Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"De tunge bens aften" - cardio den 13-3-03:

Cykling (motionscykel): 50min (2x24min prg. + 2min afkøling)

Intensitet: ringe :(

Hyperextensions: 12stk.

Mave, bench/2: 24stk. (12 skrå, 12 lige)

Bananer: :banana:

Humør: :D :D :D

Kommentar: Er der andre end mig, der har lagt mærke til, at man altid ser meget bedre ud i de spejle, de har i træningscentrene? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Ikke såmange bananer på den træning ?

Nej - benene var ikke til så meget her til aften (som svagt antydet i overskriften på indlægget :rolleyes: ). Så træningsmæssigt kunne det ikke blive til meget mere - men jeg fik alligevel den der "i-godt-humør-efter-træning" fornemmelse, så derfor ville jeg med :D :D :D lige understrege, at humøret ikke fejlede noget. :)

Link to comment
Share on other sites

den der "i-godt-humør-efter-træning" fornemmelse,

Ok godt ;)....den er simpelthen også bare guld værd den følelse ;) - på mine hviledage kan jeg virkelig savne den - det er sjovt som hjernen belønner een for at have trænet ;)

Det er faktisk den, der gør det hele værd - udover selvfølgelig resultaterne; men man har det altså bare godt, både fysisk og psykisk efter endt træning.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 14-3-03:

Opvarmning: 10min på kondicykel med latterligt lav belastning (gårsdagens træning sad stadig i benene)

Styrketræning:

- DL: 10/10/10@25kg (kørte godt)

- squat: opv. m. stang + 8/7/8@20kg (andet sæt kørte meget skævt, så kom der én og viste mig, hvordan jeg kunne stille hælene op på to små vægtskiver for bedre balance - tredje sæt kørte meget bedre :) )

- BP: opv. m. stang + 12/12/12@15kg (tror, stilen er ved at være okay - vil nok fortsætte med denne (lave) vægt et par gange endnu)

- dips: 10/8@-25kg (hvad gør jeg galt?!? :confused2: jeg kan mærke det lidt i albuerne - gode forslag yderst velkomne)

- pull-ups/chin-ups: 6/10/8@-20kg (1xbredt- + 2xunderhåndsgreb)

- MP: 12@12kg (tog 12kg pga. det lave energiniveau - men det var alligevel for let) + 6/7@15kg

- seated back row: 10/10/10@25kg

- leg extension (trængte til lidt "opmuntring"): 10@45kg (10 rep pr :devil: )

- hyperextension: 3x10

- mave, bench/2: 6x10 (3xlige, 3xskrå)

+ lidt udstrækning

+ ca. 30min gang i formiddags (indkøb )

Kommentarer:

Det er vist meget godt, at jeg ikke skal træne i morgen, da jeg skal til min mormors 70 års fødselsdag "hjemme" i Sønderborg. Har været lidt tung i det både i går og i dag, sååå....

Dagens træning får 2x :banana: , da jeg trods alt kørte en okay leg extension og bænkpressen også gik forholdsvis godt i dag.

Link to comment
Share on other sites

squat: opv. m. stang + 8/7/8@20kg (andet sæt kørte meget skævt, så kom der én og viste mig, hvordan jeg kunne stille hælene op på to små vægtskiver for bedre balance - tredje sæt kørte meget bedre  )

Hov hov, det er fy! :teachingfinger:

Når hælene letter fra jorden er det pga. dårlig teknik og det skal ikke kompenseres ved at placere støtte under hælene.

Derved får du knæene endnu længere ud over fødderne, så der kommer mere stress på knæene (selvom det ikke er så slemt med din relativt beskedne vægt :) )

Det er muligvis fordi du starter bevægelsen ved at føre knæene frem. Det er forkert!

Du skal starte med at køre røven bagud og ned og holde underbenet så lodret du kan. Knæene må i hvert fald ikke komme ud over dine tæer.

Link to comment
Share on other sites

Max>> Tak for responsen - det vil jeg lade være med så. Tror egentlig også, at grunden til, andet sæt var så skævt er, at jeg havde fået placeret stangen dårligt på ryggen - burde være startet forfra med det sæt med det samme i stedet for at fortsætte. :teachingfinger: :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gør han?!? :o :lol: Det var da utroligt, så lidt hans underben bevæger sig - det tror jeg, jeg skal prøve at tænke mere over under udførelsen. Jeg står i øvrigt med fødderne ca. i skulderbredde (måske en lille anelse bredere) og med en lille vinkel udad - lyder det okay? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Han har øvet sig. :lol:

Bredden afhænger af hvordan man er bygget - og også lidt hvad man vil have ud af øvelsen.

Har man lange lårbensknogler skal man stå bredere for ikke at få for stor vandring i knæene.

Din bredde lyder ok. Fødderne skal pege lige ud eller med en lille vinkel udad som du har.

En anden almindelig fejl er at man forsøger at holde sig FOR oprejst, hvilket også giver stor knævandring.

