt på...

Var på vægten i morges.

Minus 1 kg siden sidste vejning...

Men det er ikke officiel vejedag... så ved det ikke...

Link to comment
Share on other sites

Så tæller det ikke for det er ikke vejedag.

Jeg hader konceptet om vejedag. Når jeg holder øje med vægten vejer jeg mig hver dag. Ved dog godt at det ikke er for alle. :)

Så er du jo også en stor idiot Famse

Det er ikke godt for sindet at erfare at man ikke nødvendigvis har nedadgående vægt dag for dag, pga forskel i væske balance, mave indhold og what have we.

Når jeg cutter, så vejer jeg mig cirka hvert halve år. Så er jeg sikker på at det er retvisende

Link to comment
Share on other sites

Så er du jo også en stor idiot Famse

Det er ikke godt for sindet at erfare at man ikke nødvendigvis har nedadgående vægt dag for dag, pga forskel i væske balance, mave indhold og what have we.

Når jeg cutter, så vejer jeg mig cirka hvert halve år. Så er jeg sikker på at det er retvisende

Derfor måler man hver dag og følger tendenser. Simpel statisk snilde leder mig frem til at mange frekvente målinger tendenseret er bedre end få spredte netop pga varians. <3

Og ja - jeg ved godt at du jokkede Sorten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share