Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Jeg havde besluttet mig for endnu en tur med forholdsvis lav intensitet pga. lysken. Det var vist en god ide, for benene føltes lidt tunge i det, de første 2/3 af turen. Men så kom der en og lagde sig lige bag mig, og så blev jeg jo nødt til at løbe fra hende.  Hvilket resulterede i, at jeg kom til at ligge lige bag én, som jeg jo så næsten blev nødt til at løbe fra.  Det var egentlig ikke så hårdt, men det var nu meget godt, at de ikke løb så stærkt - det gør jeg jo heller ikke selv - for konkurrence mennesket kom lidt op i mig, og jeg skulle jo samtidig være varsom med lysken.

Det minder mig om reklamen med manden, der går en tur gennem parken. Han bukker sig ned for at binde sin skosnøre, hvorefter en ung fyr også sætter sig ned i startstilling... og pludselig fiiseer afsted. (damn, kan ikke huske hvad det er for)

Jeg bliver helt flov, når jeg læser om jeres aktivitetsniveua... men godt gået :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det minder mig om reklamen med manden, der går en tur gennem parken. Han bukker sig ned for at binde sin skosnøre, hvorefter en ung fyr også sætter sig ned i startstilling... og pludselig fiiseer afsted. (damn, kan ikke huske hvad det er for)

Jeg bliver helt flov, når jeg læser om jeres aktivitetsniveua... men godt gået :)

:D :lol:

Aktivitetsniveau - hmm.... sådan har jeg det, når jeg læser Arnes log. B)

Det også kun to uger siden, jeg er begyndt for i motionscenter igen - så nu er jeg lige ved at finde ind i den gode rytme igen. Men tak skal du have! :D

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning 21-2-03:

opvarmning: 10 min. på kondicykel med middel intensitet

styrketræning:

- mave: incline bænk, niveau 2: 3x12 (2 gange lige, 1 gang skrå)

- lænd: 1x12@10kg + 2x10@10kg

- vertical row: opvarmningssæt + 3x12@25kg

- træk til nakke opvarmningssæt + 2x8@30kg + 1x12@25kg (mener jeg)

- biceps m. stang+2,5kg: 1x8 + 2x7

- leg extension: 3x12@40kg (jeg bliver træt/tilsyret i musklerne på den ondeste måde ved denne øvelse :bomb: ;) )

- leg press: opvarmningssæt + 2x12@80kg (og så kom jeg i tanke om, at jeg sidste gang havde besluttet, at køre denne øvelse med 90kg :angry: ) så: + 1x12@90kg :devil:

- seated leg curl: 1x12@40kg + 1x8@45kg + 1x12@40kg (forsøgte at køre tredje sæt med 45kg også, men allerede ved første rep kunne jeg mærke, at så ville mine lægge gå i krampe, så... <_< )

- mave: incline bænk, niveau 2: 3x12 + 5 ekstra ;) (2 gange skrå, 1 gang lige)

Cardio: 20 min. på stepper med middel intensitet

Dagens træning får 4x :banana: , da det var en udmærket træning + jeg fandt ud af, at kaffen er gratis :tongue: + jeg fik ondt af mig selv, fordi vandet i bruseren var iskoldt!!! :bubblebath:

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Hey Hoosier :bigsmile:

Det også kun to uger siden, jeg er begyndt for i motionscenter igen - så nu er jeg lige ved at finde ind i den gode rytme igen.

Det virker til du allerede har fundet den gode rytme igen :)

De der ca 5,5 km er en god distance at løbe i dag ;) Det løb jeg nemlig også :tongue:

Hilsen Tulle

Link to comment
Share on other sites

Hey Hoosier  :bigsmile:
Det også kun to uger siden, jeg er begyndt for i motionscenter igen - så nu er jeg lige ved at finde ind i den gode rytme igen.

Det virker til du allerede har fundet den gode rytme igen :)

De der ca 5,5 km er en god distance at løbe i dag ;) Det løb jeg nemlig også :tongue:

Hilsen Tulle

Hej Tulle!