Måske det ville hjælpe at øve sig lidt derhjemme uden vægt. Fokuser på at have vægten fordelt over hele foden og hold underbenet i ro den første del af øvelsen - og start bevægelsen i hoften/bagsmækken :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 16-3-03: :bounce:

Opvarmning: 10min cykling

Styrketræning:

- squat: opv. m. stang + 10/10/10@20kg

- DL: 10/10/10@25kg

- BP: opv. m. stang + 12/12/12@ 15kg (tror, stilen bliver bedre og bedre :) )

- dips: 12/12@-25kg

- pull-ups/chin-ups: 8/10/10@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb)

- seated back row: 10/10/10@25kg (mine triceps var ret ristede)

- MP: 8/7/6@15kg

- leg press: 8@90kg

- hyperextensions: 2x10

- mave, bench/2: 6x10 (3x lige + 3x skrå)

Dejlig træning: :banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

:bump: helt nede fra side 6

I går: Udmattende powershopping/storindkøb til fods :rolleyes:

I dag, den 18. marts 2003:

Havde egentlig slet ikke tid, men det blev alligevel til:

- 60 min på kondicyklen (2x24min prg. + 12min nedkøling)

Gennemsnitspulsen for de 48min var 167 :devil: (forholdsvis højt for mit vedkommende). Bagefter føltes min højre balle som om, den var ved at gå i krampe - av av. :bootyshake:

Derefter:

- hyperextensions: 3x10

- mave, bench/2: 4x10 (2x lige + 2x skrå)

Dagens træning får 4x :banana:

Link to comment
Share on other sites

I går: Udmattende powershopping/storindkøb til fods

Det morer mig stadig dette her :) - du kører simpelthen både udmattende og restituerende shopping's :lol:

Spørgsmål:

- dips: 12/12@-25kg

Du kører 12*12 med 25 kg om livet ???

Mht. til mine dips: nej - det er minus 25kg (dvs. kropsvægt - 25kg) :bblush:

Jep - både restituerende og udmattende shopping - i går var helt klart en af de udmattende: tre butikker, 10 æbler, 1kg vindruer, 4 liter mælk, 4 liter yoghurt + det løse.... (slæbt hjem til fods) :D :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 19-3-03:

Opvarmning: 10min let cykling (bagdelen var jo en smule øm fra i går :rolleyes: )

Styrketræning:

- DL: 10/10/10@25kg (skal huske at stikke bagdelen godt bagud, så det kan mærkes mere i hamstrings)

- squat: opv. m. stang + 10/10/10@20kg

- seated back row: 12/10/10@25kg (overvejer, at skære ned til to sæt og så evt. smække noget mere vægt på :confused2: )

- BP: opv. + 12/12/12@15kg

- MP: 7/7/6@15kg (overvejer også her, at skære ned til to sæt, da øvelsen er ret hård, så sidste sæt bliver nok ikke udført med optimal teknik... men det er jo på den anden side min eneste skulderøvelse :confused2: )

- dips: 10/8@-20kg (skal passe på især min venstre albue)

- pull-ups: 8/9/8@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb :pullup: )

- mave, bench/2: 4x10 (2x lige + 2x skrå)

- hyperextensions: 3x10

+ lidt afsluttende squat uden stang foran spejlet for at øve teknik.... :tongue:

Kommentarer:

Træningen kørte egentlig okay i dag, men jeg var ikke rigtig "in the mood" - og for pokker, hvor var der mange mennesker derude her til aften :o (og jeg trænede altså efter 21). En gang imellem skal man jo være lidt hård, så det må blive til 2x :banana: .

Link to comment
Share on other sites

hey hoosieren !

Er der en grund til at du kun kører een skulderøvelse ? og hvorfor er det MP du har valgt - jeg ville personligt vælge lateral raise hvis jeg kun måtte køre een. Du kunne også overveje at tage "arnold øvelsen" med, som giver både side og front.

Seated back row....det synes jeg er en god ide - tage lidt flere kg på og kør evt. 10*10*10 ? personligt har jeg det bedst med sb.rows med når jeg skifter imellem 10 og 12 rep perioder, men sørg for at køre dem koncentreret.

Link to comment
Share on other sites

hey hoosieren !

Er der en grund til at du kun kører een skulderøvelse ? og hvorfor er det MP du har valgt - jeg ville personligt vælge lateral raise hvis jeg kun måtte køre een. Du kunne også overveje at tage "arnold øvelsen" med, som giver både side og front.

Seated back row....det synes jeg er en god ide - tage lidt flere kg på og kør evt. 10*10*10 ? personligt har jeg det bedst med sb.rows med når jeg skifter imellem 10 og 12 rep perioder, men sørg for at køre dem koncentreret.

Fitt>> Kan godt lide millitary press, bryder mig ikke så meget om lateral raise, hvad er "Arnold øvelsen"? Lyder som noget, ham med tyskerhåret (en fra F&F) kunne finde på at køre. :lol: Men det må være en effektiv øvelse, når den kaldes sådan?!? :confused2:

Grunden til, jeg kun har én skulderøvelse? Tja, det er fordi, jeg ikke vil have alt for mange øvelser med, da jeg kører full-body - ellers kommer det til at tage for lang tid. Men det kunne være, jeg skulle overveje at køre to skulderøvelser, og så kun to sæt af hver. :confused2:

Ang. seated back row: antal gentagelser varierer lidt fra gang til gang, alt efter, hvornår i programmet, øvelsen kommer - jeg kan ikke altid køre øvelserne i samme rækkefølge, da der ellers ville blive alt for meget ventetid. Og hvis jeg fx har kørt dips før s.b.r., kan jeg ikke tage så mange gentagelser i sidstnævnte.