Jo, det går da okay med rytmen - det hjælper jo også at have en log - så kan alle jo se, hvis man "snyder". ;)

Det jeg mener er, at jeg glæder mig til, jeg ikke længere skal tage mig sammen for at komme afsted til træning, men at jeg derimod næsten ikke kan lade være. Sådan har jeg det med løb - kan desværre kun løbe højst hveranden dag, da jeg ellers alt for let får problemer med skinnebenene. Men jeg ved, det nok skal komme med motionscentret også, når bare jeg overbeviser mig selv om, at jeg skal tage afsted her de første par uger. Det går såmen også fint nok med motivationen, når jeg først er der. :) Men det er bare så koldt og mørkt udenfor for tiden.... så af og til virker den varme dyne altså mere tiltalende. :rolleyes: Men som sagt, det hjælper, at man har en log at opdatere...

Glæder mig til snart at begynde på squat og dødløft også. Og hvem ved, måske endda dips og chin-ups en dag. :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning + cardio, 22-2-03:

opvarmning: 10 min. på cross trainer med middel intensitet

styrketræning:

- mave: incline bench, niveau 2: 3x16 (2 gange lige, 1 gang skrå)

- lænd: 3x12 uden vægt

- BP: opvarmningssæt m. stang + 3x8@10kg+stang (hvad vejer sådan en stang? :confused2: )

- chest press: 2x8@25kg + 1x12@20kg

- pectoral: 1x12@15kg + 1x8@20kg + 1x7@20kg (vistnok?!?)

- shoulder press: opvarmningssæt m. 10kg + 3x10@15kg (vistnok - hmm.. min hukommelser er vist ikke, hvad den har været)

- lateral raise: 3x12@3kg

- triceps (cable pushdown ?!? :confused2: ): opvarmningssæt m. 5kg + 1x12@7,5kg + 2x12@10kg (det gik udmærket med albuerne i dag)

- mave: incline bench, niveau 2: 3x12 (2 gange skrå, 1 gang lige)

cardio:- 24 min. prg. på kondicykel, progressivt med forholdvis høj intensitet (især sidste 1/3) + 6 min. cool down

- 5 min. - den der armdims-kajakagtige ting

let udstrækning

Dagens træning får 4 store :banana:, da de fleste øvelser kørte ret godt, og jeg blev tæsket godt igennem til sidst på kondicyklen. Desværre var vandet i bruserne stadig koldt - men de har lovet at det skulle være i orden fra næste uge. :devil:

Derudover har jeg gået ca. 30 min. i dag (til Føtex og tilbage igen) :) .

Link to comment
Share on other sites

AF>> Okay - tak for svaret - det vil jeg prøve at se på næste gang. :) Det er jo rart at vide, hvor meget man bænker ;) - kunne nok godt tage lidt mere, men jeg tør ikke uden spotter. :chicken: I stedet forsøger jeg at koncetrere mig om, at bevægelsen bliver flydende og ikke skæv (dvs. presse lige meget med højre og venstre side).

:pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Der er fuld fart på træningen nu! Herligt! :) Et lille men - styrketræning og hård cardio er det ikke optimalt at udføre tæt på hinanden. Du får nok mere ud af begge dele ved at adskille dem i tid - helst mindst 8-10 timer.

Link to comment
Share on other sites

Der er fuld fart på træningen nu! Herligt!  :) Et lille men - styrketræning og hård cardio er det ikke optimalt at udføre tæt på hinanden. Du får nok mere ud af begge dele ved at adskille dem i tid - helst mindst 8-10 timer.

Hej Arne :)

Ja, jeg ved det egentlig godt (mth. styrketræning og cardio). Problemet er bare, at hvis ikke jeg laver det hele på én gang, når jeg er i centret, så får jeg det ikke gjort (og jeg vil jo gerne begge dele :rolleyes: ). Desværre kan jeg ikke løbe hver dag (pga. skinnebenene), men på løbedagene skulle det i hvert fald være muligt at adkille cardio og styrketræning.

Tak for kommentaren. :)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning 23-2-03:

opvarmning: 10 min. på crosstrainer (middellav intensitet)

styrketræning:

- mave: incline bænk, niveau 2: 3x16 (2 lige, 1 skrå)

- træk til nakke: opvarmningssæt + 3x12@25kg (?)

- lænd: 2x12+1x10@10kg

- vertical row: 3x12@25kg

- biceps curl m. stang+2,5kg: 9/8/7

- leg press: opvarmningssæt m. 70kg + 2x8+1x10@90kg

- leg extension: 3x12@40kg (de første fem i et sæt er altid vildt nemme, mens de sidste fire er ekstremt hårde!!)

- seated leg curl: 1x12@40kg (nemt! :) ) + 2x10@45kg (PR for 10 stk. :devil: og første gang, jeg kørte to sæt m. 45kg)

- mave: incline bænk, niveau 2: 3x12 (2 skrå, 1 lige)

cardio: 10 min. på stepper med middel intensitet, fik dog pulsen godt op det sidste minut

Bemærkninger:

Dagens træning gik virkelig godt, så jeg giver 4x :banana:. Jeg kunne mærke, at jeg ikke rigtig gad cardio i dag, men til gengæld havde jeg slet ikke lyste til at stoppe med styrketræningen! :pumpin: Lækker fornemmelse! :)

Og så var vandet ovenikøbet lunkent i dag, så det var til at holde ud... :bubblebath:

Kiggede efter, hvad BP-stangen mon vejer, men det så ikke ud til at stå nogen steder. Det er en af de der Techno Gym stænger. Spurgte én, som mente, at den nok vejer ti kg. Det lyder vel rimligt nok, at jeg har 20kg i BP, når jeg også har ca. 20kg i den på maskine. :confused2:

Spørgsmål:

Jeg er ved at være træt af træk til nakke - synes ikke, jeg får nok ud af den. (Hvis jeg skal køre øvelsen ordentligt (teknisk), synes jeg ikke, jeg får særlig godt fat omme i rygmusklerne. Det føles som om, det mest er biceps, der arbejder, selvom jeg forsøger at koncentrere mig om rygmusklerne...) Er der nogen, der har nogle gode alternativer? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre du nyder styrketræningen :) Man bliver sq hooked på det. Mht dit spørgsmål, så kan du prøve at køre træk til brystet istedet, men hvis du er stærk så er chin ups virkeligt gode! Har du egentligt ikke nogle rowing øvelser med? De er også gode f.eks. med vægtstang eller håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre du nyder styrketræningen  :) Man bliver sq hooked på det. Mht dit spørgsmål, så kan du prøve at køre træk til brystet istedet, men hvis du er stærk så er chin ups virkeligt gode! Har du egentligt ikke nogle rowing øvelser med? De er også gode f.eks. med vægtstang eller håndvægte.

Træk til bryst? Dvs. jeg bruger samme stang og greb men læner mig en smule tilbage og trækker til brystet i stedet, ikke? Det vil jeg nok prøve næste gang så. Jeg var nemlig lidt usikker på, om de to øvelser trænede det samme.:bblush:

Jeg vil gerne prøve chin-ups (men er nok ikke stærk nok...). Men så skal jeg vist lige have fat i én, der kan give mig lidt instruktioner først. Hvad er egentlig hårdest - overhånds- eller underhåndsgreb ved chin-ups?

Rowing øvelser? Jeg kører vertical row i maskine, men jeg ved ikke, om det er det, du mener? :confused2: Jeg må vist hellere kigge lidt nærmere på øvelsesbiblioteket igen.:bblush:

Og så lige et sidste spørgsmål (off topic): hvad er military press? :confused2:

Tak for rådene. Det er altså genialt med sådan en log, så man kan få noget respons på sin træning. B)

P.S. Jeg skal forresten begynde på squat og dødløft i næste uge! :D

Link to comment
Share on other sites

Håndfladerne væk fra hovedet - det er en super øvelse - men hård - så fortvivl ikke over at du skal have meget lidt vægt på.

Oki doki! Mange tak for hjælpen. Og nu lige et dumme-spørgsmål mere: med military press træner man skulder og triceps, eller?!? :confused2: Jeg har den godt nok ikke i mit program, men det er vel værd at overveje på et tidspunkt. Men nu tror jeg lige, jeg vil igang med squat og dødløft først. Og så kunne jeg godt tænke mig at være i stand til at lave chin-ups og dips senere (ligesom Tulle :angel: ). Kan ikke helt overskue det lige nu - tror, jeg vil tage det et skridt ad gangen - tilpasse mit prg. efterhånden...

Link to comment
Share on other sites

Og nu lige et dumme-spørgsmål mere

Det findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar. :) Ok den er gammel og slidt, men alligevel ;)

Den primære muskel military træner er forsiden af skuldrene.

Men du træner også midten af skuldrene, triceps, øverste del af brystet og endda en smule af den øverste ryg.