Link to comment
Share on other sites

Hoosier> jeg elsker også MP :) - og ville slet ikke kun leve med en enkelt skulder, men nu er jeg også lidt øm for skuldrene; de må godt være store og buede.

Ja "arnold øvelsen" gad vide hvad den hedder ? du sætter dig i en bænk med ret ryg, tager dumbells op som du ville køre biceps - og netop har afsluttet så vægten hviler på din becips. Derfrar twister du håndledene samtidig med at du strækker dem henover hovedet, hvor til sidst de to vægte "klikker" oppe over dit hovedet. derefter samme vej tilbage, og slutter af mit twist så du igen har vægtene præsenteret med bøjet arm foran dig.

Den er virkelig god, og giver både i side og i fronten.

Men nu er du i et program, så det er måske ikke så smart, da jeg ikke kender så meget til fullbody programmer, er gennemgøende en split-type. Men ellers, hvis der er plads til det, hav lateral raise med hver gang, og skift evt. imellem mp og arnold - hvis altså du har tid til to øvelser. :unsure:

Jeg ved ikke om den med at skifte ud med 2 sæt af hver :confused2: ? det var da en meget spøjs tanke, om hvad det måtte have af konsekvenser - det må vi spørger om herinde.

til sb.rows, ok det er også fint nok at men vil du skifte vægte kan du også prøve hvordan det går med 12,10,8 ? B)

(

Link to comment
Share on other sites

Ang. seated back row: antal gentagelser varierer lidt fra gang til gang, alt efter, hvornår i programmet, øvelsen kommer - jeg kan ikke altid køre øvelserne i samme rækkefølge, da der ellers ville blive alt for meget ventetid. Og hvis jeg fx har kørt dips før s.b.r., kan jeg ikke tage så mange gentagelser i sidstnævnte.

Hej Hoosier :)

Jeg vil lige videregive et råd ang. ovenstående jeg fik i min log en gang: forsøg altid at køre de deciderede biceps og triceps øvelser til sidst da øvelser for ryg, skuldre bryst o.l. alle i højere eller mindre grad aktiverer enten biceps eller triceps. Så hvis du fx kører curls før row har du ikke meget power tilbage til den øvelse.

Jeg er begyndt altid at træne curl, triceps ext osv til sidst og har derved meget mere energi til det hele...

Håber du kan bruge det til noget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ang. seated back row: antal gentagelser varierer lidt fra gang til gang, alt efter, hvornår i programmet, øvelsen kommer - jeg kan ikke altid køre øvelserne i samme rækkefølge, da der ellers ville blive alt for meget ventetid. Og hvis jeg fx har kørt dips før s.b.r., kan jeg ikke tage så mange gentagelser i sidstnævnte.

Hej Hoosier :)

Jeg vil lige videregive et råd ang. ovenstående jeg fik i min log en gang: forsøg altid at køre de deciderede biceps og triceps øvelser til sidst da øvelser for ryg, skuldre bryst o.l. alle i højere eller mindre grad aktiverer enten biceps eller triceps. Så hvis du fx kører curls før row har du ikke meget power tilbage til den øvelse.

Jeg er begyndt altid at træne curl, triceps ext osv til sidst og har derved meget mere energi til det hele...

Håber du kan bruge det til noget :bigsmile:

Hej Tulle :)

Tak for responsen. Det er et godt råd. Jeg forsøger også at gøre det - men det bliver sjældent til den helt optimale øvelsesrækkefølge, da jeg også kører lidt efter, hvilke maskiner o.lign., der er ledige - jeg er nemlig lidt for utålmodig til at vente... :rolleyes: Ikke optimalt.... :rolleyes::rolleyes::rolleyes: :pullup:

Link to comment
Share on other sites

Cardio den 20-3-03: :devil:

Jeg var træt og en smule tung i benene, så jeg havde egentlig mest lyst til at blive hjemme og hoppe på hovedet i seng. :yawn: Men afsted kom jeg da. :) Ville egentlig bare have cyklet en halv times tid stille og roligt, men da jeg først kom igang, kørte det bare: :D

- 30 min cykling (24 min prg. med rigtig god fart :devil: og 6 min rolig kørsel til at få pulsen lidt ned)

- 10 min CII (havde næsten glemt, hvor hårdt/godt det er :unsure: - kunne også godt mærke, at jeg kørte seated back row i går :rolleyes: ).

Dagens træning gik som sagt over al forventning, så det må blive til 4x :banana:(er også i det gavmilde hjørne i dag :rolleyes: ).

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tror din ide mht. skuldertræning vil være ret god. Altså at køre to sæt med military og to med lateral raise. For hvis du kun kører military, får du ikke trænet den midterste skuldermuskel særligt meget.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share