Se beskrivelsen her

Du er for hurtig arne...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Okay - endnu engang mange tak - det ser jo godt ud! Jeg er virkelig i syv sind om, hvad jeg skal gøre med mit program, for der er så mange øvelser, jeg har lyst til at prøve. Men jeg vil jo heller ikke bare køre øvelser på må og få uden at få noget ud af det. På den anden side vil jeg heller ikke have et program, der er så stramt, at jeg ikke kan tage en fridag, dyrke anden sport eller evt. bytte lidt rundt på øvelser, hvis jeg har lyst til det. Det bedste er nok, hvis jeg lige ser, hvordan det går med squat og dødløft og så laver øvrige ændringer, når jeg har fået de øvelser på plads (tålmodighed, Kathrine! ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Aftenløb den 24-2-03:

Distance: ca. 5,5km

Tid: 33.34min. (incl. tid for rødt lys)

GP: 153 bpm (ringe :angry:) (højeste puls, jeg lagde mærke til: 176 bpm)

Kommentarer:

Tja, jeg havde svært ved at finde rytmen og derfor også ved at presse mig selv. :angry: Det lykkedes mig dog delvist til sidst, så den sidste måske 1/4 af turen gik okay, og jeg fik pulsen lidt op (de 176 bpm var lige ved slutningen af turen - jeg stopper pulsuret før afjogning). Dagens træning kan vist ikke snige sig op på meget mere end 2x :banana: - men i det mindste kom jeg da afsted som planlagt. Det var nu også meningen, at i dag ikke skulle være specielt hård, da jeg har trænet forholdsvist hårdt i tre dage i træk og også regner med at gøre det i morgen. :)

En god aften til jer alle. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt gået Hoosier ;)

Sad og studsede lidt over "incl. stop for rødt lys" - indtil det slog mig, at man KAN løbe andre steder end løbebånd, er vist ved at blive miljøskadet.

Men godt du kom afsted ! det betyder meget for psyken at man kommer afsted til sine planlagte træninger.

(nu sviner jeg lidt herinde...men ja ;) )

Link to comment
Share on other sites

Det er godt gået Hoosier ;)

Sad og studsede lidt over "incl. stop for rødt lys" - indtil det slog mig, at man KAN løbe andre steder end løbebånd, er vist ved at blive miljøskadet.

Men godt du kom afsted ! det betyder meget for psyken at man kommer afsted til sine planlagte træninger.

(nu sviner jeg lidt herinde...men ja ;) )

*GG*. Du skal være velkommen. Jeg synes nemlig også, det er hyggeligt, når folk kommer med kommentarer, opmuntringer og sjove bemærkninger i loggen. :)

Jeg løber stort set aldrig på løbebånd - mine aerobicsko egner sig ikke til løb, og jeg gider ikke vaske mine løbesko af hver gang! Men for øvrigt synes jeg også langt bedre om at løbe udendørs (ville dog foretrække skoven som "hjemme" i Sønderborg - men søerne er også okay - der kan man jo løbe på stort set hvilken som helst tid af døgnet uden at være alene - og længere væk end søerne gider jeg næsten heller ikke bevæge mig for at løbe en tur ;) ). Uret stopper jeg (indtil videre i hvert fald) ikke ved lyskryds, for så glemmer jeg bare at starte det igen. Men hvis jeg på et tidspunkt vil til at løbe mere efter en god tid, vil jeg da gøre det. :)

Og ja, du har helt sikkert ret i, at det er godt for psyken at komme afsted, når man har planlagt det! B)

Link to comment
Share on other sites

mine aerobicsko egner sig ikke til løb, og jeg gider ikke vaske mine løbesko af hver gang!
avser.....sidste gang jeg vaskede mine løbesko, gjorde jeg det ved "90 grader" - imellem os to; jeg har ikke nogle løbesko mere - jeg fik tilgengæld 2 sandaler udaf maskinen (sålen) og et par balletsko (resten) udaf det.
Men for øvrigt synes jeg også langt bedre om at løbe udendørs (ville dog foretrække skoven som "hjemme" i Sønderborg - men søerne er også okay - der kan man jo løbe på stort set hvilken som helst tid af døgnet uden at være alene - og længere væk end søerne gider jeg næsten heller ikke bevæge mig for at løbe en tur  ).

Næh, det er også helt vildt kedeligt at løbe på løbebånd, og fatter faktisk ikke helt folk gider det ? Nu er min løbetræning godt nok nede på et minimum efterhånden, og har kun brugt båndet til at varme op på - men ja, en skov eller en strand tur, sådan en tidlig forårsmorgen....DET er godt ;)

Hm, må begynde at løbe igen....men kender du det ? :)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share